Naisten pillunantopolitiikka syrjii ätmejä

tutkimuksenpaikkatässä

Pitäisköhän meidän ihan oikeasti hakea lausuntoa oikeusasiamieheltä tai jopa perustuslakivaliokunnalta siihen syrjintään mitä naiset harrastavat jatkuvasti ätmjeä kohtaan? Naiset eivät anna pillua meille koska olemme liian rumia, liian köyhiä tai liian tuntemattomia. Eikö Suomen perustuslaki kiellä tällaista syrjintää?

Olisi hyvä saada ennakkopäätös tähän asiaan, voi hyvin olla että naisten pihtaava pillunantopolitiikka on Suomen perustuslain vastaista.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillupoliitikko

      Kuka kansanedustaja ajaa tätä naisten pillunantopolitiikan muutosta? Äänestän häntä sunnuntaina.

      • RPR

        Timo Soini on puhunut hypergamiaa vastaan.


    • Kilttiatm

      Ota viinaa, se helpottaa yksinäisyyteen.

    • hcatmi

      naiset pitäisi velvoittamaan antamaan myös HCAT-tasoisille miehille

    • Tasa-arvokeskustelussa hämmentävän usein tulee esiin se, että "kaikkia pitäisi kohdella samalla tavalla" eli ihmisiä ei saisi asettaa paremmuusjärjestykseen. Mutta eihän se näin ole, ja sellainen tilanne olisikin aika sietämätön. Kirurgiksi kelpaisi yhtä hyvin kouluttamaton kuin koulutettu jne.

      Tarkoituksenmukaisempi nyrkkisääntö on, että "samanlaisia kohdellaan samalla tavalla, erilaisia eri tavalla". Ei ole sallittavaa laittaa kahta, arvioitavan asian kannalta tasaveroista henkilöä erilaiseen asemaan sen perusteella, että he eroavat toisistaan jossain arviointiin kuulumattomassa seikassa (sukupuoli, rotu, seksuaalisuus yms). Toisaalta jos joku on eroava sellaisella tavalla, joka ei liity arvioitavaan asiaan, tulee tilanne saattaa sellaiseksi että tällä asialla ei ole merkitystä. Tähän perustuvat esim. vammaisten tukipalvelut työpaikoilla.

      Näin siis työelämässä ja oikeusturvassa. On kyllä hauskaa kuvitella, mitä tapahtuisi jos naiset joutuisivat solmimaan pari- tai seksisuhteita samaan tapaan kuin julkinen taho tekee hankintoja. Ehkä siitä saisi mielenkiintoisen novellin?

      • HC-ATM

        Naiset miettivät huvittuneena, "olisi kyllä hauskaa kuvitella"-asenteella, millaista olisi jos ei voisi raakata alle 180-senttisiä miehiä armotta ulos omista sosiaalisista ympyröistä.


      • Hilmari

        "On kyllä hauskaa kuvitella, mitä tapahtuisi jos naiset joutuisivat solmimaan pari- tai seksisuhteita samaan tapaan kuin julkinen taho tekee hankintoja."

        Ei se kovin paljon muuttaisi mitään käytännössä (paitsi yksi juttu). Ei esim. saisi jättää valitsematta syntyperän mukaan, jos muuten krireerit natsaa. Ongelma tulisi vain vain rotukiihkoilijoille.

        Mutta yksi iso asia siis kyllä muuttuisi. Naisen pitäisi valita mies niillä kriteereillä, jotka hän julkisesti ilmoittaa. Voisi loppua lyhyeen puhe kilttien miesten arvostamisesta. Tai sisäisestä kauneudesta. Etsittäisiin ihan julkisesti sitä alfaa, johon siis nytkin aina loppupeleissä tähdätään vaikka sitä ei tunnusteta.


      • Hilmari kirjoitti:

        "On kyllä hauskaa kuvitella, mitä tapahtuisi jos naiset joutuisivat solmimaan pari- tai seksisuhteita samaan tapaan kuin julkinen taho tekee hankintoja."

        Ei se kovin paljon muuttaisi mitään käytännössä (paitsi yksi juttu). Ei esim. saisi jättää valitsematta syntyperän mukaan, jos muuten krireerit natsaa. Ongelma tulisi vain vain rotukiihkoilijoille.

        Mutta yksi iso asia siis kyllä muuttuisi. Naisen pitäisi valita mies niillä kriteereillä, jotka hän julkisesti ilmoittaa. Voisi loppua lyhyeen puhe kilttien miesten arvostamisesta. Tai sisäisestä kauneudesta. Etsittäisiin ihan julkisesti sitä alfaa, johon siis nytkin aina loppupeleissä tähdätään vaikka sitä ei tunnusteta.

        Voisihan sen syntyperänkin laittaa siihen listaan jos siltä tuntuu.

        Luonteenpiirteitten kirjoittaminen olisi kyllä vaikeaa, koska esim. mainittu kiltteys voi tarkoittaa tsiljoonaa eri asiaa eikä sellaisenaan kelpaisi siis laatukriteeriksi. Kiltteyttä pitäsi arvioida jonkun todennettavissa olevan käyttäytymismallin (tai sellaisen puuttumisen) tai vastaavan perusteella. Saattaisi moni taho närkästyä kun kiltteyden kriteeriksi ei enää riitäkään se että ajattelee itsestään mukavasti ja kerran viime vuosikymmenellä piti ovea auki takana tulevalle. Ja siitäkin tietty loukkaantui kun ei se, kiittämätön ihmispaska, tajunnut kiittää moisesta uhrauksesta.

        Ehkä luonnekysymykset pitäisi sisällyttää sopimukseen purkuperusteena: jos tietynlaista käyttäytymistä ilmenee niin laitetaan hommalle piste.


      • se_vinee kirjoitti:

        Voisihan sen syntyperänkin laittaa siihen listaan jos siltä tuntuu.

        Luonteenpiirteitten kirjoittaminen olisi kyllä vaikeaa, koska esim. mainittu kiltteys voi tarkoittaa tsiljoonaa eri asiaa eikä sellaisenaan kelpaisi siis laatukriteeriksi. Kiltteyttä pitäsi arvioida jonkun todennettavissa olevan käyttäytymismallin (tai sellaisen puuttumisen) tai vastaavan perusteella. Saattaisi moni taho närkästyä kun kiltteyden kriteeriksi ei enää riitäkään se että ajattelee itsestään mukavasti ja kerran viime vuosikymmenellä piti ovea auki takana tulevalle. Ja siitäkin tietty loukkaantui kun ei se, kiittämätön ihmispaska, tajunnut kiittää moisesta uhrauksesta.

        Ehkä luonnekysymykset pitäisi sisällyttää sopimukseen purkuperusteena: jos tietynlaista käyttäytymistä ilmenee niin laitetaan hommalle piste.

        @se_vinee

        "peukku"! :)

        "Saattaisi moni taho närkästyä kun kiltteyden kriteeriksi ei enää riitäkään se että ajattelee itsestään mukavasti ja kerran viime vuosikymmenellä piti ovea auki takana tulevalle. Ja siitäkin tietty loukkaantui kun ei se, kiittämätön ihmispaska, tajunnut kiittää moisesta uhrauksesta."

        Samaa olen itsekin monesti miettinyt, myös tätä asiaa, kuten myös montaa muuta asiaa, kulissit tuntuvat kuuluvan lähes kaikkien elämään ja ovat ns. normaalia käytöstä lähes kaikille ihmisille, sanotaan yhtä ja tehdään toista. :|

        "Ehkä luonnekysymykset pitäisi sisällyttää sopimukseen purkuperusteena: jos tietynlaista käyttäytymistä ilmenee niin laitetaan hommalle piste."

        Kyllä ehdottomasti, jos käytös on ihan muuta mitä on sanottu, kaikilla tietenkin voi olla stressaantuneena/väsyneenä, jotain poikkeuksellista käytöstä normaaliin, mutta silloinkin se oikea luonne on kyllä tilanteessa näkyvissä jollain asteella, myös esim. riita tilanteen selvittämisessä.

        Kiitokset ajatuksistasi! :)


    • KaunisVapaus

      Käy juttelemassa vaaliteltoilla tästä kysymyksestä, ja kerro toki nettiin, mitä näkemyksiä on perussuomalaisilla, kristillisillä, vihreillä... Kaikki muutkin äänestävät oman asiansa puolesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe