Punto torino 1.2 8v -06

mamman

ei käynnisty ilman että painaa kaasupoljinta , hetken päästä käy normaalisti.

5

138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painavaan

haittaaks tuo

• Ruisku koneessa kaasun painaminen käynnistäessä voi aiheuttaa seoksen liiaallisen rikastumisen käynnistäessä ja näin ollen jatkuvalla toistolla seurauksena koneen karstoittuminen ja pahimmassa tapauksessa venttiilivaurio. Että painele menemään vaan. Tai sitten osta OBDII vikoodinlukija (29€) halvimmillaan ja vaihda vikakoodin mukainen osa. Antanee jonkun koodin vaikka valo palaisi, jos kaasua tarvii starttiin.

• hmmmmn

Nykyaikaiset autot eivät käynnisty, jos sattuu vahingossa painamaan kaasua. Tietokone pitää huolen, että seos on aina oikeanlainen. Kaasupolkimen painaminen vaikuttaa kaasuläpän asentoon ja sitäkin ohjataan nykyautoissa sähköisesti.

Vikahan voisi olla vaikka tyhjäkäynnin säätöventtiili, joka on jumissa. Tai tyhjäkäynnin säädin tai säätömoottori.. monta nimeä.

• päslr93

Harvinaisen tyhmästi ohjelmoitu moottorinohjaus jos sähköisen kaasupolkimen painaminen vaikuttaa sähköisesti ohjatun kaasuläpän asentoon siten, ettei moottori käynnisty.

Tosin nykyaikaiset autot eivät käynnisty jos sattuu painamaan kaasua, koska ainakin minun autossa lähtee vain virrat päälle starttinappia painaessa jos ei paina kytkintä ja jarrua. Ja tällöinhän ei edes ole mahdollista painaa kaasua kun ei ole kolmea jalkaa.

• ecotechelvetistä

Opelin ecotec moottoreissa homma toimii juuri noin. Vittumaisia vehkeitä. @päslr93

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe