Hämmentävä lupaus Jeesukselta

mietinpaljonkin

Tämä kohta mietityttää: Matteus 18:19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa."
Koskiko tämä vain opetuslapsia vai kaikkia kristittyjä? Tähän on vaikeampi uskoa niinkuin kirjoitetaan mutta ehkä tarkoittaa jotain muuta?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaisen opetuksen olen ainakin kuullut, että myös mainitsemaasi kohtaa seuraavat jakeet liittyvät samaan asiaan. Eli Pietari kysyy Jeesukselta montako kertaa pitää antaa anteeksi, ja Jeesus vastaa, että "70 x 7" eli siis rajattomasti. Tätä seuraa vertaus armottomasta palvelijasta, joka ei antanut olematonta velkaa anteeksi (ihminen lähimmäiselleen) vaikka itse oli saanut valtavan velan anteeksi (ihminen Jumalalta). Näin ollen ainakin se pitää ottaa huomioon noita jakeita 19-20 miettiessä, että näiden kahden yhdessä rukoilevan on täytynyt sydämestään antaa anteeksi rikkomukset toisilleen ja muille ihmisille.

      • mutta.erota-nämä

        Niin, mutta ei tekoja voi aina antaa anteeksi, mutta ihmiselle voi antaa anteeksi, ja se on vapauttava kokemus siitä joka antaa anteeksi ihmiselle, ei teolle.


    • ikjnhtg

      Jeesus opetti tuon omille opetuslapsilleen, EI rikollisen kristinuskon uskovasille.

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan;
      14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
      RIKOLLISELLA kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia joten heille Jeesus antoi tämän tiedon...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5147
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3431
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2557
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2086
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1754
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1219
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1175
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      89
      1169
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe