Onko oikein, tarpeen?

mykkä-aasi

Aikaa valmistua?

Kun lentokone törmää vuoreen ja aiheuttaa äärimmäisen tuhon ja tragedian, ihmiset kysyvät: Eikö ollut mitään ennakkoinfoa, mahdollisuutta säästyä, valita, valmistua asiaan?

Kun loistoristeilijä törmää jäävuoreen, eikö otettu tähystäjää todesta, vai aiheuttiko illuusio laivan uppoamattomuudesta virhearvioinnin, haverin?

Jos jonkun asumuksen turvallisuus on uhattuna, onko loogista että talon vartiokoira haukkuu?

Kun lääkäri toteaa, että potilaan elinajan ennuste on erittäin lyhyt, onko moraalista ja eettistä kertoa karut faktat, vaiko salata ne?

Jos joku kansakunta on kuin haaksirikkoaan kohden etenevä uppoava laiva, onko matkustajilla oikeus tietää se?

Jos edessä on inhimillinen raskas kriisi, onko kohtuullista että ihmiset joutuisivat sellaiseen valmistumattomina?

Vaikka jotkut tahtoisivat sulkea aistinsa ikäviltä skenaarioilta, mitkä ovat niiden toisten oikeudet, jotka ovat valmiit tietämään, että lentokone törmää, laiva uppoaa, elinaikaa on vain hippunen?

Nyt? Vaikka se, mitä infoa ja ilmoitettavaa on, ei olisikaan kaivatuin uutisaihe, mikä on inhimillinen ja oikeudellinen edesvastuumme? Jos tiedämme? Ja mitä se tieto on?

Mitä ajatella vartiokoirasta, ja järsii luuta ja kuolaa, kun varkaat ja murhamiehet tiirikoivat oven ja tekevät kaikesta selvää?

Tätä kyselee mykkä aasi, äänetön häkkilintu

1

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alienwriter

Todellisuus on että onnettomuuskoneissa ja laivoissa ja paikoilla on yleensä huomattavasti vähemmän väkeä kuin normaaleissa tilanteissa, jostakin lienevät saaneen sen varoituksen tai esteen ilmaantua paikalle. Sanoisin että Luojan lykky.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2111
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1389
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1326
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      370
      1233
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      20
      917
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      158
      810
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      786
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      712
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      706
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      655
    Aihe