Keskustaa kohtalaisen lähellä olevana koen velvollisuudekseni seurata taiteen merkittäviä tapahtumia.
Täällä on näköjään kohistu HV:ni taiteesta ja kuuluisaksi esikuntamies näyttää tulleen, ainakin maalaamalla maalaismaiseman Rautavaaralta.
Koska tiedän tasan tarkkaan miten umpikiero remprantti veljeni on niin epäilen hänen yrittävän saada taiteilijaeläkkeen, ainakin ilman lisäosaa.
Saako HV:ni taiteilijaeläkkeen?
20
<50
Vastaukset
- Hoitoon
Raatavaaran Rempratti suttaa väriä valmiiksi kehystettyihin kankaisiin. Ei taida taitelijaeläkettä niillä näytöillä tulla. Hoitopaikka laitoksesta taitaa olla palkkiona meidän remprantille.
- Jokin_kipeä
Taas Rempratti lisännyt itsestään valokuviaan näytille.
Mikähän tuo itsensä esilletuominen niin tärkeää hälle. Jokin_kipeä kirjoitti:
Taas Rempratti lisännyt itsestään valokuviaan näytille.
Mikähän tuo itsensä esilletuominen niin tärkeää hälle.Totta kai minun täytyy näyttää teille kuvianikin, kun minua jatkuvasti niin kiihkeästi kaipaatte.
Sinun ja kaltaistenne ei tarvitse kuvianne näyttää, kun kukaan ei teitä kaipaa. Ei kai kuvanne olisi julkaisukelpoisiakaan, sillä varmaan myös ulkoinen olemuksenne on sopusoinnussa täällä esittämänne sisäisen olemuksenne kanssa.- lähelläkepuaminäkin
kapi_ kirjoitti:
Totta kai minun täytyy näyttää teille kuvianikin, kun minua jatkuvasti niin kiihkeästi kaipaatte.
Sinun ja kaltaistenne ei tarvitse kuvianne näyttää, kun kukaan ei teitä kaipaa. Ei kai kuvanne olisi julkaisukelpoisiakaan, sillä varmaan myös ulkoinen olemuksenne on sopusoinnussa täällä esittämänne sisäisen olemuksenne kanssa.Et sinä hyvältä näytä. Etkö enää pysty edes partaa ajamaan, vaiko etkö puskista kerkiä?
Onko sinulla huoli toimeentulostanikin? Olen luullut, että palava kiinnostuksesi minuun johtuisi pikemmin päinvastaisista syistä. Mutta jos olen ollut väärässä, niin vakuutan, että kyllä minä vallan mainiosti tulen toimeen niillä minulla jo olevilla kahdella eläkkeelläni. ”Ei sitä muutoin sillä lailla matkusteltaisi jne…”
Itsellesi varmasti se lisätulo olisi hyvin tarpeen niukkaa elämääsi edes hiukkasen leventämään. Olet jo monta vuotta joka päivä ja osat öistäkin tätä palstaa päivystänyt ja avauksillasi aina esiin nostellut palstan kiinnostavimman aiheen - en tarkoita kepua - ja siten vilkastuttanut palstaa ja tuonut suomi24:lle mainostuloja. Teepä nyt suomi24:lle anomus, että se myöntäisi sinulle hieman palkkaa arvostetusta työstäsi. Vaikkapa vain satasen kuukaudessa, se olisi jo hyvin merkittävä lisä nykyisiin tuloihisi.
Laita anomuksellesi lisäperusteeksi se, että minä arvostan uurastustasi siten, kuin sanoin eilen:
>>Näkemäni tuo mieleeni taannoisen Viivi ja Wagner -sarjakuvan Hesarista. Sarjakuvassa Wagner on se miespuolinen, joka tosin kuvataan sian hahmolla, ja Viivi on hänen asuinkumppaninsa, ihmishahmoinen nainen, naimisissa he eivät taida olla. Tuossa kyseisessä tapauksessa Wagner mietiskelevän näköisenä sanoo: ”Älykkäät naiset ovat kiinnostavia. En pelkää heitä”. Sitten hän katsoo Viiviä ja toteaa: ”Vaikka pidän minä bimboistakin”. Wagnerin ajatusta soveltaen sanon tällä palstalla nyt ja ennenkin jatkuvasti näkemästäni näin: ”Asiakeskustelijat ovat kiinnostavia. Vaikka pidän minä siitäkin, että minä olen niin kiinnostava noille kaheleille”.<<
Ja kun tuo maalaamani taulu näkyy yhä kiinnostavan niitä, joilla ei ole sellaista(kaan) lahjakkuutta, jolla voisi tuollaisia tehdä, niin toistan vielä siitäkin asiasta eilen sanomani:
>>Tuo profiililleni laittamani kuva on kyllä pientä bluffia sikäli, että maalasin tuon jo kesällä 2013, ja taisin jo silloin sitä näyttää ja kertoa, mitä se esittää. Tietenkin maalasin sen pahvipohjaiselle, kehystämättömälle, määräkokoiselle kankaalle, ja laitoin maalaukseni vasta sen jälkeen kehyksiin. Niin tuollaisia kankaita kuin kehyksiäkin saa alan kaupoista. Jo tuolloin (v.2013) käsittelin taulun myös fixativ-lakalla, mutta nyt tänä keväänä halusin vielä korjata siitä muutamat kohdat, ja siksi otin taulun maalaustelineeseen ne korjaukset tehdäkseni. Siitä vaiheesta tuo kuva. Näkisittepä taulun nyt, niin ette voisi olla sitä ihastelematta!!!<<
Ja kun kysellään siitä työn alla olevasta romaanistani, niin kerrottakoon, että kyllä sen käsikirjoitusta on valmiina jo parisataa sivua, mutta en ole päässyt vielä puoleen väliinkään siitä, mitä aion kertoa. Romaanihan on omaelämäkerrallinen, ja kun on elänyt tällaisen elämän, siitä on paljon kerrottavaa. Sinä varmaan pääsisit paljon vähemmällä työllä, jos romaanin elämästäsi kirjoittaisit.- Kötelöhän
se taas täällä kötisee ;))
Olet sinä yhensortin vajakki sinäkin. Kaikenlaisia sitä on yhteiskunnan rahoilla elättää nuivattava. Pitäisi olla jokin laki jotta edes hulluimmat, kuten sinä, saisi poistaa yhteiskunnan toimesta kirjoista ja kansista. - Ossisusi
Ai niin kuin Perhon Eikan, Perhossa oli yön susia navetan takana! Onneksi poistui kirjoista ja kansista;-)
- NimiTaululle
VAstauksesi taas kopiontia, kopiointia, koiointia.... olet sinö kyvytön tollikka kun et mitään osaa kirjoittaa kopsaamatta siihen suurinta osaa sillöstä.
Taulusi edustaa selvästi naivismia. Syksyllä edesmenneen naivismin mestarin Martti Huuhaa Innasen muiston innoittamana voisimme ydessä keksiä nimen taulullesi. Innasen tauluilla oli kuvaavia nimiä kuten "Umpitollo seuraa tapahtumia Kälviän maitojunaseisakkeella" tai "Ykä Lankinen, Hakaniemen hallin markan pummaaja".
Miten olisi "Rautavaaran kaukaissa korvessa syntyneen heikkolahjaisen vesipäään syntymätorppa" - NimiKuvallekin
NimiTaululle kirjoitti:
VAstauksesi taas kopiontia, kopiointia, koiointia.... olet sinö kyvytön tollikka kun et mitään osaa kirjoittaa kopsaamatta siihen suurinta osaa sillöstä.
Taulusi edustaa selvästi naivismia. Syksyllä edesmenneen naivismin mestarin Martti Huuhaa Innasen muiston innoittamana voisimme ydessä keksiä nimen taulullesi. Innasen tauluilla oli kuvaavia nimiä kuten "Umpitollo seuraa tapahtumia Kälviän maitojunaseisakkeella" tai "Ykä Lankinen, Hakaniemen hallin markan pummaaja".
Miten olisi "Rautavaaran kaukaissa korvessa syntyneen heikkolahjaisen vesipäään syntymätorppa"Valokuvan nimeksi sopii:
"Rautavaaran remprantain tolkuton muljotus taulunsa ääressä" - Historianhavinaa
Maailman kuuluna taiteiliana annatko kunnian syntymäkunnallesi vai kotipaikallesi? Haluutko olla Rautavaaran Rembrant vai Paloheinän Picasso? Tuletko tunnetuksi myös kuuluna kirjailijana? uutena Waltarina vai Sillanpäänä? Jäätkö historiaan myös Suomen suurimpana upseerina?
- MerkkiTeos
Historianhavinaa kirjoitti:
Maailman kuuluna taiteiliana annatko kunnian syntymäkunnallesi vai kotipaikallesi? Haluutko olla Rautavaaran Rembrant vai Paloheinän Picasso? Tuletko tunnetuksi myös kuuluna kirjailijana? uutena Waltarina vai Sillanpäänä? Jäätkö historiaan myös Suomen suurimpana upseerina?
Kyllä suomalainen kirjallisuus saa vuosituhannen merkkiteoksen kunhan tämän sanataiturin kirja joskus saadaan painosta ulos. Varma Finalandia voittaja, ja Nobelin kirjallisuus palkintokin napsahtaa, sääntöjä muutetaan ihan Kapin vuoksi niin, että kuolleillekin voidaan palkinnot jakaa.
Kirjassahan Kapi kertoo syvällisesti ja yksityiskohtiin pureutuen, sekä ennenkaikkea monisanaisesti, niin munakarvakuvauksen salat kuin anukseen tungetun maissintähkän aikaansaamat tuntemukset. Savusaunan räppänästä kirjassa on kokonainen luku, opettihan kapi meille kepulireppanoille missä räppänä sijaitsee. Kopioinnin merkitys nettikeskusteluiden sävyttäjänä saa myös laajan huomion kapin kirjassa.
Romaanin merkittävintä antia on tietysti evp aliupseerin elämän ehtoopuolen kuvaus. Kuinka päivä alkaa ennen aamukuselle menoa kepupalastan avaamisella, josko joku olisi huomannut hänen edellisenä iltana aivan sattumalta ennen sänkyyn menoaan jättämän viestin. Kusisession jälkeen aamupala, tänäisen Hesarin selaus ja sopivien kopioitavien juttujen poiminta, paluu palstalle Hesarin artikkeleita sinne kopioiden, ilmoitus palstalla päivän monista tärkeistä menoista ja vielä itkuripuli palstalle siitä kuinka kepulireppanat päivystävät palstaa hänen vuokseen.
Kohta onkin vuorossa lounaan sulattaminen pakastimesta, ilmoitus siitä kepupalstalle, toinen ilmoitus iltapäivän tärkeistä muista menoista ja huomautus siitä, kuinka hänellä on muutakin elämää kuin kepupalsta. Noiden iltapäivän "tärkeiden askareiden" lomassa tietty kepupalstalle tulleen palautteen tarkistaminen, sen kommentointi ja ilmoitus, ettei enää palaa palstalle, ellei siihen jotain merkittävää syytä ilmene. Illalla sitten taas aivan sattumalta palstan avaaminen, ihmettelyviesti kuinka jotkut päivystävät päivät päästään palstaa, ilmoitus että vetäytyy nyt lukemaan kirjaa "Kekkosen kaikki viat ja puutteet", samassa viestissä ilmoittaen kuinka oppinut ja sivistynyt hän on käytyään elämänkoulua vähintäänkin kahta korkeakoulututkintoa vastaavan määrän
Kirjan lukemisen ohessa pikainen pisteletiminen palstalle, ilmoitus kuinka kirjassa totuuden mukaisesti kerrotaan Kekkosen ryyppäämisestä, ja pitkät kopioinnit kirjasta. Kohta seuraakin ilmoitus iltatoimiin ryhtymisestä ja sitten vielä ennen sänkyyn menoa, kun tuli tehtyä reilu giniyömyssy, viesti palstalle jonka pääsisltö on, että hän nyt siirtyy sänkyy. Tietysti kepukaunalla höystettynä.
Aamulla sitten ennen kuselle menoa palstan avaamoinen... MerkkiTeos kirjoitti:
Kyllä suomalainen kirjallisuus saa vuosituhannen merkkiteoksen kunhan tämän sanataiturin kirja joskus saadaan painosta ulos. Varma Finalandia voittaja, ja Nobelin kirjallisuus palkintokin napsahtaa, sääntöjä muutetaan ihan Kapin vuoksi niin, että kuolleillekin voidaan palkinnot jakaa.
Kirjassahan Kapi kertoo syvällisesti ja yksityiskohtiin pureutuen, sekä ennenkaikkea monisanaisesti, niin munakarvakuvauksen salat kuin anukseen tungetun maissintähkän aikaansaamat tuntemukset. Savusaunan räppänästä kirjassa on kokonainen luku, opettihan kapi meille kepulireppanoille missä räppänä sijaitsee. Kopioinnin merkitys nettikeskusteluiden sävyttäjänä saa myös laajan huomion kapin kirjassa.
Romaanin merkittävintä antia on tietysti evp aliupseerin elämän ehtoopuolen kuvaus. Kuinka päivä alkaa ennen aamukuselle menoa kepupalastan avaamisella, josko joku olisi huomannut hänen edellisenä iltana aivan sattumalta ennen sänkyyn menoaan jättämän viestin. Kusisession jälkeen aamupala, tänäisen Hesarin selaus ja sopivien kopioitavien juttujen poiminta, paluu palstalle Hesarin artikkeleita sinne kopioiden, ilmoitus palstalla päivän monista tärkeistä menoista ja vielä itkuripuli palstalle siitä kuinka kepulireppanat päivystävät palstaa hänen vuokseen.
Kohta onkin vuorossa lounaan sulattaminen pakastimesta, ilmoitus siitä kepupalstalle, toinen ilmoitus iltapäivän tärkeistä muista menoista ja huomautus siitä, kuinka hänellä on muutakin elämää kuin kepupalsta. Noiden iltapäivän "tärkeiden askareiden" lomassa tietty kepupalstalle tulleen palautteen tarkistaminen, sen kommentointi ja ilmoitus, ettei enää palaa palstalle, ellei siihen jotain merkittävää syytä ilmene. Illalla sitten taas aivan sattumalta palstan avaaminen, ihmettelyviesti kuinka jotkut päivystävät päivät päästään palstaa, ilmoitus että vetäytyy nyt lukemaan kirjaa "Kekkosen kaikki viat ja puutteet", samassa viestissä ilmoittaen kuinka oppinut ja sivistynyt hän on käytyään elämänkoulua vähintäänkin kahta korkeakoulututkintoa vastaavan määrän
Kirjan lukemisen ohessa pikainen pisteletiminen palstalle, ilmoitus kuinka kirjassa totuuden mukaisesti kerrotaan Kekkosen ryyppäämisestä, ja pitkät kopioinnit kirjasta. Kohta seuraakin ilmoitus iltatoimiin ryhtymisestä ja sitten vielä ennen sänkyyn menoa, kun tuli tehtyä reilu giniyömyssy, viesti palstalle jonka pääsisltö on, että hän nyt siirtyy sänkyy. Tietysti kepukaunalla höystettynä.
Aamulla sitten ennen kuselle menoa palstan avaamoinen...Joopa joo. Noinhan minä, toisin sinä. Sinä vain satunnaisesti ja harvoin käyt tällä palstalla. Mutta miten noin tarkkaan tiedät kaikki minun tekemiseni täällä? Jos totta puhutaan, niin siten, että käytännöllisesti katsoen asut tällä palstalla, tärkeimpänä ja samalla ainoana tehtävänäsi seurata minun tänne tulojani, täällä sanomisiani ja täältä poistumisiani, jolloin sinä aina jäät valppaasti minua tänne odottamaan. Ja taatusti tullen jokaiselle avaukselleni tai tällaisillekin avauksille, jos niissä vain puhutaan minusta.
Mutta sellaisiin turhuuksiin kuin kirjojen ja lehtien lukemiseen sinä et tuhlaa kallista aikaasi. Jos sattumalta niistä jotain tietoosi tulee, jätät sen omaan arvottomuuteensa, kun oma pääsi tuottaa sen oikean tiedon ja totuuden. Kuten tuossa viestissäsikin.
Mutta miten saat aikasi kulumaan niinä aikoina, kun minä en palstaa avaakaan? Sellaisia päiviä on kuitenkin suurin osa vuoden päivistä, matkojenikin vuoksi ainakin runsas kuukausi joka vuosi. Sinähän et malta jättää tärkeää tehtävääsi matkustellaksesi, vaikka sinulla tietysti korkeakoulututkintojen perusteella saamasi ammattisi suurilla tuloilla olisi siihen varaa ja kielitaitosikin puolesta maailmalla pärjäisit. Kun minäkin siis pienillä eläkkeillänikin pystyn matkustelemaan ja ilman korkeakoulututkintoja pärjään parillakin vieraalla kielellä, vaikken enää kunnolla sillä toisella kotimaisella.
Eiköhän tämä vihdoin tyydyttäne teitä vain minusta ja minulle eläviä niin, ettei minun enää ennen vappua tarvitsisi tälle palstalle tulla, vaikka elämänne suurin ja samalla ainoa ilo lieneekin se, että näette minut edes täällä. Pistähän vappuna se valkolakki päähäsi ja mene sinne Ullanlinnanmäelle sivistyneistön juhliin poksauttelemaan auki shampanjapulloja ja nauttimaan piknikiä Retuperän WPK:n musiikkia kuunnellen. Minä menen vain Huopalahden kirkonmäelle lipunnostoon, jossa lauletaan lippulaulu myös torvimusiikin säestyksellä ja syödään ulkogrillistä tai hernesoppaa. Valkoinen on minunkin pääni, mutta ei lakista vaan tukastani, mutta naisystäväni tummemmilla kutreilla lienee kyllä valkolakki - kai hän sen kotoaan mukaansa otti.
Arvostanhan minä toki sitä, että kaltaisesi korkeasti oppinut ja hyvässä asemassa oleva mies uhraa kallista aikaansa noin paljon minulle, tällaiselle evp-aliupseerille - sellainenhan tietysti olen, enkä mitään muuta olekaan. Vai kuuluisitkohan sinä sittenkin siihen joukkoon, josta puhun tuolla toisella palstan kiinnostavimmasta aiheesta - siis minusta - tehdyllä avauksella, sinne jättämäni viestin lopussa:
>> Näkemäni tuo mieleeni taannoisen Viivi ja Wagner -sarjakuvan Hesarista. Sarjakuvassa Wagner on se miespuolinen, joka tosin kuvataan sian hahmolla, ja Viivi on hänen asuinkumppaninsa, ihmishahmoinen nainen, naimisissa he eivät taida olla. Tuossa kyseisessä tapauksessa Wagner mietiskelevän näköisenä sanoo: ”Älykkäät naiset ovat kiinnostavia. En pelkää heitä”. Sitten hän katsoo Viiviä ja toteaa: ”Vaikka pidän minä bimboistakin”. Wagnerin ajatusta soveltaen sanon tällä palstalla nyt ja ennenkin jatkuvasti näkemästäni näin: ”Asiakeskustelijat ovat kiinnostavia. Vaikka pidän minä siitäkin, että minä olen niin kiinnostava noille kaheleille”.<<- Päällikköjohtajasi
kapi_ kirjoitti:
Joopa joo. Noinhan minä, toisin sinä. Sinä vain satunnaisesti ja harvoin käyt tällä palstalla. Mutta miten noin tarkkaan tiedät kaikki minun tekemiseni täällä? Jos totta puhutaan, niin siten, että käytännöllisesti katsoen asut tällä palstalla, tärkeimpänä ja samalla ainoana tehtävänäsi seurata minun tänne tulojani, täällä sanomisiani ja täältä poistumisiani, jolloin sinä aina jäät valppaasti minua tänne odottamaan. Ja taatusti tullen jokaiselle avaukselleni tai tällaisillekin avauksille, jos niissä vain puhutaan minusta.
Mutta sellaisiin turhuuksiin kuin kirjojen ja lehtien lukemiseen sinä et tuhlaa kallista aikaasi. Jos sattumalta niistä jotain tietoosi tulee, jätät sen omaan arvottomuuteensa, kun oma pääsi tuottaa sen oikean tiedon ja totuuden. Kuten tuossa viestissäsikin.
Mutta miten saat aikasi kulumaan niinä aikoina, kun minä en palstaa avaakaan? Sellaisia päiviä on kuitenkin suurin osa vuoden päivistä, matkojenikin vuoksi ainakin runsas kuukausi joka vuosi. Sinähän et malta jättää tärkeää tehtävääsi matkustellaksesi, vaikka sinulla tietysti korkeakoulututkintojen perusteella saamasi ammattisi suurilla tuloilla olisi siihen varaa ja kielitaitosikin puolesta maailmalla pärjäisit. Kun minäkin siis pienillä eläkkeillänikin pystyn matkustelemaan ja ilman korkeakoulututkintoja pärjään parillakin vieraalla kielellä, vaikken enää kunnolla sillä toisella kotimaisella.
Eiköhän tämä vihdoin tyydyttäne teitä vain minusta ja minulle eläviä niin, ettei minun enää ennen vappua tarvitsisi tälle palstalle tulla, vaikka elämänne suurin ja samalla ainoa ilo lieneekin se, että näette minut edes täällä. Pistähän vappuna se valkolakki päähäsi ja mene sinne Ullanlinnanmäelle sivistyneistön juhliin poksauttelemaan auki shampanjapulloja ja nauttimaan piknikiä Retuperän WPK:n musiikkia kuunnellen. Minä menen vain Huopalahden kirkonmäelle lipunnostoon, jossa lauletaan lippulaulu myös torvimusiikin säestyksellä ja syödään ulkogrillistä tai hernesoppaa. Valkoinen on minunkin pääni, mutta ei lakista vaan tukastani, mutta naisystäväni tummemmilla kutreilla lienee kyllä valkolakki - kai hän sen kotoaan mukaansa otti.
Arvostanhan minä toki sitä, että kaltaisesi korkeasti oppinut ja hyvässä asemassa oleva mies uhraa kallista aikaansa noin paljon minulle, tällaiselle evp-aliupseerille - sellainenhan tietysti olen, enkä mitään muuta olekaan. Vai kuuluisitkohan sinä sittenkin siihen joukkoon, josta puhun tuolla toisella palstan kiinnostavimmasta aiheesta - siis minusta - tehdyllä avauksella, sinne jättämäni viestin lopussa:
>> Näkemäni tuo mieleeni taannoisen Viivi ja Wagner -sarjakuvan Hesarista. Sarjakuvassa Wagner on se miespuolinen, joka tosin kuvataan sian hahmolla, ja Viivi on hänen asuinkumppaninsa, ihmishahmoinen nainen, naimisissa he eivät taida olla. Tuossa kyseisessä tapauksessa Wagner mietiskelevän näköisenä sanoo: ”Älykkäät naiset ovat kiinnostavia. En pelkää heitä”. Sitten hän katsoo Viiviä ja toteaa: ”Vaikka pidän minä bimboistakin”. Wagnerin ajatusta soveltaen sanon tällä palstalla nyt ja ennenkin jatkuvasti näkemästäni näin: ”Asiakeskustelijat ovat kiinnostavia. Vaikka pidän minä siitäkin, että minä olen niin kiinnostava noille kaheleille”.<<Hohohoohoooooo... esikuntapaperisotilas taas vauhdissa
Siinähän nuo tuli kaikki kapi-kirjoituksen tuntomerkit. Tai melekein, Hesarista ei tainnunna olla mittään kopsausta
Vaan muuta löytyy senkin eestä. Muiden arvostelua palstan päivystämisestä (jota itse tehnyt monta päivää putkeen, edes mötkö ei saa pysymään pois), matkoillaan rehvastelua, olemattomalla kielitaidolla kehumista, omista tulevista menoista kertomisia, lähtöilmoitus, toisten kirjoittajien halventamista ja lopuksi kopiointia. Mutta miten ihmeessä saatoit jättää sen Hesarin kopsaamisen pois. Merkittävä kirjailija ja tuommoinen moka vakiokaavaan. - eikahtakapi_a
MerkkiTeos kirjoitti:
Aamulla sitten ennen kuselle menoa palstan avaamoinen...Mainio lyhennelmä kapi_n tekeillä olevasta merkkiteoksesta!
- ÄläsNyt
Päällikköjohtajasi kirjoitti:
Hohohoohoooooo... esikuntapaperisotilas taas vauhdissa
Siinähän nuo tuli kaikki kapi-kirjoituksen tuntomerkit. Tai melekein, Hesarista ei tainnunna olla mittään kopsausta
Vaan muuta löytyy senkin eestä. Muiden arvostelua palstan päivystämisestä (jota itse tehnyt monta päivää putkeen, edes mötkö ei saa pysymään pois), matkoillaan rehvastelua, olemattomalla kielitaidolla kehumista, omista tulevista menoista kertomisia, lähtöilmoitus, toisten kirjoittajien halventamista ja lopuksi kopiointia. Mutta miten ihmeessä saatoit jättää sen Hesarin kopsaamisen pois. Merkittävä kirjailija ja tuommoinen moka vakiokaavaan.Äläpäs nyt, olihan Kapi kuvaillut Hesarista sarjakuvan. Kun ei osaa kopsata itse sarjakuvaa, teki siitä huonolla ilmaisutaidollaan tuommoisen turahduksen.
- TänäinenViiviWagner
kapi_ kirjoitti:
Joopa joo. Noinhan minä, toisin sinä. Sinä vain satunnaisesti ja harvoin käyt tällä palstalla. Mutta miten noin tarkkaan tiedät kaikki minun tekemiseni täällä? Jos totta puhutaan, niin siten, että käytännöllisesti katsoen asut tällä palstalla, tärkeimpänä ja samalla ainoana tehtävänäsi seurata minun tänne tulojani, täällä sanomisiani ja täältä poistumisiani, jolloin sinä aina jäät valppaasti minua tänne odottamaan. Ja taatusti tullen jokaiselle avaukselleni tai tällaisillekin avauksille, jos niissä vain puhutaan minusta.
>> Näkemäni tuo mieleeni taannoisen Viivi ja Wagner -sarjakuvan Hesarista. Sarjakuvassa Wagner on se miespuolinen, joka tosin kuvataan sian hahmolla, ja Viivi on hänen asuinkumppaninsa, ihmishahmoinen nainen, naimisissa he eivät taida olla. Tuossa kyseisessä tapauksessa Wagner mietiskelevän näköisenä sanoo: ”Älykkäät naiset ovat kiinnostavia. En pelkää heitä”. Sitten hän katsoo Viiviä ja toteaa: ”Vaikka pidän minä bimboistakin”. Wagnerin ajatusta soveltaen sanon tällä palstalla nyt ja ennenkin jatkuvasti näkemästäni näin: ”Asiakeskustelijat ovat kiinnostavia. Vaikka pidän minä siitäkin, että minä olen niin kiinnostava noille kaheleille”.<<Kun Kapi kömpelöllä suomekielellä koetttat selittää Viivi ja Wagner strippiä, niin laitetaan tänäisen Hesarin V&W ihan linkkinä.
http://www.hs.fi/viivijawagner/
Tämän päiväinen keskustelu kuvaa Kapin ja Mötkön aamuista keskustelua. Kapillehan naapurit ovat aina itseään viisaampia, Kapiin verratuna jopa neroja. Kapi on kateellinen ja katkera kohtalostaan yksinkertaisena tollikkana, ja tuo sarjakuva kuvaa Kaposemme keskustelua aiheesta mötkönsä kanssa.
Kun tuo maalaamani taulu näkyy niin suuresti teitä kiinnostavan, laitanpa tähän vielä siitä selitystä, jonka laitoin vähän pitempänä tauluni taakse (konekirjoitusarkki sinne liimattuna):
>>Taulussa on lapsuuskotini (mummolani, kasvatuskotini) Tervamäellä, Rautavaaran pitäjän luoteisosassa, lähellä Sonkajärven ja Varpaisjärven rajaa. Taulu perustuu vanhoihin valokuviin ja osin muistiini. Se kuvaa miljöötä elokuun päivänä joskus 1940-1950 -lukujen vaihteessa. Etualalla ja keskellä on luonnon heinäpeltoa, oikealla leikattua viljapeltoa (ilmeisesti ohran sänkeä) ja taustalla keskellä perunapelto.
Taulussa maisema avautuu itäkaakkoon, ja taustalta idästä siintää lähes 30 km:n päässä Rautavaaran ja Valtimon rajoilla sijaitseva n. 320 metriin nouseva Maanselänmäki, Rautavaaran ja samalla koko Pohjois-Savon korkein paikka. Eteläkaakossa siintää Keyritty-järven länsipuolella, Rautavaaran kirkonkylää vastapäätä sijaitseva Paljakka (jossa Kiparin kelkkarata).
Mummolani rakennukset vasemmalta luetellen ovat aitta, vanha navetta (myöhempi lampola, jossa myös possun karsina), asuinrakennus, uusi navetta (jossa myös pilttuu hevoselle), savusauna ja riihi. Kaikki ovat hirsirakennuksia. Aitassa ja asuinrakennuksessa ovat pärekatot, vanhassa navetassa tuohikatto, uusi navetta, riihi ja sauna on katettu kattohuovalla. Etualalla on mummolani ja naapuri-Jooseppilan rajalla ollut aita, ja sen takana kivisiltä pelloilta kootut kivirauniot, joilla kasvaa vadelmapuskaa.
Lapsuuskotini miljöö on aikoja sitten autioitunut. Lapsuuteni asuinrakennus on purettu, mutta enoni joskus 1950-1960 -lukujen vaihteessa rakentama asuinrakennus vielä törröttää ehjänä, ja muutamia ulkorakennuksia on paikoillaan pahoin ränsistyneinä. Mäki on metsittynyt niin, ettei sieltä enää näe juuri minnekään. Olen käynyt paikalla viimeksi kesällä 2012, ja kovin surulliseksi tulin. Mutta tuo sama kehitystarina on liinakin yleinen monin paikoin muuallakin Suomessa.
Maalaukseni tyylisuunta on fotorealismin ja naivismin yhdistelmä, eli oikeammin - sellainen siitä sattui tulemaan;)) <<
Nyt saa riittää tästä aiheesta, eikä nyt ole aihetta muuhunkaan, enkä enää ehtisikään, kun luonani oleva naisystäväni varmaan kohta palaa asioiltaan kaupungilta, joten minun on alettava valmistella meille lounasta.
Hauskaa vappua - eli viihtykäähän palstalla minua muistellen ja kaipaillen!- HauskaVappu
Hauskaa Vappua Kapille.
Laitahan valkolakki päähän ja suuntaa Ullanlinnanmäelle ylioppilaiden ja sivistyneistön juhliin. Kuunnellaan yhdessä Retuperän WPK:n torvisointuja ja Ylioppilaskunnan laulajien melodioita. Kuohuviiniä ja pientä suolapalaa piknik eväiksi. Tai vaikka oikeaa shamppanjaa, olethan sinäkin sitä ylempää luokkaa jolle kunnon juomat ovat ihan itsestään selviö.
Vai suuntaatko Hakaniemen punaiselle torille?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934