Kokoaikaisten palkansaajien kokonaispalkan mediaani oli viime vuoden viimeisellä neljänneksellä 2 970 euroa.
Kymmenen prosenttia tienasi alle 2 110 ja kymmenen prosenttia yli 4 920 euroa.
80% kokoaikaisista palkansaajista sijoittuu siis 2 810 euroa leveän palkkahaitarin sisään.
Suomalaisten keskiarvopalkka oli 3 330 euroa eli noin 360 euroa mediaanipalkkaa suurempi.
Palkansaajat, joiden työaika on alle 90 prosenttia alan normaalista työajasta, katsotaan osa-aikaisiksi.
Noin 15 prosenttia palkkatilastoissa olevista noin 1,6 miljoonasta palkansaajasta on osa-aikaisia.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/katso--kiipeatko-palkansaajien-eniten-ansaitsevaan-joukkoon/nYtBLjgC?_ga=1.227501085.1886871344.1413987922
Mediaanipalkka 2970eur kuukaudessa
7
<50
Vastaukset
- köyhä_kansa
siis 5000e on yläpäässä raja, mihin kuuluu 10% palkansaajasista.
Kyllä me ollaan köyhä kansa, ei täällä rikastumaan pääse kuin harvat.
Työllä vielä harvemmat - kaunisteluako
Työikäisiä 15-64 -vuotiaita on noin 3,5 miljoonaa. Palkkatulojakin on verottajan mukaan vuosittain noin 2,7 miljoonalla kansalaisella. Työllisten määräkin on ollut jo kauan noin 2,4 miljoonaa.
Miksi media pyörittää vain kokoaikaisten palkansaajien tietoja?- mielenkiintoistaz
Tarkoituksenmukaisuuskysymys
Parikymmentä vuotta sitten meillä muuttui kaikki. Perustuslakia rikottiin härskisti. Vastauksena Helge Kaalikosken kysymykseen oikeuskanslerinvirasto totesi 5.8.1997, että "sopimus Suomen liittymisestä Euroopan unioniin poikkesi Suomen perustuslaista” on poliittinen tarkoituksenmukaisuuskysymys.
http://kaikontturi.blogspot.fi/
Lipposen hallitusten aikana Suomesta tehtiin pätkätyömaa. Lipponen ja Filatov kehuivat 2003-vaalien alla SDP:n luoneen maahan 300 000 uutta työpaikkaa. Talouskasvu ja tietoyhteiskunta valtasivat otsikot Nokian johdolla, vaikka arki oli suurella osalla kansasta todella karu.
Tilastokeskus ilmoitti vuoden 2004 palkkasummaksi 67,6 miljardia. Sen jälkeen laitos on keskittynyt vain palkkasumman muutosprosentteihin. Niiden mukaan 2004 palkkasummaa pohjana pitäen vuoden 2013 palkkasummaksi tulisi 88,4 miljardia.
Olisi mukava tietää, mikä on todellinen palkkasumma? Palkkasumman laskeminen tuntuu olevan varsinaista salatiedettä. Kuukausittain julkistettava työllisten määräkin on aika hämärä luku. - kokoaikaiset_tottakai
miksi kokoaikaisia?
No miksi ihmeessä palkkatilastoihin pitäisi ottaa mm. opiskelijat ja muut osa-aikaiset työntekijät? Palkkatuloja voi tulla erilaisia, jotka eivät tee kokoaikaisena.
Siksi - ihme_sekoilua
mielenkiintoistaz kirjoitti:
Tarkoituksenmukaisuuskysymys
Parikymmentä vuotta sitten meillä muuttui kaikki. Perustuslakia rikottiin härskisti. Vastauksena Helge Kaalikosken kysymykseen oikeuskanslerinvirasto totesi 5.8.1997, että "sopimus Suomen liittymisestä Euroopan unioniin poikkesi Suomen perustuslaista” on poliittinen tarkoituksenmukaisuuskysymys.
http://kaikontturi.blogspot.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203