Harmauden tilalle kirkkaus

uninäky

Näin unen, jossa laulettiin Siionin laulua "Nouse jo pilvi verinen" tai se laulu kuului ja soi taustalla. Maisema oli unessa sellainen, että se oli pilvessä. Aurinkokaan ei kirkkaasti paistanut. Talojen katot olivat noesta tummuneet. Ajattelin, että tämä on nyt sitä lopun aikaa. Laulu eteni kohtaan, joka alkoi: "Jo meidät täältä siirretään..." en muista jatkuiko tuosta, mutta meidän vanhoillislestadiolaisten laulukirjassa menee muistin mukaan tuo kohta näin: "Jo kohta meidät siirretään hääsaliin uuteen taivahan." Joka tapauksessa unessa oli: jo meidät siirretään. Silloin tapahtui, että tuli kirkkaus kaiken harmauden tilalle ja ylevä, mahtavan piristynyt tunnelma, että saatoin ajatella, nyt siirretään taivaalliseen kirkkauteen. Uni loppui muistaakseni tuohon siirtämiskohtaan.

Youtubesta löytyy Siionin lauluja:
https://www.youtube.com/watch?v=w-861bV0-84

2

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uninäky

Uninäyssä, pikaisessa välähdyksessä, saavuin taivaaseen. Pikaisesti näin kirkkauden ja välillä kuului kiitos-huudahduksia Jeesukselle.

Toisessa unessa odotettiin Jeesusta. Joku sanoi, että Jeesus on tullut. Minä ihmettelin, kun en nähnyt Jeesusta ja kysyinkin, missä Hän on. Joku vastasi, että sinun vierellä. En nähnyt kuitenkaan mitään. Jossain vaiheessa aloin näkemään. Lähdettiin menemään jollakin lentokoneen tapaisella koneella. Sinne mennessäni kysyin Jeesukselta, missä kohti minä saan istua. Jeesus osoitti minulle paikan Hänen edestään oikealta puolelta. Sitten saavuttiin kohti maata. Maareissu jäi kuitenkin näkemättä minulta, mutta maasta taivaaseen lähtemisen näin taas. Jotkut atomipommit tai atomilentokoneet pyyhälsivät melko läheltä. Sitten saavuttiin taivaaseen. Siellä oli paljon pöytiä, joissa oli viini- ja vesiastioita tai -maljoja ne tais olla. Kysyin Jeesukselta, mistä maljasta minä voin juoda. Jeesus vastasi, että se on sama, mistä joisin. Mutta sitten minä kysyin, mistä Jeesus haluaa minun juoda. Siellä oli yksi malja, punainen malja, joka oli kaatunut. Siitä Jeesus halusi juotavan.

• uninäky

Sitten vielä näkemäni uni: Näin unessa jonkin uskovaisten tilaisuuden, jossa puhuttiin parantavista öljyistä. Taustalla alettiin laulaa laulua: "Ei nuoren murhemiellä tarvitse taivaltaa." Silloin joku kiitti suomen kielellä. Tunnelma oli niin kuin taivaalliseen ikävöivä, hyvin liikuttava. Päästiin kohtaan: "Ja kyyneleetkin kerran jää silmiin sammuviin, kun siunattuina Herran kutsutaan taivaisiin." Siinä kuulin jollakin minulle tunnistamattomalla kielellä jonkun kiittävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      148
      13137
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9591
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      94
      9074
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      13
      7705
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6704
    6. 147
      6124
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3104
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1169
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1123
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      970
    Aihe