Meille tarjottiin asuntoa Jakomäestä. Sen verran hyvä vuokra siinä että harkintaan menee, mutta mietityttää millainen se on alueena nykyisin?
Ja haluan vastauksia nimenomaan niiltä jotka Jakomäessä asuvat tai ovat asuneet, en sellaisilta jotka ovat vain kuulopuheiden perusteella mielipiteensä muodostanut.
Kaikenlaista olen alueesta kuullut, mutta ilmeisesti se on hieman siistiytynyt menneistä vuosikymmenistä. Ymmärrän kyllä että joka alueella on huonot kohtansa ja omat spurgunsa.. En ole kanta Helsinkiläinen, joten eri alueista en osaa itse sanoa mitään.
Nykyisin asutaan "hyvällä" ja äärimmäisen hiljaisella alueella, joka näkyy myös vuokrien hinnoissa ja kesästä jään äitiyslomalle, joten tulot putoavat sen verran että nykyinen asunto kävisi kalliiksi.
Jakomäki asuinalueena
15
3470
Vastaukset
- vuokki
Tunnettiin aikoinaan nimellä "Sosiaalikumpu", nykyisin hiljainen nukkumalähiö;)
Minä muuttaisin ennen Jakikseen kuin Itikseen,Kontulaan tai Malminkartanoon.
Kyllä, olen kaikissa em.paikoissa asunut;)- Anonyymi
Jakomäessä on kadonnut nuoren iän omaava mustakaapunen kummitus. Ei käytä alkoholia, käyttää vastaavasti kaikkia muita päihdyttäviä aineita.
- Raukauudisis
Helsingin lähiöt on kaikki samaa. Slummia, mamuja, narkkareita ja työttömiä. Muuta pois stadista vaikka maalle. Sipoo, Espoo?
- jakkikseenko
Okei, ei ole vaihtoehtona Helsingistä muutto lähi vuosina..
Mutta sinuun vielä, oletko siis asunut kyseisissä lähiöissä, ja lähinnä tuolla jakiksessa? Haluaisin ihan omakohtaisia kokemuksia kuulla. - Anonyymi
jakkikseenko kirjoitti:
Okei, ei ole vaihtoehtona Helsingistä muutto lähi vuosina..
Mutta sinuun vielä, oletko siis asunut kyseisissä lähiöissä, ja lähinnä tuolla jakiksessa? Haluaisin ihan omakohtaisia kokemuksia kuulla.Jakomaki 1970 luvulla rauhaton ei varmaan alueen vika vaan ihmisten vika. Nykyajan ihmiset on aivan sekopaita ne ei kasvata kakaroita an sitte ne sotkee paikat. Sitte ihmetellään kun paikat on sotkettu. Oisko syytä hoitaa kasvatus kuntoon ois vandaaleja vähemmän. Jakomaki nykyisin hiljainen rauhallinen alue talotkin rempattu ja
- Anonyymi
Omasta mielestä ihan hyvä alue, jos muuttaa yksin/kumppanin kanssa. "Erittäin rauhallinen, moderni, vehreä tai isoperhe ystvällinen" se ei tosiaan ole. Mutta kaikki palvelut on lähel HKI/VNT raja, joten😊👍🏼
- Anonyymi
Harasoo! Tule suomipoika mjeidan njaapuriksi. T. Igor & Svetlana
- Anonyymi
:D
- Anonyymi
Jos on halpa vuokra, niin kannattaa kokeilla. Itse nuorempana muutin ns slummiin halvan vuokran takia, mutta talo olikin aivan rauhallinen. Säästöä tuli sen verran, että sain hankittua myöhemmin oman omistuskämpän, joka ei ollut niin rauhallinen. Pääseehän sieltä sitten pois jos on metakkaa ja häiriötä.
- Anonyymi
En suosittele. Joitain vuosia sitten asuin Jakomäessä . Erittäin epämiellyttävä paikka ulkoilla.
- Anonyymi
Kiusaajien paratiisi asua! Huh onneks pääsin sieltä pois muuttamaan.
- Anonyymi
Kiusaajia en oo jakomaessa nähny asunu 35 vuotta
- Anonyymi
Koiran omistajia Jakomäki täys!
- Anonyymi
En ikinä muuttais tonne ghettoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984