Elämä helluntailaisten keskellä

olen kirjoittanut tälle palstalle 10 vuotta. Aluksi olin uskossa ja se oli syy tulla tälle palstalle. Sittemmin luovuin uskosta, mutta palstaa en jättänyt.
Tälle palstalle kirjoittaa tosi moni muukin uskostaan luopunut tai alkujaan jo ateisti.
Uskovat vain omahyväisyydessään pitävät palstaa omanaan.
Tämän palstan lisäksi käyn soluissa ja helluntaiseurakunnan kokouksissa.
Syy tähän on eräs läheinen ystävä.

Nimmar voi voi(pilkallinen voi voi sopii hänen muuhun tyyliinsä)kysyi minulta mitä teen tällä palstalla kun en usko. Hän voisi kysyä myös mitä teen niissä kokouksissa, kerran sydämen uskoa Jeesukseen en enää omaa.

Syy on se arvon uskovaiset että te väitätte että jumala on teidän kanssanne. Haluan todisteita.

Olen kuin Raamatun Tuomas, sillä erotuksella että Jeesus ilmestyi hänelle ja minulle ei ole ilmestynyt. Ei kait nyt olematon voi.

Siis etsin jumalaa.

Minulle ei kelpaa mikään vanha kirja joka on täynnä väkivaltaa, naisten alistamista, sotaa murhia, insestiä, pettämistä, moniavioisuutta. Ja uuteen puolelta epäuskottavia ihmekertomuksia.

Minulle kelpaa jumala.

Siis etsin sitä, vieläkin. Jumalaa teidän uskovaisten keskuudesta.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suora.linja

      Et sinä Jumalaa voi löyttä ihmisten keskuudesta. Olepa suoraan Häneen yhteydessä äläkä täällä kiukuttele :)

      • Kerro hyvä ihmine puhelinnumero, eläkä höpise järjettömiä! Miten olemattomaan voi pitää yhteyttä, muuten kuin oman päänsä sisällä? Ja sähän lienet tietoinen miksi ihmiset karttavat tyyppejä, jotka käyvät itsensä kanssa keskusteluja?


    • Miten tyhjään ollaan yhteydessä?

      • mieti.sitä

        Mieti sitä.


      • mieti.sitä kirjoitti:

        Mieti sitä.

        ei sitä kannata miettiä. se on mahdotonta.


      • mieti.sitä
        auroraboreallis kirjoitti:

        ei sitä kannata miettiä. se on mahdotonta.

        Lopeta sitten nillitys ja jankutus.


      • mieti.sitä kirjoitti:

        Lopeta sitten nillitys ja jankutus.

        Haista kuule itse.


      • mieti.sitä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Haista kuule itse.

        Hae apua muualta tämä ei ole terapiapalsta :)


      • mieti.sitä kirjoitti:

        Hae apua muualta tämä ei ole terapiapalsta :)

        Miten se että yritän kuunnella hellareita ja etsin heidän tai teidän jutuista jumalaa on terapian arvoinen asia. TAi ehkä joo...suoraan vessanpytystä alas vaan teidän jutut kai se oliski terveempää.


      • mieti.sitä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miten se että yritän kuunnella hellareita ja etsin heidän tai teidän jutuista jumalaa on terapian arvoinen asia. TAi ehkä joo...suoraan vessanpytystä alas vaan teidän jutut kai se oliski terveempää.

        Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa.


      • mieti.sitä kirjoitti:

        Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa.

        Älä puhu kaikkien puolesta. Voit puhua vaan itsesi puolesta että sinä et minua kaipaisi. Ja sä oot niin vähäpätöinen multinikki et sun mielipitees ei muuta mun käytöstä yhtään, suuntaan eikä toiseen.
        Ihan sua kiusatakses jään palstalle.


      • mieti.sitä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Älä puhu kaikkien puolesta. Voit puhua vaan itsesi puolesta että sinä et minua kaipaisi. Ja sä oot niin vähäpätöinen multinikki et sun mielipitees ei muuta mun käytöstä yhtään, suuntaan eikä toiseen.
        Ihan sua kiusatakses jään palstalle.

        Mutta minä en jää: )
        Eikä kuikaan tunnu olevan puilellasi eikä "keskustele" kanssasi, miksoköhän ei : (


      • mieti.sitä kirjoitti:

        Mutta minä en jää: )
        Eikä kuikaan tunnu olevan puilellasi eikä "keskustele" kanssasi, miksoköhän ei : (

        Miksi sä haluat riidellä ja valita puolia? Kyllä mulla välillä tulee pitkiäkin keskusteluja ja ketjuja, tämä on poikkeus.
        Minua harmittaa riidellä, en ole riitelijäluonne.

        Yleensä tulen live-elämässä hyvin toimeen hellarien kanssa.


      • HerätysHoi

        Täh?
        Haluat löytää Jumalan, vaikka sanot, että Häntä ei ole " Miten tyhjään ollaan yhteydessä? "

        Olet tosi pahasti ristiriitainen itsesi kanssa.

        Etsit Jumala ja sanot, että Häntä ei ole.

        Empä ole noni outoa ajatusta täälläkään tavannut ennen.


      • HerätysHoi kirjoitti:

        Täh?
        Haluat löytää Jumalan, vaikka sanot, että Häntä ei ole " Miten tyhjään ollaan yhteydessä? "

        Olet tosi pahasti ristiriitainen itsesi kanssa.

        Etsit Jumala ja sanot, että Häntä ei ole.

        Empä ole noni outoa ajatusta täälläkään tavannut ennen.

        Jos tietäisin että hän on olemassa minun ei tietenkään tarvitsisi enää etsiä.


      • minä.uskon
        mieti.sitä kirjoitti:

        Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa.

        "Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa."
        Mietippä miltä sinusta tuntuisi, jos joku sanoisi sinulle noin ? Minusta tuo on varsin törkeästi sanottu. En tiedä oletko uskova, vai trolli.

        Mutta on selvää, että Jumala kaipaa yhteyttä auroraboreallisiin. Jumala on taivaallinen isä, joka kaipaa lapsiaan ja etenkin niitä, jotka ovat liukuneet kauaksi hänestä.
        Ja, että auroraboreallis kaipaa Jumalaa, elävää yhteyttä häneen ja se on mahdollista saada vaikka heti. Ei tarvitse muuta, kuin pyytää Jeesusta tulemaan sydämeesi asumaan. Pyydä, että HÄN antaa sinulle uskon ja antaa sinun KAIKKI syntisi anteeksi.
        Älä aseta hänelle ehtoja, sillä sitä me emme voi tehdä.
        Jeesus kosketa auroraboreallista juuri tällä hetkellä,sinä näet hänen elämänsä, tiedät mitä tekoa hän on , kiitos Jeesus , että olet hänen lähellään ja haluat kohdata hänet syntien anteeksiantajana ja pelastajana ja parantajana.


      • FuntsiFuu
        auroraboreallis kirjoitti:

        Jos tietäisin että hän on olemassa minun ei tietenkään tarvitsisi enää etsiä.

        " Jos tietäisin että hän on olemassa minun ei tietenkään tarvitsisi enää etsiä. "

        - tottakait tarvitsee etsiä, eihän tieto ole löytämistä.

        Tieto siitä, että Jumalan on olemassa, ei tee edes uskovaiseksi.

        Koetas funtsia


      • minä.uskon
        minä.uskon kirjoitti:

        "Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa."
        Mietippä miltä sinusta tuntuisi, jos joku sanoisi sinulle noin ? Minusta tuo on varsin törkeästi sanottu. En tiedä oletko uskova, vai trolli.

        Mutta on selvää, että Jumala kaipaa yhteyttä auroraboreallisiin. Jumala on taivaallinen isä, joka kaipaa lapsiaan ja etenkin niitä, jotka ovat liukuneet kauaksi hänestä.
        Ja, että auroraboreallis kaipaa Jumalaa, elävää yhteyttä häneen ja se on mahdollista saada vaikka heti. Ei tarvitse muuta, kuin pyytää Jeesusta tulemaan sydämeesi asumaan. Pyydä, että HÄN antaa sinulle uskon ja antaa sinun KAIKKI syntisi anteeksi.
        Älä aseta hänelle ehtoja, sillä sitä me emme voi tehdä.
        Jeesus kosketa auroraboreallista juuri tällä hetkellä,sinä näet hänen elämänsä, tiedät mitä tekoa hän on , kiitos Jeesus , että olet hänen lähellään ja haluat kohdata hänet syntien anteeksiantajana ja pelastajana ja parantajana.

        Eli pallo on sinulla auroraboreallis HALUATKO ottaa Jeesuksen sydämeesi
        vai et ? Sen jälkeen on turha enää spegukuloida.


      • mietisitäpuskisuskis
        mieti.sitä kirjoitti:

        Ei sinua kukaan täällä kaipaa. Voit mennä rauhassa.

        Minä kaipaisin jos auroraboreallis lähtisi pois. Minusta hän on rehellinen ja sympaattinen ihminen.
        Sinä pooface voisit kyllä häipyä täältä taivaan tuuliin enkä kaipaisi sinua yhtään. Mieti sitä!


      • mietisitäpuskisuskis kirjoitti:

        Minä kaipaisin jos auroraboreallis lähtisi pois. Minusta hän on rehellinen ja sympaattinen ihminen.
        Sinä pooface voisit kyllä häipyä täältä taivaan tuuliin enkä kaipaisi sinua yhtään. Mieti sitä!

        Kiitos tosi paljon.


    • outoa

      Ahdasmielisyys, putkinäkö, periksi antamattomuus, raamatussa on kaikki totta, sen takia suljetaan silmät tosiasioilta.
      Palstalta löytyy viksujakin uskiksia, voivoi löytyy kyllä jääräpäitä, minä minä tiedän en ole samaa mieltä.

    • p-tööt

      Asia harvinaisen selvä! Olet jo tuonut kantasi esille ja kirjoituksesi pyörii oman itsesi ympärillä.

      • pimee.pipi

        Sairas se on!


      • hoh-hoijaa
        pimee.pipi kirjoitti:

        Sairas se on!

        Tämä joku avohoidokkien ketju....


    • Totta kai kirjoitan omasta näkökulmasta. Sin vaan haluat tuomita. Ihminen joka HALUAA tuomita on paha.

    • JonesHenry

      Itse en ota tähän viestiketjuun kantaa muuten, kuin että totean, että käyt nyt sisäistä Jaakobin painia tai Jobin koettelemusta tämän asian johdosta.


      On ikävää jos koet että "pahat uskovat" ovat kohdelleet sinua kaltoin. Et ole ainoa, jota on lapsuudessa lyöty Raamatulla päähän, tiedoksi vaan!


      Minua lyötiin muuallekin kuin vain päähän, tiedoksi vaan, mutta kyllä siitä "sisulla selvittiin"


      Se, että "uskovat" ihmiset pahoinpitelivät minua, ei muuttanut uskoani Jumalaan. Alunperin kyllä uskoin Jumalaan, ennenkuin he "rakkaudellaan" tekivät minusta ateistin...mutta pitkässä juoksussa se ei silti riittänyt!


      En sano muuta, kuin että itsekin käyn läpi päivittäin hieman samanlaisia ajatuksia. Kiitos ALKUPERÄISEN Heprean ja Kreikankielisten käännösten olen lopulta kääntynyt eroon "kirkon Jumalasta" Joten jonkin verran ymmärrän ajatusmaailmaasi.


      Päätin näin lopuksi pistää tänne ylös anime biisin, jota kuuntelen parhaillaan. Pikkuisen synkkä, mutta...no, minulla menee vähän synkästi juuri nyt, kuten aina! Silti uskon, että lopussa Jumala voittaa, koska olen Kristitty Universalisti!

      https://www.youtube.com/watch?v=nm2T0uXYBbk

      • Kaikella rakkaudella, kiitos laulusta ja kiitos viestistä. Toivon elämääsi jatkossa kaikkea muuta kuin pahoinpitelyjä.
        Minäkin olin noin vuoden uskovaisen, raamattukoulun käyneen miehen pahoinpitelyn uhri.

        Ei meill ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä eteenpäin.


    • Riina-Kaisa

      Hei Auroraboreallis,
      Olen elänyt itsekin Helluntaiseurakunnassa koko lapsuuteni, mutta muuttanut myöhemmin luterilaiseen kirkkoon.
      Olin kauan samassa tilanteessa kuin sinä, etsin Jumalaa, tai olin kai aika lailla etsimättäkin pitkän aikaa.
      Lapsuudessa minulle muodostui seurakunnan opetuksista johtuen Jumalasta aika karmea kuva, joka piti minut kauan loitolla Hänestä.
      Ehkä osittain myös oman isäni kuva heijastui Jumalaan, ja vaikeutti uskomistani
      Samalla tavalla kuin sinä, halusin kuitenkin löytää Jumalan, kaipasin yhteyttä Jumalaan.
      Lopulta löysin ihan sen raamatun Jumalan, mutta en kyllä kenenkään ihmisten, edes uskovaisten keskuudesta.
      Ihan itsekseni rukoilin, ja asiat alkoivat selvitä.
      Katselin aina ennen ihmisiä, ja löysin aika paljon paljon kaikenlaista, mistä en tykännyt. Joku asia ärsytti, joku pelottikin, varmasti perustuen omaan lapsuuteeni, ja haavoihin joita sain lapsuudessa aika rankan uskonyhteisön keskuudessa.
      Toki minulla on nytkin yhteisö, jossa käyn, mutta tärkeintä on siälläni oleva rauhallinen ja levollinen usko Jumalaan.
      Nyt kun luen raamattua, siellä on minulle ihania lupauksia ja ajatuksia, jotka haluan omistaa itselleni. Ennen se tuntui lakitekstiltä, ja raamattu oli juuri se päähänlyöntikirja.
      Uskon, että Taivaan Isä johdattaa sinut löytämään Hänet, koska sehän luvataan raamatussakin.
      Sitä sinulle toivon.

    • Kiitos viestistä, koetin lukea sen ajatuksella.
      Olet selvitytyjä.

    • Jumalan-juoksupoika

      Älä arvioi Jumalaa ja Hänen rakkauttaan vajavaisten ihmisten perusteella.
      Jos he eivät ole löytäneet sisäisesti Jumalaa ja Hänen rakkauttaan, mutta kuvittelevat löytäneensä niin heidän asemansa ei ole kehuttava.
      Kuoleman jälkeen ei auta kuvittelut, silloin kerran olemme kaikki niin sinä kuin minäkin Herran edessä vain omana itsenämme ja avataan Elämän Kirja.
      Usko siihen Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen josta Raamattu kertoo ja niin kuin Raamattu kertoo.
      Minä sain lapsena aivan väärän kuvan uskosta kunnes tajusin, että jotkut käyttää väärin Jumalan Sanaa joko ymmärtämättömyyttään tai tahallaan.
      Rukoilin tätä kirjoittaessani puolestasi, ettei uskosi joka Sinulla kerran oli, raukeaisi tyhjiin.

      • Kiitos rukouksesta ja viestistä.


    • thranduilitar

      Hei Auroraborealis.
      Tunnistan ajatuskulkusi oikein hyvin.
      Jos olet kymmenen vuotta tällä palstalla pyörinyt, ei ihme että usko on mennyt.
      Täällä uskonnollisuuden pimeät puolet näyttäytyvät kaikessa karmeudessaan.

      Minä tein muutama vuosi sitten ratkaisuni ja lähdin (ovet railakkaasti paukkuen) hellariseurakunnasta ja kas kummaa, seurakunnan naisvihamielisestä ja ahdasajatteluisesta hapatuksesta irti pääseminen onkin vahvistanut uskoani ennenkokemattomiin mittasuhteisiin.

      Saan ymmärtää raamattua niin kuin siellä oikeasti lukee eikä tyytyä srk:n omituisiin tulkintoihin ja puolitotuuksiin. Saan rukoilla, niin kuin itselleni tunnen luontevaksi eikä jähmettyä hellariperinteen mukaiseen rukousmyllyn pyöritykseen. Saan järkeillä itse eikä tarvitse aivottomasti toistella sananjulistajien sementtiin valettuja fraaseja.

      Jeesus on tullut läheisemmäksi, todellisemmaksi ja rakkaammaksi.

      Seurakunta on hyvä niille, jotka tarvitsevat joukkopainetta uskonsa ylläpitämiseen. Itsenäisiltä ajattelijoilta se valitettavan monelta vie uskon.

      Auroraborealis, olen seurannut muitakin kirjoituksiasi ja tuntenut hengenheimolaisuutta. Ja nähnyt, minkälaisen kivisateen alla olet ajatuksinesi ollut.
      Sanoisin, että jos sinulla on vähääkään vielä halua kerätä kadonneen uskosi rippeet ja löytää sieltä jotain aitoa, neuvoni on: lakkaa kuuntelemasta ihmisiä. Se tie ei sinulle selvästikään sovi. Jumalan voi kohdata ilman seurakunnan ja ihmisoppisten sananjulistajien väliintuloa. Miten se tapahtuu, se on sitten jokaiselle yksilöllinen juttu, johon on sivullisen mahdotonta tienviittoja osoittaa. Jumalan antama arvaamaton yllätys. Yksinäinen tie, mutta sitäkin mielenkiintoisempi.

      Tsemppiä ja palakoot tulesi pohjoisella taivaalla kirkkaina!

      • Kiitos paljon puhuttelevasta viestistäsi.


      • palakoottulesihihihii

        ...naisvihamielisestä...hihihii...on siellä kans yks tolijanteri neuvomassa paria muuta samanlaista sekottajaa .


      • palakoottulesihihihii kirjoitti:

        ...naisvihamielisestä...hihihii...on siellä kans yks tolijanteri neuvomassa paria muuta samanlaista sekottajaa .

        Hellareilla kaikkien-myös naisten itsensä-asioista päättää vanhemmisto eli siis miehet. Luterilaisilla asia on vapaammin eri.


      • voitätätuskaa
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hellareilla kaikkien-myös naisten itsensä-asioista päättää vanhemmisto eli siis miehet. Luterilaisilla asia on vapaammin eri.

        niin eikä olekkin aivan kauheeta, kuten sekin että melkein vain kaikki nuohoojatkin on miehiä!

        ja mikä vielä pahempaa kun mies ei saa synnyttää milloinkaan, ain vaan sama juttu että naiset ne ponnaa uutta taunoa maailmaan!


      • voitätätuskaa kirjoitti:

        niin eikä olekkin aivan kauheeta, kuten sekin että melkein vain kaikki nuohoojatkin on miehiä!

        ja mikä vielä pahempaa kun mies ei saa synnyttää milloinkaan, ain vaan sama juttu että naiset ne ponnaa uutta taunoa maailmaan!

        Mun lähes kaikilla homoystävillä on nainen joka on synnyttänyt heille lapsen- ja sittemmin he on vaihtaneet ehtaan homoon.

        Heille nainen kelpaa synnyttäksi eikä juuri muuta, sama kun teillä.

        Se ei tuo onnea.


      • Mielenkiintoista.perin
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mun lähes kaikilla homoystävillä on nainen joka on synnyttänyt heille lapsen- ja sittemmin he on vaihtaneet ehtaan homoon.

        Heille nainen kelpaa synnyttäksi eikä juuri muuta, sama kun teillä.

        Se ei tuo onnea.

        Miten mitataan onko homo ehta? Eihän peräreiässä ole immenkalvoa.


      • entä.itse
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mun lähes kaikilla homoystävillä on nainen joka on synnyttänyt heille lapsen- ja sittemmin he on vaihtaneet ehtaan homoon.

        Heille nainen kelpaa synnyttäksi eikä juuri muuta, sama kun teillä.

        Se ei tuo onnea.

        Oletko itse alkaut lesboksi kun olet pettynyt miehiin?


    • herkkähipiäkö

      Raamattu kertoo syntiin langenneista ihmisistä siksi siellä on niinnkarua tekstiä. Et ilmeisesti sitten voi lukea lehtiä etkä katsella tv:täkään koska ihminen on edelleen ihan samanlainen kuin Raamatun aikaankin.

    • Rehellinen aloitus.

      Olen kirjoittanut 13 vuotta tälle palstalle säännöllisen epäsäännöllisesti. Aloitin siis s24:ssa ja palasin takaisin.

    • Aika kauan olen minäkin täällä roikunut? Siis olemme missä Jumala on laittanut meidät olemaan niin kuka on sanomassa ettet sä sais olla täällä?

      No kumminkin ihmisellä ei ole nokan koputtamista ja päätösvalta siihen kuka Jumala Armahtaa ja kuka EI. Siis ole siunattu Aurora !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe