Näky - Ojentautukaa kasteessa Herran puoleen!

sinettisormus1

Tänään, aamulla heräillessäni näin Herralta näyn ja sain tämän vastaan ottaa:
Näin ihmisen seisomassa kastevedessä ja hänen kätensä olivat ojentautunenina Herransa puoleen.... ja näin vielä kuinka Jeesus rakastavasti katsoi meidän puoleemme.
Hän kutsuu meitä Pyhän Kasteensa kautta luokseen, puhdistautuneena, ojennetuin käsin...
Sillä odottavan ihmisen kädet ovat alhaalla ja ehkä puuhkassakin, mutta ihminen joka ottaa vastaan heti sen minkä Herra tarjoaa meille armossaan, hän ojentaa itsensä Herran puoleen.
Tämä on siis tärkeä ja rakastava viesti Herralta tänään, meille kaikille ja etenkin sinulle joka et ole vielä ottanut Jeesusta elämääsi, nyt Jeesus kutsuu teitä, OJENTAUTUKAA Hänen puoleensa!
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Aamen.

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      Kaste Jeesuksen uudessa nimessä ....
      https://www.youtube.com/watch?v=EkZqPIfxnmk

      Lähdin hakemaan tubesta jotain näkyyn sopivaa ja minua vastaan tuli tämä video, kuin tarjottimella, Herra antoi sen eteeni ja oli kuin olisin näkyäni katsellut.
      Kiitos ja Kunnia Herralle.

    • sinettisormus1

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 3
      1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
      2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
      3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
      14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
      22. Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      23. Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
      24. Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
      25. Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
      26. Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
      27. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
      28. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
      29. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
      30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
      31. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
      32. Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33. Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

      • ggdfdff

        ggggdf


    • sinettisormus1

      ... Tämä on puhdistautuminen Yljän häihin ....

    • Järjestellään

      Siivoan vähän, nostelen profetiapalstalle kuuluvia ylös, jotta huuhaat putoaa.

      • sinettisormus1

        ... kiitos sinulle, :) ,Ole Siunattu Jeesuksen kristuksen nimeen!


      • rukoilja

        Olen ollut viimepäivinä Herran edessä ja murheessa.Mieleeni nousee sana kuka lohduttaa Suomen uskovia niinkuin Herra lohdutti Israelia Hes; 36 ja 38. En tiedä miksi olen murhemielellä tuntuu että jokapaiassa rehottaa oikeudettomuus,köyhiä sorretaan.Aivan kuin tässä jakeessa Israelin kansaa,kuitenkin Jumala on luvannut kansalleen viljavat maat,hedelmä tarhat,öljyt ja viinit.Jotta Israelin ei tarvitse olla riippuvainen mistään eikä kenestäkään.Herra on luvannut enentää maansa ja vetää kaikki omansa kansojen seasta maahansa ja levitää maansa teltan nyörit ja kaikille riittää ravintoa.Katsokaa mikä siunaus.Miksi me emme saa siunausta Jumalalta,miksi peltomme köyhtyvät,miksi maassamme on köyhyyttä ja ruokajonoja,miksi peltomme eivät tuota jyviä,-niin miksi? Kirjoitin myön ylös Isä meidän rukouksen...Jumala antaa meille uuden hengen sisimpäämme ottaa pois kivisydämmen ja ohjaa meidät oikealle tielle nimensä tähden.Voitko yhtyä rukoukseen maamme puolesta,jotta meillä olisi kaikille leipää,rauha ja turva jonka Jumala antaa jokaiselle.Niinkuin Kansalleen Israelille.


      • sinettisormus1

        Tuota samaa olen kokenut myös pitkään. Kaikkialla rehottaa pahuus ja omaan napaan tujottelu, ylpeys, kateus ja valtava ahneus. Herra vapauta meidät näistä kahleista. Tuntuu että tänään ollaan valmiit myymään vaikka omat vanhemmat, kunhan itsellä on pelit ja vehkeet alla, omahyväisyys kukoistaa, me olemme uppiniskainen kansa ja rukoilijoita on vähän, siksi Herra kuuluttaakin UUSIA TYÖMIEHIÄ työhönsä. Herra anna kansallemme herätys sinun puoleesi, vapauta meidät! Anna Herra meille uusi Henki, sinun Pyhä Henkesi, vuodata se ylitsevuotavasti Suomen kansan ylle, kiitos Herra että olet vielä meille armollinen ja saamme tehdä parannuksen ja puhdistautua sinun nimeesi, Jeesus Kristus, Herramme! Tätä olen sinulta alati rukoillut ja tulen rukoilemaan. Kiitän että tämän kaiken saan vastaan ottaa tässä ojennetuin käsin, ihanan pelastuksen ja vapautuksen Suomen kansalle. Sillä en halua jäädä odottamaan vaan otan sinun lahjasi heti vastaan, iankaikkisesti kiitollisena, sinä Herrani! Enkeli rivistösi olkoot vartiossa Suomen rajojen yllä, Kiitos Herra, Kiitos ja Kunnia sinulle Ianakaikkisesta iankaikkiseen. Jumalan Valtakunta on täällä, Jumalan Valtakunta on läsnä, ojentautukaa rukouksessa Herran puoleen.
        Aamen.


      • sinettisormus1

        Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle, rukoilija, ole vahva Jeesuksessa Kristuksessa!


      • rukoilja
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle, rukoilija, ole vahva Jeesuksessa Kristuksessa!

        Kiitos sinulle sinettisormus Kyyneleet tulivat silmiini Ja rukouksestasi me kaksi ainakin seisomme rukousrintamassa Suomen ja koko kansan puolesta,voi kumpa moni muukin tekisi nin tulkaa seisomaan rinnallemme ja rukoillaan siunaus koko maahamme.


      • sinettisormus1

        Aamen, Aamen, Aamen!!!!
        Kohta pian koittaa tuo Herätyksen runsaus ja rivistömme kasvaa UUSISTA TYÖMIEHISTÄ, me saamme vahvoina seisoa maamme muurien edessä, Herramme voimassa, Siunattu olkoot tämä Suomen maa, joka uudelleen HERÄÄ HERRAN, JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN!!! AAMEN!


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        Pyhien Kirjoitusten mukaan, oikea tapa kastaa on upottamalla. "Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä" (Matt. 3:16). "ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet" (Apt. 8:38). "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan" (Room. 6:4). Ruumista ei haudata laittamalla se maan päälle, ja heittämällä vähän maata päälle; vaan se laitetaan maan sisään, peittäen se täysin.


    • sinettisormus1

      Evankeliumi Matteuksen mukaan 3
      1. Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
      2. ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
      3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
      4. Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
      5. Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
      6. ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
      7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
      8. Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
      9. älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
      10. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
      11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
      12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
      13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
      14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
      15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
      16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
      17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

    • herätyksentuloa

      Kiitos taas Sinetti, ja runsasta Jumalan Siunausta. Näkysi on odottaa nyt Suomessa toteutumista. Miten pian, mutta sopii hyvin yhteen herätykseen, mstä jo Hilja Aaltonen puhui ja on jo alkanutkin.

      • sinettisormus1

        Kiitos sinulle, "herätyksentuloa". Minä en enää suostu odottamaan, vaan nyt tulee oppia ottamaan vastaan. Jos jäämme odottamaan sitä kyllä saamme tehdä. Herra haluaa että otamme vastaan. Mitä se on? Jos saat vaikka lahjapaketin, ethän jää odottamaan koska se avautuu, vaan ojentaudut sitä kohti ja otat vastaan lahjan sen antajalta ... näin hengessä teemme myös rukoillessamme, mitä sitten pyydämmekään. Ja nyt saamme ottaa vastaan vahvan Herätyksen voitelun Suomen ylle, ojentakaa kätenne ottamaan se vastaan, ethän halua avata lahjaa, tuota avokasta lahjaa vasta tuonnempana? Uskonne teidät pelastaa, uskonne teidät vapauttaa, tehkää kaikki uskoen!
        Aamen.


      • sinettisormus1

        Tämä ihana kappale tuli laulettavaksi perjantaisessa kokouksessa. Se on Hilja Aaltosen sanoittama ja olemme sitä täälläkin paljon kuunnelleet ja tiedän että se on erään rakkaan veljeni suosikki kappaleita, siksi niin iloiten lauloin sitä viime perjantainakin, - missä siis olet vejeni, Seurailija1? Sinua on kyselty minulta ja enpä osaa vastata, sinua kuitenkin myös kaivataan, sinua, tulirukoilijaa. Nyt on tuon sateen aika!
        https://www.youtube.com/watch?v=oTChwVHLzPo


      • sinettisormus1

    • sinettisormus1

      Uskon, että herätys alkaa nyt meistä, meistä Jumalan lapsista, täällä rintamalla, ei kirkon seinien sisältä. Me pienet ja nöyrät ihmiset saamme sen aikaan ja se on jo alkanut. Huomaat sen kun lähellä olevasi tulee oivaltamaan Jeesuksen, näin se alkaa, pienistä puroista, kasvaen ja kasvaen...
      Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
      Aamen.

      • sinettisormus1

        ... koin juuri, että Herra sanoo meille näin:
        - " Miksi olet suruissasi, miksi masentunut, miksi katsot vain olosuhteisiin? Minä olen tässä, etkö näe, minä olen tässä, sinun kasvojesi edessä, riemuitse siis ja iloitse, sillä Taivaan Valtakunta on tässä, ja olkaamme tuona rakkauden ja ilon valona myös toisille, niin että hekin alkavat kaipaamaan sitä itselleen, Minä olen teidän kanssanne!"


      • herätyksentuloa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... koin juuri, että Herra sanoo meille näin:
        - " Miksi olet suruissasi, miksi masentunut, miksi katsot vain olosuhteisiin? Minä olen tässä, etkö näe, minä olen tässä, sinun kasvojesi edessä, riemuitse siis ja iloitse, sillä Taivaan Valtakunta on tässä, ja olkaamme tuona rakkauden ja ilon valona myös toisille, niin että hekin alkavat kaipaamaan sitä itselleen, Minä olen teidän kanssanne!"

        Kiitos kiitos. Näin juurikin itselläni, taakse katselen ja takerrun. Ohi kiitää aika ja kun taakse kirkkammin katsoo näkee aina ne hiekan kahdetkin askeleet. Ja niinkin on että Jumala hoitaa meitä "nukkuessammekin".
        Ilo Herrassa on väkevyytemme, voimavaramme suurin. Iloon on aihetta, kun Taivaan Valtakunta on lähellämme, meissä itsessämme. Kiitos Jeesus, että Vapahdat.


      • sinettisormus1

        Aamen, Aamen, Aamen!!!


    • sinettisormus1

      ... Vapaus ahdistuksesta ja häpeästä....
      https://www.youtube.com/watch?v=DaX7q7guF4c

      Aloin katsomaan tätä ohjelmaa, miten tulikin tuolta eteeni ja huomasin: Aamen! Tämähän liittyy tämän päiväiseen sanomaan, kiitos taas sinulle Rakas herrani!

      • herätyksentuloa

        Suomalaiset on irroitettu irti koulujärjestelmän avulla kristinuskosta. Sokeutettu.
        Itse muistan 15-ikäisenä, miten uskovaisen opettajan vaikutus vahvisti uskoni ja rippikoulun otin vakavasti. Aika muuttui pian sellaiseksi, että nuorten oli lähdettävä maaseudun rauhasta työorjuuteen taajamiin ja siellä ei enää pätenyt rakkauden laki. Sieltä saakka on ns. ateistihenki saanut vaikuttaa maassamme ja määrätä lakipykälien suunnan. Nyt on sijaa kauniilla ja rohkeilla ja jopa poikien pitää keikaroida kauniina. Kyllä lahetyskenttä on maassamme valtava, mutta ei mahdoton, kun rukoilijoita on. Kiitos Herran.


      • sinettisormus1

        Niin totta puhut, minuakin usein harmittaa kuinka kouluista vähenee kokoajan uskonnon opetus ja etenkin se opetus jota itse lapsena saimme, eipä sitä enää ole ja kaikki rukoukset ovat jääneet pois, eipä ihme että lapsemme voivat huonosti. Muistan kuinka oli ihanaa kun toisella luokalla tuli uskontoa ja tunsin sen tutuksi tuolta pyhäkoulu puolelta, koin silloin iloa. Isäni oli tuolloin alkoholisti ja perheessämme kukoisti väkivalta, joten pelkoa riitti ja siksi tätini usein nykyään ihmettelee ääneen: -" miten sinusta tuli noin vakaa ja rauhallinen, kun olet kuitenkin kaiken tuon joutunut kokemaan?"
        Mietin sitä hetken itsekkin ja lopulta vastasin tädilleni, että olen jo pienestä uskonut Jeesukseen ja aina kun tuli jotai n ikävää, laskeuduin rukouksessa itkien Jeesuksen puoleen, koen että olen tuo turvan saanut Jeesukselta itseltään, miten sitä muuten selittäisin. Mutta tänään lapset eivät edes tunne Jeesusta johon voisi turvata. Herra, pyydämme tähänkin asiaan parannusta, sillä sinä olet sanonut: - "Antakaa lasten tulla minun tyköni ..."
        AAMEN!


      • sinettisormus1

        .... ps. viemme kyllä vastasyntyneen lapsen kasteelle, mutta sen jälkeen katkaisemme lapselta mahdollisuuden Jeesuksen tuntemukseen, joulupukista kyllä pidämme huolen....


      • Varuillaan

        Lopputulos tulee olemaan karmea tulevaisuudessa, jos ei ole jo? Siinä ei mitään, jos ei uskonnon tunnilla kiinnosta kuunnella, mutta aina sieltä jotain jää päähän. Itse en luota näihin ateistisiin voimiin mitenkään, että ne pystyy pitämään tätä maata pystyssä? Tulevaisuudessa vielä kun kaikki perinteet katkaistaan, lopputulos tulee olemaan katastrooffi! Ketä siitä sitten syytät? Niitä nuoriako, jotka eivät ole saaneet opetusta?


      • sinettisormus1

        Vastuu on ensi kädessä kodeissa ja maan hallituksella, mihin ajamme lapsemme?


      • herätyksentuloa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Vastuu on ensi kädessä kodeissa ja maan hallituksella, mihin ajamme lapsemme?

        On maksettu liian suuri hinta markkinavoimakulttuurillemme. Se vei ensin pikkusormen ja on jatkuvasti lisää ottamassa. Ihmiset eivät ymmärrä kysyä todellista hintaa. Paradoksaalista, vaikka juuri markkinavoimissa määrää voiton tavoittelu eli hyöty. Samalla häipyi ihmisen ymmärrys siitä, mikä on elämän tärkein asia. Rauhan ja sen tuoman ilon sydämeen antaa vain Jumala.
        Raamatun Sanassa on: " Mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän omistaisi koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon". Markkinaelämässä menetimme loputkin maatilkkumme mammonalle, jotta rahaa tulisi. Sitten ihmisten koulutukseen upotetaan rahaa ihmiselämän jopa 25 ensimmäistä vuotta. Vauvaiästä alkaen ateistikoulutus. Siis paljon rahaa palaa Suomessa siihen, että ihmiset eivät löytäisi tietä Jumalan johdatukseen. Tuulen tavoittelua. Kavahtakaa fariseustan ja kirjanoppineiden hapatusta, sanoi Jeesus!
        Kautta aikain on ihmiset omavoimaisuuteensa mieltyneenä tahtoneet johtaa muita ihmisä. Tapoja ja oppeja on laidasta laitaan ja kaikki vääriä, joissa ei ole perusteita Totuuden Sanasta Raamatussa.
        Emme voi palvella kahta herraa mammonaa ja Jumalaa, toinen on jätettävä.


      • sinettisormus1

        Aamen.


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        LASTEN RUKOUS ISÄNMAAN PUOLESTA




        OTA, Herra, suojahas synnyinmaa,
        koti kallis, rakkain tää!
        Tätä seutua varjele rauhaisaa,
        oi, turvaa rannat nää!
        Isän onnenmaa, maja äityen,
        tää kehtoomme, suojamme nuoruuden
        ota varjoovan turvas taa!
        Ota suojahas Suomenmaa!

        Vain pieniä lapsia olemme, oi,
        tien varrella kukkia maan,
        ja muuta emmehän mitään voi
        kuin Sua rukoilla vaan.
        Oi, Herra, heikkojen uskallus,
        ole voima meille ja lohdutus,
        valo, turva ja johto sees!
        Ota Suomemme siunauksees!

        Suo meidän kasvaa, ja meidätkin
        tee tueksi synnyinmaan!
        Sitä riemun ja murheen aikoihin
        meit opeta rakastamaan!
        Isän onnenmaa, maja äitiyen,
        tää kehtomme, suojamme nuoruuden
        ja meidät kaikki sä vain
        Ota armossas suojaas ain!


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        Niin kehotan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niin kuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, 2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa 3. ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: 4. yksi ruumis ja yksi henki, niin kuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; 5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; 6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. 7. Mutta itse kullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.


      • Sinetti !

        Laittamasi linkin "opetus" oli puutaheinää....valitettavasti.

        En jaksa edes lähteä tässä korjailemaan kaikke asitä SIELULLISTA ja YMMÄRTÄMÄTÖNTÄ ROSKAA, jota kyseinen henkilö "opetti" !

        Jos haluat nähdä alkuseurakunnan käytännön koskien lasten kastamista, niin lue Matti Väisäsen kirja; Pyhä Kaste Raamatussa.

        Kirja ei ole mikään "kevyt" kirja lukea. Siinä käydään niin kieliopilliset kuin sisällölliset asiat läpi koskien Kastetta.

        Lisäksi TODISTETAAN useilla 300 ensimmäisen vuoden aikana, kuinka kirkon/seurakunnan paimenet kasteasioista säätivät/todistivat. AINA LAPSET KASTETTIIN.

        Saatana ei halua ketään kastettavan, ei ketään.


        Lyhyesti; Kastettaessa kastamaton henkilö, kreikan kastaa verbi, tai muut vastaavat, ovat PASSIIVIN AORISTI-muodossa.

        Passiivi= ei ole siis "tekijää" AORISTI= verbin muoto, joka ilmaisee että asia on KOKONAAN tapahtunut.

        Näistä yhdessä käytetään kuvausta ns. " Jumalallinen passiivi". eli TEON SUORITTAJA ON JUMALA ITSE.

        Näin siis Raamatun alkuteksti AINA Kastamisesta puhuttaessa.


        Ei laita tähän niitä kirjallisia alkuseurakunnan todistuksia, koska ne ovat kunkin halukkaan totuuden etsijän luettavissa edellä mainitussa Väisäsen kirjassa sivulta 293 alkaen, sivulle 316. Tuossa siis pelkästään alkuseurakunnan todistuksia.

        Yksi Herra, Yksi Usko, Yksi Kaste, Yksi Jumala, ja kaikkien Isä.


      • sinettisormus1

        ... valitan, tästä on niin paljon näkemys eroja ja sen tiedät sinäkin, tässä kantamme on eri, mutta olet silti rakas sisareni .... ei anneta sen tulla kiistakapulaksi välillemme.


      • näkymätön-ninni

        Kaste kysymys on yksi sellainen asia, josta helposti tulee kiistakysymys uskovien välille!

        Ei ole väärin kastaa lapsia. Eikä ole väärin käydä aikuiskasteella. Jokainen uskova joutuu pohtimaan tuota kaste asiaa jossain vaiheessa uskossa vaeltaessaan. Mutta on muistettava ettei kaste kysymys ole pelastus kysymys! Tämä on tärkeää erottaa!


      • näkymätön-ninni

        Heprealaiskirje 6

        1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,


        2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.


        3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.


      • sinettisormus1

        Jeesuskin teki kastetta, hän kastoi myös opetuslapset, hän kehoitti tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen ja tuota olen aina miettinyt tässä eriäväisyydessä, että miten pientä vauvaa voi kehoittaa tekemään ennen kastetta parannusta. Itse nojaan vain Raamatun sanaan en maailman oppeihin joita seurakunnat, kirkko ja vatikaani jakaa, minun nojaus on sanaan ja siinä pysyn. Itse sain kutsun kasteelle Jeesukselta itseltään ja olen siitä täällä paristi kertonutkin, siinä ei ollut mukana maalliset opit. Se kutsu aiheutti silloin "itkuherätyksen". Ihmettelen usein miten nuo monet Raamatun paikat voimme niin eritavoin ymmärtää, itselleni ne ovat niin selvää ... ja tämän ketjun aloitus näkykin kehoittaa tuohon sanan mukaiseen kasteeseen.... Jeesus eli elämänsä meille esimerkiksi ja niin hän kävi myös kasteella, esimerkkinä meille.


      • sinettisormus1

        Aloituksen näyn koin kutsuksi teille, jotka ette ole vielä käyneet kasteella, se oli kutsu, kuin itse aikanani sain ja ymmärrän sen jotenkin merkitykselliseksi, on se sitten Herralle merkki siitä henkilökohtaisesta liitosta hänen kauttaan, että olemme sen valmiit vastaanottamaan. Sen täytyy olla tärkeää, sillä miksi Jeesus tuon kutsun muuten antoi, miksi hän sen itsekkin esimerkillään meille osoitti? Mutta jokainen tehköön henkilökohtaisen päätöksen, mitä vastaa tuohon kutsuun? Minä aikanani otin tuon kutsun vastaan kuuliaisena, kun hän sen minulle esitti. Kirkko leimasi minut heti, että olikohan tämä Jumalastakaan. Pirkko Vesavaara kertoi viime perjantaina kokeneensa aivan saman, kun kävi kasteella, kirkon ovet paukkuivat hänen nenänsä edessä.
        Kiitän kuitenkin Jeesus sinua tuosta näystä ja toivon että me valaistumme kauttasi tässäkin asiassa.
        Aamen.


      • näkymätön-ninni

        Tämä onkin asia joka tarvitsee paljon rukousta ja Sanan tutkimista. Monelle Herra on näyttänyt selvästi rukouksessa näyn, että lapsena annettu kaste riittää. He ovat saaneet rauhan Herralta kaste asiaan tätä kautta.

        Mutta minut vaikka olen lapsena kastettu Herra johdatti kasteelle uskoon tultuani. En kuitenkaan koe että he jotka uskovat lapsena saadun kasteen riittävän olisivat väärässä.


      • sinettisormus1

        ... sinutkin siis Jeesus johdatti vielä kasteelle, vaikka tiesi sinut lapsikastetuksi. Niin minutkin on lapsena kastettu. Mutta 2009 sain ensin unen jossa seisoin uimahallin altaassa yksin, ja tuo vesi oli verenpunaista... ihmettelin silloin tuota unta ja ajattelin se olevan symbolinen, mutta 2010, koin tuon itku herätyksen kun olin lähdössä saunaan, koin todella vahvasti että minun tulee päästä kasteelle, tavalla tai toisella, itkin todella katkerasti. Oli vaikeaa löytää tahoa joka kastaisi, mutta sekin löytyi, eikä minun tarvinut liittyä mihinkään erikseen sen tiimoilta, kaikki esteet raivattiin kuin ihmeen kaupalla tieltäni ja sain kuuliaisena ottaa vastaan tuon kutsun. Oli vielä kaksi vaihtoehtoa, erään mökin järvellä tai uimahallissa, mutta uneni mukaan valitsin tuon hallin ja se toteutui. Tämä tarina on vielä pitempi ja ihmeitä matkassa, mutta tässä näin lyhykäisesti., todistuksena.Tässä koetellaan myös kuuliaisuuttamme, ja rohkeuttamme, mutta Jumala on ilmoittanut ettei hän luonut meitä pelkureiksi.


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... sinutkin siis Jeesus johdatti vielä kasteelle, vaikka tiesi sinut lapsikastetuksi. Niin minutkin on lapsena kastettu. Mutta 2009 sain ensin unen jossa seisoin uimahallin altaassa yksin, ja tuo vesi oli verenpunaista... ihmettelin silloin tuota unta ja ajattelin se olevan symbolinen, mutta 2010, koin tuon itku herätyksen kun olin lähdössä saunaan, koin todella vahvasti että minun tulee päästä kasteelle, tavalla tai toisella, itkin todella katkerasti. Oli vaikeaa löytää tahoa joka kastaisi, mutta sekin löytyi, eikä minun tarvinut liittyä mihinkään erikseen sen tiimoilta, kaikki esteet raivattiin kuin ihmeen kaupalla tieltäni ja sain kuuliaisena ottaa vastaan tuon kutsun. Oli vielä kaksi vaihtoehtoa, erään mökin järvellä tai uimahallissa, mutta uneni mukaan valitsin tuon hallin ja se toteutui. Tämä tarina on vielä pitempi ja ihmeitä matkassa, mutta tässä näin lyhykäisesti., todistuksena.Tässä koetellaan myös kuuliaisuuttamme, ja rohkeuttamme, mutta Jumala on ilmoittanut ettei hän luonut meitä pelkureiksi.

        Juuri näin kävi...

        Rukoilin kovasti Jeesukselle tätä kaste asiaa. Kyselin ja ihmettelin. Pitäisikö kasteelle mennä? Ja miten menisin, missä ja milloin? Vielä kun maalla asumme matkat on pitkät ja pienet lapset. Eikä uskovia ollut lähettyvillä!

        Ihmeellinen oli Herran johdatus kasteelle. Samana kesänä ,kun tuota asiaa rukoilin tuli samalle kylälle uskova perhe, joka alkoi pitää raamattupiiriä. Aloin käymään siellä ja heidän kauttaan asia järjestyi kuin tilauksesta. Kaikki järjestyi uskomattomalla tavalla! Eikä tarvinnut liittyä mihinkään seurakuntaan tai kirkkoon tuon kasteen vuoksi.


      • näkymätön-ninni

        Mietin tässä että oliko 2007 vai 2008, kun kasteella kävin. No väliäkö tuolla ajalla, mutta tehty on. :)


      • sinettisormus1

        Aamen. Minäkin olen täällä metsän keskellä, ei kulje linja-autot, eikä itsellä ole korttia ja mies ei uskova, jota vähääkään kiinnostaa. Sanoin Herralle, jos tämä on sinusta ja sehän oli ja kaikki toteutui kuin ihmeen kaupalla. Nuorempi veljeni tuli silloisella kulkuneuvollaan ,tuuletin hihna vinkuen ja pelkäsi niinkö tuo matka onnistuisi, minä vain hymyilin että kyllä onnistuu sillä olet nyt tässä asiassa Herran työkalu ja autokin kestää ja niin tapahtui. Kyllä paholainen yritti estää viime tippaan, muttei onnistunut ja nauroinkin sille ääneen että sinut on tunnistettu! Mutta tuo kasteelle menon tunne oli niin vahva että se oli pakko toteuttaa, ei ollut enää vaihtoehtoja. Itse pidän sitä tärkeänä. Meillä oli siis tässäkin asiassa aika samanlaiset lähtökohdat ja jos se ei olisi tärkeää, ei Jeesus tuota kutsua olisi antanut. Tähän uskon vakaasti.


    • sinettisormus1

      Evankeliumi Markuksen mukaan 16
      1. Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
      2. Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
      3. Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
      4. Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.
      5. Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.
      6. Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
      7. Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."
      8. Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.
      9. Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
      10. Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
      11. Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
      12. Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
      13. Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
      14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
      15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      • sinettisormus1

        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        ... niin totta, joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu ....
        juuri tuossa järjestyksessä, näin uskon .


    • hyvääsanomaaesille

      nosto

      • aameniavaan

        Edelleenkin hyvää sanomaa esille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe