Ihmisellä on aina itsekorottamisen tarve

Kuinkahan moni täällä ja vaikka omilla sivustoillaan, sekä muuten omissa kristillisissä piireissään miettii ja sanoo jopa ääneen, että "MINÄ olen se Suomen suuri profeetta" tai johtaja tai jotain suurta ja mahtavaa.
Kuinkahan moni on innoissaan menossa kaduille todistamaan innoissaan Jeesuksesta ja pelkästään siksi koska taustalla on omavoimaisuus. Kaduilla on vastassa kuuroja, välinpitämättömiä ja vihamielisiä ihmisiä. Silti tahto mennä sinne olisi kova mutta vain yhdestä syystä... ja se syy katselee ylpeänä sinua peilistäsi.
Koska tämä maa löytää nöyryyden, jossa ihmiset menevät kadulle Jeesuksen ja niiden ihmisten tähden, jotka haluavat kuulla Jeesuksesta, eikä itsensä tähden, joka tahtoo vain korottaa itseään ja sanoa että tuokin pelastui MINUN kauttani. Samalla hylätään veli tai sisar, joka ei ole asioista aina samaa mieltä ja eikä siinä kaikki, vaan demonisoidaan veli tai sisar koska tämä ei ole samaa mieltä, eikä ylistä sinua suurena Jumalan miehenä.
Koska tämä maa löytää nöyryyden?

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heti löytyy nöyryys, kun ymmärretään jumalan mahdottomuus ja käänetään katse vaikkapa Hubblen ottamiin deep field kuviin.

    • kj9872

      Aloittajalle: vastaa itsellesi, aloita itsestäsi.

    • TotuusTämä

      Jarmolla itsellään on selkeä oman minä korottamisen tarve. Kannattais ensin itse näyttää esimerkkiä. Ei sanat vaan teot.... Älä odota muilta, aloita itsestäsi, näytä esimerkkiä. Mene Turun kaduille äläkä kehu itseäsi..

      • Ei näihin kannattais vastata, jos ei lukija mistään mitään ymmärrä. Mutta mistä sinä sait päähäsi että olisin Turusta? Olen syntynyt Helsingissä vuonna 1964 kätilöopistolla.


    • Piksu_Bisnesenkeli

      Kai se kuuluu ihmisluonteeseen että pitää olla jotain erityistä? Piksun siiven rapäytys maksaa muuten 50€! Tämähän on kilpailuyhteiskunta, joskin suomalaiset eivät ole viime vuosina oikein menestyneet tässä. Tässä on tosiaan ongelma, johon helposti lankeaa että aletaan seuraamaan jotain ihmistä, kun pitäisi seurata Jeesusta Kristusta. Myöskin monilla tulee jokin jalusta väistämättä, tämä heti ensimmäisiä ongelmia mitä olen seurannut? Henkilöpalvonta kuitenkin vetää suohon.

      • Tässä on älyä... olet miettinyt asioita. Siunausta!


      • Onkokemusta

        Kuinka se tuo nöyryys-teema onkin suomalaiselle niin vaikeaa?
        Entäpä jos puhuttaisiinkin kateudesta, mitä sitten tapahtuisi?
        Varmaan aloittaja saisi aloittaa itsestään senkin aiheen pohdinnan lukijan mukaan.
        Entäpä teema - kymmenykset?
        Rakkikoirat taatusti heräisivät.

        Kuinkas minä positiivinen ihminen nyt noin synkkiä maalailen?
        No kuule, Ihan vaan kokemuksesta.


      • 654378

        Niin ja näkemyksestä lisäksi.


      • Kummajuttu

        Kuinka se oma minä onkin niin korkealla, että hinnalla millä hyvänsä..


      • Siksijuuri
        Kummajuttu kirjoitti:

        Kuinka se oma minä onkin niin korkealla, että hinnalla millä hyvänsä..

        Sopii miettiä.


      • onpasoutoa
        Kummajuttu kirjoitti:

        Kuinka se oma minä onkin niin korkealla, että hinnalla millä hyvänsä..

        Kummajuttu

        Miksi sinulla on se oma minä niin korkealla, että aina vain jahkaat?


    • Kiitos Herralle, että mietitte tätä asiaa. Haluankin kehottaa teitä/meitä kaikki rukoilemaan nöyryyden lahjaa. Se saattaa kuulostaa oudolta mutta yhtä oudolta kuulostaa monen mietteet siitä, etten minä ole ylpeä, van nuo muut. Katsokaa peiliin, niin huomaatte kuinka paljon meillä on vielä kaikilla opittavaa todellisesta nöyryydestä.

      • io0998

        SE, mikä on ihmisten edessä ns. nöyryyttä on usein Jumalan edessä ylpeyttä.

        Tekonöyryys, nöyristely - uskisten tuttu juttu -- "enhän minä mitään ole"
        on tekopyhyyttä, ulkokultaisuutta. Sen inhorealistinen kääntöpuoli on, keuhukaa minua.

        Todellinen nöyryys on kuuliaisuutta Jumalaa ja Hänen Sanaansa kohtaan.

        Sellaista nöyryyttä näkyi - näkyy - Jeesuksessa. Ja hänet leimattiin -- kas vain? ylpeäksi, ja sitten seurasi murha. Markus 14:55-65

        He eivät kestäneet totuutta. Sitä, että Jeesus oli Jumalan Poika, ja tunsi Isän.
        Se oli uskonnollisen tekopyhän joukon mielestä YLPYETTÄ Jumalan pilkkaa!

        Mutta faktat ovat, että Jeesus oli NÖYRÄ Isäen edessä. Se riitti, se ratkaisi asian.

        Jumalalle on ällötystä katsella uskovien tekopyhyyttä: tehtyä nöyryyttä. Se on likainen vaate.

        Paavalikin sanoi: Jumalan armosta olen mikä olen...

        Lopettakaa typerät opetukset nöyryydestä eli ihmisten edessä matelemisesta.

        Olkaa nöyriä ja kuuliaisia Herran sanalle!


      • JarmoAsiassaOn

        Ja siinä maijaliisa esitti omaa opetustaan ja ihan fatkoina vielä.
        Sekoitti ihan kiitettävästi asioita, kuten eksyttäjän kuuluukin tehdä.

        Ymmärtääkseni aloituksen ajatus oli katsoa asiaa ihmsen näkökulmasta lähinnä.

        Minun Raamattu ei kerro, että Jumalaa ällöttäisi.

        Tekopyyhyys on asia ihan erikseen.

        Jarmo kirjoitti oikein.
        ''Katsokaa peiliin, niin huomaatte kuinka paljon meillä on vielä kaikilla opittavaa todellisesta nöyryydestä''

        Ed. maijaliisa taas io0998
        1.4.2015 10:11 toimi syyttäjänä, sillä hänellä ei ole peiliä, johon katsoisi.


      • Joo, ei kannata puhua mistään tekonöyryydestä, jos ei ole tehnyt itselleen edes selväksi mitä koko käsite tarkoittaa.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Joo, ei kannata puhua mistään tekonöyryydestä, jos ei ole tehnyt itselleen edes selväksi mitä koko käsite tarkoittaa.

        ... joo, tekonöyryys ei kannata, ehkä maailman edessä, mutta Jumala tietää sinusta kaiken totuuden....
        Kiitos ja Kunnia Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!


    • Arka aihe, vai mitä?

      • HuomaanEttä

        Arka mutta tarpeellinen.
        Olitkin Jumalan asialla, Jarmo.


      • HuomaanEttä kirjoitti:

        Arka mutta tarpeellinen.
        Olitkin Jumalan asialla, Jarmo.

        Noh... nöyrä kiitos. Haluan palvella sitä joka on Herra Taivaassa ja maan päällä, Jeesus Kristus.


    • sinettisormus1

      Olen oppinut, että paras nöyryys ihmiselle tulee aina jonkin sairauden tai onnettomuuden kautta, kun ei enää itse jaksa eikä pysty, vaan on pakotettu nöyrtymään Jumalan kasvojen alle, hänen armoonsa, siksi Jumala sallii, että pysähtyisimme ja nöyrtyisimme.

      • sinettisormus1

        ... näin hän voi myös sallia koko kansalle esim. sodan, että kansa nöyrtyisi Jumalansa puoleen, miten on Suomen kansan laita? Löytyykö tarpeeksi nöyryyttä? Tuskin ....
        Kiitos ja kunnia Herrallemme, että hän on meille armollinen!


      • Tottaon

        Juuri niin onkin profetioita tullut. että sitten itkulaakson kautta kun ei muuten kansa käänny tieltään.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        ... näin hän voi myös sallia koko kansalle esim. sodan, että kansa nöyrtyisi Jumalansa puoleen, miten on Suomen kansan laita? Löytyykö tarpeeksi nöyryyttä? Tuskin ....
        Kiitos ja kunnia Herrallemme, että hän on meille armollinen!

        Heikkoudessa on Kristityn vahvuus.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Heikkoudessa on Kristityn vahvuus.

        ISO AAMEN!!!


    • Jumalatunteesydämet

      Kiitos Jumalalle, että hän antanut armon nöyrtyä HänenVäkevän kätensä alle. Se on ainoa ohje, jonka mm. Jaakob kirjoittaa, Jaak 4:10.

      Jos nöyristelee ja kumartelee ihmisten edessä, kääntää takamuksensa Jumalalle. On vain yksi taho, jonka edessä totinen kristitty kumartuu ja nöyrtyy: Nimi on Jeesus Kristus. Hänen eedessään on kaikkien polvien kerran notkistuttava. Filipp 2: 9-11.

      Jeesus nöyryytti itsensä? Ihmistenkö edessä, ei. Hän nöyryytti itsensä Jumalan edessä, ja oli KUULAIENEN kuolemaansa asti. Ristinkuolemaan asti. Filipp 2:8.

      Paavali varoittaa tästä ihmisten edessä nöyristelyn hapatuksesta:

      "Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoa... kukaan joka on mieltynyt nöyryyteen ja..."
      Koloss: 2:18.

      Misä on kysymys? Ne joka vaativat toista ihmistä nöyrtymään edessään ovat kiusaajia ja henkisen vallankäytön sitomia. Tätä on niin politiikasa, mutta mysö valitettavan paljon ns. krisitillissä kuvoissa. Lahkojohtajat vaativat nöyryyttä ja alistumista oman valtansa edessä.

      Jeesusta ei saisi totella? Vain olla kuuliainen ihmisten opeille ja isien perinnäissäännöille.

      Tässäkin ketjussa - niin Henki paljastaa - on tämä vallankäytön tunnus. Kateuden ja oman ypleyden ja usein huonon itsetunnon ongelmissa koetetaan tasapäistää toista! Ja otetaan keppihevoseksi nöyrtymisen jankuttaminen.. Koetetaan sohia: nöyrry, nöyrry!

      Ei nöyrän tarvitse ihmisten edessä kumarrella.

      Paavali antoi esimerkin: Jumalan armosta olen mikä olen.

      Te, jotka ette ole vielä oikeasti nöyryyttäneet itseänne Jeesuksen ja Jumalan edessä, teillä on nyt läksy. LOpettakaa ihmisten silmissä nöyristely. Se on ihmiskunnian etsimistä, se on YLPEYTTÄ:

      Kaikki kunnia yksin HÄnelle, joka täydellinen on!

      • sinettisormus1

        Me nöyrrymme Jumalamme edessä, emme maailman ...


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Me nöyrrymme Jumalamme edessä, emme maailman ...

        Täsmälleen näin!!!


      • Maailmalle nöyristellään ja se vaatii aina sitä, jotta saa vastakaikua, mutta kaikkivaltiaan Jumalan edessä ollaan sydämestämme nöyriä. Hän on luojamme ja ylläpitäjämme. Herra antoi ja Herra otti, se on hänen oikeutensa luojana. Turha siinä on vikistä vastaan. Uskovalla on Jumalan pelko sydämessä ja se on juuri nöyryyttä, ei nöyristelyä.


      • ikr456
        JarmoEklund kirjoitti:

        Maailmalle nöyristellään ja se vaatii aina sitä, jotta saa vastakaikua, mutta kaikkivaltiaan Jumalan edessä ollaan sydämestämme nöyriä. Hän on luojamme ja ylläpitäjämme. Herra antoi ja Herra otti, se on hänen oikeutensa luojana. Turha siinä on vikistä vastaan. Uskovalla on Jumalan pelko sydämessä ja se on juuri nöyryyttä, ei nöyristelyä.

        älä sitten vikise


    • Usein juuri lauseet, minä osaan, minä pystyn ja minä tiedän, ovat meidän henkistä heikkouttamme. Sen sijaan minä en osaa, auta Jeesus ja minä en pysty, auta Jeesus että myös minä en tiedä, auta Jeesus ymmärtämään, ovat lauseita joissa on henkinen vahvuutemme. Syntisyytemme myöntäminen on ihan ensimmäinen nöyryyden osoitus.

      • näkymätön-ninni

        Hieno aloitus Jarmo! Ja hyvää pohdintaa tässä ketjussa...
        Tekemistä on vielä tämän nöyryyteni kanssa!


      • JarmoEklund
        näkymätön-ninni kirjoitti:

        Hieno aloitus Jarmo! Ja hyvää pohdintaa tässä ketjussa...
        Tekemistä on vielä tämän nöyryyteni kanssa!

        Kiitos Ninni.. olen erittäin ylpeä siitä että tämä asia on puhutellut ihmisiä. Ylpeilymme johtuu nöyrimmillään vahvuudeksemme Jeesuksessa Kristuksessa. Me olemme omavoimaisia luonnotsaan, se on myös paras tunnustaa pelkästään syntisyytemme tunnusmerkkinämme. Me emme kykene kovin isoon nöyryyteen vaikka miten asiaa ajattelisi. Olemme siis pohjimmiltamme edelleen Adamin sukua, joka sanoi "en minä mutta sinä kun toit tämän niin sitten minä". Me olemme vähän sellasia.
        Rukoilkaamme Jumalalta taivaallista nöyryyttä, se on erinomaisen tavoiteltava asia. Jumala Rakastaa nöyriä.


    • Eräs kysymys vielä esitettäväksi itsellemme. Tämä on maailman vanhin KYSYMYS... loiko Jumala Adamin Rakastamaan luojaansa? Tässä kysymyksessä piilee koko salaisuus.

    • eiuskoistätä

      Että noilla on vain jatkuva ongelma nöyrtymisestä, syntisyydestä, itsekorottamisesta, ja kaikista kristinuskon alkeista! Tarvisevat toisiltaan jatkuvaa amen,amen.. voi tätä lastentarhaa

      • Kerro toki mikä on sinun lastentarhasi?


    • näkymätön-ninni

      Tapani Suonto kirjoittaa aiheeseen liittyen hyvin:

      Nöyryys on sitä, että tiedostamme ja tunnustamme sen tosiasian, että me emme ole mitään. Mikään Jumalan valtakunnassa ei perustu meihin, vaan yksin Jumalaan. Jumala voi kaiken, Hän on kaikki, mitä me tarvitsemme ja kaikki kunnia tulee myös Hänelle.

      Nöyryys tunnustaa: Jumalan voima ja rakkaus vaikuttaa minusta huolimatta, ei minusta johtuen.

      Minä en tule osalliseksi niistä ansioitteni tähden vaan kurjuuteni vuoksi. Tulen osalliseksi Jumalan voimasta, kun tunnustan ja syvästi tiedostan oman ansiottomuuteni, enkä sitä kiellä: mitään ansioita ei ole.

      Kysymys ei ole siitä, että sinä olet ansainnut jonkun osan tai tehtävän Jumalan valtakunnassa, vaan siitä, että Kristus on ansainnut sen sinulle. Se on pelkkää lahjaa.

      Jeesus astui syntisen ja vajavaisen ihmisen tilalle Golgatalla, jotta sinä voisit astua Hänen osaansa ja voimaansa Jumalan lapsena. Kristus otti päälleen kaiken, minkä me olisimme ansainneet, jotta me saisimme kaiken, minkä Hän on ansainnut.

      Näin ihmisen minä – ihmisen kunnia – joutuu kokonaan syrjään. Kun tämän ymmärrämme, käsitämme myös, miten suuri vääryys on antaa mitään kunniaa ihmiselle. Kaikki kunnia kuuluu yksin Jumalalle. Ja jos joku onnistuukin täällä ajassa jotain siitä ottamaan itselleen, viimeistään taivaassa se kaikki menetetään. Siellä me emme ylistä ketään muuta kuin ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      14
      2119
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      188
      1809
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      130
      1704
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1611
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1562
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      178
      1179
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1178
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1133
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1044
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1035
    Aihe