Yritän auttaa poikaani vieroittumaan benzoista, lääkäri antoi hänellee yleiseen kipuun synteettistä opiaattia sisältävää lääkettä, huomasin sen vasta ja se ehkä selittääkin sen, miksi hän on koko ajan kamalassa tokkurassa. Tietääkö kukaan, voiko noista benzoista päästä iti opiaatin avulla? Nyt kun hän on niin tokkurassa minun on helppoa väentää benzopillereiden määrää.
benzodiapaamivieroitus
Mokhtaaari
4105
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tietääkö kukaan, voiko noista benzoista päästä iti opiaatin avulla?
Ei.
benzoista pääsee irti vähentämällä pikkuhiljaa annostusta.
Jos pää on sekaisin, niin on väärä lääke kipuun.
Mikä sattuu ja voiko sille tehdä muuta kuin lääkitä?
Miten poikasi bentsovieroitus/ääkitys nyt on järjestetty ja mihin hän on alunperin bentsoja syönyt? Siis saiko poikasi bentsovieroitukseen liittyviin kiputiloihin opiaattilääkityksen vai onko kivun syy joku muu?
Joo periaatteessa voi osan bentosta korvata opiaatilla. Kuitenkin esim. tramadoli laskee kouristuskynnystä ja jos jätetään bentsot (esim. Rivatril) yhtäkkiä pois niin seurauksena voi olla epilepsiakohtaus. Vähentää voi varovasti. Opiaatteihin syntyy koukku taas hyvin nopeasti. Muutama viikko jokapäiväistä syöntiä niin alkaa tulla vieroitusoireita. Jos on vieroitusoireherkkä niin jo pari päivää peräkkäin voi tehdä flunssaisen olon.
Suosittelen ehdottamasti jättämään opioidit pois! Bentsot ja opiaatit / oidit yhdessä voimistuvat toistensa vaikutusta. Kohta on sitten myös koukku kipulääkkeisiin. Tuntuisi siltä, että tämä kipulääkkeiden haku on ihan tarkoituksella tehty ja pojallasi on alkava päihdeongelma.. Ei niistä kipulääkkeitä esim tramadol mene oikealla annoksella sekasin. Toki pupillit pienentää joillain, mutta tokkuraan vaatii jo isompaa annosta kuin lääkinnällinen. A-klinikka on varmaan paras kokeilla. Ainakin ottavat seurat ja saa myös tärkeää juttelu apua miksi turruttaa itseään.. Kokemusta on itselläni, ei ole helppoa.. Mutta yksin ei tule onnistumaan! Bentsoista on erittäin vaikea päästä pois.. Moni kovien aineiden käyttäjät sanoivatkin katkolla että esim. Heroiinista pääsee melkeinpä helpommin irti kuin rauhottavista.. Lopetin itse myös 5v temgesicin käytön.. Se pari vk oksentelua ja yli 2kk erittäin inhaa oloa lopetuksen jälkeen tuntui 100x helpommalta kuin lopetin pitkän käytön rauhoittavilla.. Siihen meni 2v ja se pari vuotta menee erittäin tuskaisista oloissa vaikka pudotin vuodessa loppuun ja pari v oli todella ahdistunutta.. En liikkunut ulos mielummin olin syömättä kuin menin kauppaan jne.. Käytin n.10v ja pääsin irti. Nyt on ollut pakko aloittaa taas käyttö kun en vain pärjää..
Pitkä bentsokuuri on paha lopettaa. Varovasti hyvä tulee. Tsemppiä lopettamiseen ja hänen tukemiseen. Tulee olemaan rankkaa!! Voimia!!