Ja syttyi jälleen sota taivaassa...! ST

Suuri.Taistelu

Se hyvin pieni jäännös, joka adventisteista pääsi täysin Jumalan armosta taivaseen, nousee kuitenkin kapinaan Jumalaansa vastaan ja he adventistit ihmettelevät, että miksi taivaassa ei enää vietetä viikkosapattia lainkaan. Adventistit alkavat vaatimaan viikkosapattia takaisin, että he erottautuisivat muista kristityistä, jotka ovat pelastuneet.
Adventistit valitsevat keskuudestaan toimikunnan ja edustajiston, joka sitten menee Jumalan valtaistuimen luo tohkeissaan:
-"Miksi täällä taivaassa ei lauantaisin vietetä sapattia? Me olemme keskuudessamme päättäneet, että sapatti ja viikkojärjestys on palautettava takaisin, että kaikki muut huomaavat, että me adventistit vietämme lauantaita lepopäivänä ja olemme siksi poikkeavia positiivisessa mielessä?"
-"Voi kuulkaa lapsukaiset. Täällä taivaassa ei ole yötä eikä päivää, ei viikkoja tai kuukausia eikä täällä siis myöskään kukaan tarvitse kelloja. Yksi päivä on meillä täällä kuin 1000 vuotta ja 1000 vuotta kuin yksi päivä. Eli siis aika on meillä täysin tuntematon käsite."
-"Mutta Jumala me vaadimme, että taivaaseen pitää saada yö ja päivä ja samanlainen aurinko kuin meillä oli siellä maan päälläkin. Vaadimme myös jokaiselle adventistille kultaiset rannekellot, että voimme nähdä milloin sapatti alkaa ja milloin se loppuu.
-"Sapatti oli tarkoitettu vain minun omaisuuskansaani juutalaisia varten ja vain siksi, että he eivät osanneet levätä, vaan rehkivät 7 päivää viikossa ja sotivat ympärillä olevia kansoja vastaan lepäämättä. Minä halusin vain heille osoittaa, että he voivat täysin luottaa siihen, että minä pystyn pitämään heistä huolen ainakin yhden päivän viikossa, eikä heidän tarvitse itse tehdä sinä päivänä yhtään mitään, vaan he voivat täysin luottaa minun apuuni ja suojelukseen, edes yhden päivän viikossa."
-"Tämä on niin väärin. Me olimme täysin varmoja, että lepopäivä on jollain tavalla se kaikkein tärkein kysymys ja millä me nyt erotumme joukosta täällä?"
-"Ei mitkään päivät merkitse täällä taivaassa yhtään mitään, eikä myöskään siellä maan päällä ollessanne. Ainoa asia, mikä merkitsi oli se, kuinka te kohtelette lähimmäisiänne ja onko teillä keskinäinen aito rakkaus myös muiden kristittyjen kanssa. Sen minkä teitte yhdelle Minun vähimmistä veljistä, se oli se ratkaisevin kysymys pelastuksen suhteen, kuten varmaan niin usein luitte Raamatustakin Poikani esittämänä?" Minä olen täällä taivaassa teidän aurinkonne ja valonne, joka loistan aina ja ikuisesti."
Tämä kiista kuitenkin jatkui taivaassa ja adventistit saivat puolelleen yhden kolmasosan muista kristityistä. Jumalalla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin viskata eripuraisuuden lietsojat ja heidän johtajansa alas taivaasta.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Lepopäivä on omantunnon asia.

Taivaan sapatista emme voi tietää täsmälleen, mutta kyllä taivaassa profeetta Jesajan mukaan vietään sapattia;
      (Jes 66:22-23)

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• oikeakäännös

"Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes 66: 22-23.

Teksti on käännetty väärin. Oikea käännös on tällainen:

Jesaja 66:

23 "And it shall be from new moon to new moon And from sabbath to sabbath, All mankind will come to bow down before Me," says the LORD. Isaih 66, New American Standard Bible

"..uudesta kuusta uuteen kuuhun ja sapatista sapattiin..."

Tämä ei tarkoita noita päiviä, vaan koko ajan, jatkuvasti. Samalla tavoin sanomme "viikosta toiseen", siis jatkuvasti. Taivaassa palvomme Jumalaa koko ajan, ei joka 7. päivä. Jumala on ajan ulkopuolella.

• oikeakäännös kirjoitti:

"Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes 66: 22-23.

Teksti on käännetty väärin. Oikea käännös on tällainen:

Jesaja 66:

23 "And it shall be from new moon to new moon And from sabbath to sabbath, All mankind will come to bow down before Me," says the LORD. Isaih 66, New American Standard Bible

"..uudesta kuusta uuteen kuuhun ja sapatista sapattiin..."

Tämä ei tarkoita noita päiviä, vaan koko ajan, jatkuvasti. Samalla tavoin sanomme "viikosta toiseen", siis jatkuvasti. Taivaassa palvomme Jumalaa koko ajan, ei joka 7. päivä. Jumala on ajan ulkopuolella.

Hei!

Uuden maan "sapatista" on poissa se metodi miksi tässä ajassa sapattia vietämme.
        Missä määrin uuden Eedenin luomisen muistoksi sapattia sitten vietetään uudessa maassa on tässä ajassa arvoitus. Toimettomanakaan ei pirukaan saa aikaansa kulumaan jatkuvasti, eli jotakin mielekästä puuhaa on taivaan ja uuden maan kansalaisillakin.

Kyllä uuden maan asukkailla määrätyllä tavalla jatkuva juhla on tottakai.

Kyllä tietenkin, olet oikeassa- ja yhtä juhlaa on uuden maan asukkaan elämä.
        Ilm 21:3-7.
        On se vielä paljon ihanampaa kuin tavallisen maajussin valssi tavallisella paikallisella tanssilavallakin juhannusjuhla-kesäyössä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Ihme.Lukemista

Ja missä ko. teksteissä puhutaan Jumalan taivaasta?
      22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
      23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
      24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
      Jae 24 todistaa jo sen, että kyse ei voi olla mistään Jumalan taivaasta, vai menetkö Jari katselemaan niiden miesten ruumiita.

Ymmärrätkö Jari sen, että taivas on myös meidän ja kaikkien muidenkin planeettojen päällä? On poutataivas, pilvitaivas jne. "Taivas on sininen ja valkoinen..."
      Teillä on ihmeellinen tapa siellä adventtikirkossa lukea Raamattua. Olethan sinäkin Jari ammentanut kaikki käsityksesi adventismista.

• Exadventistiparka

Otetaanpa vielä edelliset jakeet:
        "19 Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
        20 Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilahjana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin.
        21 Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra."
        Hmmm... mielenkiintoista, jos jae 22 puhuu uudesta taivaasta ja uudesta maasta, niin ei tainnut Jumalattomien tuhoaminen olla ihan täydellinen - vai mistä nuo jakeen 19 hemmot ovat peräisin ? Jakeessa 20 puhutaan ruokauhreista ja jakeessa 21 leeviläisistä papeista. Eiköhän nuo lähinnä kuuluneet vanhaan liittoon; Jeesuksen pappeus on Melkisedekin pappeutta, ei leeviläistä...
        Katsopa jakeen 22 rakennetta: NIINKUIN tämä, NIIN MYÖS tuo. Eli jae 22 lupaa että "niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne", mutta aikana jolla ei ole mitään tekemistä uuden taivaan ja uuden maan ajan kanssa...

• Mahdoton.Tehtävä

Valheiden pohjalle rakennetu adventismi on pöyristyttävää epärehellisyyttä!
      Pastorit yrittävät epätoivoisesti puollustella lahkonsa USA:ssa sovittuja ja keksittyjä keskushallinnon määräämiä opinkohtia ja valheita. Raamatusta pitäisi adventismin oppirakennelmille löytyä perusteita ja siksi keskushallinnossa yritetään väkisin sovittaa adventismia Raamattuun. Mahdoton tehtävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe