Annoin muutamavuosi sitten

Melkein

Elämäni Jeesukselle eräässä helluntai seurakunnassa.

Mitään ei ole tapahtunut. Olen pettynyt, uskoin Jumalaan.

Entä jos minua onkin huijattu.

En kokenut mitään tuon "uskoontulon jölkeen. Sama meno jatkuu."
Tämä ei ole provo.

Asiallisia vastauksia kitos.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivoi

Kerrotko tarkemmin sen, mitä tuossa hetkessä sinulle tapahtui, kun annoit elämäsi Jeesukselle ?

Mitä koit silloin ja sen jälkeen ?

Miten se vaikutti sinuun ?

• Entä jos Jeesusta ei ole, ja sen takia mitään ei tapahtunut. Hänestä ei ole aikalaistodisteita.
      Evankeliumit on kirjoitettu noin 60 väitetyn kuoleman jälkeen ja ne on todella epäuskottavia.
      Sillä ainakin mun on vaikea uskoa kenenkään syntyneen neitsyestä tai kävelleen vetten päällä jne.
      Raamatussa sanotaan että "Jeesus on sama eilen tänään ja huomenna." Sen mukaan esm Hänen luulisi parantavan sairaita vieläkin, sieltä haudan takaa. Mutta sitä ei tapahdu.
      Raamattuun ei voi siis luottaa.
      Järki sanoo sen.
      Kun minä olin uskossa ja koetin järkeillä asioita minua syytettiin epäuskosta ja sanottiin että järjen voi heittää romukoppaan-usko korvaa sen.
      Siis uskovaiset itsekkin tietävät uskonsa olevansa hulluutta.

Olen näillä palstoilla törmännyt usein uskovaisiin jotka siteeraavat raamatunkohtaa jossa sanotaan että usko on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat.

Tässäkin kohtaa he myöntävät että usko on hullutusta monelle ihmiselle. Sinun olisi nieltävä se hullutus tai muuten menet kadotukseen opin mukaan.

Sinusta tulee mielisairas jos käännyt hihhuliksi.

Sinun on uskottava siihen neitseestä syntymiseen, sairaitten parantumiseen, puhuvaan omenalla houkuttelevaan käärmeeseen, puhuviin raamatun puihin ja puhuvaan aasiin.

Ja että vesi muuttuu viiniksi ja vetten päällä on kävelty.

Jos pidät näitä asioita hulluina olet matkalla opin mukaan kadotukseen.

Ja minä sanon että jos jumala tahtoo että uskon järjenvastaisiin asioihin saa mun puolesta olla.

Liian vaikeaa ihmiselle joka haluaa käyttää järkeään.

• KieliSolmussa

Näin käy lähes aina, mutta jotta kulissit pysyisivät pystyssä, sinun kannattaa silti teeskennellä että uskoontulo oli mahtavaa ja levittää tätä valh ... ilosanomaa kaikille.

• sisäinenuudistus

Nimim. voivoi kyseli jo sinulta, miten tuon elämän antamisen Jeesukselle koit, mitä se sinulle merkitsi. Totesit jo, että uskoit Jumalaan käyttäen mennyttä aikamuotoa; siitä saa sellaisen käsityksen, että enää et usko. Paljastavin sinun viestissäsi on toteamus: "Sama meno jatkuu."

Näyttä siltä, että kertomasi ratkaisu on ulkokohtainen, etkä ole kohdannut ristin Herraa syntisten Vapahtajana. Kun ihminen tulee uskoon, hänen kokemuksensa on se, että hän uudestisyntyy ylhäältä. Sydämessä, ajatuksissa ja asenteissa tapahtuu muutos. Minä käytän tässä jatkuvan tekemisen aikamuotoa - näin sanoo Jumala Sanassaan:
      1. Joh. 3:6 "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."

Uskoon tulon jälkeen sama, vanha syntielämä ei jatku. Olemme edelleen lenkeilevia ja kaukana täydellisyydestä, mutta halumme on elää oikein, seurata Jeesusta. Hänhän on vapauttanut meidät synnin orjuudesta. Uskovan kohdalla sama meno ei jatku, eikä voi jatkua.

Jos sama meno jatkuu, niin ihminen elää silloin itsepetoksessa. Omalla, syntiä suosivalla, saman menon jatkamisella tuollaiset ihmiset omalla elämällään kieltävät Jeesuksen. He eivät elä Jeesuksen seurassa, vaan kaukana hänestä. Uskovien keskuudessa voi olla ihmisiä, jotka voivat puhua armosta, mutta elää irstaudessa - jatkaa samaa, vanhaa menoa. He ovat tehneet ratkaisun ja päättäneet liittyä seurakuntaan. He eivät kuitenkaan ole kohdanneet syntien sovittajaa, joka muuttaa synnin orjan sydämen ja tekee hänestä Jumalan lapsen.

Juuda: "Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen."

Et ole toivottomassa tilanteessa, et lainkaan. Juuri sinun kaltaistesi tähden Jeesus kerran tuli tähän maailmaan, kuoli ristillä sinun syntiesi tähden, nousi ylös kolmantena päivänä ja asuu tänään uskovien sydämessä Pyhän Hengen kautta. Voit mennä seurakuntaan, jonkun uskossaan jo kasvaneen uskovan luokse ja tunnustaa: "Tein aikoinaan uskon ratkaisun, mutta minulla ei ole tietoa pelastuksesta, olen yhä kiinni synnissä ja jatkan samaa vanhaa elämää. Voiko kukaan auttaa minua?"

Jeesus voi auttaa sinua. Tarvitset nyt kuitenkin ymmärtävää uskovaa, joka voi johdattaa sinut rakkaudellisesti ja totuudellisesti Jeesuksen Kristuksen luokse. Uskoon tullaan tunnustamalla synnit, tekemällä parannusta ja ottamalla vastaan anteeksianto Jeesuksen ristin sovitustyön perusteella. Liity samalla myös johonkin pienpiiriin, jossa voit muiden uskovien kanssa jakaa kokemustasi, elämääsi ja rakentua yhteisestä uskosta. Jeesus on se, joka vaikuttaa meissä sisäisen uudistuksen - silloin ei kysymyksessä ole "sinun ratkaisusi", vaan "Jeesuksen Kristuksen lahjaksi antama armo.

• 'Tarvitset ymmärtävää uskovaa...'

Ei helevetti, eikö kaikkivaltias ole itse kykenevä vakuuttamaan nöyrän palvelijansa?

No ei tietenkään, olematon kaikkivaltias jumala kun on ihan yhtä kyvytön kuin neliraajahalvaantuneen mulkku.

• kauanuskossa

Sen jälkeen, kun tulee uskoon, alkaa lähempi tutustuminen Jeesukseen ja hänen sanomaansa. Nyt olet vasta ottanut ensimmäisen askeleen.

Emme elä tunteiden, vaan uskon varassa. Rukoile, lue Raamattua ja elä seurakuntayhteydessä, niin kasvat uskossa.

• profetta

kerro mistä löytyy se totuudessa kulkeva seurakunta.

• shepa

Mitä enemmän olet heikkoluontoinen sitä helpommin olet uskosi pauloissa oma päättely kykysi hämärtyy.
      Älykäs lujatahtoinen siinä teillä työnsarkaa.

• omalehmä

Eikö se olisi parempi ja todempi sanoa ja kehoittaa antamaan elämänsä jollekin seurakunnalle kuin Jeesukselle koska seurakunta on opetuksineen ja elämäntapoineen olemassa mutta mistään yliluonnollisesta, jossain taivaassa olevasta Jeesuksesta ei ole mitään näyttöä. Kun ihminen antaa itsensä pelkälle Jeesukselle ei tapahdu yhtään mitään koska ilman seurakunnan henkeä ja psyykkistä (massa)vaikutusta jostain yliluonnollisesta taivaasta ei tule mitään Jeesusta ohjaamaan eikä kaveriksi.

• jaikalii

Jeesus todella on taivaassa mutta Hän ei ole ainoastaan taivaassa. Hän on myös täällä maan päällä. Hän lupasi tulla takaisin opetuslastensa luokse. Hän sanoi opetuslapsilleen että kun se tapahtuu, sinä päivänä te ymmärrätte että minä olen teissä. Jeesus lupasi myös taivaaseen astumisensa yhteydessä että Hän olisi opetuslastensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti. Jeesus on siis siellä missä on yksikin uskova. Jeesus on myös siellä missä kaksi tai kolme ihmistä on kokoontunut Hänen nimessään. Näinkin Hän on sanonut ja luvannut.

Jeesus on siis tullut takaisin tänne maan päälle. Hän tuli Isänsä Pyhän Hengen kanssa helluntaipäivänä. Silloin Jumala (Sana ja Henki) muutti asumaan Jeesuksen verellä puhdistamaansa temppeliinsä. Jeesus Kristus on siis Pyhässä Hengessä ja Raamatun Sanassa läsnä jokaisessa uskovien yhteydessä.

Jumala vuodatti helluntaipäivänä Henkensä kaiken lihan päälle (Apt 1. ja 2. luku). Tämä tarkoittaa sitä että Jumalan Henki on jokaisen ihmisen päällä, myös syntisten ihmisten päällä. Hän vain odottaa sitä että ihminen kuulee evankeliumin, uskoo evankeliumin, tulee sydämessään Jeesuksen Kristuksen luokse, tunnustaa ja hylkää syntinsä ja ottaa Jeesuksen vastaan henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen ja Herrakseen. Silloin Jeesuksen veri puhdistaa hänet kaikesta synnistä ja ihminen on valmis Jumalan Hengen saapumiselle. Silloin ihminen syntyy Jumalasta (Sanasta ja Hengestä) Jumalan lapseksi.

Uudestisntynyt ihminen ei enää ole se sama ihminen joka hän oli ennen uudestisyntymistä ts. uskoon tuloaan. Hän on nyt uusi luomus. Jumala on luonut Hänet uudelleen. Hän on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Hän on synnistä vapautettu ja hänestä on uskovana tullut Jumalan palvelija. Hän oli ennen syntisenä synnin palvelija. Nyt hän on synnistä vapautettuna Jumalan palvelija.

Syntinen ihminen kuoli uskoon tulossa. Samassa hetkessä syntyi uusi ihminen. Jumalan lapsi, uskova ihminen on Jumalasta syntynyt uusi ihminen. Jumala on synnyttänyt hänet Jumalan lapseksi. Uskoon tulo on siis Jumalan teko ihmisessä.
        Uskoon tulo ei siis ole ihmisistä eikä ihmisten aikaansaannoksia. Uskoon tulo ei ole johonkin kristilliseen seurakuntaan liittymistä eikä sen oppien hyväksymistä. Uskoon tulo on Jumalasta ja Jumalan teko.

Sinä joko olet Jumalan synnyttämä Jumalan vapauttama Jumalan lapsi tai sinä olet vielä se vanha entinen synnin orja syntinen ihminen. Et voi itse itesäsi synnyttää Jumalan lapseksi. Et voi itseäsi vapauttaa synnistä. Pyydä uudestisyntymistä Jeesukselta Kristukselta. Hän sen tekee ihmiselle eikä kukaan muu. Anna itsesi Jeesukselle Kristukselle. Anna Hänen tehdä sinusta Jumalan lapsi. Hän on Vapahtaja. Vapahtaja vapauttaa synnistä, kuolemasta ja Perkeleen vallasta.

Tässä nyt oli paljon asiaa jota ehkä monella on vaikea sulattaa. Mutta nämä ovat Raamatussa eikä jaikalin mielipiteitä. Lisää pelastusasiaa voi lukea ja pureskella http://www.jaikal.se/48683146

• JeesusElää

Tottakai Jeesus on ja vaikuttaa ihmisten elämässä, vielä tänäänkin. Hän nousi taivaaseen ja elää ikuisesti. Ensisijaisesti meidän tulee luottaa Hänen sanaansa. Joskus kuitenkin tunteet ja kokemukset vahvistaa hänen läsnäolonsa, jopa hyvinkin voimakkaasti. Mitä yhteistä on epäuskoisella uskovan kanssa? Lue Raamattua, tutustu ja syvenny sanaan ja rukoile lukiessasi mitä Herran haluat elämässäsi tekevän. Tulet huomaamaan että sana alkaa elää sisimmässäsi ja siinä on täydellinen totuus. Pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan sana sydämellesi.

• Aloitin12345

Se Elämän antaminen Jeesukselle oli sellainen tapahtuma, että pidin kättä Raamatun päällä ja toistin perässä mitä helluntai pastori "käski" minun sanoa.

Itse olin menossa "ripittäytymään" mutta ilmeisesti se helluntai seurakunta oli väärä osoite. Seuraavaksi on parempi käydä ripittäytymässä pappisvirassa olevalle luterilaiselle papille.

• LightningStar

Entä henkilökohtainen tutustuminen Jeesuksen opetuksiin?

• Voivoi

Jotain vähän tuollaista ajattelinkin "Aloitin12345 " !

Nykyään on seurakunnissa tuollainen tapa ja tyyli, eli jonkun "uskonrukouksen" tai muun mantran kautta ja vuoksi sanotaan ihmisen uudestisyntyvän.

Uudestisyntymässä kuitenkin pitäisi tapahtua paljon ihmisen sisimmässä , eli sen kautta sydämeen tulisi tulla ns. "sydämen varmuus" eli varma tietoisuus pelastuksesta ja siitä, että hän on tullut sovitetuksi Jumalan kanssa ja siten Jumalan rakas lapsi !

Uudestisyntymässä tapahtuu muutos ihmisen sydämessä, ja sen kautta uskovalle tulee halu toimia oikein ja Jumalan tahdossa, ja se tapahtuu Rakkaudesta Jumalaan !

Siis kun ihminen siinä uudestisyntymässä saa kokea Jumalan Rakkauden, niin se synnyttää vastarakkauden, ja sen rakkauden kautta uskova haluaa alkaa kaikin tavoin toimia oikein ja Jumalan tahdossa !

Eli aito uudestisyntyminen muuttaa ihmistä paljon ja eteenkin sen ihmisen sisimmän !

Mutta nyt suomessa ymmärtämättömien uskovien taholta opetetaan, tuota "uskonrukous" mantraa tai muuten väitetään jonkun teon tai sanomisien perusteella ihmisen uudestisyntyvän / uudestisyntyneen !

Nähdäkseni näin toimien tuuditetaan monia yhä uudestisyntymättömiä siihen harhaluuloon, että he olisivat uudestisyntyneet ja siis sovitetut Isän Jumalan kanssa, vaikka niin ei kuitenkaan ole, ikävä kyllä tämä on tilanne, ja siitä olen todella huolissani !

• muistovain

Yleensä näissä käy niin, että rahat menee!

• JoosuaKysyjä

Ei se uskoontulo taida olla ihan tuollainen toista perässä asia. Siihen pitää liittyä jotain muutakin.

Miksi esim. Ev.Lut ja katolinen kirkko, eivät saarnaa armonlahjoista ja Israelin oikeauksien puolesta, eikä myöskään Ortodoksit?

• JonesHenry
    • kysymyksiä

Ketjun aloittajalle kysymyksiä?
      Mitä sinä odotit tapahtuvaksi ja missä kohtaa sinua on mielestäsi huijattu?

• Commandohauis47cm

Minä annoin kanssa elämäni Jeesukselle lokakuussa 2009. Kahden vuoden kohdalla ero alkuun oli odottamattoman upea, tajusin jo siinä vaiheessa Jumalan muuttaneen minua Pyhän Hengen kautta, ymmärsin Jumalan sanan kuuntelun ja rukouksen merkityksen, päivittäisenä leipänä ja juomana.

Sitä joko on kokosydämisesti seuraamassa Jeesusta tai sitten ei.

Reilut 5 v uskossa nyt ja tuttavani eivät usko silmiään, minunkin on vain uskottava mitä tunnen sydämessäni olevan.

Luetko tai kuunteletko Raamattua päivittäin?
      Jutteletko Jeesukselle päivittäin?

Älä irrota katsettasi Jeesuksen selästä vaan jatka taivallusta Häntä seuraten, se tulee maksamaan vaivan, snaon näin kun kirjoituksestasi saa sen kuvan että olisi vaivalloista toi uskonelämäsi, ehkä kuvittelen omiani. Oma vaellukseni on suht helppoa, harvemmin tulee mistään inistyä mutta niinkin tulee tehtyä jos en saa mielestäni tarpeeksi halauksia Pyhältä Hengeltä, hmmmm. En vain tiedä mitään parempaakaan, ja sitä kaipaa niin paljon että menee joskus överiksi varsinkin just ennen nukkumaanmenoa että mikä minussa on vikana kun.....

Vai jutteletko mieluummin maailman ihmisille ja kuuntelet heit. ystävällisesti sinua syyllistämättä, syytä selvittäen, Commandohauus47cm.

• Herrajohdattaa

Usko ei ole tunnekysymys vaan fakta. Kun antaa elämänsä Jumalalle kun kokee halua tulla uskoon, niin Jumala ottaa asian vakavasti. Hedelmät kyllä ilmenevät ajan myötä, kun alkaa kiittämään Jumalaa pelastuksesta. Jos et ole tietoisesti sanonut hyvästejä Jeesukselle, niin matkasi voi edelleen jatkua taivasta kohti.

• näinminullekävi

minäkin annoin elämäni Jeesukselle noin viiskytvuotta sitten!

Kaikki muuttui, mikään ei jäänyt entiselleen! joikaisen huonon asian kävin tunnustamassa ja sopimassa, kaikki jäi huonot tavat ja temput.

ja asia on yhtä tuore kuin silloin kun se tapahtui !

kiitän kaiken aikaa Jumalaa suuresta pelastuksesta joka minua kohtasi silloin ja joka on joka hetkistä todellisuutta, koko perheeni on uskovia ja elävät sen mukaanm ei tarvita kaljaa ei tupakeita ei rälläämisiä ei ole kankkusia eikä poliisit käy pihassa ei ol epettämisiä ei eroja eikä niiden tuomia murheita ja suruja!
      Mikään tässä ajassa ei vedä vertoja tälle asialle.

• näinsemenee

aamen sakkeus jo aikanaan koki muutoksen ja samaa tapahtuu tänäkin päivänä.

Jumalan puolelta ei mikään ole muuttunut.

• siinäseongelmaon

Kiinnitti huomioita tuo nimimerkki "melkein"? Jätitkö sittenkin tietoisesti jonkin takaportin ja annoit asialle joitain omia ehtoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4463
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3228
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2687
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2539
    6. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2480
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2065
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe