Jakomäki asuinalueena

jakkikseenko

Meille tarjottiin asuntoa Jakomäestä. Sen verran hyvä vuokra siinä että harkintaan menee, mutta mietityttää millainen se on alueena nykyisin?

Ja haluan vastauksia nimenomaan niiltä jotka Jakomäessä asuvat tai ovat asuneet, en sellaisilta jotka ovat vain kuulopuheiden perusteella mielipiteensä muodostanut.

Kaikenlaista olen alueesta kuullut, mutta ilmeisesti se on hieman siistiytynyt menneistä vuosikymmenistä. Ymmärrän kyllä että joka alueella on huonot kohtansa ja omat spurgunsa.. En ole kanta Helsinkiläinen, joten eri alueista en osaa itse sanoa mitään.

Nykyisin asutaan "hyvällä" ja äärimmäisen hiljaisella alueella, joka näkyy myös vuokrien hinnoissa ja kesästä jään äitiyslomalle, joten tulot putoavat sen verran että nykyinen asunto kävisi kalliiksi.

13

3372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokki

      Tunnettiin aikoinaan nimellä "Sosiaalikumpu", nykyisin hiljainen nukkumalähiö;)
      Minä muuttaisin ennen Jakikseen kuin Itikseen,Kontulaan tai Malminkartanoon.
      Kyllä, olen kaikissa em.paikoissa asunut;)

    • Raukauudisis

      Helsingin lähiöt on kaikki samaa. Slummia, mamuja, narkkareita ja työttömiä. Muuta pois stadista vaikka maalle. Sipoo, Espoo?

      • jakkikseenko

        Okei, ei ole vaihtoehtona Helsingistä muutto lähi vuosina..
        Mutta sinuun vielä, oletko siis asunut kyseisissä lähiöissä, ja lähinnä tuolla jakiksessa? Haluaisin ihan omakohtaisia kokemuksia kuulla.


      • Anonyymi
        jakkikseenko kirjoitti:

        Okei, ei ole vaihtoehtona Helsingistä muutto lähi vuosina..
        Mutta sinuun vielä, oletko siis asunut kyseisissä lähiöissä, ja lähinnä tuolla jakiksessa? Haluaisin ihan omakohtaisia kokemuksia kuulla.

        Jakomaki 1970 luvulla rauhaton ei varmaan alueen vika vaan ihmisten vika. Nykyajan ihmiset on aivan sekopaita ne ei kasvata kakaroita an sitte ne sotkee paikat. Sitte ihmetellään kun paikat on sotkettu. Oisko syytä hoitaa kasvatus kuntoon ois vandaaleja vähemmän. Jakomaki nykyisin hiljainen rauhallinen alue talotkin rempattu ja


    • Anonyymi

      Omasta mielestä ihan hyvä alue, jos muuttaa yksin/kumppanin kanssa. "Erittäin rauhallinen, moderni, vehreä tai isoperhe ystvällinen" se ei tosiaan ole. Mutta kaikki palvelut on lähel HKI/VNT raja, joten😊👍🏼

    • Anonyymi

      Harasoo! Tule suomipoika mjeidan njaapuriksi. T. Igor & Svetlana

      • Anonyymi

        :D


    • Anonyymi

      Jos on halpa vuokra, niin kannattaa kokeilla. Itse nuorempana muutin ns slummiin halvan vuokran takia, mutta talo olikin aivan rauhallinen. Säästöä tuli sen verran, että sain hankittua myöhemmin oman omistuskämpän, joka ei ollut niin rauhallinen. Pääseehän sieltä sitten pois jos on metakkaa ja häiriötä.

    • Anonyymi

      En suosittele. Joitain vuosia sitten asuin Jakomäessä . Erittäin epämiellyttävä paikka ulkoilla.

    • Anonyymi

      Kiusaajien paratiisi asua! Huh onneks pääsin sieltä pois muuttamaan.

      • Anonyymi

        Kiusaajia en oo jakomaessa nähny asunu 35 vuotta


    • Anonyymi

      Koiran omistajia Jakomäki täys!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe