6-7 litraa punaviiniä menee viikossa

OlenkoAlkoholisti

Nautin siis n. litran punkkua päivittäin, olenko alkoholisti, juonko liikaa???

Mitään kummempia paskatauteja en ole sairastellut vuosiin, muutenkin olo hyvä.

Pitäisikö minun otattaa verikoe ja katsoa maksa arvot? Minulla on myös vyötärölihaavuuttakin, syönyt vuosikausia SSRI ja neuroleptistå pituuteni 170cm, paino n. 100kg ikäni on 33v.

12

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläolet

      Olet alkoholisti.
      Testin voit tehdä vaikka tämän sivun kautta.
      http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi

      Alkoholilla lisäksi mitätöit syömiesi lääkkeiden vaikutusta. Alkoholilla myös lihotat itseäsi koko ajan.

      Raitistu, niin saat elämän. Se voi olla pitkä prosessi, mutta hae apua vaikka A-klinikalta.

      • haistaspyllynreikä

        Mulla on jo elämä, elän sitä jokapäivä... tiedoksi sulle!

        Sä oletkin varmaan joku prkleen hienoperseruikeloterveysintoilija. Et ole ikinä kunnonruokaa nähnykkään.

        NO VAIKKA OLENKIN MIES, JA 170CM PITKÄ!!!!!


      • juoppoämmä

        Minulla on viime aikoina ruvennut menemään suunnilleen samanlainen määrä viiniä viikossa. Jonkinlainen alkoholisti olen tunnustanut olevani jo pitkään, sillä viiniä olen lipitellyt jo vuosia, enemmän tai vähemmän. Tosin nyt se tuntuu riistäytyneen aivan käsistä, viiniä on saatava päivittäin ja humalaan asti. Työni hoidan kuitenkin hyvin, vaikka tietty olen aamuisin väsynyt. Muutakin elämää ja ystäviä on.

        Minä olen siis nainen, mutta erotuksena alkuperäiseen kirjoittajaan, en voi ollenkaan hyvin. Verenpaine on koholla, maha usein kipeä (pelkään haimatulehdusta ihan hysteerisesti), ylipainoa jne.jne... Mielikin on usein maassa, ja tunnistan sen johtuvan alkoholista. Usein herään aamuyöllä ahdistuneena miettimään heikkoa luonnettani, ja päätän, että nyt loppui! Seuraavana päivänä kuitenkin alkaa taas suu napsaa, ja niin sitä taas suunnataan Alkoon. :(


    • Nauttikaamme

      Lienee melko suhteellista mikä on liikaa ja mikä sopivaa. Kaikenkarvaisten pipertäjien mielestä puoli lasillistakin on liikaa.
      Joku EU:n johtopaikoillakin oleva tyyppi nauttii päivittäin litran viiniä kaiken muun lisäksi. En enää muista kuka se onkaan, mutta terveen näköinen ja hoitaa hommat siinä kuin joku raivoraitiskin. Raivoraittius on useimmiten osoittautunut terveyden kannalta huonommaksi vaihtoehdoksi kuitenkin verrattuna litraan viiniä. Viinissä on runsaasti terveyttä edistäviä aineita. Raamatussakin kehotettiin juomaan viiniä, eikä ainakaan missään kohtaa kielletty tai tuomittu sen käyttöä.
      Kukapa sen osaa kertoa montako pulloa Jeesuskin kittasi päivänsä kuluksi. Ei ainakaan sylkäissyt lasiin, se tiedetään.

      • Aloittaja-Tässä

        Puhut täyttä asiaa, viini on seurajuoma ja hyvä viini tulee aina juoda hyvässä seurassa, jakakaa leipä keskenänne ja kohottakaaa malja.


      • Viisastenjuoma

        Puoli lasillista on kuitenkin iiihan eri asia kuin litra. Aloittaja on alkkis, siitä hän ei pääse yli eikä ympäri. Painoa on liikaa pituuteen nähden, joten sairas eli kipeä keski-ikä edessä, ei tulevaisuutta iäkkäämpänä.

        Kuiva viini tosin lihottaa vähemmän kuin muut sokeriset alkojuomat. Oletan, että elopainonsa on kerätty muilla konstein. Jo Jeesuksen aikainen ohje kuuluu; vähän viiniä, paljon vettä.


      • ViinisilmäÄhkö
        Viisastenjuoma kirjoitti:

        Puoli lasillista on kuitenkin iiihan eri asia kuin litra. Aloittaja on alkkis, siitä hän ei pääse yli eikä ympäri. Painoa on liikaa pituuteen nähden, joten sairas eli kipeä keski-ikä edessä, ei tulevaisuutta iäkkäämpänä.

        Kuiva viini tosin lihottaa vähemmän kuin muut sokeriset alkojuomat. Oletan, että elopainonsa on kerätty muilla konstein. Jo Jeesuksen aikainen ohje kuuluu; vähän viiniä, paljon vettä.

        Raamatussahan muistaakbseni sanottiin : "Virratkoon viini, niinkuin vereni",


    • eialkoajokapäivä

      Ilman muuta tuollaiset määrät on liikaa jatkuvasti käytettynä, joten täysin alkoholittomia väliviikkoja pitää olla, muutoin katoaa kontrolli jossakin vaiheessa kokonaan. Se on myös hyvä mittari alkoholisoitumisen asteelle, kun joutuu olemaan juomatta välillä.

    • alkkistulossa

      Vastaa samaa kuin joisit 7 tölkkiä olutta päivässä. Eli liikaa. Itse juon se yhen viinipullon viikossa.
      Tuo on sitä tissuttelu juomista. Eli olet joka päivä sellaisessa pikkuisessa hyvän olon huppelissa, jota tavoittelet tietoisesti tai tiedostomatta.

    • Aloittaja-tässä

      Joo o, myönnänkyllä että otan liikaa. Pitää vähentää ainakin puol litraa päivän annoksesta.

      Tohtori Kari Poikolaisen sanoin etiäpäin: "Pullo viiniä päivässä on Ok"....

    • Aloittaja-tässä2018

      Moikka, vielä ollaan hengissä. Iho valkoinen ja silmämunatkin.

      Eilen vetäisin litran verran valpolicellaa ;)

      • 2hanapakkaustaviikossa

        Punkut on terveellisempiä kuin valkkarit Valkkarit sisältää paljon sokeria ja sehän kyllä lihottaa sekä tietysti paha hampaille.
        En sanoisi että litra päivässä mitenkään liikaa olisi tai pahaksi terveydelle jos syö normaalisti. Kuumassa ilmastossa se määrä häipyy jo hikenä pois.
        Jos litran jakaa tasaisesti koko päivälle, niin se ei aiheuta minkäänlaista humalatilaakaan ja elimistö pysyy varmasti terveempänä kuin jollain tiukkapipoisella ryppyotsaisella pipertäjällä, jolle yksikin tippa alkoa on liikaa hänen mielestään. Tuollaisen
        pipertäjän tunnistaa jo kaukaa kamalasta hengityshajustaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe