Kipeä kieli

Kielimies

Nyt on kumma vaiva. Kieli on ollu ärsyyntynyt jo pari kk, siinä on pieniä punaisia näppyjä jokapuolella jotka välillä kuumottavat ja kirvelevät ja välillä on helpompi olla. Kielen etuosa on herkin. lisäksi kielen sivuille nousee välillä punottavia patteja jotka sitten pienenevät taas näkymättömiin. Yleis ja hammaslääkärit käyty, verikokeet ja sienitestit otettu, ei mitään löytöjä. Onko kukaan muu kokenut? hammaslääkäri sanoi että voi olla mekaanisen ärsytyksen aiheuttama tai jonkin ruoka-aineen. Hammastahnat on jo vaihdettu mutta ei auta. Todella alkaa nyppimään kun ei uskalla kohta mitään suuhun laittaa ettei heti ala kirvelemään

11

8347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikpiis75

      Epäilisin hiivaa ensimmäiseksi, mutta jos sieniviljelyt on tehty, siitä ei kai sitten ole kyse. Sieniinhän se hiivakin kuuluu.

      Seuraavaksi lähtisi kyselemään allergiatestien mahdollisuutta. Olen törmännyt tuollaiseen kuumotukseen ja kirvelyyn esim. tomaatin aiheuttamana, joten saattaa hyvinkin olla kyseessä jonkin ruoka-aineen aiheuttama allegiareaktio.

      Aika tarkkaan sinua on jo tutkittu, jos hammastahnakin on jo vaihdettu. Tavallisten hammastahnojen natriumlauryylisulfaatti saattaa herkkäsuisilla aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Toivottavasti tahna on vaihdettu apteekin tahnaan, josta ed. aine puuttuu. Toiseen ns, "maitokauppatahnaan" vaihtaminen ei yleensä auta.

      • kielimies

        Juu, kyllä ihan apteekin tahnaa on nytten ollut. Itse olen jo melko kyllästynyt tilanteeseen kun alkaa tuo yksityisillä lääkäreilläkin juokseminen maksaa. En tiedä sitten onko keliakia tähän vaivaan kaukaa haettu, muita siihen viittaavia oireita ei kyllä ole (ilmavaivoja tosin on aina:) ). Vai onko joku autoimmuuni-sairaus jonka syytä ei yksinkertaisesti tiedetä. Eihän tämä nyt henkeä vie mutta tahtoo vaikuttaa jo psyykkeeseen kun kestää niin kauan eikä apua löydy.


      • -----------
        kielimies kirjoitti:

        Juu, kyllä ihan apteekin tahnaa on nytten ollut. Itse olen jo melko kyllästynyt tilanteeseen kun alkaa tuo yksityisillä lääkäreilläkin juokseminen maksaa. En tiedä sitten onko keliakia tähän vaivaan kaukaa haettu, muita siihen viittaavia oireita ei kyllä ole (ilmavaivoja tosin on aina:) ). Vai onko joku autoimmuuni-sairaus jonka syytä ei yksinkertaisesti tiedetä. Eihän tämä nyt henkeä vie mutta tahtoo vaikuttaa jo psyykkeeseen kun kestää niin kauan eikä apua löydy.

        saatko tarpeeksi kaikkia vitamiineja??? esim jotkut b- vitamiinit ja rasvahapot???


      • kielimies
        ----------- kirjoitti:

        saatko tarpeeksi kaikkia vitamiineja??? esim jotkut b- vitamiinit ja rasvahapot???

        Mielestäni saan tarpeeksi vitamiineja, syön monipuolisesti kaikkea mahdollista ja väh. 2 lämmintä ateriaa päivässä. lisäksi joskus otan myös multivitan tai b-vitamiinivalmisteen. Hemoglobiinikin on melkein 160, joten anemiaakaan tuskin on.


    • pete

      Onko Kielimiehellä mahd. niitä mustia l. amalgaamipaikkoja suussa?
      Myös luontaishoidon puolelta voit kysellä, jospa sieltä löytyisi apua.

      • kielimies

        Ei ole amalgaamia, 2 muovipaikkaa ja muutenkin hampaat kunnossa, vaiva vaan jatkuu, alkoholiakin olen nyt ollut 3 viikkoa käyttämättä tippaakaan eikä muutosta pahempaan/parempaan ole tullut.


    • calle

      Mull on samat oireet, enkä tiedä mistä on kysymys. Se tuli sen jälkeen kun kävin hammaslääkärillä hammaskivien poistossa.
      Luulin seuraavina päivinä kivun johtuvan
      hammaskiven poistosta, mutta ei sitä on nyt jatkunut jo kaksi kuukautta.
      Onks kukaan keksinyt apua kielen kirvelyyn...
      Olisin kiinnostunut tiedoista.
      -calle

    • Aurora129

      Mulla ollut muutaman kerran vastaavia oireita. Ensimmäisen kerran kävin läpi kaikkim ahdolliset lääkärit ja testit ja selkeät syyt jäivät siitä huolimatta varjoon. Ystäväni suositteli akupunktiota ja lopulta varasin ajan. Hoidot vähenivät ensimmäisen hoidon jälkeen ja seuraavana päivänä toisen hoidon myötä kokonaan. Vuosia myöhemmin huomasin tuskailevani jälleen samojen oireiden kanssa. Vierailu tutulla kiinalaisesta hoitajalle ja yksi hoito kerta riitti tällä kertaa.

    • Jussijokakanaanussi

      Itsellä on tullut myös näppyjä kieleen ja minulle tulee niitä usein kun olen syönyt jotain kirpeitä karkkeja

      • Anonyymi

        Minulla tuli kun söin paljon herkkuja synttäreillä mutten tiedä tekivätkö mausteiset sipsit vai mikä sen


    • dgsgeg

      paro-ex auttaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe