Suhteeni helluntaiuskoon.

Helluntailaiset uskovat Jeesukseen.
Minäkin uskoin vielä 15 vuotta sitten. Tapahtui jotakin ihmeellistä:
sairastin C-hepatiittia josta lääkärit sanoivat ettei se koskaan parane minusta pois. Isäni kertoi lukeneensa lehdestä kuinka jotkut verensiirron kautta c-hepatiitin saaneet ihmiset hakivat korvauksia vahingosta.
"He kuolee kaikki", sanoi isä ja sai minut uskomaan että minäkin kuolen hyvin pian.
Hän sanoi vielä"älä koske meidän muiden hammasharjoihin". Jäin miettimään miksi hän piti minua niin pöpinä että käyttäisin heidän hammasharjojaan.
Tajusin myös että hän ei välittänyt siitä että minä kuolen, ei vähääkään, vaan ainoastaan hän välitti itsestään ja sisarestani ja äidistäni-hän halusi etten tartuta heitä tappavaan tautiin.
Näin silloin. Olin noin kaksikymppinen, ja luulin kuolevani. En pelännyt. Jo silloin uskoin jumalaan.
Voi sanoa että minussa on kulttuurikristityn piirteita(arvomaailma)vieläkin.
Uskoa elämänjatkumiseen toi toiset sairastuneet. Esimerkiksi naapurini oli elänyt jopa 23-vuotiaaksi hepatiitista huolimatta.
Sen takia minä ajattelin että kyllä elän ainakin viisi vuotta vielä. Enempää en uskaltanut toivoa.
Sitten miesystävän exä. Sen miesystävän jolta tautini olin saanut. Hän näytti minulle lääkäriltä saamaansa paperia jossa oli ohjeita ko maksatautia sairastavalle. Piti välttää mausteita, kahvia..alkoholia ei saanut ottaa ollenkaan.
Otin eron miehestä joka oli tartuttanut minut. Otin uuden miehen jolle kerroin etukäteen mikä oli tilanne. Lopetin alkon käytön ja mausteiden käytön.
Tulin uskoon.
Rukoilin että kiitos kun annoit minulle tämän sairauden-ilman sitä taakkaa en uskoon olisi tullut ja pelastunut.
Oli kulunut jo enemmän kuin viisi vuotta sairastumisesta.
Eräs lääkäri sanoi minulle että voin tehdä lapsia-istukka estää tarttumisen.
Sain 3 tervettä lasta.
Rukoilin koko ajan että sairaus lähtisi minusta pois.
"Muuten en voi uskoa sinuun ja evankelumeihin jossa parantuminen luvataan."
Sitten tuli päivä jolloin neuvolassa sanottiin että ylilääkäri olis sanonut"ei voi olla totta, virus on lähtenyt". Neuvolan työntekijä kertoi.
Otettiin uudet testit koska eivät uskoneet. Sama tulos.

Siitä on noin 14 vuotta.

Nykysin olen luopunut uskosta. Lapseni isän kanssa tuli avioero. Hän sanoi:"Ilman Jeesusta oltaisiin vielä yhdessä."
Hän jätti minut ja otti uuden naisen tekstiteeveen deittisivustolta.
Kuuluin silloin pieneen baptistiseurakuntaan.
Otin sieltä uuden miehen. Luulin että meille tulee onnellista koska hän oli uskossa.
Baptistit sanoivat että elin haureudessa ja erottivat minut.

Uusi mieheni halusi että alistun hänelle Raamatun mukaan. Kun en alistunut hän alkoi alistaa nyrkein. Hän rakastui äitiini ja muutti hänelle asumaan. Äitinikin alkoi lyödä minua.

Aloin inhota Raamattua joka käskee naista alistumaan. Se käsky on siellä -siitä ei pääse yli eikä ympäri.

"Se on ihmisten kirjoittama kirja", ajattelin niin ja ajattelen edelleen.

Raamattu oli ollut minulle ainut yhteysside jumalaan. Nyt sitä ei ollut eikä seurakuntaa.

Otin uuden miehen taas. Olemme olleet hänen kanssa onnellisia jo 10 vuotta. Hän ei lyö eikä vaadi palveluksia ja alistumista. Hän on ateisti ja ihailen häntä.

C-hepatiittiin on keksitty lääke. Se vie pohjan pois koko parantumisihmeeltä.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LightningStar

      No... mitä sanoisin kirjoitukseesi. Koet tulleesi loukatuksi uskovien taholta? Mietin... on kaksi eri asiaa kokea tulleensa loukatuksi ihmisten taholta kuin se, että Jumala olisi osallinen siihen, että toinen ihminen saa aikaiseksi pahaa toiselle ihmiselle, jopa niin.. että toinen kokee menettävänsä uskonsa ja luottamuksensa sen kautta. Jumalan tahto ei voi olla sellainen.

      Jumala on rakkaus, todellinen ja aito rakkaus,,.. joka rakastaa auroraboreallista ja jonka luokse saa ja voit mennä omana itsenäsi. Hän ei vaadi ensin muutosta, vaan Hän Sanansa kautta on luvannut parantaa. Meissä kaikissa on enemmän tai vähemmän haavoja, joko on tai on ollut.

      En pyri edellisellä käännyttämään sinua, kerron asian niinkuin sen näen ja kohtaan. Sinä siis saat mennä Hänen luoksensa, se ei ole yhtäkuin vaatimus.

      Parantumisihmeistä... monet sellaiset sairaudet joista ihminen kokee saaneensa avun Jumalan avulla, niin on löydettävissä myös lääkkeellinen parantumiskeino. Ihmeitä tapahtuu myös heille, jotka eivät usko Jumalaan, Jumala antaa paistaa aurinkonsa myös heille, jotka eivät uskossa olisikaan.

      Minä uskon johdatukseen, koen sen saaneeni nähdä ja kokea. Olen ollut pohjalla, olen saanut löytää elämän ja ottaa siitä kiinni. Toivoisin, että jokainen saisi ottaa kiinni toivon kipinästä.

      Elämä on elämistä varten.

      • Sinä kirjoitat paremmin kuin minä.
        Sinä myöskin näytät uskovan että parantumiseni on jumalasta. Se mies joka salakavalasti tartutti minuun sen oikeastikin tappavan taudin kuoli siihen itse.
        33-vuotiaana.
        En osaa kuolemaa ajatella jumalan rangaistuksena sillä jos siten ajattelisin jumala olisi jo liian julma.
        Tälle palstalle on kirjoittanut ainakin 3 uskovaa jotka ovat sitä mieltä(eenokki, tomis ja raimo)että jumala on kostanut ne loukkauset joita sanallisesti on tehty-tappamalla ne heitä loukanneet.
        Ikään kuin he olisivat arvokkaampia jumalalle kuin yksikään muu ihminen.
        Miten jumalalla tämä tasa-arvo? Ihmisten kesken.
        Kaikenlaiseen sitä näillä palstoilla törmää.
        Nämä uskovat sanovat että varokin loiukkaamasta minua tai kuolet.


      • LightningStar

        Koen, että Jumala ei katso henkilöön. Toinen ihminen ei voi määritellä kenellekään tuomioita.


      • LightningStar kirjoitti:

        Koen, että Jumala ei katso henkilöön. Toinen ihminen ei voi määritellä kenellekään tuomioita.

        Mikä se sitten on näiden tuomionjulistajien usko? Mikä on heidän jumalansa? Heitä on enemmän kuin 3 jotka uskovat että jumala tuomitsee heidän puolestaan helvettiin jos ei usko just niiden tavoin.
        Mielikuvitusta koko jumalako heillä?


      • juurikinnäin

        On hienoa kuulla, että olet löytänyt onnen. Kaikille ei käy yhtä hyvin ihmissuhteissa. Ja et ole ainoa,jota on kohdeltu kaltoin uskovien ja aviopuolisoiden taholta. Itse jaksoin aikani selitellä tapahtumia Jumalan rangaistuksena ja kasvatuksena,mutta kun huomasin pohtivani itsemurhaa jatkuvasti,loppui Jumala-usko helluntailaisittain tai baptistien mukaan juurikin siinä kohtaa. Mikään Jumala,joka on niin julma ja verenhimoinen,ei ole palvomisen eikä tottelemisen arvoinen. Ihmiset kehittelevät lahkoissaan mitä kummallisimpia oppeja ja ryhmäpaine altistaa aivopesulle-hyvä että olet päässyt sieltä pois etkä täysin menettänyt elämänhaluasi. tsemppiä!


      • juurikinnäin kirjoitti:

        On hienoa kuulla, että olet löytänyt onnen. Kaikille ei käy yhtä hyvin ihmissuhteissa. Ja et ole ainoa,jota on kohdeltu kaltoin uskovien ja aviopuolisoiden taholta. Itse jaksoin aikani selitellä tapahtumia Jumalan rangaistuksena ja kasvatuksena,mutta kun huomasin pohtivani itsemurhaa jatkuvasti,loppui Jumala-usko helluntailaisittain tai baptistien mukaan juurikin siinä kohtaa. Mikään Jumala,joka on niin julma ja verenhimoinen,ei ole palvomisen eikä tottelemisen arvoinen. Ihmiset kehittelevät lahkoissaan mitä kummallisimpia oppeja ja ryhmäpaine altistaa aivopesulle-hyvä että olet päässyt sieltä pois etkä täysin menettänyt elämänhaluasi. tsemppiä!

        Joo, 10 vuotta ollaan oltu yhdessä ja ollaan ihan onnellisia.
        Niin minullakin on käynyt itsemurha mielessä, monta kertaa, olen miettinyt tekotapoja.

        Sinulle ja itselleni haluan sanoa että aina on toivoa.

        Kiitos viestistäsi, se oli hieno.


      • LightningStar
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo, 10 vuotta ollaan oltu yhdessä ja ollaan ihan onnellisia.
        Niin minullakin on käynyt itsemurha mielessä, monta kertaa, olen miettinyt tekotapoja.

        Sinulle ja itselleni haluan sanoa että aina on toivoa.

        Kiitos viestistäsi, se oli hieno.

        Saanko kysyä... vieläkö tänä päivänä, on itsemurha-ajatuksia, vai onko ne jääneet taakse menneisyyteen?


      • LightningStar kirjoitti:

        Saanko kysyä... vieläkö tänä päivänä, on itsemurha-ajatuksia, vai onko ne jääneet taakse menneisyyteen?

        Ei ole. Ne liittyi siihen tappavaan sairauteen. Sama jos on syöpä jonka tietää tappavan nopeasti, ei halua kärsiä ja siksi tappaa itsensä mieluiten.
        Eutanasia...onko sinusta oikein? Minusta on.


      • LightningStar

        Ok, hyvä kuulla, ettei ole sellaisia ajatuksia enää.

        Eutanasia..
        Ihmiset jotka siihen tilanteeseen joutuvat, kokevat varmasti suurta pelkoa ja ahdistusta, esim. miten selviää odotettavissa olevien kipujen kanssa... esim. on sairauksia jossa ihminen kuolee tukehtumalla... lihaksiston toiminta loppuu... mieli ja ajatus säilyy kirkkaana. Ihminen saattaa pelätä kuoleman kynnyksellä olemista, varsinkin jos tiedossa on mahdollisesti tuskallinen kuolema.


      • LightningStar kirjoitti:

        Ok, hyvä kuulla, ettei ole sellaisia ajatuksia enää.

        Eutanasia..
        Ihmiset jotka siihen tilanteeseen joutuvat, kokevat varmasti suurta pelkoa ja ahdistusta, esim. miten selviää odotettavissa olevien kipujen kanssa... esim. on sairauksia jossa ihminen kuolee tukehtumalla... lihaksiston toiminta loppuu... mieli ja ajatus säilyy kirkkaana. Ihminen saattaa pelätä kuoleman kynnyksellä olemista, varsinkin jos tiedossa on mahdollisesti tuskallinen kuolema.

        Aivan. Siihen tilanteeseen se ns apu on helpotettu kuolema, kuolema itse valitsemallaan tavalla.
        Mä olen hoitaja, ja tehnyt saattohoitotyötä monta vuotta. Minua aina jaksoi hämmästyttää potilaitten usko elämään.
        Kuoleman kynnyksellä he ei miettineet suinkaan jumalaa, vaan vain läheisiä ihmisiä. Ja he jaksoi toivoa. Eräskin hengityslaitteeseen sidottu.


    • Tarinasi oli surullinen ja osoitti ihmisten raadollisuuden ja "Raamatulla päähän lyömisen" vaarallisuuden. Ex-miehesi ei ilmeisesti muistanut, että kun Paavali Efesolaiskirjeessä käski naisen olla miehelleen alamainen ja kunnioittaa häntä, hän samalla asetti miehen tehtäväksi rakastaa vaimoaan "niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen puolesta" (Ef. 5:25) ja "miehen tulee rakastaa omaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan" (Ef. 5:28). Mun mielestäni tuossa on miehelle vähintään yhtä kovat vaatimukset kuin naiselle! :)

      Pietari puolestaan sanoo ikään kuin silmää naisille iskien, että "olkaa alamaisia omalle miehellenne, niin että nekin miehet, jotka eivät tottele sanaa, ilman sanojakin voitettaisiin vaimojen vaelluksen kautta, kun he näkevät teidän puhtaan vaelluksenne jumalanpelossa" (1. Piet. 3:1-2). Eli hän luottaa naisiin niin paljon, että uskoo heidän käytöksensä voivan muuttaa heidän kovapäiviä miehiään!

      "Alistumisesta" Paavali puhuu seurakuntaviroista puhuessaan. Hän ei halunnut naisten opettavan seurakunnissa, ja tästä johtuen jotkut ovat sitä mieltä, että näin pitäisi olla edelleen myös Suomessa vuonna 2015. On kuitenkin ymmärrettävä, että kyseessä oli aivan toisenlainen aikakausi ja toisenlainen kulttuuri. Naisten koulutus oli tuohon aikaan varsin huonoa, kuinkahan suuri osa heistä osasi lukea? Paavali halusi uskoakseni varmistaa, etteivät liian oppimattomat pääse opettamaan ja saa aikaan sekaannusta seurakunnissa omilla tulkinnoillaan. Hän tuskin kirjoittaisi samoin kirjessään suomalaisille vuonna 2015.

      • Tiedoksi

        >>>Hän tuskin kirjoittaisi samoin kirjessään suomalaisille vuonna 2015.<<<

        Vai kirjottaisi Paavali suomalaisille ihan oman Raamatun!??? Ja sitten tietysti kiinalaisille oma ja japanilaisille om??? jne. jne. jne...........Ja eri aikakausille taas oma Raamattu, Kuinka kauan yksi aikakausiraamattu olisi voimassa ja Jumalan Sanaa?

        Jumalan Sana on muuttumaton koska Jumala on Sana ja Hän ei muutu.


      • Tiedoksi kirjoitti:

        >>>Hän tuskin kirjoittaisi samoin kirjessään suomalaisille vuonna 2015.<<<

        Vai kirjottaisi Paavali suomalaisille ihan oman Raamatun!??? Ja sitten tietysti kiinalaisille oma ja japanilaisille om??? jne. jne. jne...........Ja eri aikakausille taas oma Raamattu, Kuinka kauan yksi aikakausiraamattu olisi voimassa ja Jumalan Sanaa?

        Jumalan Sana on muuttumaton koska Jumala on Sana ja Hän ei muutu.

        Niin, Paavalin kirjeethän olivat vastauksia eri seurakunnilta tulleisiin kysymyksiin. Aiheet olisivat tänä päivänä hieman erilaisia kuin muinoin. Raamattua lukiessa on ymmärrettävä, että tietyt kohdat ovat kyseiselle aikakaudelle ja kyseiseen kulttuuripiiriin tarkoitettuja ohjeita, osa iankaikkisia säädöksiä.


    • MontakoMiestäSullaOn

      " Suhteeni helluntaiuskoon. "

      - olen hell.srk:ssa ollut vuosikymmeniä, mutta en vieläkään tajua sitä, mitä tarkoitetaan helluntaiuskolla?

      Ei helluntaiuskoa ole olemassakaan, on vain usko Jeesuksen Kristuksen kautta Isä -Jumalaan.

      Hienoa, että olet parantunut vaikeasta sairaudestasi, se oli siis yliluonnollinen, eikä lääkkeen keksiminen vie siltä ihmeeltä pohjaa pois. Eihän sitä lääkettä silloin ollutkaan.

      Millä lääkkeellä luulisit sokean silmän tulleen näkeväksi, vaikka lääkärit olivat tuominneet sen lopullisesti ja parantumattomasti sokeaksi silmähermon tuhoutuman takia ja rukouksen jäälkeen alkoi nähdä ja uusi tutkimus todisti, että tuhoutuneen n-hermon tilalle oli uusi ilmestynyt.

      Jos koetat sanoa, että yliluonnollista parantumista ei ole, ihmettelen suuresti jo kertomasi perusteella.
      Jeesus on todellinen, Elävä Persoona, joka tänäänkin parantaa sairaita, kun sitä Häneltä pyydetään. Ja viitsit vielä sanoakin, että inhoat Raamattua, kirjaa, joka antaa ja ohjaa elämään.

      Naista ei käsketä alistaa, vaan kunnioittaa ja rakastaa häntä.
      Uuden käskyn annan teille, sanoi Jeesus: RAKASTAKAA TOISIANNE.

      Paavalin ja Jeesuksen opetukset eivät ole ristiriitaisia.

      • kummallinenuskomus

        Eikö kukaan Hitlerin tappamista juutalaisista tai isäAurinkoisen tekemisistä julmuuksista pyytänyt apua, kun Hän salli miljoonien kuolla vainon tai vain etnisen taustan vuoksi.

        Nämä miljoonat kuolleet olisivat mielummin ottaneet sokeuden, jos Hän olisi rukouksista huolimatta antanut elää.


    • enoleyksin

      Minäkin olen uskossa. Papin kanssa tuli erimielisyys uskonnollis-poliittisesta asiasta ja katsoin etten voi kuulua tuohon kirkkoon. Lopulta yli kolmenkymmenen vuoden jälkeen uudistuin uskossani ja rupesin käymään helluntaikirkossa mutta en aio vastakaan kuulua mihinkään kirkkoon. Minun ei tarvitse. Ei alkukristitytkään kuuluneet minnekkään kun heidät ajettiin synägoogasta pois. Lisäksi huomasin että molemmissa kirkoissa panetellaan ja juorutaan. Mutta se ei vienyt uskoani sillä en aio juoruta itse. Se on heidän syntinsä. Jos uskot jumalaan niin lue Raamattua, rukoile ja uudistu uskossasi. En ole koskaan ollut naimisissa enkä seurustellut pitempiä aikoja eikä minulla ole ollut kuin yksi suhde pitempi mutta se ei ole vienyt uskoani. En lisäksi koe alistumista. Älä syyttele muita sillä jumala teki sinulle ihmeen:paranit parantumattomasta sairaudesta. Kiitä ja rukoile jumalaa. Kysy neuvoa Jumalalta ja elä elämääsi. Elää voi yksinkin elämästä nauttien ja jumalaan uskoen.

    • JonesHenry

      Haluaisin, että kirjoittaisit minulle osoitteeseen [email protected]


      Ensinnäkin...koska olet hoitaja, ja töissä myös eutanasian alalla, haluaisin vaihtaa tästä asiasta pari sanaa sinun kanssasi.


      Kuten varmasti tiedät, aihe on yhä ajankohtainen!

      http://www.hs.fi/kotimaa/a1305596128938


      Ensinnäkin...mielestäni on HYVÄ, että olet nyt lähtenyt pois Helluntaiseurakunnasta!


      Raamatussa EI kielletä itsemurhaa! EI KIELLETÄ!!!


      Jos joku sanoo sinulle toisin HÄN VALEHTELEE!


      Tyttö hyvä...älä käy kirkossa jossa PASTORI VALEHTELEE, okoot syy MIKÄ TAHANSA!!!


      Valehdella ei saa, vaikka et uskoisikaan Jeesukseen! Mutta jos USKOT Jeesukseen ja olet PYHÄLLÄ HENGELLÄ täytetty pastori, niin valehteleminen on SITÄKIN VAARALLISEMPAA!


      Minä kävin paikallisessa Helluntaikirkossa yhteensä noin 3-kk Meillä oli hyvä ja harras pieni piiri uskovia. Meillä oli HYVÄ PASTORI, joka osasi Kreikkaa!


      Hänen äänensä värisi, kun hän puhui "kadotuksesta" Se värisi...koska minä olin KIRJOITTANUT hänelle aiheesta! Hänänen äänensä värisi, koska hän TIESI, ettei Raamattu tosiasiassa opeta IKUISTA KIDUTUSTA!


      Että kyseessä on KÄÄNNÖSVIRHE!


      Minä pidin hänestä! Hän oli fiksu ja sympaattinen mies!


      Mutta hänessä ei ollut pyhää henkeä! Hän oli kyllä kirjaviisas(ihan niinkuin minäkin)ja hän osasi rukoilla Jeesusta Kreikaksi...mutta hänellä ei ollut pyhän hengen lahjaa!


      Hän opetti asioita joita ei ollut Raamatussa, kuten että Jeesuksen toisen tuleminen jälkeen uskottomat voivat YHÄ pelastua, jos he kuolevat marttyyrikuoleman!.


      Raamattu ei kuitenkaan opeta tätä!


      Hän teki aina kompromisseja seurakunassaan uskon oppien suhteen! Erään seurakunnan jäsenen sukulainen kuoli traagisesti liikenneonnettomuudessa. Hän juslti, että koska mies ei ollut uskossa, hän joutuisi IKUISESTI KIDUTETTAVAKSI tulisessa pätsissä! Kyse oli muuten alle 25-vuotiaasta TEINISTÄ!


      Hän joutui olkapääleikkaukseen ja värväsi paikallisesta Lutherilais-seurakunnasta puhujia puoltamaan omaa kantaansa, kun hän oli poissa. Päätin tuollin lähteä kokonaan pois koko seurakunnasta!


      Tyttö hyvä...90% pastoreista opettaa asioita JOITA EI OLE RAAMATUSSA!


      Raamatussa ei sanota että abortti on synti! Eikä siellä sanota että itsemurha on synti!


      Raamatun Heprean ja Kreikankielen aikakäsitteet kuten Owlan ja Aionios on ymmärretty ja käännetty VÄÄRIN!


      Nämä ovat kaikki MÄÄRÄLLISIÄ aikakausia ja jaksoja! Myös sana kidutukselle eli Basanizo ei SUORAAN tarkoita kidutusta!


      Sanoja on siis käännetty vuosisatoja VÄÄRIN PAKANA KIRKON TOIMESTA, jonka perusti AURINGONPALVOJA KEISARI!!!

      http://kahalyahweh.net/Articles/chirho.htm


      Mitä aviomieheesi tulee...en ota aiheeseen tämän enempää kantaa paitsi totean, että avioliitossa on miehelle ja naiselle erikseen varattu oma paikkansa. Jos ei halua ottaa sitä paikkaa minkä Jumala on sinulle varannut, voi aina olla sinkkuna!


      KAIKKI uskovat ovat sitä mieltä, että on LUONNOTONTA että kaksi miestä eläisi yhdessä parisuhteessa! Heidän mielestään sen on vastoin JUMALAN LAKIA!


      No, miehen ja naisen tasa-arvo avioliitossa on myös VASTOIN Jumalan lakia, mutta sitä ei OPETETA KIRKOSSA, koska se ei ole "trendikästä"


      Näin taas jälleen JUMALAN LAKI tehdään tyhjäksi ihmisten PERINNÄISÄÄNTÖIHIN vedoten!


      Tai sitten leikkiä "tasa-arvoa" ja ottaa avioeron noin 5-vuoden päästä, ihan miten vaan!


      JUMALAN edessä tehtyjä lupauksia ei silti saisi rikkoa, vaikka se kuinka olisi "maan tapa"


      Haluan vaan todeta koskien tuota eutanasiaa, että homma on ymmärretty IHAN VÄÄRIN!


      Jeesus JA Apostoli Johannes vertasivat KIUSAAMISTA henkiseen MURHAAN!

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015033019446624_uu.shtml


      Pastori sanoo, että itsemurhaajat joutuvat helvettiin! Pastori ei edes tiedä mikä sana "helvetti" on ja mistä se oikein tulee!

      Sheol/Hades = näkymätön maailma/tuonela = helvetti

      Helvetti = Hela Jumalattaren rangaistus!


      ÄLÄ USKO PASTORIA!!!


      Jos pastori Suomessa tai Ruotissa opettaa mitä Raamatussa sanotaan Hepreaksi ja Kreikaksi, hän saa POTKUT!


      Jos kioskin ylläpitäjä myy ihmisille SYÖPÄÄ aihuettavaa tupakkaa, KUKAAN EI VÄLITÄ!


      Jos myyt kannabista joka PARANTAA SYÖVÄN, Poliisit tulevat, vievät sinut mennessään ja TUHOAVAT kämppäsi ja yrityksesi!

      https://www.youtube.com/watch?v=DttdDOqQMuY


      Mutta...jos aihe kiinnostaa enemmän, voit ottaa minuun yhteyttä osoitteeseen [email protected]


      Pointti mitä ajan takaa on;Jeesus on ihmiskunnan PELASTAJA, eikä mikään universaali KIDUTTAJA! SAIRAAT IHMISET OVAT KÄÄNTÄNEET RAAMATTUA IHAN VÄÄRIN!!!

      http://uploads6.wikiart.org/images/vasily-surikov/first-ecumenical-council-of-nicaea-1876.jpg

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Meister_von_San_Vitale_in_Ravenna.jpg



      P.S:En vastaa tässä viestiketjussa trolleille! Jos haluat kommunikoida minun kanssani, ota yhteyttä sähköposti osoitteeseen!

      • hopihopihus

        mene jo siitä höpöttämästä mitä lie houreitasi !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe