Kuoliko tämä puolue jo?

2011jomennyton

Oliko edes ehdokkaita enää vuonna 2015?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iääkäri

      Muutoksen hallituksen jäsen Oula Lintula siirtymässä Soinin leiriin.

      Tervehdys.

      Aivan aluksi onnittelut vaalituloksen johdosta. Neljä vuotta antaa itse kullekin perspektiiviä tarkastella menneitä ja samalla pohtia tulevaa.

      Elämässä voi katua kahdenlaisia asioita: sitä että on tehnyt jotain ja sitä että on ollut tekemättä mitään. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi ikävältä. Kun olen aikani katsellut ympärilleni ja nähnyt yhteiskunnassamme monenlaisia epäkohtia, olen tavalla tai toisella pyrkinyt niihin tarttumaan. Menestystä ei useinkaan ole tullut, mutta omantuntoni olen näin saanut pidettyä puhtaana.

      Olen lähes koko aikuisikäni ollut jonkin puolueen jäsen. Ensimmäinen ja toistaiseksi myös pitkäaikaisin puolueeni oli Kansallinen Kokoomus, josta erosin vuonna 2010. Tähän oli useita syitä, mutta mainittakoon tässä yhteydessä se, miten "kansallisuudesta" on nimestä huolimatta tullut sille miltei riippakivi. Itseäni kansallismielisenä ihmisenä masentaa välinpitämättömyys tai pahimmillaan suorastaan into siihen, miten kansallista päätäntävaltaa ollaan työntämässä ulkomaille.

      Sen jälkeen toimin lähes viisi vuotta Muutos 2011:ssa, jonka tärkeimmät tavoitteet olivat suora demokratia, sananvapaus ja Suomen kansalaisten edunvalvonta. Nämä ovat tärkeimpiä tavoitteitani edelleen. Mikään puolue ei näitä kaikkia tavoitteita aja, mutta PS ajaa ainakin yhtä kolmesta, ja siinä se erottuu edukseen. Kansallismielisyys tarkoittaa minulle sitä, että valtion – niin Suomen kuin minkä tahansa muunkin – tärkein tehtävä on olla omien kansalaistensa edunvalvontaorganisaatio. Kansalaisten paikka on olla valtion asiakasomistajia, ei alamaisia. Pidän edelleen muutosta parhaana poliittisena hankkeena, jossa olen koskaan toiminut ja jonka hyväksi olen joltisenkin määrän työpanostani sijoittanut, mutta ilmeistä on että Suomen kansa on sen paremmuudesta eri mieltä.

      Minulta on muutaman kerran kysytty, miksi en halua toimia perussuomalaisten jäsenenä. Tähän on ollut muutama syy, mutta vain yksi ylitsepääsemätön: perussuomalaisten säännöt kieltävät jäsenyyden muussa puolueessa.

      Koska muutos nyt lain mukaan lakkaa olemasta puolue, tämä sääntö menettää merkityksensä. Asiaintilan näin ollen haen kohteliaimmin Perussuomalaiset rp:n jäsenyyttä.

      Ennen kuin hakemukseeni vastataan, toivon, että muutama asia tehdään vielä selväksi. Allamainitut seikat ovat asioita, joista en tingi, ja mikäli ne johtavat hakemukseni hylkäämiseen, on vain parasta että asia tehdään selväksi mahdollisimman pian ja näin säästetään niin minun kuin puolueennekin aikaa.

      Minut on valittu muutoksen hallituksen jäseneksi tämän vuoden loppuun asti. Mikäli muutos jatkaa olemassaoloaan rekisteröitynä yhdistyksenä, kuten vilpittömästi toivon, tulen osallistumaan hallituksen työskentelyyn vuoden loppuun asti, sillä tämän lupauksen annoin muutoksen jäsenistölle tullessani valituksi. Sen jälkeen minun on jo muutoksen sääntöjen mukaisesti erottava sen hallituksen jäsenyydestä toimittuani siinä täydet neljä vuotta. Mikäli muutos kerää vaaditut kannattajakortit ja rekisteröityy uudelleen puolueeksi, joudun siinä vaiheessa harkitsemaan asioita uudelleen.

      Perussuomalaisissa on paljon moitteen sijaa. Näistä eniten julkisuutta on saanut puolueen kanta sukupuolineutraaliin avioliittolakiin. Olen itse julkisesti kannattanut kyseistä lakimuutosta ja kannatan sitä edelleen, mutta olen valmis suvaitsemaan puoluetovereita, jotka ovat tästä asiasta eri mieltä – kuten olen muutoksessakin suvainnut. Vastapainoksi haluan suvaitsevaisuutta itse tämän ja muiden omien mielipiteideni johdosta.

      Ryhmäkuria en ole koskaan hyväksynyt enkä hyväksy, ja tämän tein selväksi jo kokoomuksen aikanani. Koska en kokoomuksen jäsenenä menestynyt vaaleissa, en päässyt tätä puhettani missään käytännössä lunastamaan. Jos kuitenkin tulen joskus luottamustehtävään valituksi, on korkeimpana ohjaajanani oma omatuntoni. Tämän olen tehnyt ja tulen jatkossakin tekemään äänestäjillenikin selväksi.

      En koskaan vannonut uskollisuutta kokoomukselle sen enempää kuin muutoksellekaan. Jos hakemukseni hyväksytään, en vanno uskollisuutta myöskään teille. Puolue, olipa sen nimi mikä tahansa, on minulle vain väline ajaa parempaa yhteiskuntaa, ja tällä hetkellä perussuomalaiset on kaikkine vikoineenkin näistä välineistä paras mahdollinen.

      Akaassa 21.4.2015

      Oula Lintula

      • Halla-ahon_äänestäjä

        kirje on vähän liian pitkä ja vika-asioita korostava Sanokaa henkilölle ettei ala tapella lillukanvarsista

        Soini kertoo kirjassaan Peruspomo miten Hesari päästi taviskirjoittajan jonka nimen Soini antaa kirjassa niin siis tämän taviskirjoittajan nälväisemään yleisönosastossa että soini kiihottaa homomarssillaan jne väkivaltaan

        Valtaosa päivilipposista ja mariakuse niinoista olisi vetänyt lehden julkisen sanan neuvostoon haukuttavaksi perättömyydestä

        Soini ei vetänyt

        hän kirjoitti yksityiskirjeen päätoimittajille ja ilmoitti peruuttavansa Hesarin tilauksen ja mainosti tätä siis vielä kirjassaan

        Minäkin sanoin irti Hesarin tilaukseni enkä enää tilaa (ellei lehti muutu suomalaismieliseksi johon en usko)

        Näin toimitaan politiikassa, ei puuhastella oikeusjutuilla eroamisilla sun muilla uhkauksilla vuosikausia haukkumalla
        vaan organisoidutaan

        Eli ei voi tulla puolueeseen jos luettelee vikoja ja filosofoi omiaan hirmuisen tärkeinä

        erittäin vaarallisia aiheita ovat filosofiset jänkkäämiset

        Tiedän että Soini uskoo jumalaan
        Tiedän että en itse usko jumalaan
        mutta tiedän paljon historiaa lukeneena että Paavi on yhtenäisyyden ainoa tekijä hajanaisessa euroopassa, ok

        en suostu moittimaan Soinin uskonnollista näkemystä vaikka olemme eri mieltä


    • Halla-ahon_äänestäjä

      MOLEMMAT PERUSSUOMESTA POISTUNEET KANSANEDUSTAJAT JÄIVÄT selvästi VALITSEMATTA SEKÄ MUUTOSLAINEN ETTÄ KESKUSTALAINEN (tämä tamperelainen sairaanhoitaja oli tappio Suomelle, sillä hän oli vanhushoidon tuntija. Hänen olisi pitänyt jäädä Perussuomeen ja tulla valituksi uudestaan, nyt hän putosi. Mutta hän oli valitettavasti mamunrakastaja, ja se ajoi seinään nyt, koska vanhuksia ei voi hoitaa ja samalla tuoda mamuja kuluttamaan vanhusten hoitorahoja http://www.suomenmaa.fi/etusivu/7173506.html )

      Ennen vaaleja Perussuomen ryhmässä oli 37 edustajaa

      tietenkin osa vaihtui ja 12 uutta tuli

      mutta RYHMÄN HENKI ON ERITTÄIN MYÖNTEINEN KOSKA NS. KAIKKI VALITTIIN ELI EDUSTAJIA TULI 38 eli ryhmän kannalta yksi lisää

      Menetetty paikka oli Oulusta

      Tämä on liimaa edustajien välillä koska kukaan ei voi syyttää ketään siitä että vaalit olisi hävitty söheltämisen takia (vaikka yksi paikka putosi 2011 tulokseen nähden) koska ns. KAIKKI omat VALITTIIN UUDESTAAN JA vielä YKSI LISÄÄ

      Taistelutahto on siten kova ja ryhmä hitsautunut yhteen nyt

      https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaisten-aanikuningattarille-muhkea-potti/

      PERUSSUOMEN 26 uudelleen valittua:

      Juho Eerola, Kike Elomaa, Teuvo Hakkarainen, Reijo Hongisto, Olli Immonen, Ari Jalonen, Arja Juvonen, Kimmo Kivelä, Jari Lindström, Maria Lohela, Anne Louhelainen, Pirkko Mattila, Lea Mäkipää, Hanna Mäntylä, Matti Mölsä, Mika Niikko, Jussi Niinistö, Pentti Oinonen, Tom Packalén, Mika Raatikainen, Pirkko Ruohonen-Lerner, Vesa-Matti Saarakkala, Timo Soini, Maria Tolppanen, Kaj Turunen ja Ville Vähämäki

      PERUSSUOMEN 12 uutta:

      Simon Elo, Tiina Elovaara, Laura Huhtasaari, Toimi Kankaanniemi, Kari Kulmala, Rami Lehto, Jani Mäkelä, Jari Ronkainen, Veera Ruoho, Sami Savio, Ville Tavio ja Sampo Terho

      JA TOSTA SE ALKAA (Väinö Linna Pohjantähti 1.)

    • Halla-ahon_äänestäjä

      SIPILÄN KESKUSTA AJAA SUOMEN SOSIAALITURVAA ALAS PAKKOMAMUTUKSELLA

      KOKOOMUS TUKEE PAKKOMAMUTUSTA, PÄIVI RÄSÄNEN EI OLE POLITIIKASTA KUIN PIHALLA

      Petri Sarvamaa (kok) eilen Strasbourgissa:
      "Minä äänestin tuon taakanjaon puolesta. Se on vähän sillä tavalla, että vaalipuheet on vaalipuheita ja todellisuus maailmassa on sitten toista."


      https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/768852156568314 Aikakirjoihin merkittäköön, että Euroopan parlamentti hyväksyi eilen valtavalla enemmistöllä julkilausuman, jossa vaaditaan komissiolta sitovaa taakanjakomekanismia turvapaikanhakijoiden tasaiseksi sijoittamiseksi jäsenmaiden kesken.

      Päätöslauselman puolesta äänestivät suomalaisista keskustan, kokoomuksen, sosialidemokraattien, RKP:n, vasemmiston ja vihreiden edustajat.

      Sisäministeri Päivi Räsänen puheenjohtajien tentissä ennen vaaleja: "Taakanjako, josta puhuit... Yksikään EU-maa ei ole esittänyt sitä että... Siis ei ole esittänyt neuvostossa, tehnyt sitä esitystä että nää turvapaikanhakijat jaettaisiin EU:n sisällä. Eikä me olla sellasta kannatettu. Ei sellasta järjestelmää ole tulossa."

      Petri Sarvamaa (kok) eilen Strasbourgissa: "Minä äänestin tuon taakanjaon puolesta. Se on vähän sillä tavalla, että vaalipuheet on vaalipuheita ja todellisuus maailmassa on sitten toista."


      LUE HALLA-AHON UUSIN libe = tohtori Jussi Halla-aho on maahanmuuton asiantuntija ja istuu näiden asioiden kanssa täysipäiväisesti LIBE-valiokunnassa EU-parlamentissa (Civil Liberties, Justice and Home Affairs, European Parliament / Committees)

      http://www.halla-aho.com/scripta/taakanjakoa_ja_numeroita.html

    • Ettäsemmoista

      Muutokseen on tullut niin outoa väkeä, että aika mahdottomuus jatkaa, jos Jari Leino ja Marjukka Kaakkola jää pois. Kalajoelta vaalipäälikkö on olevinaan niin miestä, mutta tuossapa vähän hänestä juttua, että kannatta tarkasti harkita mikä on miehiään. http://keskustelu.suomi24.fi/t/10845599

      • floppimies

        Grand pappa show


    • KiitosMuutos

      Kiitos Muutos2011 työstänne maahanmuuttokriittisten äänien hajauttamiseksi, kiitos, kiitos, kiitos.

      • Halla-ahon_äänestäjä

        No ei, ei muutos ole hajauttanut, maisteri Leino on pitänyt ainakin netissä hyviä esityksiä ja Lokka joka on skarppi vaikuttaa myös hyvältä tyypiltä, ainoa asia on mitä en ymmärrä että mistä johtuu tämä yhteistyötkelvottomuus

        HALLA-AHON VETOOMUS MUUTOS-PUOLUEELLE
        http://www.halla-aho.com/scripta/vaalitulosten_tutkailua.html Esitän taas voimattoman toiveen, että sillä sektorilla toimivat täysjärkiset ihmiset tulisivat kehittämään perussuomalaisten epätäydellistä toimintaa vähemmän epätäydelliseksi ja jättäisivät erilaiset kommunistiset puolueet odottamaan proletariaatin yhdistymistä

        Itse en esim. ole uskovainen enkä mieti avioliittoa homouden kannalta mutta Soini ei ollenkaan aiheuta minulle ongelmaa tässä suhteessa vaikka hän on harras katolinen (Paavi on tukenut Suomea sodassa, tämä on hyvä muistaa ja ollut yhdistävä tekijä Euroopassa)

        MUISTAKAA ETTÄ KOMMUNISTINA PROFILOITUNUT SUVI -ANNE SIIMES ON ORTODOKSI ja siellä ei hyväksytä naiselle mitään arvoa ei naispappeutta (kunnioitan ortodokseja kuitenkin koska he ovat taistelleet Konstantinopolin alueella Euroopan muslimisaatiota vastaan tehokkaasti)

        Muistakaa että SarviHiiri ja tämä Tampereen kansaedustaja Laina Koskela, jotka poistuivat Perussuomesta eivät kumpikaan päässeet eduskuntaan joten heidän äänensä eivät niin selvästi olleet heidän omiaan vaan perussuomalaisina ansaittu ainakin isoksi osaksi

        Molempien poistuneiden äänimäärä romahti ja Laila Koskela ehti vielä nälviä Halla-aho
        lähtiessään http://www.suomenmaa.fi/etusivu/7173506.html

        SIPILÄ EI PYSTY ESTÄMÄÄN MAMUTUSTA JA RUOTSIN VALTION TIELLE JOUTUMISTA

        RUOTSI TARVITSEE KIIREELLISESTI 600 000 ASUNTOA MAMUILLE

        jos lasketaan asunnon kooksi 70 neliötä ja hinnaksi 7 000 euroa neliö eli asunto maksaa 500 000 euroa, maksaa tämä asuntorakennusohjelma veronmaksajille

        300 miljardia euroa eli siis 300 000 miljoonaa euroa eli 300 000 000 000 euroa

        jokaista ruotsalaista kohti 30 000 euroa MUTTA silloin mukana ovat mamut ja lapset eli

        oikeasti veroja maksavaa henkilöä kohti ehkä jotain 100 000 euroa

        Ruotsin väestönkasvu on rajua ja perustuu pelkästään mamuihin ja enimmäkseen miehiin

        joiden perheet sitten vähitellen yhdistetään ei-työperäisesti lepäämään sossuun

        http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6133331

        Inom de närmaste elva åren behövs det byggas nära 600 000 nya bostäder i hela landet. Göteborg är en av de städer som är hårt drabbad av bostadsbristen och störst är bristen på hyresrätter.


    • Serkku_maalta

      Kuoli. 5000 kannattajakorttia voi herättää vainajan henkiin puoluerekisteriin. Saihsn puolua vaaleissa yli 7000 ääntä. Mutta kannattaako moinen typerä operaatio?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe