”Perävaunun todellinen paino kuormattuna puolestaan ratkaisee sen, saako kyseisellä autolla vetää vaunua, Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen selvittää.”
Minulla on sellainen muistikuva, että perävaunussa ratkaisee rekisteriin merkitty max kokonaispaino eikä todellinen ( senhetkinen ) kokonaispaino.
Miten tuo nyt on?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1427787893288.html
Perävaunun todellinen paino?
10
<50
Vastaukset
- simppeliä
Ainahan poliisit tienpäällä vertaa senhetkistä todellista painoa rekisteriotteen painomerkintöihin. Rekisteriotteen merkinnät taas eivät voi ylittää ajoneuvolukkakohtaisia painorajoja.
- ei.otetta
Mistäs ne poliisit sen rekisteriotteen saavat.
- SakkoaJosEIoo
Kuskilta, sillähän on velvollisuus pitää mukana ne autosta ja kärristä.
- ei.otetta
SakkoaJosEIoo kirjoitti:
Kuskilta, sillähän on velvollisuus pitää mukana ne autosta ja kärristä.
Minulla ei ole autosta eikä kahdesta peräkärristä rekisteriotetta ollenkaan, silti ne ovat liikenteessä laillisesti.
- Viisastelulla_onneen
ei.otetta kirjoitti:
Minulla ei ole autosta eikä kahdesta peräkärristä rekisteriotetta ollenkaan, silti ne ovat liikenteessä laillisesti.
Ja ensimmäinen viisastelija päätti osallistua keskusteluun. Hienoa. Yrität siis näytellä neroa kertomalla ettei ole olemassakaan rekisteriotetta vaan rekisteröintitodistus. Hienoa että pidät huolta asiasta. Kukaanhan ei nykyään enää tiedä mistä on kyse jos rekisteriotteesta keskustellaan. Kukaan ei ole kuullutkaan sellaisesta. Eihän???
Viisastelulla_onneen kirjoitti:
Ja ensimmäinen viisastelija päätti osallistua keskusteluun. Hienoa. Yrität siis näytellä neroa kertomalla ettei ole olemassakaan rekisteriotetta vaan rekisteröintitodistus. Hienoa että pidät huolta asiasta. Kukaanhan ei nykyään enää tiedä mistä on kyse jos rekisteriotteesta keskustellaan. Kukaan ei ole kuullutkaan sellaisesta. Eihän???
Sama tyyppi jatkaa ja jatkaa. Joo, sen lapun nimi on rekisteröintitodistus, mutta samalla se on ote ajoneuvorekisteristä, eli rekisteriote. Mutta ei, kun pitää yrittää tässä asiassa päteä. :)
- ei.rotan.sukua
TheRat kirjoitti:
Sama tyyppi jatkaa ja jatkaa. Joo, sen lapun nimi on rekisteröintitodistus, mutta samalla se on ote ajoneuvorekisteristä, eli rekisteriote. Mutta ei, kun pitää yrittää tässä asiassa päteä. :)
Jahas, palstan "nero" tuli pätemään. :D
- turvallista_matkaa
Kohta taas alkaa se kausi kun kuljetan itse kuorman ja säästän-tyypit tulevat peräkärryineen kuljettamaan sorat ja sepelit, puut ja tavarat kesämökeille usein ymmärtämättä yhtään mitään mitä peräkärryn kuorma painaa. Soraa haetaan murskaamolta se mitä Muulin tai Kärpän laitojen sisällä pysyy ymmärtämättä mitä esim.kuutiometri sepeliä painaa. Sama juttu puukuormien kanssa. Kesämökin uusi laituri tarvitsee ison kasan kyllästettyä puuta ja sitähän perheenisä sitten hakee kaupasta ajattelee että viedään kerralla koko määrä niin ei tarvitse kahta kertaa ajaa. Juu siinä sitten lähdetään sora-tai puukuorma päällä köröttelemään mökille akselit ja jouset ylösalaisin, aisapaino mitä sattuu ja lavanylityksetkin vielä perseellään kuormansidonnasta puhumattakaan. Jos oikein hyvin käy pääsee insinöörinörtti puoleen väliinmatkaa kunnes rengas räjähtää mutta harvinaista ei ole kärryn pyöränlaakerien ylikuumeneminen tai jousen katkeaminen. Ja usein näkee vielä jos ylipäätään on edes yritetty sitoa kuormaa niin se Ikeasta saatu pienenpieni liina laahaa tienpintaa javain odottaa milloin sen liinan pää joutuu kärryn renkaan alle tuhiisin seurauksin.
Juu että sellaista näytelmää odotettavissa kesämökkikauden alkaessa.- noista_ohi
Unohdit vielä mainita, että kevytpeite lepattaa 3 metriä kärrin perässä ja huonosti kiinnitetty saunan kiuas tanssii muulin lavalla cha-cha-chaata.
- IhanOikein
Juttu oli ihan oikein. Kokonaispainoista katsotaan kortin riittävyys ja sen hetkisistä painoista yhdistelmän sallitut painot ajoneuvoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694