miksi näen unia joissa jahdetaan?

painajaisjoutsen-99

Olen nähnyt jo ainakin kaksi vuotta unia joissa joku jahtaa minua tai haluaa tappaa minut. Joissain unissa olen lentänyt, mutta ahdistava tunne vainoaa vaikkei jahtaaja voi saada minua kiinni. Joissain unissa olen yrittänyt lentää mutta laskeutunut vähän matkan päähän. Muutamassa unessa minua on jahdanut poliisi. Monissa unissa joku tuntematon mustahiuksinen nainen, jota en tunne. Useimmissa unissa en näe jahtaajaa vaan minä tunnen unessa, että minua jahdataan ja siksi pakenen. Kerran unta jossa juoksin tietä pitkin pakoon jotakuta, mutta yhtäkkiä minun jalkani eivät totelleetkaan ja jouduin pysähtyä. Herään aina ennen kuin minut on saatu kiinni. Herään yleensä muuten normaalisti, mutta säikähtäneenä. Joskus ihan normaalisti. Vain harvoin herään hengästyneenä ja paniikissa.

3

1841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa

      Jahtaamisunien yleinen selitys/lähde on varsin tavallinen kuten tämän sisältöinen unikin (unessa jokin jahtaa tai ajaa siis takaa unennäkijää/unennäkijä pakenee unessaan jotain):
      valvemaailmassa on siis olemassa jokin probleema/velvollisuus,
      jonka unennäkijän olisi selvitettävä/olisi pitänyt selvittää jo ajat sitten pois päiväjärjestyksestä muttei ole jostain syystä tätä tehnyt.

      Asia/asiat siis odottaa/odottavat ratkaisuaan ja siksi se/ne "jahtaa" unessa unennäkijää kunnes pöytä on putsattu ja asiat klaarattu.

      • painajaisjoutsen-99

        Minulla on velvollisuuksia ysiluokkalaisena. Unet kertovat niistä kuten kerroit. Joissain unissa taistelen minua jahtaavan mustahiuksisen kanssa. Silloin jahtaaja olen minä. Tulkintasi auttoi ymmärtämään myös nämä unet. Ne ilmeisesti kertovatkin siitä, että teen velvollisuuksille jotain. Minua kiinnostaa omien unien tulkinta, mutta se on todella haastavaa. Opin itsestäni uutta unien kautta. Siksi on kiinnostavaa ymmärtää, mitä eri asiat symboloivat unissa.


    • Selitystä voitaisiin etsiä fysiologiasta. Jos hengitys vaikeutuu unen aikana, pulssi kiihtyy ja henkilö saattaa uneksua tukehtumisesta taikka juoksemisesta.

      Tässä tapauksessa kyse ei taida olla uniapneasta. Unennäkijää jahdataan ja hän tietää olevansa uhattuna. Pelko, kuten stressikin, lisää adrenaliinin määrää elimistössä. Adrenaliini muun muassa kohottaa veren painetta ja nopeuttaa sydämen sykettä.

      Juoksemisen aikana syke on kiihtynyt ja verenpaine koholla.

      Ihminen saattaa olla stressaantunut jo nukkumaan mennessään, mutta nukkumisen aikana stressaavat ajatukset voivat vallata mielen ja keho reagoi niihin. Syke kiihtyy ja olo alkaa muistuttaa juoksevan ihmisen kehontoimintoja.

      Valitan pitkää pohjustusta, mutta minusta vaikuttaa, että olet pidemmän aikaa ollut stressaantunut ja se vaikuttaa uniisi. Stressiin liittyy jotenkin uhka, joka voi liittyä mihin tahansa. Yleensä ihmiset stressaantuvat kun heiltä vaaditaan suorituskyvyn rajoilla olevaa tai sen ylittävää suoritusta.

      Unissasi onnistut ajoittain lennähtämään karkuun ongelmaa, mutta olet tietoinen mustatukkaisen naisen uhasta.

      Miksi uhka liittyy naiseen?

      Voisiko mustatukkainen nainen olla mielleyhtymä mustasukkaisesta?

      Stressiä voi olla työelämässä ja arkielämä voi lisätä sitä entisestäänkin. Tässä tapauksessa sanoisin, että unet liittyvät osaksi työstressiin ja osaksi parisuhteeseen. Jostain syystä mainitset erityisesti mustatukkaisen naisen aiheuttaman uhan.

      Kuka voisi olla mustasukkainen/tukkainen nainen, jonka vuoksi olet ahdistunut?

      Sanoisin, että öinen ahdistus piilee jossain ihmissuhteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe