Puolustusvoimat elää vielä 1930-lukua uskoen, että me nykyiset Suomen kansalaiset olemme yhtä höynäytettäviä kuin silloin että menemme samaan miinaan kuin Suomen kansa 1939 pitämällä sotaankutsua yksityisenä henkilökohtaisena asiana.
Päinvastoin kuin Puolustusvoimat nyt varoittaa 900000 reserviläistä, että reservin kutsukirje olisi yksityinen, kirje ja kutsu ovat mitä suurimassa määrin julkisia.
Kun ylipäällikkö Niinistö ja puolustusministeri Haglund eivät mitään kerro, mutta haukkuvat Venäjää ja venäläisiä, uhoavat asein ja USA:nkin asein Venäjälle ja sitovat Suomea NATO:on, Suomen kansan pitää tietää, minne ja miksi maamme poliittinen ja sotilaallinen johto, ylipäällikkö Niinistö ja komentaja Lindberg reserviläiset nyt kutsuu ja käskee.
Sen reserviläiset ovat ymmärtäneet ja jakavat kutsukirjettään sosiaalisessa mediassa niin, että Suomen kansa voi todentaa kutsun, kellonajan, paikan ja kaikki muutkin tiedot.
Kansan pitää voida tietää, kuinka paljon reserviläisiämme alistetaan NATO:lle NATO-yhteistyöhön, kuinka paljon komennetaan ulkomaille, kuinka paljon hyökkäystoimiin Venäjälle, kuinka paljon isänmaan puolustamiseen, koko Suomen puolustamiseen, mitäkä alueet jätetään ilman puolustusta jne.
Reserviläisiltä älykästä informaatiosotaa
54
66
Vastaukset
- TiltunSkeidaa
"me nykyiset Suomen kansalaiset olemme yhtä höynäytettäviä kuin silloin että menemme samaan miinaan kuin Suomen kansa 1939 pitämällä sotaankutsua yksityisenä henkilökohtaisena asiana."
Tiktu jauhaa taas omaa tuubaansa! Ei Tiltu liene itse edes Suomen kansalainen trai sen armeijan reseviläinen ja silti hän tarjoaa ielipietä kovasti "me-hengessä"!
Puoilustusvoimnien kirje EI OLLUT sotaankutsu vaan ilmoitus sijoituksesta armeijassa!
Suomi ei kuulu Natoon eikäjoukkojamme alisteta mihinkään Nato-yhteistyöhön! Se pitäisi olla Tiltullekin selvää! Ja Su8omen armeijan puitteissa EI KETÄÄN KOMENNETA ULKOMAILLE! Senkin luulisi olevan Tiltulle itsestään selvää!
Tiltun suureksi suruksi ei kukaan ole hyökkäämässä Venäjälle ja Natoon kuulumaton Suomi kaikkein vähiten!
Mitä tulee vuoden 1939 marraskuuhun niin Tiltu muistanee, että sen sodan (Talvisota) aloitti itse Josef Stalin yllätyshyökkäyksellä monen divisioonan voimin rajan yli Suomen puolelle Tuollainen teko tekee sodasta kovin henkilökohtaisen!- Ev.lutiTekeehaglundit
Kovin sulla on hakusessa toi sota everstiluutnantti. Stalinia ei näy eikä kuulu. Nyt on ihan muut nappulat kyseessä.
Selväksi on käynyt, että sinusta ei ole rintamalle. Teetkö haglundeja vai oletko aidosti noin latva-B. - TiltuValehtelee
ITSE SINÄ TALVISODASTA PUHUMISEN ALOITIT! Kun sitten tulee turpaan ei esimerkki enää kelpaa!
Ja KOSKA EN OLE EVL vaan eläkeukko niin minua ei enää kukaan sotatoimiin kaipaa! Aikoinaan olisin mennyt jos kutsu olisi käynytt! - SelkäänpuukottajanBlogi
TiltuValehtelee kirjoitti:
ITSE SINÄ TALVISODASTA PUHUMISEN ALOITIT! Kun sitten tulee turpaan ei esimerkki enää kelpaa!
Ja KOSKA EN OLE EVL vaan eläkeukko niin minua ei enää kukaan sotatoimiin kaipaa! Aikoinaan olisin mennyt jos kutsu olisi käynytt!No pidä sitten pääsi kiinni sota-asioista. Me hoidetaan homma.
Jos jatkat vittuilua ja sekäänpuukottamista kun ollaan rintamalla ja vaikka Ukrainassa tai Viipurissa niin lähetän miehemme kouluttamaan sinua niin että sen jälkeen et kirjoita muuta kuin ruokareseptejä nettiin.
- Ev.lutiOnTaakka
Pidä sinä nyt pääs kiinni everstiluutnantti. Rintamalla teikäläiset omille vittuilijat pannaan äkkiä nippuun ennen kuin me reserviläiset aloitetaan Suomen puolustaminen tai hyökkäys.
- TiltuOnPetturi
ET sinä Tiltu ole mikään reserviläinen vaan itse aikoinaan mainostit olevasi kieltäytyjä! Joten et sinä sen paremmin puolusta kuin hyökkää! Tai jos teet niin et ainakaan suomalaisten puolella!
- Ev.lutilleRuntua
TiltuOnPetturi kirjoitti:
ET sinä Tiltu ole mikään reserviläinen vaan itse aikoinaan mainostit olevasi kieltäytyjä! Joten et sinä sen paremmin puolusta kuin hyökkää! Tai jos teet niin et ainakaan suomalaisten puolella!
Tule sanomaan tuo pataljoonalleni niin näytän sinulle, mistä pataljoonankomentaja kieltäytyy ja ei kieltäydy.
Sen rumban jälkeen mietit moneen kertaan vittuiletko reserviläiselle. Kun et kuitenkaan osaa vittuilematta olla niin vittuile muille kapiaisille, mutta et minun pataljoonalle. - TiltuOnTyhmä
Tiltu jauhaa taas silkkaa skeidaa? Olen tavis eläkeukko, joten miksi menisin mitään pataljoonia katsomaan. Ja minä en vittuile reserviläisille vaan YKSIN SINULLE Moskovan Tiltu! Kysy taas, että mitä tarkoittaa sana 'sinä'!
- 9plus5
Syö sinä ryssä männynkäpyjä siellä Pietarin peikkolaaksossa :-D
- Ev.lutiTaistelutoimiin
Everstiluutnantti, sinä olet niitä haglundilaisia ja stubbilaisia koulukiusaajia ja omilleen pikkuvittuilijoita.
Jos olet minun komentamassani pataljoonassa niin rintamalle, taisteluihin sinua ei uskalla päästää, ei tiedusteluun, ei koukkauksiin, ei yöoperaatioihin, ei partioihin, ei vartioihin. Saat veistellä paskariukuja, mutta nekin valittamatta, vittuilematta turpa tukossa.- TiltuValehtelee
MIKSI olisin eläkeukkona jossakin pataljoonassa KJa kun ei ole mitään sotaa ei ole liioin rintamaa!
Jauhat taas joutavaa skeidaa, Tiltu!
- KarisEllerParis
"Kansan pitää voida tietää, kuinka paljon reserviläisiämme alistetaan NATO:lle NATO-yhteistyöhön, kuinka paljon komennetaan ulkomaille."
Lue siitä reserviläiskirjeestäsi, mikäli satut saamaan sellaisen.
Veikkaan kyllä, ettei niissä liitteenä kummoisia matkalitteroita ole.- EiNatohommiin
Ootsä ihan tyhmä. Siitä ei selviä kuin yksi sotakomennus.
Reserviläiset tekevät viisaasti kun ilmoittelevat omia joukko-osastojaan. Jos on viisas reserviläinen niin ei lähde Nato-hommiin. - TiltuRaivona
MIKSI? Suomi ei kuulu Natoon eikä KENELLEKÄÄN ole edes tarjolla Nato-hommia!
Vain Tiltu sellaisia jakelee kun keksii niitä omassa päässään!
- ReserviläisetHäviää
Ilman reserviläisiä, heidän koulutustaan, älykkyyttään Suomen armeija on idioottien sähellyspaikka kuten mm. everstiluutnantti todistaa.
Viime sodissa reserviläiset hoitivat hommat. Niin niiden pitäisi hoitaa nytkin, mutta mitään puolustusvoimat ei ole oppinut.
Puolustusvoimat on edelleenkin reserviläisiä älykkyydeltään tyhmempien temmellyskenttä, mitä pahentaa vielä sotilaskuri millä tyhmät komentaa viisaampiaan.
Tällä kertaa käy niin, että kun on vähän aikaa sodittu, reserviläiset ovat saaneet kelvottomat kapiaiset pois sodanjohdosta mutta sitten tulee USAn ja NATOn kapiaiset, jotka ovat vielä suomalaisia kapiaisiakin tyhmempiä ja niille Suomen reserviläiset ei voi enää mitään.- TiltuOnTyhmä
"Tällä kertaa käy niin, että kun on vähän aikaa sodittu, reserviläiset ovat saaneet kelvottomat kapiaiset pois sodanjohdosta mutta sitten tulee USAn ja NATOn kapiaiset, jotka ovat vielä suomalaisia kapiaisiakin tyhmempiä ja niille Suomen reserviläiset ei voi enää mitään."
MIKSI TULISI? Tiltu lienee Suomessa ainoa, joka EI TIEDÄ, ettei Suomi kuulu Natoon!
JOTEN suomalaisia sotilaita ei mikään vieras valta komenna!
- EroReservistä
Reservistä voi erotakin. Ei kannata välittää vaikka puolustusvoimat sen jälkeen uhkaakin eikä sodanaikana kunnioita reservistä kieltäytymistä.
Hakeudu muiden kieltäytyjien joukkoon, verkostoon, järjestöön niin armeijan erikoisjoukot, sotapoliisi, CIA ei tapa sinua.
Armeijan käynyt voi kieltäytyä reservistä hakeutumalla täydennyspalvelukseen täyttämällä täydennyspalvelushakemus (sama kaavake, jolla haetaan myös siviilipalvelukseen) ja toimittamalla se armeijan aluetoimistoon tai Lapinjärven siviilipalveluskeskukseen. Hakemuslomakkeita on saatavilla näiden lisäksi Aseistakieltäytyjäliitosta.
Voit myös vapaammin kirjallisesti (kirjattu kirje ettei Puolustusvoimat pääse kysettamaan) ilmoittaa Puolustusvoimille, että eroat reserviläisyydestä tai että olet aseistakieltäytyjä.
Kannattaa myös mainita, että ei hyväksy NATOa eikä ylipäällikön ja Suomen armeijan NATO-kytkentöjä.
Siihen voi myös lisätä, että Puolustusvoimien esimiestaito, sodankäyntitaito, reserviläisten, varusmiesten kohtelu, yhteinen puolustustahto ei ole ajan ja sodan vaatimalla tasolla.- JätäLiitteitäkin
Liitä siihen näitä everstiluutnantin viestejä esimerkkinä kärkyttävistä esimiestaidoista ja toimista murtaa puolustustahto.
- TiltuOnPetturi
Auttaako se? Vaikka olen jo moneen kerrtaan todennut, etten ole mikään evl vaan tavis eläkeukko ja asia on helppo myös todistaa!
Moskovan Tiltu todistaa taas maanpuolustahtoaan värväämlää reservin kieltäytymisiä?!
- EiPetturiarmeijalle
Silläkin perusteella voi kieltäytyä, että puolustusvoimissa, johdossa on liian paljon epäisänmaallisia Naton ja Usan puolesta sotivia updeereita, jotka haukkuvat, vainoavat, kiisaavat, mustamaalaavat vain isänmaan puolesta eikä Naton ja Usan puolesta sotivia yrittäen murtaa Suomen yhteisen puolustustahdon ja puolustuskyvyn vieraan vallan Nato-msiden ja Usan hyväksi.
- TerveisiäVaan
Niinhän siinä kävi, että everstiluutnantti on ekana luistamassa sodasta.
Nyt se nimittää reserviläiskirjettä vain yhteydenotoksi.
Voihan sitä yrittää nimittää sodan ajan kokoonpanon kutsua vaan yhteydenotoksi tai terveisiksi tai vaikka vaan kirjeeksi.- TiltuOnTyhmä
Turhaan väität eläkeukkoa everstiluutnantiksi. Ei eläkeukkoa enää armeija muista millään kirjeellä!
"Nyt se nimittää reserviläiskirjettä vain yhteydenotoksi."
Ja syystäkin! Miksi itse sitä kutsuisit! Kyseessä on pelkkä ilmoitus.
- OnpaMukavaa
Onpa meillä kiva armeija kun tolla tavalla ottaa yhteyttä ja lähettelee terveisiä.
- TiltuOnPetturi
Onhan se kiva etenkin kun se on saanut Moskovan Tiltun kuohuksiin ja suoltamaan liki kymmenkunta sanomaa!
Tiltu vihaa kotimaataan Suomea ja erikoisesti hän vihaa sen armeijaa, puolustustaistelua ja saavutettua itsenäisyyttä!
Siksi Tiltu käyttää kaiken energiansa mollatakseen ja ilkkuakseen kotimaataan ja kehuakseen muinaista vastustajaamme!
Tiltu on syvästi epäisänmaallinen ihminen!
- PakkoRottaakinPuolustaa
Meidän reserviläisten tulee ottaa ohjat käsiin.
Puolustusvoimien nettitrolli ei osaa kuin vittuilla ja tiltuilla vaikka meidän pitää hänenkin henkeään puolustaa.- TikunNokkaan
Ei pidä. Kun rytinät alkaa everstiluutnantin kaltaiset yhteishengen ja puolustustahdon tärvelijät osataan hoitaa.
- HEHE_Tiltu
"Meidän reserviläisten tulee ottaa ohjat käsiin. "
Kenen "meidän"? Eikös Tiltu juuri kertonmut olevansa reservin kieltäytyjä?
""Puolustusvoimien nettitrolli ei osaa kuin vittuilla ja tiltuilla vaikka meidän pitää hänenkin henkeään puolustaa."
JOS minun henkeni on MOSKOVAN TILTUN PUOLUSTAMISEN varassa niin olenpa heikoilla?
- TiltuEliminoi
"Kun rytinät alkaa everstiluutnantin kaltaiset yhteishengen ja puolustustahdon tärvelijät osataan hoitaa."
Varmasti! Tiltu = reservin kieltäytyjä ja kertoi aiemmin, miten asiat hoitaa, jos valtaan pääsee!
Lue ja viisastu Tiltun omasta tekstistä:
PakkoEliminoida/ Jos NATO hyökkää Suomeen
Jos Nato hyökkää Suomeen, meillä on kokoomuslaisia ja rkpläisiä isänmaanpettureita valtion johtotehtävissä ja puolustusvoimissa. Isänmaan puolustajien on pakko eliminoida heidät. Suomen myyjiä on noin 15-20 % Suomen kansasta.- PetturitEliminoitava
Hyvin ajateltu. Oikea strategia. Armeijamme ja puolustuksemme ei kestä pettureita.
Sinutkin everstiluutnantti on eliminoitava niin et pääse rikkomaan yhteishenkeämme etkä yhteistä puolustustahtoamme. Kun puolustetaan Suomea ei voida puolustaa USA:ta eikä NATO:a
Olisiko Suomenlinna oikea karkotus tai joku työleiri. - TiltunValinta
Kyllä se kestää, koska petturit on eristetty! Turha Moskovan Tiltun on puhua "pataljoonastaan" kun mies on itse reservin kieltäytyjä eikä missään tilanteessa puolusta Suomea muutoinkaan vaan etsii Venäjän etua!
Voit toki miettiä, että muutatko Suomenlinnaan tai vaikka työleirille Venäjälle!
- MyyräntyöLoppuu
Everstiluutnantti, jos kuulen valituksesi ja myyräntyösi pataljoonani lähellä niin se on viimeinen sotatekosi.
- TiltuRaivona
Ei sinulla ole mitään "pataljoonaa" Tiltu, koska olet reservin kieltäytyjä! Sinun pataljoonasi majailee rajan takana ja siellä et ääntäni taatusti kuule!
- EtPääseLähelkekään
Sehän nähdään everstiluutnantti. Siitä pidetään huoli että meidän pataljoonaan et tule suutasi soittamaan ja yhteishenkeä rikkomaan.
- TiltuOnKäpykaartissa
Se sinun "pataljoonasi" on venäläinen ja rajan takana!
Tuskinppa minua siellä näet:-) - Ev.lutinPetturuutta
TiltuOnKäpykaartissa kirjoitti:
Se sinun "pataljoonasi" on venäläinen ja rajan takana!
Tuskinppa minua siellä näet:-)Tule sanomaan tuo rintamalle.
- TodellisuustajuHoi
Miksi? Missä näet sen rintaman?
Ja en todellakaan tule sinne sinun puolellesi rintamaa! - Ev.lutinVittuiluLoppuu
TodellisuustajuHoi kirjoitti:
Miksi? Missä näet sen rintaman?
Ja en todellakaan tule sinne sinun puolellesi rintamaa!Se näkyy reservin kutsussa. Sinä et everstiluutnantti sellaista saa kun et ole reserviläinen vaan kapiainen.
Siitä voit olla varma että kotirintaman ja sotilaillemme vittuilusi loppuu kuin kanan lento kun me aloitetaan Suomen puolustaminen. - TiltuOnPetturi
Minä en ole enää reserviläinen. Kapiainen en ole ollut koskaan!
En ole koskaan vittuillut sotilaillemme, mutta sinulle Tiltu toki olen ja hyvästä syystä! Sinä valehtelet ja keksimällä keksit uusia valeita! Suomen puolustus ei koskaan tule olemaan jonkun kieltäytyjä-Tiltun varassa!
- ReservitPelastus
Toi kapiainen on kateellinen sulle kun se on alennettu ja komennettu nettihommiin ja kun reserviläiset tohtorit ja maisterit ottavat johdon käsiinsä.
- TiltuValehtelee
Ei eläkeukkoa kukaan komenna minnekään! Teen tätä vallan huvikseni!
Tiltu muutoin esiintyy nyt kahtena henkilönä!? Ei mene läpi!½ - Ev.lutiSnärkkää
Ei eläkeukkoa kukaan komenna minnekään! Teen tätä vallan huvikseni!
Tiltu muutoin esiintyy nyt kahtena henkilönä!? Ei mene läpi!½Riittää riittää everstiluutnantti, tuo on vanha kikka että muka näkee asiat kahtena niin saa vapautusta sodasta.
- TiltuValehtelee
HEHE! Tiltulta loppuivat argumentit?
Olen eläkeukko, joten en tarvitse enää vapautuksia! - Rintamakarkuri
HEHE! Tiltulta loppuivat argumentit?
Olen eläkeukko, joten en tarvitse enää vapautuksia!Et sinä 'näen kaikki kahtena olen eläkeläinen' luista sodasta.
- SotahulluTiltu
Tottakai luistan! Itse asiassa KAIKKI luistaa, KOSKA mitään sotaa ei ole edes tulossa!
Vain sotahullu Tiltu sellaisia näkee tulevaisuudessa?! - SuunsoittajaPakenee
Arvattiin, everstiluutnantti on rintamakarkuri.
- RaiskauksilleEi
900000 reserviläisen olisi syytä antaa netissä vakuutus, että eivät tottele USA:n armeijan, NATO:n, Suomen puolustusvoimien, ylipäällikön strategiaa raiskata pikkulapsia, naisia, miehiä.
- OnSeSairas
Ja taas. Tiltu pääsi hekumoimaan raiskaamisella. Ei mene viikkoakaan ettei hän mässäile fantasioillaan netissä. Perverssi tyyppi.
- NatoRaiskaaJoLapsiakin
OnSeSairas kirjoitti:
Ja taas. Tiltu pääsi hekumoimaan raiskaamisella. Ei mene viikkoakaan ettei hän mässäile fantasioillaan netissä. Perverssi tyyppi.
Usan ja Naton armeija raiskaa nyt naisten ja miesten lisäksi lapsiakin. Lapsia ne houkuttelee karamelleillä, ruualla ja rahalla ja sitten raiskaavat.
- NatoNiinistöJääYksin
Aloittaja, osut napakymppiin.
Me emme ole niin tyhmiä kun edeltäjämme 1930-luvulla, vaikka puolustusvoimat, presidentti Niinistö, puolustusministeri Haglund, USA:n Suomen suurlähetystö, Nato, Sanoma Oy, YLE, MTV niin luulevat.
Ryssäviha ja Nato-uho eivät pure. Nato-mieliset mediamme voivat huonosti. Sanoma Oy on matkalla konkurssiin, mutta ei luovu ryssävihan levittämisestä eikä Naton mainostamisesta ja Mtv on joutunut hajottamaan koko konserninsa.
Puolustusvoimat menettää koko ajan reserviläisiä. Monet hakeutuvat nyt sotilaasta siviilipalvelusmieheksi muutamassa päivässä.
Reservistä poistuminen on kiihtynyt. Merkittävästi uhä useampi armeijan käynyt henkilö hakeutuu täydennyspalvelukseen ja pääsee siviilipalvelukseen.
Presidentti Niinistön itsepäinen salaa ja väkipakolla armeijaamme Natoon liittäminen, puolustusministeri Haglundin, puolustusvoimien, Sanoma Oy:n, kokoomus-Yle:n trollien media- ja nettivittuilu reserviläisille ja venäläisille sekä sota- ja Nato-uho eivät pure Suomen nuoriin eikä muuhun normaaliväestöön.- TaasKärähdit
Sähän olet itse se aloittaja. Eikö tuo ole aika säälittävää?
- Informaatiosotaa
Aloittaja,
Hesari ja Mtv ovat kieltäytyneet uutisoimasta, että reserviläisiä ilmoittautuu siviilipalvelusmiehiksi jatkuvasti yhä enemmän. - NatoOttaaKoville
Yleä painostettiin ottamaan reserviläisuutinen pois sivuiltaan.
- ÄlykäsReservi
Reserviläiset on liian älykäs reservi puolustusvoimille, kokoomukselle, Rkplle, Natolle, Niinistölle. Reserviläiset eivät yhdy Venäjä-vihaan, ryssittelyyn, sotauhoon.
- TyhmäTiltu
Suomessa EI OLE mitään Venäjä-vihaa, ryssittelyä tai sotauhoa! AINOA, joka uhoaa sotaa Suomessa on Moskovan Tiltu ITSE!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780