Onko kellään ollut samantyyppistä vaivaa, eli kipu alkaa ulkoreidestä vihlovana ja tavallaan iskee jalkapohjaan saakka? tämä alkaa usein nukkumaan mennessä, eli makuuasento on huono. Vihlova kipu tulee myös keskelle jalkapohjaa, joita myös kuumottaa ja vihloo ja on arkana hieman keskiosasta sisäänpäin etupuolelle.
Selkänikamissa on pullistumia kyllä ja madaltumia, johtuisko kenties niistä. Mutta onko kellään samanlaisia kipuja ja onko millaisesta hoidosta ollut apua? Nyt panacod auttaa öisin jatkuvasti otettuna tosin 1 kpl riittää vielä.
Vihlova kipu ulkoreidessä !
5
269
Vastaukset
- selkävammainen
Selkäongelmat jotka mainitset on mielestäni mahdollinen syy. Saattaa olla, että joku painaa hermoa ja tämä aiheuttaa vihlovan kivun. Otan kantaa tähän siitä syystä, että itselläni vakava selkävamma johon liittyy reiteen heijastuva kipu. Aikoinaan, ennen leikkausta kipu heijastui vielä pidemmälle polven alle. Toisessa jalassa taas oli takareiden kautta alas sääriluualueelle. Ehkä kannattaa tarkastaa ortopedillä?
- Päiskä
Hei, minulla on täysin samat oireet, vasemman puolen ulkoreiden viiltävä hermokipu, joka puuduttaa koko jalan, välillä ihan jalkapohjaan asti, Nukkuminen on taiteenlaji, koska ei oikein tiedä missä asennossa sitä olisi, että hermosärky olisi vähäisempää. Kylkiasento on osoittautunut parhaaksi ja tyyny polvien väliin. Silloin, kun mikään ei tunnu auttavan, laitan vasemman pakaran alle tennispallon, pyörittelen sitä biriformislihaksen kohdalla, jossa kipu tuntuu ja hetken päästä kipu heltiää ja jalan puutuminen loppuu (ainakin hetkeksi). Kaikki keinot ovat sallittuja, mistä vaan helpotusta saa. Tämän tennispallojutun olen kuullut hieroojalta ja mielestäni se tepsii, ilmeisesti iskiashermo on puristuksissa jossain siellä syvissä pakaralihaksissa (biriformislihas)
Olen käynyt tämän vaivan kanssa sekä yksityisellä lääkärillä, että työterveyslääkärillä ja molemmilla oli samat diagnoosit. Alanikamassa välilevyn pullistuma - iskias - hermopinne. Särkylääkkeitä sain (Tramalia ja Arcolakia), mutta ne olivat niin vahvoja, että olin niistä ihan sekaisin, pahaolo, päätä särki ja nukuin koko ajan, joten joudun lopettamaan niiden käytön. Nyt olen käynyt vesijuoksussa, (lääkärin määräys) ja ensin vaivat/säryt vähän paheni, mutta nyt on tuntunut jo paremmalta. Lisäksi kävelen aina, kun on mahdollista ja teen tunnollisesti venytysliikkeitä, joiden ohjeet sain fysioterapeutilta, mielestäni nämä ovat auttaneet ala/ranneselän särkyyn ja olen päässyt jopa sängystä ylös ja suoraksi heti aamulla. Vaivojen alussa sängystä nouseminen oli tuskaa ja suoraksi/kävelemään suht´normaalisti pääsin vasta 1-2 tunnin kuluttua.
Tsemppiä, liikutaan, venytellään ja tiputetaan painoa, jos siihen on tarvetta (täällä päässä on), mömmöt yritän unohtaa, jos vaan pärjään ilman niitä.
Mukavaa kevään jatkoa.- vihlovakipu
Kiitos vastauksistanne. Varmaankin venyttelyä kannattee harrastaa. Mitä mieltä olette selkäkippilaitteesta?, aion kokeilla sitä kohtapuolin. Oletteko kokeilleet?
- xdhdr
Ilman lääkkeitä olisi hyvä saada hierottua/venyteltyä kipu pois. Kipulääkkeistä auttaa varmasti myös tramali ja lyrica. Jos panacodi auttaa niin pysy siinä koska se on noista vähiten vaarallinen. Tramali tekee susta hypomaanisen huumeveikon joka on vuoroin iloinen ja vuoroin vihainen että älä aloita sitä ellei ole pakko.
- Päiskä
Hei,
Vihlova kipuni vasemmassa ulkoreidessä johtuikin hermopinteestä, joka on nivusissa, diagnoosi oli Meralgia, tämä selvisi, kun kävin hermoratatutkimuksissa. Lääketiede ei tiedä mikä Meralgian aiheuttaa, mutta epäily on, äkillisen liikunnan lisääminen, pitkäaikainen istuminen, ylipaino, kiristävät vaatteet yms.
Hermo lähtee selkärangan 2-3 nikaman paikkeilta ja kulkee tuosta lantioluun alta n. 2 cm. Tämä hermo on siis puristuksissa ja aiheuttaa viiltävää hermokipua ulkoreiteen, noin kämmenen kokoiselle alueelle, mutta välillä myös nivustaipeeseen. Lääkkeeksi hermokipuun on määrätty Lyricaa sekä Tramalia, mutta kumpaakaan en pystynyt syömään (opipoidipohjaisia huumeita), onneksi, koska molemmat aiheuttavat jo lyhyen käytön jälkeen riippuvuutta. Painoa pitäisi saada pois ja vesijuoksu on edelleen ollut se paras lääke, kuten liikkuminen yleensäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115037Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493302Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853059Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku362112- 811787
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411540450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211454Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431067