Nykyautot on hyvin eristetty tien pinnasta moninkertaisin kumipuslin ensin tukivarsissa, sitten apurungossa ja iskarien yläpäissä on kumiosia, samoin moottorin tuenta on kumitukien varassa.
Kaikki varmaan pelaa aikansa hyvin, kuljettaja on eristetty tien pinnan tapahtumista kuin pumpulissa kunnes kumi alkaa ikääntyä ja kovettua, haurastua, alkaa repeillä, kumin kappaleita alkaa putoilla pois ja alkaakin tulla metalli-metallia-vasten osumia, kumipuslien materiaalin puuttuessa vapaata välystä alkaa olla joka puolella niin että auton suuntavakavuus on mennyttä jne.
Viet auton korjaamoon niin eihän ne amiksen juuri ja juuri läpäisseet alkkikset älyä että kumipuslat voisi olla rikki joten summassa vaihdellaan kalliita osia turhaan mutta vika vaan on ja pysyy. Sitten aletaan vittuilla asiakkaalle että älyäisi lähteä häiritsemästä mekaanikkojen tupakalla istumista ja vaikka väitetään ettei olla havaittu mitään vikaa tai että sen kuuluukin olla tuollainen.
Jos jokin asia on ollut paha pettymys uuden auton hankinnassa niin korjaamopalveluiden osaamisen taso. Perkele, kaikki pitäisi itse tehdä että tulisi tehdyksi ja varsinkin kunnolla!!
Kumipuslien ja -tyynyjen käyttöikä?
10
326
Vastaukset
- Vaihtamallaparanee
Siitäpä sitten pajan vaihtoon jos homma ei miellytä. Näin se omalla kohdalla on mennyt. Ihan suoraan sanoen, en minäkään pidä siitä että työpaikalleni tullaan neuvomaan. Homma vähintään pysähtyy siinä vaiheessa kun aletaan esittää mahdollisia näkemyseroja. Tehdään hommat ensin ja juorutaan sitten. Tai toisinpäin.
Onhan kumipuslia ollut kulkineissa iät ja ajat, jos ja kun kerran tiedät mikä kulkineessasi on vikana, voit vaihdattaa sen ihan ilman tilattua vianetsintää.- konnapuolue-kok
Onhan ahneita kusipäitä ollut korjaamoissa iät ja ajat, jos ja kun kerran tiedät mikä korjaamossa on vikana, voit sen ihan ilman muuta käräyttää verottajalle pimeistä duunareista ja maksamattomista veroista.
- tojo_laatua
Tukivarsien puslat ja pallonivelet on kestäneet 410 tkm . Koiranluut on vaihdettu kahdesti eli ne kestää n 200 tkm. VW, pösö, rellu , niissä samojen osien käyttöikä on vain 100 tkm.
- Pane.paremmaksi
Pösö 205 vm -89. Kilometrejä takana 480 tuhatta. Rikkoutuneita kumiosia ja vastaavia: kaksi vetonivelen suojakumia, kymmenkunta alatukivarren ehjää kumipuslaa uusiutui turhan takia alatukivarren pallonivelen rikkoutuessa; piti uusia alatukivarret (yksi tämän auton tyyppivioista, toinen on stefattomat etupyörän laakerit ja kolmas väärin tehty takaluukun sisäosan vesitys; vesi menee tavaratilaan eikä ulos). Ja tietysti renkaita on joutunut uusimaan ja yhden laturinhihnan. Siinä uusitut kumiosat! Koiranluita ei ole, koska auto on suunniteltu.
Sellaisen osan rikkoutuminen ei haittaa ollenkaan, mitä autossa ei ole!
- vainoharhaaJne
eiköhän ne puslat tutkita aina ensin, ne kun on yleensä ensimmäiset osat jotka kuluu.
Ei niitä tuoreita amispoika ihan joka paikassa pelkästään ole, mihin ne kokeneet asentajat työnnetään? - sjakljgkljlg
Autoni L-mallisen etupään alatukivarren takimmaisessa kumipuslassa näkyy pinnalla pieniä "repeämiä" tai halkeamia kiinnityspultin holkin ympärillä kun auto on kohotettuna ilmaan ja pusla joutuu "vääntymään" ääriasentoonsa.
Miten paljon tällaisia "pykimiä" saa olla ennenkuin pusla pitäisi vaihtaa? Pusla näyttää muuten olevan ehjä ja kiinni tukivarressa.- sjaklgkljlg
Takapusla on siis vaakasuunnassa oleva "lenkki" josta kiinnityspultti apurunkoon menee pystysuuntaisesti.
- oikea.runko
"Nykyautot" on erittäin huonosti eristetty tien pinnasta.
Vanhemmissa, rungollisissa autoissa, koko kori oli rungon päällä kumityynyjen varassa. Siksi ne olivat hiljaisia ja värinättömiä.- sdjfklsjsgl
Useissa nykyautoissa on edessä ja takana apurunko johon tukivarret kiinnittyvät. Se on periaatteessa sama asia kuin autossa olisi erillinen runko.
Tuolla määritelmälläsi kaikki alle 50v autot ovat nykyautoja :D - oikea.runko
sdjfklsjsgl kirjoitti:
Useissa nykyautoissa on edessä ja takana apurunko johon tukivarret kiinnittyvät. Se on periaatteessa sama asia kuin autossa olisi erillinen runko.
Tuolla määritelmälläsi kaikki alle 50v autot ovat nykyautoja :DNiitä rungollisia autoja tehdään edelleen.
Ja ne apurungolliset ei ole läheskään yhtä hyvin eristetty, kuin täysrunkoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p632699Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta
Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul3512561Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,962178- 661856
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61754Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.41753Timo Vornanen kilahti
Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise691654Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11583Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen
EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti1211580Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä51389