Suhtautuminen vastakkaiseen sukupuoleen

sukupuoliteoriaa

Näkee täältäkin että vaikka ätmit katkerana haukkuu naisia niin samalla kuitenkin kaipaavat ja haluavat ja ihailevatkin heitä, ainakin osaa heistä ja veto ja halu vastakkaiseen sukupuoleen on ihan valtava. Naiset puolestaan eivät juuri koskaan ilmaise miehiin kohdistuvaa halua, ihailua tai muitakaan positiivisia tunteita, enemmänkin ollaan että "en tarvitse miestä" tai muuten pidetään itsestäänselvänä että miehet ihailee heitä ja heille kuuluu mies, vaikka olisi kuinka syrjäytynyt ja onneton nainen niin heilläkin on vahva tunne siitä että miehillä ei tee mitään tai heille kuuluu joku tasokas mies, koska he ovat naisia. Itseään he kyllä ihailevat ja naisten halussa onkin selvää että sen pitää kohdistua naiseen itseensä, eli halutaan tai suorastaan vaaditaan että miesten pitää haluta heitä, mutta he eivät itse koskaan ilmaise haluavansa miehiä, koska miehillä ei tee mitään ja yksinkin pärjää jne.

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkinrotta

Olipas sekava vuodatus.

• aaapeee

Mitäs sekavaa tuossa oli? Tässä sulle for dummies -versio: Miehet haluaa naisia, naiset esittää etteivät halua miehiä.

• 5plus5

Miten niin esittää?

• atännä

Aha.

• Lisäätulee

paskaa niskaan

• Dubhe

Kyllä mä ihailen miehiä. Olisi ihanaa löytää mies kumppaniksi. Sellainen jonka kanssa voisi pusia, halia ja sekstailla. Mulla vaan on kovat vaatimukset miehelle: hänen pitäisi arvostaa itseään ja muita ihmisiä. Pituudella, ulkonäöllä, ammatilla, varallisuudella ei ole väliä, mutta sydän ja aivot pitää olla.

• Ihan totta kyllä. Aika harva nainen myöntää tarvitsevansa miestä tai yleensä arvostavansa miehiä. Onko se jotenkin heikon naisen merkki jos myöntää tarvitsevansa miestä ja parisuhdetta? Luuleeko nainen olevansa jotenkin heikko ja epäitsenäinen jos myöntää?

• nänsemenafkow

Ne jotka ovat sen myöntäneet, ovat jo parisuhteessa.

• mvkwmnl

Arvostan miehiä, jotka osaavat katsoa asioita muiltakin kuin omalta kannaltaan ja kohtelevat muita ihmisiä kunnioittavasti. Sattuneesta syystä täällä ei juuri sellaisia ole näkynyt.

• @mvkwmnl

Arvostan naisia, jotka osaavat katsoa asioita muiltakin kuin omalta kannaltaan ja kohtelevat muita ihmisiä kunnioittavasti. Sattuneesta syystä täällä ei juuri sellaisia ole näkynyt.

Pitää myös käyttäytyä "kunniallisesti", koskee myös niitä paikkoja, kun ollaan siellä "kulississa/kuplassa" piilossa, eli ei ne sanat vaan ne teot.......

Heitän pallon takaisin, mutta sillä poikkeuksella, että nyt lähi aikoina on alkanut tuntua siltä, että 1-2 kpl lisäksi, jotka täällä ovat olleet koko ajan, on tullut muutamia uusia kasvoja, jotka tuntuvat arvostuksen ansaitsevan.

• Älykkö

Kiitos, hyvin sanottu kirkas ajatus!
      Jos on ottanut tietyn asenteen ja näkökulman miehiä kohtaan, niin sitä on vaikea muuttaa koska se olis aika noloa.Varsinkin tällä palstalla.
      Loppupelissä jokainen kaipaa rakkautta ja hyväksyntää toisilta. Olen huomannut miten täällä negatiivisuus kärjistyy! Helppo huudella kun ei tarvitse kasvoista kasvoihin kohdata!
      Toivon kaikille Rakkautta elämään <3

• @Älykkö

=) "Peukku"

Ei mitään lisättävää, mutta kiitokset sinulle tuosta viestistä ja samat toivotukset kaikille! :)

• Älykkö
        PunaValkoRitari kirjoitti:

@Älykkö

=) "Peukku"

Ei mitään lisättävää, mutta kiitokset sinulle tuosta viestistä ja samat toivotukset kaikille! :)

Kiitos myös sinulle! Vaikutat älykkäältä ja rauhalliselta kaverilta. Et ilmeisesti provosoidu helposti? Mitä olen seurannut sinun keskusteluja :) Rakkautta sinulle <3
        Hauskaa viikloppua!

• Älykkö kirjoitti:

Kiitos myös sinulle! Vaikutat älykkäältä ja rauhalliselta kaverilta. Et ilmeisesti provosoidu helposti? Mitä olen seurannut sinun keskusteluja :) Rakkautta sinulle <3
        Hauskaa viikloppua!

@Älykkö

Kiitos, en provosoidu helposti, yleensä ihmisillä on vain itsellään paha olla, jos riitaa haastavat, joten miten edes voi suuttua toisen pahasta olosta........pyrin keskustelemaan ja aika hyvin pahimmatkin rauhoittuvat ihan näin.

En kuitenkaan "käännä poskeani" montaa kertaa, eli puolustan itseäni kyllä ja inhoan epäoikeudenmukaisuutta, eli jos näen sellaista käytöstä, niin suutahdan kyllä, varsinkin jos se kohdistuu heikonmpi osaiseen ja tekijänä "huono" persoona.

Rakkautta myös sinulle. ;), sekä hauskaa viikonloppua!

• Älykkö
        PunaValkoRitari kirjoitti:

@Älykkö

Kiitos, en provosoidu helposti, yleensä ihmisillä on vain itsellään paha olla, jos riitaa haastavat, joten miten edes voi suuttua toisen pahasta olosta........pyrin keskustelemaan ja aika hyvin pahimmatkin rauhoittuvat ihan näin.

En kuitenkaan "käännä poskeani" montaa kertaa, eli puolustan itseäni kyllä ja inhoan epäoikeudenmukaisuutta, eli jos näen sellaista käytöstä, niin suutahdan kyllä, varsinkin jos se kohdistuu heikonmpi osaiseen ja tekijänä "huono" persoona.

Rakkautta myös sinulle. ;), sekä hauskaa viikonloppua!

Sinulla on hyväitsetunto. Näet hyvin tilanteet joihin reakoit terveellä tavalla!
        Minä oon vielä vihreä tällä palsta kirjoittelussa keskustelemaan. Mutta opin kokoajan lisää! :)

• Älykkö kirjoitti:

Sinulla on hyväitsetunto. Näet hyvin tilanteet joihin reakoit terveellä tavalla!
        Minä oon vielä vihreä tällä palsta kirjoittelussa keskustelemaan. Mutta opin kokoajan lisää! :)

@Älykkö

Kiitos, jostain syystä muistutat erehdyttävän paljon yhtä toista? ;)

Ihania olette kaikki kaltaisenne, jos nyt arvaukseni meni väärin, mutta ihana pieni jekkuilija se toinen kyllä on, mitä olen seurannut. =D

Joskus vaan sitä tulee tunne, että toisen "näkee" tekstistä, vaikka hieman toinen yrittäisi sitä muuttaakin.....

Töykeää olisi kuitenkin sanoa todeksi asia, minkä vain oletan, joten jos oikeasti olet eri ihanuus, niin aina parempi, teitä ei ole ikinä liikaa, päinvastoin liian vähän. ;)

"Näet hyvin tilanteet".....tuohon palatakseni, niin on luontainen ominaisuus, eikä siitä tällä kertaa enempää....

Hyviä palstailu kokemuksia sinulle, olet sitten alterego tai et! ;)

• Älykkö

Täytyy myöntää. että jotain jekkuja on tullut tehtyä . Ei millään pahalla tai ilkeällä mielellä.
        Se oli ensi huumaa. Johon jouduin ymmärtämätömyyttäni, suothan armahduksen minulle :) Paransin tapani ja lupaan olla kiltti :)

• Älykkö kirjoitti:

Täytyy myöntää. että jotain jekkuja on tullut tehtyä . Ei millään pahalla tai ilkeällä mielellä.
        Se oli ensi huumaa. Johon jouduin ymmärtämätömyyttäni, suothan armahduksen minulle :) Paransin tapani ja lupaan olla kiltti :)

@Älykkö

Trollaus käy välillä "terapiasta", myös alterego, eli "pikku trolli". =D

On niillä muitakin käyttötarkoituksia ja miten voisi olla tuomittava asia edes, itse en näe sitä niin ja itsekin sitä harrastan, sekä sen tunnustan. ;)

Kiltti olet, koska kiltiksi olet syntynyt ja kasvanut, joten lupauksesi on "turha", koska sitä olet ja kilttinä pysyt, "hyvässä ja pahassa", pahassa vain, jos ei itse sitä tunnista ja päästää muut hyväksikäyttämään liikaa, eli pitää oppia sanomaan myös "EI".......

*hali*

• Älykkö

Thank you <3 * hali*

• getalife

Katkeruudessa piehtarointihan on vain omalle murolautaselle kusemista. Ätmijuttujen jatkuvalla toistamisella varmisetaan, että mieli pyörii niiden ympärillä ja omasta suusta tulee ulos tulevaisuudessakin sellaista juttua, joka karkoittaa potentiaaliset kumppaniehdokkaat.

• @getalife

No on siinä myös terapeuttinen vaikutus, välillä on pakko päästää "hätä huuto" ja tulla muille "näkyväksi", kuulluksi, sekä käsitellä ajatuksiaan......

Tää on katsos netti psykiatriaa. ;)

• PunaValkoRitari kirjoitti:

@getalife

No on siinä myös terapeuttinen vaikutus, välillä on pakko päästää "hätä huuto" ja tulla muille "näkyväksi", kuulluksi, sekä käsitellä ajatuksiaan......

Tää on katsos netti psykiatriaa. ;)

Jos tämä on terapeuttista niin kuinka monen palstavakkarin olo on parempi aina palstailun jälkeen? Kuinka moni on palstailuun käyttämiensä kuukausien (jopa vuosien) jälkeen toipunut "vaivastaan"?

Eihän tämä ole edes vertaistukea. Jopa vertaistukeen kuuluu se aspekti, että jo jostain ongelmasta/sairaudesta/kriisistä selvinneet auttavat niitä, joilla akuutti tilanne on päällä. Puhumattakaan että tämä olisi psykoterapiaa (psykiatria on vielä ihan oma juttunsa), jossa ammattitaitoinen ihminen kyseenalaistaisi ja saisi katsomaan asioita uudelta kantilta.

• helka kirjoitti:

Jos tämä on terapeuttista niin kuinka monen palstavakkarin olo on parempi aina palstailun jälkeen? Kuinka moni on palstailuun käyttämiensä kuukausien (jopa vuosien) jälkeen toipunut "vaivastaan"?

Eihän tämä ole edes vertaistukea. Jopa vertaistukeen kuuluu se aspekti, että jo jostain ongelmasta/sairaudesta/kriisistä selvinneet auttavat niitä, joilla akuutti tilanne on päällä. Puhumattakaan että tämä olisi psykoterapiaa (psykiatria on vielä ihan oma juttunsa), jossa ammattitaitoinen ihminen kyseenalaistaisi ja saisi katsomaan asioita uudelta kantilta.

@helka

helka...helka, saisit halin jos oisit lähellä. ;)

Ei me tulla juttuun, olen jo monesti kertonut syyn, mutta toivotan sinulle kaikkea hyvää ja niitä ihania asioita elämääsi mitä olet ansainnut... :)

Toivottavasti en ollut töykeä, mutta tämä on nyt vaan niitä hetkiä, kun en jaksa keskustella kanssasi ja tästä syystä ei tällä kertaa enempää.

Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää viikonloppua! :)

• 16plus19

Jokaisella on lähtökohtaisesti käsitys itsestään ja kokemukset ympäröivästä maailmasta.

Jos mitään ongelmaa näiden sovittamisessa ei missään vaiheessa ole ollut, kukaan tuskin edes koskaan päätyy tällaiselle palstalle. Mutta jos päätyy, niin on varmasti hyödyllistä lukea ja jopa yrittää ymmärtää miten muut asiat näkevät. Se miten tätä lisääntynyttä ymmärrystä soveltaa on sitten taas jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.

• 16plus19
        helka kirjoitti:

Oletko itse vertaistuen kannalta asemassa jossa pystyt sitä vastaanottamaan vai antamaan?

Jos ongelman/kriisin selviytymiskeinot on lujasti kiinni omassa persoonassaan, vahvuuksissaan, heikkouksissaan ja valinnoissaan, niin on aika mahdotonta neuvoa toisia.

Se serenity prayer-ohjeesi on kyllä hyvä ja ehkä yleispätevintä mitä voi antaa, vaikka itse pidänkin enemmän Calvinin muunnelmasta "God grant me the strength to change what I can, the inability to accept what I can't ,and the incapacity to tell the difference. "

• 16plus19 kirjoitti:

Oletko itse vertaistuen kannalta asemassa jossa pystyt sitä vastaanottamaan vai antamaan?

Jos ongelman/kriisin selviytymiskeinot on lujasti kiinni omassa persoonassaan, vahvuuksissaan, heikkouksissaan ja valinnoissaan, niin on aika mahdotonta neuvoa toisia.

Se serenity prayer-ohjeesi on kyllä hyvä ja ehkä yleispätevintä mitä voi antaa, vaikka itse pidänkin enemmän Calvinin muunnelmasta "God grant me the strength to change what I can, the inability to accept what I can't ,and the incapacity to tell the difference. "

@16plus19

Kiitokset taas ja "peukku"! ;)

• mwpep
        16plus19 kirjoitti:

Parasta vertaistukea olen nähnyt täällä: http://www.doctornerdlove.com/
        Hyviä mies miehelle -neuvoja, ymmärretään mitä on olla ätmi mutta myös mitä on nousta siitä.

Monesti kun tällä palstalla joku avautuu nousustaan, niin saa vaan paskamyrskyn niskaansa. Ätmijuttujen tarkoitus on pysyä ätminä?

• Vammainennainen
        16plus19 kirjoitti:

Jokaisella on lähtökohtaisesti käsitys itsestään ja kokemukset ympäröivästä maailmasta.

Jos mitään ongelmaa näiden sovittamisessa ei missään vaiheessa ole ollut, kukaan tuskin edes koskaan päätyy tällaiselle palstalle. Mutta jos päätyy, niin on varmasti hyödyllistä lukea ja jopa yrittää ymmärtää miten muut asiat näkevät. Se miten tätä lisääntynyttä ymmärrystä soveltaa on sitten taas jokaisen henkilökohtainen ratkaisu.

Tällä palstalla suurin osa kaivaa lisää omaa kuoppaansa ja yrittää vetää muitakin siihen kuoppaan.

Kyllä, toisilla on lähtökohtaisesti vaikeampaa luoda ihmissuhteita eri syistä, mutta se vaan tarkoittaa sitä, että toisten pitää tehdä sen yhteensovittamisen eteen enemmän. Palstalla voitaisiin tsempata toisiaan sen sijaan että heitetään väsyneinä samoja läppiä vuodesta toiseen.

• Vammainennainen kirjoitti:

Tällä palstalla suurin osa kaivaa lisää omaa kuoppaansa ja yrittää vetää muitakin siihen kuoppaan.

Kyllä, toisilla on lähtökohtaisesti vaikeampaa luoda ihmissuhteita eri syistä, mutta se vaan tarkoittaa sitä, että toisten pitää tehdä sen yhteensovittamisen eteen enemmän. Palstalla voitaisiin tsempata toisiaan sen sijaan että heitetään väsyneinä samoja läppiä vuodesta toiseen.

@Vammainennainen

En yhdy mielipiteeseesi täysin vaikka, myös nuo elementit on hyvä pitää keskustelussa mukana.

Eli ihan hyviä ajatuksia, mutta jos samat asiat ovat "tosia"/huolenaiheina vuodesta toiseen, niin olisi sangen tyhmää olettaa, ettei niistä keskusteltaisi.....

Kiitokset kuitenkin sinulle, sinun ajatuksistasi!

• Vähän kummallinen kysymys. Jos kerran tiedät miesten käyttäytyvän vastoin todellisia tunteitaan (eli haukkuvat naisia vaikka oikeasti haluaisivat naisen itselleen), niin miksi naisten pitäisi olla tässä suhteessa jotenkin oleelisesti erilaisia? Kyllä minulla on jotenkin implisiittisenä oletuksena että jos ihminen viettää merkittävän osan vapaa-ajastaan sinkkupalstalla, niin kyllä siinä taustalla on ehkä jonkinlainen toive vastakkaista sukupuolta olevan kumppanin löytämisestä (tietty poislukien ne jo sinkkuudestaan päässeet ihmiset jotka ovat vain jääneet pahaan palstakoukkuun).

Voisipa se keskustelukin olla vähän tylsänpuoleista jos miesten laittamiin lutkitteluviesteihin tulisi naisilta vastaukseksi vain ylistystä ja ihailua miehiä kohtaan. Eli sitä saa mitä tilaa, hyvin pitkälti.

• aapeeee

Kiitos mielipiteestä, mutta aloituksessa ei ole minun mielestäni yhtään kysymystä ja tarkoitin sitä yleisemmin kuin vain tätä palstaa. Täällähän on vähän äärimeininki muutenkin, mutta jopa noissa lutkittelijoissa on nähtävissä että naiset kiinnostaa kaikesta huolimatta. Samaa ei voi sanoa naisista, siis että miehet heitä näyttäisi kiinnostavan, tai ainakaan eivät myönnä sitä, koska ilmeisesti naisilla on joku oma kunniantunto mikä liittyy siihen että miestä ei saa haluta eikä tarvita, eikä varsinkaan saa sitä myöntää. Sama ilmiö näkyy mm. siinä miten baariinkin mennään "vain pitämään hauskaa kavereiden kanssa" eikä etsimään miehiä. Koskaan ei saa myöntää että miehet kiinnostaisi.

• aapeeee kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä, mutta aloituksessa ei ole minun mielestäni yhtään kysymystä ja tarkoitin sitä yleisemmin kuin vain tätä palstaa. Täällähän on vähän äärimeininki muutenkin, mutta jopa noissa lutkittelijoissa on nähtävissä että naiset kiinnostaa kaikesta huolimatta. Samaa ei voi sanoa naisista, siis että miehet heitä näyttäisi kiinnostavan, tai ainakaan eivät myönnä sitä, koska ilmeisesti naisilla on joku oma kunniantunto mikä liittyy siihen että miestä ei saa haluta eikä tarvita, eikä varsinkaan saa sitä myöntää. Sama ilmiö näkyy mm. siinä miten baariinkin mennään "vain pitämään hauskaa kavereiden kanssa" eikä etsimään miehiä. Koskaan ei saa myöntää että miehet kiinnostaisi.

En nyt kyllä kertakaikkisesti käsitä mistä olet saanut päähäsi etteivät heteronaiset olisi miehistä kiinnostuneita. Kyllä minä ainakin kulutan ihan merkittävän osan päivästäni miehestä haaveilemalla, mutta en nyt ole koskaan tullut ajatelleeksi että tätä pitäisi jotenkin erityisesti esille tuoda, kun kuvittelin muutenkin kaikkien tietävän ettei sitä sinkkunaisen päähän juuri muuta mahdukaan.

• mythbuster

Miehet pitävät naisia lähtökohtaisesti kiinnostavina. Naiset pitävät miehiä lähtökohtaisesti ei-kiinnostavina. Näistä lähtökohdista joudutaan sitten välillä poikkeamaan. Onhan siinä melkoinen ero ja ei se voi olla vaikuttamatta kaikkeen muuhunkin kuin vain sinkkuelämään. Miesten yleinen kiinnostus naisia kohtaan ja naisten yleinen kiinnostumattomuus miehiä kohtaan on asia joka heijastuu ihan kaikkeen kanssakäymiseen ja koko yhteiskuntaan.

• naisetvihaamiehiä

Totta. Jos haluaa tutustua johonkin naiseen niin lähtötilanne on lähes aina se, että pitää jotenkin saada käännettyä naisen jo valmis negatiivinen asenne positiiviseksi. Jokainen lähestyvä mies on naiselle aina jo valmiiksi kusipää. Tämä käsitys pitää sitten osata ja jaksaa muuttaa, jos haluaa tutustua.

• senfkovwn

Palstamiehet selittää pokkana miten ovat kiinnostuneita vain nuorista ja neitseistä. Se on aika valikoivaa kiinnostusta.

Naiset taas on kiinnostuneita miehistä, jotka ovat kivoja ja seksikkäitä.

• uuhjii55tyuhgh

Jos otetaan seksuaalisuus pois niin harvoinpa miehet ja naiset kiinnostavat toisiaan.

• Jos "ätmiys" tulkitaan kiltteydeksi, kunnollisuudeksi ja huomaamattomuudeksi edellisistä johtuen, niin heidän naismarkkinansa on mm Afrikassa. Täällä naiset haluavat vain miehen, joka osaa arvostaa naista, ei ole väkivaltainen, ei käytä liikaa alkoholia, eikä huoraa. Suomalainen (ja ylipäätään eurooppalainen) kunnollinen "hissukka" on täällä arvossaan. Naistarjontaa on jopa ylenmäärin. Ongelma vain taitaa olla siinä, etteivät nämäkään markkinat koskaan kohtaa toisiaan. Ja tämä nyt ei ole mitään mutua, vaan ihan keskustelujen kautta esiin noussut asia. Täkäläiseen kulttuuriin kun kuuluu, että mies voi "ojentaa" naista fyysisesti, jos tämä on miehen mielestä "tottelematon" tai ylipäätään vain "väärässä". Se on kulttuurissa oleva asia, joka ei tee oikeutta naisille. Valitettavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      23
      2376
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      117
      1492
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      59
      1284
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      26
      1211
    5. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1104
    6. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      28
      1065
    7. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      71
      1064
    8. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1007
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      950
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      53
      946
    Aihe