Miksi Jumala ei nähnyt tulevaa?

Minua ihmetyttää Jumalassa se, että miksi Häne ei kyennyt Kaikkiviisaudessaan näkemään tulevaa tai näki, mutta ei välittänyt siitä?

Tämä tulee mieleen raamattua lukemalla, eli Jumala antoi painaa raamattuun tai antoi sen kirjoittajien inspiroitua sellaisesta ajatuksesta, että Jumala vaikuttaa kaikkeen ja on kaiken takana.

Koska nyt on käynyt Jumalan kannalta niin nolosti, että tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa, vaan kaiken takana on fysiikka, kuten jokainen tietää.

Raamatun mukaan satoi vettä, koska Jumala teki sen sateen ja se oli usein merkki siitä, että Jumala on vihainen.

Hyvä sato tuli siitä, että Jumala siunasi maata ja antoi sadon tulla hyväksi. Huono sato oli taas merkki Jumalan mahdollisesta väärällä jalalla vuoteesta nousemisesta.

Sotakin voitettiin, kun Jumala siunasi ja sota hävitiin, kun Jumala oli kansalle vihainen ja ei halunnut antaa kansan voittaa, eli rankaisi kansaa.

Maanjäristys oli merkki erityisestä Jumalan hurjaluonteisuudesta ja siltä vältyttiin vain kovasti rukoilemalla. Jos se kuitenkin tuli, oltiin rukoiltu väärin.

Eli Jumala oli vastaus kaikkeen. Jos näin, niin Jumala ja jos noin, niin Jumala ja jos kyllä, niin Jumala ja jos ei, niin Jumala.

Sittemmin kävi niin, että osa ihmisistä alkoikin ihmetellä, että miten sade alkaa, eivätkä he enää perustaneet miksi-selityksestä, eli Jumala tekee sen, sen sijaan että olisi hyväksynyt vain pelkän uskon Jumalan vaikutukseen, joten eri kansoihin alkoi syntyä henkilöitä, joiden oletettiin olevan suorassa yhteydessä Jumalaan.

Eli oli sen verran muita fiksumpi, että oli tehnyt havaintoja vaikkapa siitä, että mitä tapahtuu ennen kuin alkaa sataa vettä ja tämän johdosta kun oli tehnyt riittävän usein siitä havaintoja, löysi sieltä jonkin joka kerran toistuvan tapahtuman tai ilmiön, jonka avulla pystyikin ennustamaan sadetta ja tästähän oma kansa tietenkin villiintyi.

Nämä ihmiset kuitenkin ymmärsivät olla hiljaa siitä, että miten he onnistuivat lukemaan Jumalan mielenliikkeitä, koska he ymmärsivät että sellainen tuo valtaa oman kansan keskuudessa, eli he kertoivat saaneen tiedon itseltään Jumalalta, eikä suinkaan vain järkeilemällä ja kysymällä miten sade alkaa.

Tuhansia vuosia kaikkeen miksi-kysymykseen vastaus oli Jumala. Miksi sataa? Jumala. Miksi tulvii? Jumala. Miksi hävitään? Jumala.

Sitten tuli henkilö, joka kysyikin, että mitä ennen sadetta tapahtuu, rupesi tutkimaan asiaa ja huomasi, että hän pystyykin kertomaan ihmisille vastauksen ja niin hänestä tuli oman kansan Jumala.

Sitten tuli henkilö, joka huomasi miettiä sitä, että minkä takia sota hävittiin ja joku huomasi ajatella hetken sitä, että mitä vihollinen teki verrattuna meihin ja miten se olisi tulevaisuudessa estettävissä. Jälleen huomattiin, että eipä niitä sotia hävitä tai voiteta rukoilemalla, vaan aivan muilla keinoilla. Mutta tätähän ei kerrottu kansalle, vaan kansalle annettiin yhä ymmärtää, että Jumala on meille tuonut voittoisan armeijan ja jos tottelette meitä, tottelette myös Jumalaa ja niin Jumala antaa hyvän tapahtua meille jatkossakin.

Eli Jumala pidettiin hengissä rahvaalle, vaikka sateen ennustaja tiesi, että sadetta ei tuonut Jumala ja kenraali tiesi, että sotaa ei voitettu rukoilemalla.

Sitten kävi niin ikävästi, jota Jumala ei älynnyt ennakoida, että alettiin perustaa paikkoja, joissa rahvaskin oppi lukemaan ja paikkoja, joissa rahvaskin saattoi lukea siitä, että miten se sade oikein syntyy ja tästähän ei oman kylän Jumala tietenkään paljoa tykännyt, silä häneltä vietiin kaikki, valta, loisto ja naiset.

Ja kehitys ei ole pysähtynyt vieläkään.

Joten miksi Jumala ei kertonut ihmisille totuutta jo heti aluksi?

Jumala tuotti huijauksen ketjun, koska Hänen oli pakko nähdä, että ennemmin tai myöhemmin joku on niin välkky, että älyää Jumalan puheet potaskaksi ja huomaa, että tätä tietoa hän voi itse käyttää hyväkseen alkamalla Jumalan puhemieheksi, kun hän voi huijata kansaa, kun hän tietää, että milloin sade tulee, tai milloin ukkonen tulee, tai milloin auringonpimennys tulee ja hän voi valehdella saaneensa tiedon Jumalalta.

Hän voi kertoa, että meidän on pakko tuhota naapurikylä ja tämän merkiksi hän kertoi, että Jumala ilmoitti ukkosen alkavan iltapäivällä ja kun näin tapahtuu, tiedätte, että minun viestini on Jumalalta ja kun ukkonen todellakin tuli iltapäivällä, niin kansa otti miekat ja kävi tappamassa naapurikylän asukkaat.

Osaatteko kertoa, että miksi Jumala ei estänyt tätä tapahtumaa?

Miksi Jumala ei ole estänyt yhtäkään nimissään tapahtunutta kaameutta, joka alkoi siitä hetkestä, kun muutama ihminen oli niin fiksu, että älysi mistä asiat johtuvat ja he samalla älysivät sen, että Jumala ei ollutkaan niiden asioiden taustalla?

Mitä muuta he sillä samalla hetkellä älysivät, kuin että Jumala ei tehnytkään sadetta?

He taisivat älytä sen, että jos he käyttävät huomioitaan omaksi edukseen, niin yksikään Jumala ei tule siitä koskaan rankaisemaan.

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorin-bach

      Viinajumala Baccukselle täytyy aina hyvästäkin aineesta tilkka uhrata. Pitää lausua, anna Baccusjumala mulle hyvä humala. Näin ei örvellä itteäs putkaan.

    • pyhpyh

      Kyllä näki ja välitti. SInun potaskastas viis.

    • Bushmanni kysyy:;##Minua ihmetyttää Jumalassa se, että miksi Häne ei kyennyt Kaikkiviisaudessaan näkemään tulevaa tai näki, mutta ei välittänyt siitä?##

      Vastaus ainakin minulle on suunnilleen tämä:
      On kysymys iankaikkisen elämään kuuluvista ominaisuuksista joita ilman ei elämä voi säilyä .. ja yksi sellainen on jokaisen täydellinen vapaus valita - ilman täydellistä vapautta valita ei mikään elämä voi säilyä. Ketään ei nimittäin voida pakottaa elämään iankaikkisesti . Jokainen saa valita itse .. Se on yksi iankaikkisen elämän periaate - Lyhyesti sanoen "valitse elää siten että et kuole " ja Jumala antaa sinulle avun saavuttamaan haluamasi iankaikkisen elämän. Tekoja jotka tuhoavat ihmisen elämän kutsutaan yhteisnimellä "synti" .. ja synti orjuuttaa ihmiset elämään josta hänen ei ole mahdollista vapautua ilman Jumalan apua .. Totuus on että orjuudessa ei koskaan ole iankaikkista elämää - mikä orjuutetulle ihmiselle on ehkä vaikea ymmärtää - koska hän on niin tottunut elämään synnin orjuudessa ja epätoivoisesti puolustelemaan tekojaan - eli omaa typeryyttään .. Ihminen periaatteessa istuu sillä oksalla jota sahaa poikki ja valittaa että/kun hän putoaa oksan mukana samantien kun hän on sahannut sen irti puunrungosta.
      Raamattu kertoo tämän jo sen alkulehdillä - vain hyvän ja pahan tiedon puusta älä syö - koska se vie sinut kuolemaan (eli tuhoon) .. Miksi ihminen ei voi elää jos hän päättää itse siitä mikä on hyvää ja pahaa ?

      Vastaus on yksinkertainen: Koska ihminen ei ole kykenevä päättämään hyvästä ja pahasta.

      Siis, vastaus on yksinkertainen : Iankaikkista elämää ei voi olla orjuudessa ja siksi on niiden jotka sen haluavat valittava se itse.

      Jumalan Sana antaa kaiken aikaa selvyyden sille joka sitä haluaa : (Esimerkiksi 5. Moos. 30:19) " Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte" .

      alex

      • jeppekin.tän.tietää

        iankaikkinen elämä ei ole mikään automaattinen tapahtuma. päin vastoin elämän säilyminen on synnittömyyden seuraus.

        synnittömyyden palkka on elämä.


      • >>> Alex vastaa: Vastaus ainakin minulle on suunnilleen tämä:

        On kysymys iankaikkisen elämään kuuluvista ominaisuuksista ja sitten sitä samaa levyä rivi toisensa perään .... ..... ..... >>>

        No nyt on taas pakko kysyä, että miten tuo horina liittyy yhtään mihinkään?

        Kysymys oli siitä, että miksi raamattu on täynnä puppua?

        Miksi Jumala antoi sen tapahtua? Jos raamattu valehtelee yhdessä asiassa, niin enpä usko, niin sinunkaan uskosi auttaa, jos Jumalasi valehtelee noissa sinulle tärkeissä asioissa.

        Kyse oli kirjoituksessani siitä, että Jumala antoi painaa raamatun lehdille, että Hän itse on vastuussa kaikesta.

        Jumala ei ole, vaan fysiikka on.

        Sitten tuli ihmisiä, jotka olivat riittävän fiksuja ymmärtämään tämän ja alkoivat käyttää tätä hyväkseen ja Jumala oli hiljaa, eikä puuttunut mihinkään. Joten Jumala viritti taas ansan ihmisille, eli vika on oikeastaan Jumalan, jos tarkkoja ollaan.

        Jumalan piti ymmärtää, että kun Jumala valehtelee raamattuun niitä näitä, niin joku huomaa sen ja alkaa käyttää sitä hyväkseen ja ehkäpä jopa alkaa tappaa ja sortaa muita ihmisiä.

        Ja Jumala vain katseli. Nauttikin näkemästään, kenties.

        Sinun sanahelinät ja teko-filosofiat eivät taaskaan vastaa yhtään mihinkään ja minä en ymmärrä, että miten sinä et sitä itse näe.

        Edes yhdessä lauseessa ei ollut mitään yhteyttä siihen, että mitä minä kirjoitin.


      • Onko.se.mahdollista
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Alex vastaa: Vastaus ainakin minulle on suunnilleen tämä:

        On kysymys iankaikkisen elämään kuuluvista ominaisuuksista ja sitten sitä samaa levyä rivi toisensa perään .... ..... ..... >>>

        No nyt on taas pakko kysyä, että miten tuo horina liittyy yhtään mihinkään?

        Kysymys oli siitä, että miksi raamattu on täynnä puppua?

        Miksi Jumala antoi sen tapahtua? Jos raamattu valehtelee yhdessä asiassa, niin enpä usko, niin sinunkaan uskosi auttaa, jos Jumalasi valehtelee noissa sinulle tärkeissä asioissa.

        Kyse oli kirjoituksessani siitä, että Jumala antoi painaa raamatun lehdille, että Hän itse on vastuussa kaikesta.

        Jumala ei ole, vaan fysiikka on.

        Sitten tuli ihmisiä, jotka olivat riittävän fiksuja ymmärtämään tämän ja alkoivat käyttää tätä hyväkseen ja Jumala oli hiljaa, eikä puuttunut mihinkään. Joten Jumala viritti taas ansan ihmisille, eli vika on oikeastaan Jumalan, jos tarkkoja ollaan.

        Jumalan piti ymmärtää, että kun Jumala valehtelee raamattuun niitä näitä, niin joku huomaa sen ja alkaa käyttää sitä hyväkseen ja ehkäpä jopa alkaa tappaa ja sortaa muita ihmisiä.

        Ja Jumala vain katseli. Nauttikin näkemästään, kenties.

        Sinun sanahelinät ja teko-filosofiat eivät taaskaan vastaa yhtään mihinkään ja minä en ymmärrä, että miten sinä et sitä itse näe.

        Edes yhdessä lauseessa ei ollut mitään yhteyttä siihen, että mitä minä kirjoitin.

        Rehellisesti : Et kai sinä Bushmanni voi olla niin typerä ettet tajunnut !! ? Tai onko se mahdollista?


      • Onko.se.mahdollista kirjoitti:

        Rehellisesti : Et kai sinä Bushmanni voi olla niin typerä ettet tajunnut !! ? Tai onko se mahdollista?

        Juu, minä olen niin typerä, että en tajunnut Alexin viestistä yhtään mitään, sillä niissä ei ole mitään sisältöä. Niissä on vain samoja sisällyksettömiä hokemia viesti toisensa perään, jotka eivät todista yhtään mitään. Hokemia elämän edellytyksistä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hokemia oikeudenmukaisuudesta, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hokemia rakkaudesta, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Apinakin osaa laatia tuollaisia lauseita jonkin puppulausegeneraattorin avulla.

        Jos alexin Jumala on elossa noiden filosofioiden kautta, niin ei hyvältä näytä.


      • Tyhmempikin-tajuaa
        bushmanni kirjoitti:

        Juu, minä olen niin typerä, että en tajunnut Alexin viestistä yhtään mitään, sillä niissä ei ole mitään sisältöä. Niissä on vain samoja sisällyksettömiä hokemia viesti toisensa perään, jotka eivät todista yhtään mitään. Hokemia elämän edellytyksistä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hokemia oikeudenmukaisuudesta, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hokemia rakkaudesta, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Apinakin osaa laatia tuollaisia lauseita jonkin puppulausegeneraattorin avulla.

        Jos alexin Jumala on elossa noiden filosofioiden kautta, niin ei hyvältä näytä.

        Tätä Alexi tarkoitti. Olettamuksesi että Jumala ei tiennyt mitä teki on väärä. Jumala kyllä tiesi ja siksi myös varoitti ihmistä kuolemasta.


      • Tyhmempikin-tajuaa kirjoitti:

        Tätä Alexi tarkoitti. Olettamuksesi että Jumala ei tiennyt mitä teki on väärä. Jumala kyllä tiesi ja siksi myös varoitti ihmistä kuolemasta.

        >>> Tätä Alexi tarkoitti. Olettamuksesi että Jumala ei tiennyt mitä teki on väärä. Jumala kyllä tiesi ja siksi myös varoitti ihmistä kuolemasta. >>

        Voitko nyt kertoa selkeästi, että miten tämä liittyy siihen, että Jumala ilmoittaa raamatussa täysin väärää tietoa siitä, että miten hän vaikuttaa maailman asioihin, esimerkiksi säähän, sillä Jumala ei vaikuta pätkän vertaa säähän, eikä mihinkään luonnonilmiöihin, vaikka näin Jumala kehuskelee raamatun sivuilla?

        Siitä oli kysymys, joten en edelleenkään ymmärrä, että miten tuo vastauksesi liittyy yhtään mihinkään, joten saatan olla hiukan typerä.


      • naapurintoteamus
        Tyhmempikin-tajuaa kirjoitti:

        Tätä Alexi tarkoitti. Olettamuksesi että Jumala ei tiennyt mitä teki on väärä. Jumala kyllä tiesi ja siksi myös varoitti ihmistä kuolemasta.

        Alexin kirjoitus on uskoville selvä, mutta ateistille ei.

        Raamattu puhuukin juuri sokeudesta, kuuroudesta, etteivät he käsitä jne.

        Eli, kirjoitatteko te kuinkapaljon tahansa ateistille vastausta, niin--hän ei ymmärrä.

        Eli bushmannin vastaus kertoo juuri sen, että Jumalan sana on tässäkin asiassa tosi. Siksi bushmanni haahuilee ja huhuilee pimeydestä noita asioita, jotka eivät koskaa avaudu tuolle mielenlaadulle, jonka omajumaluus on niin suuri, ettei sille perustukselle voi mitään rakentaa.

        Siksi epäuskoisen aika on tämä aika, jonka jälkeen ei ole osaa siitä valtakunnasta, jonka Valkeus on itse Herra.


    • Tätäkin.voisi.kysyä

      Miksi ei Bushmanni ymmärrä?

      • ---)He taisivat älytä sen, että jos he käyttävät huomioitaan omaksi edukseen, niin yksikään Jumala ei tule siitä koskaan rankaisemaan.(---
        Adventistipastorit toimivat juuri tämän tietonsa mukaan. He nimittäin itse tietävät, että mitään jumalia ei ole olemassakaan, mutta kun sitä jumalmyyttiä ylläpitämällä on helppo päästä käsiksi herkkäuskoisten maalliseen mammonaan, niin silloin on luonnollista ottaa raha niiltä, joilta sen helpoiten saa. Pastorin usean vuoden koulutus tulee suorittaa siksi, että voidaan vakuuttavasti selittää miksi kukin tarina ja Raamatun satu voidaan tulkita kirjaimellisesti tapahtuneeksi. Raamatun tarujen ja kansansatujen muuttaminen todellisuudeksi vaatii siis pitkän aivopesuprosessin ja pastoreiden koulutuksen adventtikirkon ylläpitämissä oppilaitoksissa. Aivopesuun perustuu myös jäsenistön "lauantaikoulut", joissa pastorit kouluttavat seurakuntalaisia kuuliaisiksi maksaviksi asiakkaikseen.


      • minä.ymmärsin.sinä.et

        Syytätkö muita siitä ettet itse ymmärrä? Helpoiksipa teet asiat siinä tapauksessa.


    • ttkkl

      Jeesus ävitti toista, kun iilmoitti, että vain Jumala tietää, milloin Jeesus tulee takaisin. Eli kyllä Jumala tietää tulevaisuuden, vaikka ei ilmoittele sitä paljon etukäteen. Mutta on luvannut ilmoittaa profeetoile, ennen kuin tekee nuita!

    • Uskontojen evoluutiossa (myös jumalien) on kyse siitä, että uskontoihin kehittyi erilaisia Jumalan rangaistuspaikkoja ja palkitsemispaikkoja vasta siinä vaiheessa, kun osa ihmisistä ymmärsi sen, että mikä on joidenkin luonnonilmiöiden taustalla ja mikä niitä aiheuttaa.

      Siihen asti uskonnoissa ei ollut mitään erityistä niille, jotka tekivät Jumalan tahdon tai jättivät sen tekemättä. Jumala oli täysin tutkimaton ja Jumala vain teki jotain ja sen alle piti alistua.

      Osaatteko arvata, että miksi Jumalan ja jumalien ympärille alettiin rakentaa erilaisia virityksiä, eli dogmeja? Olisiko kyse ollut siitä, että enemmän älykäs porukka halusi pitää vähemmän älykkään porukan ruodussa? Aivan kuten nytkin on. Enemmän älykäs saa amerikkalaiselta lahkolta mukavaa kuukausipalkkaa ja vähemmän älykäs tekee sen mahdolliseksi.

      Silloin kun kenelläkään ei ollut tietoa, Jumala vain oli ja toimi. Kukaan ei hyötynyt Jumalasta, vaan yhteisö eli Jumalan oikkujen alla ja toivoi parasta, mutta pelkäsi pahinta. Kylän pahin konna saattoi saada siunauksia ja hurskain saattoi kuolla kivivyöryn alle, mutta Jumala on tutkimaton ja Hänen tiensä selvittämätön.

      Kun joku huomasi, että Jumalapa ei olekaan tuon asian takana, hän piti tiedon itsellään ja alkoi käyttää sitä hyväkseen ja mitä enemmän hän sai ihmisten kunnoitusta ja valtaa, sitä enemmän hän halusi pitää kaiken tiedon itsellään.

      Jos joku alkoi epäillä mitään, sellainen henkilö piti nopeasti poistaa yhteisöstä. Tai jos joku alkoi haluta jakaa samaa kakkua. Jos jos muukin huomasi, että hei, minähän tiedänkin nyt, että miten tuo sade tulee aina silloin, kun tuo meidän Jumalan edusmies sen kertoo tulevaksi. Etenkin jos vielä ymmärsit, että Jumalalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, niin olit todella vaarallinen yksilö vallanpitäjälle tai vallanpitäjille.

      Tietenkin enemmin tai myöhemmin oli pakko ottaa muitakin mukaan, sillä et sinä jokaista voinut tappaa, joten syntyi papisto, tuo luokka, joka piti yhteiskuntien nyörejä käsissään aina myöhäiselle keskiajalle saakka. Mutta he tekivät muutamia virheitä, joista suurin oli kiistää määrättyjä tieteellisiä tosiasioita ja siitä alkoikin alamäki, jonka seurauksena Jumalalta, kirkolta ja papistolta on viety kaikki valta ja heidät on siirretty leikkimään ihan ikiomalle hiekkalaatikolleen, jossa eivät muita häiritse.

    • B_manni #Minua ihmetyttää Jumalassa se, että miksi Häne ei kyennyt Kaikkiviisaudessaan näkemään tulevaa tai näki, mutta ei välittänyt siitä?#

      Olet väärässä - kyllä Jumala hyvin tietää mitä väärät valinnat tuovat mukanaan.
      Ihmisen elin aika on lyhyt iankaikkisuudessa, ja kun valintojen aika on ohi tuntuu ihmisen ikä vain lyhyeltä hetkeltä.

      https://www.youtube.com/watch?v=IEWoqz0tWVM

      alex :)

    • Jumalaonvanhurskas
    • zalaam

      Aloittaja on filosofi. Täällä on toinen samanmoinen :D

      http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0

      Adam/ihminen lankesi ja langetti itselleen kuolemantuomion. Miksi elämää on? Koska Jumala on armollinen. Jobilla oli/on suhde Jumalaan.

      "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.1.html

      • ylösnousemusruumis

        Niinpä varmasti. Siksi bushmanni ei voi tuoda tuomiolleenkaan tieteenkuvalehteä.
        Alasti tuli, alasti läksi.

        Herran omalla on elämänkirjassa nimi ja se onkin JO taivaassa.
        Siksi hänen lähtönsä onkin alastomuuden jälkeen, että hänelle annetaan Ylösnousemusruumis- ja henki, koska hän on syntynyt Uuden Aadamin jälkeläiseksi.

        Usko- sanaan ja elämä sen mukaan- on kuuliaisuus. Siksi se Jumalan vanhurskautus on ihmisen yllä, joka kuulee Herran paluussa Hänen äänensä ja saa elää.


    • Puskamies

      Busman ihmettelee että miksi Jumala on sellainen kuin Jumala on ja jättää ihmisen päättämään omista tekemisistään ? ja miksi ihminen on ollut niin typerä.
      Raamattu sanoo että se oli ihminen joka jätti Jumalan - eikä päinvastoin ja Jumala antoi ja antaa ihmisen tehdä tahtonsa mukaan. Mutta ei tuhota maata kokonaan - siinä kulkee raja. Ei Jumala sano ihmiselle ole paha - se on ihminen itse - aivan turha syyttää Jumalaa .. Nyt ihminen kuitenkin on eksynyt ja valittaa .... ja syyttää Jumalaa - että miksi ? Mutta Jumala sanoo että minä olen sinut lunastanut ja sanonut sinulle kuinka sinun tulisi elää - joten ota opiksesi.

      Maailmassa onaina ollut paljon Busmanneja ja jokaisella on oma idea siitä minkälainen Jumalan pitäs olla.

    • Raamatun taruston mukaan Jahve-jumala itse loi pahuuden ja jos hän kerran aivan yliluonnollisessa viisaudessaan näki, että loi sellaisen olennon, joka aiheuttaisi kerran hirvittävää tuhoa ja kärsimystä äärettömän pitkäksi ajaksi, niin miksi hän sitten teki pahuuden ja on antanut sen mielin määrin mellastaa ympäriinsä? Tulee sellainen käsitys, että Raamatun tarun Jahve on yhtä paha, ellei vielä pahempi kuin Lusifer, jonka hän loi valon enkeliksi ja koko taivaallisen enkelijoukon johtajaksi?
      Ja sitten tulemme Raamatun tarustoissa kohtaan, jossa jumala loi ihmisen ja antoi pahuuden esiintyä täydellisessä paratiisissa ihmisen kiusaajana ja houkutella ihmisen syömään hedelmästä, joka oli hyvä antamaan ymmärrystä ja oli kaunis katsella? Miksi se Raamatun Jahve-jumala pani pahuudesta täysin tietämättömän ihmisen niin ahtaalle, vaikka tiesi jo etukäteen, että kokematon ihminen ei kestäisi kiusausta kun edes yksi kolmas osa taivaan enkeleistäkään ei kestänyt, vaikka olivat ihmisrotua paljon älykkäämpiä?
      Luonnollisesti vastaus on yksinkertainen näihinkin esittämiini kysymyksiin. Saduissa kun ei tarvitse olla mitään loogisuutta tai inhimillistä, vaan sadut on kerrottu vain kansan viihdyttämiseksi tai Raamatun tapauksessa erään beduiiniheimon nuotiotarinoiksi karkottamaan lammaspaimenten yöllisiä pelkotiloja.

      • pyhpyh

        Puhut potaskaa.


      • Perustelut
        pyhpyh kirjoitti:

        Puhut potaskaa.

        Perustele valheesi pyhpyh!


      • "Isä meidän joka olet TAIVAISSA" ... SIIS MONIKOSSA !
        .
        Eli tässä on kosminen perspektiivi taivaan avaruuksista ja siksi on turvallisinta jättää taivaallinen arkkitehtuuri Jumalan käteen !
        .
        Langennut saatana oli läsnä jo aivan ihmiskunnan alusta Eedenissä silloin kun maa vasta luotiin eli me emme tiedä mitä oli maata ennen "ajattomuudessa"...
        Ilmestyskirja kuitenkin lupaa meille että lopulta paha jää häviölle ja tuomitaan "ikuiseen tuleen" !
        .
        Jobin kirjassa kysytäänkin viisaasti: " 38:32 "Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        38:33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?"

        " "Do you know the ordinances of the heavens, Or fix their rule over the earth?"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "Isä meidän joka olet TAIVAISSA" ... SIIS MONIKOSSA !
        .
        Eli tässä on kosminen perspektiivi taivaan avaruuksista ja siksi on turvallisinta jättää taivaallinen arkkitehtuuri Jumalan käteen !
        .
        Langennut saatana oli läsnä jo aivan ihmiskunnan alusta Eedenissä silloin kun maa vasta luotiin eli me emme tiedä mitä oli maata ennen "ajattomuudessa"...
        Ilmestyskirja kuitenkin lupaa meille että lopulta paha jää häviölle ja tuomitaan "ikuiseen tuleen" !
        .
        Jobin kirjassa kysytäänkin viisaasti: " 38:32 "Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        38:33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?"

        " "Do you know the ordinances of the heavens, Or fix their rule over the earth?"

        Eli siis Jeesuksen meille opettama rukous !
        .
        Matt 6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
        6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet TAIVAISSA! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;...jne...
        .
        "ouranois" = "heavens" http://biblehub.com/text/matthew/6-9.htm


      • honkapuusta

        "loi pahuuden".
        Ainahan teoissa on kaksi puolta, hyvintehden hyvä ja pahaatehden paha.

        Siksi Jumalanteot, täydellisyydessä on se hyvä.
        Ihminen valinnastaan, katsoen esim. Kaininkohtaa. Jumala puhutti Kainia ja hänen mielenlaatuaan. Siis valinnat tekoihin on ihmisellä ja siitä syntyy se rakkaus sekä elämä, tai pahuus ja se elämä.
        Kain valitsi --tieten-- pahan. Tuli murha, jossa ei ole rakkauden sisältöä.
        Sitä se on tänäänkin. Voidaan aina valita hyvä, eikä tehdä pahaa.

        Siis paha - tekoina löytyy tässä ajassa vain omasta pivosta.

        Sitä pahan lisääntymistä Jumala on hillinnyt tuomiolla.

        Ei Jumala vanhurskasta surmaa, vaan vääryyden, ja se on tuomio.

        Vertaan edelleen raamatun alkuun. Pahuus lisääntyi maan päällä ja tuomio oli odottamassa. Siitä varoitettiin ja saarnattiin.
        Mutta vanhurskas pelastui, eli Nooa ja perhekunta.
        1. Moos 6
        Siksi esim. Kiinankielen laivaa kuvaava sana on, laivan kuva on suurivene ja kahdeksan henkeä. Tietoa maailmassa on, miksi tuomio tulee ja mikä pelastaa.


      • Vrt. Matt 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. Matt 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Ja vielä ... 25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." !


      • Ilmiantaja kirjoittaa: " Raamatun taruston mukaan Jahve-jumala itse loi pahuuden "
        _____________________________________________________

        Ei Raamatun mukaan rakkauden eli "vapaan tahdon" Jumala luonut "pahuutta" vaan saatana (=syyttäjä) itse "vapaasta tahdostaan" itse VALITSI pahuuden !
        .
        Ei Jumala olisi RAKKAUS jos "pakottaisi rakastamaan" ! Todelliseen "agape"-rakkauteen ei kuulu mitään pakkoa !
        .
        Alun perin Jumala loi SIIS "HYVÄN ENKELIN" !
        .
        Vrt. Hes 28:14 "Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit...
        ...28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys."
        .
        "kerubi" = "Suojaava vartijaenkeli" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ilmiantaja kirjoittaa: " Raamatun taruston mukaan Jahve-jumala itse loi pahuuden "
        _____________________________________________________

        Ei Raamatun mukaan rakkauden eli "vapaan tahdon" Jumala luonut "pahuutta" vaan saatana (=syyttäjä) itse "vapaasta tahdostaan" itse VALITSI pahuuden !
        .
        Ei Jumala olisi RAKKAUS jos "pakottaisi rakastamaan" ! Todelliseen "agape"-rakkauteen ei kuulu mitään pakkoa !
        .
        Alun perin Jumala loi SIIS "HYVÄN ENKELIN" !
        .
        Vrt. Hes 28:14 "Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit...
        ...28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys."
        .
        "kerubi" = "Suojaava vartijaenkeli" !

        Eli kuten huomaamme tässä ei ole kysymys mistään rumasta "helvetin hiilihankomiehestä" !
        Kaikki sellainen kuvittelu on vain ihmisten luomaa harhaa ja ei perustu todellisiin raamatun kirjoituksiin !
        ...Kun ei myöskään pilven reunalla istuva "Taika-ukko" !


      • Exadventistiparka
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ilmiantaja kirjoittaa: " Raamatun taruston mukaan Jahve-jumala itse loi pahuuden "
        _____________________________________________________

        Ei Raamatun mukaan rakkauden eli "vapaan tahdon" Jumala luonut "pahuutta" vaan saatana (=syyttäjä) itse "vapaasta tahdostaan" itse VALITSI pahuuden !
        .
        Ei Jumala olisi RAKKAUS jos "pakottaisi rakastamaan" ! Todelliseen "agape"-rakkauteen ei kuulu mitään pakkoa !
        .
        Alun perin Jumala loi SIIS "HYVÄN ENKELIN" !
        .
        Vrt. Hes 28:14 "Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit...
        ...28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys."
        .
        "kerubi" = "Suojaava vartijaenkeli" !

        "Ei Jumala olisi RAKKAUS jos "pakottaisi rakastamaan" ! Todelliseen "agape"-rakkauteen ei kuulu mitään pakkoa !"
        Tämä on niin totta !
        Enkelit kuten ihmisetkin Jumala on tarkoittanut iankaikkisesti Hänen yhteydessään oleviksi. Kuitenkin, mitä korkeampitasoinen olento, sitä tärkeämpi on oma valinta, joko elää Jumalan tahdossa tai sen ulkopuolella.
        On meidän valintamme seurata Jumalaa tai sielunvihollista. Mutta "neutraalia" vaihtoehtoa ei ole olemassa.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Ei Jumala olisi RAKKAUS jos "pakottaisi rakastamaan" ! Todelliseen "agape"-rakkauteen ei kuulu mitään pakkoa !"
        Tämä on niin totta !
        Enkelit kuten ihmisetkin Jumala on tarkoittanut iankaikkisesti Hänen yhteydessään oleviksi. Kuitenkin, mitä korkeampitasoinen olento, sitä tärkeämpi on oma valinta, joko elää Jumalan tahdossa tai sen ulkopuolella.
        On meidän valintamme seurata Jumalaa tai sielunvihollista. Mutta "neutraalia" vaihtoehtoa ei ole olemassa.

        ". Mutta "neutraalia" vaihtoehtoa ei ole olemassa."
        _______________________________

        Niinpä... Jos sinulla on esimerkiksi vaimo jota rakastat ja et rakasta, niin onko sillä suhteella tulevaisuutta ?
        Tällainen ambivalenssi ennen pitkään tuhoaa suhteen !
        .
        On siis kaksi vaihtoehtoa joko rakastaa tai olla rakastamatta vastoinkäymisistä huolimatta !


      • Vrt 1 Kun 18: 21 " Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä. Eikä kansa vastannut hänelle mitään."
        .
        Jeesus sanoo: Luuk 12:57 "Miksi ette jo itsestänne päätä, mikä oikeata on?"


      • zalaam

        Ilmiantaja pohtii tosissaan. Rukoilen hänelle etsikkoaikaa. Ehkä hänellä on jo etsikkoaika. Ehkä Jumala kääntää hänet kohta. Pelastus voidaan löytää vain kun Jumala kutsuu. Hän saattaa kutsua jopa kolme kertaa:)

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


    • Sama.tuomio

      Kyllä se on niin, että joka on jollain lailla osallisena suunnitelmallisessa rikollisuudessa on myös syyllinen ja tulee rangaista samoin kuin rikoksen tekijää itseään.
      Jahve-jumalan tulee siis menettää jumaluutensa pysyvästi, eikä saada mitään helpotuksia sillä perusteella, että on jokin jumala.

      • näinseon

        Jos teet murhan, joudut oikeuteen, julistat oikeudelle ja yhteiskunnalle heidän syyllisyytensä sinun tekemisiin. Näinhän sinä sen kerrot.

        Aika pimeää on, aika pimeää.

        Ei, vaan kun tiedetään hyvä ja paha, on tehtävä se, mikä ei ole pahaa ja pahuus tuomitaan.


      • Exadventistiparka

        "Jahve-jumalan tulee siis menettää jumaluutensa pysyvästi, eikä saada mitään helpotuksia sillä perusteella, että on jokin jumala."
        Ihmisen järkeilyä, jota voisi ehkä oveltaa kahden samantasoisen olennon asiassa.
        Jos joku halua laittaa kotiviiniä kahteen astiaan, ja havaitsee toisen lähtevän käymään normaalisti, kun taas toisessa jokin ei-toivottu mikrobikanta saa vallan ja se satsi menee pilalle, eikö kotiviinin tekijä kaada tuota huonon astian pilalle mennyttä tavaraa vaikkapa viemäriin ?
        No nythän mikrobit "suuressa viisaudessaan" päättävätkin että tuon kotiviinin tekijän pitää menettää ihmisyytensä sen vuoksi että lähetti meidät mikrobit jätevedenpuhdistamolle. Voi tietysti kysyä, kummalla on oikeus päättää asiasta, mikrobeilla vai kotiviinin tekijällä ?
        Miten usein me ihmiset yritämmekään alistaa Jumalan omalle tasollemme; ME tiedämme paremmin, MEIDÄN oikeuskäsityksemme mukaan sitä tai tätä, ...


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Jahve-jumalan tulee siis menettää jumaluutensa pysyvästi, eikä saada mitään helpotuksia sillä perusteella, että on jokin jumala."
        Ihmisen järkeilyä, jota voisi ehkä oveltaa kahden samantasoisen olennon asiassa.
        Jos joku halua laittaa kotiviiniä kahteen astiaan, ja havaitsee toisen lähtevän käymään normaalisti, kun taas toisessa jokin ei-toivottu mikrobikanta saa vallan ja se satsi menee pilalle, eikö kotiviinin tekijä kaada tuota huonon astian pilalle mennyttä tavaraa vaikkapa viemäriin ?
        No nythän mikrobit "suuressa viisaudessaan" päättävätkin että tuon kotiviinin tekijän pitää menettää ihmisyytensä sen vuoksi että lähetti meidät mikrobit jätevedenpuhdistamolle. Voi tietysti kysyä, kummalla on oikeus päättää asiasta, mikrobeilla vai kotiviinin tekijällä ?
        Miten usein me ihmiset yritämmekään alistaa Jumalan omalle tasollemme; ME tiedämme paremmin, MEIDÄN oikeuskäsityksemme mukaan sitä tai tätä, ...

        >>> Jos joku halua laittaa kotiviiniä kahteen astiaan, ja havaitsee toisen lähtevän käymään normaalisti, kun taas toisessa jokin ei-toivottu mikrobikanta saa vallan ja se satsi menee pilalle, eikö kotiviinin tekijä kaada tuota huonon astian pilalle mennyttä tavaraa vaikkapa viemäriin ? >>>

        Mutta kun on koulussa hereillä kemiantunnilla, niin tuota ei tapahdu. Jumalat ovat tuollaisia sähläreitä, joilla ei yleensä mikään onnistu ja sehän lukee raamatussakin kissan kokoisin kirjaimin joka paikassa. Koska jumalat pettävät ja möhlivät aina.

        >>> No nythän mikrobit "suuressa viisaudessaan" päättävätkin että tuon kotiviinin tekijän pitää menettää ihmisyytensä sen vuoksi että lähetti meidät mikrobit jätevedenpuhdistamolle. Voi tietysti kysyä, kummalla on oikeus päättää asiasta, mikrobeilla vai kotiviinin tekijällä ? >>

        On se hyvä, että sinun leveillä harteilla ja mahtavilla esimerkeillä lepää jumalasi tulevaisuus. Joten jumalasi on siellä tonttujen ja maahisten sarjassa nopeammin kuin arvaatkaan. Ja siellä pysyy.

        >>> Miten usein me ihmiset yritämmekään alistaa Jumalan omalle tasollemme; ME tiedämme paremmin, MEIDÄN oikeuskäsityksemme mukaan sitä tai tätä, ... >>

        Emme ole alistaneet jumalia mihinkään, vaan ne ovat kuolleet tiedon myötä. Kuten on jumalille aina käynyt läpi historian. Tieto on korvannut jokaisen jumalan ja näin kävi myös kristinuskon jumalalle jo 1800-luvulla. Ota peite pois silmiltäsi niin ei se muuta vaadi. Usko ei pidä olematonta elossa, vaikka kuinka uskoisi.

        Ja mitä tulee vaikkapa ihmisten oikeuskäsitykseen, niin siinäkin me olemme korvanneet sinun jumalasi ohjeet oikeasti oikeudenmukaisilla laeilla ja pistäneet jumalasi ohjeineen komeroon.

        Jumalallasi ei ole ollut mitään sitä vastaan, eli inahdustakaan ei ole sieltä komerosta päästänyt asian suhteen, eikä päästä.

        Sinä odotat jumalaasi sieltä komerosta takaisin ihmisten ilmoille, mutta turhaan odotat koska jumalat pettävät aina.

        Tutustu jumalien historiaan, niin historia paljastaa sinulle myös tulevaisuuden, eikä sinun jumalasi tee asiaan poikkeusta.


      • zalaam
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jos joku halua laittaa kotiviiniä kahteen astiaan, ja havaitsee toisen lähtevän käymään normaalisti, kun taas toisessa jokin ei-toivottu mikrobikanta saa vallan ja se satsi menee pilalle, eikö kotiviinin tekijä kaada tuota huonon astian pilalle mennyttä tavaraa vaikkapa viemäriin ? >>>

        Mutta kun on koulussa hereillä kemiantunnilla, niin tuota ei tapahdu. Jumalat ovat tuollaisia sähläreitä, joilla ei yleensä mikään onnistu ja sehän lukee raamatussakin kissan kokoisin kirjaimin joka paikassa. Koska jumalat pettävät ja möhlivät aina.

        >>> No nythän mikrobit "suuressa viisaudessaan" päättävätkin että tuon kotiviinin tekijän pitää menettää ihmisyytensä sen vuoksi että lähetti meidät mikrobit jätevedenpuhdistamolle. Voi tietysti kysyä, kummalla on oikeus päättää asiasta, mikrobeilla vai kotiviinin tekijällä ? >>

        On se hyvä, että sinun leveillä harteilla ja mahtavilla esimerkeillä lepää jumalasi tulevaisuus. Joten jumalasi on siellä tonttujen ja maahisten sarjassa nopeammin kuin arvaatkaan. Ja siellä pysyy.

        >>> Miten usein me ihmiset yritämmekään alistaa Jumalan omalle tasollemme; ME tiedämme paremmin, MEIDÄN oikeuskäsityksemme mukaan sitä tai tätä, ... >>

        Emme ole alistaneet jumalia mihinkään, vaan ne ovat kuolleet tiedon myötä. Kuten on jumalille aina käynyt läpi historian. Tieto on korvannut jokaisen jumalan ja näin kävi myös kristinuskon jumalalle jo 1800-luvulla. Ota peite pois silmiltäsi niin ei se muuta vaadi. Usko ei pidä olematonta elossa, vaikka kuinka uskoisi.

        Ja mitä tulee vaikkapa ihmisten oikeuskäsitykseen, niin siinäkin me olemme korvanneet sinun jumalasi ohjeet oikeasti oikeudenmukaisilla laeilla ja pistäneet jumalasi ohjeineen komeroon.

        Jumalallasi ei ole ollut mitään sitä vastaan, eli inahdustakaan ei ole sieltä komerosta päästänyt asian suhteen, eikä päästä.

        Sinä odotat jumalaasi sieltä komerosta takaisin ihmisten ilmoille, mutta turhaan odotat koska jumalat pettävät aina.

        Tutustu jumalien historiaan, niin historia paljastaa sinulle myös tulevaisuuden, eikä sinun jumalasi tee asiaan poikkeusta.

        Bushmanni. Mikä/kuka on mielestäsi oikea Jumala? Uskotko evoluutioon? Kaiken järjen mukaan olemattomuus ei voi luoda mitään.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio

        Englanniksi

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution


      • zalaam kirjoitti:

        Bushmanni. Mikä/kuka on mielestäsi oikea Jumala? Uskotko evoluutioon? Kaiken järjen mukaan olemattomuus ei voi luoda mitään.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio

        Englanniksi

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution

        >>> Bushmanni. Mikä/kuka on mielestäsi oikea Jumala? >>

        Kaikki ovat satua. Myyttejä ja legendaa. Mutta saahan niihin uskoa, ei siinä mitään, jos se kuolemanpelkoa yms asioita helpottaa.

        >> Uskotko evoluutioon? >>

        Evoluutio on fakta, joka puolella, niin siinä ei ole minkään uskon kanssa mitään tekemistä.

        >>> https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio >>

        No jos sinä näillä huuhaa-sivustoilla kykenet pitämään jumalasi hengissä, niin siitä vain.

        Evoluutio on modernin biologian ja vaikkapa modernin lääketieteen, lääkekehityksen yms kivijalka, niin ei ole pieninkään syytä epäillä evoluutiota, koska evoluutioteoriaa hyödyntämällä saamme uusia lääkkeitä, uusia parannuskeinoja yms, niin jo se yksin todistaa evoluution tosiasiaksi murskaavasti.

        Joku postimerkkitaiteilija Kimmo Pälikkö saa sepustella satujaan ja jos joku haluaa, niin niitä satuja saa ostaa ja jos ne pitävät jumalasi hengissä, niin kiva juttu sinun jumalallesi.

        Noiden sinun juuhaalinkkiesi kommenttiosioissa kyllä hienosti jokaisessa selitettiin se, että miksi niiden linkkien sivusto oli uskonnollista epätietoa, soopaa ja valhetta.

        Mutta jostain syystä jumalat eivät enää kykene olemaan elossa ilman valheita, niin siitäkin pitäisi jotain järkevän ihmisen kyetä päättelemään.

        Minulle riittää se, että evoluutioteorian kautta tuotamme toimivia hoitoja ja lääkkeitä ja jos joku luulee, että toimimattomalla teorialla se onnistuu, niin siinäpä luulee.

        http://www.aikakauslehdet.fi/content/aikakauslehti_opinnoissa/artikkelipankki/roistogeenit.htm

        http://www.aka.fi/fi/akatemia/media/Tiedotteet1/2015/tiedote2/

        http://www.luonnontieteilijalehti.fi/artikkelit/2014/2/Horisontti_-_Diagnostiikan_uudet_haasteet

        Jne. SInä voit lueskalla erilaisten uskonnollisten valehtelijoiden huuhaa-sivustoja vaikka kuolemaasi asti, mutta sitä ennen lähes jokainen sinun sairautesi nykyisin parannetaan evoluutioteorian tuottaman tiedon avulla.

        Ennen rukoiltiin, mutta siitä luovuttiin, koska jumalat pettävät aina.


      • zalaam
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmanni. Mikä/kuka on mielestäsi oikea Jumala? >>

        Kaikki ovat satua. Myyttejä ja legendaa. Mutta saahan niihin uskoa, ei siinä mitään, jos se kuolemanpelkoa yms asioita helpottaa.

        >> Uskotko evoluutioon? >>

        Evoluutio on fakta, joka puolella, niin siinä ei ole minkään uskon kanssa mitään tekemistä.

        >>> https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio >>

        No jos sinä näillä huuhaa-sivustoilla kykenet pitämään jumalasi hengissä, niin siitä vain.

        Evoluutio on modernin biologian ja vaikkapa modernin lääketieteen, lääkekehityksen yms kivijalka, niin ei ole pieninkään syytä epäillä evoluutiota, koska evoluutioteoriaa hyödyntämällä saamme uusia lääkkeitä, uusia parannuskeinoja yms, niin jo se yksin todistaa evoluution tosiasiaksi murskaavasti.

        Joku postimerkkitaiteilija Kimmo Pälikkö saa sepustella satujaan ja jos joku haluaa, niin niitä satuja saa ostaa ja jos ne pitävät jumalasi hengissä, niin kiva juttu sinun jumalallesi.

        Noiden sinun juuhaalinkkiesi kommenttiosioissa kyllä hienosti jokaisessa selitettiin se, että miksi niiden linkkien sivusto oli uskonnollista epätietoa, soopaa ja valhetta.

        Mutta jostain syystä jumalat eivät enää kykene olemaan elossa ilman valheita, niin siitäkin pitäisi jotain järkevän ihmisen kyetä päättelemään.

        Minulle riittää se, että evoluutioteorian kautta tuotamme toimivia hoitoja ja lääkkeitä ja jos joku luulee, että toimimattomalla teorialla se onnistuu, niin siinäpä luulee.

        http://www.aikakauslehdet.fi/content/aikakauslehti_opinnoissa/artikkelipankki/roistogeenit.htm

        http://www.aka.fi/fi/akatemia/media/Tiedotteet1/2015/tiedote2/

        http://www.luonnontieteilijalehti.fi/artikkelit/2014/2/Horisontti_-_Diagnostiikan_uudet_haasteet

        Jne. SInä voit lueskalla erilaisten uskonnollisten valehtelijoiden huuhaa-sivustoja vaikka kuolemaasi asti, mutta sitä ennen lähes jokainen sinun sairautesi nykyisin parannetaan evoluutioteorian tuottaman tiedon avulla.

        Ennen rukoiltiin, mutta siitä luovuttiin, koska jumalat pettävät aina.

        Jeesus toteutti jo osan Pyhistä Ennustuksista:)

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Niinikään Jeesuksen paluuseen liittyvä uskovien tempaus (rapture) on ennustettu. What will happen soon?

        - Rapture
        https://www.google.co.uk/?gws_rd=ssl#q=rapture of the church

        - Tribulation
        https://www.google.co.uk/?gws_rd=ssl#q=great tribulation

        - God's kingdom
        https://www.google.co.uk/?gws_rd=ssl#q=god's kingdom

        1 Thessalonians 4:17 King James Version (KJV)
        17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

        Mark 13:19 Complete Jewish Bible (CJB)
        19 For there will be worse trouble at that time than there has ever been from the very beginning, when God created the universe, until now; and there will be nothing like it again.

        Revelation 20 King James Version (KJV)
        20 And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand.
        2 And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years,
        3 And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.


    • Nimimerkki "exadventistiparka" edustaa ihmisryhmää, joka eroaa pölvästilahkosta mennäkseen toiseen äärimmäisyyteen ja idioottimaiseen ajatteluun. Tämä on tyypillistä fundamentalisteille. Fundamentalismista on nimittäin hyvin lyhyt matka vastaavaan toimintaan mihin Isis-järjestö on syyllistynyt. Samankaltaisesta toiminnasta mitä Isis harrastaa on lukuisia esimerkkejä adventtikirkon sisällä ja sen ahdasmielisen opetuksen pohjalta on ilmaantunut vaarallisia ihmisiä, jotka ovat intohimossaan murhanneet ja murhauttaneet pöyristyttävän määrän ihmisiä.

      • lueskellut

        Ilmiantaja ei tiedä mistä puhuu mutta puhuu silti.


    • paraslotta

      onko teil lääkitys ihan okei

    • saijuliinu

      niimpä järki soikoon
      käykää eskari ennen ykkös luokkaa halooo

    • maijajuuu

      samaa mieltä ootte ihan typeriä siis miten pääsitte eskarista... saijuliinu oot oikeessa noitte ois pitäny käyä eskari eka :D

    • maijuliinu

      :DLoL

    • paraslotta

      :))))LOL

    • ghoottigoo

      Yks tyhmä kysy et "Miks jumala ei nähnyt tulevaa" vastaus se näki siis mun pikkusisko kin tietää ton ja se on6. teil ei oo kaikki okei!

    • prinsessaloo

      niimpä jopa 6vuotias tietää ton nii et ootte pa te tyhmii . viis sun potaskasta mitä puhut tärkeintä on et mä uskon siiehen mitä mulle onjo 3vuotiaasta asti opetettu nii jos te ette sitä osaa nii takas eskariin siitä ennen ku on myöhästä!

    • PusmanneEskariin

      Pusmanne, hopi hopi takaisin eskariin.

    • Rillipääinen

      Ei voinut nähdä kun pudotti piilolinssinsä , ja sitä muslimit etsivät kumartumalla perä pystyyn .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1879
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1755
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      121
      1688
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      72
      1613
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1275
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      21
      1022
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      938
    Aihe