E320CDI häviää Bmw530d:lle

EI ikinä mersua

Mersuja mainostetaan hyvinä autoina.

Ajoin piruuttani E-mersun, pienellä ja isolla koneella. Auto oli pettymys.

Mersu oli audiakin huonompi ajaa. Audi on ihan ok mutta, että mersu häviää ajettavuudessa kertoo jo jotain.

Itse bemarimiehenä voin kertoa, että olen Aiemmin Pitänyt Mersua parempana ku bemaria mutta en enää.

Mersu häviää monessa suhteessa bemarille.

mm.rengasäänet
ajettavuus
penkkien säädöt
varustelu
suorituskyky


joten mersu oli tankkimainen ajaa.

mersussa imago maksaa huomattavasti enempi kuin bemarissa mutta bmw laatu on ihan toista luokkaan kun mersun.

152

29080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat

      ja Bemarin toimivuuskin näyttää olevan paremmalla tolalla kuin nykymersujen. Ruostumisestakaan ei BMW:n osalta ole kulunut mitään huolestuttavaa - toisin kuin Mersuissa, etenkin E-sarjassa. Ei ihme, että Mersun myynti maailmalla pienenee ja Bemarin kasvaa.

      • erig3

        Höpö höpö pemari miehet. Minulla on ollut ja on edelleen E sarjan mesu. Ei ole ruostetta eikä muitakaan vikoja. Ja sitten miksiköhän ammattiautiolijat kuten Taxsit
        valitsevat 90 % mersun.
        En ole yhtää Bemaria nähnyt taxsissa, missä vika???????


    • kyllästynyt

      Olen ajanut Bmw 530D:llä, sekä Mercedes 290TD:llä, enkä näistäkään ole löytänyt mitään senkummenpaa eroa. (Toki bemari on suorituskykyisempi)
      Joten toteankin, että et varmasti ole MB 320CDI:llä ajanut.

      • autoasiantuntija

        Tuo nyt ei ole yllätys, että mersu häviää bemarille.

        Tiedossa ollut aina,

        Esim. verrattuna audiin, ottaisin mielluummin neliveto a 6 ku mersun e suomen olosuhteisiin.
        on huomattavasti parempi. olen ajanut molemmilla ja tämä on minun kokemus.

        bmw on taasen omassa luokassaan

        kuka maksaa mersusta monta tuhatta euroa enemmän kun vähän edullisemmin saa paremman auton?

        en tiedä, kai se on se mesen imago'


      • Kallonkutistaja
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Tuo nyt ei ole yllätys, että mersu häviää bemarille.

        Tiedossa ollut aina,

        Esim. verrattuna audiin, ottaisin mielluummin neliveto a 6 ku mersun e suomen olosuhteisiin.
        on huomattavasti parempi. olen ajanut molemmilla ja tämä on minun kokemus.

        bmw on taasen omassa luokassaan

        kuka maksaa mersusta monta tuhatta euroa enemmän kun vähän edullisemmin saa paremman auton?

        en tiedä, kai se on se mesen imago'

        No, kerro sinä miksi sinä yliarvostat mersua? Minä en koskaan voisi sanoa yliarvostavani mersua. Sehän on vain yksi merkki muiden joukossa, josta vaan satun pitämään muita enemmän.


      • Kuskimies
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        No, kerro sinä miksi sinä yliarvostat mersua? Minä en koskaan voisi sanoa yliarvostavani mersua. Sehän on vain yksi merkki muiden joukossa, josta vaan satun pitämään muita enemmän.

        Olin itse ostamassa vuoden 2000-2002 mersua
        Ajoin koeajon ja olin ihan tyytyväinen.
        Ei erityisemmin säväyttänyt.

        Sitten myyjä sanoi huvikseen, aja toi 525 d touring bemari. Ajattelin, että turhaa hommaa mutta myyjä sai ylipuhuttua koeajolle.

        Ostin bemarin, koska se oli yksinkertaisesti parempi.


      • pitkämiest

        naurattaa, miten kovaa ylihintaa pidettään c-mersussa, ajo-ominaisuudet, ja humina ovat niin tyypillisiä vikoja.

        ai niin ne jalkatilat, niin mitkä jalkatilat?
        ei niitä ole takana ollenkaan.
        edustusautossa pitää istua polvet suussa.
        se siitä mukavuudesta!!


      • Kallonkutistaja
        pitkämiest kirjoitti:

        naurattaa, miten kovaa ylihintaa pidettään c-mersussa, ajo-ominaisuudet, ja humina ovat niin tyypillisiä vikoja.

        ai niin ne jalkatilat, niin mitkä jalkatilat?
        ei niitä ole takana ollenkaan.
        edustusautossa pitää istua polvet suussa.
        se siitä mukavuudesta!!

        Minusta vasta S-mersu on edustusauto, ei vielä C-mersu. Mutta jokainenhan saa luokitella autot omien luokituksiensa mukaan.


      • Kallonkutistaja
        Kuskimies kirjoitti:

        Olin itse ostamassa vuoden 2000-2002 mersua
        Ajoin koeajon ja olin ihan tyytyväinen.
        Ei erityisemmin säväyttänyt.

        Sitten myyjä sanoi huvikseen, aja toi 525 d touring bemari. Ajattelin, että turhaa hommaa mutta myyjä sai ylipuhuttua koeajolle.

        Ostin bemarin, koska se oli yksinkertaisesti parempi.

        Mistähän johtuu, että aika harvat ajavat useampaa merkkiä ja mallia autoa vaihtaessaan, saati että ajaisivat muita edes huvikseen vaihtojen välillä ? Itse olen ajanut monella merkillä ja mallilla, ja aina paluu mersuun on lopulta vahvistanut oman valinnan oikeaksi. Näin silti, vaikkei muissakaan mitään vikaa olisi ollut. Tosin bemareista viimeksi olen ajanut 730d:tä, joten ei kai se vaan ollut väärä malli?


      • kyllästynyt
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että aika harvat ajavat useampaa merkkiä ja mallia autoa vaihtaessaan, saati että ajaisivat muita edes huvikseen vaihtojen välillä ? Itse olen ajanut monella merkillä ja mallilla, ja aina paluu mersuun on lopulta vahvistanut oman valinnan oikeaksi. Näin silti, vaikkei muissakaan mitään vikaa olisi ollut. Tosin bemareista viimeksi olen ajanut 730d:tä, joten ei kai se vaan ollut väärä malli?

        Olen myös ajanut eri automerkeillä laidasta laitaan. (Audia, BMW:tä, Toyotaa, Hondaa, Nissania, Dodgea, Chrysleriä, Alfaa, Fiatia, Porschea, Volvoa, Saabia, Ladaa, Volkswagenia, Opelia, Mitsubishia, Talbotia, Peugeotia, Citroenia, Simcaa, Fordia, sekä Mercedes C, E, ja SL-malleja)
        Nykyisin ajelen etupäässä Mercedes E 4-matic turbodieselillä, joten....


      • kyllästynyt
        kyllästynyt kirjoitti:

        Olen myös ajanut eri automerkeillä laidasta laitaan. (Audia, BMW:tä, Toyotaa, Hondaa, Nissania, Dodgea, Chrysleriä, Alfaa, Fiatia, Porschea, Volvoa, Saabia, Ladaa, Volkswagenia, Opelia, Mitsubishia, Talbotia, Peugeotia, Citroenia, Simcaa, Fordia, sekä Mercedes C, E, ja SL-malleja)
        Nykyisin ajelen etupäässä Mercedes E 4-matic turbodieselillä, joten....

        Tottakai SL-malli on tälläkin hetkellä minulle se ykkösmerkki. (Maybach ei ole hullumpi, CLS:kään)


      • mittanauha?
        pitkämiest kirjoitti:

        naurattaa, miten kovaa ylihintaa pidettään c-mersussa, ajo-ominaisuudet, ja humina ovat niin tyypillisiä vikoja.

        ai niin ne jalkatilat, niin mitkä jalkatilat?
        ei niitä ole takana ollenkaan.
        edustusautossa pitää istua polvet suussa.
        se siitä mukavuudesta!!

        Sittenhän mittanauha valehtelee, koska matkustamon pituus on sama kuin Volvo V70:ssä. Molempiin sopii hyvin ihmiset myös taksikäytössä.

        Muutamia tuhansia kilometreja vertailin BMW:tä ja C:tä toisiinsa ja ainakin saksan moottoritiellä ero C:n hyväksi on valtavan selkeä ajo-ominaisuuksien suhteen (etenkin ohjaus). Ja kun C on vielä yksi hiljaisimmista autoista, ja yksi parhaiten varustelluista ja CDI:nä yksi pieniruokaisimmista, ja kun takuukin (etenkin ruostumattomuus) on pitkä niin eipä siinä tarvinnut edes kauppaa alkaa BMW:stä sen enempää hieroa.


      • tojota

        Tässä kerrotaan oikein leveästi mersuista ja bemareista siihen tyyliin, että niistä on jompi kumpi hyvä auto. Höpö höpö, että tiedä autoista mitään muuta kun et niissä on renkaat. Kyllähän se on niin, että jos haluatta puhua autosta mainitkaa sana TOYOTA. Se miksi näin, en viitsi rueta perustelemaan laajasti tähän muuten kuin, jos joku todella niin haluaa.


      • karppa
        tojota kirjoitti:

        Tässä kerrotaan oikein leveästi mersuista ja bemareista siihen tyyliin, että niistä on jompi kumpi hyvä auto. Höpö höpö, että tiedä autoista mitään muuta kun et niissä on renkaat. Kyllähän se on niin, että jos haluatta puhua autosta mainitkaa sana TOYOTA. Se miksi näin, en viitsi rueta perustelemaan laajasti tähän muuten kuin, jos joku todella niin haluaa.

        Ai jaa, no onkin varmaan hirveä kärsimys sinulle kun "tojotaa" ei ole aiemmin tässä keskusteluketjussa huomioitu :(


      • mathias57
        pitkämiest kirjoitti:

        naurattaa, miten kovaa ylihintaa pidettään c-mersussa, ajo-ominaisuudet, ja humina ovat niin tyypillisiä vikoja.

        ai niin ne jalkatilat, niin mitkä jalkatilat?
        ei niitä ole takana ollenkaan.
        edustusautossa pitää istua polvet suussa.
        se siitä mukavuudesta!!

        Mä olen myös todella iloinen, hymisen ja naureskelen kun esim nuorison BMW on niin halpa !


      • Pakkas ukko
        tojota kirjoitti:

        Tässä kerrotaan oikein leveästi mersuista ja bemareista siihen tyyliin, että niistä on jompi kumpi hyvä auto. Höpö höpö, että tiedä autoista mitään muuta kun et niissä on renkaat. Kyllähän se on niin, että jos haluatta puhua autosta mainitkaa sana TOYOTA. Se miksi näin, en viitsi rueta perustelemaan laajasti tähän muuten kuin, jos joku todella niin haluaa.

        Nyhän oli ensimmäinen järkevä kommettikin eksynyt mukaan...


      • Anonyymi
        tojota kirjoitti:

        Tässä kerrotaan oikein leveästi mersuista ja bemareista siihen tyyliin, että niistä on jompi kumpi hyvä auto. Höpö höpö, että tiedä autoista mitään muuta kun et niissä on renkaat. Kyllähän se on niin, että jos haluatta puhua autosta mainitkaa sana TOYOTA. Se miksi näin, en viitsi rueta perustelemaan laajasti tähän muuten kuin, jos joku todella niin haluaa.

        Kyl jos putäät valita auto Toyotan ja meden välillä ni sitten on pahasti jotain vialla kumpikohan olisi parempi kumpikoha.


    • vek

      Olin itsekin taannoin baijerilaisen kyydissä, olikohan se pari vuotta vanha bensabemari. Kyllähän se vaikutti alussa massiiviselta mutta jotenkin viimeistely ja jotenkin "muovimainen" tyyli kielisivät siitä, ettei auto ole kestämään tehty.Sehän on valitettavaa. Se tuntui kuin istuisi japsien lippulaivoissa, esim isossa Nissanissa. Sehän on valitettavaa.

      Olenpa ollut MB 300 ja cdi 320 kyydissä. Tosin tilat ovat väyrystä pienemmät, etenkin takapenkillä, kun jalat ei oikein etupenkin alle mahdu. Mutta viimeistely ja hiljaisuus ovat vertaansa vailla. C-luokan ero isoveljeen on iso.

      Nooh, itselläni on se paras MB vuosikerta, -88 300 D A.
      Muuten, miksei -88 bemareita näy enää katukuvassa?

      • hengenvetoon

        täytyy kysyä että miksi mersuja näkyy paljon enemmän liikenteessä niin uusina kuin vanhoina kuin bemareita?? Helppo helppo...varmaan siks että se on parempi kun Bolsewikien Matkailu Waunu. Taitaa ns. bmw kuskit huollattaa autonsa delta-autossa!


      • -87

        Tuon ikäluokan Bemarien näkymättömyys liikenteessä on harhaa. Yksinkertainen selitys siihen on, että muotoilun vuoksi ne kuvitellaan paljon todellista nuoremmiksi. Niiden paremmuudesta tai huonommuudesta Meseen nähden en ota kantaa.


      • Kallonkutistaja
        -87 kirjoitti:

        Tuon ikäluokan Bemarien näkymättömyys liikenteessä on harhaa. Yksinkertainen selitys siihen on, että muotoilun vuoksi ne kuvitellaan paljon todellista nuoremmiksi. Niiden paremmuudesta tai huonommuudesta Meseen nähden en ota kantaa.

        Yksi syyhän on myös se, kuten keskustelun aloittajakin halusi viestiä, että bemari on sen verran halpa, ettei noin vanhalla autolla ole pakko enää ajaa. Pienellä rahalla sen voi vaihtaa uuteen.

        Toista se on mersuilijoilla. Ensin ostetaan ylihintataulukon mukaan vain keskihintainen mersu, ja sitten yli-ikätaulukon mukaan ajetaankin vain keski-ikäisellä mersulla.


      • haiiiii

        Voit kysyä joltain mannelta.


      • ei mikään bmw fani.

        siksi kun teinit on pilannut ne ns tuning hässäköillään.ja onhan baijerilainen ollut aina nuorison suosiossa. ja nehän saa rikki vaikka koko rautatien,ettei pelkkää ratakiskon pätkää. itse olen ns pappa, ja mun vm 2000 520i ajettu nyt 512000tkm eikä tehty mitään muuta kuin normaali huollot. ehkä siksi kuin aina koneessa ollut mobil 5-50 rally formula. ai niin valehtilin, jako ketju vaihhatettiin 470tkm kohalla. eli kyllähän nää bemut ja mersut kyllä kestää mailman tappiin, kunhan teinit ei niitä ala virittelee. saati repimään,omilla tietokoneilla tehdyillä teho ohjelmilla.kyllä ne tehtaalla osaa laittaa oikean ohjelman,että auto kestää, noin puolet pitenpään kuin ns paja viritys.


    • Volvokuskii

      Vaihan volvoni 525 dsl touring bemariin.

      olen ajanut c, e ja s-sarjan mersuja.

      mersun kone on laiska kun mikä.

      c-mersu on suhteessa parempi ku e
      e on todellinen pettymys.
      s on kyllä jo bemarintyylinen ajettavuudeltaan

      enää ei hyvän auton mittarina käytetä mersua vaan bemaria. Kelkka on kääntynyt kun ihmiset ovat huomanneet, ettei tyhjästä kannata maksaa.

      jotkut papat on niin sitkeitä että ajavat vain mersulla mutta heille ei ole kyse ajo-omin. vaan pikemmminkin imagosta.


      ei mersu huono ole mutta ei se pärjää saman luokan bemarille.

      olen koe-ajanut monia mersuja liikkeissä joissa on myös bemareita. vain harva myyjä on mersun kannalla. Myyjätkin ajavat autoja, koska heidän tulee tietää mitä ovat myymässä.

      tällaisia myyjiä on paljon, jotka eivät anna mersun imagon vaikuttaa tosiasioihin.

      yksi myyjä sanoi, että e mersua parempi ajettava auto on honda accord.

      • kyllästynyt

        Myy se suoraan yksityselle, ja osta sitten vävypojaltani 530D touring.
        Auto on sisältä ja päältä kuin uusi. (Aj. 170000km)
        Autoa on korjautettu viime kesänä muutamalla tuhanella eurolla. (Jätti 2 kertaa tielle)


      • Kallonkutistaja

        Käy sinäkin ajamassa Accord niin ei tarvitse olla kuulopuheiden varassa!

        Eikä se bemarikaan kai niin huono ole, että sitä tarvitsee tulla oikein mersupalstalle mainostamaan!


      • viestissä
        kyllästynyt kirjoitti:

        Myy se suoraan yksityselle, ja osta sitten vävypojaltani 530D touring.
        Auto on sisältä ja päältä kuin uusi. (Aj. 170000km)
        Autoa on korjautettu viime kesänä muutamalla tuhanella eurolla. (Jätti 2 kertaa tielle)

        huomaa todellisen bmw laadun.mersua ei oo varmaan viä kertaakaan tarvinu huoltaa tohon km-määrään!


      • ripe

        Autokauppiaat on se ammattiryhmä johon kannattaa luottaa. Ne ei huijaa koskaan asiakasta, ei valehtele, tietää kaiken joka autosta.
        Luottakaamme niihin;)


      • Mersu perheessä jo 50-luvulta

        Kaverini osti tuon kuuluisan "himoitun" 745 uutena.Kuinka ollakaan sitä oltiin kuukauden sisällä hinaamassa tien poskesta.Ei lähtenyt käyntiin.Vaihtoi sen toiseen ja ongelmat sen kuin jatkuivat. Nyt sillä tyylikäs menevä cl-malli mersusta ja on tyytyväinen.


      • Amg

        Oletko koskaan kuullut semmosesta kun amg.Käyppä poika kokeilees ja takaan sulle ettei auto jätä tielle,kuten nuo M-sarjan bemut jotka tiputtaa öljynsä alle kuiviin saakka ja sitten merkkikorjaamolla sormi suussa porukalla ihmetellään että mikäs kumma lätäkkö lainehtii!!!!


      • amg2
        Amg kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut semmosesta kun amg.Käyppä poika kokeilees ja takaan sulle ettei auto jätä tielle,kuten nuo M-sarjan bemut jotka tiputtaa öljynsä alle kuiviin saakka ja sitten merkkikorjaamolla sormi suussa porukalla ihmetellään että mikäs kumma lätäkkö lainehtii!!!!

        http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

        BMW M3 vs Mercedes C63 AMG vs Audi RS4 in Spain - Top Gear

        No voitti se RS4:sen, joka oli kyllä surkea


      • autokaupan faktaa
        ripe kirjoitti:

        Autokauppiaat on se ammattiryhmä johon kannattaa luottaa. Ne ei huijaa koskaan asiakasta, ei valehtele, tietää kaiken joka autosta.
        Luottakaamme niihin;)

        no nyt tähän vastaa autokauppias. enkä ota merkkeihin tässä kohtaa kantaa, vaan ilmoitan ns normi auton ostajille että he huijaavat autonsa kuntonsa noin 85 prosenttisesti sitä vaihtoon tuotaessa. vikoja ei kerrota. vuosimalli vääristellään, huoltokirja hukassa luvataan kyllä toimittaa myöhemmin niin kuin toiset renkaat vaan eipä näy, loppu velka vaihdokista vähätellään,onneksi totuus selviää kun yritys soittaa rahoitus yhtiöön ja varmistaa loppuvelan. tässä kohtaa usein huomataan että loppuvelka on enenmän kuin asiakkaan vaihdossa tarjoaman vaihdokin reaali arvo, tässä kohtaa on välillä kiva selittää asiakkeelle että tarvitaan rahaa,koska vaihdokkisi ei riitä edes 10 prosentin käsi rahahsi. ja se teillä yksityisillä on hienoa,kun ette joudu korvaamaan mitään myymästänne autosta. toisin kuin me lailliset yrittäjät joudunme korjaamaan myymämme auton,vaikka teiltä vaihdossa tullut auto olisi aivan romu senkin joudumme kunnostamaan ennenkuin voimme nyydä sitä. ottaen myös sen huomioon,että te ette maksa esm kaupasta 23 prosentin arvonlisä veroa,minkä me joudumme aina maksamaan. ps. ruikuttavat auton vaihtajat. menkää peilin eteen ja miettikää minkä auton ostatte,ettei vaimo käy kimppuun,toki niinhän te usein teette koska useassa suomalaisessa pewrheessä nainenhan sen päättää koska ns mies ei siihen pysty ja onhan toki vaimo autokaupoissa viisaanpi,kunhan vain väri on mieleen.


    • ...työkalu.

      Vaikka se BMW uutena hyvältä vaikuttaisikin, niin odotahan kun tulee 100 tkm mittariin, niin alkaa "laatu" näkyä.
      200 tkm BMW:llä et toivottavasti aja, koska silloin tulee mittasi viimeistään täyteen ja olosi tuntuu nöyryytetyltä, kun olet tänne tuollaista soopaa kirjoitellut:)

      • oli liikaa

        Auto oli yli 20 kertaa korjattavana 2 vuoden ja 50tkm aikana. Lisäksi se oli meluisa, ahdas ja vain keskinkertainen ajo-ominaisuuksiltaan. Vaihdoin BMW:hen, nyt 30tkm/1,5 vuotta, yksi öljynvaihto - siinä tähänastiset korjaamokäynnit. Hiljainen, mukava, tilava, hyvä ajettava. Olen tyytyväinen autooni, joka on BMW:n 5-sarjalainen ja maksoi Mercedeksen C-sarjalaisen kanssa saman verran uutena.


      • Jake

        nih.. 525iA, 330 tkm, pyöränlaakerin ja kardaanin rättinivelen oon joutunu vaihtamaan. Kyllä osaa ottaa päähän kun mikään ei kestä mitään. Joo ja menihän siitä vielä laturin hiiletkin. Paska auto. ikääkin vasta 13 v. Hyviä puolia on ruosteettomuus ja se, ettei kone vieläkään syö öljyä. Myöskin automaatti toimii hienosti.


      • kysymys
        oli liikaa kirjoitti:

        Auto oli yli 20 kertaa korjattavana 2 vuoden ja 50tkm aikana. Lisäksi se oli meluisa, ahdas ja vain keskinkertainen ajo-ominaisuuksiltaan. Vaihdoin BMW:hen, nyt 30tkm/1,5 vuotta, yksi öljynvaihto - siinä tähänastiset korjaamokäynnit. Hiljainen, mukava, tilava, hyvä ajettava. Olen tyytyväinen autooni, joka on BMW:n 5-sarjalainen ja maksoi Mercedeksen C-sarjalaisen kanssa saman verran uutena.

        miks ostit sitten ylipäätään mersun. ahtauden kyllä huomaa silmillä jos sellaset on ja jos koeajaa niin siinä pitäs selvitä kyllä loput. mut taitaa olla sulla sama homma kun kaikilla muillakin että alko rahat loppuun ja täyty vaihtaa halvempaa.seuraavaks sulla onkin sit fiat punto ja yhyy kun on vähä ahdas ja muutenkin huono..mut minkäs sille voi kun sitä ei ostohetkellä nää...kun sellanen vaan pitää saada!


      • järki peli
        Jake kirjoitti:

        nih.. 525iA, 330 tkm, pyöränlaakerin ja kardaanin rättinivelen oon joutunu vaihtamaan. Kyllä osaa ottaa päähän kun mikään ei kestä mitään. Joo ja menihän siitä vielä laturin hiiletkin. Paska auto. ikääkin vasta 13 v. Hyviä puolia on ruosteettomuus ja se, ettei kone vieläkään syö öljyä. Myöskin automaatti toimii hienosti.

        13 vuotta sitte ei ollut 525 vaan 523, tosin 2,5 litrainen se on. Itellä on samanlainen ja toimii hienosti. Mittarissa 355. Syyläri, vesipumppu, koiranluita, seisontajarrut, kun on mäkiavustin niin ei tarvii käsijarrua, iskarit, tulpat, akku ja tuulilasi on vaihdettu, ei öljyn lisäystä vaihtovälillä. Mielessä on pyörinyt vaihtaa 2007 E mersuun, maksaa vaan aikalailla. Järki ostos olisi ostaa samankorinen bemari E39 viimeisin vm. eli taitaa olla 2001. Sillä ajelisi halvalla 10 vuotta laadulla.


    • kyllästynyt (japsikuski)

      Sen tietää esim. kaikki taksiyrittäjät, että bemari ei ikinä ole ollut mersun veroinen ammattikäytössä.

      • Puupää?

        No siitä, että mersu (veho) on tarjonnut paremmat huoltosopimukset. ja tämä on fakta!

        Se ei kerro mitään siitä, että mersu olisi hyvä auto. Jos se jotain kertoo, niin siitä, että pakko jotain keksiä, että mursuja menisi kaupaksi.


      • opa12

        paljon näy Baijerin Moottori Werstaan tuotteita taksikäytössä. Ei meilläkään 35 000 asukkaan kaupungissa ole ainuttakaan BEMARIA taksina. Kyllähän tämän jo pitäisi olla merkki jostakin miksei niitä ole?


      • make
        opa12 kirjoitti:

        paljon näy Baijerin Moottori Werstaan tuotteita taksikäytössä. Ei meilläkään 35 000 asukkaan kaupungissa ole ainuttakaan BEMARIA taksina. Kyllähän tämän jo pitäisi olla merkki jostakin miksei niitä ole?

        No taksinhan ei tarvitse olla mikään raketti joten tähän tarkoitukseen sopii hyvin erittäin rauhallinen ja sivistynyt auto eli Mercedes-Benz


      • Ekku
        opa12 kirjoitti:

        paljon näy Baijerin Moottori Werstaan tuotteita taksikäytössä. Ei meilläkään 35 000 asukkaan kaupungissa ole ainuttakaan BEMARIA taksina. Kyllähän tämän jo pitäisi olla merkki jostakin miksei niitä ole?

        eihän 300 tuhatta ajetusta Bmw:stä saa vaihdossa uuteen juuri mitään. Ei juuri kukaan taksiautoilija halua maksaa ajamisestaan niin paljoa, kuin se BMW:n pito maksaa.

        Vielä renkinä ajaessani isännäällä oli 99-mallinen 520D. Oli kyllä ajoltaan ja kestävyydeltään ihan asiallinen auto.

        Uutta 530d:tä en ole edes koeajanut, kun ei ole mitään aikomusta sellaista ostaa.

        Kyllä tällä 320 cdi:llä on mielestäni ihan kohtuullisen hyvin kerennyt. Mukavuustasokin on airmatic-alustalla ihan kohdallaan.

        Jos seuraavan kerran vaihtaessa tarjoavat huonoa hyvitystä, niin pitänee sitten vaihtaa vaikka muutamaan Toyotaan:)


      • Kallonkutistaja
        Ekku kirjoitti:

        eihän 300 tuhatta ajetusta Bmw:stä saa vaihdossa uuteen juuri mitään. Ei juuri kukaan taksiautoilija halua maksaa ajamisestaan niin paljoa, kuin se BMW:n pito maksaa.

        Vielä renkinä ajaessani isännäällä oli 99-mallinen 520D. Oli kyllä ajoltaan ja kestävyydeltään ihan asiallinen auto.

        Uutta 530d:tä en ole edes koeajanut, kun ei ole mitään aikomusta sellaista ostaa.

        Kyllä tällä 320 cdi:llä on mielestäni ihan kohtuullisen hyvin kerennyt. Mukavuustasokin on airmatic-alustalla ihan kohdallaan.

        Jos seuraavan kerran vaihtaessa tarjoavat huonoa hyvitystä, niin pitänee sitten vaihtaa vaikka muutamaan Toyotaan:)

        "eihän 300 tuhatta ajetusta Bmw:stä saa vaihdossa uuteen juuri mitään. Ei juuri kukaan taksiautoilija halua maksaa ajamisestaan niin paljoa, kuin se BMW:n pito maksaa."

        Osaisko joku sanoa, miksi se 300-400tkm ajettu vanha bemaritaksi ei ole kiinnostava ostokohde? Tämä koskee kyllä lähes kaikkia muitakin merkkejä kuin mersua. Tuo taksihuolto(sopimus) ei enää siinä vaiheessa tuo mitään etua mersulle, mutta silti vanhat taksimersut menevät hyvin kaupaksi. Eikä Vehon tarvitse edes paljoa tinkiä ihan kohtuuttomilta tuntuvista hintapyynnöistään.

        Käy vaan ajamassa uusi 530D, ei mikään hassumpi auto. Ja jos Toyotaa "himoitset" niin Prius on mielestäni aika mielenkiintoinen peli liikenteessä. Joskei nyt ihan taksiksi.


      • dibbadaijuuduu
        Puupää? kirjoitti:

        No siitä, että mersu (veho) on tarjonnut paremmat huoltosopimukset. ja tämä on fakta!

        Se ei kerro mitään siitä, että mersu olisi hyvä auto. Jos se jotain kertoo, niin siitä, että pakko jotain keksiä, että mursuja menisi kaupaksi.

        Jos autolla ajetaan joka päivä 500-1000km ja huonojakin teitä ja katuja pitkin, täytyy auton olla tehty tosi vankaksi. Samoin sisustuksen pitää olla tehty kulutustakestäväksi. Nämä syö auton mukavuutta. Ei bemaria olekkaan tehty traktoriksi, mutta riittää kun se kestää vaikka 400-500 tuhatta. Mieluummin mukavasti tuollaiset kilometrit kuin kolistellen tuplaten.


      • Priuksia
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        "eihän 300 tuhatta ajetusta Bmw:stä saa vaihdossa uuteen juuri mitään. Ei juuri kukaan taksiautoilija halua maksaa ajamisestaan niin paljoa, kuin se BMW:n pito maksaa."

        Osaisko joku sanoa, miksi se 300-400tkm ajettu vanha bemaritaksi ei ole kiinnostava ostokohde? Tämä koskee kyllä lähes kaikkia muitakin merkkejä kuin mersua. Tuo taksihuolto(sopimus) ei enää siinä vaiheessa tuo mitään etua mersulle, mutta silti vanhat taksimersut menevät hyvin kaupaksi. Eikä Vehon tarvitse edes paljoa tinkiä ihan kohtuuttomilta tuntuvista hintapyynnöistään.

        Käy vaan ajamassa uusi 530D, ei mikään hassumpi auto. Ja jos Toyotaa "himoitset" niin Prius on mielestäni aika mielenkiintoinen peli liikenteessä. Joskei nyt ihan taksiksi.

        on täällä Keski-Euroopassa takseina paljon. Kaupunkiliikenteessä loistopeli ja tilat riittävät jopa taksikäyttöön. Parasta on kuitenkin auton ylivertainen luotettavuus monimutkaisesta tekniikasta huolimatta.


    • vek

      Onpas tämä aihe ollut kovinkin kiinnostava. Herää tietenkin kysymys, että miksi mersua ei lähdetä kehumaan bemaripalstalle? Ehkä asia valkenee jos tarkennan, ettei mersulaiset "riehu" myöskään nissanien foorumeissa, ei liiemmin skoodan eikä toyotan talleissa.

      No tarkennan hiukan vielä tätä perusasetelmaa. Alkuperäisen väitteen mukaan bmw:tä halutaan nostaa mb:n tasolle, rohkeimmat jopa yläpuolelle ja perusteluna on joku yksittäinen tekijä - kuten yleensä. Esim. hp, vääntö yms.

      En sano että bmw on huono auto, en moiti myöskään subaruja kuten en volvojakaan, tosin traktoripalsta on eri sfäärien asia.

      Mutta tärkein asia on se, että tässä keskustelussa vertailukohde on väärä, nimittäin mb. Ei ole oikein, eikä reilua bmw:tä kohtaan, että sitä vertaillaan luokkaa parempaan eli mersuun. Se että ne olisivat yhtä laadukkaita, ei perustu faktoihin, ja tätä mersun omistajat yrittävät hienovaraisella tavalla oikaista.

      Toisin sanoen bmw-läisten rohkeata keskustelunavausta tulisikin pitää eräänä kaamosvaiheeseen kuuluvana ilmiönä, se katoaa yhtä varmasti kuin alkoikin.

      Me täällä olemme tottuneet siihen, että muutaman kerran vuodessa muunmerkkiläiset käyvät "mittauttamassa" itsensä. Ja totta vie, kun verrataan parempaan, päästään ainakin hetkeksi parempaan seuraan. Tässä tapauksessa seura vaan ei tee kaltaisekseen.

      • mbe

        Täälläpäin tapana sanoa myytävästä tavarasta että siinä täytyy olla jotain vikaa jos sitä täytyy mainostaa,hyvä menee aina kaupaksi omalla maineellaan. Toisin sanoen häpeällistä tyrkyttää omaansa.
        Kyllä se bemarin arvostus nousee mikäli siihen aihetta,ja mersun laskee. Bemarikin hyvä auto,omistanutkin yhden,mutta mersu parempi.
        Enkä lähde tätä BMW palstalle julistamaan,siihen ei tarvetta kun olen erittäin tyytyväinen nykyiseen autoon.


      • ohittanut Mersun

        arvostuksessa, myynnin määrässä ja laadussa mm. kahdessa tärkeimmässä autoilumaassa, eli Saksassa ja USA:ssa. Laadukas tuotesarja, ylivoimaiset ajo-ominaisuudet ja kultivoituneet 6, 8, 10 ja 12 sylinteriset moottorit ovat kaikkialla maailmassa voittaneet puolelleen parhaita autoja arvostavat kuljettajat. Mersun tähti laskee, ikävä kyllä vielä kiihtyvällä vauhdilla alaspäin laatuongelmien, ruostevaurioiden ja varsinkin USA:ssa ylimielisen ja huonoa palvelua tarjoavan jakeluorganisaation vuoksi.


      • Kallonkutistaja
        ohittanut Mersun kirjoitti:

        arvostuksessa, myynnin määrässä ja laadussa mm. kahdessa tärkeimmässä autoilumaassa, eli Saksassa ja USA:ssa. Laadukas tuotesarja, ylivoimaiset ajo-ominaisuudet ja kultivoituneet 6, 8, 10 ja 12 sylinteriset moottorit ovat kaikkialla maailmassa voittaneet puolelleen parhaita autoja arvostavat kuljettajat. Mersun tähti laskee, ikävä kyllä vielä kiihtyvällä vauhdilla alaspäin laatuongelmien, ruostevaurioiden ja varsinkin USA:ssa ylimielisen ja huonoa palvelua tarjoavan jakeluorganisaation vuoksi.

        "Mersun tähti laskee, ikävä kyllä vielä kiihtyvällä vauhdilla alaspäin..."

        Tämäkö tekee siitä bemarista sitten paremman auton? Toisin sanottuna ilman mersua bemari ei olisi niin hyvä auto kuin? Ja edelleen olen sitä mieltä, ettei bemari niin huono auto ole, että sitä tarvisi tulla mersupalstalle mainostamaan. Vai tarviiko?


      • ja koeta
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        "Mersun tähti laskee, ikävä kyllä vielä kiihtyvällä vauhdilla alaspäin..."

        Tämäkö tekee siitä bemarista sitten paremman auton? Toisin sanottuna ilman mersua bemari ei olisi niin hyvä auto kuin? Ja edelleen olen sitä mieltä, ettei bemari niin huono auto ole, että sitä tarvisi tulla mersupalstalle mainostamaan. Vai tarviiko?

        kestää. BMW vain on parempi, sillä hyvä. Jos haluaa laatuauton, on vaihtoehtoja kaksi, Lexus ja BMW - ja Lexus ei ole ajajan auto, BMW on.


      • yhteenvejätä
        ja koeta kirjoitti:

        kestää. BMW vain on parempi, sillä hyvä. Jos haluaa laatuauton, on vaihtoehtoja kaksi, Lexus ja BMW - ja Lexus ei ole ajajan auto, BMW on.

        MB on helvetin hyvä
        BMW on helvetin hyvä

        Autot on erilaisia ja niin me ihmisetkin.
        Joku tykkkää MB ja joku toinen BMW eikä se
        tee kummastakaan sen huonompaa tai parempaa


      • fjsaölkfjöasljf
        yhteenvejätä kirjoitti:

        MB on helvetin hyvä
        BMW on helvetin hyvä

        Autot on erilaisia ja niin me ihmisetkin.
        Joku tykkkää MB ja joku toinen BMW eikä se
        tee kummastakaan sen huonompaa tai parempaa

        mutta jos haluaa paremman niin osta bmw

        parempaa ainakin

        tilat
        hiljaisuus
        suorituskyky
        taloudellisuus
        hintakin suhteessa edukkaampi
        ajettavuus erityisesti mutkaisella tiellä
        huoltokulut pienemmät


        mersussa bemaria parempi

        oi oi, en keksi mitään
        tuhkakuppi taitaa olla vähän parempi


      • vaivaa
        fjsaölkfjöasljf kirjoitti:

        mutta jos haluaa paremman niin osta bmw

        parempaa ainakin

        tilat
        hiljaisuus
        suorituskyky
        taloudellisuus
        hintakin suhteessa edukkaampi
        ajettavuus erityisesti mutkaisella tiellä
        huoltokulut pienemmät


        mersussa bemaria parempi

        oi oi, en keksi mitään
        tuhkakuppi taitaa olla vähän parempi

        manneauton imago


      • Alex
        fjsaölkfjöasljf kirjoitti:

        mutta jos haluaa paremman niin osta bmw

        parempaa ainakin

        tilat
        hiljaisuus
        suorituskyky
        taloudellisuus
        hintakin suhteessa edukkaampi
        ajettavuus erityisesti mutkaisella tiellä
        huoltokulut pienemmät


        mersussa bemaria parempi

        oi oi, en keksi mitään
        tuhkakuppi taitaa olla vähän parempi

        Moi !

        Itsekkin valitsin taas BMW:n (530d), mutta kyllä mersusta löytyy paljon hyvää, osittain jopa bmw.tä parempaa. Oman käsitykseni mukaan ainakin seuraavat:

        - Jälleenmyyntiarvo
        - Kulutus, e200cdi todella pieniruokainen
        - muotoilu, kauniita on (e, s)
        - huolto/takuu, ei ne viat niin haittaa kun tuo pelaa

        BMW:ssä syitä miksi päädyin (taas) siihen:

        - suorituskyky
        - ajettavuus
        - hiljaisuus

        - vaimon mielipide

        Kaikki tärkeitä, katsotaan taas kolmen vuoden päästä kumpaan sillä kertaa päädyn, hienoja pelejä molemmat, kummatkin kelpaavat mainiosti.

        Ja kyllä olen samaa mieltä, turha tänne MB-palstalle on tulla uhomaan, jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä se vähennä toisen arvoa mitenkään.

        --


      • MB-190D
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Itsekkin valitsin taas BMW:n (530d), mutta kyllä mersusta löytyy paljon hyvää, osittain jopa bmw.tä parempaa. Oman käsitykseni mukaan ainakin seuraavat:

        - Jälleenmyyntiarvo
        - Kulutus, e200cdi todella pieniruokainen
        - muotoilu, kauniita on (e, s)
        - huolto/takuu, ei ne viat niin haittaa kun tuo pelaa

        BMW:ssä syitä miksi päädyin (taas) siihen:

        - suorituskyky
        - ajettavuus
        - hiljaisuus

        - vaimon mielipide

        Kaikki tärkeitä, katsotaan taas kolmen vuoden päästä kumpaan sillä kertaa päädyn, hienoja pelejä molemmat, kummatkin kelpaavat mainiosti.

        Ja kyllä olen samaa mieltä, turha tänne MB-palstalle on tulla uhomaan, jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä se vähennä toisen arvoa mitenkään.

        --

        Meilläkin saattaapi tuo VAIMON mielipide painaa tuossa auton hankinnassa. Olemme hankkimassa 5-8 vuotta vanhaa farkkudiiseliä. Itse olen arponut 500-sarjan bemarin ja e-sarjalaisen kesken. Vaimo on jo valintansa tehnyt ja se on serie-e.


      • eemeliin
        MB-190D kirjoitti:

        Meilläkin saattaapi tuo VAIMON mielipide painaa tuossa auton hankinnassa. Olemme hankkimassa 5-8 vuotta vanhaa farkkudiiseliä. Itse olen arponut 500-sarjan bemarin ja e-sarjalaisen kesken. Vaimo on jo valintansa tehnyt ja se on serie-e.

        niin tarkista, että kaikki huollot on teetetty merkkiliikkeessä ja leimat ovat huoltokirjassa. Näin saat mahdolliset (todennäköiset) ruostevauriokorjaukset todennäköisemmin valmistajan piikkiin. E-sarjan farkkua ostaessa tarkista erityisesti ovien tiivisteiden alta ikkunakaaren päältä, takaluukusta ja etujousikuppien alueelta
        ruostevauriot.

        Oheisien linkkien takana saksalaisen Autobild-lehden artikkelit ja kuvat asiasta.

        http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=926#
        http://www.autobild.de/wartung/werkstatt/artikel.php?artikel_id=5773#

        Onnea ostoksille, kumman sitten valitsetkin.


      • jt.
        fjsaölkfjöasljf kirjoitti:

        mutta jos haluaa paremman niin osta bmw

        parempaa ainakin

        tilat
        hiljaisuus
        suorituskyky
        taloudellisuus
        hintakin suhteessa edukkaampi
        ajettavuus erityisesti mutkaisella tiellä
        huoltokulut pienemmät


        mersussa bemaria parempi

        oi oi, en keksi mitään
        tuhkakuppi taitaa olla vähän parempi

        ei aivan näin.
        -tilat yhtä hyvät (ihmetyttää noin 2 cm leveämpi-paljon tilavampi höpinät)
        -hiljaisuus, ei eroa (korva kuulee n. 3 db eron...)
        -suorituskyky (riippuu moottorista ja "lompsan" paksuudesta)
        -taloudellisuus, /- sama
        -ajettavuus, entäs uraisella tiellä... (mese on kyllä paaaaljon mukavampi)
        -hinta on ostettaessa kovempi, ok
        -huoltokulut, entäs kun ei puhuta määräaikaishuolloista (mese on helppo korjata, ei tartte vaihtaa aina 500€ osaa kun pikkunippeli hajoaa....)

        BMW:ssä ajan myötä tulee kummallinen "tyyppivika", alkaa julmettu täristys n. 80-90km/h jälkeen. Ei paljon mutkaominaisuudet paina...(missä muuten omien kokemusten mukaan sallituissa nopeuksissa EI ole havaittavaa eroa)

        Itse pidän meseä parempana juuri ajamisen yleisen mukavuuden ja ajoasennon puolesta (eikä ulkonäkökään ole hassumpi).
        Ei ole tullut käytyä radalla kovin usein :) Entäs ite?


      • molempi parempi
        fjsaölkfjöasljf kirjoitti:

        mutta jos haluaa paremman niin osta bmw

        parempaa ainakin

        tilat
        hiljaisuus
        suorituskyky
        taloudellisuus
        hintakin suhteessa edukkaampi
        ajettavuus erityisesti mutkaisella tiellä
        huoltokulut pienemmät


        mersussa bemaria parempi

        oi oi, en keksi mitään
        tuhkakuppi taitaa olla vähän parempi

        Emersun 211, kojelauta vuosimallista 2001 lähtien nykyiseen asti , on tyylikkäämpi kuin bemarin ja nykyisen mersun. Keula siinä ei kyllä ole komeempi. Ajosta en tiedä, vielä.


    • MB C

      Samaa mieltä, BMW on nykyään laadukkaampi. Toisin oli ennen, mutta näin on nyt.

      Jostain syystä Mersukuskit tuntuvat ottavat hyvinkin herkästi nokkiinsa jos heidän autojaan morkataan. Jos Mersu on paras ja hienoin, miksi sitä pitää sitten niin kovaan ääneen puolustella? Eikö järkevintä olisi olla hiljaa? Suvaitsevaisuus muita merkkejä kohtaan olisi myös hyväksi, merkkiuskollisuus on verrattavissa pahimmillaan jopa uskontoon.

      Itse ajan tosin Mersulla, jotain taikaa siinä on mitä Bemareista ei löydy.

    • bmw

      Niin arkinen ja muovinen. Selvästi meluisampi kuin BMW. Ajotuntuma huono. Audi A6 oli myös selvästi parempi

      Olen aina ihmetellyt tuota Mersun ihannointia.

      • siinä

        kuitenkin niin, että tykkäsit mersusta ja kysyit myyjältä välirahan vanhasta bmw:stäs ja katsoit rahapussiin ja totta se oli---> mersu on paska! kas kun niin mieli tekis mutta kun ei ikinä saa!
        Elämä on kovaa!


      • selittää
        siinä kirjoitti:

        kuitenkin niin, että tykkäsit mersusta ja kysyit myyjältä välirahan vanhasta bmw:stäs ja katsoit rahapussiin ja totta se oli---> mersu on paska! kas kun niin mieli tekis mutta kun ei ikinä saa!
        Elämä on kovaa!

        mutta BMW:n jälkee ei mersun ajo-ominaisuuksiin viitsi yrittää sopeutua. On ne NIIN paljon huonommat.


      • tekniikanmaal
        selittää kirjoitti:

        mutta BMW:n jälkee ei mersun ajo-ominaisuuksiin viitsi yrittää sopeutua. On ne NIIN paljon huonommat.

        Mersu oli 1980 -luvulla todella hyvä

        2000-luvulla Audi ja Bmw ovat menneet ohi
        ja mersua ei voi pitää lähellekään yhtä hyvänä kuin Bemaria!

        Audi, varsinkin A6 hakkaa e-mersun.

        Ainoastaan mersun sl,cls yms. todella kalliit autot täyttävät laatuvaatimukset

        tutkimuksissa todettu,että vähiten vikoja mersun sl:ssä, joka tosin on haaveauto monelle kuten mullekin

        itse ajan 2004- bmw 530d touring
        jättää jälkeensä jopa mersun s 400 cdi


        papat mersuineen, tottakai jos tykkää rauhallisesta menosta!


    • ammattiautoilija--

      Olen työkseni ajanut eri autoilla

      sekä bemari, että mersu

      molemmissa puolensa mutta eihän kukaan voi väittää, että mersu pärjäisi ajo-ominaisuuksiltaaan ja laatuvaikutelmaltaan bemarille.

      kyllä se taitaa niin olla että bmw on parempi
      ku mersu.

      mersu liennee yliarvostettu ja ylihintainen raakile.hyviä olivat vuoden 1987-1992 autot mutta esim. 1996 e malli on kehno ja jäykkä ajaa

      • Kallonkutistaja

        Nämä neuvothan tuli jo tuolla keskustelun aloituksessa, ja useasti senkin jälkeen, mutta...

        "Osaisko joku sanoa, miksi se 300-400tkm ajettu vanha bemaritaksi ei ole kiinnostava ostokohde? Tämä koskee kyllä lähes kaikkia muitakin merkkejä kuin mersua. Tuo taksihuolto(sopimus) ei enää siinä vaiheessa tuo mitään etua mersulle, mutta silti vanhat taksimersut menevät hyvin kaupaksi. Eikä Vehon tarvitse edes paljoa tinkiä ihan kohtuuttomilta tuntuvista hintapyynnöistään."

        Sano "ammattiautoilijana" vastaus tuohon?


      • kepu

        vähän ammattiautoilija perustelee väitteitään, luulisi löytyvän jotain enemmän. vai oisko amisautoilija ilman korttia, joita täällä varmaan riittää


      • niinpä niin

        minulla ollut BMW 530 CDI automatig 2001 noin 180 t puntarissa vanheni vehon tiskillä noin 7kk ennen myyntiä. Viime vaihdossa mersuni 280 CDI automatig 260 t ajettu ei vaihdon jälkeen ehtinyt veholle, vaan karkasi uusi omistaja mukanaan mittarikorjaamon pihalta Loimaalle.

        Mielestäni tämä kertoo osaltaan autosta käytettynäkin.
        Vanhan toistoa, bemarin hankinta oli ainoa syrjähyppy jota minä olen katunut.


    • sekä bmw että mersukuski

      Mulla on molemmat autot, tosin toinen yleensä vaimon käytössä

      Hyviä molemmat. Mersussa vähän enempi palanut rahaa huoltoihin. Bemariin joutunut laittamaan uudet renkaat.

      Rauhallisesta pappakyydistä mersulla
      Kunnon nautinnosta bemarilla

      molemmat helkatin hyviä!!

    • exmersuu

      Vuonna 2002 oli hyvä mersu. tää uuskorinen on kyllä arvoton !!


      ei ole kovin luxusta vaikka niin väitetään

      jaguar s-type on mahtava!

    • sas

      bmw on parempi ku mese mut huonompi ku jagge

    • lujijä

      Mersu myyntiluvut laskussa, mistä se kertoo!!

      Mersun ostajilla ei rahasta kiinni.

      Samaan aikaan Bmw myynti rajussa kasvussa!

      Miksi aiemmin mersulla ajaneet ottavat yhä useammin bemarin vaikka rahaa olisi mersuun??

      Newsweeks otsikoi joku aika sitten, että mersun imago on horjumassa pahasti.

    • aja

      bemarilla, se on viisasta, jätä mersu talliin!

    • Pyöräilijä

      Vaikka en itse autoa omistakaan, niin on kuitenkin mukava lueskella näitä autoaiheisia keskustelupalstoja. Se mikä kuitenkin on ikävällä tavalla pistänyt silmääni, on tällainen BMW:n omistajien öykkäröinti muiden merkkien palstoilla ja oman reviirinsä puolustaminen kynsin ja hampain. On tässä vain alkanut mietityttää miksi näin? Voiko olla niin, että kyseinen merkki ei olekaan niin hyvä, kuin sen on annettu ymmärtää olevan? Vai jospa kyseisellä merkillä ajavat eivät olekaan niin tyytyväisiä autoonsa, kuin antavat ymmärtää? Jos näin on, niin kyseisen merkkisillä autoilla ajavat kuskit ovat varmasti todenneet hyökkäyksen parhaaksi puolustukseen. Pysykää siis vaan siellä omalla palstallanne, mutta älkää tänne tulko näyttämään minkälainen kaveri siellä ratin takana istuu!

    • Josse

      Ei minullekaan ikinä mersua.
      Syy: En ikinä pysty sitä ostamaan.
      Teoriassa pystyisin kyllä sen maksamaan, mutten pysty sitä ostamaan.
      Varmaan hyvä ja hieno auto, mutta minulle liian kallis.

    • Ei ikinä Bmw, MB tai Audi m...

      Näitä juttuja tosiaan kun lukee, niin ei kyllä ihan heti tee mieli ostaa BMW, MB tai Audi merkkisistä autoa. Autot varmasti kaikki ihan hyviä, mutta en vain haluaisi tulla luetuksi näihin mulkkuihin, jotka täällä keskenään "tappelevat" mikä merkki on paras! Ja te BMW kuskit, menkää sinne omalle alueellenne haistattelemaan!

    • mersup

      ei tartte perustella edes, mese paras

      • Turhautunut

        Aivan, ja taas hyvä esimerkki pikku provosta kaverilta, joka ajaa mopolla ja vetää punasta älämmää!


    • bfki

      bemu farkuista parempi, molemmilla ajanut,

      mersun uusimmat mallit ei niin luotettavia

      vikoja tosin kaikiissa autoissa

      virheetöntä ei ole

      • PARHAAT

        AINAKIN FARMAREISSA.MUN TOP 9 FARKUT.1.AUDI A4
        2.MERCEDES E
        3.VW GOLF
        4.SAAB 9-5¨
        5.TOYOTA AVENSIS
        6.VOLVO V70
        7.LADA 110
        8.NISSAN PRIMERA
        9.FIAT MAREA


    • mdsu

      mersussa potkua enempi!

      kiihtyy kovemmin

      • faktat kuntoon

        Kyse oli alunperin dieseleistä. Esim. Bemarin 330d ja 530d vie mersun C/E 320 CDI:tä ja 350 CDI:tä ihan miten haluaa. Sitten tulee vielä 335d ja 535d ja kyse ei ole enää edes kisasta, kyse on vuosisadan nöyryytyksestä. Kaikilla mittareilla, kiihtyvyys, kulutus, päästöt...

        Bemari on ajajan auto, laadukas auto. Mersu oli laadukas auto (ei ajajan auto), enää se on vain mersu.


      • eioikeastieroja
        faktat kuntoon kirjoitti:

        Kyse oli alunperin dieseleistä. Esim. Bemarin 330d ja 530d vie mersun C/E 320 CDI:tä ja 350 CDI:tä ihan miten haluaa. Sitten tulee vielä 335d ja 535d ja kyse ei ole enää edes kisasta, kyse on vuosisadan nöyryytyksestä. Kaikilla mittareilla, kiihtyvyys, kulutus, päästöt...

        Bemari on ajajan auto, laadukas auto. Mersu oli laadukas auto (ei ajajan auto), enää se on vain mersu.

        2016 vm 330d suoritusarvot
        Top speed: 250 km/h / 155 mph

        0-60 mph (sec): 5.3
        0-100 km/h (sec): 5.6

        2012 Mersu C 350 farmari
        Top speed: 250 km/h / 155 mph

        electronically governed
        0-60 mph (sec): 6

        0-100 km/h (sec): 6.3

        2017 Mersu E 350 d 4MATIC suoritusarvot.
        Top speed:


        250 km/h / 155 mph

        electronically governed

        0-60 mph (sec): 5.6

        0-100 km/h (sec) 5.9

        eipä tuossa isoa eroa ole vaikka miten noita vääntäis?
        Mutta se viitsiikö mersu kuski kisata kaikkie bemareiden kanssa on eri asia.
        Mersu kuskit saattaa haluta pitää korttinsa omassa taskussa.


    • ovatyhtähyviä

      ei hirveitä eroja!

    • etuiljija-

      aika hyvä!!

    • Myyjä

      ei mersua koeajoon anneta,ajele sä vaan sillä puntollas ja pysy köyhänä.

      • rikas--

        mikä sä olet arvostelemaan.

        kuukausipalkallasi ei kannata rehennellä.


    • ajamisen iloa

      Aina löytyy parempia autoja. Toisen kukkarolle, imagolle ja makuun sopii toinen auto ja jollekin toiselle ehkä jokin toinen.
      Lähes olemattomista eroista ja makuasioista on turha kiistellä.
      Eikä mikään auto ole viaton, toisiin tulee enemmän vikoja kuin toisiin. Jos haluat luotettavan auton, niin osta joku Mazda ja lopeta se vinkuminen.

    • aikahyväk

      huh

    • kaegaeg

      ja jos kattoo tota tehoo ja vääntöö ni kyl bemarin 3l koneesta enempi saa ku mersu 3.2l koneesta
      benari viel halvempikii ni miks kukaa ostaa enää mersuu? kysyn vaa..
      mersun aika on ohi. nykyisin vaan nauretaan jos on mersu!

    • millä vaan huvittaa

      Ihmettelen, miksi tätä automerkkien paremmuutta pitää niin todistella täällä keskustelupalstoilla. Jos olet sitä mieltä, että BMW on parempi kuin MB, niin osta sitten se, aja sillä ja ole tyytyväinen! Tai sitten toisinpäin. Tulee vaan mieleen, että et ole kannassasi kuitenkaan aivan varma kun pitää tulla nettiin etsimään "sielunkumppaneita"´, jotka pönkittävät omaa mielipidettäsi.

    • MB BOSS

      Buahahahaaa.....Köyhät täällä taas piipittää kateuttaan. Kun ei ole varaa ostaa kumpaakaan niin moittii sitä jota enemmän haluaisi. Buahahahahaaaaaa :)) MB Rulezz

    • Jopsten

      Mun isä on isompi kun sun isä ja Batman hakkaa kyllä teräsmiehen millon vaan....

      ...niin ja mulla ei ole Mersua...

    • kappinen

      ...kun ajaa 2.2 l vectralla vm. 2004 ja lisää öljyä 7000 km välein ja takuusta huolimatta asialle ei tehdä mitään, on turha puhua mersuista.Pitäisi tarkistaa uusi Avensis ja laittaa vahinko kiertämään. Mutta joku tämän opeli palstalle linkitti, niin kommentoidaan nyt. Mersun ohjaus on kai vielikin se kuulamutterihässäkkä (kiertokuula mikälie).Ei ole ollut ikinä kovin tunnokas.

      • Karrsta

        eihän tosta saanu vittu mitään selvää?


      • joopa

        Hieman olet jäljessä nyt tuon mersun ohjauksen suhteen. Vaihtui hammastaankoon v. 1995 mersunkin (e-sarjaan) ohjaus, ikävä kyllä se vanha oli parempi.

        Molemmissa vikoja niin mersuissa kuin bemareissakin. Ihmeellistä oli vaan tuo uuden 5-bemarin todella huono tulos törmäystestissä. No toimittavat kuulemma uuden version testiin kunhan ehtivät....

        Tosin molemmat autot ovat loistavia ajettavia ja niiden erot on lähinnä mielipide asioita joista ei voi paljoakaan kiistellä.

        Kaksi autoa joista nyt puhutaan eli 5-bemari ja e-sarjan mersu ovat melkoisen marginaaliryhmän autoja... eipä niitä montaakaan sataa vuodessa myydä yksityiskäyttöön, vaan lähinnä takseihin.
        Tosin bemariakin sinne erittäin vähän, vaikka nyt jo lisääntymässä myös tolpilla.

        Suurin osa Bemun puolustajista vetoavat siihen että mersu on laiska ja bemu ripeä. Ehkä näin ehkä toisinpäin riippuen siitä mitä vertaillaan ja mihin. Tosin jos haluaa urheiluauton niin miksi pitää puhua edes tällaisista autoista joilla ei ole mitään tekemistä urheilullisuuden kanssa. Urheiluautot erikseen tällaisista mukavuusvempeleistä. Ei urheiluautoon tarvitse yli 500 litran tavarasäiliötä ja lastenturvaistuinten kiinnikkeitä.

        Molemmilla autoilla vaikka heikoimmat moottorit ottaisi mitä markkinoilla on olemassa. Kykenee saamaan sakot helpostikin eikä ole edes vaikeaa.... sittenhän se poliisi setä kyllä selvittää tulosi ja antaa mukavan sakkolapun, paitsi jos ei ole tuloja, niin selviää minimillä kuten varmaankin suurin osa täällä keskustelijoista.

        Itse olen harkinnut 5-bemarin hankintaa sillä onhan se hienon näköinen, hyvä ajettava ja tyylikäs auto. Toisaalta taas E-sarjan mersu on myös tyylikäs, hyvä ajettava ja tyylikäs auto. Kyllä se tunne pohjalla on se ratkaisu, todennäköisesti neliveto vie voiton. Eli mersua saa nelikkona muttei bemaria.


      • venemiääs
        joopa kirjoitti:

        Hieman olet jäljessä nyt tuon mersun ohjauksen suhteen. Vaihtui hammastaankoon v. 1995 mersunkin (e-sarjaan) ohjaus, ikävä kyllä se vanha oli parempi.

        Molemmissa vikoja niin mersuissa kuin bemareissakin. Ihmeellistä oli vaan tuo uuden 5-bemarin todella huono tulos törmäystestissä. No toimittavat kuulemma uuden version testiin kunhan ehtivät....

        Tosin molemmat autot ovat loistavia ajettavia ja niiden erot on lähinnä mielipide asioita joista ei voi paljoakaan kiistellä.

        Kaksi autoa joista nyt puhutaan eli 5-bemari ja e-sarjan mersu ovat melkoisen marginaaliryhmän autoja... eipä niitä montaakaan sataa vuodessa myydä yksityiskäyttöön, vaan lähinnä takseihin.
        Tosin bemariakin sinne erittäin vähän, vaikka nyt jo lisääntymässä myös tolpilla.

        Suurin osa Bemun puolustajista vetoavat siihen että mersu on laiska ja bemu ripeä. Ehkä näin ehkä toisinpäin riippuen siitä mitä vertaillaan ja mihin. Tosin jos haluaa urheiluauton niin miksi pitää puhua edes tällaisista autoista joilla ei ole mitään tekemistä urheilullisuuden kanssa. Urheiluautot erikseen tällaisista mukavuusvempeleistä. Ei urheiluautoon tarvitse yli 500 litran tavarasäiliötä ja lastenturvaistuinten kiinnikkeitä.

        Molemmilla autoilla vaikka heikoimmat moottorit ottaisi mitä markkinoilla on olemassa. Kykenee saamaan sakot helpostikin eikä ole edes vaikeaa.... sittenhän se poliisi setä kyllä selvittää tulosi ja antaa mukavan sakkolapun, paitsi jos ei ole tuloja, niin selviää minimillä kuten varmaankin suurin osa täällä keskustelijoista.

        Itse olen harkinnut 5-bemarin hankintaa sillä onhan se hienon näköinen, hyvä ajettava ja tyylikäs auto. Toisaalta taas E-sarjan mersu on myös tyylikäs, hyvä ajettava ja tyylikäs auto. Kyllä se tunne pohjalla on se ratkaisu, todennäköisesti neliveto vie voiton. Eli mersua saa nelikkona muttei bemaria.

        harmi vaan mersun neliveto eli 4 matic on aivan surkea ja kallis.

        bemari vetoautona parempi ku mese

        onhan mesen nelikko parempi

        osta sinä kuule X 5, vaan ei taida rahat riittää

        hahahah
        hahahhaha
        hhahhaha


      • Mummojätkä -23
        venemiääs kirjoitti:

        harmi vaan mersun neliveto eli 4 matic on aivan surkea ja kallis.

        bemari vetoautona parempi ku mese

        onhan mesen nelikko parempi

        osta sinä kuule X 5, vaan ei taida rahat riittää

        hahahah
        hahahhaha
        hhahhaha

        Juu ja meidän mummulla on venäläinen potkukelkka. On lastutettu. Kulkee taffeleilla hiukan pienemmällä kuin estrellalla. Paras on pringles... sillä lähtee niin notta kauppa-autokin (volvo) jää kakkoseksi. Naapurin bemarimies ei uskalla edes lypsyn jälkeen astua lehmiään, kuten ennen. Lehmät kuralla mummon kaahailusta. Kesällä on laite hieman hitaampi, mutta ostettiin aluvanteet alle niin ottaa 3km/h alamäessä. Mersumies menee vielä ohi juosten, mutta bemarimies ei edes autollaan (laatikko taas paskana ja lautaspyörä perästä silppuna)


    • 887

      MUN MIELESTÄ MOLEMMAT JA MÄ VOISIN VAIKKA < TAXI MENNÄ MOLEMPIEN KYYTIIN.MEIKÄLÄINEN ISTUISI MIELELÄNSÄ NIIN E320CDIIN KUIN 530 DIESELIN KYYDISSÄ

      • mb e 270

        itse ajelen vm 2001 mb e270 ja päivässä kilsoja tulee 120-180km 6 kertaa viikossa ja enpä voi muuta sanoa että enpä valita..eli kivastipa toi mersu mut päivittäin perille kuljettaa..ei sillä että ei bemari sitä tekis, mutta eipä vaan kolahda kyseinen kulkuväline meikäläiselle..eli jokainen tyylillään..


    • Jeps

      Minkäs jatkeita ne molemmat on?

    • kid

      Puhut paskaa. kusipää

    • make t

      ostin mesen ja bemun ja vertailin niitä vuoden päivät huoltokulut tuplat bemussa,takuu voimassa vain jos käytät merkkiliikkeissä. 3 vuoden kuluttua huoltojen hinnalla saisi toisen samanlaisen.olen lukenut kaikki viestit,kummankin auton omistajilla,vai pitäisikö sanoa haltioilla suuri eko.olin autojen keräilijä 20 vuotta ja ajoin kaikki merkit,kumpienkin autojen laatu mennyt alas osta 90 luvun tuote 7 sarja tai ässä siinä rahalle vastinetta. on voimaa on hiljaista kyytiä,miksi pitää auton olla aina uusi,ja maksaa sitä kuin kuollutta lehmää.

    • mese ja bemu

      Pihasta löytyy 530 naku 01 ja e 270 cdi 03 molemmat lastutettuja eli tehoja on
      bmv kone ja laatikko parempi - penkki persiistä
      mese penkki ja muutenkin sisätila viihtyvyys
      ajettavuudessa ei suuria eroja
      kulutus lähes sama bemu 0,5 litraa syö vähemmän
      bmv aavistuksen hiljaisempi
      enemmän olen sitä mieltä et jos tykkää bmvstä osta se ja jos on mersumies osta se ja ajele niillä tyytyväisinä molemmat hyviä

      • Ihmettelijä?
        gdfgdfg kirjoitti:

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193

        tulevat näiden kahden automerkin osalta aika selvästi esille seuraavasta käyttäytymisestä. Tonttini sijaitsee 3 kilometriä päätieltä sivussa ja riesana on ollut kaljaa juovat Bemari-miehet, kun pysähtyvät kuselle tonttini kohdalla ja tankkaavat lisää kaljaa siinä sivussa. Johtuisikohan tuo autosta vai miehistä, kun en ole koskaan nähnyt Mersumiestä ko. puuhissa tonttini edustalla. Olen uskonut sen kuseskelun ja kaljannauttimisen johtuvan auton tärinästä tai jostain aiheutuneesta pitkäaikaisesta alenmuuden tunteesta, kun ajelee Bemarilla. Tuo nimimerkki "kallonkutistaja" saattaisi osata vastata näihin henkisiin kysymyksiin?


    • aadolf II

      että kaikista autoista tulee vanhoina OOPPELEITA!

      ps.
      B(eim)M(ercedes)W(eggeworfen)=BMW

    • första klassen,,

      Noita on autokauppojen takapihat väärällään, kun ne on niin hyviä?
      Tyhmempi luulisi, että hyvät on käytössä, taidat olla oikeassa BMW:n laadun toisesta luokasta, öitä!!

    • mbbmv

      kenties jo päivitetty. Minun bemarini v 2001 530 CDI oli minulla olleista autoista ylivertaisesti eniten reeraamolla. Ulkomuistista vikoja mitä muissa minulla olevilla autoilla ei ole ollut, a-vaihteisto uusittiin, polttaineen siirtopumppuja uusittiin 3, ohjauksen niveliä uusittiin? yksi turbo takuuna, toinen maksoi 50% hinnasta, etuiskun vaimentajat, ovien sisäpuolen avauskahvoja useita, en viitsi kaivaa ajopäiväkirjaa josta selviäisi muutkin viat kuten esim ovilasien avautuminen itsestään joko kokonaan tai osittain. Vaihtohetkellä autossa oli n 180 tkm. Tätä haamuhäiriötä ei korjattu, tai ei osattu.

      Kuten kerroin, näitä vikoja ei ole muissa autoissani ollut, joukossa on mm 4 kpl E- mersua. Ohjaus ei mitenkään ole ylivertainen mersun ohjaukseen.

      Paras ohjaus jonka myös huomasi käytössä oli Luminassa, tässä asiassa Lumina kyllä pesi mennentullen ainakin bemarin 500 sarjan ja E- mersun. Oli Luminan ohjauksessa haittakin, suuri kääntöympyrä mutta ajettavuudessa ylivertainen.

      Olet varmaan ajanut tankkia kun tiedät, minusta taas bemarilla ajaminen on kuin surffaamista, tai ainakin kuvittelen jos ajaa bemarilla, niin osaa myös surffata.

      • jarobeam-71

        Subaru impreza on ollut paljon ripeämpi kuin BMW, joita minulla on ollut 2 (850 ja vahhempi 535i) Ajelen vanhalla pappa-mersulla (se legendaarinen w124, 500E) perheen kanssa ja iltaisin kalaan mennessä subarulla. Pääsee polulla kuin polulla, Toki tuolla pappa-meselläkin aika moni bemarin haltija on jäänyt ihmettelemään...


      • ,,,,,,,,,
        jarobeam-71 kirjoitti:

        Subaru impreza on ollut paljon ripeämpi kuin BMW, joita minulla on ollut 2 (850 ja vahhempi 535i) Ajelen vanhalla pappa-mersulla (se legendaarinen w124, 500E) perheen kanssa ja iltaisin kalaan mennessä subarulla. Pääsee polulla kuin polulla, Toki tuolla pappa-meselläkin aika moni bemarin haltija on jäänyt ihmettelemään...

        Ei sinulla mitään MB:tä ole vain paska Nipponi-romu, mene pois Provoilemasta.


    • janttulicdiman

      muuten pesee bemarin aika kepeästi varsinkin 200km/h jälkeen kiihtyvyydessä,ollaan testattu,kaverilla 530d bemu ja itellä 320cdi eemeli 7v automaatilla ja bemu manuaalina.ja onhan se vaan jyhkeämpi ajaa kun bemari ja ennenkaikkea huolettomampi ollut,bemarissa jatkuvasti jotain säätämistä tuntuu olevan.mersulla kuitenkin jo takana 415tkm ja bemulla alle 300tkm.

      • taxikuski

        äijällä on osarina vanha taxi.


      • janttulicdiman
        taxikuski kirjoitti:

        äijällä on osarina vanha taxi.

        entinen taxi on ja osamaksulla.eipä se noihin autojen paremmuuteen taida liittyä taxikuski.


    • MESE MIES

      kyllä bemari ihan hyvä autona on, mutta kulut huomattavasti korkeapia kuin mesessä mulla oli joskus bemari 320 (vm.03) mutta päätin vaihtaa merkkiä koska huoltokulut olivat tähtitieteellisiä. nyt. Nyt itellä mb c 270 farkku (5 pyttynen) koneessa tehokortti eli heppoja n.230 ja vakiona 180. mielestäni ihan tehokas perheauto. Ja mitä varusteluun tulee,minun mielestä avantgardessa on kyllä ihan riittävästi kaikenmailman härpäkkeitä. Kyllä niihin voi ostaakin vielä lisää,niinkuin itse ostin (esim.kuskin penkki on paineilmalla säädettävä ym ym..)

      JA ne sun koe ajamas meset saatoivat olla paskoilla kumeilla,varusteilla ym KATO KYLLÄ RAHALLA SAA JA HEVOSELLA PÄÄSEE JOS EI RISUPERSE!!!

      • MBmies.

        Hei apina, mersun 270 CDI koneessa on vakiona 125 kW (170 hv), aikamoinen ohjelma pitää olla että olisi 230 hv!? Ja avantgardessa ei ole sen enempää varusteita kuin classicissakaan, ainostaan ulkoisia (ja sisäisiä eroja). Avantgardessa maski on erilainen, ovien ulkopilareissa on hiilikuitu somisteet ja kylkilistoissa kromiset listat. Sisällä mm. paneelit on alumiinijäljitelmää eikä jalopuuta niinkuin muissa malleissa..lisäksi alusta on hieman matalampi ja muistaakseni alkup. vannekoko on eri kuin classicissa. Rahalla saa ja hevosella pääsee mutta onko hienoa kun et kuitenkaan autoista ymmärrä mitään?? Itse omistan 2002 mallisen C270 CDI mersun lähes kaikilla alkup. varusteilla, ja tunnen myös auton läpikotaisin. Osaan korjata sitä ja tiedän missä on vikaa, jos jotain ilmenee. Korjauksiin varmasti saa menemään rahaa, jos on peukalo keskellä kämmentä.


      • 8+10 = !
        MBmies. kirjoitti:

        Hei apina, mersun 270 CDI koneessa on vakiona 125 kW (170 hv), aikamoinen ohjelma pitää olla että olisi 230 hv!? Ja avantgardessa ei ole sen enempää varusteita kuin classicissakaan, ainostaan ulkoisia (ja sisäisiä eroja). Avantgardessa maski on erilainen, ovien ulkopilareissa on hiilikuitu somisteet ja kylkilistoissa kromiset listat. Sisällä mm. paneelit on alumiinijäljitelmää eikä jalopuuta niinkuin muissa malleissa..lisäksi alusta on hieman matalampi ja muistaakseni alkup. vannekoko on eri kuin classicissa. Rahalla saa ja hevosella pääsee mutta onko hienoa kun et kuitenkaan autoista ymmärrä mitään?? Itse omistan 2002 mallisen C270 CDI mersun lähes kaikilla alkup. varusteilla, ja tunnen myös auton läpikotaisin. Osaan korjata sitä ja tiedän missä on vikaa, jos jotain ilmenee. Korjauksiin varmasti saa menemään rahaa, jos on peukalo keskellä kämmentä.

        En epäile etteikö 270:stä saisi irti 230 heppaa. Itselläni oli -01 mallin 200cdi, josta lastutettiin 168 hv. Vakiona 115hv.


    • bemmuuuuuuuuuuuuuuuu

      Bemussa on hyvää sen lyhyt nimi ja se että voi olla varma että on vittuuntuneita ihmisiä. Onhan bemussa jotain jos muistaa ottaa kaikki lisävarusteet ,mutta siihen ei köyhillä rahat riitä. Bemu on helvetin hyvä ajaa tasaisella ja suoralla tiellä, mutta ei sen koville penkeille voi nukahtaa joten aika turvallinenkin se on. Bemussahan on vakiovarusteena renkaat ja ratti, muut ovat lisävarusteita. Joten on se brmu helvetin äkäinen.....

    • bmw ei käyttöauto

      sinulla on ollut bemari. Minulle bemari 530 d autom vuodelta 2000 oli ainoa syrjähyppy jota olen katunut. Ainoa uutena hankittu auto minulla johon uusittiin automaativaihteisto ohjaimineen, kaksi turboa, toisen jouduin maksamaan, kolme polttoaineen siirtopumppua, etupään luultavasti (ainakin huollon mukaan) kaikki nivelet tankoineen, etuiskunvaimentimet, ovien aukaisukahvoja (sisä) viisi, nämä heti muistista ennen kuin kertyi 180 t bemarin puntariin.

      Viides Dieselmersu tällä hetkellä, eikä vastaavia vikoja yhdessäkään samoissa olosuhteissa..

      Minulla olleista autoista Lumina kyllä peittosi mennen tullen ajoominaisuuksissa E-mersun ja 530 d BMW vaikka kääntöympyrässä hävisikin.

      • 2341

        Samaa Suoli24 laatua se on juttu täälläkin!

        Tulin katsomaan piruuttani tänne seikkaillessani netissä.

        Itsellä 350 CDI vm. 2010. Ihan hyvä auto. Moottori varsinkin. Ajan paljon euroopassa premium vuokra-autoilla ja kyllä jos laitetaan viereen BMW 530 cdi, niin kyllä on pikkuauto. Onhan sekin premium, mutta vertaan E- mallia 700 sarjaiseen ennemmin. S-luokka on sitten jo ihan eri juttu. Sillä kun ajaa niin kyllä on vesi kielellä.


      • ei bemaria
        2341 kirjoitti:

        Samaa Suoli24 laatua se on juttu täälläkin!

        Tulin katsomaan piruuttani tänne seikkaillessani netissä.

        Itsellä 350 CDI vm. 2010. Ihan hyvä auto. Moottori varsinkin. Ajan paljon euroopassa premium vuokra-autoilla ja kyllä jos laitetaan viereen BMW 530 cdi, niin kyllä on pikkuauto. Onhan sekin premium, mutta vertaan E- mallia 700 sarjaiseen ennemmin. S-luokka on sitten jo ihan eri juttu. Sillä kun ajaa niin kyllä on vesi kielellä.

        Itse voisin ottaa bemarin, kun se on aika hyvä ajaa, mutta vaimo on sitä mieltä, että bemari on sellainen junttiauto, ettei tähän perheeseen tule ikinä. Joten Mersulla mennään. Kieltämättä se on enemmän semmonen herrasmiehen auto.


    • fdsjf

      Minä taas olen tullut ihan päinvastaiseen tulokseen, kun olen näitä kahta , mersua ja bemaria, vertaillut. Aluksi hypoteesini oli, että bemari olisi parempi, mutta koeajojen jälkeen päädyin mersuun. Se kun on lähes joka suhteessa parempi.

    • ja ajokyvyttömille

      pemari on homoille ja ajokyvyttömille tehty lelu,ei auto kuten Mercedes benz.

      pemarilla ei voi ajaa yli 10000 km, mersulla se on sisäänajo

    • viisas mies

      250 tkm ajettu bemari on valmis paalaukseen, Mersulla on vielä ainakin 500 tkm edessä silloin..

    • ei bmw

      mese on paras

    • E 290 dieseli

      Kummallakin saa sakon, mutta saako bemulla vielä 500tkm jälkeen, mersulla sai...

    • Stutgartten

      Katopa piruuttaas nettiautosta kuinka paljon 500-sarjan bemuja löytyy yli 400tkm ajettuja ja tee sama haku mersuille.

      • Tilastonikkari tietä

        Miksi ihmeessä autolla pitäisi ajaa noin paljon? Montako Porschea löytyy noilla kilsoilla? tai Fearraria, tai mitä muuta tahansa parempaa autoa?

        Keskimääräinen ajosuorite on alle 20000 kilometriä vuodessa, keski-ikä ennen romutusta alle 20 vuotta,

        Taksit on sitten erikseen, mutta työkoneet eivät olekaan mitään mukavia tai suorituskykyisiä, niillä on eri vaatimukset (huolto ennen muuta).


    • volvo mersu mies

      omistin hiljattain 320 cdi -04 auto oli kuin karamelli kaikki mausteet ilmajouset joilla ei tee yhtään mitään suomen oloissa ym jatkuvasti rikki turbo hajos ym.ym eli täys susi koko auto nyt ajelen s80 volvolla ei mitään ongelmia mutta nyt kuitenkin katselen vähän ajettua e meseä

    • viides E mersu

      Totta, BMW voi olla näyttöauto mutta ei käyttöauto. Hankin 530d sedanin uutena. Minulla olleista autoista bemariin tuli ylivertaisesti eniten vikoja, ohitti jopa Opel omegan reilusti. Bemarin viosta joita minulla olleista ei muissa autoissa ole ollut. Automaattivaihteiston vaihto lisukkeineen, 2 turboa josta toisesta jouduin maksamaan puolet, polttoaineen siirtopumppuja kolme, oven sisäpuolisia avauskahvoja viisi, kaikki etupään nivelet, etuiskuvaimentimet kaksi kertaa. Haamuvika, jota ei osattu korjata, kaikki ikkunat aukeni joskus noin puoleenväliin. Tässä osa uuden bemarin vikoja, mitä nyt äkkiä tuli mieleen noin kahden vuoden ajalta.

      Mitä ajettavuuteen tulee, niin esim Lumina pesee ehkä vieläkin mennentullen kaikilta osin 500 sarjan bemun ja E mersun, paitsi kääntöympyrässä.

    • bmw ja mersu

      sanotaan että kaikki autot on yksilöitä joo-o jopa mw ja mersu... kyllä näin on

    • makunsakullakin

      Itse vaihdoin bemari 320 diesselin wolkkariin, koska bemari ei todellakaan ollut sitä mitä kuvittelin, vaikuttaa kevyt-opelilta (mitä sitten tarkoittaakin). Volkkarin hajottua ostin mersun, eikä ole valittamista. Bemari on jämäkämpi ajaa mutta muuten ei juuri säväytä. Varsinkin bemarin vaihteisto on kaikkea muuta kuin jämäkkä.. jota voisi olettaa sen olevan.

      • bmw n47

        bmw moottori n47 googleta niin löydätte bmw diisel osaamista


    • huh huh
    • erig2

      Kyllä sä poika puhelet ihan pehmoisia. MInulla oli uusi 500 sarjan pemari.
      Siinä oli siis aina jotain vikaa vikaa. Kaiken laista laijasta laitaan, on pakko vaihtaa pois.
      Nyt mulla on e mersu, joka on ihan toinen auto kuin mitä pemari.
      Ei ole ollut mitään vikaa ja hienosti kulee ja menaa.
      vanhemmat pemarit ovat ehkä parempia kuin uudet , en tiedä

    • 4d4

      http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=31905 .''Vehollakin on huomattu uuden w 212 ongelmat jakopäässä. '' Tässäkös sitä MERSUN diesel osaamista. Bemarissa kestää sentään 150tkm jakopää. Mersussa alta 100tkm. Melkosia jätekasoja.

    • meseonauto

      Bmw on paska ja jatke vielä koneet ei kestä nykyajan mesellä ajaa sen 700t km

    • vhinm

      googleta bmw n47 sieltä löytyy teille bmw kannattajille diisseli osaamista ei kestä välttämättä edes 50tkm

    • bboooo

      ei sitä kestä mersukaan oli diesel tai bensa.

    • mesenomistaja

      bmwlla saa sakkoja 300000km mersulla 600000km kyllä mersu kestää paremmin ku mikään munanjatke taitaapi olla että bmw kuskit katuu että on ostanu bmw mielummin ostan mesen mikä kestää ku tollanene jatke mese kestää bmw ei mulla on ollu bmw koko aika vikoja vikoja sit vaihdoin mersuun niin todella tyytyväinen saa olla

    • mb4

      Sulla Idiootti ei ole varaa kumpaankaan autoon. Ajele vaan tonnin Nissanilla.

      • NissanKestää

        Tonnin nissanikin toimii paremmin kuin mese...


    • jäkestä

      nyt on vuosi 2017 ja jos katsotaan esim nettiautoa,kuinka monta bmw tai audia löydät 2003 vuoden joilla ajettu yli 600 tuhatta ja auto vieläpä siisti sisältä ja ulkoa.et yhtään.montako e sarjaa löydät,aika monta.siihen loppui yli 10 vuoden taistelu tällä sivulla.terveisin kuuden mersun omistaja.

    • KarseaAjaa

      Uudet mersut sivutuuliherkkiä.....Saa väistää tiensivuun kun rekka tulee vastaan....onko jo niin huonoa ja ohutta peltiä että tuuletkin tuntuu? Ei oikein "laatu" vakuuttanut...

      • Toisinajelija

        Enpä ole sattunut huomaamaan. Tuossa maanantaina ajelin viimeksi vähän pidemmän taipaleen (>600 km) ja oikein nautiskelin rennon levollisesta, vakaasta ajotuntumasta. Perille päästyä olisi voinut vaikka lähteä heittämään saman pätkän uudestaan. Rekkoja riitti tien päällä suuntaan jos toiseenkin, mutta ei Mese ollut niistä moksiskaan, tulivatpa sitten vastaan tai olivatpa ohitettavina.

        C 180 T A, versio S205, vuosikertaa 2015, ajettu 30 tkm. Tätä ennen ollut etuvetoisia 36 vuoden ajan.

        Rengastuskin saattaa vaikuttaa tuntemuksiin. Minulla mainiot Contin kitkat 205/60 R 16 (kesäkokona käytössä 225/50 R 15).

        Minut laatu on vakuuttanut. Allani on ollut muiden saksalaismerkkien ohella niin ranskalaista, ruotsalaista kuin japanilaistakin rautaa. Välillä jo luulin löytäneeni oman merkkini, mutta niin vain lopulta siirryin M-B:n leiriin ja olen huomannut ”tulleeni kotiin”.

        Makuasioitahan nämä!


    • ewtu

      Eikö tuo vannekoko ole jo alimittanen ja hölmönnäkönen.

      • Toisinajelija

        Nyt täytyy myöntää, että hölmöilin pahan kerran! Ajatuskatko aivojen ja näppistä tökkivien nakkisormien välillä, lieneekö hiipivää dementiaa? Talvikiekkoni ovat todellakin 16-tuumaiset kuten kirjoitin, mutta kesäsellaiset ovat tietenkin 17- eivätkä 15-tuumaiset.

        Sinänsä olisin ottanut mieluummin 16-tuumaiset vanteet ja kapoisemmat (205) gummit suvikaudeksikin, mutta kun joku valopää oli ehtinyt päättää ensiasennusvarustuksen puolestani!

        Minua ”hölmönnäköisyys” (if any) ei häiritse pätkääkään, mutta mukavuudelle ja rengasmelun pienuudelle osaan antaa arvoa sitäkin enemmän.

        Joka tapauksessa: kiitos valppaalle huomauttajalle, ewtu!


      • Toisinajelija
        Toisinajelija kirjoitti:

        Nyt täytyy myöntää, että hölmöilin pahan kerran! Ajatuskatko aivojen ja näppistä tökkivien nakkisormien välillä, lieneekö hiipivää dementiaa? Talvikiekkoni ovat todellakin 16-tuumaiset kuten kirjoitin, mutta kesäsellaiset ovat tietenkin 17- eivätkä 15-tuumaiset.

        Sinänsä olisin ottanut mieluummin 16-tuumaiset vanteet ja kapoisemmat (205) gummit suvikaudeksikin, mutta kun joku valopää oli ehtinyt päättää ensiasennusvarustuksen puolestani!

        Minua ”hölmönnäköisyys” (if any) ei häiritse pätkääkään, mutta mukavuudelle ja rengasmelun pienuudelle osaan antaa arvoa sitäkin enemmän.

        Joka tapauksessa: kiitos valppaalle huomauttajalle, ewtu!

        Vielä peräkaneetti:
        Pääsin suosiollisina päivinä ajelemaan W115-Mersulla (220 D vm. 1968) heti ajokortin saatuani, armon vuonna 1969. Kyseessä oli sen ajan ”taksi-Mersu-luokka”, tavallaan nykyisen E-sarjan edeltäjä (pienemmän C-sarjan edeltäjä 190 tuli markkinoille vasta toistakymmentä vuotta myöhemmin). Kooltaan tuo W115 oli osapuilleen samaa luokkaa kuin nykyiset C-sarjalaiset (W205/S205). Sen vannekoko oli 14 tuumaa! Paksuutta renkaissa toki oli vastaavasti enemmän.


    • Anonyymi

      jaa...

    • Anonyymi

      Jaa kas kummaa kun itsekin ajanut molempia ja mielestäni Mesessä paljon enemmän vääntöä ja rengasmelu pienempi, turha jauhaa kuule paskaa, Bemari häviää joka osa-alueella Meselle.

    • Anonyymi

      Kyllä se on todettu kaikissa testeissä että Bemari jää aina Mersulle.
      Mersu yleensä uuden tekniikan ja Bemarissa se on 3 vuoden päästä, ja mikä pahinta, paljon huonommin toteutettuna.
      Mersun koneet laadukkaampia ja enemmän tehoa, vaihdelaatikko toimii selkeämmin ja nopeammin.
      Molempia omistaneena voin tämän kaiken kertoa.

      • Anonyymi

        Minulla on myös ollut E61 ja E60 ja sitten W211 F.L. Nämä ovat nykymittapuun mukaan vanhoja autoja ja niitä alkaa amilaisilla jo nähdä.
        Nyt W212 F.L.-15. A9-automaatti kytkeytyy mittarinopeudessa 107 ja dieselpannu kiertää silloin vain 1400 rpm.
        Ero on merkittävä. BMW:ssä oli sähkövikoja, joita ei ainakaan 10v sitten osattu edes takuuna korjata, vaan saman vian vuoksi piti käydä useasti. Jäisellä ajoalustalla sillä jää helposti "pläkään", koska voimaa ei silloin siirry vetäviin pyöriin.


    • Anonyymi

      On se kullam kun jenkki tähdet, Suomen tähdet ja muut miljonäärit ostaa Mersua, kertoo kyllä laadusta.

    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe