Miten sais vanhemmat suostuun frettiin •_•

Seiko

Oon 11-12v tyttö ja haluisin fretin. Mut aina ku mä kysyn sitä iskältä nii se sanoo aina EI. Mulla ei oo muita lemmikkejä ja fretti ois mun eka lemmikki. Se olis melkein aina mun huoneessa ja pääsis aina joskus pois mun huoneesta c: Miten mä saisin mun vanhemmat suostuun frettiin? Tai miten te ootte saanu tejän vanhemmat suostuun frettiin?

3

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näätäTeininä

      Fretti tarvitsee enemmän kuin pelkän oleskelupaikan huoneessasi. Itse sain aikanaan fretin teininä ja koska sillä ei ollut frettikaveria, kuskasin sitä käytännössä vapaa-ajalla joka paikassa mukana. Muutenkin fretti oli suurimman osan päivästä vapaana koko asunnossa ja yllättävän vikkelyytensä ansiosta ekana päivänä karkasi talon alle - hups.

      Kyse ei ole siitä, miten saat vanhemmat suostuteltua frettiin vaan siitä, onko teillä tarjota fretille tarpeeksi virikkeitä, aikaa ja huomiota ja tietenkin sopivinta ravintoa. ;) Kyse ei ole vain sinun lemmikistä, vaan koko perheen tulisi olla mukana hankinnassa, kuten esim. kissan tai koirankin kohdalla. Frettiä ei voi jättää huoneeseensa oman onnen nojaan, vaan se tarvitsee huomiotanne useamman tunnin päivässä (varsinkin, jos sillä ei ole lajitovereita). Jos tällä hetkellä koko perhe ei ole mukana hankinnassa, niin kannattaa suosiolla odottaa kunnes saat oman asunnon ja sinulla on riittävästi varaa pitää fretistä huolta. Hankintahintahan on yllättävän edullinen verrattuna kaikkiin muihin kustannuksiin...

    • Fretit

      Hienoa, että olet kiinnostunut fretin ostosta, mutta se tarvitsee todella paljon aikaa omistajaltaan. Se on lähempänä koiraa tai kissaa kuin kania tai marsua.
      Kaikki sen lääkerikulut jne mukaanottaen, se on yleensä koko perheen lemmikki.
      Kuitenkin, helpoiten vanhempasi saat suostumaan jos pystyisit maksamaan fretin itse (noin 300 euroa) Kannattaa kysellä miksi he eivät suostu frettiin.
      Yleisiä syitä saattaa olla sen haju, pureminen jne. Anna heille siis vastaukset heidän
      kysymyksiinsä. Kerro miten hoitaisit lääkärikulut, puremiskoulutuksen, ruuat.
      Toivottavasti hankit paljon tietoa ennen kuin menet ostamaan itsellesi fretin :)

      Ovathan ne suloisia, mutta todella vaativia lemmikkejä :D

    • Lallaa

      Olen itse 14- vuotias ja minulla on fretti. Meillä on ollut useita frettejä ja nyt olemme ottamassa toista. Ilman vanhempieni apua en tälläistä eläintä ottanut. Siihen uppoaa aikaa ja rahaa eikä sitä saa missään nimessä sulkea häkkiin pitkäksi aikaa.
      Jos vanhempasi eivät suostu hommaan mukaan, suosittelen ottamaan jonkun helpon lemmikin.
      Fretti ei sovi ensimmäiseksi lemmikiksi. Ikävä kyllä niitä lähtee kiertoon, koska ihmiset eivät jaksa/viitsi huolehtia niistä.
      Ne ovat kyllä söpöjä, mutta kannattaa harkita, onko valmis uhraamaan aikaansa siihen.
      Itse elän lemmikeilleni. Rakastan niitä ehdoitta ja ne nukkuvat huoneessani yön irti.
      Ja koulupäivänkin ajan ovat huoneessani irti.
      Kodista on tärkeä tehdä frettiturvallinen, jos sellaisen eläimen hommaa.
      Sinulle suosittelisin helpompaa eläintä näin alkuun. Fretillä on todella terävät hampaat ja saattavat purra kovaa, jos niitä ei opeta oikein. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe