Mitä tuolla sanonnalla "Jeesuksen nimessä" tarkoitetaan? Vielä toinenkin kysymys: mitä tarkoittaa sanonta "valista kasvosi meille"? Olen vierailija, mutta kysyn tosissani, en pilkaten.
"Jeesuksen nimessä"?
23
359
Vastaukset
- VääräPalsta
Esitä kysymyksesi ateismi-palstalla, siellä on teologeja.
Tai herrassa jeesuksessa? Nämä tarkoittavat sitä, että kirjoittaja lukee vasemmassa kädessä pitämäänsä raamattua kansanmurhakohdista, imeväisten tappamisista, ristiinnaulitsimisista ja samalla kuvittelevat tunkevansa penistään jeesuksen takapuoleen. Mielikuvitusjumalasta kun on kyse, oikea käsi toimittaa pyhää vemppaamistoimitusta ja ejakulaatio tapahtuu viimeistään siinä kohdassa kun raamatussa sanotaan, että noitanaisen ei sallita elää.
- MiksiPitääPilailla
Tuolla mielellä elämä tuskin on hauskaa loppuun asti.
MiksiPitääPilailla kirjoitti:
Tuolla mielellä elämä tuskin on hauskaa loppuun asti.
Sehän se on sun unelmas, paha ihminen. Hauskaa riittää niin kauan kun on tyhmiä hihhuleita.
- Voivoi
Tuo Jeesuksen nimessä on lyhykäisesti kerrottu tässä :
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Siis pelastus tarkoittaa kaikkinaista pelastumista vapautumista ja rauhaa ja lepoa...
Ja Uskova voi siis Jeesukseen eli Jeesuksen nimeen vedota ja anoa Isältä Jumalalta kaikkea tarvitsemaansa, mutta toki Jumalan tahdon mukaan, jonka tahdon alle Uskovan on tarkoitus alistaa oma tahtonsa ja haluamisensa:
Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
Siis kaikki tulee tehdä ja anoa Jeesuksen nimessä eli Jeesuksen nimeen ja Ristintyöhön ja sijaisuhrivereeb vedoten, sillä sen kautta vain siis pelastumme ja saavutamme kokonaisvaltaisen pelastuksen !
"Valista kasvosi" asiasta:
Pari eri Raamatunkäännöstä:
17 Ja nyt, meidän Jumalamme, kuule palvelijasi rukous ja hänen anomisensa ja valista kasvosi pyhäkkösi ylitse, joka on autiona; Herran tähden.
17 Ja nyt meidän Jumalamme, kuule palvelias rukous ja anomus, ja katso armollisesti sinun pyhäs puoleen, joka kukistettu on, Herran tähden
Matt. 18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
1. Piet. 3:12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
Tuo valista tarkoittaa siis sitä, että uskova anoo Jumalan katsovan hyvyydessään ja laupeudessaan ja armossaan Uskovan puoleen, ja Jumalan kasvoista loistaa siis pyhyys ja puhtaus ja oikeamielisyys ja niistä Uskova nauttii, kun Rakastaa Jumalaa !
Mutta ne samat kasvot ovat samaan aikaan pahantekijöitä vastaan !
Siis Jumalan kasvojen Pyhyys ja Puhtaus ja Oikeamielisyys ym ym ja ennen kaikkea Totuus paljastaa pahantekijän ja tämän väärät toimet ja sydämen asenteen !
Valista kasvosi tarkoittaa myös sitä, että kun katsomme Jumalaa ja mitä hän on ja hänen ominaisuuksiaan Uskovina, niin me muutumme sen kuvan kaltaiseksi, eli Jumalan olemus siirtyy meihin:
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Siis näin maallisesti sanottuna, pieni lapsikin matkii vanhempiaan ja sen mitä hän vanhemmissaan näkee hän matkii ja omaksuu, ja siten lapsi oppii toimimaan samoin kuin vanhempansa, Jumalan lapsen kanssa on siis hieman samoin !
Selventääköhän tämä yhtään ?Tuo mitä sanoit lapsista pitää paikkansa. Sitä sanotaan mallioppimiseksi. Olen lukenut psykologiaa ja tiedän että se on näin.
Jos muutut siteeraamasi raamatunkohtaa lukemalla sellaseksi kuin jumala siinä näyttäytyy niin sinäkin olet silloin pahantekijöitä vastaan.
Kuitenkin raamattu käskee meidän rakastaa vihamiestä, kääntää toinen poski ja kuten olet itsekkin mikko ainasojalle sanonut eräässä viestissäsi niin tuomita ei saa.- Voivoi
Yritä auroraboreallis se, että ENSIN se Sana tuomitsee minut, eli ensin se tulee lukea itselleen, ja vasta kun on ITSE oppinut asiat syvemmin ja kohdannut oman syntisuutensä, voi sitten toisia OPASTAA ja AUTTAA vapautumaan siitä, mistä Herra on vapauttanut ensin minut, ja minkä Herra on kunnolla opettanut ja antanut ns. "avaimet" siihen kuinka saada apu Jumalalta !
Siis kun se Sana on pahantekijöitä vastaan, niin silloin aloitetaan ensin MINUSTA !
Mutta tarkoitus on siis auttaa sitten muita kun itse ymmärtää asiat kunnolla ja on ne omassa elämässään käsitellyt pohjia myöten !
Siksi puhuin Mikolle ja savonarolalle siitä, että pelkkä sormella osoittelu ei ole AUTTAMISTA vaan TUOMITSEMISTA !
Se sormella osoittelu ilman niitä "avaimia" eli keinoja ja tietä saada apu, on vain toisen alentamista ja itsensä ylentämistä !!!
Siis siinä halveksitaan toista, ja nostetaan itseä syvässä ylpeydessä ja paisuneisuudessa, ihan kuten tässä tuo fariseus "malliesimerkkinä" toimii !
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Raamattu heti alussa kertoo ongelman ytimen: "Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita"
Eli Raamatun Sanan ja Jumalan on tarkoitus vapauttaa ja pelastaa ja auttaa, vaikka moni LUULEE väärin sitäkin tuomitsemiseksi ! - OpetaMinutYmmärtämään
Kiitos vastauksesta Voivoi. Kysyit, että selvensikö se asiaa? Jotenkin ymmärrän nuo raamatun kohdat, mutta ne ei selitä mulle miksi sanotaan Jeesuksen NIMESSÄ eikä vain yksinkertaisesti Jeesuksessa.
- Voivoi
Ok, ymmärrätkö paremmin jos sanon, että Jeesuksella on monta nimeä !
Siis Vapahtaja, Messias, kuningasten Kuningas, Pelastaja, Oikeamielinen...
Siis nuo monet monet Jeesuksen Nimet kertovat sen mitä Hän on, ja siten siis niihin Nimiin viitataan, eli se Nimi ja ne Nimet toisin sanoin kertovat meille sen mitä Jeesus on ja mitä kaikkea Hänessä eli Kristuksessa Jeesuksessa on Uskovalle lahjoitettu !
Siis nuo monet Nimet kertovat meille myös Jumalan eli Jeesuksen luonteen, eli mitä Hän ON !
Ja se mitä Hän ON, kertoo meille sen, miten Hän toimii ! - Voivoi
Selitän vielä toista kautta ja toisen "kuvan" kautta asiaa !
Raamatussa Jeesus ssanoo seuraavaa:
6 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Siis noissa kahdessa käskyssä on kaikki käskyt aj Jumalan Hyvä Tahto sisällään, eli ihan kaikki kirjoitukset ja profetiat ja niiden opetus siis !
Samalla tavalla jos puretaan auki nimi Jeesus, se sisältää kaiken sen, mitä olemme saaneet Jumalalta Kristuksessa, tähän osin viitataan seuraavassa, eli jos Jeesus ja se mitä Hän on, ja miten Hän toimii purettaisiin kokonaan, niin silloin näin kävisi:
Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. - TakuumiesTaivaasta
OpetaMinutYmmärtämään kirjoitti:
Kiitos vastauksesta Voivoi. Kysyit, että selvensikö se asiaa? Jotenkin ymmärrän nuo raamatun kohdat, mutta ne ei selitä mulle miksi sanotaan Jeesuksen NIMESSÄ eikä vain yksinkertaisesti Jeesuksessa.
"miksi sanotaan Jeesuksen NIMESSÄ eikä vain yksinkertaisesti Jeesuksessa."
Jeesus NIMI on luottokortti Isän Jumalan edessä.
jos sinulla on jonkun yhtiön luottkortti, niin voit käyttää sitä sillä sinulle on annettu oikeus eli olet saanut luoton eli luottamuksen yhtiöltä.
Ab Taivas Oy, on Jumalan yhtiö ja Poika, Jeesus antaa kaikille omille luottokortin ja jokaiseen luottokortiin, "oman luottorajan".
nyt se kuinka suuri luottoraja on on Jumalan kädessä ja sitä luottorajaa voi pyrkiä nostamaan.
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Nyt toisella on toinen virka ja toisella toinen, kuten "normaalissa" yhtiössä, ja sen mukaan sitten Jumala antaa voimaa ja valtaa.
Profeetalla on "eri luottoraja" kuin esim evenkelistalla.
Autonkuljettajalla (avustaja) on luottokortissa luotto että saa ostaa bensaa ja huoltaa autoa.
kiertelevällä kauppamiehellä on auto ja sitten vielä luottoraja nukkua eli majoittua hotelliin ja sitten ajaa oman yhtiön etuja.
varasto miehellä ei ole autoa eikä hotelli luotta joten heillä on eri luottoraja.
nyt meillä on kaikilla. perus luottokortti ja se on "Jeesuksen nimessä".
mitä enemmän Jumala käyttää ja uskova sallii Jumalan käyttää sitä enemmän on "Tehoa" Jeesuksen nimessä".
Jokainen ihminen joka avuksi huutaa Jumalaa saa avun:
Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
mutta kaikilla ei ole Eliaa uskoa tahi Salomon viisautta.
eli heille Jumala on uskonut enemmän, ja heidän luottorajansa on suuri.
nyt jos joku ei luottettava sanoo:
"Parane Jeesuksen nimessä" eikä hän ole Jumalan valitsema, ei sairas parane.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
ja sama taas on tässä:
matt 10:32.33
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Apostolilla oli suuri luotto Jumalan edessä.
Skeuaan pojilla ei ollut luottoa eikä Jeesus TUNNUSTA heitä.
eli heillä oli väärät luottokorit eikä sitten "katetta tilillä".
Jeesuksen NIMI on "takuumies", luottokortti ja valta ja voima sen takana eli KOKO taivas ja sen voima ja valta.
- Checkthisout
https://www.youtube.com/watch?v=nhMYTcxsABA
Jeesuksen nimessä on voima.
Jeesus on olemassa ja Hän on herrain Herra.En usko tota sun feikkiyoutubepätkää. Jeesus ei ole koskaan elänyt se on pelkkä myytti ja sen takia sairaat ei parane, herää rakas ihminen, todellisuuteen.
Ole rehellinen.- Herätykseksi
auroraboreallis kirjoitti:
En usko tota sun feikkiyoutubepätkää. Jeesus ei ole koskaan elänyt se on pelkkä myytti ja sen takia sairaat ei parane, herää rakas ihminen, todellisuuteen.
Ole rehellinen.Sitä täysi Rehellista on vasta, vain ja ainostaan Lain / Laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakakus, joka ei ole kenellekään pahaksi, kaikille hyväksi Jumalan Sanan (Raamatun UT), Kristuksen Jeesuksen ja / apostolisen Totuuteen perustuvien ja mukaisten / kaikka kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaisten opetusten ja ohjeiden mukainen ja perustuva.
Jeesuksen nimessä muistuttaen ja valistaen. vähäinen Totuudessa pysyvä ja mukaisetsi elävä ja toimiva, vähäinen palvelijansa ja seuraajansa. Hänen kanssaan, Hänessä YHDEKSI, yhtä oleviksi ja kaikessa YHTÄ pitävästi, Hänen apostolisia seurakuntiaan, jokaista jäsentään myöden Totuudessa YKSI mielisesti, keksinäisessä rakkaudessa ja huolenpito uyhteydessä elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti rakenntaviksi kokoamassa oleva. - SalatuinpaanSaakka
auroraboreallis kirjoitti:
En usko tota sun feikkiyoutubepätkää. Jeesus ei ole koskaan elänyt se on pelkkä myytti ja sen takia sairaat ei parane, herää rakas ihminen, todellisuuteen.
Ole rehellinen.Jos en olisi oppinut tuntemaan rikkinäisen ja eksyksissä olevan sielusi liikkeitä palstakirjoituksistasi, niin hämmästyisin suuresti lausumaasi. Kirjoituksesi ovat vuosien varrella todistaneet, että olet tuuliviiriuskova ja tuuliviiriateisti sekä kaikkea sen väliltä - mutta et aito agnostikko.
Olet palstalla useita kertoja kertonut olevasi agnostikko ts. et usko Jumalan olemassaoloon (koska siitä ei ole todisteita), mutta et myöskään kiellä Jumalan olemassaoloa (koska siitä ei ole todisteita). Jeesuksesta, joka sanoi olevansa Jumalan Poika, olet jo tavanomaista agnostikkoa varmempi yllä, ettei häntä ole. Näin siitäkin huolimatta, että olet joskus jo vuosia sitten kertonut, että hän on ja uskot häneen.
Kirjoituksesi eivät anna aloituksen tekijälle yhtään vastausta hänen tekemiin kysymyksiin. Oletko saanut tehtäväksesi eksyttää mahdollisimman monta mukaasi?
Koen tarpeelliseksi Jeesuksen opetuslapsena varoittaa sinua auroraboreallis. Jeesus sanoi niille, jotka eivät uskoneet häneen ja kielsivät hänet, että hän on kerran tuleva tuomarina ja kieltävä kieltäjänsä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Painat tämän mieleesi: Jeesuksen hylkäämisestä ja kieltämisestä seuraa tuomio. Raamattu sanoo näin. - HerranOpetuslapsi
Herätykseksi kirjoitti:
Sitä täysi Rehellista on vasta, vain ja ainostaan Lain / Laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakakus, joka ei ole kenellekään pahaksi, kaikille hyväksi Jumalan Sanan (Raamatun UT), Kristuksen Jeesuksen ja / apostolisen Totuuteen perustuvien ja mukaisten / kaikka kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaisten opetusten ja ohjeiden mukainen ja perustuva.
Jeesuksen nimessä muistuttaen ja valistaen. vähäinen Totuudessa pysyvä ja mukaisetsi elävä ja toimiva, vähäinen palvelijansa ja seuraajansa. Hänen kanssaan, Hänessä YHDEKSI, yhtä oleviksi ja kaikessa YHTÄ pitävästi, Hänen apostolisia seurakuntiaan, jokaista jäsentään myöden Totuudessa YKSI mielisesti, keksinäisessä rakkaudessa ja huolenpito uyhteydessä elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti rakenntaviksi kokoamassa oleva.Tee oikeesti parannus nimmari Herätykseksi... tuli nyt noita sanoja kirjoittaessa tunne, että sulla on oikeesti tuskaa ja hätää Suomen Siion tilasta. Hyvä niin, mutta sanon myös kiertelemättä, että sulla on joitakin mielenterveyden ongelmia. Haluaisitko olla yhteydessä tällaiseen yksinkertaiseen Jeesuksen opetuslapseen?
SalatuinpaanSaakka kirjoitti:
Jos en olisi oppinut tuntemaan rikkinäisen ja eksyksissä olevan sielusi liikkeitä palstakirjoituksistasi, niin hämmästyisin suuresti lausumaasi. Kirjoituksesi ovat vuosien varrella todistaneet, että olet tuuliviiriuskova ja tuuliviiriateisti sekä kaikkea sen väliltä - mutta et aito agnostikko.
Olet palstalla useita kertoja kertonut olevasi agnostikko ts. et usko Jumalan olemassaoloon (koska siitä ei ole todisteita), mutta et myöskään kiellä Jumalan olemassaoloa (koska siitä ei ole todisteita). Jeesuksesta, joka sanoi olevansa Jumalan Poika, olet jo tavanomaista agnostikkoa varmempi yllä, ettei häntä ole. Näin siitäkin huolimatta, että olet joskus jo vuosia sitten kertonut, että hän on ja uskot häneen.
Kirjoituksesi eivät anna aloituksen tekijälle yhtään vastausta hänen tekemiin kysymyksiin. Oletko saanut tehtäväksesi eksyttää mahdollisimman monta mukaasi?
Koen tarpeelliseksi Jeesuksen opetuslapsena varoittaa sinua auroraboreallis. Jeesus sanoi niille, jotka eivät uskoneet häneen ja kielsivät hänet, että hän on kerran tuleva tuomarina ja kieltävä kieltäjänsä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Painat tämän mieleesi: Jeesuksen hylkäämisestä ja kieltämisestä seuraa tuomio. Raamattu sanoo näin.Niin, minua on hankala laittaa mihinkään lokeroon.
Jeesuksesta ei ole aikalaistodisteita joten häneen en usko.
Jumala on eri asia.- roomarooma
SalatuinpaanSaakka kirjoitti:
Jos en olisi oppinut tuntemaan rikkinäisen ja eksyksissä olevan sielusi liikkeitä palstakirjoituksistasi, niin hämmästyisin suuresti lausumaasi. Kirjoituksesi ovat vuosien varrella todistaneet, että olet tuuliviiriuskova ja tuuliviiriateisti sekä kaikkea sen väliltä - mutta et aito agnostikko.
Koen tarpeelliseksi Jeesuksen opetuslapsena varoittaa sinua auroraboreallis. Jeesus sanoi niille, jotka eivät uskoneet häneen ja kielsivät hänet, että hän on kerran tuleva tuomarina ja kieltävä kieltäjänsä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Painat tämän mieleesi: Jeesuksen hylkäämisestä ja kieltämisestä seuraa tuomio. Raamattu sanoo näin.Raamattu sanoo näin:
" Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä. " Luukas 12:9
Ja
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. " Matteus 10: 32-33 - SalatuinpaanSaakka
roomarooma kirjoitti:
Raamattu sanoo näin:
" Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä. " Luukas 12:9
Ja
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. " Matteus 10: 32-33Kelle nuo r-paikat osoitit?
- Punainenmökki-perunamaa
Mitä tuolla sanonnalla "Jeesuksen nimessä" tarkoitetaan? Vielä toinenkin kysymys: mitä tarkoittaa sanonta "valista kasvosi meille"? Olen vierailija, mutta kysyn tosissani, en pilkaten.
hyvä sinä :)
lyhytkäisesti, Jeesuksen nimessä, oman tulkintani perusteella, tarkoittaa että pyydät Jeesuksen takuumieheksi omien, sanojen, toivoiden ,tekojen mukaan.
Matt 10:32.33
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
versio -92 // 2 moos 20
7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [»Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa (vrt. Matt. 5:33).][3. Moos. 19:12, 3. Moos. 24:16]
ja sitten esimerkki:
Olet nakkikiskalla ja sinulla on kaveri, iso ja voimakas, helluntailainen nyrkkeilijä porvoosta :) nyt joku etuilee sinua ja tönii joten sanot, jos et nyt lopeta niin kaverini tulee ja näyttää sinulle taivaan merkit.
ja kun mainitset porvoolaisen kaverisi, nykkeilijän nimen, saat olla rauhassa :)
eli olet ottanut takuumieheksi porvoolaisen miehen ja hän takaa että saat rauhassa olla.
"valista kasvosi meille"?
Hyvä sinä Jumalan luotu ja rakastettu :)
Olen antanut opettaa itselleni että kysyinen sana ja sen merkitys on seuraava:
4. Moos. 6:25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."
ja nyt oma tulkitani on seuraava:
"valistakoon kasvonsa sinulle" on että Jumala paljastaa sinulle MITÄ HYVÄÄ Jumala tulee tekemään sinulle.
eli rauttottaa vähän sinun omaa tulevaisuuttasi, eli kertoo ja ilmoittaa mitä Hyvää Hän, Jumala Sebaot, KAikkivaltias sinulle antaa:
Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Jeesuksen koko virka ja tehtävä on: "valista kasvosi meille"
eli pelastus ja taivas kun sitten viimeinen vihollinen kuolema on voitettu.
ja sitten Jumala ottaa sinut ja minut, kotiin :)On vain yx asia että kun mainitset porvoolaisen kaverisi, nykkeilijän nimen, niin tuo sano sulle että kyllä mä tunnen hänet mutta kuka sinä luulet olevansa ja saat nenälle niin että verta lentää.
Tässä se on selitetty kolmessa eri käännöxissä miten he ylistivät Jeesuxen Nimeä !!!
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
13 Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
13 Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." [Mark. 9:38]
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
14 Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
14 Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa,
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
15 Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" [Mark. 1:34]
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
16 Ja ihminen, jossa paha henki oli, karkasi heidän päällensä, ja voitti heidät ja paiskasi heidät allensa, niin, että he alasti ja haavoitettuna pääsivät siitä huoneesta ulos pakenemaan.
16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.
17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
17 Ja tämä tuli tiettäväksi sekä kaikille Juudalaisille että Grekiläisille, jotka Ephesossa asuivat, ja pelko tuli kaikkein päälle ja Herran Jesuksen nimi suuresti ylistettiin.
17 Tämä tuli Efesoksessa sekä juutalaisten että kreikkalaisten tietoon, ja pelko valtasi kaikki ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.- hyväHele
Tarkuutta veliseni :)
On vain yx asia että kun mainitset porvoolaisen kaverisi, nykkeilijän nimen, niin tuo sano sulle että kyllä mä tunnen hänet mutta kuka sinä luulet olevansa ja saat nenälle niin että verta lentää.
Kirjoitin:
Olet nakkikiskalla ja sinulla on kaveri, iso ja voimakas, helluntailainen nyrkkeilijä porvoosta :)
SINULLA ON KAVERI.
en kirjoittanut MINULLA ON kaveri :)
ja mitä sitten tulee kuviteltuun tapaukseen jos jollain on ISO ja VOIMAKAS kaveri, esim porvoosta nyrkkeilijä, varmasti saa rauhassa olla nakkikiskalla.
ja jos veri valuu se ei valu nyrkeilijältä tahi hänen keveriltaan :)
mutta sama se.
- JonesHenry
VAIN Jeesuksen nimessä voi suorittaa ihmetekoja, parantaa sairaita ja muita pyhän hengen ihmeitä!
Mutta...jos tuota nime käyttää väärin, tapahtuu todella KAUHEITA asioita! Minä tiedän pariskunnan, jotka eivät olleet oikeita, pyhän hengen täyttämiä kristittyjä. He käyttivät Jeesuksen nimeä VÄÄRIN, ja Jumala lähetti heille KAUHISTUTTAVAN varoituksen!
He selvisivät siitä hengissä...jotenkuten. Mutta se jätti heihin jälkensä. He olivat aina olleet ISLKEÄ JA PAHA pariskunta, mutta silti minä säälin heitä. Tämä nainen muumioituii sen varoituksen seurauksena melkein täysin. Hänen hiuksensa muuttuivat käytännössä yhdessä vuodessa harmaasta lumivalkeiksi! Hän vanheni muutenkin, mutta onneksi Jumala säästi hänet pahemmalta. Ainakaan toistaiseksi hän ei käytä rullaattoria.
Rangaistus oli lempeä ottaen huomion tuon synnin koko hinnan(pyhän hengen rienan) mutta he vanhenivat niin HETKESSÄ! Tästä naisesta tuli oikeaa ikäänsä 10-vuotta vanhempi mummo! Tunnen hänen samanikäisen ystävättärensä. Hän on kuin ihan ERI IHMINEN! Tuntuu melkein pahalta, kun edes ajattelee sitä. Onneksi en ollut siinä autossa tuolloin, kun se "varoitus" tapahtui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834463Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243228Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392884Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172687Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172539- 162480
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432467Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142065Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281727