Cerazette

N-79

Millaisia kokemuksia teillä on Cerazette-minipillereistä? Onko aiheuttanut seksuaalista haluttomuutta? Olen syönyt ko. pillereitä nyt puolitoista vuotta, ja suunnilleen tuon ajan on seksihalut olleet vähissä. Tämä tietysti välillä rassaa suhdetta, ja muuta syytä haluttomuudelle on vaikea keksiä. Sinällään outoa, koska olen kuullut, että joissain tapauksessa jotkut muut pillerit vaihdetaan seksihalujen puutteen vuoksi Cerazetteen, koska niiden ei kai pitäisi vaikuttaa ainakaan yleensä seksuaaliseen aktiivisuuteen. Toisin ilmeisesti minulla.

Menkatkin ovat loistaneet poissaolollaan nuo puolitoista vuotta (mikä sinänsä ei kyllä yhtään haittaa!), joten luulisi noilla pillereillä olevan melkoisia hormonaalisia vaikutuksia.

Verenpaineen vuoksi minulle vaihdettiin Cerazette, yhdistelmäpillerit ovat minulta pannassa. Tässä sitten onkin mietinnän alla, että pitäisikö lopettaa pillerit. Ei kyllä huvittaisi monen vuoden jälkeen enää alkaa pelaamaan kortsujen kanssa (ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 5 v), mutta ei kai ole muuta vaihtoehtoa, jos haluttomuus johtuu noista pillereistä. Kierukkaa ei voi laittaa kun en ole vielä synnyttänyt ja suhtaudun melko epäluuloisesti noihin ehkäisyrenkaisiin yms.

7

5268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmonentyttö

      oon syöny nyt 3 kokonaista liuskaa cerazettea.
      itse sain minipillerit johtuen tupakanpoltosta ja ylipainosta. aikasemmin söin 3v e-pillereitä, useaakin merkkiä. kerroin lekurille mitä e-pillerit on aiheuttanu mulle ja lekuri määräs minipillerit ja sano ettei pitäisi tulla mitään näitä oireita minipillereistä. et cerazette on "modernein" minipilleri mitä on markkinoilla.
      sitä tutkittu eniten ja siitä piäisi tulla vähiten sivuoireita.
      e-pillereistä johtu mun haluttomuus seksin suhteen... ja tämä johti aikoinaan eroon mieheni kans. samantien ku lopetin pillerit, johan alko halut tulemaan takas. samoten paino nousi 10kg pillereiden takia. olin kokoajan _todella_ pahalla päällä ja sain helposti raivareita.
      sitten olin 2v syömättä mitään pillereitä ja nyt alotin minipillerit. ei ole tullut _mitään_ sivuoireita. seksihaluista sen verran ettei 2krt/pv riitä =) paino ei ole noussut eikä ole vaikuttanut mieleen. kaikista paras on se kun ei ole tullu 3kuukauteen menkkoja =)

      suosittelisin kokeilemaan esim luontaistuotekaupoista saatavia halukkuuden nostajia. näitä kun popsin ni autto ainaki jonkuverran kun söin e-pillereitä.
      jotenki tuntuu kummalta et haluttomuutesi johtuis cerazetestä. monet mun ystävät kans syö cerazettea eikä haluttomuuden kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

    • SSS

      Olen myäs käyttänyt cerazetteja noin 1, 5 vuotta ja myös olen huomannut seksuaalista haluttomuutta. Mutta toisaaltas kun miettii niin olen jo kauan ollut tässä parisuhteessa, joten ei se seksieälämä ole enään sitä mitä se alussa oli.
      Ja limakalvojen kuivumista olen huomannut.

      Itse jouduin e-pillereistä siirtymään minipillereihin maksa-arvojen nousun myötä.

      Itsellä kuukautiset ovat jääneet pois joka on iso plussa tietysti.
      Ennen oli aika kovat kuukautiskivut joiden takia olen tosi tyytyväinen että ne ovat poissa.
      Tietysti raskaaksi tulo pelottaa aina välillä, mutta on oppinut elämään että sitten jos sattuu niin että tulee raskaaksi niin se ei ole maailman loppu.

      Kasvoihin finnejä tullut, joka taas miinus puoli.

    • alice

      jouduin vaihtamaan kans verenpaineen takia merciloneista cerazetteen reilut puol vuotta sitten eikä ole ikäviä sivuoireita ollu (tosin ei oo kyllä verenpainekaan laskenut...) Halukkuuteen ei oo vaikuttanut millään tavalla, tai no välillä tuntuu siltä et cerazettet on vaa lisänny haluja entisestään....!
      Tuo menkkojen puuttuminen taitaa olla yleinen sivuvaikutus, itselläni on ollu puolen vuoden aikana yhdet kahden päivän menkat...mikä on kyllä mun mielestä ihan myönteinen juttu!(tosin ikävämpi homma ku ei voi mitenkää tietää koska menkat alkaa/alkaako ollenkaan)
      Et ihan hyvät pillerit on mun tapauksessa ollut, eipä kyl yhdistelmätabuistakaan mitää muita vaikeuksia seurannu ku se verenpaine (ja lihominen, mutta siihen vaikutti kyllä elintavatkin...)

    • rigul

      mäkin olen käyttänyt cerazettea noin puolen vuoden ajan ja haittavaikutuksia ei ole ilmennyt. halukkuus on pysynyt samana tai jopa noussut, ensimmäisen liuskan aikana menkattomia päiviä oli 6, mutta sen jälkeen ne on pysyneet poissa. onhan se osittain outoa ettei kuukautisia tule, mutta onhan tuo kuitenkin aika varma ehkäisykeino. ja nykyään menkkojen poisjäämisestä osaa nauttia.

    • Miu

      Itsekin jouduin vaihtamaan yhdistelmäpillereistä Cerazetteen verenpaineen takia, mutta nyt eräs lääkäri sanoi jo cerazetet lopetettuani, että kyllä nekin verenpaineeseen vaikuttavat. Eli kaikki pillerit pois! Nyt on sitte verenpainelääkkeet ja kauhea miettiminen mitä ehkäisyä vakituisessa parisuhteessa käyttäisimme. Patentex ovalia nyt käytetty, ihan ok, koska hormooniton, mutta se ehkäisyteho kuitenkin vähän arveluttaa... Toisaalta ei olisi katastrofi jos vauvaa alkaisin odottaa, vaikka ei juuri tämän hetken suunnitelmiin kuulukaan... Cerazetteihin kyllästyin koska naamaan tuli pahkuroita ja menkat tulivat milloin sattuu, jos ylipäätänsä tulivat! Ja sekin ärsytti kun niitä piti syödä joka päivä, ilman taukoja.

      Voivathan tietenkin sopia sinulle... =)

    • Anonyymi

      Zerazette... Ei minkään valtakunnan haluja. Eli kyllä halut kadonneet. Jätin pois ja mieskin on monta kertaa sanonut etten ole niin kiukkuinen kuin ennen. Ikää 48 ja pessaaria ajattelin kokeilla😊

    • Anonyymi

      Cerazeten aikana oli haluttomuutta ja kuivuutta. Kaikkia muitakin haittavaikutuksia oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe