Ajattelin kertoa tiedoksi muille lonkan jännetulehduksesta kärsivälle, kuinka pääsin em. kivuista eroon. Minulla on ollut jo kolmisen vuotta sitten kivulias lonkan jännetulehdus. Se tuli lenkkeilystä, jonka aloitin liian kovaa. Kärsin kovista kivuista kolmisen kuukautta, jonka jälkeen otin lonkkaani kaksi kortisonipiikkiä, joilla sai kivut pois. Kunnes ne tulivat viime syksynä takaisin täysin yllättäen ja jälleen ilmeisesti olin touhunnut liikaa jättäen venyttelyt tekemättä. Aloin olemaan epätoivoinen, koska jouduin öisin heräilemään noin tunnin välein, koska kipu tuli niin kovaksi. Jouduin kävelemään noin vartin, kunnes jänne ilmeisesti venyin sen verran, että kipuilu laantui vähäksi aikaa. Kun olin heräillyt tällä tavalla pari viikkoa aloin etsiä apua netistä, koska en halunnut ottaa uudelleen kortisonipiikkejä. Onneksi löysin hakusanalla "jumppaohjeita lonkan bursiittiin" (Akuutti/yle.fi). Siinä neuvotaan kuusi erilaista venyttelyä, joita en pystynyt aluksi tekemään läheskään niinkuin ne olisi pitänyt tehdä. Kuitenkin jo runsaan viikon venyttelyn jälkeen sain nukuttua yöni keskeytyksettä. Jatkoin venyttelyä päivittäin ja runsaan kuukauden kuluttua pystyin nukkumaan kipeytyneen lonkkani kyljellä. Aloitin myös ns. äijäjoogan (tarkoitettu kankeille), jossa käyn kerran viikossa. Nyt noin puoli vuotta on kulunut ja lonkkani on kivuton. Olen huomattavasti notkeampi ja pystyn tekemään puutarhassani mm. ojankaivuuta ja muita raskaita töitä, joihin en aiemmin pystynyt ilman, että lonkkani olisi kipeytynyt. Tunnen, että minulle on tulossa uusi ja iloinen kesä, jota odottaa. Toivottavasti joku, joka kärsii em. vaivoista saisi apua näistä venyttelyohjeista.
Bursiitti eli lonkan jännetulehdus
Hurtta
3
2361
Vastaukset
- Hurtta2
Edellisestä kirjoituksestani on jo vuosi. Venyttelyt ovat jatkuneet lähes päivittäin. En ole joutunut käyttämään kipulääkkeitä kertaakaan. Sen huomaan, että jos jätän venyttelyn pariksikin päiväksi niin tietynlainen kireys tulee lonkkaani, joka kuitenkin helpottaa venyttelyn jälkeen.
- Anonyymi
Onko venytteohjeet vielä saatavilla? Oliko muuten selässä mitään tuntemuksia missään vaiheessa?
- Anonyymi
Hetkinen….bursiitti-lonkan nivelpussitulehdus
ja lonkan jännetulehdus
2 eri vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740