Rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan...

Jeremia29.11-14

11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
13 Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.
14 Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

24

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväää

Lohdulliset jakeet.

• Eimeen

Amen.

• Hyvä kirjoitus, vaan moniko on taivuttanut sydämensä Jumalan puoleen?

Sillä teille tuntuu olevan tärkeämpi tämä maailma ja sen tavat, kuin tuleva aika ja Jumala.

Jos te rakastatte tätä maailmaa, niin Jumalan rakkaus ei saa teissä sijaa, älkää siis eläkö enää tämän maailman lapsina, ja tämän maailman tavoin, vaan taivuttakaa todella itsenne Jumalan ja Herran puoleen.

Älkää eksykö.

• serafiiina

Ei millään pahalla Mikko, mutta nuo sinun viestisi ovat vähän ahdistavia välillä. Jokainen uskova kulkee omaa tietään, ja Jumala meitä koulii pienin askelin, joskus suurinkin harppauksin vaikeuksien kautta, että meistä tulee taivaskelpoisia. Asiat tapahtuvat ajallaan. Nämä tulevat kovenevat ajatkin meitä riisuvat ja polttavat meistä kuonaa ja saastaa pois.

Se ei yhtään auta tai nopeuta asioita että tuomitset muita uskovia tai uskosta osattomia. Päinvastoin voi tulla vastareaktio uskon asioita kohtaan ja palaa lavealle tielle takas.

Ole sinäkin armollinen kanssakulkijoillesi, ei tämä elämä kellekään helppoa ole. Mutta joskus kaikki vaiva palkitaan, kun tämä maallinen vaellus saa päätöksensä, ja jaksetaan roikkua vaikka viimeisillä voimilla Jeesuksen viitan liepeissä kiinni tuli mitä tuli ennen sitä.

• serafiiina kirjoitti:

Ei millään pahalla Mikko, mutta nuo sinun viestisi ovat vähän ahdistavia välillä. Jokainen uskova kulkee omaa tietään, ja Jumala meitä koulii pienin askelin, joskus suurinkin harppauksin vaikeuksien kautta, että meistä tulee taivaskelpoisia. Asiat tapahtuvat ajallaan. Nämä tulevat kovenevat ajatkin meitä riisuvat ja polttavat meistä kuonaa ja saastaa pois.

Se ei yhtään auta tai nopeuta asioita että tuomitset muita uskovia tai uskosta osattomia. Päinvastoin voi tulla vastareaktio uskon asioita kohtaan ja palaa lavealle tielle takas.

Ole sinäkin armollinen kanssakulkijoillesi, ei tämä elämä kellekään helppoa ole. Mutta joskus kaikki vaiva palkitaan, kun tämä maallinen vaellus saa päätöksensä, ja jaksetaan roikkua vaikka viimeisillä voimilla Jeesuksen viitan liepeissä kiinni tuli mitä tuli ennen sitä.

Tuo asenne, ei ole mitään muuta kuin asenne totuuden sanaa vastaa, joka on hurskaaksi puettu.

Tässä ei nyt auta sanomattomuus, sitä on ollut tässä maassa jo ihan kylliksi ja liikaakin, ja millä seurauksin?

Ihmiset ovat kertakaikkiaan vieraantuneet täysin Jumalasta, eivätkä kestä enää kehotusta, kuten on ennustetukin, että kävisi, ja näiden ennusteden mukainen ihminen myös sinä ole, kun et kehotusta kestä, vaan mielummin sen vaientaisit

Herätkää ihmiset tuosta synnin usestanne, jossa te niin miellelänne uinutte.

Ja sen sanon, että teidän turha opettaa minulle armosta, sillä te itse ette ole valmiita sitä armoa osoittamaan vähäosaisia kohtaan, ja näin ollen olette itse niitä armottomia, jotka vielä tekeytyvät uhreiksi.

Ja se on kyllä kertakaikkisen vastenmielistä seurattavaa, sen voin teille kertoa, ja toivon, että edes jotkut teisät heräisi jo tuosta turmeluksestanne näkemään.

Ja miten se tapahtuu?

Olkaa rehellisiä, ja hyljätkää valheellisuutenne, se jonka olen teille juuri osoittanut, jättäkää sellainen alaarvoinen toiminta, jossa ei voi olla Jumalan tuntemista, sillä Jumalassa ei ole pimeyttä, mutta teidän tienne kulkee pimeydessä.

Herätkää.

• serafiiina kirjoitti:

Hyvin puhuttu sisar!!! Amen. Olkaamme toisillemme ennenkaikkea armollisia. Maailma on niin pahuutta täynnä, ettei sitä moni edes tajua ja uskovat siellä seassa yrittää kaikin keinoin selvitä, niin ei siihen tarvita enää kenekään tuomioitaan julistamaan.

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Tuo asenne, ei ole mitään muuta kuin asenne totuuden sanaa vastaa, joka on hurskaaksi puettu.

Tässä ei nyt auta sanomattomuus, sitä on ollut tässä maassa jo ihan kylliksi ja liikaakin, ja millä seurauksin?

Ihmiset ovat kertakaikkiaan vieraantuneet täysin Jumalasta, eivätkä kestä enää kehotusta, kuten on ennustetukin, että kävisi, ja näiden ennusteden mukainen ihminen myös sinä ole, kun et kehotusta kestä, vaan mielummin sen vaientaisit

Ja sen sanon, että teidän turha opettaa minulle armosta, sillä te itse ette ole valmiita sitä armoa osoittamaan vähäosaisia kohtaan, ja näin ollen olette itse niitä armottomia, jotka vielä tekeytyvät uhreiksi.

Ja se on kyllä kertakaikkisen vastenmielistä seurattavaa, sen voin teille kertoa, ja toivon, että edes jotkut teisät heräisi jo tuosta turmeluksestanne näkemään.

Ja miten se tapahtuu?

Olkaa rehellisiä, ja hyljätkää valheellisuutenne, se jonka olen teille juuri osoittanut, jättäkää sellainen alaarvoinen toiminta, jossa ei voi olla Jumalan tuntemista, sillä Jumalassa ei ole pimeyttä, mutta teidän tienne kulkee pimeydessä.

Herätkää.

...ja Mikko sinun puheesi taas shokeeravat kontrastina tosiasioihin. Puheittesi mukaan vain sinä ja rakkaiksi veljiksesi kutsumasi Raamattua kirjoittaneet henkilöt pääsevät Taivaaseen ja me muut olemme synnin orjia. Kerrankin kysyin sinulta, että rakastatko sinä minua veljenäsi, kuten noita apostoleja aina sillä tavoin lämpimästi kutsut, koska minä rakastan sinua ja siksi haluan sinua herätellä. Vastasit ettettet rakasta minua, koska olen mielestäsi synnin palvelija. Tämä Mikko valitettavasti vaan kertoo kuinka kauheassa tilanteessa olet ja mitä siitä voi seurata, aivan kuten sisar "serafiina" kirjoitti.

• JarmoEklund kirjoitti:

...ja Mikko sinun puheesi taas shokeeravat kontrastina tosiasioihin. Puheittesi mukaan vain sinä ja rakkaiksi veljiksesi kutsumasi Raamattua kirjoittaneet henkilöt pääsevät Taivaaseen ja me muut olemme synnin orjia. Kerrankin kysyin sinulta, että rakastatko sinä minua veljenäsi, kuten noita apostoleja aina sillä tavoin lämpimästi kutsut, koska minä rakastan sinua ja siksi haluan sinua herätellä. Vastasit ettettet rakasta minua, koska olen mielestäsi synnin palvelija. Tämä Mikko valitettavasti vaan kertoo kuinka kauheassa tilanteessa olet ja mitä siitä voi seurata, aivan kuten sisar "serafiina" kirjoitti.

Valheessa elämisestä ei seuraa palkkiota, vaan rangaistus.

Hurskaat perivät elämän.

Älkää pettäkö itseänne.

• JarmoEklund kirjoitti:

On teidän turha puhua täällä armosta, sillä meillä kyllä on täällä kaikkea, kunhan vain itse viitsimme vähän jotakin edes tehdä sen eteen, vaan tosin se on jossakin muualla, jossa oikeasti ei ole ja oikeasti ihmiset tarvitsevat sitä toisten armoa.

Täsää kulttuurissa on pilalle hemmoteltuja ihmisä vaikka kuinka, kun kaikki ongelmat pyritään korjaamaan aina sillä rahalla.

Jo ihmisstä oli sanomaan täällä asit, kuten ne ovat ja patistamaan muita, niin pahoinvointi kulttuurimmekin olisi ihan toisen näköinen, kuin nyt, kun lisää hemmotteluja vain tarjotaan, vaikka toinen on sairaana niihin, mutta ei osaa kieltäytyäkkään.

Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon tämän hyvinvointi järjestelmän toimivuudesta, jossa mitään ei saa sanoa toiselle, vaan kaikki hyssytellään pilalle, ja lisää vain resursseja ohjataan, siinä toivossa että asiat paranee, vaan ei ne parane.

Sillä ongelmista tulisi puhua.

• näkymätön-ninni
        serafiiina kirjoitti:

Hyvin kirjoitit serafiiina! Aamenet sille! :)

• jarmoeikirj
        mikko.ainasoja kirjoitti:

On teidän turha puhua täällä armosta, sillä meillä kyllä on täällä kaikkea, kunhan vain itse viitsimme vähän jotakin edes tehdä sen eteen, vaan tosin se on jossakin muualla, jossa oikeasti ei ole ja oikeasti ihmiset tarvitsevat sitä toisten armoa.

Täsää kulttuurissa on pilalle hemmoteltuja ihmisä vaikka kuinka, kun kaikki ongelmat pyritään korjaamaan aina sillä rahalla.

Jo ihmisstä oli sanomaan täällä asit, kuten ne ovat ja patistamaan muita, niin pahoinvointi kulttuurimmekin olisi ihan toisen näköinen, kuin nyt, kun lisää hemmotteluja vain tarjotaan, vaikka toinen on sairaana niihin, mutta ei osaa kieltäytyäkkään.

Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon tämän hyvinvointi järjestelmän toimivuudesta, jossa mitään ei saa sanoa toiselle, vaan kaikki hyssytellään pilalle, ja lisää vain resursseja ohjataan, siinä toivossa että asiat paranee, vaan ei ne parane.

Sillä ongelmista tulisi puhua.

Ei kukaan ole väittänyt ettet sinä Mikko puhuisi siitä miten kuuluisi ihmiset elää Jumalan läpivalaisevan tarkan silmien edessä oikein, vaan luulet ja näet että itse elät niin ja muut päinvastoin. Oletko esimerkiksi ajatellut että miksi tuomitset kaikki uskovat ympäriltäsi, vaikka he kuinka kauniistikin sinulle ovat puhuneet? Missä vika mahtaa olla, muissa uskovissa, sanassa vai Jumalassa peräti, koska jumalattomat elävät edelleen kuitenkin jumalattomaan tyyliin ja muita kaltaisiasi ei näkemyksesi mukaan ole olemassakaan.

• jarmoeikirj kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt ettet sinä Mikko puhuisi siitä miten kuuluisi ihmiset elää Jumalan läpivalaisevan tarkan silmien edessä oikein, vaan luulet ja näet että itse elät niin ja muut päinvastoin. Oletko esimerkiksi ajatellut että miksi tuomitset kaikki uskovat ympäriltäsi, vaikka he kuinka kauniistikin sinulle ovat puhuneet? Missä vika mahtaa olla, muissa uskovissa, sanassa vai Jumalassa peräti, koska jumalattomat elävät edelleen kuitenkin jumalattomaan tyyliin ja muita kaltaisiasi ei näkemyksesi mukaan ole olemassakaan.

Se on totta, että en ole tavannut vielä yhtäkään ihmistä, josta voisin sanoa, että "Siinä oikea Jumalan ja Herran palvelija"

Jos te olisitte antaneet itsenne todella Herralle niin te saisitte roheuden käyttää omia nimiänne, ja teidän ymmärryksenne lisääntyisi, vaan nyt olette jääneet jonkinlaiseen hedelmättömään tilaan, turhien pelkojenne vangiksi, ja mahdolliseksi siksi, että ette ole teheent rakkauden tekoja, jolloin rakkautenne on jäänyt epäkypsäksi, ettekä ole löytäneet rohkeutta.

Aina vain seltyksiä teiltä saa, miten teille pitää antaa lisää aikaa, ja lisää aikaa, mutta tässäkin maassa on ollut kirkko jo lähes tuhat vuotta, mutta edsitystä ei juuri ole tullut, sillä teidän uskontonne näyttää olevan sellainen että siinä otetaan sitä lisä aikaa ja vetkutellaan aina loppuun asti.

Ja minkä palkan te siitä uskotte saavanne?

Herätkää ihmiset.

• serafiiina

Ja miten se tapahtuu?

Herätkää.

Mikko varmasti hyvää tarkoittaa kirjoituksillaan, mutta tuo tyyli tuoda julki nämä asiat on usein kuin 'halolla lyötäisiin päähän' uskovia. Asiat voi niin monilla tavoilla esittää. Ja kyllä siitä paha mieli usein tulee kun niin rumasti Jarmollekin sanot joka kuitenkin uskossa on, ja sinun uskonveljesi.

Se on totta, että kyllä tässä saa itse kukin tehdä jatkuvasti parannusta, ja uskovistahan se parannuksen teon on lähdettävä liikkeelle.

Vaikeita taloudellisia aikoja eletään Suomessa, kyllä sekin on yksi Jumalan keino meitä saada kääntymään enemmän Hänen puoleensa. Luultavasti ajat tästä kovenevat edelleen, ehkä miehityskin on jossain vaiheessa tulossa ym. vitsauksia. Meiltä voidaan viedä ihan kaikki materia ja jopa läheiset olosuhteiden vuoksi. Siihenkin pitää henkisesti varautua. Uskoa ja turvaa Jumalasta meiltä ei kuitenkaan kukaan voi viedä.

Nyt kannattaa lukea Raamattua tai kuunnella Jumalan Sanaa niin paljon kuin mahdollista. Rukoilla ja pyytää Jumalaa osoittamaan epäkohtia omassa elämässämme joihin Hän haluaa muutosta. Kyllä Pyhä Henki niitä asioita nostaa meidän sydämeemme omassa hiljaisuudessaan. Jumalan koulussa ollaan uskovat ja matkalla taivaskotiin.

Ne taas jotka eivät ole vielä uskossa, tarvitsevat sen kutsun ensin Jumalalta että nämä asiat alkavat kiinnostaa. Muuten se on vähän kuin kuuroille seinille puhuisi, ei mene asia perille vaikka kuinka lyö halolla tai Raamatulla päähän.

• Aammeeen
        serafiiina kirjoitti:

Mikko varmasti hyvää tarkoittaa kirjoituksillaan, mutta tuo tyyli tuoda julki nämä asiat on usein kuin 'halolla lyötäisiin päähän' uskovia. Asiat voi niin monilla tavoilla esittää. Ja kyllä siitä paha mieli usein tulee kun niin rumasti Jarmollekin sanot joka kuitenkin uskossa on, ja sinun uskonveljesi.

Se on totta, että kyllä tässä saa itse kukin tehdä jatkuvasti parannusta, ja uskovistahan se parannuksen teon on lähdettävä liikkeelle.

Vaikeita taloudellisia aikoja eletään Suomessa, kyllä sekin on yksi Jumalan keino meitä saada kääntymään enemmän Hänen puoleensa. Luultavasti ajat tästä kovenevat edelleen, ehkä miehityskin on jossain vaiheessa tulossa ym. vitsauksia. Meiltä voidaan viedä ihan kaikki materia ja jopa läheiset olosuhteiden vuoksi. Siihenkin pitää henkisesti varautua. Uskoa ja turvaa Jumalasta meiltä ei kuitenkaan kukaan voi viedä.

Nyt kannattaa lukea Raamattua tai kuunnella Jumalan Sanaa niin paljon kuin mahdollista. Rukoilla ja pyytää Jumalaa osoittamaan epäkohtia omassa elämässämme joihin Hän haluaa muutosta. Kyllä Pyhä Henki niitä asioita nostaa meidän sydämeemme omassa hiljaisuudessaan. Jumalan koulussa ollaan uskovat ja matkalla taivaskotiin.

Ne taas jotka eivät ole vielä uskossa, tarvitsevat sen kutsun ensin Jumalalta että nämä asiat alkavat kiinnostaa. Muuten se on vähän kuin kuuroille seinille puhuisi, ei mene asia perille vaikka kuinka lyö halolla tai Raamatulla päähän.

Serafiina.
        Kirjoitat juuri siitä miten asiat ovatkin. Selkeä sanoma.

• näkymätön-ninni
        serafiiina kirjoitti:

Hyvä kirjoitus serafiiina! -Kiitos-

• serafiiina
        serafiiina kirjoitti:

Kuvainnollisesti siis tuo loppu oli tarkoitettu, jäi lainausmerkit laittamatta!! Anteeksi.

• Vaeltamassa

Ja miten se tapahtuu?

Herätkää.

Vuosia on mennyt jo tuosta kirjoituksesta. Valitettavasti siitä tunkee läpi yleistävä syytös.
        Tänään viivyin Jumalan edessä rukouksessa, napisin Jumalalle kaiken sydäntä painavan. Miksi hän sallii jatkuvasti saman toisen ihmisen kautta tulevan ahdistuksen. Miksi hän ei osoita rakkauttaan muuttamalla tilannetta oman hyvän tahtonsa mukaiseksi. Yllätyin kun sydämelle laskeutui nämä sanat: Minulla on rauhan, ei turmion ajatukset teitä kohtaan........."
        Kuka meistä, yksikään olemme ketään tuomitsemaan tai lyömään Raamatulla?
        Meillä on tuomari taivaassa joka tuomitsee oikeuden ja sanansa mukaisesti. Voimme vain rukoilla näiden ihmisten puolesta. Jumala ei toimi niin kuin me haluamme, ei vaikka käsityskykymme mukaan sillä olisi hyvät vaikutukset elämäämme ja toisten elämään. Jumala ei ketään pakota vaan antaa valinnan vapauden, näin ei yksikään voi syyttää Jumalaa omista valinnoistaan.
        Jumalalla on hyvä tahto ja salliva tahto. Sallivan tahdon alla tapahtuu myös pahoja asioita.
        Pahakin on vain Jumalan juoksupoika jos se kääntää ihmisten kovat sydämet hyvän Jumalan puoleen. Kaikkia ei Jumalan hyvyys pysäytä etsimään rakastavaa Jumalaa. Jumala asettaa rajat.
        Hän tuomitsee oikeudenmukaisesti ja oman suunnitelmansa mukaisesti. Joskus se ahdistaa meitä ihmisinä. Jumala näkee kokonaisuuden, me vain osa-alueita täällä maan päällä.

• SelkeäOhjeistus

Mitä pahaa näissä Mikon kirjoituksissa on? Kirjoitukset kertovat minulle sen suunnan, jota tulisi kulkea. Kyllähän luulisi jokaisen ymmärtävän, että se ei onnistu täydellisesti. Selkeä ohjeistus on hyvä muistin virkistäjä.

• näkymätön-ninni

No... Mikko on mm. haukkunut täällä Lutherin ja Roseniuksen, jotka ovat ajat sitten jättäneet maallisen vaelluksensa, ja ohjanneet aikanaan Kristittyjä kulkemaan armoon luottaen ja Kristuksen ristiin turvaten. Monissa kirjoituksissaan Mikko ylentää itsensä muiden yläpuolelle ja korostaa tekojen tietä taivaaseen. Tässä jotain pahaa mitä Mikon kirjoituksissa on. Häneltä puuttuu käsitys armosta ja armo toisia uskovia kohtaan...

• ArmoajaRauhaa

Amen. Ninni, samaa mieltä.

• näkymätön-ninni kirjoitti:

No... Mikko on mm. haukkunut täällä Lutherin ja Roseniuksen, jotka ovat ajat sitten jättäneet maallisen vaelluksensa, ja ohjanneet aikanaan Kristittyjä kulkemaan armoon luottaen ja Kristuksen ristiin turvaten. Monissa kirjoituksissaan Mikko ylentää itsensä muiden yläpuolelle ja korostaa tekojen tietä taivaaseen. Tässä jotain pahaa mitä Mikon kirjoituksissa on. Häneltä puuttuu käsitys armosta ja armo toisia uskovia kohtaan...

Luther ja Rosenius eivät olleet mitään muuta, kuin näitä porvareita, jotka uneksivat, olevansa Jumalan lapsia, ja ruonoilevat sanomia, joissa ei ole oikeaa Hengellistä sisältöä

Kukaan ei voi palvella sekä mammonaa ja Jumalaa.

Mutta te ulkokullatut kyllä yhdytte näihin herroihin, sillä tekin haluatta palvella, sekä mammonaa ja Jumalaa, ja näiden herrojen oppi ohjaa juuri siihen, ja lopputuloksena on itsekäitä ihmisä, jotka eivät muusta puhu, kuin armosta, mutta itse eivät ole valmiita sitä osoittamaan, niille jotka todella ovat sen armon tarpeessa.

Herätkää ihmiset.

• joutsenlauluni

Joutsenlauluni Mikko Ainasojalle:
      Jokin aika sitten surkean elämäntilanteeni vuoksi ajattelin että lähden seuraamaan Mikko Ainasojan kertomia oppeja, jolla tullaan vanhurskaaksi. Ajattelin että hyvää tekemällä voisin tavoittaa synnittömyyden ja autuaan vanhurskauden. Luovuin kaikesta omaisuudestani, eikä minulle jäänyt kuin yksi tietokone ja pakettiautollinen huonekaluja, ei asuntoa eikä mitään, ei edes autoa. Enkä kaiken sen lisäksi tuntenutkaan synnittömyyttä, vaan sain entistä pahemman taakan sydämeeni. Menetin lisäksi terveyteni ja jalkojeni kävelykyvyn. En saanutkaan kyvykästä taivasruumista, joka kykenee kaikkeen hyväntekoon josta tulisi hyvä mieli. Huomasin vain että olin vieläkin raihnaisempi kuin olin koskaan ja nyt on mielenterveytenikin kanssa ongelmia, koska nyt elän mummonmökissä sosiaaliavun varassa. Kolme uskovaa ihmistä auttaa minua sen verran että tuovat ruokaa jne. kotitarpeita, koska en pysty enää edes kävelemään. Ruumiini on siis vieläkin syntisempi kuin se oli ennen.
      En saavuttanut vanhurskautta hurskailla teoillani, vaan menetin kaiken lopunkin mitä minulla enää oli, jopa terveyteni. Kaiketi siksi koska hain sitä kaikkea omasta tahdostani ja oman itseni hyvinvoinnin takia. Mutta saan silti kiittää Jumalaa siitä, että nyt jalkani eivät kykene saattamaan minua synnin luo, jonne ne ennen minut veivät, eikä pääni enää jaksa ajatella itsekkäästi, koska ei ole enää mitään mistä pitää kiinni, eikä ajatukseni enää halua sitä takaisin. Ketään en voi auttaa, enkä tehdä minkäänlaisia hyviä tekoja, vaan olen itse toisten avun varassa jatkuvasti. Voi minua syntistä, en voi sanoa kuin että Jeesus armahda syntistä ihmistä. Silti sydämessäni on pelastusvarmuus ja se tulee uskosta Jeesukseen.

• NäitäPolkujaTallaan

Joutsenlaulu.
        Kiitos tarinasta.

• näkymätön-ninni

Kiitos ja kunnia Herralle Jeesukselle Kristukselle!

Hieno tarina "Joutsenlaulu"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      33
      4943
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      71
      3234
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3111
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      309
      2614
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2232
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2171
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1371
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      15
      1360
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      47
      1308
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1220
    Aihe