Daavidin virsi:"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt."
Tuota Raamatun kohtaa on yleisimmin käytetty puolustamaan vauvojen syntisyyttä syntymästään saakka ja siten koetettu saada legitimiteetti lasten kastamiselle.
Kuitenkin useat rabbit ja juutalaiset kirjanoppineet, jotka ovat perehtyneet tarkasti Vanhan Testamentin kirjoituksiin, ovat sitä mieltä, että tuo kohta todistaa sen, että Daavid oli syntynyt hänen äitinsä avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Siksi Daavid ei tuossa puhu mitään isästään, joka yleensä siittää lapsen.
Siksi Daavidin isä halveksi Daavidia jo poikasena eikä antanut tälle samaa arvonantoa kuin muille veljeksille.
Kun Samuel tuli voitelemaan jostakin Iisain pojasta Israelille kuningasta, ei Samuelille esitelty lainkaan Daavidia, vaikka kaikki muut veljeksistä tuotiin Samuelin eteen.
Kun Daavidia kuvataan myöhemmin Messiaan esikuvana, niin tällä halutaan osoittaa, että samoin kuin Jeesustakin väitettiin Marian pojaksi, jonka isästä ei ole tietoa, niin samoin Daavidin oikeasta isästä ei ole tietoa. Jumala valitsee aina sen, joka on halveksittua eikä ole mitään ihmisten silmissä:
1. Kor 1
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä."
Siksi onkin outoa, että luterilainen kirkko perustaa oppinsa tuohon väärin tulkittuun kohtaan, jolla ei ole mitään tekemistä itse vauvan syntisyyden kanssa. Eihän siittäminen avioliitossa ole synti vaan se on Jumalan tahdon noudattamista.
Raamattuhan osoittaa selvästi, että lapset ovat Jumalan erityisessä suojeluksessa ja varjeluksessa ja siksi Jeesuskin ainoastaan siunaa lapsia. Se riittää heille ja on osoituksena siitä, että lapset ovat Jumalalle otollisia.
Psalmi 51:7
143
383
Vastaukset
- kristuspsalmeissa
HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan
http://www.kirjaonline.com/product/50/kristus-psalmeissa
Psalmien kirjan avulla Uuden testamentin rikas pelastussanoma voidaan esittää monipuolisesti ja syventäen. Kirja sisältää johdannon ja selitykset Psalmeihin 1-150. Jokaiselle psalmille on annettu sen kristillistä sanomaa kuvaava otsikko. - likainensydän
minä olen joskus mustamaalannut muita, usein aiheesta,mutta minun olisi pitänyt pystyä pitämään asia omana tietonani, ja rukoilla kyseisen/kyseisten plsta.
- siltänäyttää
Miksihän vauvakastefanaatikot eivät uskalla kommentoida väitettä?
Putosiko opilta pohja pois? - lamputtäysille
siltänäyttää kirjoitti:
Miksihän vauvakastefanaatikot eivät uskalla kommentoida väitettä?
Putosiko opilta pohja pois?Ei harhaopin puoolesta voi rukoilla, siihen joutuneen puolesta voi.
eli koko luterilaisuus on väärän hengen aikaansaama harhainen oppisysteemi joka pitää tuoda esiin, eikä vain rukoilla.
aivan kuin pimeä huone tulee valaista ensin, sitten vasta sen voi siivota.
henkilöistä ei silloin ole kyse ollenkaan. - ensio2
Aloitukseen kysymys: Mihin ikään asti lapset ovat Jumalan erityisessä suojeluksessa? Missä iässä tuomion tuulet alkavat puhaltaa. Ja mitä Raamattu opettaa tästä siirtymävaiheesta?
- Jumalanlapset
ensio2 kirjoitti:
Aloitukseen kysymys: Mihin ikään asti lapset ovat Jumalan erityisessä suojeluksessa? Missä iässä tuomion tuulet alkavat puhaltaa. Ja mitä Raamattu opettaa tästä siirtymävaiheesta?
Lapset ovat Jumalan suojeluksessa siihen ikään asti, kunnes he oppivat tekemään omia valintojaan ja omatunto kehittyy. Tämä ikähän vaihtelee riippuen lapsen kehitystasosta.
Tuomion tuulet alkavat puhaltaa vasta sitten,kun maanpäällinen vaellus on päättynyt.
Kaikki tuomitaan TEKOJENSA MUKAAN, eikä sen perusteella onko kastettu tai ei.
Ilm 20
2. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan
"Jes 7 15. Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16. sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän... - toisio
Jumalanlapset kirjoitti:
Lapset ovat Jumalan suojeluksessa siihen ikään asti, kunnes he oppivat tekemään omia valintojaan ja omatunto kehittyy. Tämä ikähän vaihtelee riippuen lapsen kehitystasosta.
Tuomion tuulet alkavat puhaltaa vasta sitten,kun maanpäällinen vaellus on päättynyt.
Kaikki tuomitaan TEKOJENSA MUKAAN, eikä sen perusteella onko kastettu tai ei.
Ilm 20
2. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan
"Jes 7 15. Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16. sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän...Edelleen ne Raamatun perusteet puuttuvat. Missä kerrotaan tästä siirtymävaiheesta? Missä kerrotaan että joku voi pelastua ilman Kristusta?
- sepuuttuu
toisio kirjoitti:
Edelleen ne Raamatun perusteet puuttuvat. Missä kerrotaan tästä siirtymävaiheesta? Missä kerrotaan että joku voi pelastua ilman Kristusta?
Kunhan näyttäisit ensin sen kohdan Raamatusta, missä sanotaan viattomien vauvojen joutuvan kadotukseen!!!ja Jeesuksen sovintotyön turhaksi vauvojen kohdalla.
- toisio
sepuuttuu kirjoitti:
Kunhan näyttäisit ensin sen kohdan Raamatusta, missä sanotaan viattomien vauvojen joutuvan kadotukseen!!!ja Jeesuksen sovintotyön turhaksi vauvojen kohdalla.
Eli et kykene sitä näyttämään. Sinun oppisi on siis silkkaa harhaa.
Kukaan ei ole viemässä viattomia lapsia kadotukseen. Kaikki menevät kadotukseen jotka eivät ole Kristuksessa, oli viaton vauva tai ei. Eikä kukaan ole Jumalan edessä viaton.
Jeesuksen sovitustyö ei ole turha vauvojen kohdalla, jos hänet siihen liitetään kasteen kautta. - rauhoitujo
toisio kirjoitti:
Eli et kykene sitä näyttämään. Sinun oppisi on siis silkkaa harhaa.
Kukaan ei ole viemässä viattomia lapsia kadotukseen. Kaikki menevät kadotukseen jotka eivät ole Kristuksessa, oli viaton vauva tai ei. Eikä kukaan ole Jumalan edessä viaton.
Jeesuksen sovitustyö ei ole turha vauvojen kohdalla, jos hänet siihen liitetään kasteen kautta.Ja sekoiliu jatkuu...
"Kukaan ei ole viemässä viattomia lapsia kadotukseen"
" Kaikki menevät kadotukseen "
" kukaan ole Jumalan edessä viaton."
Kuka ne kastamattomat vauvat vie kadotukseen????
Olet sinä melkoinen jonglööri!!!!Ihanko olet täysillä matkassa? - valoakinon
ensio2 kirjoitti:
Raamatussa ei ole mitään opetusta aiheesta, mutta juutalaisessa kultturissa pojasta tuli mies kolmentoista vuoden iässä, lain poika joka antaa viitettä senaikaiseen käsitykseen omasta vastuusta Jumalan ja Lain edessä.
siihen asti oli jo paljon opiskeltu kirjoituksia eli jo paljon varhemminkin saattoi herätä omatunto ja käsitykset oikeasta ja väärästä nimenomaan Jumalan edessä kypsyivät ainakin aiemmin kuin keskivertiosuomaisella peräkamarinpojalla joka ei vielä kolmikymppisenä tajua mitään koko asiasta. - ensio2
rauhoitujo kirjoitti:
Ja sekoiliu jatkuu...
"Kukaan ei ole viemässä viattomia lapsia kadotukseen"
" Kaikki menevät kadotukseen "
" kukaan ole Jumalan edessä viaton."
Kuka ne kastamattomat vauvat vie kadotukseen????
Olet sinä melkoinen jonglööri!!!!Ihanko olet täysillä matkassa?Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei antanut Raamatun perusteita sille että ihminen muuttuu syntiseksi jonkin vaiheen jälkeen. Niin epäilinkin.
Ja kastamattomia vauvoja ei ole kukaan muu heittämässä kedotukseen kuin inttäjä-eksyttäjä itse. Sen sijaan kaikki jotka eivät uskoa Jeesukseen, joutuvat kadotukseen. - ymmärtämisvaikeuksiako
ensio2 kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei antanut Raamatun perusteita sille että ihminen muuttuu syntiseksi jonkin vaiheen jälkeen. Niin epäilinkin.
Ja kastamattomia vauvoja ei ole kukaan muu heittämässä kedotukseen kuin inttäjä-eksyttäjä itse. Sen sijaan kaikki jotka eivät uskoa Jeesukseen, joutuvat kadotukseen.Et siis vieläkään tajunnut:
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."=muuttuu syntiseksi.
Tuolla edellä kyllä joku vauvakastefani opettaa eritavalla kuin sinä:
". Kaikki menevät kadotukseen jotka eivät ole Kristuksessa, oli viaton vauva tai ei"
Eli sinne menivät vauvat.
Kumpi teistä on oikeassa - ensio2
ymmärtämisvaikeuksiako kirjoitti:
Et siis vieläkään tajunnut:
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."=muuttuu syntiseksi.
Tuolla edellä kyllä joku vauvakastefani opettaa eritavalla kuin sinä:
". Kaikki menevät kadotukseen jotka eivät ole Kristuksessa, oli viaton vauva tai ei"
Eli sinne menivät vauvat.
Kumpi teistä on oikeassaJa koska kaikki tekevät syntiä olemme kaikki synnin orjia. Missään ei sanota että joku ei tekisi syntiä.
Jos sinä haluat heittää vauvat sinne niin se on sinun näkemyksesi. Vauvoilla on sama pelastustie kuin kaikilla muillakin. - ymmärryshoi
ensio2 kirjoitti:
Ja koska kaikki tekevät syntiä olemme kaikki synnin orjia. Missään ei sanota että joku ei tekisi syntiä.
Jos sinä haluat heittää vauvat sinne niin se on sinun näkemyksesi. Vauvoilla on sama pelastustie kuin kaikilla muillakin.Etkö taaskaan ymmärtänyt omaa kirjoitustasi?
Miten ne vauvat tekevät syntiä??? - ensio2
ymmärryshoi kirjoitti:
Etkö taaskaan ymmärtänyt omaa kirjoitustasi?
Miten ne vauvat tekevät syntiä???Etkö taaskaan ymmärtänyt omia kirjoituksiasi??
Vauvat OVAT syntisiä. - ymmärryshoi
ensio2 kirjoitti:
Etkö taaskaan ymmärtänyt omia kirjoituksiasi??
Vauvat OVAT syntisiä.Et näköjään.
Missä ne vauvat tekevät syntiä? - mielikuvitusta
ymmärryshoi kirjoitti:
Et näköjään.
Missä ne vauvat tekevät syntiä?Luterilaisten mielikuvituksessa tietenkin.
Etkö tuota vielä tiedä? - ensio2
ymmärryshoi kirjoitti:
Et näköjään.
Missä ne vauvat tekevät syntiä?Syntiseksi ei tulla syntiä tekemällä, vaan syntiä tehdään koska ollaan jo lähtökohtaisesti syntisiä. Vauva on syntinen kuten kaikki ihmiset. Vain Kristuksessa on tähän ratkaisu.
- mgåqw
ensio2 kirjoitti:
Syntiseksi ei tulla syntiä tekemällä, vaan syntiä tehdään koska ollaan jo lähtökohtaisesti syntisiä. Vauva on syntinen kuten kaikki ihmiset. Vain Kristuksessa on tähän ratkaisu.
Eihän uudestikastajat ole mitään syntisiä, etkö sitä tiennyt! He ovat täysin puhtaita eivätkä he tarvi Jeesusta mihinkään.
- ymmärrysvaikeuksiako
ensio2 kirjoitti:
Syntiseksi ei tulla syntiä tekemällä, vaan syntiä tehdään koska ollaan jo lähtökohtaisesti syntisiä. Vauva on syntinen kuten kaikki ihmiset. Vain Kristuksessa on tähän ratkaisu.
Eikö ensiolla vieläkkän raksuta?
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."
Eikä niin, että "joka jätetään kastamatta vauvana, on syntinen"!!! - ensio2
ymmärrysvaikeuksiako kirjoitti:
Eikö ensiolla vieläkkän raksuta?
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."
Eikä niin, että "joka jätetään kastamatta vauvana, on syntinen"!!!Mitä se inttäjä-eksyttäjä oikein horisee? Synnin orja on eri asia kuin syntinen. Vauvahan on syntinen vaikka saa kasteen.
- ymmärrysvaikeuksiako
ensio2 kirjoitti:
Mitä se inttäjä-eksyttäjä oikein horisee? Synnin orja on eri asia kuin syntinen. Vauvahan on syntinen vaikka saa kasteen.
No johan myrkyn lykkäs.
"Vauvahan on syntinen vaikka saa kasteen"????
Ensio, alias "jonglööri", todistaa, että sillä pakollisella kasteella ei ollutkaan mitään vaikutusta? Senhän me olemme tienneet jo ajat sitten.
Nytkö se kastettu vauva onkin syntinen ja kadotettu????
On teillä selitykset!!! - ensio2
ymmärrysvaikeuksiako kirjoitti:
No johan myrkyn lykkäs.
"Vauvahan on syntinen vaikka saa kasteen"????
Ensio, alias "jonglööri", todistaa, että sillä pakollisella kasteella ei ollutkaan mitään vaikutusta? Senhän me olemme tienneet jo ajat sitten.
Nytkö se kastettu vauva onkin syntinen ja kadotettu????
On teillä selitykset!!!Nyt kyllä inttäjä-eksyttäjä on totaalisen pihalla!
Jonglööri on luterilainen kristitty eikä varmasti ole sanonut ettei kasteella ole vaikutusta. Kastehan pelastaa ja antaa synnit anteeksi. Mutta se ei poista syntejä, tajuatko? Syntisyys säilyy mutta se saadaan anteeksi.
Sinun kannattaisi nyt lukea sitä Raamattua kun et noin perusasioita ymmärrä - ymmärtämisvaikeuksiako
ensio2 kirjoitti:
Nyt kyllä inttäjä-eksyttäjä on totaalisen pihalla!
Jonglööri on luterilainen kristitty eikä varmasti ole sanonut ettei kasteella ole vaikutusta. Kastehan pelastaa ja antaa synnit anteeksi. Mutta se ei poista syntejä, tajuatko? Syntisyys säilyy mutta se saadaan anteeksi.
Sinun kannattaisi nyt lukea sitä Raamattua kun et noin perusasioita ymmärräOmpa sekavaa!
Jos minä saan velkani anteeksi niin kyllä tuo velka on silloin poistettu!!!
Jos kaste ei poista syntejä niin mitä virkaa sillä on!
Raamattuhan opettaa, että kun uskomme Jeesukseen meidän syntimme ON PYYHITTY POIS!!! Ne on upotettu meren syvyyksiin eli ne on poistettu! Miika 7
". Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen. - dfgdfgdfgggg
Ompa sekavaa!
Raamattuhan opettaa, että kun uskomme Jeesukseen meidän syntimme ON PYYHITTY POIS!!! Ne on upotettu meren syvyyksiin eli ne on poistettu! Miika 7
". Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.Joo, kyseinen Miika 7 luku taitaa puhua pelkästään fyysisestä Israelista. En lähtisi tekemään tuosta kohdasta mitään yleistyksiä kaikkia ihmisiä koskien.
- ensio2
Ompa sekavaa!
". Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.Ei ole sekavaa muuta kuin sinun päässäsi.
Kaste ei poista ihmisen syntistä luontoa. Oli kastettu tai ei, olemme syntisiä. Kasteessa saamme syntimme anteeksi kun uskomme. Usko ja kaste siis yhdessä antavat synnit anteeksi. Molempia tarvitaan.
Simppeliä. - doordoor
ensio2 kirjoitti:
Ei ole sekavaa muuta kuin sinun päässäsi.
Kaste ei poista ihmisen syntistä luontoa. Oli kastettu tai ei, olemme syntisiä. Kasteessa saamme syntimme anteeksi kun uskomme. Usko ja kaste siis yhdessä antavat synnit anteeksi. Molempia tarvitaan.
Simppeliä.Minustakin tuo on aivan yksinkertainen asia. Syntien anteeksiantamus saadaan kasteessa uskolla vastaanotettavaksi. Ihmisessä on samalla vanha luomus (syntinen) ja uusi luomus, joka on pudas. Vanha minämme pysyy meissä tämän elämän loppuun asti.
- unbgtg
ALOITUKSEN KIRJOITTANEELLE:
Oleko koskaan kuullut manittavan, että Jumalan Poika, JEESUS, toi ihmisille Uuuden Liiton Lain ja opit?
pappislupauksen antaneet pappinne eivät tosin saa Jeesuksen evankeliumia teille saarnata tai opettaa muuten kuin paavalilais-luterilaisuuden väärennetyillä tulkinnoilla
MUTTA
se ei kiellä teitä herra jumalalle uskontunnustuksenne antaneita sivistymästä.
paavalilais-luterilaisuuden herra on saatana, ellet tiennyt.
sitä jumalana palvelevat mm rikollisen kristinuskon uskovaiset:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.
Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
Nyt tiedät kenen palvelemiseen olet eksytetty. - olenko.tyhmä
Samalla konstilla eläimet ja ihmiset lisääntyy. Eläimet vain eivät ota turhia paineita syntisyydestään. Aika tyhmää väittää lasta syntiseksi siksi että on saanut elämän seksin kautta.
- ainaonsyytäkorkata
sexin kautta... on taas tätä nykykieltä jolla ei ole paljoa tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa suhteessa lisääntymiseen.
ihmiset eivät ymmärrä ovat pimeitä näillä alueilla ja poysyvätkin kun aihe ei kiinnosta moniakaan.
enempi kiinnostaa mistä saa halpaa kaljaa jota sitetn vedetään iloon ja suruun ja niitähän suomalaisella riittää. - OIKEALINJA
Hienoa, että ylläpito poistattaa noita "totuusontämän" sairaita KOMMENTTEJA.
- gjåwggw
OIKEALINJA kirjoitti:
Hienoa, että ylläpito poistattaa noita "totuusontämän" sairaita KOMMENTTEJA.
Taitaa olla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän omia kommenteja joita on poistettu. Välillähän hän puhuu täällä orgasmeista ja muusta mikä hänen mielessään liikkuu. Hyvä että ylläpito puuttuu tuohon. JES =)
- doordoor
gjåwggw kirjoitti:
Taitaa olla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän omia kommenteja joita on poistettu. Välillähän hän puhuu täällä orgasmeista ja muusta mikä hänen mielessään liikkuu. Hyvä että ylläpito puuttuu tuohon. JES =)
On tosiaan hyvä asia että noihin törkeyksiin aletaan puuttumaan. Se tekee doordoorin hyvin iloikseksi. Uudestikastajat saisivat opetella keskustelemaan asiallisesti.
- hyvähyvä
doordoor kirjoitti:
On tosiaan hyvä asia että noihin törkeyksiin aletaan puuttumaan. Se tekee doordoorin hyvin iloikseksi. Uudestikastajat saisivat opetella keskustelemaan asiallisesti.
Taasko "gjåwggw":n sairaita kommentteja on poistettu?
Mahtaa harmittaa. Hienoa, että "doordoor"kin on samaa mieltä. - doordoor
hyvähyvä kirjoitti:
Taasko "gjåwggw":n sairaita kommentteja on poistettu?
Mahtaa harmittaa. Hienoa, että "doordoor"kin on samaa mieltä.Olen samaa mieltä henkilön "gjåwggw" kanssa iitä että sinun, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, viestejä on ruettu poistamaan. Kaikki tuntuvat suhtautuvan postiivisesti ylläpidon tiukentuneeseen linjaan. Sinua se tuntuu vaan sapettavan. Hyvä! :)
- paljastui
doordoor kirjoitti:
Olen samaa mieltä henkilön "gjåwggw" kanssa iitä että sinun, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, viestejä on ruettu poistamaan. Kaikki tuntuvat suhtautuvan postiivisesti ylläpidon tiukentuneeseen linjaan. Sinua se tuntuu vaan sapettavan. Hyvä! :)
Onko vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-doordoor jo niin sekaisin, että sekoitta nimimerkin "gjåwggw" itsensä kanssa, sillä kirjoitustyylistä päätellen tuo nimimerkki onkin itse "doordoor". Samat virheet ja samanlainen haukkumisliturgia.
Ilmankos häntä harmittaa. - gjåwggw
paljastui kirjoitti:
Onko vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-doordoor jo niin sekaisin, että sekoitta nimimerkin "gjåwggw" itsensä kanssa, sillä kirjoitustyylistä päätellen tuo nimimerkki onkin itse "doordoor". Samat virheet ja samanlainen haukkumisliturgia.
Ilmankos häntä harmittaa.No nyt uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa näkee jo harhoja :DDDD
En ole doordoor, mutta kaikenlaisia valheita kai sinun on pakko koko ajan keksiä, että uudestikastetta ilmestyisi Raamattuun.
Kyllä nyt miekkalähetystrollia ketuttaa :DD
- dtgdfgdfgdfg
Joo, samaa mieltä olen. Minullekin tuo kohta on aina tarkoittanut sitä että David puhuu omasta syntymästään, eikä kaikista ihmisistä yleisesti ottaen. David syntyi synnin seurauksena, mutta ei silti ollut synnin saastuttama syntyessään, niinkuin ei kukaan muukaan lapsi ole.
- kååkåkåkåkåkåkå
Daavidhan sanoi olevansa syntinen syntymästään lähtien. Sitä olemme kaikki, halusimmepa sitä tai emme. Synnin saastuttamia olemme syntiinlankeemuksen takia. Synnin palkka on kuolema ja se meitä kaikkia kohtaa, riippumatta siitä miten paljon pahaa olemme tehneet.
- ymmärtämisvaikeuksiako
kååkåkåkåkåkåkå kirjoitti:
Daavidhan sanoi olevansa syntinen syntymästään lähtien. Sitä olemme kaikki, halusimmepa sitä tai emme. Synnin saastuttamia olemme syntiinlankeemuksen takia. Synnin palkka on kuolema ja se meitä kaikkia kohtaa, riippumatta siitä miten paljon pahaa olemme tehneet.
Onko sinulla taas ymmärtämisvaikeuksia vai pauhuutasi keksit noita valheita?
Daavid EI SANONUT olevansa syntinen syntymästään saakka!!!
Eikö tuota edutamaasi harha-oppia voi puolustaa muutoin kuin valheella? - cvbcvbcbc
Tuossahan lukee äitini on minut synnissä siittänyt. Koko psalmi koskee siis pelkästään Davidia, ei koko ihmiskuntaa.
- mooomomo
Onko sinulla taas ymmärtämisvaikeuksia vai pauhuutasi keksit noita valheita?
Daavid EI SANONUT olevansa syntinen syntymästään saakka!!!
Eikö tuota edutamaasi harha-oppia voi puolustaa muutoin kuin valheella?Onko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä -trollilla taas luetunymmärtämisessä vaikeuksia?=
"Syntinen olin JO syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun" Eli Daavin sanoi olevansa syntynen jo syntyessään.
Voit lopettaa valehtelun. Sinun harhasi on paljastettu. - ymmärtämisvaikeuksiako
mooomomo kirjoitti:
Onko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä -trollilla taas luetunymmärtämisessä vaikeuksia?=
"Syntinen olin JO syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun" Eli Daavin sanoi olevansa syntynen jo syntyessään.
Voit lopettaa valehtelun. Sinun harhasi on paljastettu.Olisikohan teidän syytä tutkituttaa pääkoppanne.
Tuossahan Daavid ei puhu mitään omasta syntisyydestään.
MIKSI TE VÄÄRENNÄTTE JUMALAN SANAA?Eikö vauvakastetta voi puolustaa ilman valheita?
Daavid puhuu ÄITINSÄ SYNNISTÄ*!!!
Daavidin virsi:"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt." - mooomomo
Olisikohan teidän syytä tutkituttaa pääkoppanne.
MIKSI TE VÄÄRENNÄTTE JUMALAN SANAA?Eikö vauvakastetta voi puolustaa ilman valheita?
Daavidin virsi:"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt."Eikö uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa osaa vieläkään lukea?
"Syntinen OLIN JO SYNTYESSÄNI". Daavid sanoi itse olevansa syntinen.Jos joku sanoo "olin" niin eikös se ole yksikön ensimmäinen persoona, eli "minä" muoto?????
Näköjään uudestikastetta pitää epätoivoisesti puolustaa valheilla. - u-k-i-e-nRlle
Olisikohan teidän syytä tutkituttaa pääkoppanne.
Daavidin virsi:"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt."Opettelehan lukemaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Päänaukomisella ja valehtelemisella ei uudestikaste Raamattuun ilmesty. Taitaa harmittaa! :D
- lukemisvaikeuksiako
u-k-i-e-nRlle kirjoitti:
Opettelehan lukemaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Päänaukomisella ja valehtelemisella ei uudestikaste Raamattuun ilmesty. Taitaa harmittaa! :D
Teillä vauvavalelijoilla ja inttäjillä on jännä tapa muutella Jumalan Sanaa aina tilanteen mukaan!
Daavidhan EI sanonut olevansa syntinen jo syntyessään, vaan
":"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt."
Nyt ei edes alkuteksti vahvista valhettanne. Ymmärrän hyvin, että se harmittaa.
Onneksi ylläpito poistaa "u-k-i-e-nRlle":n pahimmat solvaukset. - mooomomo
lukemisvaikeuksiako kirjoitti:
Teillä vauvavalelijoilla ja inttäjillä on jännä tapa muutella Jumalan Sanaa aina tilanteen mukaan!
Daavidhan EI sanonut olevansa syntinen jo syntyessään, vaan
":"Katso, minä olen synnissä syntynyt, äitini on minut synnissä siittänyt."
Nyt ei edes alkuteksti vahvista valhettanne. Ymmärrän hyvin, että se harmittaa.
Onneksi ylläpito poistaa "u-k-i-e-nRlle":n pahimmat solvaukset.Davidhan sanoi
"Syntinen OLIN JO SYNTYESSÄNI"" Eli syntinen oli jo syntyessään.
Teillä uudestikastajilla on jännä tapa muuttaa Jumalan Sanaa.
Onneksi yläpito poistaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin orgasmi-kommentit. Se tuntuu ottavat miekkalähetystrollia päähän =) - oletväärentäjä
mooomomo kirjoitti:
Davidhan sanoi
"Syntinen OLIN JO SYNTYESSÄNI"" Eli syntinen oli jo syntyessään.
Teillä uudestikastajilla on jännä tapa muuttaa Jumalan Sanaa.
Onneksi yläpito poistaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin orgasmi-kommentit. Se tuntuu ottavat miekkalähetystrollia päähän =)Mitän käännöstä sinä olet lukenut?
Onko tuo siitä "Mustasta Raamatusta"?
Mutta sen kyllä uskon, että sinä olet ollut syntinen jo syntyessäsi, sillä muutoin ei voi kirjoittaa tuollaista valhetta. - mooomomo
oletväärentäjä kirjoitti:
Mitän käännöstä sinä olet lukenut?
Onko tuo siitä "Mustasta Raamatusta"?
Mutta sen kyllä uskon, että sinä olet ollut syntinen jo syntyessäsi, sillä muutoin ei voi kirjoittaa tuollaista valhetta.Tuo on 1992- käännöksestä.
Sinun tekstisi taitaa olla sieltä Mustasta Raamatusta. Sairasta!! - oletväärentäjä
mooomomo kirjoitti:
Tuo on 1992- käännöksestä.
Sinun tekstisi taitaa olla sieltä Mustasta Raamatusta. Sairasta!!Ai teillä väärentäjillä on jo oma Raamattukin.
Muuttelette Jumalan Sanaa omien harha-oppienne mukaan.
No sitähän se syntisyys teettää.
Mutta Bibliassa on oikea käännös:
Katso, minä olen synnissä syntynyt ja minun äitini on synnissä minun siittänyt." - mooomomo
Ai teillä väärentäjillä on jo oma Raamattukin.
Muuttelette Jumalan Sanaa omien harha-oppienne mukaan.
No sitähän se syntisyys teettää.
Mutta Bibliassa on oikea käännös:
Katso, minä olen synnissä syntynyt ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."Taitaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjällä olla se väärä käännös. Kaikki ollaan syntisiä, ei auta märiseminen yhtään
- hfqgfqpwf
mooomomo kirjoitti:
Taitaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjällä olla se väärä käännös. Kaikki ollaan syntisiä, ei auta märiseminen yhtään
Oikeä käännös on tämä
" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun"
Uudestikastajilla on todella tapana muuttaa Raamattua omien harhaoppien mukaan, kuten
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste" selitetään aina ettei kaste pelastakaan. Eli juuri päin vastoin kuin mitä Raamattu selvästi sanaa
Mutta katkera uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa voi vain lukea sitä mustaa raamattuaan, ei tuo trolli mikään kristitty olekaan. - jonglööri
hfqgfqpwf kirjoitti:
Oikeä käännös on tämä
" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun"
Uudestikastajilla on todella tapana muuttaa Raamattua omien harhaoppien mukaan, kuten
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste" selitetään aina ettei kaste pelastakaan. Eli juuri päin vastoin kuin mitä Raamattu selvästi sanaa
Mutta katkera uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa voi vain lukea sitä mustaa raamattuaan, ei tuo trolli mikään kristitty olekaan.Auts! Taas yksi keskustelutappio uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille. No näitähän riittää! :DDDDDDDDDDDDD
- oletväärentäjä
jonglööri kirjoitti:
Auts! Taas yksi keskustelutappio uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille. No näitähän riittää! :DDDDDDDDDDDDD
Onnitteluni trollikisan voittajille. Syntinen-vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä "mooomomo" eli "jonglööri voitti taas. Sitähän se syntinen syntymä teettää.
Monesko kerta se jo on.
Mutta Jumalan Sana ei muutu eikä sitä tarvitse muutella kirkkojen harha-oppien mukaan:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt ja minun äitini on synnissä minun siittänyt." - jonglööri
Onnitteluni trollikisan voittajille. Syntinen-vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä "mooomomo" eli "jonglööri voitti taas. Sitähän se syntinen syntymä teettää.
Monesko kerta se jo on.
Mutta Jumalan Sana ei muutu eikä sitä tarvitse muutella kirkkojen harha-oppien mukaan:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."Ei trollikisan voittajalle vaan Raamatun ymmärtämisen voittajalle. Enkä ole moomomo.
En ole edes laskenut monesko kerta se on kun hävisit keskustelun, mutta aika mones.
Jumalan Sana ei muutu ja eikä sitä tarvi muuttaa uudestikastajien harhaoppien mukaan. Jumalan Sana on selvä ja selkeä:
"" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun" - selväpeli
jonglööri kirjoitti:
Ei trollikisan voittajalle vaan Raamatun ymmärtämisen voittajalle. Enkä ole moomomo.
En ole edes laskenut monesko kerta se on kun hävisit keskustelun, mutta aika mones.
Jumalan Sana ei muutu ja eikä sitä tarvi muuttaa uudestikastajien harhaoppien mukaan. Jumalan Sana on selvä ja selkeä:
"" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun"Näkeehän se jo jonglöörin kirjoituksestakin, että synnin alla ollaan ja syvällä syvällä synnissä.
Muutoin tuollainen Jumalan Sanan väärentäminen ei olisi mahdollista!
Taas se on todistettu! - jonglööri
selväpeli kirjoitti:
Näkeehän se jo jonglöörin kirjoituksestakin, että synnin alla ollaan ja syvällä syvällä synnissä.
Muutoin tuollainen Jumalan Sanan väärentäminen ei olisi mahdollista!
Taas se on todistettu!Herjaat ja harjaat mutta mitään et perustele. Raamatussa lukee mitä kirjoitin etkä sinä sitä voi kumota.
Hävisit taas, trolli, mutta älä hermostu. - selväpeli
jonglööri kirjoitti:
Herjaat ja harjaat mutta mitään et perustele. Raamatussa lukee mitä kirjoitin etkä sinä sitä voi kumota.
Hävisit taas, trolli, mutta älä hermostu.ALIAS ERRRRRROOOOOOOOORRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- etoleselvä
selväpeli kirjoitti:
ALIAS ERRRRRROOOOOOOOORRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No nii, nyt se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa menetti malttinsa lopullisesti, On se valtavan katkera ja vihainen kun uudestikastetta ei Raamattuun saa. Huutamalla asia ei muutu miksikään
- lirinlorinkops
Niin ajatella kuinka se vaavi onkaan viisas ja ymmärtäväinen, kun osaa ottaa osaa jos äitiparka on haahuillut vierailla tulilla!
siitä se ihmispolon raskas elämä alkaa kun ensimmäinen par kaisu jo kertoo synnin suuresta painosta pienillä harteilla jotka tuskin tuttuia kantavat.
on siinä pappiparalla pienellä palkalla iso työ puhdistaa tuo vaaviparka niin huonoilla työkaluilla kuin vesikippo ja köhivät kummit.
onpa melkein kuin eräs isäntä joka oli niksauttajalla käynyt ja kertoi sen menetelmistä ; ei sillä ollu muuta kuin kumivasara....voi sentään!- jonglööri
Taas sama katkera uudestikastaja vauhdissa. Hän puhuu aina vaavista :D Kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussakin, tämä katkera uudestikastaja ei puhu Kristuksesta ja armosta, vaan kummeista ja papeista. Se kertoo ihan kaiken.
- vesipetoja
jonglööri kirjoitti:
Taas sama katkera uudestikastaja vauhdissa. Hän puhuu aina vaavista :D Kuten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussakin, tämä katkera uudestikastaja ei puhu Kristuksesta ja armosta, vaan kummeista ja papeista. Se kertoo ihan kaiken.
Totta. Jonglöörin kirjoitus kertoo taas kaiken. Jonglööri puhuu vain veden armosta ja kummien tai papin teoista. Ei hän osaa kertoa Jeesuksesta eikä pelastuksestaan, koska kaikki riippuu vedestä. Jeesus=kaste, on hänen lempiteemojaan.
Mutta haukkua hän kyllä osaa. - jonglööri
vesipetoja kirjoitti:
Totta. Jonglöörin kirjoitus kertoo taas kaiken. Jonglööri puhuu vain veden armosta ja kummien tai papin teoista. Ei hän osaa kertoa Jeesuksesta eikä pelastuksestaan, koska kaikki riippuu vedestä. Jeesus=kaste, on hänen lempiteemojaan.
Mutta haukkua hän kyllä osaa.Kasteen armo = Jeesus. Näinhän se on. Jeesuksen hankkima sovitus saadaan kasteessa. En hauku sinua vaan puhuttelen sinua nimeltä, uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa.
- enhauku
jonglööri kirjoitti:
Kasteen armo = Jeesus. Näinhän se on. Jeesuksen hankkima sovitus saadaan kasteessa. En hauku sinua vaan puhuttelen sinua nimeltä, uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa.
En todella hauku sinua vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä-trolli-jonglööri vaan kerron vain totuuden sinusta.
Muuten, Raamattu kirjoitetaan ISOLLA alkukirjaimella, mutta tokihan voitte käyttää pientä kirjainta, koska Jumalan Sanahan ei merkitse teille juuri mitään.
Mitä tuo " errorin" huutaminen tarkoittaa, jota joku tuolla edellä harrastaa?
Onko se teille jokin yhteinen purkautuskeino katkeruuttanne ja pahaa oloanne vastaan?
No huutakaa pois, jos se helpottaa pahaa oloanne. Minua se ei haittaa. - jonglööri
enhauku kirjoitti:
En todella hauku sinua vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä-trolli-jonglööri vaan kerron vain totuuden sinusta.
Muuten, Raamattu kirjoitetaan ISOLLA alkukirjaimella, mutta tokihan voitte käyttää pientä kirjainta, koska Jumalan Sanahan ei merkitse teille juuri mitään.
Mitä tuo " errorin" huutaminen tarkoittaa, jota joku tuolla edellä harrastaa?
Onko se teille jokin yhteinen purkautuskeino katkeruuttanne ja pahaa oloanne vastaan?
No huutakaa pois, jos se helpottaa pahaa oloanne. Minua se ei haittaa.Niin miksi huudat tuota alias erroria? Helpottaako se sinua? Oletko vielä katkera vaikka pääsit huutamaan kunnolla? Minun nimeni ei ole tuo mainitsemasi, vaan olen jonglööri. Sinun numesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa eikä se ole minun vikani.
Raamattu kirjoitetaan isolla, mutta sinun nimessäsi sanalla on oma markityksensä, sillä se ei ole se Jumala Sana, mihin me kristityt uskomme vaan se on oma sanasi ja siksi kirjoitan sen pienellä.
Sinä voit jatkaa tuota tyhjänpäiväistä huutamistasi. Se on sinun mantrahuutosi, josta kaikki tunnistavat sinut ja katkeruutesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. - kerrojo
jonglööri kirjoitti:
Niin miksi huudat tuota alias erroria? Helpottaako se sinua? Oletko vielä katkera vaikka pääsit huutamaan kunnolla? Minun nimeni ei ole tuo mainitsemasi, vaan olen jonglööri. Sinun numesi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa eikä se ole minun vikani.
Raamattu kirjoitetaan isolla, mutta sinun nimessäsi sanalla on oma markityksensä, sillä se ei ole se Jumala Sana, mihin me kristityt uskomme vaan se on oma sanasi ja siksi kirjoitan sen pienellä.
Sinä voit jatkaa tuota tyhjänpäiväistä huutamistasi. Se on sinun mantrahuutosi, josta kaikki tunnistavat sinut ja katkeruutesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.Voisitko kertoa, mitä tuo "errorin" huutaminen tarkoittaa? En ole muualla nähnyt sellaista.
Vai onko se teille vauvavalelijoille jokin salainen tunnussana, jolla veden voima taiotaan esille? Vai onko se sieltä sinun sirkuksestasi?
Ei se ole ainakaan sinun tuskaasi helpottanut.
Sinun "numesi", vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjäjä-trollli-sirkuspelle-jonglööri kuvaa todella hyvin sinua. - ngwprngrw
kerrojo kirjoitti:
Voisitko kertoa, mitä tuo "errorin" huutaminen tarkoittaa? En ole muualla nähnyt sellaista.
Vai onko se teille vauvavalelijoille jokin salainen tunnussana, jolla veden voima taiotaan esille? Vai onko se sieltä sinun sirkuksestasi?
Ei se ole ainakaan sinun tuskaasi helpottanut.
Sinun "numesi", vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjäjä-trollli-sirkuspelle-jonglööri kuvaa todella hyvin sinua.Niin olisi tietää mistä tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -miekkalähetystrolli huuto on tullut. Hän huuta sen aina kun a) pieni lapsi saa kasteen b) rippikoululainen tunustaa uskonsa ja c) hän on hävinnyt/häviämässä keskustelun. Tässä tapauksessa huuto johtuu siis kolmannesta syystä.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on erittäin katkera ja haukkuu näköjään sekä jonglööriä että Artoa. Sairas kun on. - vastaajo
ngwprngrw kirjoitti:
Niin olisi tietää mistä tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -miekkalähetystrolli huuto on tullut. Hän huuta sen aina kun a) pieni lapsi saa kasteen b) rippikoululainen tunustaa uskonsa ja c) hän on hävinnyt/häviämässä keskustelun. Tässä tapauksessa huuto johtuu siis kolmannesta syystä.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on erittäin katkera ja haukkuu näköjään sekä jonglööriä että Artoa. Sairas kun on.Mistä tuollainen suuri viisaus on tullut?
Siitä "errorin" huutamisestako?
Et vaan vastannut kysymykseen: Mitä tuo errorin huutaminen tarkoittaa? - ngwprngrw
vastaajo kirjoitti:
Mistä tuollainen suuri viisaus on tullut?
Siitä "errorin" huutamisestako?
Et vaan vastannut kysymykseen: Mitä tuo errorin huutaminen tarkoittaa?Minun viisauteni tulee Jumalalta.
Kerro sinä mitksi huudat sitä alias erroriasi koko ajan, sairas trolli? Ei se ainakaan katkeruuttasi ole poistanut. Sinä sitä huudat, eikä kukaan muu! - Teerinka
ngwprngrw kirjoitti:
Minun viisauteni tulee Jumalalta.
Kerro sinä mitksi huudat sitä alias erroriasi koko ajan, sairas trolli? Ei se ainakaan katkeruuttasi ole poistanut. Sinä sitä huudat, eikä kukaan muu!Tämä uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussahan on täysin sekaisin! Ensin hän huutaa tuota erroriaan ja sitten kyselee mitä se tarkoittaa? Ei pidä huutaa jos ei tiedä mitä huuto tarkoittaa. Ei varmaankaan löydä sitä uudelleenkastamista Raamausta, se kai on syy.
Muutenkin hän vaikuttaa erittäin töykeältä ja raivoa täynnä olevalta ihmiseltä. Olenko oikeassa? - hvwohfvew
Teerinka kirjoitti:
Tämä uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussahan on täysin sekaisin! Ensin hän huutaa tuota erroriaan ja sitten kyselee mitä se tarkoittaa? Ei pidä huutaa jos ei tiedä mitä huuto tarkoittaa. Ei varmaankaan löydä sitä uudelleenkastamista Raamausta, se kai on syy.
Muutenkin hän vaikuttaa erittäin töykeältä ja raivoa täynnä olevalta ihmiseltä. Olenko oikeassa?Olet täysin oikeassa veli-Teerinka!! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on töykeä ja jopa törkeä. Ja erittäin, erittäin katkera.
Siunausta Teerinka! Olet hyvin perillä asioista! - qnfqoeff
hvwohfvew kirjoitti:
Olet täysin oikeassa veli-Teerinka!! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on töykeä ja jopa törkeä. Ja erittäin, erittäin katkera.
Siunausta Teerinka! Olet hyvin perillä asioista!Ja jos väittää että Luther eli 300-luvulla, kuten miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tekee, täytyy olla totaalisen pihalla asioista. Ei ihme että kyvyt ei riitä muuta kuin mollaamaan toisia ja haukkumaan toisten kirjoitusvirheitä. Sitähän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tekee. Sairasta!
Kello on sen verran että jonkin ajan kuluttua voimme odottaa että em. trolli taas saapuu tänne riehumaan. Katsotaanpa malttaako hän pysyä täältä pois edes yhtä päivää. Luulen että ei :D - siltänäyttää
qnfqoeff kirjoitti:
Ja jos väittää että Luther eli 300-luvulla, kuten miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tekee, täytyy olla totaalisen pihalla asioista. Ei ihme että kyvyt ei riitä muuta kuin mollaamaan toisia ja haukkumaan toisten kirjoitusvirheitä. Sitähän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tekee. Sairasta!
Kello on sen verran että jonkin ajan kuluttua voimme odottaa että em. trolli taas saapuu tänne riehumaan. Katsotaanpa malttaako hän pysyä täältä pois edes yhtä päivää. Luulen että ei :DMistä teillä trolleilla noita valheita riittää?
Huudatte erroria ja väitätte, että Luther eli 300-luvulla, Tuossako se kasteen "voima" näkyy? Valheita, valheita ja valheita...
Jouhtuukohan se teidän katkeruudestanne?
Eikö teidän kyvyt riitä edes antamaan vastausta noihin kysymyksiin? - qnfqoeff
siltänäyttää kirjoitti:
Mistä teillä trolleilla noita valheita riittää?
Huudatte erroria ja väitätte, että Luther eli 300-luvulla, Tuossako se kasteen "voima" näkyy? Valheita, valheita ja valheita...
Jouhtuukohan se teidän katkeruudestanne?
Eikö teidän kyvyt riitä edes antamaan vastausta noihin kysymyksiin?Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla todella valheita riittää. Hän huutaa katkerasti erroria ja väittää Lutherin keksineen lapsikasteen ja elänään 300-luvulla.
Johtuukohan tämä kaikki uudestikasteesta? Johtuuko hänen katkeruutensakin siitä? Eikö riitä kyvyt vastaamaan kysymyksiin? - uteliaisuutta
qnfqoeff kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla todella valheita riittää. Hän huutaa katkerasti erroria ja väittää Lutherin keksineen lapsikasteen ja elänään 300-luvulla.
Johtuukohan tämä kaikki uudestikasteesta? Johtuuko hänen katkeruutensakin siitä? Eikö riitä kyvyt vastaamaan kysymyksiin?Saattaa johtuakin, mutta kerroppa nyt, mitä tuo ERRORIN huutaminen tarkoittaa? Muut haluaisivat tietää.
- uteliasminäkin
uteliaisuutta kirjoitti:
Saattaa johtuakin, mutta kerroppa nyt, mitä tuo ERRORIN huutaminen tarkoittaa? Muut haluaisivat tietää.
Minä haluan tietää sen. Kerro nyt mitä erroroin huutaminen tarkoittaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
- tyhmyyttäkö
uteliasminäkin kirjoitti:
Minä haluan tietää sen. Kerro nyt mitä erroroin huutaminen tarkoittaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
Et siis tiedä, mitä "errorin" huutaminen tarkoittaa ja kuitenkin huudat sitä kurkku suorana.
Outoa.
Tuntuuko se kivalta? - uteliasminäkin
tyhmyyttäkö kirjoitti:
Et siis tiedä, mitä "errorin" huutaminen tarkoittaa ja kuitenkin huudat sitä kurkku suorana.
Outoa.
Tuntuuko se kivalta?Niin kerro nyt meille mitä tuo errorin huutaminen tarkoittaa, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Miksi huudat sitä? Eihän se katkeruuttasi poista.
- oletRienaaja
Niin kerro nyt meille mitä tuo errorin huutaminen tarkoittaa, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Miksi huudat sitä? Eihän se katkeruuttasi poista.
No minäpä kerron. Se on lyhennys sanoista
"Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!
Eli se tarkoittaa sinua, joka rienaat jatkuvasti,
"sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä" eli jonglööri. - uteliasminäkin
oletRienaaja kirjoitti:
No minäpä kerron. Se on lyhennys sanoista
"Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!
Eli se tarkoittaa sinua, joka rienaat jatkuvasti,
"sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli vauvavalelija-inttäjä-eksyttäjä" eli jonglööri.Sinun harhaoppisi on paljastettu, eikä Raamatussa ole mitään uskovien kastetta. Olet hävinnyt nämä keskustelut kaikki. Joten lopeta tuo jonglöörin ja muiden kristittyjen herjaaminen ja päänaukominen ja sano miksi huudat sitä erroria, sinä katkera ja sairas trolli.
- oletRienaaja
Sinun harhaoppisi on paljastettu, eikä Raamatussa ole mitään uskovien kastetta. Olet hävinnyt nämä keskustelut kaikki. Joten lopeta tuo jonglöörin ja muiden kristittyjen herjaaminen ja päänaukominen ja sano miksi huudat sitä erroria, sinä katkera ja sairas trolli.
Et siis taaskaan tajunnut. Sitä minä vähän pelkäsinkin.
No minäpä toistan:
""Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi!Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi. - uteliasminäkin
oletRienaaja kirjoitti:
No minäpä toistan:
""Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi!Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi.On erittäin raukkamaista rienata oikeassaolevaa raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa. Miksi uudestastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka ei ole kristitty Jeesuksen seuraaja, haukkuu ja rienaa kristittyjä?
Lopeta tuo huutaminen ja riehuminen. Katkeruutesi on niin valtavaa ettet pääse siitä irti ilman uskoa. Minä luotan kasteeseen voimaan eli Kristukseen. Sinä luotat omaan itseesi ja omaan epäjumaliisi. Siksi olet noin katkera. - pletRienaaja
On erittäin raukkamaista rienata oikeassaolevaa raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa. Miksi uudestastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka ei ole kristitty Jeesuksen seuraaja, haukkuu ja rienaa kristittyjä?
Lopeta tuo huutaminen ja riehuminen. Katkeruutesi on niin valtavaa ettet pääse siitä irti ilman uskoa. Minä luotan kasteeseen voimaan eli Kristukseen. Sinä luotat omaan itseesi ja omaan epäjumaliisi. Siksi olet noin katkera.Et siis taaskaan tajunnut. Sitä minä vähän pelkäsinkin.
No minäpä toistan:
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi!Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi. - uteliasminäkin
pletRienaaja kirjoitti:
No minäpä toistan:
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi!Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi.Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta.
Ja mikähän tuo plet on? Onko taas niitä sinun epäjumaliasi?? Eivätkö ne autakaan sinua pääsemään katkeruudestasi? - näinsevainmenee
Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta.
Ja mikähän tuo plet on? Onko taas niitä sinun epäjumaliasi?? Eivätkö ne autakaan sinua pääsemään katkeruudestasi?Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekoilee taas pahemman kerran. Ei hän ole mikään Jeesuksen seuraaja.
- oletteRienaajia
näinsevainmenee kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekoilee taas pahemman kerran. Ei hän ole mikään Jeesuksen seuraaja.
Ette siis taaskaan tajunneet. Sitä minä vähän pelkäsinkin.
No minäpä toistan:
Voitte siis lopettaa huutamasta itseänne !Onhan se nähty, että se ei auta teitä pääsemään katkeruudestastanne. Huutakaa vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua teidän ongelmiinne. - uteliasminäkin
oletteRienaajia kirjoitti:
Ette siis taaskaan tajunneet. Sitä minä vähän pelkäsinkin.
No minäpä toistan:
Voitte siis lopettaa huutamasta itseänne !Onhan se nähty, että se ei auta teitä pääsemään katkeruudestastanne. Huutakaa vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua teidän ongelmiinne.Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta. Se on raukkamaista sinulta haukkua raamatullisen kasteen kannattajia, meitä kristittyjä. Vielä kun sinun oppisi on ositettu vääräksi.
- oletRienaaja
Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta. Se on raukkamaista sinulta haukkua raamatullisen kasteen kannattajia, meitä kristittyjä. Vielä kun sinun oppisi on ositettu vääräksi.
Toistetaampa vielä, kun eräällä on vaikuksia ymmärtää selvää tekstiä. Toiset sen jo tajusivat.
No minäpä toistan taas:
""Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!=ERROR
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi !Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestastasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi.. - uteliasminäkin
oletRienaaja kirjoitti:
Toistetaampa vielä, kun eräällä on vaikuksia ymmärtää selvää tekstiä. Toiset sen jo tajusivat.
No minäpä toistan taas:
""Erittäin Raukkamaista Rienata Oikeassaolevaa Raamatulliseen kasteeseen uskovaa Jeesuksen seuraajaa!!!=ERROR
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi !Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestastasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi..Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta. Se on raukkamaista sinulta haukkua raamatullisen kasteen kannattajia, meitä kristittyjä. Vielä kun sinun oppisi on ositettu vääräksi.
Lopeta nyt tuo inttäminen! - järjenköyhyyttäkö
Sinähän täällä huudat noita mantrojasi, sairas trolli! Älä syytä siitä muita. Sinä et ole kristitty eikä sinulla ole oikeaa kuvaa kasteesta. Se on raukkamaista sinulta haukkua raamatullisen kasteen kannattajia, meitä kristittyjä. Vielä kun sinun oppisi on ositettu vääräksi.
Lopeta nyt tuo inttäminen!Täällä on näköjään vielä yksi epätoivoinen trolli, joka ei tajua selvää tekstiä. No, minäpä toistan, sillä "kertaus on paras opintojen äiti"!
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi !Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestastasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi.. - uteliasminäkin
järjenköyhyyttäkö kirjoitti:
Täällä on näköjään vielä yksi epätoivoinen trolli, joka ei tajua selvää tekstiä. No, minäpä toistan, sillä "kertaus on paras opintojen äiti"!
Voit siis lopettaa huutamasta itseäsi !Onhan se nähty, että se ei auta sinua pääsemään katkeruudestastasi. Huuda vaikka sitä "kasteen voimaa". Jospa siitä olisi apua sinun ongelmiisi..Täällä on yksi erittäin sairas ja ketakra trolli, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka jatkuvasti huutaa erroria että osaa selittää mitä se tarkoittaa.
Voit lopettaa tuon inttämisen. Se ei vie katkeruuttasi minnekään. Vain Jeesus voi sinua auttaa. Kasteen voima eli Kristus on auttanut minua saamaan rauhan ja pelastuksen. - ketakrako
Täällä on yksi erittäin sairas ja ketakra trolli, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka jatkuvasti huutaa erroria että osaa selittää mitä se tarkoittaa.
Voit lopettaa tuon inttämisen. Se ei vie katkeruuttasi minnekään. Vain Jeesus voi sinua auttaa. Kasteen voima eli Kristus on auttanut minua saamaan rauhan ja pelastuksen.Oliko sinulla jo koulussa samanlainen vaikeus ymmärtää lukemaasi?
Oliko jo silloin noin "ketakra"? - uteliasminäkin
ketakrako kirjoitti:
Oliko sinulla jo koulussa samanlainen vaikeus ymmärtää lukemaasi?
Oliko jo silloin noin "ketakra"?Hmmmm. uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa kirjoittaa. Hän on katkera eikä siitä muuksi muutu
- hfqpdfhqfpe
Hmmmm. uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa kirjoittaa. Hän on katkera eikä siitä muuksi muutu
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ilveilee aina muiden tekemillä kirjoitusvirheillä. Se on ainoa keino pestä kasvot sen jälkeen kun kaikki hänen harhansa on tuotu esille. Hänen katkeruutensa on nyt valtavaa!
- mielenmuutosko
Hmmmm. uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa kirjoittaa. Hän on katkera eikä siitä muuksi muutu
Onko "uteliasminäkin" tullut uskovien kasteen kannalle?
Hän kirjoittaa omista möhläyksistään ja haukkuu itseään "uudestikastajaksi"!
"Hmmmm. uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa kirjoittaa"
Tuolla edellä hän haukkuu itseään aivan aiheellisesti:
"Täällä on yksi erittäin sairas ja ketakra trolli," - fhpqefhfqe
mielenmuutosko kirjoitti:
Onko "uteliasminäkin" tullut uskovien kasteen kannalle?
Hän kirjoittaa omista möhläyksistään ja haukkuu itseään "uudestikastajaksi"!
"Hmmmm. uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa kirjoittaa"
Tuolla edellä hän haukkuu itseään aivan aiheellisesti:
"Täällä on yksi erittäin sairas ja ketakra trolli,"Eihän hauku itseään, vaan kyllä hän puhuu sinusta, sairas ja katkera trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Enkä usko että uteliasmnäkin on tullut uudestikasteen kannalle vaan hänkin pitäytyy raamatullisessa yhdessä kasteessa kuten kaikki oikeaoppiset kristityt. Sinuasta hän puhuu aivan kuten pitääkin.
Mahtaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä -trollia nyt harmittaa!! :DDDD - tulePois
Täällä on yksi erittäin sairas ja ketakra trolli, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka jatkuvasti huutaa erroria että osaa selittää mitä se tarkoittaa.
Voit lopettaa tuon inttämisen. Se ei vie katkeruuttasi minnekään. Vain Jeesus voi sinua auttaa. Kasteen voima eli Kristus on auttanut minua saamaan rauhan ja pelastuksen.Tule "uteliasminäkin" pois sieltä sairaiden ja katkerien trollien joukosta. Näkyy tuo katkeruus tarttuneen jo sinuunkin.
Eipä näytä tuo "kasteenvoima" tuoneen sinulle rauhaa. - fhpqefhfqe
tulePois kirjoitti:
Tule "uteliasminäkin" pois sieltä sairaiden ja katkerien trollien joukosta. Näkyy tuo katkeruus tarttuneen jo sinuunkin.
Eipä näytä tuo "kasteenvoima" tuoneen sinulle rauhaa.Ei täällä ole muita katkeria trolleja kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on nähtävästi palannut vapun jälkeen tänne taas herjaamaan. Katkera ja sairas hän on.
- tulePois
fhpqefhfqe kirjoitti:
Ei täällä ole muita katkeria trolleja kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on nähtävästi palannut vapun jälkeen tänne taas herjaamaan. Katkera ja sairas hän on.
Ai olet vielä "siellä"???
Tule jo valoon! Voit tulla katkeruutesi kanssakin. - jfweåf
tulePois kirjoitti:
Ai olet vielä "siellä"???
Tule jo valoon! Voit tulla katkeruutesi kanssakin.Niin, tule pois katkeruudestasi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Jeesus kyllä auttaa sinua, katkeraa trollia.
- tulepois
jfweåf kirjoitti:
Niin, tule pois katkeruudestasi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Jeesus kyllä auttaa sinua, katkeraa trollia.
Mutta sinäkö aiot pysyä siellä pimeydessä?
No, tietysti siellä ei katkeruutesi paljastu. - gwmjgåpweggwh
tulepois kirjoitti:
Mutta sinäkö aiot pysyä siellä pimeydessä?
No, tietysti siellä ei katkeruutesi paljastu.Minä olen kristitty,enkä ole pimdeydessä. Tule sinä pimeydessä oleva katkera trolli, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, Jeesuksen luo.
- pimdeydessä
gwmjgåpweggwh kirjoitti:
Minä olen kristitty,enkä ole pimdeydessä. Tule sinä pimeydessä oleva katkera trolli, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, Jeesuksen luo.
Hitlerkin oli kristitty. Hän ei ollut katkera kuten sinä vaan muuten vaan vainoharhainen. Mutta ilmeisesti teiille "kristityille" sopii toisten tappaminen tai tapattaminen, kuten Luther opetti.
Että sellaista kristillisyyttä. Kukahan se on "pimdeydessä"????
PS Nimimerkkisi senkun pitenevät yhdessä lisääntyvän katkeruutesi kanssa. Miksi? - fhpqefhfqe
pimdeydessä kirjoitti:
Hitlerkin oli kristitty. Hän ei ollut katkera kuten sinä vaan muuten vaan vainoharhainen. Mutta ilmeisesti teiille "kristityille" sopii toisten tappaminen tai tapattaminen, kuten Luther opetti.
Että sellaista kristillisyyttä. Kukahan se on "pimdeydessä"????
PS Nimimerkkisi senkun pitenevät yhdessä lisääntyvän katkeruutesi kanssa. Miksi?Hitler ei ollut tietääkseni kristitty. Kristitty on henkilö joka uskoo Jeesukseen ja siihen Jeesuksen jota Raamattu opettaa.
Sinä olet katkera trolli, etkä siitä muuksi muutu. Mahtaa harmittaa :DDD - pimdeydessä
fhpqefhfqe kirjoitti:
Hitler ei ollut tietääkseni kristitty. Kristitty on henkilö joka uskoo Jeesukseen ja siihen Jeesuksen jota Raamattu opettaa.
Sinä olet katkera trolli, etkä siitä muuksi muutu. Mahtaa harmittaa :DDDTeitähän taitaa olla useampia, jotka elätte vielä pimeydessä. Sekö teitä harmittaa?
"gwmjgåpweggwh", "fhpqefhfqe", "jfweåf" jne
Onko vielä useampia? Tulkaa vain rohkeasti esiin.
Hitler kuului Katoliseen kirkkoon ja hänetkin oli opetettu luottamaan "kasteen voimaan", ja se näkyi hyvin hänen toiminnassaan. Hän kuului siihen mainostamaanne "kristittyjen suureen joukkoon".
Sekö teitä harmittaa? - fhpqefhfqe
pimdeydessä kirjoitti:
Teitähän taitaa olla useampia, jotka elätte vielä pimeydessä. Sekö teitä harmittaa?
"gwmjgåpweggwh", "fhpqefhfqe", "jfweåf" jne
Onko vielä useampia? Tulkaa vain rohkeasti esiin.
Hitler kuului Katoliseen kirkkoon ja hänetkin oli opetettu luottamaan "kasteen voimaan", ja se näkyi hyvin hänen toiminnassaan. Hän kuului siihen mainostamaanne "kristittyjen suureen joukkoon".
Sekö teitä harmittaa?Ei täällä ole muita pimeydessä eläjiä kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä itse. Tulehan siis pois sieltä rypeästä sieltä katkeruudetasi. Jeesus voi sinua auttaa.
Kasteen lahjaan eli Kristukseen luottaminen vie taivaseen mutta Hitler ei sitä mitä ilmeisimmin tehnyt.
Se taitaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa harmittaa. - rypeästäkää
fhpqefhfqe kirjoitti:
Ei täällä ole muita pimeydessä eläjiä kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä itse. Tulehan siis pois sieltä rypeästä sieltä katkeruudetasi. Jeesus voi sinua auttaa.
Kasteen lahjaan eli Kristukseen luottaminen vie taivaseen mutta Hitler ei sitä mitä ilmeisimmin tehnyt.
Se taitaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa harmittaa.Vieläkö sinäkin olet "siellä"??? Sittenhän teitä on kaksi!
On varmaan hauskaa "rypeästää" siellä kahdestaan. - doordoor
rypeästäkää kirjoitti:
Vieläkö sinäkin olet "siellä"??? Sittenhän teitä on kaksi!
On varmaan hauskaa "rypeästää" siellä kahdestaan.Kyllä se vain niin menee että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa rypee omassa katkeruudessaan. On varmaan hauskaa rypeä siellä yksin ja purkaa sitä täällä kristityille haukkumalla ja kirjoitusvirheitä pikkaamalla. Huvinsa kullakin.
- rypeästäkää
doordoor kirjoitti:
Kyllä se vain niin menee että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa rypee omassa katkeruudessaan. On varmaan hauskaa rypeä siellä yksin ja purkaa sitä täällä kristityille haukkumalla ja kirjoitusvirheitä pikkaamalla. Huvinsa kullakin.
Doordoor sai taas purkaa paineitaan ja katkeruuttaan haukkumalla toista.
Mahtoiko helpottaa?
No, huvinsa hänelläkin. - hqpgweg
rypeästäkää kirjoitti:
Doordoor sai taas purkaa paineitaan ja katkeruuttaan haukkumalla toista.
Mahtoiko helpottaa?
No, huvinsa hänelläkin.Eihn doordoor ketään haukkunyt. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on ainoa joka täällä haukkuu. Hän saa siitä nautintoa. Sairas sadisti on tuo pelle kyllä
- totuusontämä
hqpgweg kirjoitti:
Eihn doordoor ketään haukkunyt. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on ainoa joka täällä haukkuu. Hän saa siitä nautintoa. Sairas sadisti on tuo pelle kyllä
Täysi pellehän koko tyyppi on. Sanoohan se jo nimikin: uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä!
- rypeästäkää
totuusontämä kirjoitti:
Täysi pellehän koko tyyppi on. Sanoohan se jo nimikin: uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä!
En nyt sanoisi, että tuo"doordoor" on täysi pelle, mutta itsepäinen "inttäjä-eksyttäjä-vauvanvalelija" hän kyllä on.
Mutta ei hän pärjää "totuusontämälle", jolla on vaikeuksia oikeinkirjoituksenkin kanssa, saatikka sitten Raamatun Sanan ymmärtämisen kanssa.
Mutta katkeruus heillä on samaa luokkaa. Onneksi hän on jo lopettanut "errorin" huutamisen. - gwegnwerg
rypeästäkää kirjoitti:
En nyt sanoisi, että tuo"doordoor" on täysi pelle, mutta itsepäinen "inttäjä-eksyttäjä-vauvanvalelija" hän kyllä on.
Mutta ei hän pärjää "totuusontämälle", jolla on vaikeuksia oikeinkirjoituksenkin kanssa, saatikka sitten Raamatun Sanan ymmärtämisen kanssa.
Mutta katkeruus heillä on samaa luokkaa. Onneksi hän on jo lopettanut "errorin" huutamisen.Ei doordoor olekaan pelle, vaan sinä, katekra ja sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Täydellinen pelle. Sairas pelle. Onneksi hän ei huuda enää sitä alias erroria, sillä se ei saanutkaan pois hänen katkeruuttaan. Nyt hän on keksinyt tuon alias jonglöörin jota hän huutaa.
Sairasta. - tosisairasta
gwegnwerg kirjoitti:
Ei doordoor olekaan pelle, vaan sinä, katekra ja sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Täydellinen pelle. Sairas pelle. Onneksi hän ei huuda enää sitä alias erroria, sillä se ei saanutkaan pois hänen katkeruuttaan. Nyt hän on keksinyt tuon alias jonglöörin jota hän huutaa.
Sairasta.Saatko usein tuollaisia raivokohtauksia?
- sairasolettrolli
tosisairasta kirjoitti:
Saatko usein tuollaisia raivokohtauksia?
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä tuntuu savat koko ajan raivokohtauksia. Kerrankin hän huusi naama punaisena että "alias error" mutta ei sekään tuonut uudestikastetta Raamatuun. Sairas pelle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa yrittää koko ajan muuttaa Jumlalan Sanaa, mutta eipä onnistu. Se tekee hänestä katkeran.
- huolestuttavaa
sairasolettrolli kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä tuntuu savat koko ajan raivokohtauksia. Kerrankin hän huusi naama punaisena että "alias error" mutta ei sekään tuonut uudestikastetta Raamatuun. Sairas pelle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa yrittää koko ajan muuttaa Jumlalan Sanaa, mutta eipä onnistu. Se tekee hänestä katkeran.
Olipa " sairasolettrolli:lla" harvinaisen pitkäkestoinen raivonpuuska. Omasta peilistäsikö sinä näit tuon kuvan?
Toivottavasti paranet pian. - totuusontämä
huolestuttavaa kirjoitti:
Olipa " sairasolettrolli:lla" harvinaisen pitkäkestoinen raivonpuuska. Omasta peilistäsikö sinä näit tuon kuvan?
Toivottavasti paranet pian.Minäkin toivon että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa paranee pian tuosta katkeruuden taudista. Rukoilkaamme kaikki hänen puolestaan. Jeesus on kuollut häntäkin varten. Raivoa ja vihaa, mitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuottaa, ei ainakaan Kristuksen Henki ttuota.
- ttuotatuota
totuusontämä kirjoitti:
Minäkin toivon että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa paranee pian tuosta katkeruuden taudista. Rukoilkaamme kaikki hänen puolestaan. Jeesus on kuollut häntäkin varten. Raivoa ja vihaa, mitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuottaa, ei ainakaan Kristuksen Henki ttuota.
Ai vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-"totuusontämä" onkin tuo raivoava trolli, "sairasolettrolli". Ilmankos teksti tuntui niin tutulta.
Eikö hän ole vieläkään oppinut kirjoittamaan? Eipä taida rukouskaan auttaa tuollaiseen katkeruuteen ja raivoon.
".... Henki ttuota." - totuusontämä
ttuotatuota kirjoitti:
Ai vauvanvalelija-inttäjä-eksyttäjä-"totuusontämä" onkin tuo raivoava trolli, "sairasolettrolli". Ilmankos teksti tuntui niin tutulta.
Eikö hän ole vieläkään oppinut kirjoittamaan? Eipä taida rukouskaan auttaa tuollaiseen katkeruuteen ja raivoon.
".... Henki ttuota."Kyllä uskon että rukous auttaa raivoosi ja vihaasi ja katkeruuteesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Luota Jeesukseen niin mikä vain on mahdollista. En ole mikään "sairasolettrolli"
- vääräkohde
totuusontämä kirjoitti:
Kyllä uskon että rukous auttaa raivoosi ja vihaasi ja katkeruuteesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Luota Jeesukseen niin mikä vain on mahdollista. En ole mikään "sairasolettrolli"
Ai olet muuten vain "sairastrolli"! Teitä tuntuu olevan täällä useampia.
Miksihän se sinun rukouksesi ei ole auttanut sinun vihaasi ja katkeruuteesi? Eikö Luther kuullutkaan rukouksiasi? - totuusontämä
vääräkohde kirjoitti:
Ai olet muuten vain "sairastrolli"! Teitä tuntuu olevan täällä useampia.
Miksihän se sinun rukouksesi ei ole auttanut sinun vihaasi ja katkeruuteesi? Eikö Luther kuullutkaan rukouksiasi?Ai sinä rukoiletkin Lutheria!!!! Ei ihme ettei ole auttanut. Pääset vihastasi ja katkeruudestasi kun rukoilet Jumalaa. Ei sinun Lutherisi siihen auta.
- vääräkohde
totuusontämä kirjoitti:
Ai sinä rukoiletkin Lutheria!!!! Ei ihme ettei ole auttanut. Pääset vihastasi ja katkeruudestasi kun rukoilet Jumalaa. Ei sinun Lutherisi siihen auta.
Olet siis huomannut, että Luther ei kuulekkaan sinun rukouksiasi. Tuntuuko se katkeralta?
Ilmankos vihasi ja katkeruutesi vain kasvavat. - totuusontämä
vääräkohde kirjoitti:
Olet siis huomannut, että Luther ei kuulekkaan sinun rukouksiasi. Tuntuuko se katkeralta?
Ilmankos vihasi ja katkeruutesi vain kasvavat.Ahaa, nyt huomasit ettei Luther kuulekaan sinun rukouksiasi. Aika kääntyä elävän Jumalan puoleen. Hän voi parantaa sairautesi, vaihasi ja katkeruutesi. Ne tuntuvat kasvavan koko ajan.
- jonglööri
totuusontämä kirjoitti:
Ahaa, nyt huomasit ettei Luther kuulekaan sinun rukouksiasi. Aika kääntyä elävän Jumalan puoleen. Hän voi parantaa sairautesi, vaihasi ja katkeruutesi. Ne tuntuvat kasvavan koko ajan.
Tässäkin näkee ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa ole mikään kristitty. Hänen mukaansa ihminen ei ole syntinen ja voi pelastua ihan hyvin ilman Jeesustakin. Täysin vastoin sitä mitä koko kristikunta opettaa!
Raamatun oppi on selvä:
"Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu" (Joh. 10:9)
"Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark. 16:16)
"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. " (Joh. 14:6)
Eli näin eroavat tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -miekkalähetystrollin ja Jeesuksen näkemykset. Loppuun ei voi sanoa muuta kuin että MOT ja Amen! - vääräkohde
jonglööri kirjoitti:
Tässäkin näkee ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa ole mikään kristitty. Hänen mukaansa ihminen ei ole syntinen ja voi pelastua ihan hyvin ilman Jeesustakin. Täysin vastoin sitä mitä koko kristikunta opettaa!
Raamatun oppi on selvä:
"Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu" (Joh. 10:9)
"Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark. 16:16)
"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. " (Joh. 14:6)
Eli näin eroavat tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -miekkalähetystrollin ja Jeesuksen näkemykset. Loppuun ei voi sanoa muuta kuin että MOT ja Amen!Miksihän sinun jumalasi ei ole parantanut "totuusontämän" vihaa ja katkeruutta?
Eikä edes se "kasteenvoima" ole auttanut! Eikä tuo rienaamisen himo ole vähenetynyt. Eikä edes se "vaihasi" (onko se jokin uusi tauti????) ole parantunut. Sama meno jatkuu viikosta toiseen.
Pitäsiköhän jonglöörillekin tehdä oma raamattu, tähän tyyliin:
""Minä olen portti. Se, joka kannetaan väkisin sisään minun kauttani, pelastuu" (Joh. 10:9) - ghqwpegwer
vääräkohde kirjoitti:
Miksihän sinun jumalasi ei ole parantanut "totuusontämän" vihaa ja katkeruutta?
Eikä edes se "kasteenvoima" ole auttanut! Eikä tuo rienaamisen himo ole vähenetynyt. Eikä edes se "vaihasi" (onko se jokin uusi tauti????) ole parantunut. Sama meno jatkuu viikosta toiseen.
Pitäsiköhän jonglöörillekin tehdä oma raamattu, tähän tyyliin:
""Minä olen portti. Se, joka kannetaan väkisin sisään minun kauttani, pelastuu" (Joh. 10:9)Hyvä että myönnät itsestäsi tuon:
" Eikä tuo rienaamisen himo ole vähenetynyt"
Olet katkera rienaaja, etkä näköjään muuksi muutu. Tiedän että haluat tehdä oman Raamattusi mutta Jumalan Sana on lahjomaton eikä sitä sinun tarvitse muuttaa. Mahtaa ny tuudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia harmittaa!!! :DDDD - seauttaisi
ghqwpegwer kirjoitti:
Hyvä että myönnät itsestäsi tuon:
" Eikä tuo rienaamisen himo ole vähenetynyt"
Olet katkera rienaaja, etkä näköjään muuksi muutu. Tiedän että haluat tehdä oman Raamattusi mutta Jumalan Sana on lahjomaton eikä sitä sinun tarvitse muuttaa. Mahtaa ny tuudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia harmittaa!!! :DDDDKerro, mikä sinua noin harmittaa!
Ehkä se helpottaisi katkeruuttasi!
- juhygfr
Aloituksen kirjoittajalle ei kelpaa Jeesuksen antama käsky. Ilmeisesti uskontunnustuksen kaltaisuus iskenyt:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
TUO ON PAHA KOHTA, ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana!
Järjettömäksi aivopestylle ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille hengellisesti sairaaksi manipuloiduille se kelpaa! - oilutterminkäteit
vauvaa revitään p..run sylistä papin ja kummien voimalla hiihhh ja niin ynnä tietenkin ne kummitukset siinä!
todelliset voimanpesät herran tekoja tehneet ja paljon saaneet raippoja uskonsa tähten.- mpnmo
vauvaa vedetään Jumalan syliin ilman että tämä on Kristuksessa... hihiii! Vaikka Jeesus sanoi ettei ilman uskoa voi pelastua niin silti uskotaan että kyllä voi
- eiseonnistu
mpnmo kirjoitti:
vauvaa vedetään Jumalan syliin ilman että tämä on Kristuksessa... hihiii! Vaikka Jeesus sanoi ettei ilman uskoa voi pelastua niin silti uskotaan että kyllä voi
Vauvaa ei tarvitse vetää Jumalan syliin, koska hän on jo siellä:
"Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Vaikka kovasti te yritätte riistää vauvaa pois Jumalan sylistä! - mpnmo
eiseonnistu kirjoitti:
Vauvaa ei tarvitse vetää Jumalan syliin, koska hän on jo siellä:
"Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Vaikka kovasti te yritätte riistää vauvaa pois Jumalan sylistä!Täh?
Onko vauva taivaassa? Eihän vauva ole taivaassa vaan täällä maan päällä. Vauva on syntinen, vaikka kovasti koitat tehdä vauvasta synnitöntä. Maailmassa ei ole mtään synnitöntä syntiinlankeemuksen jälkeen. - ParannuksenTeko
mpnmo kirjoitti:
Täh?
Onko vauva taivaassa? Eihän vauva ole taivaassa vaan täällä maan päällä. Vauva on syntinen, vaikka kovasti koitat tehdä vauvasta synnitöntä. Maailmassa ei ole mtään synnitöntä syntiinlankeemuksen jälkeen." Onko vauva taivaassa? Eihän vauva ole taivaassa vaan täällä maan päällä. Vauva on syntinen, vaikka kovasti koitat tehdä vauvasta synnitöntä. Maailmassa ei ole mtään synnitöntä syntiinlankeemuksen jälkeen. "
- milloin se vauva kerkesi syntiä tekemään, kun just putkahti ulos äidistään?
Syntinen ei ole ennen kuin tekee syntiä
Varas ei ole ennenkuin alkaa varastamaan.
Kun ihmisellä on taipumus lihan heikkouden tähden synnin tekoon, se taipumus ei vielä ole syntiä.
Synniksi taipumus tulee silloin, kun alkaa syntiä harjoittamaan, ei ennen.
Taipumus tappaa ei tee tappajaksi, ennen kuin alkaa tappamaan, tajuatko?
Taipumus huoruuteen ei tee huoraksi, ennen kuin alkaa huoraamaan, tajuatko?
Ette te evlutin laisen sokaisemat edes huomaa omaa sokeuttanne, vaan tälläkin palstalla kirjoittelette aivan Raamatun vastaisia asioita.
Tehkää parannus. - fpqefhqew
ParannuksenTeko kirjoitti:
" Onko vauva taivaassa? Eihän vauva ole taivaassa vaan täällä maan päällä. Vauva on syntinen, vaikka kovasti koitat tehdä vauvasta synnitöntä. Maailmassa ei ole mtään synnitöntä syntiinlankeemuksen jälkeen. "
- milloin se vauva kerkesi syntiä tekemään, kun just putkahti ulos äidistään?
Syntinen ei ole ennen kuin tekee syntiä
Varas ei ole ennenkuin alkaa varastamaan.
Kun ihmisellä on taipumus lihan heikkouden tähden synnin tekoon, se taipumus ei vielä ole syntiä.
Synniksi taipumus tulee silloin, kun alkaa syntiä harjoittamaan, ei ennen.
Taipumus tappaa ei tee tappajaksi, ennen kuin alkaa tappamaan, tajuatko?
Taipumus huoruuteen ei tee huoraksi, ennen kuin alkaa huoraamaan, tajuatko?
Ette te evlutin laisen sokaisemat edes huomaa omaa sokeuttanne, vaan tälläkin palstalla kirjoittelette aivan Raamatun vastaisia asioita.
Tehkää parannus.Syntinen on ennen kuin on tehnyt yhtään tekoa. Synti on se tila jossa me kaikki olemme. Synti on ero Jumalasta. Jo pelkkä taipumus on syntiä. Kukaan kellä on taipumus tehdä syntiä, ei voi päästä Jumalan luo. Pitää olla täysin puhdas. Jo pelkät ajatukset ja tekemättä jättämiset ovat syntiä, pahojen tekojen ohella.
Ette te uudestikastajat edes huomaa sokeuttanne. Täällä ke pidätte itseänne muita parempina ja synnittöminä vaikka ette sitä ole
Tee parannus, uudestikastaja. - voiherraisänäitä
fpqefhqew kirjoitti:
Syntinen on ennen kuin on tehnyt yhtään tekoa. Synti on se tila jossa me kaikki olemme. Synti on ero Jumalasta. Jo pelkkä taipumus on syntiä. Kukaan kellä on taipumus tehdä syntiä, ei voi päästä Jumalan luo. Pitää olla täysin puhdas. Jo pelkät ajatukset ja tekemättä jättämiset ovat syntiä, pahojen tekojen ohella.
Ette te uudestikastajat edes huomaa sokeuttanne. Täällä ke pidätte itseänne muita parempina ja synnittöminä vaikka ette sitä ole
Tee parannus, uudestikastaja.Kuules kun olet ihan hiljaa kukaan ei koskaan tiedä yksinkertaisuutesi määrää tässä asiassa, ymmärsitkö?
siis tuo tekstisi tuossa yllä on sataprosenttista puluntuubaa!
...jos sovitat vain yhden ajatuksen itseesi tuosta esitelmästäsi et koskaan ole pääsevä harjakattoa korkeampaan tilaan vaikka taivas on mielessäsi, ...siis tuo että kukaan jolla on taipumus tehdä syntiä ei pääse Jumalan luo..!
voiko enää paljoa järjettömämpää tekstiä laatia, en keksi yhtäkkiä moista ihmettä. - fpqefhqew
voiherraisänäitä kirjoitti:
Kuules kun olet ihan hiljaa kukaan ei koskaan tiedä yksinkertaisuutesi määrää tässä asiassa, ymmärsitkö?
siis tuo tekstisi tuossa yllä on sataprosenttista puluntuubaa!
...jos sovitat vain yhden ajatuksen itseesi tuosta esitelmästäsi et koskaan ole pääsevä harjakattoa korkeampaan tilaan vaikka taivas on mielessäsi, ...siis tuo että kukaan jolla on taipumus tehdä syntiä ei pääse Jumalan luo..!
voiko enää paljoa järjettömämpää tekstiä laatia, en keksi yhtäkkiä moista ihmettä.Kuules kun olet ihan hiljaa kukaan ei koskaan tiedä yksinkertaisuutesi määrää tässä asiassa, ymmärsitkö?
Siis tuossa tekstissäsi ei ole mitään järkeä
Jumala luo ei pääse syntinen.
Lue raaamttua ja tee parannus, sinä katkera uudestikastaja.
- Itä.Meren.tytär
Hyvä herrasväki! Minulla on ollut se käsitys Psalmi 51:7:stä, että
koska Daavidin äiti oli syntinen, epätäydellinen, niin
hän siirsi synnin automaattisesti lapselleen.
Saattoihan Daavidin isällä olla useampia vaimoja tai harjoittanut haureutta,
tai vaimo oli kuollut ja Daavidin äiti oli seuraava vaimo.
Kerrankos sisarukset ovat halveksineet pikkuveljeään,
joka nuorukaisena ei kyennyt heidän rientoihinsa. Mene, tiedä...
Onhan Jeesuksenkin velipuolista useampia olettamuksia, kuten etttä
he olisivat olleet Joosefin ensimmäisestä avioliitosta, kun vaimo oli kuollut.
Kas, kun en ollut paikalla silminnäkijänä;)- HohHoijjjjjaaaa
He, ei synti automaattisesti siirry ihmiseltä toiselle, ootsä aika vekkulitar.
Miten sitä vastasyntyneelle vauvalleen siirtää esim. varastamisen jekut, kun vauva ei ymmärrä yhtään mitään tästä maailmasta?
Hoh hoijjjjjjjjjaaaaa.
- totuusavautuu
Psalmi 51:7 käyttää runollista, kärjistävää puhetta, siinä ei kirjaimellisesti tarkoiteta sitä että lapsi on syntinen jo silloin kun hän syntyy.
Samantyylinen, ei-kirjaimellisesti otettava paikka löytyy myös Jobin kirjasta:
"En, vaan nuoruudestani saakka minä kasvatin häntä niinkuin oma isä ja äitini kohdusta asti minä holhosin häntä." Job 31:18
Kukaan ei voi holhota ketään "äitinsä kohdusta saakka". Tämän vuoksi tämä sananpaikka on otettava runollisena, kärjistyksenä. Samoin myös Psalmi 51:7. Psalmin kohta koskee koko ihmiskuntaa,synnin alaiseksi syntynyt ei pelkästään vauvoja.
- miksihän
Kukaan ei ole kiistänyt aloittajan kirjoitusta koskien Ps 51:7:ää ja siinä esiintyvää vihjausta, että Daavid oli syntynyt aviottomasta suhteesta ja sanoi siksi:
"Minä olen synnissä syntynyt.."
Kuitenkaan teologeilla ei ole mitään kiirettä muuttaa aikaisemmin omaksumaansa väärää tulkintaa tuosta psalmista, vaan lasten syntisyyttä puolustetaan juuri tuolla psalmilla. Muuten Raamatun sanomaa muutetaan kyllä omien tarkoitusperien mukaan, kuten on käynyt homo- ja lesbokeskustelussa. miksihän kirjoitti:
Kukaan ei ole kiistänyt aloittajan kirjoitusta koskien Ps 51:7:ää ja siinä esiintyvää vihjausta, että Daavid oli syntynyt aviottomasta suhteesta ja sanoi siksi:
"Minä olen synnissä syntynyt.."
Kuitenkaan teologeilla ei ole mitään kiirettä muuttaa aikaisemmin omaksumaansa väärää tulkintaa tuosta psalmista, vaan lasten syntisyyttä puolustetaan juuri tuolla psalmilla. Muuten Raamatun sanomaa muutetaan kyllä omien tarkoitusperien mukaan, kuten on käynyt homo- ja lesbokeskustelussa.Toi Ps kohta Daavid näki syylisyytensä missä oli tehnyt laittomuuden,kun hänelle valkeni ettei ihmisessä asu mitään hyvää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3442742Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15934Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149878- 79868
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58826