Minilift/ facelift, kokemuksia n. 40-vuotiaat?

puppahuppa14

Olen hiukan alle 40v, mutta ongelmana on isot hamsteripussit ja helttamainen kaksari, joka tulee ihan suvun naisilta :( Ylipainoa ei ole joten siitäkään ei johdu. Olen nyt niin väsynyt yrittää kotikonstein mitään tehdä, aikoinaan mulle on tehty rasvaimu kaksoisleukaan,mutta tuntuu että se vaan pahensi tuon helttamaisuuden vuoksi tilannetta. Olisko muilla kokemuksia, mikä auttaisi, ja missä ootte käyneet? ei kiitos saarnoja plastiikkakirurgiasta, tämä on jokaisen oma valinta ;)

59

14400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkitseemyös

      Samaa olen ajatellut. Olen tosin jo yli viisikymppinen ja pussit eivät ole vielä isot mutta ne häiritsevät, samoin pieni ryppyinen kaulanalunen. Itse olen kuullut kehuja Sthallbergista joka ainakin Bulevardilla ottaa vastaan. On kuulemma hyvä, pätevä ja visuaalisen silmän omaava.

    • ruttujaruttuja

      Kuulin juurikin kehuja Kaarlo Ståhlbergistä ja mietin itse varaavani hänelle aikaa

    • jumppafacez

      Kallis on K.S mutta kokeilkaa ensin kasvojoogaa(ohjeet saa netistä) ja vaikka biorevilisaatioruiskeita.Se auttaa.Mutta jos ei enää jaksa tuloksia odottaa-sitten operaatio on paras vaihtoehto.

      • DrAqua

        Jus joo, joogaa naamalle :-)))))))


    • valuvikax

      Itsekin pohdin kasvojen operaatiota ja kaulan myös. Onko tri Mare Malvasta kokemuksia? Hän on Tallinnassa mutta konsut suomessa ja on toiminut plast.kirurgina Suomessakin. Hinnat vaan edullisemmat siellä..

    • exsilmäjahamsteripussi

      Minulle tehty 44v. keskikasvojen kohotus/alaluomileikkaus. Eestissä tehty, leikkaava lääkäri Katrin Kruunvald. Toipuminen kesti useita kuukausia ja monenlaista epäilystä oli matkan varrella, että mitähän tästä tulee. Nyt leikkauksesta on jo 1,5v. ja olen parantunut. Olen tyytyväinen ja muutos on huomattava mutta ei missään tapauksessa epäluonnollinen.

      • sdfsdg

        Paljonko maksoi?


      • miemie2

        Katrin Kruunvald on tehny mulle abdominoplastian (onnistui loistavasti!) ja rinnat kohotettu, ihan jees, mutta arvet ikävät koska tulehtui moneen kertaan. Se ei kuitenkaan ite leikkauksesta johtunut, joten uskaltaisin mennä uudelleenkin. Mikä sua epäilytti eniten, oliko miten hurjannäköinen leikkauksen jälkeen tuo tulos? ja miten noi kasvojen alueen leikkaukset, onko Katrinilla miten paljon kokemusta niistä?


      • Anonyymi
        miemie2 kirjoitti:

        Katrin Kruunvald on tehny mulle abdominoplastian (onnistui loistavasti!) ja rinnat kohotettu, ihan jees, mutta arvet ikävät koska tulehtui moneen kertaan. Se ei kuitenkaan ite leikkauksesta johtunut, joten uskaltaisin mennä uudelleenkin. Mikä sua epäilytti eniten, oliko miten hurjannäköinen leikkauksen jälkeen tuo tulos? ja miten noi kasvojen alueen leikkaukset, onko Katrinilla miten paljon kokemusta niistä?

        Kävin 2.5 kk sitten Artia Clinikillä, operaation teki Katrin Kruunvald. Minulle tehtiin kaikki: kaulan kohotusleikkaus, kasvojen täysi facelift sekä alaluomien leikkaus. Olen 50 v.
        Minut yllätti se, miten vaatimaton muutos on. En oikeasti näe juuri mitään eroa kasvoissa enkä kaulassa, vain silmän aluset ovat kiinteämmät, tosin edelleen kuoppaiset. Pyysin laittamaan myös rasvansiirtoa kasvoihin jotta tulos paras. Hinta oli 7100 e.
        Vastaava olisi maksanut Suomessa liki puolet enemmän, jos olisin mennyt Stephan Dietzille, kuten aluksi meinasin. En tiedä olisiko hän nostanut kudoksia " rohkeammin". Ainakaan ei voi sanoa, että olisi kiristetyn näköinen, ei kukaan ole edes sanonut että olen freesimmän näköinen. Siskoni joka varoitteli kiristetystä naamasta, ei myöskään näe muutosta. Täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt.
        Kannattaa olla realistinen odotuksista tuloksista. Itse olen ollut tietoinen riskeistä, ja olen iloinen, että selvisin nukutuksesta ja suuremmista komplikaatioista. Toisen korvan takana jyllää jokin hiljainen tulehdus joka on kipeä, aiheuttanut rakkulan, jota pitäisi mennä näyttämään julkiselle. En tohdi matkustaa Viroon. Epäilen, että sinne on jäänyt ns metallinen niitti, sinkilä jolla haava kiinnitetään.
        Haluan kertoa tämän jotta muut kuulevat kokemukseni, ja odotukset olisivat realistiset, ettei muille tulisi pettymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin 2.5 kk sitten Artia Clinikillä, operaation teki Katrin Kruunvald. Minulle tehtiin kaikki: kaulan kohotusleikkaus, kasvojen täysi facelift sekä alaluomien leikkaus. Olen 50 v.
        Minut yllätti se, miten vaatimaton muutos on. En oikeasti näe juuri mitään eroa kasvoissa enkä kaulassa, vain silmän aluset ovat kiinteämmät, tosin edelleen kuoppaiset. Pyysin laittamaan myös rasvansiirtoa kasvoihin jotta tulos paras. Hinta oli 7100 e.
        Vastaava olisi maksanut Suomessa liki puolet enemmän, jos olisin mennyt Stephan Dietzille, kuten aluksi meinasin. En tiedä olisiko hän nostanut kudoksia " rohkeammin". Ainakaan ei voi sanoa, että olisi kiristetyn näköinen, ei kukaan ole edes sanonut että olen freesimmän näköinen. Siskoni joka varoitteli kiristetystä naamasta, ei myöskään näe muutosta. Täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt.
        Kannattaa olla realistinen odotuksista tuloksista. Itse olen ollut tietoinen riskeistä, ja olen iloinen, että selvisin nukutuksesta ja suuremmista komplikaatioista. Toisen korvan takana jyllää jokin hiljainen tulehdus joka on kipeä, aiheuttanut rakkulan, jota pitäisi mennä näyttämään julkiselle. En tohdi matkustaa Viroon. Epäilen, että sinne on jäänyt ns metallinen niitti, sinkilä jolla haava kiinnitetään.
        Haluan kertoa tämän jotta muut kuulevat kokemukseni, ja odotukset olisivat realistiset, ettei muille tulisi pettymyksiä.

        Minä kävin myös alakasvojen Miniliftissä Katrin Krunwaldilla. Hyvin samanlainen lopputulos kun mitä sinä kuvailet. Ehkä vähän freesimpi, kukaan ei huomannut mitään. Siitä on nyt 4 vuotta, ja kaikki palautunut ennalleen.
        Ero oli hiuksenhieno, harmittaa sillä löysää iho, sekä vähän hamsterinposkia jäi. Ja mulla ei ollut lähtötilanne kovin paha...


    • pikkuhamsteri
    • Naamakuntoon

      Mun tuttavalle tehtiin kasvojenkohotus The Lookin kautta ja juuri juteltiin siitä, kun olen myös itselleni harkinnut operaatioita. Lopullinen toipuminen vei kuulema sellaisen puoli vuotta, mutta 3 viikon päästä leikkauksesta turvotus oli laskenu ja meikillä sai peittoon korvan lähellä olevat arvet.

    • Paras111

      Mare Malva . Clinicestetic.

      • kiireinen

        Ei MM. jouduin uudelleen leikkaukseen


    • AnnaKaisav77

      Onko tulos pysynyt hyvänä jos menit operaatio jo 40 vuotiaan. Olen käynyt konsultaatioissa mutta lääkäri suositteli odottamaan vielä 10 vuotta. Itseäni hamsrerpussit häiritsevät.

    • Joooo123654

      Kokemuksia?

    • enolerobottien

      Eipä auta,,jos "Parasta ennen"päivämäärä on ohi mennyt mikään "kiristely"enää,parempi olisi vaan totutella ajatukseen siitä tulevasta kurttunaamasta.Jokainen täällä vanhenee (paitsi Cher) joka on kyllä komea ilmestys vielä 7kymppisenäkin.

    • Mirjaoyyni

      Jaa-a no nykyisillä tekniikoilla voi auttaakin!

    • Laihtunutvaanvanhentunut

      Itsekin laihtumisen seurauksena sain ns hamsteripussit. Leikkauskiinnostaisi mutta pelottaa.

    • skfkkf72

      Up!

    • skfkkf72

      Muilla "nuorilla" kokemuksia?

    • Kokemusta

      Kävin Umeåssa, Ruotsi. Operaation nimi short-scar leikkaus. Hamsteripussit lähti ja kaulan rypyt. Paljon halvempi ja tosi mukava henkilökunta..

    • Anonyymi

      Olen 26v nainen ja minulle tehtiin facelift. Mietin, vedettiinkö iho liian kireäksi, sillä hymyni näyttää niin epäluonnolliselle ja silmäni kissamaisen.
      Ennen omasin kauniin leveän hymyn, nyt en vain pysty hymyilemään kunnolla.
      Leikkauksesta 1,5 viikkoa.
      Kertokaa joku pliis että iho vielä korjaantuu/tulee kimmoisammaksi ja saan hymyni takaisin :/

      • Anonyymi

        Missä kävit? Onko tilanne korjaantunut?


      • Anonyymi

        Miksi 26 vuotias menee faceliftiin???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi 26 vuotias menee faceliftiin???

        tosiaan mietin samaa. Eihän siitä voi tulla kuin huono tulos kun ei ole mitään nostettavaa


    • Anonyymi

      Olin juuri faceliftissä Finest ja Jyri Kullamaa leikkasi. Oikein hyvä kokemus:)

      • Anonyymi

        Kertoisitko kokemuksestasi lisää?
        Kauanko turvotus kesti?
        Tuliko mustelmia?
        Kipuja?
        Oletko tyytyväinen tulokseen?
        Itse olen menossa helmikuun lopussa leikkaukseen.


      • Anonyymi

        Kerrotko lisää. Tuliko nuoremman näköinen????


    • Anonyymi

      Onko Sofia Kazakoville tehty facelift?

    • Anonyymi

      Joskus pelkkä kohotus esim cog langoilla riittää kohottamaan ilman operaatiota, kannattaa harkita. Leikkaus on aina leikkaus, vaatii toipumisajan ja on aina riskinsä

      • Anonyymi

        Siis onko Sofia Kazakovilla langat ? Tai Facelift ?


    • Anonyymi

      Ainakin mainostaa somessa lankakohotusta

      • Anonyymi

        En oikein usko. Minulle Sofia mainostanut radiofrekvenssi hoitoja ja puhunut tosi kriittisesti lankakohotulsista.


    • Anonyymi

      Olin K Ståhlbergin asiakas pienemmässä, mutta joiltakin osin haastavassa toimenpiteessä, johon jouduin koska useampi tunnettu nimi oli mokannut. K S on ehkä ainut, ketä voisin ilman suurempia varauksia joihinkin tapauksiin suositella. Pidin myös hänen hienotunteisen lämpimästä lähestymistavastaan. Otsikon toimenpiteistä minulla ei ole kokemusta.

    • Anonyymi

      Olen 49v. Aloitin ns kosmeettiset hoidot 6 vuotta sitten. Minulle on laitettu botoxia, täyteaineita, mesolankoja ja kartiolankoja(cog 3 d - väkäs - tai mitä lie. Todella usein tulos on ollut ihan muuta mitä odotin. Huulet tulivat niin epäsymmetrisiksi, että niitä korjattiin monta vuotta kallisti, ja niitä ei kuulemma saa ikinä ihan symmetrisiksi. En tiedä mitä kävi.
      Kesällä laitettiin jotain kalliita lankoja, nimeltä kaksisuuntaiset väkäslangat, 4 kpl maksoi 1500 e, eivät ole "tavallisia" väkäslankoja, sanoi Pjotr Sikorski, joka ne laittoi. Tulos nollasta vähän parempi ekat 2 kk. Sen jälkeen naama ikään kuin "lässähti" entistä enemmän.
      Kalliista toimenpiteistä pettyneenä menin kasvojenkohotusleikkaukseen pari kuukautta sitten. Tulos lähes mitätön. Olin aivan varma, että tämä nyt viimeinkin olisi näkyvä tulos, mutta ei.
      Olkaa oikeasti realistisia, älkää uskoko että parilla millillä täyteaineita muutaman kerran vuodessa saa tulosta, varsinkin jos ikää on vähän enemmän. Nuorellakin botox ja täyteaineet voivat mennä ihan pieleen, täyteaineet "valuvat" herkästi vääriin kohtiin, ainakin minun kokemuksen mukaan. Sitten kun ne valuu esim poskista alas, niin hamsteripussit se kun pahenevat. Silmieni alle jäi hirveät pussit kyynelurien täytöstä jne. Botox veti toisen silmäluomen ryppyyn ja ei ole ajankaan myötä parantunut. Tuloksena ennen symmetriset kasvoni ovat epäsymmetriset.
      Se, mitä kasvojenkohotusleikkaus pystyi auttamaan, on mielestäni symmetrisemmät kasvot. Katrin Kruunvaldille menin, koska hänellä on symmetrian tajua. Silti tulos on hintaan nähden melko vaatimaton.
      . Ainoa onnistunut minulla oli bbl tekijänä Svedjeholm. Tosin peppuun tuli vähän selluliittiä, mutta se on ihan kaunista verrattuna siihen, miten luiseva takapuoleni oli ennen. Tulos oli kuitenkin huomattava ja nähtävissä, mihin olen tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Tämä ala on villiä, tekijöissä ei löydy mitään "guruja" ainakaan Suomessa, älkää uskoko mainontaan, ennen-jälkeen kuviin, kavereihin, jotka hehkuttavat täydellistä osaajaa, niitä ei ole! Joku voi osata jonkun tietyn asian, esim rinnoissa hyvä, jne.. Aina kun joku kehuu loistavaa tulosta, hänelle on voitu esim tehdä toimenpide ilmaiseksi mainontaa vastaan.
        Naurettavaa se, että monet luulevat ja pelkäävät yhä, että naama muuttuu yhdellä pistoksella muoviseksi yms. Ne muoviset naamat somessa ym on kylläkin käsiteltyjä ihan kuvanmuokkauksella.
        Jos kysyisin randomilta, onko naamaani käsitelty, vastaus olisi aina ei. Silti olen käyttänyt naamaani noin 25000 e muutamassa vuodessa, yhteensä, noin 500 e kuussa keskimäärin. En ole käynyt operaatioissa kk välein vaan esim 4 kertaa vuodessa 1500 e kerrallaan noin. Tulokset hmmm.


    • Nyt 3 päivää poskien ja kaulan faceliftistä. Kaulaa kiristää, pää on kuin pallo ja koko kropan toiminta sekaisin . Välillä verenpaineet ylhäällä , välillä alhaalla . Toki toimenpide juuri tehty mutta en ymmärtänyt että jopa ruuansulatusjärjestelmä sekoaa. Ruoka pitää syödä täysin soseutettuna. Peilistä näkyy outo näky, se en ole minä. Mutta kaikista ongelmista huolimatta toivon että tulevaisuudessa reissu olisi ollut kannattava, nyt yöt ovat erityisesti yhtä tuskaa.. Tällä hetkellä mietin mitä tuli tehtyä

      • Anonyymi

        Voi ei, ikävä kuulla! Minulla on samanlainen leikkaus edessä parin viikon kuluttua. Ei ole tullut mieleenkään että kroppakin menee sekaisin tai että pitäisi syödä soseita. Paljon tsemppiä toipumiseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tilanne helpottaa nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, ikävä kuulla! Minulla on samanlainen leikkaus edessä parin viikon kuluttua. Ei ole tullut mieleenkään että kroppakin menee sekaisin tai että pitäisi syödä soseita. Paljon tsemppiä toipumiseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tilanne helpottaa nopeasti.

        No niin pari päivääkin tekevät ihmeitä. Verenpaine on nyt tasaantunut,enkä pelkää enää kuolevani yöllä sydänpysähdykseen . Outoa mutta ensimmäisinä päivinä tuo oli suurin pelko ja inhosin yötä No pää on edelleen pallo , tunto on pois kaulalta ja korvista, sekä osittain poskista.
        Mutta edistystäkin on : pystyn pesemään hampaat lähes normaalisti , syömään jo vähän kokkareitakin vauvaruuan sijaan ja nyt parina yönä on riittänyt pelkkä burana kovien kipulääkkeiden sijaan . Mustelmiakin on vain kaulalla.


    • Anonyymi

      Mulla 5.päivä kaulan, ala-ja keskikasvojen kohotuksen jälkeen. Nukuin pari pv tmp:n jälkeen, oli tuo pitkä nukutus kai kova juttu. Huonovointisuuden vuoksi en käyttänyt mitään kolmiolääkkeitä kipuun, Buranalla ja Panadolilla on pärjätty. Poskissa on turvotusta ja kaula mustelmilla.Poskiin tehtiin rasvansiirto ja siitä näkyy jälkiä. Kaula on ihan sileä ja leukalinja tiukka. Tukipäähine on vähän tukala mutta olen pitänyt sitä kuuliaisesti ja nukkunut pää koholla ja selällään. Eli nyt jo helpottaa, särkylääkkeitäkin on voinut jo vähentää. Kaikenkaikkiaan suuri leikkaus ja pitkä toipuminen. Ei välttämättä kannata mennä, jos on perussairauksia.Alkupäivinä leuan alueen kiristys oli melkoista, hampaitakin oli hankala pestä. Olen toiveikas:)

      • Anonyymi

        Kuka/Misså sinut leikattiin anonyymi 7.6.? Ja miltä nyt vaikuttaa lopputulos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka/Misså sinut leikattiin anonyymi 7.6.? Ja miltä nyt vaikuttaa lopputulos?

        Laser Tilkka Hki tri K.L. Tikit poistettiin 7. päivä leikkauksen jälkeen. Nyt 9. päivä toimenpiteestä.Kaula on edelleen mustelmilla, korvien edessä ja leukakulmissa on turvotusta, on kyllä jo jnkn verran laskenut. Leuan ja kaulan seutu tuntuvat aamulla tiukoilta mutta löystyvät päivän mittaan. Alan näyttää jo itseltäni mutta sellaiselta, joka on lihonut kunnolla. Kaulaa lukuunottamatta ulkonäkö on jo suht ok, tuntematon ei välttämättä hoksaisi, että on jotain tehty. Olen vain pulska tyttö:) . Selällään pitää maata, ettei loukkaa korvia. Siellä kulkee ompeleita. Toipuminen tuntuu pitkältä, kun en ole sairastellut tai ollut vaativissa leikkauksissa aiemmin. Varmaan se arvioitu 3-4 viikkoa menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laser Tilkka Hki tri K.L. Tikit poistettiin 7. päivä leikkauksen jälkeen. Nyt 9. päivä toimenpiteestä.Kaula on edelleen mustelmilla, korvien edessä ja leukakulmissa on turvotusta, on kyllä jo jnkn verran laskenut. Leuan ja kaulan seutu tuntuvat aamulla tiukoilta mutta löystyvät päivän mittaan. Alan näyttää jo itseltäni mutta sellaiselta, joka on lihonut kunnolla. Kaulaa lukuunottamatta ulkonäkö on jo suht ok, tuntematon ei välttämättä hoksaisi, että on jotain tehty. Olen vain pulska tyttö:) . Selällään pitää maata, ettei loukkaa korvia. Siellä kulkee ompeleita. Toipuminen tuntuu pitkältä, kun en ole sairastellut tai ollut vaativissa leikkauksissa aiemmin. Varmaan se arvioitu 3-4 viikkoa menee.

        Laittaisitko lääkärin koko nimen. En onnistunut alkukirjaimilla häntä löytämään. Kiitos kovasti ko etukäteen!


    • Anonyymi

      Tri Kai Lassila.

    • Anonyymi

      Edellinen jatkaa.
      3 viikkoa meni face liftistä toipumiseen, sen jälkeen ulkonäkö oli ok. Toki vielä tunnottomuutta korvien edessä ja kaulalla leuassa kireyttä ja arvet näkyvät niskassa . Kuukausi kannattanee varata toipumiseen. Ei tullut mitään komplikaatioita, joten 3 viikkoa riitti.
      Lopputulos on hyvä ja olen iloinen, että uskalsin mennä. Peilistä katsoo sama ihminen mutta valokuvista huomaan olevani huomattavasti nuoremman näköinen kuin ennen leikkausta:) Varauksetta voin suositella tri Lassilaa, jos tällainen toimenpide kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Kolme viikkoa leikkauksesta ei mitenkään pysty arvioimaan vielä lopputulosta. 4 - 6 kuukauden kuluttua voi lopputulosta kehua, jos silloin on siihen edelleen tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Olen menossa parin viikon päästä alakasvojen kohotukseen. Ikää on 47 vuotta ja takana paljon erilaisia ei-kirurgisia hoitoja.

      Voisin tulla tänne raportoimaan leikkauksen jälkeen tuloksista ja kirurgista. Leikkaus ulkomailla, rahasyistä. Tiedostan itse riskit ja itseäni saan syyttää jos jotain menee ulkomailla tehtävässä operoinnissa pieleen. Turhamaisuus ja rakkaudennälkä ajaa tähän, muuta en edes yritä väittää…

      • Anonyymi

        No niin. Leikkaus oli eilen: tehtiin alakasvojen kohotus ja yläluomileikkaus täällä entisessä itäblokin maassa. Voin todella hyvin ja ekat tuloksetkin näyttävät erinomaisilta. Turvotusta on tietenkin mutta mustelmia ei lainkaan, kiitos Baxter-liiman.

        Tahdoin välttää mahd. paljon pkv-lääkkeitä. Nukutuksen jälkeen onkin sitten menty parasetamolilla ihan kevyesti. Ei kipua. Viikon ajan olen täällä, ja joka päivä tsekataan tilanne sairaalassa. Sunnuntaina yläluomien tikit pois, muualla tikkejä ei olekaan, kun on tuo kudosliima.

        Olen todella tyytyväinen kirurgin ja sairaalan valintaan. Huippuhyvää palvelua ja superhyvä, fiksu naispuolinen plastikko. (Toki voihan tässä vielä tulla toisiinkin ajatuksiin, jos jotain huonoa sattuu ja näytänkin kohta joltain monsterilta…)

        Valmistauduin leikkaukseen monta vuotta ja tunnen olleeni henkisesti oikein valmis juuri nyt. Ja koska kyse on omasta valinnasta ja turhamaisuudesta, myös mahd. riskit (esteettisesti kamala tulos, hermokipuja, sairastuminen jne.) kannan itse, koska olen aikuinen.

        Käyn täällä kertomassa lisää väliaikatietoja. Jääpä asiat itsellekin sitten muistiin, kun kirjoittelen tänne…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin. Leikkaus oli eilen: tehtiin alakasvojen kohotus ja yläluomileikkaus täällä entisessä itäblokin maassa. Voin todella hyvin ja ekat tuloksetkin näyttävät erinomaisilta. Turvotusta on tietenkin mutta mustelmia ei lainkaan, kiitos Baxter-liiman.

        Tahdoin välttää mahd. paljon pkv-lääkkeitä. Nukutuksen jälkeen onkin sitten menty parasetamolilla ihan kevyesti. Ei kipua. Viikon ajan olen täällä, ja joka päivä tsekataan tilanne sairaalassa. Sunnuntaina yläluomien tikit pois, muualla tikkejä ei olekaan, kun on tuo kudosliima.

        Olen todella tyytyväinen kirurgin ja sairaalan valintaan. Huippuhyvää palvelua ja superhyvä, fiksu naispuolinen plastikko. (Toki voihan tässä vielä tulla toisiinkin ajatuksiin, jos jotain huonoa sattuu ja näytänkin kohta joltain monsterilta…)

        Valmistauduin leikkaukseen monta vuotta ja tunnen olleeni henkisesti oikein valmis juuri nyt. Ja koska kyse on omasta valinnasta ja turhamaisuudesta, myös mahd. riskit (esteettisesti kamala tulos, hermokipuja, sairastuminen jne.) kannan itse, koska olen aikuinen.

        Käyn täällä kertomassa lisää väliaikatietoja. Jääpä asiat itsellekin sitten muistiin, kun kirjoittelen tänne…

        Päivä nro 3.

        Siteet vaihdettiin. Tulos näyttää tosi hyvältä, toki turvotusta on, samoin tunnottomuutta ja haavojen kohdalla myös särkyä. Sänkyyn ja tulehduksen ehkäisyyn menee kolme eri lääkettä. Lisäksi yläluomiin huuhtelutuote ja voide ja korvanympäryshaavoihin toinen voide.

        Tänään olo on ollut ensimmäistä kertaa hakattu ja alakuloinen. Uudet kasvot ovat nuoremmat ja näin suuri muutos on vaikea käsittää, koska valahtaneeseen naamaan oli jo tottunut. Se oli minun naamani, tämä on ihan kuin jonkun muun. Kaikenlaisia tuntemuksia risteilee päässä. Välillä mietin, onko tämä unta. Jännittää myös kohdata suorasanaisia, ilkeitäkin sukulaisia joille en ole kertonut mitään etukäteen. Onneksi saan vetäytyä maskin taakse piiloon, eli jotain hlökohtaista hyötyä globaalista kriisistä siis. Luultavasti huijaan osaa ihmisistä ja sanon laihtuneeni tms. Kirurgia on kuitenkin tabu.

        Englanniksi toipumisajasta löytyy paljon tietoa, myös alakuloista ja muusta tällaisesta mentaalipuolen jutusta.

        Olen kävellyt paljon. Se varmasti auttaa toipumisessa. Mutta ehkä lähdin liikkeelle vähän liian lujaa, koska kävelin hissukseen useita kilometreja jo leikkauksen jälkeisenä päivänä. Samoin tänään. Itse asiassa tänään (3. pvä) ymmärsin, että pitää myös levätä! Olen ollut tänään tosi väsynyt.

        Mitäs muuta?
        Syöminen on hankalaa, hampaiden peseminen myös. Nälkä vaivaa. Tekisi mieli jotain raikasta, mutta pureminen sattuu eikä suukaan aukea…Huomenna saan pestä hiukset!

        Juuri nyt tuntuu hyvältä se, että hamsteripussit ovat poissa. Olen yrittänyt häivyttää niitä 10 vuotta ilman kirurgiaa, piikeillä, huonoin tuloksin. Rahaa on palanut ihan liikaa pistoksiin, meikkeihin ja lasereihin, hifuun. Sen rahan olisi voinut suosiolla säästää ja antaa vaikka hyväntekeväisyyteen, koska leikkauksesta taisi olla oikeasti hyötyä, nuo muut ovat olleet pientä näpertelyä.

        Itselläni ikä on siis näkynyt kudoslöysyytenä ja tosi raskaana leukalinjana. Ryppyjä ei sinänsä ole.

        En ole ammattilainen, mutta vaikuttaa siltä, että jos iho ja lihas roikkuvat, todellinen apu on veitsessä, muut hoidot on lähinnä rahanhukkaa.


    • Anonyymi

      Päivä 5

      Olen erittäin tyytyväinen juuri nyt. Siteiden vaihdon yhteydessä otin itsestäni valokuvat naama peruslukemilla, siis samoista kuvakulmista kuin otin ennen leikkausta.

      Valokuvista näkee että muutos on todella suuri, koska peilin edessä olen ottanut aina peili-ilmeen joka ei paljasta totuutta. Hamsteripusseja ei minulla enää ole vaan ne ovat poissa. Kaula on aivan silkosen sileä ja jopa nasaalijuonteet ovat pehmentyneet. Sivuprofiili on ihana.

      Tässä vaiheessa tietenkin turvotus (etenkin keskikasvoilla) näyttelee isoa roolia, mutta silti sanoisin tulosta hyväksi.

      Tunnottomuutta ja kudosten kovuutta on, haavoja särkee hiukan. Haavat näkyy kun hiukset on kiinni. Ihon väri on outo. Toinen alaluomi on turvoksissa. Mustelmia ei ole. Voivat ilmestyä myöhemmin.

      Olen tällä hetkellä todella todella iloinen.

      Tästä lähtien alan pitää hyvää huolta itsestäni. Auringon ottaminen loppuu nyt. Toivottavasti myös paino pysyy kurissa jatkossa eli ei jojoilua. Ja todella aion panostaa muutenkin. Ihon venytys täyteaineilla saa loppua ja enemmän pitää panostaa säännölliseen mikroneulaukseen ja botoxiin.

      Leikkaus on ollut kova koetus fyysisesti ja psyykkisesti sekä tietenkin taloudellisesti. Onneksi pahimmat hetket taitaa olla nyt ohi … jollen saa jotain hirveää komplikaatiota takautuvasti.

      En tiedä seuraako tätä tarinaani kukaan mutta tulen kertomaan lisää aina kun uutta kerrottavaa tulee.

      Nainen 47v

      • Anonyymi

        Kiitos mielenkiintoisista päivityksistä. Voitko kertoa hieman minkähintainen toimenpiteesi oli, ja kuka sen teki. Kiitos. Tsemppiä toipumiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisista päivityksistä. Voitko kertoa hieman minkähintainen toimenpiteesi oli, ja kuka sen teki. Kiitos. Tsemppiä toipumiseen!

        Hintaa alakasvojen ja kaulan liftaukselle tuli nelisen tuhatta euroa. Yläluomet maksoivat 1200 euroa. Leikkaava plastiikkakirurgi oli suhteellisen tunnettu ammatti-ihminen Unkarista. Seurailin hänen työtään ja hänen saamiaan arviointeja kaksi vuotta ennen ajan varaamista. Ja tämän parin vuoden aikana hinnat ovat nousseet, muistaakseni saman leikkaussetin olisi kaksi vuotta sitten saanut 1500 euroa halvemmalla. En vain ollut silloin valmis henkisesti.

        Toipuminen on ollut uskomattoman nopeaa! Tasan viikon päästä liikuin ilman mitään siteitä julkisilla paikoilla. Haavat ja arvet jäävät puolipitkien hiusten alle.

        Olen tosi, tosi tyytyväinen tulokseen. Ja nyt yhdeksän päivän päästä leikkauksesta olen hyvässä kunnossa kaikin puolin. Aivan ihanaa, kun vihdoinkin minulla on LEUKALINJA! Olen melko varma, etten olisi ainakaan parempaa tulosta saanut Suomesta.

        Tosin ulkomailla tehtyihin leikkauksiin liittyy aina riskejä (nyt vielä koronariskitkin kaiken muun päälle) joten en uskalla suositella tätä medical turismia kovin laajasti. Itselläni kaikki meni täysin nappiin, mutta kaikilla näin onnellisesti ei käy.

        Se, mitä ihmettelen on tämä nopea toipuminen. Elän tervettä elämää mutta silti ajattelin että lähemmäs 50-vuotiaalla toipuminen kestäisi pidempään. Ja mustelmien puuttuminen on toinen hämmästyksen aihe.

        Tulen tänne raportoimaan myöhemmin esim. 3 ja 6 kuukauden kohdalla. Ilmeisesti alustava tulos turvotuksineen voi joskus hämätä eli vielä ei kenenkään kannnata ihan ilman varauksia uskoa näitä hehkutuksiani…


      • Anonyymi

        Kyllä, seuraa. Kiva lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintaa alakasvojen ja kaulan liftaukselle tuli nelisen tuhatta euroa. Yläluomet maksoivat 1200 euroa. Leikkaava plastiikkakirurgi oli suhteellisen tunnettu ammatti-ihminen Unkarista. Seurailin hänen työtään ja hänen saamiaan arviointeja kaksi vuotta ennen ajan varaamista. Ja tämän parin vuoden aikana hinnat ovat nousseet, muistaakseni saman leikkaussetin olisi kaksi vuotta sitten saanut 1500 euroa halvemmalla. En vain ollut silloin valmis henkisesti.

        Toipuminen on ollut uskomattoman nopeaa! Tasan viikon päästä liikuin ilman mitään siteitä julkisilla paikoilla. Haavat ja arvet jäävät puolipitkien hiusten alle.

        Olen tosi, tosi tyytyväinen tulokseen. Ja nyt yhdeksän päivän päästä leikkauksesta olen hyvässä kunnossa kaikin puolin. Aivan ihanaa, kun vihdoinkin minulla on LEUKALINJA! Olen melko varma, etten olisi ainakaan parempaa tulosta saanut Suomesta.

        Tosin ulkomailla tehtyihin leikkauksiin liittyy aina riskejä (nyt vielä koronariskitkin kaiken muun päälle) joten en uskalla suositella tätä medical turismia kovin laajasti. Itselläni kaikki meni täysin nappiin, mutta kaikilla näin onnellisesti ei käy.

        Se, mitä ihmettelen on tämä nopea toipuminen. Elän tervettä elämää mutta silti ajattelin että lähemmäs 50-vuotiaalla toipuminen kestäisi pidempään. Ja mustelmien puuttuminen on toinen hämmästyksen aihe.

        Tulen tänne raportoimaan myöhemmin esim. 3 ja 6 kuukauden kohdalla. Ilmeisesti alustava tulos turvotuksineen voi joskus hämätä eli vielä ei kenenkään kannnata ihan ilman varauksia uskoa näitä hehkutuksiani…

        Hei, voisitko kertoa kirurgin nimen ja paikan, jossa leikkaus tehtiin? Myös matkustus sinne ja takaisin kiinnosta, sekä se kuinka kauan olit Unkarissa.

        Olisin todella iloinen vastauksestasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, voisitko kertoa kirurgin nimen ja paikan, jossa leikkaus tehtiin? Myös matkustus sinne ja takaisin kiinnosta, sekä se kuinka kauan olit Unkarissa.

        Olisin todella iloinen vastauksestasi!

        En halua kertoa yksityiskohtia, ettei minua tunnisteta. Pari sukulaisnaista käy täällä lukemassa näitä keskusteluja. Suvussa kaikki kauneudenhoito ihan tabuaihe, syntiä jne. En halua joulupöydässä kuulla piikittelyjä tai tulla kiusatuksi.

        Matkustin normaalisti lentokoneella ja olin paikan päällä viikon, koska joka päivä oli lääkärintarkastus.

        Nyt leikkauksesta on kulunut nelisen kuukautta. Olen todella tyytyväinen tulokseen. Ainoa asia, jota kadun, on se että törsäsin ennen leikkausta niin paljon rahaa hifuihin ja kartiolanka”tarjouksiin”. Ne ei auttaneet yhtään. Useita tonneja on vuosien saatossa mennyt hukkaan.

        Hamsterit saatiin pois leikkauksella ja olen ehkä 10 vuotta nuoremman näköinen. Leukalinja on nyt parempi kuin kolmekymppisenä. Mitään ongelmia ei ole ollut. Korvien edestä iho on edelleen vähän tunnoton ja arvet punottaa vielä. Mutta tunnottomuutta ei huomaa muuten kuin taputtelemalla ihoa. Arvet jää hiusten alle.

        Vahva suositus, kun vain käyttää aikaa hyvän ja kokeneen plastiikkakirurgin etsimiseen. Niitä löytyy kyllä esim entisistä itäblokin maista, kun jaksaa käyttää aikaa tiedon haravoimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua kertoa yksityiskohtia, ettei minua tunnisteta. Pari sukulaisnaista käy täällä lukemassa näitä keskusteluja. Suvussa kaikki kauneudenhoito ihan tabuaihe, syntiä jne. En halua joulupöydässä kuulla piikittelyjä tai tulla kiusatuksi.

        Matkustin normaalisti lentokoneella ja olin paikan päällä viikon, koska joka päivä oli lääkärintarkastus.

        Nyt leikkauksesta on kulunut nelisen kuukautta. Olen todella tyytyväinen tulokseen. Ainoa asia, jota kadun, on se että törsäsin ennen leikkausta niin paljon rahaa hifuihin ja kartiolanka”tarjouksiin”. Ne ei auttaneet yhtään. Useita tonneja on vuosien saatossa mennyt hukkaan.

        Hamsterit saatiin pois leikkauksella ja olen ehkä 10 vuotta nuoremman näköinen. Leukalinja on nyt parempi kuin kolmekymppisenä. Mitään ongelmia ei ole ollut. Korvien edestä iho on edelleen vähän tunnoton ja arvet punottaa vielä. Mutta tunnottomuutta ei huomaa muuten kuin taputtelemalla ihoa. Arvet jää hiusten alle.

        Vahva suositus, kun vain käyttää aikaa hyvän ja kokeneen plastiikkakirurgin etsimiseen. Niitä löytyy kyllä esim entisistä itäblokin maista, kun jaksaa käyttää aikaa tiedon haravoimiseen.

        Kiva on seurata kokemustasi, kiitos.
        Miksi sukulaiset tunnistaisi sinut jos kerrot lääkärin nimen? Tää jäi minulle hieman mysteeriksi. Anteeksi josvon pölhö kysymys.


    • Anonyymi

      Hei anonyymi vuodelta 2021,
      Kiitos että rohkaisit laajasti avautuen minuakin.
      Facelift ja yläluomileikkaus suunniteltu joulukuulle 2022. Pelottaa jännittää. Henkisesti valmis. Etenkin joka kerta kun näen naso- ja marionettijuonteet, rasvan poskiluiden alapuolella sekä hamsteripussit kasvoissani.
      Mm englannin kielen ruostumisen takia valitsen Suomen. Olen valmistautunut vuosia, saanut konsultaatiioarvioita ja tutkinut lääkärivaihtoehtoja. Usskon valinneeni Suomen parhaimman plastiikkakirurgin. Hinta-arvio on 14 000 euroa, 1 yö yksityissairaalassa. Olen 56 vuotias. Mitään "kauneushoitoja" en ole ottanut. Lähden siitä että uskallan luottaa kirurgian tuotokseen. Jos tulos tyydyttää, ei 3 vuoden säästöjen sijoittaminen itseen harmita.

      • Anonyymi

        Hei,

        miten meni toimenpide?

        Nyt viimein rohkaistuin ja yritin saada aikaa mutta haluamani kirurgi on jäänyt eläkkeelle eikä ota enää uusia potilaita :( Mikä takaisku!

        Pitäisi keksiä kenelle menisi alakasvojen kohotukseen, mielellään Suomessa kun olisi helppoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe