Työttömän status?

Työtön_KTM

Millainen on silmissänne työttömän status? Varsin moni täällä tuntuu ajattelevan, että kyllä töitä löytyy, jos vain haluaa. Epäilemättä pääsisi töihin vaikka siivoojaksi, mutta onko siinä vastaavasti kovin paljoa järkeä, jos on akateemisesti koulutettu siivoaa, kun voisi senkin ajan käyttää aktiiviseen työnhakuun.

Itse jäin työttömäksi työstä, jossa ansaitsin vissiin ihan hyvin (> 4000 e/kk) ja olen tässä huomannut, että uuden työn hankkiminen on aika haastavaa pk-seudullakin. Tekisin kyllä päivisin mielelläni jotain 'järkevää', mutta ainakin toistaiseksi olen nähnyt järkevämmäksi hakea uusia töitä aktiivisesti kuin mennä töihin vaikka siivoamaan.

51

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielätöissä

      Tiedän itse tilanteen, ja sen miten hilkulla on tippua hyvästä toimeentulosta kassan ja sitten perusturvan varaan. Varsinkin Helsingissä asuminen maksaa sinkulla niin paljon, että se on menoa sitten. Arvottomuuden tunne tulee itselle ja milläs sitten myyt osaamista, kun ei ole itsetuntoa.

    • eionnistu_

      Mielenkiintoista, että siivoaminen tai hampparin kääntäminen otetaan aina esimerkkinä työstä, minne 'mennään'.

      Ei muuten mennä. Siivoojilta vaaditaan nykysin AINA ammattitaidosta kertova koulutus, koska monissa paikoissa joutuu tekemisiin erilaisten kemiallisten aineiden kanssa, joista pitää tietää, miten niitä käytetään.

      Ja ammattitaidosta huolimatta tarjolla ei ole kuin muutaman tunnin 'silppukeikkoja', jotka vielä usein vaativat köröttelyä pitkin ja poikin kaupunkia, omaan laskuun ja omalla autolla. Voi käydä helposti niinkin, ettei rahat riitä vuokraan ja ruokaan, joten työssäkäynnistä huolimatta edessä on sossun luukku.

      Jaa, mistäkö tiedän? Siitä että tunnen useamman tällaisen akateemisen, jotka ovat 'menneet' ja huomanneet, että jäi menemättä.

      • Juuri näin. Siivoushommat ovat nykyisin töitä joihin päästään, ei töitä joihin joudutaan.


    • rumaakateeminen

      Mä en saa töitä puutteellisen (ruman ulkonäköni) takia. Olen pistänyt kuvallisia hakemuksia moneen paikaan ja koskaan ei ole valittu. No siivoojaksi saattais päästä, mutta aika tympäsevää hakeaa siivoojaksi kun on kumminkin akateeminen koulutus.

    • tuetpois

      Mun mielestä työttömyys on oma valinta. Kyllä töitä löytyy jos viitsii tehdä vähän huonompiakin hommia ja tyytyy siihen normaalipalkkaan. Itse olen parikertaa joutunut työttömäksi mutta molemmilla kerroilla töitä löytyi heti muutaman viikon sisällä.
      Tällä hetkellä toimin roskakuskina ja olen myös ollut siivoojana sekä tehdastöissä. Mainoksiakin olen joskus lisätuloina jakanut.
      Halveksun työttömiä ja pidän heitä laiskoina paskoina jotka elävät muiden siivellä. Jos voisin päättää niin työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukia yms. laskettaisiin kovalla kädellä. Työtä pitäisi ottaa vastaan 150km säteellä kodista.
      Ehkä se rohkaisisi näitä työttömiä loiseläjiä tekemään töitä elääkseen eikä vain elää muiden piikkiin.

      • ruusy

        Ilman naista oleminen on myös ihan oma valinta ja alkoholisoituminen myös.


      • työtönolen

        Kai minussa sitten on jotakin vikaa kun en töitä saa. Aikanaan kiersin ovelta ovellekin tarjoutumassa töihin. Nykyään ei viitsi masennuttaa itseään jatkuvilla ei kiitos jutuilla.
        Kun täysin kunnossa ei ole ja jotain rajoitteita löytyy on työpaikan saanti kyllä mahdotonta kun ikääkin on kertynyt. Toiset jaksaa vielä toivoa, minä en.


      • työtönolen kirjoitti:

        Kai minussa sitten on jotakin vikaa kun en töitä saa. Aikanaan kiersin ovelta ovellekin tarjoutumassa töihin. Nykyään ei viitsi masennuttaa itseään jatkuvilla ei kiitos jutuilla.
        Kun täysin kunnossa ei ole ja jotain rajoitteita löytyy on työpaikan saanti kyllä mahdotonta kun ikääkin on kertynyt. Toiset jaksaa vielä toivoa, minä en.

        Töiden saaminen vähän samanlaista, kun naisen saaminen, ilman suosituksia ei oikein onnistu molemmat asiat.


      • Haista sinä vain itse pitkä paska.


      • Ei_Mulla_Muuta

      • RPR

        Tässä on tyypillinen työnmarttyyrin kommentti, joltakin joka luultavasti äänestää Kokoomusta ja on ylpeä päästessään paskahommaan.

        Noh, tässä maassa on satoja tuhansia työttömiä, kymmeniä tuhansia vapaita paikkoja, joista iso osa esim. Puhelinmyyntiä eli jo laittomuuksia lähentyvää palkkaushommaa. Jopa näihin 9€ orjatöihin on jonoa.

        Tavallinen mies on tosiaan pariutumisessa naisen armoilla, ja elinkeinoelämässä työnantajan. Kumpaakaan ei saa nöyristellä, ei koskaan.


    • Sinkkuna pyysyt varsin pitkään työttömänä, naiset haluavat miestä jotka ovat vakiotuisella työpaikkalla.
      Ansaitsevat vähitäin 3000-4000 kuussa.
      Kun meina tähdätä keskiverto korkeamalle naisten suhteen.

      • what.then

        Mitäs jos palkka onkin vain alle 2100e/kk niin mitä sitten?


      • what.then kirjoitti:

        Mitäs jos palkka onkin vain alle 2100e/kk niin mitä sitten?

        Huono asia varsin pääkaupunkiseudulla.
        Naisen saamisen sänkyn baarista ilman hyvä ulkonäköä pirun vaikketa.


    • RPR

      Työttömällä ei ole statusta, eikä rahaakaan.

      Näin ollen etenkin ns.potentiaalinen elättäjä, eli KTM päätyy tasolle - lähtökohtaisesti - AKTM. Ellei sitten osaa toimia tilanteen kanssa.

      Mitä sinun tulisi tehdä, on että asennoidu tähän aikana jolloin 70% osoittautuvat hypergamisiksi huoriksi (niin moni ei tutkimuksen perusteella olisi tapaillut työtöntä) jotka näet kuin punaisen pillerin ottaneena. Onnea matkaan että löydät ne loput, hyvänä puolena on se, että voit löytää naisen joka on poikkeus: nainen, joka haluaa olla SINUN kanssasi.

      Muiden kohdalla, jos pokka riittää, pitäisi nöyristellä miten kyllä olet pahoillasi tilanteesta, mutta haet aktiivisesti hommia. Asia, mitä kukaan nainen ei ole koskaan joutunut tekemään.

    • Munaotus

      Ei kuule siivoojaksi pääse ihan tosta vaan. Pitää olla kokemusta ja koulutusta. Minä en päässyt kun hain joskus kun tarvitsin rahaa uuteen läppäriin. Festareille voi päästä siivoomaan roskia lippupalkalla.

      • Niin baari vessojen siivooja aina tarvita, ei kovin moni suostuisi sellaisen.


    • Kilttiatm

      Minä olen viimei aikoina hakenut moniakin työpaikkoihin mutta en ole päässyt kuin 3 haastatteluun. Siivoojaksi en ala. Olen hakenut liikunta-alan töihin, toimistotöitä, raksahommia, avustajaksi, talkkariksi. Yllättävän vaikeeta tällä naamalla on töitä saada.

    • Ulkonäöllä on suuri merkitys myös työpaikka löytämisellä.
      Ei edes ole niin tärkeä, et mikä sulla on ansioluettelu.

    • Duunikkamuunikka

      Tuetpois taitaa olla aika nuori?
      Itse olen yli 50v ja nivelvaivainen.
      Olen tehnyt kaikenlaisia töitä mukaanlukien siivous.
      Nyt vaan ei enää siivoustyö onnistu,koska nivelet on huonossa kunnossa.

      Koko ikäni olen tehnyt jotakin,jossa joutuu olemaan jalkojen päällä.
      Ikinä en toimistossa istumatyötä ole tehnyt.

      Ai pitäisi ottaa töitä vastaan vaikka 150 kilsan päästä? Rehellisesti,olisitko valmis itse niin pitkiin työmatkoihin? Ilman autoa? Enpä usko. Kaikilla ei ole autoa,eikä edes ajokorttia.
      Yhteiskunnan rahoittama ajokortti auttaisi työllistymään,sillä moni työpaikka on minultakin mennyt sivu suun kun ei ole ajokorttia.


      Osa työttömistä on laiskoja joita työ ei kiinnosta,olen samaa mieltä.
      Osa taas on oikeasti kyvyttömiä yhtään mihinkään ja näille pitäisi olla oma ohjelmansa. Kuten alkoholistit ja lievän vamman omaavat. He eivät kuulu kortistoon vaan hoitoon.
      Tällaiset pitäisi osata erottaa,jotta meille halukkaille jäisi töitä.

      Oppisopimuskoulutusta pitäisi tehostaa entisestään.
      Sillä työn oppii vain tekemällä. Vihaan koulunpenkillä istumista.Teoriaa....
      Haluan oppia työn käytännössä,enkä istumalla typerissä luokissa.
      Ei kukaan opi sorvaamaan istumalla teoriatunnilla. Sen oppii vain sorvaamalla,hakemalla tuntuma puuhun...

      Mutta kumman vaikeaa on jopa päästä oppisopimuskoulutukseen,yritetty on.

      No,minun puolestani päätettiin ja lähden ensi maanantaina kuntouttavaan työtoimintaan.

      Karsotaan,mitä tästä seuraa....

      Onneksi paikka on sellainen,että tie voi johtaa mihin vaan kun tarpeeksi innostuu...

    • arvaa_harmittaako

      ap:lle
      En jaksanut lukea noita muita kommentteja, mutta mielestäni teet järkevästi, kun etsit töitä sensijaan, että sorrut tuloloukkuun, mihin itse vajosin. Entisenä it-asiantuntijana epäonnistuneen leikkauksen seurauksena jouduin jättämään aiemman työni ja suostuin määrä- ja osa-aikaiseen alipalkattuun ohjaustyöhön, mikä pudotti ansioni puoleen entisestä. Näin ollen myös työttömyysturvani ajalta, jolloin en ole työsuhteessa, laskettiin tuon osa-aikatyön perusteella, kun oli ollut säädetyn ajan osa-aikaisena. Aina työttömäksi jäädessäni myös ansaitsemani lomakorvaus "jyvitetään" siten, että normaalien työttömyyskarenssipäivien lisäksi lasketaan ylimääräisiä päiviä kokoaikatyö miinus osa-aikatyö tuntien peruusteella. Työnteko ei siis missään nimessä kannata taloudellisesti!!!
      Toki itse nautin työstäni, mutta en soisi pahimalle vihamiehellenikään tätä tuloloukkua, kun hädin tuskin toimeen tulee. Iän puolestakin alkaa olla hylkiö työmarkkinnoilla, joten tietoa paremmasta ei ole. Tulojani huomattavasti paremmasta työttömyysturvasta nauttisin vieläkin, ellen olisi sortunut valitsemaani työhön kattoon syljeskelyn sijaan...

      • Kilttiatm

        Amiksen jälkeen olin kaksi vuotta töissä ja sen jälkeen en ole ollut missään duunissa eli 7 vuoteen. Minusta on typerää käydä työhaastatteluissa. Ne kysyy että tuletko ja haluatko töitä, sanon että haluan mutta sitten ne ei palkkaa töihin. Sanovat vaan että me ilmoitellaan eikä ne yleensä mitään ilmoittele.


      • ätmel

        Tehtiinkö sinulle lobotomia, vai miksi et ole enää IT-asiantuntija?


    • Ätmi-sinkku

      Olin 3 vuotta työharjoittelussa yhdessä paikassa ja otin sitten loparit koska painoin pitkää päivää enkä saanut arvostusta eli luvattua palkkaa. Päätin että en mene töihin jos e saa vähintää kahta tonnia kuussa. Tulkoot karenssit ei haittaa. On tullut monta karenssia koska en ole mennyt ilmaisiin työkokeiluihin.

      • Ikis__M

        3v. työharjoittelussa, onko tuomoinen edes laillista? äkkiseltään tuntuu ettei ole.


      • aikuisten.oikeesti

        Jos kuulut liittoon niin ota asiasta selvää. Soitat liittoon tai menet käymään...ei mikään työharjoittelu voi kestää 3vuotta. Sinä aikana on taatusti oppinut jo työn.
        Harmi et olet ottanut itse lopputilin...liitonedustaja olis ollut hyvä neuvottelija työehtosopimuksestasi työnantajan kanssa.

        Itse tein viime syksynä töitä neljälle työnantajalle..limittäin ja lomittain sovituina aikoina.
        Juoksin kaupunkia ristiin rastiin työpaikasta toiseen ja melkein aina töissä.
        Tarkoitan et melkein jokapäivä töissä, kun tunteja oli joskus vain 3h ja toisessa paikassa illalla 2-3h/päivässä, harvoin kokonaiset 8h. Viikoloppuna olin invaliidin avustajana.
        Mutt nyt verottaja muistaa mua ja mun ahkeruutta...menen moikkaan faijaa.
        Tiedän mitä pyydän joululahjaksi tänä vuonna.


    • juupaseipäs

      Ei duunipaikka ole 100% varma tänä päivänä.
      Myös työssä käyvistä, useat joutuvat ylisuoriutumaan. Työuupumus ei ole vitsi.
      Ne keillä on vakityö, eivät taida tietää kuinka kova kilpailu on vähistä työpaikoista. Ylikoulutettua eikä ammattitaidotonta haluta. Firmoilla on varaa etsiä oikeaa työntekijää.
      Jonkun mielestä työtä olisi otettava max 150km:n säteellä. Olisitko itse valmus tähän, eikä mitään rajoittavia asioita ole? Se kauas kulkeminen mietittävä tarkkaan tai muutto. Unohtui vain häneltä, että kuinka paljon aikaa/ rahaa matkustamiseen menisi. Miten ratkaiset työttömän ja hyvin vähävaraisen työmatka kulut? Auto/ ajokortti.
      Ehkäpä lapseton suhaisi " näppärästi" tuon matkan, riittäisi kun nukkumassa kotona kävisi, vai? Entäs esim yh-äiti tai isä? Lapsia ei voi, lain mukaan kohtuuttomia aikoja päivähoidossa pitää.
      Tietääkö miten asunnon saa helposti työpaikan takia? Eipä käy ihan näpsäyttämällä sormia. Mistäpä ne, yleisesti vaadittavat vuokravakuudet köyhä repii? Tai mitä tekee omistusasunnolleen?
      Eikä ihmisellä tarvitse olla siteitä sukuunsa, ystäviin eikä edes kotiseutuunsa, vain työpaikka on tärkein, niinkö?
      Sulla töitä nyt ja se tietämättömyys työn etsimisestä työttömänä, on sun heikkous. Saatat joku päivä pohtia asiaa aivan eri tavalla, virastojen laput käsissä. Totta on, että töitä on mutta niitä on vähän ja pätevyys yleensä vaaditaan.
      Millainen on se mainittu normaalipalkka?
      Mä olen tienannut 10€/h, miinus verot ja se on mulle ihan riittävä.
      Enkä kannata harkittua työttömyyttä, mutta työnilo on tästä maasta tapettu.En kadehdi tienaavien tilipussia.
      On ollut aika jolloin riitti, kun käveli firmaan sisään ja töitä sai.
      Moni uudelleen opiskelee itsensä kortistoon, vaikka toivoivat onnen kääntyvän. Opintolainat silti maksettava tai käy huonosti. Millä niitäkin maksaa jos ei olekaan töitä?

      • Ikis__M

        "Moni uudelleen opiskelee itsensä kortistoon, vaikka toivoivat onnen kääntyvän. Opintolainat silti maksettava tai käy huonosti. Millä niitäkin maksaa jos ei olekaan töitä?"

        Totta, opiskelu kannattaa aina jos sen voi tehdä työn ohessa ilman velkaantumista, muuten se on vähn kyseenalaista tänä päivänä.


    • Munaotus

      Hyvin tulee toimeen kun tekee pimeitä hommia välillä. Niitä riittää mutta oikeaa palkkatyötä ei saa pidemmäksi aikaa.

    • Ikis__M

      Joop, no itse en ajattele että "töitä löytyy kun vain haluaa" kun olen pari kertaa ollut tilanteessa between jobs ja tiedän kyllä ettei se ihan niin helppoa ole uutta löytää kuin mitä tosiporvarit antaa ymmärtää. Itse yhdessä vaiheessa tein sen ratkaisun että menin pykälää alemmas "ryskähommiin" ja tienasin paremmin kuin ikinä ylitöillä ja päivärahoilla ja sitten kun nekin hommat loppuivat pääsin ryskähommaa edellistä vastaaavaan nykyiseen hommaan jossa ei hirveästi rikastu mutta toisaalta on suhteellisen helppoa ja miellyttävää ja se oikeastaan riittää minulle. Vinkkinä sinulle, siivoojaksi et luultavasti pääse koska varmaankin ylihinnoittelet itsesi eikä sinulla ole siihen hommaan vaadittavaa koulutusta, hae mieluummin entistä alaasi lähempänä olevaa suoriteportaan hommaa, saatat tykätäkin ja jos töitä riittää et ehkä haluakaan niistä pois ja jokatapauksessa jos olet ominta alaasi lähellä voit ehkä ponnistaa takaisin jossain vaiheessa.

    • ytghu55ty6jhuyth

      Työmarkkinat ovat kuin nettideitti, monet hakijat laittavat hakemuksia useisiin työpaikkoihin koska kuvittelevat sen parentavan mahdollisuuksia mutta todellisuudessa se laittaa työnantajan haluamaan työn tasoon nähden liian /tasokasta" työntekijää.

      • Ikis__M

        Tuo on muuten ihan totta. Minua on aina työhaastteluissa ärsyttänyt se että ne työnantajat kuvittelee olevansa joku maailman napa ja unelmapaikka "Miksi sinä olisit juuri paras mies tähän työhön?", "En varmaan olekaan mutta jos se paras haluaa tulla teille niin sehän se sitten kannattaa ottaa"


      • aikuisten.oikeesti

        =))))))))))))))!! Hienoo!! Mutt et taatusti sitä paikkaa tule täyttämään.


      • Ikis__M
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        =))))))))))))))!! Hienoo!! Mutt et taatusti sitä paikkaa tule täyttämään.

        joo en mutta ei se haittaa kun haastattelijan ilme antaa ihan riittävän vastineen turhalle reissulle.


      • aikuisten.oikeesti

        Mulle toi kysymys on tuttu viime syyskesästä. Harmi ettet ollut silloin vastausta "julkaissut",
        olisin kanss mielelläni käyttänyt sitä ja nähnyt haastattelijan ilmeen. =))
        Vastaavassa tilanteessa jos mä olisin haastattelija, palkkaisin sen tyypin todennäköisesti.
        On ainakin sanavalmis ja puoliaan pitävä, riittävästi röyhkeä muttei vielä töykeä tyyppi kyseessä. Riippuu tietenkin myös alasta... jolle sovetuu.


      • Ikis__M
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Mulle toi kysymys on tuttu viime syyskesästä. Harmi ettet ollut silloin vastausta "julkaissut",
        olisin kanss mielelläni käyttänyt sitä ja nähnyt haastattelijan ilmeen. =))
        Vastaavassa tilanteessa jos mä olisin haastattelija, palkkaisin sen tyypin todennäköisesti.
        On ainakin sanavalmis ja puoliaan pitävä, riittävästi röyhkeä muttei vielä töykeä tyyppi kyseessä. Riippuu tietenkin myös alasta... jolle sovetuu.

        Harmi kun me rehellisyyteen pyrkivät ei olla sitä tavoitetuina materiaalia haastatteluissa, niissä yleensä pärjää mielistelijät ja itseään kehuvat. Paskan puhumisen sijaan me joudutaan ylensä haalimaan työmme näyttöjen kautta mutta onhan noita toistaiseksi sen verran riittänyt ettei ole tarvinnut itsestään lähteä antamaan valheellista tai ylikorostettua kuvaa.


    • Vähän siltähän se tuntuu että niille joilla jo on annetaan lisää ja niiltä joilla ei ole viedään loputkin. Koulutuksella ja ylipäätään kykenevyydellä hoitaa tietty työ ei ole mitään merkitystä työpaikan saannissa, vaan kaikki on kiinni suhteista.

      • on_se_väärin

        Näinhän se on kaikessa. Ihmissuhteissakin. Et saa suhdetta jos ei sulla jo ole suhdetta. Varatut käy kuin kuumille kiville, mutta sinkku ei kiinnosta ketään. Etenkään kaveriton sinkku, joka ei voi käydä edes yksin baarissa.


    • Työttömän status?

      Minulle on ihan sama tienaako ihminen 1mrd€ vai onko jäänyt työttömäksi jostain syystä, vaikka pidemmäksi aikaa, aina siihen on yleensä loppujen lopuksi joku syy..........ihmisiä ja tarinoita on niin monia........ennemmin työtön, kuin tekee jotain työtä, mistä ei saa mitään nautintoa ja pahimmassa tapauksessa hajoittaa päänsä, joko huonon työilmapiirin takia tai sitten totaalisen paskan työnkuvan takia.

      Itse en arvosta tätä statusta ollenkaan, vaan arvostan vain ja ainoastaan ihmistä, hän joko ansaitsee arvostukseni tai sitten ei, oli hän sitten presidentti tai työtön....

      • ikisinkkumies

        Ni just noin. itse olen ottanut lopari parista työpaikasta jo ekan päivän jälkeen koska pomo oli niin mulkero että en kestänyt. 15 vuotta olin duunissa ja nyt 4 vuotta työtön.


    • työpaikatälkääsoittako

      Naiset eivät arvosta työttömiä, mutta eivät ne arvosta pienituloisia työmiehiäkään. Siksi on parempi olla työttömänä kuin tehdä töitä alle 2600 euron palkalla.

    • Byyyyyäääähh
    • kännipaska

      Mikä status?
      Monien naisten silmissä ei näytä olevan paljoakaan väliä kun kelpaa seksiseikkailu taparikollisten, narkkien tai alkkistenkin kanssa.
      Tänäänkin se tuli nähtyä useaan otteeseen.
      Syyt työttömyyteen voivat olla hyvin moninaiset, niiden mukaan räätälöin oman mielipiteeni - ja sympatialla.

    • Mies32veee

      Näin työttömänä kaksi litraa viiniä juoneena odotan että kello on yhdeksän ja voin hakea lisää voimaannuttavaa eliksiiriä. Kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita, elää omassa maailmassa missä kaikki ollaan ystäviä. Kirjoitan tänne uusissa nousuissa jotain ihanaa ja :) on aidointa minua suoraan sydämestäni - ihan vedelläkin kerrottua pumputusta.

      Ei mulla mitään statusta ole. Mensassa 156. Kävelin kauppaan läskinä ja masentuneena. menen läpi vihannesten, menen läpi kauniiden myyjien.
      Tai nykyään mukamas-normaalipainoisena. En ajattele asiaa. Otan kaljat ja maksan ne.

      Kirjoitan. Kukaan ei kommentoi. Onneksi on musiikki.

      Siinä pala statuksetonta työttömän arkea.

      • aisuri_liukkaille

        Ovatko ne n33kerit työttömiä joiden liukkaille pääset?


      • Mies32veee

        Varmaankin - ihan työllistettyjä ;). Naisten pahuus munkin vilkkaan ja uteliaan seksuaalisuuden saanut vinoksi. Ai mutta toi oli just kaltaiseni alle 180cm luuserin sovinismia, erittäin katkeraa. [btw huomannu tässä että mulle ne manboobsitkin alkanu kasvaa]
        Jos nyt kohta lähden hakemaan bisseä kaljuna ja trendikäs Alpha industrin pilotti päällä - martenseita unohtamatta. Olenko myös natsi, skini, rasisti, työtön, juntti, aisuri, homo, persu, vasuri, kommari, kusipää, siis perus täyspaska? Joka nuolee likasia vittuja.

        Jos te ette olisi ali-ihmisiä, niin meillähän ei olisi mitään ongelmia.

        Tiedän. Liian haastavia kysymyksiä näin aamuun. Ja teille koko loppuelämäksi.

        Ette saa lisää viisautta ja älyä. Että ymmärtäisitte. Se on kylmä ja traaginen totuus kaikessa.

        Mä voin nauraa ja nuolla jonkun työttömän erivärisen juttuja jostain ja saada siitä kiksit, samalla kun mä tiedän miten 99% teistä kaikista on liian spedejä.

        Se tekee musta elitistin, narsistin, "jonkun joka luulee itsestään jotain blaaaaablaa" ja näin.

        Ja just siinä on se. Ei helpoteta liikaa.

        Tää on mulle taidetta. Mä rakastan just tätä!

        Ja taas voidaan miettiä miksi ne ristiinnaulitsi Jeesuksen. Miksi oh my god!

        Ja ateisti vastaa: Jeesus on taruhenkilö. Kuten DarkFear.

        My brains it HURTSSS IT HURTSSSS!!!!

        P.S. kello jo yli 9, tsiisus olisin jo kaupassa ja keissi kädessä. Huijattu olen.


    • ikisinkkumies

      Tunnen moniakin työttömiä jotka ovat ryypiskelleet viimeiset 10 vuotta ja niillä on naisia ollut tai on yhä. Itse olin 15 vuotta duunissa enkä päässyt treffeille edes vaikka tienasin hyvin.

    • työssäoleva

      Työtön on naisten mielestä alinta ihmisjätettä ja kastia johon ei pidä sekaantua. Ette kai usko että joku nainen hauaa työttömän miehen, naiset aina valehtelee näissä asioissa. Sama kun nainen sanoo että ulkonäöllä ei ole väliä niin nainen valehtelee siitäkin.

    • työssäoleva

      Nainen kelpuuttaa ennemmin työssä käyvän seksuaalirikollisen kuin työttömän miehen.

    • varakasnainen

      Mulle kelpaa työtön jos on vaan itsevarma, hauska ja hyvännäköinen. No problem.

    • heppatihoi

      Ei työttömyys ole välttämättä este parisuhteelle. Jos haluaa pelkkää yhden yön hoitoa, niin silloinhan voi valehdella olevansa vaikka yrittäjä. Tietysti parisuhteessa pitää olla rehellinen ja kertoa totuus.

      Aika hyvin töitä riittää puhelinmyynnissä. Tiedän muutamia opiskelijoita, jotka ovat tehneet puhelinmyyntiä ja lehtimyyntiä opiskelun ohessa. Puhelinmyyntiin helpompi päästä kuin siivoushommiin. Kassatöitä on myös jonkun verran tarjolla, mutta valitettavan usein tuntimäärä jää alhaiseksi. Jos on supliikkia ja miellyttävä käytös sekä asiallinen ulkonäkö, niin myyntihommia riittää (kännykkämyyntiä jne). Jos on tekninen pohjakoulutus, myös sillä alalla on myyntihommia. Yksi vaihtoehto on yrittäjyys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe