"Viitasaaren helluntaiseurakunnan pastori Jukka Rahkonen kertoo uusimmassa lehdessä seuraavaa:
"Hakkarainen ei ole ollut seurakuntayhteydessämme enää vuosiin eikä kuulu seurakuntaan."
RV 18/2015 s3"
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13554883
Jukka Rahkonen kyllä hyvin tietää samoin kuin Ristin Voitossakin tiedetään, että Teuvo Hakkaraisen koti on naapurisssa Vesannon Helluntaiseurakunnassa, jonka jäsen Hakkarainen on.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/2282/ks_hakkarainen_saa_viela_mahdollisuuden_seurakunnassa
Muutama palstalainen onkin mennyt harhaan RiVon jutun takia.
Ilmeisesti helluntaiherätyksessä koetaan häpeää Hakkaraisen ollessa julkisuudessa ja hänet yritetään ulkoistaa.
Helluntaiherätyksen pitäisi auttaa Teuvoa silloin kun hän eniten apua tarvitsee, kuten jeesuksen vertauksessakin sanotaan.
Jukka Rahkonen ja RV harhauttaa
28
1256
Vastaukset
- kyselepäLisää
Sinun pitää kysyä arvoisalta kansanedustaja Hakkaraiselta asiaa ja kun sen olet selvittänyt ja saanut vastauksen, niin palataan asiaan.
Turhaa täällä on huudella asioista kenenkään, kun on yksi kannanotto ja toista ei ole, niin mikä välimies sinä olet tämän tiimoilta mökisemään??Ei kai Rahkosen Jukka nyt yritä erottaa Hakkaraista toisesta helluntaiseurakunnasta?
Kumpanenkin kiihkeitä tasa-arvoisen avioliiton vastustajia, mutta toinen heistä yritetään ulkoistaa johonkin muualle.- tyhjänpuhumiseen
Jospa hän on ottanut asiasta selvää ja viestii sen.
Eli, sinulle kysymys. Miksi asetat meitä "tuomaroimaan" sellaista, joka ei meille kuulu.
Jos tähän velvoitat, niin ota ensin selvää siitä, mistä puhut ja kirjoitat.
Eli hopi- hopi yhteys alkulähteille ja osasiin jne. Sitten vedä johtopäätöksiäsi ja pistä linkki faktoihin, että voidaan nähdä asiat, miten ne on.
Hieman outoa, että jotain huutosakkia haalitaan asioiden ympärille, johon ei ole pohjaa eikä voi ottaa kantaa.
Eli metodi- siihen mitä kirjoitat!
Erkki Tanttu piirsi aikoinaan ja siinä oli kuva, kun toinen kysy, "puhut sie, vai tuuliko se huulias heiluttaa"?
- tarkastellaanLisää
Kun tässä lehtijuttuja lukee, tulee johtopäätöksiin.
Suomi kun on vapaa maa, voi kuulua kirkkoon, kirkkoihin jne.
Helluntaisrk/kirkko on ollut käymistilassa ja jäsenrekisterit ovat varmaan mitä on.
Jos Seurakuntalainen lehti, jossa painoaika on seuraava.
KS: Hakkarainen saa vielä mahdollisuuden seurakunnassa
09.03.2012 08:00 Päivitetty 08:57 | Uusi Tie | UusiTie toimitus
ts. uutinen on 2012 maaliskuulta ja eletään 2015 vuotta tänäpäivänä, väliä on 3 vuotta, tuosta uutisesta. Jos sitä ennen Hakkarainen ei ole ollut mukana, vaikka on jäsenkirjoilla ei hän varmaankaan ole "näkynyt" kokouksissa. Jos ei ole "eronnut", ei häntä ole voitu erottaakaan, vaikka ilmeisesti uskonsa tältäosin on muttunut ja kieltänyt Sananmukaisen vaelluksensa opetuslapsena.
Mutta, kun se elämäntapa alkaa vaikuttaa, jossa srk. ssa ei ole "uskoonkuuluvaa" annetaan mahdollisuus mielenmuutokseen, jota lehti kirjoittaa.
lainaus.
Teuvo Hakkaraisen (ps.) kotiseurakunta, Vesannon helluntaiseurakunta on päättänyt antaa alkoholiongelmaiselle miehelle vielä mahdollisuuden parantaa tapansa. Seurakunnan johtoryhmä käsitteli keskiviikkoiltana Hakkaraisen mahdollista erottamista seurakunnasta. - Annoimme armoa vielä tällä kertaa, kommentoi seurakunnan vanhimmistoveli, johtoryhmän jäsen Raimo Väisänen Keskisuomalaisessa.
on se rakkauden osoitus, ja raamatullinen tapa, antaa aikaa mielenmuutokseen.
Jos se taas ei ole Hakkaraisesta itsestään lähtenyttä muutosmieltä, srk. voi sanaan vedoten erottaa jäsenensä, jäsenkirjoista.
Tai sitten srk. hän on halunnut sitten tuonjälkeen erota. Lopputulos sama.
Mitä taas aloittaja puhuu "häpeästä", tuskin asia on näin luettavissa.
Hän on tapahtumien jälkeen srk. rukouksien kohde, ei häpeä. Mutta, henkilö itse teoillaan voi ihmisten edessä edustaa sellaista olomuotoa, joka voi hänestä itsessään ehkä tuntea häpeäänsä. Mene ja tiedä, mutta aina langennut on rukouksen kohde.- siinäpäSe
Pe.ku kirjoitti:
Juu, kyllä.
Teuvo on Vesannon helluntaiseurakunnan jäsen.Onko tai ei, emme tiedä.
siinäpäSe kirjoitti:
Onko tai ei, emme tiedä.
Kyllä on jäsen, kun seurakunta itse niin kertoo.
Kuvittelet Vesannon helluntaiseurakunnan valehtelevan asian.- enkuvittelemitään
Pe.ku kirjoitti:
Kuvittelet Vesannon helluntaiseurakunnan valehtelevan asian.Eli olet ottanut asiasta selvää!
Sitten sinun pitää palata asiaan tämä RV- Rahkosen kanssa ja kysyä perustelut lehtijuttuun.
Siis minä en kuvittele, vaan pyrin objektiivisuuteen asioissa, sitäpaitsi en kuulu helluntaisrk. Tosin joskus kuulunut mutta en vuosiin. Sukua kyllä on pohjoisessa, sen tiedän.
Haastan vain kirjoittajia siihen, että kirjoitetaan ilman puukkoja ja hampaita asioita, pitäytyen tosiseikkoihin. - täydennetäänhieman
Pe.ku kirjoitti:
Kuvittelet Vesannon helluntaiseurakunnan valehtelevan asian.Toisaalta, näen uskon olevan sitä, että ollaan tai ei olla. Kahta tietä ei ole olemassakaan.
Myös, kirkkojen jäsenrekisterit, niillä kun ei ole taivaankanssa mitään merkitystä syystä, kun Elänkirjat ovat siellä ylhäällä ja ne pätee.
Nämä ajalliset kirjanpidot, joita edes ei pidä laskea, on vain merkitykseltään se, että joku voi tunnistaa henkilön olevan "paikallisia".
Usko - se on pitäytymistä taas Jumalan Sanaan ja ne teot ovat sitten JumalanValtakuntaa täällä ajassa. täydennetäänhieman kirjoitti:
Toisaalta, näen uskon olevan sitä, että ollaan tai ei olla. Kahta tietä ei ole olemassakaan.
Myös, kirkkojen jäsenrekisterit, niillä kun ei ole taivaankanssa mitään merkitystä syystä, kun Elänkirjat ovat siellä ylhäällä ja ne pätee.
Nämä ajalliset kirjanpidot, joita edes ei pidä laskea, on vain merkitykseltään se, että joku voi tunnistaa henkilön olevan "paikallisia".
Usko - se on pitäytymistä taas Jumalan Sanaan ja ne teot ovat sitten JumalanValtakuntaa täällä ajassa.En ole näillä palstoilla ennen törmännytkään niin utopistisiin väitteesiin, kuin helluntalaiskansanedustaja Teuvo Hakkaraisen kohdalla.
Vesannon helluntaiseurakunta on ilmoittanut Hakkaraisen olevan jäsenensä ja Hakkarainen itsekin on ilmoittanut.
RiVossa Rahkonen rahkonen harhauttaa, ettei Hakkarainen kuulu Viitasaaren helluntaiseurakuntaan, vaikka kukaan ei niin väitäkään ja varsin hyvin tietää Hakkaraisen kodin olevan naapuri-seurakunnassa.
Palstalla helluntailaiset väittää ettei Hakkarainen kuulu mihinkään helluntaiseurakluntaan.
Kateus tai häpeä saa aikaan mitä vaan, mutta onneksi kukaan ei oikeasti pysty poistamaan jäsentä toisesta itsenäisestä helluntaiseurakunnasta.- tietoa.kaipaava
Pe.ku kirjoitti:
Juu, kyllä.
Teuvo on Vesannon helluntaiseurakunnan jäsen.Minkäs helluntaiseurakunnan entinen saarnaaja Leo Salmela = Pe-ku on ?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13574843 - miksi.sait.potkut
tietoa.kaipaava kirjoitti:
Minkäs helluntaiseurakunnan entinen saarnaaja Leo Salmela = Pe-ku on ?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13574843Kerrohan Pe.ku!
- tärkeä.tiedote
Nyt peräänkuulutetaan tämän päivän tilannetta. Ei se jos Hakkarainen vuonna 2012 oli Vesannon hellareiden jäsen, niin vielä todista, että hän olisi tänään tämän seurakunnan jäsen.
Pitää muistaa, että myös kansanedustajankin uskovainen vakaumus kuuluu yksityisuojan alle, eikä itsenäisten seurakuntien jäsenlistat ole julkisia.
Kaikkien on siis tyydyttävä siihen mitä itse Hakkarainen ja Seurakunta ovat keskenään julkisuuteen sanoneet, eikä lähteä laittomin keinoin yksityistietoja hankimaan.- OliskoJotainJärkevämpää
Pe.ku kirjoitti:
Pitää muistaa, että myös kansanedustajankin uskovainen vakaumus kuuluu yksityisuojan alle, eikä itsenäisten seurakuntien jäsenlistat ole julkisia.
Kaikkien on siis tyydyttävä siihen mitä itse Hakkarainen ja Seurakunta ovat keskenään julkisuuteen sanoneet, eikä lähteä laittomin keinoin yksityistietoja hankimaan.Joten, pe.ku, annatko siis asian olla? Älä enää nosta tätä juttua tänne, please.
OliskoJotainJärkevämpää kirjoitti:
Joten, pe.ku, annatko siis asian olla? Älä enää nosta tätä juttua tänne, please.
En minä ottanutkaan juttua esille.
Ristin voitto otti sen esille ja joku tällä palstalla sen jälkeen otti sen esille.
Minä ole tyytynyt sen jälkeen vaan katkomaan perättömiltä huhuilta siivet.
- nim.eilupaanyhtämiseen
Oli tai ei jäsen,miksi ihmeessä moinen asia ihmisiä kiinnostaa.Eikö Jeesuskin sanonut,että luste ja vehnä kasvaa vierekkäin,eikä meille ole annettu lupaa pois nyhtämiseen.
"Eikö Jeesuskin sanonut,että luste ja vehnä kasvaa vierekkäin"
Kyllä, noin se on Raamatussa.
Raamatussa Jeesus kertoo senkinm, kumpi osapuoli on lustetta ja kumpi vehnää.
Yksi langennut karitsa tai tuhlaajapoika on tärkeämpi, kuin suuri joukko hänet hyljänneitä.Pe.ku kirjoitti:
Yksi langennut karitsa tai tuhlaajapoika on tärkeämpi, kuin suuri joukko hänet hyljänneitä.Vehnän kylvö, sen teki kylväjä joka oli Taivaan valtakunnan kylväjä.
Mutta, se luste on vihollisenkylvöä, eikä sitä Herranpeltoon heitetty, vaan rinnakkain kasvaa epäraitis hengellinen muotojumalisuus. Se on sitä ja sen harha srk.n oppia ja opetusta ei pidä mennä nykimään ja ojentamaan, vaan antaa kasvaa. Antaahan Herran tulla eksytyksen, kun tervettä oppia ei oteta vastaan. Siinä erotetaan akanat ja heikkojuuriset ovat monen tuulen heiteltävinä.
Sanotaanhan esim. Roomalaiskirjeen 16: että jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta, on vetäydyttävä pois heistä. Ts. siihen, missä on terve opetus Sanaan.
Langenneen kohdalla seurakunnassa, missä opetetaan Sanaa, on langennutta veljen ensin ojennettava rakkaudella. Jos ei kuule, viestikapula menee srk. paimenelle, vanhimmille ja jos ei heitä kuule, on sitten ilmoitettava seurakunnalle.
Srk. järjestys ja "kuri" on raamatullisesti hoidettava ihmisen pelastumisen tähden.
Ja jos joudutaan "erottamaan", hän on senjälkeen rukousten kohde.- Kuplapuhkeaa
Matt.13:27. Biblia. Mutta perheen isännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: Herra, etkös hyvää siementä kylvänyt peltoos? mistä siis on ohdakkeet. Sivistussanakirja: luse. Määritelmää sanalle luse ei löytynyt.
- kuissillaitaas
Pe.ku kirjoitti:
Yksi langennut karitsa tai tuhlaajapoika on tärkeämpi, kuin suuri joukko hänet hyljänneitä.Taas yksi Pe.kun oivallus joka ei ole totta.
Eksynyt lammas vertauksen muu lauma ei ollut hyljännyt paimenta vaan seurannut häntä. Eksynyt taas oli. Kuplapuhkeaa kirjoitti:
Matt.13:27. Biblia. Mutta perheen isännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: Herra, etkös hyvää siementä kylvänyt peltoos? mistä siis on ohdakkeet. Sivistussanakirja: luse. Määritelmää sanalle luse ei löytynyt.
Ei luse vaan luste.
Luste on aika yleinen sana edelleenkin.
- omasielusitila
Jos tänään on aika henkäistä viimeistä kertaa tälle maailmalle ja potkaista tyhjää, niin ei taida olla merkitystä kuuluuko Hakkarainen, minä tai sinä johonkin seurakuntaan. Jos et ole sillä hetkellä Jeesuksen oma, niin huonosti käy.
Vajaa kuukausi sitten haudattiin mies, ei kuulunut mihinkään seurakuntaan, mutta tunnusti kuollessaan Jeesuksen pelastajakseen ja herrakseen. - Kylvöaikoja
Jeesus puhui "Israelin kansallle " , joka "lakiliiton " kansana tunsi "liiton sanoja " ja VT:n kirjoituksia.
"....Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset...." MAAILMA , EI SRK. . Puheen "kuulijoina" olivat "..paljon kansaa.." Matt.13:2.,siis (pääosin ) Israelin kansalaisia... Kansa oli luopumuksen tilassa suhteessaan Jumalaan, heille uskotun liiton sanojen pitämiseen.. (Kansan johtajat "Israelin paimenet" olivat tästä suuressa vastussa.) "hän puhui heille paljon vertauksilla.......Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä........Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'.."
5.Moos.6: 4." Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. 5. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi. 6. Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.........14. Älkää kulkeko muiden jumalien perässä, niiden kansain jumalien, jotka asuvat teidän ympärillänne - 15. sillä Herra, sinun Jumalasi, on kiivas Jumala sinun keskelläsi - ettei Herran, sinun Jumalasi, viha syttyisi sinua vastaan ja hän hävittäisi sinua maasta...."
Israel sai ensin Jumalan Sanan, mutta ympäryskansojen ( Syyria, Ammon, Mooab epäjumalapalvelukset ) tavat vaikuttivat "lusteen tavoin ". Osa Israelin kansasta "nukkui" eikä ottanut vaarin liiton sanoista joissa varoitettiin mukautumasta muiden kansojen tapojen mukaan elämisestä . Kansan jäsenistö oli "paatunut" siis luopumuksen tilassa suhteessaan Jumalaaan , kuten Matt. kertomuksessa mainitaan Matt.13:14." Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. 15. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' .."
Jeremia 12:13." He ovat kylväneet nisuja ja niittäneet ohdakkeita; ovat nähneet vaivaa näännyksiin asti, saamatta hyötyä. Niinpä saakaa häpeä sadostanne Herran vihan hehkun tähden." 14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä. 15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa. 16. Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen. 17. Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra.".."
JATKUU>> - Kylvöaikoja
JATKOA>>>
Israel oli tarkoitettu olemaan heille uskotun Jumalan Sanan "valkeutena" ympärys kansojen keskuudessa, mutta sen luopumus Jumalasta, ja sulautuminen ympäryskansojen elämän tapoihin oli tehnyt sen aseman "kirjavasta petolinnusta" raadoksi , eli haaskaksi.
Jer.12:7." Minä olen jättänyt huoneeni, hyljännyt perintöosani; olen antanut sieluni rakkaimman hänen vihollistensa käsiin. 8. Hän, minun perintöosani, oli minulle kuin leijona metsässä, hän kiljui minua vastaan, sentähden minä vihastuin häneen. 9. Onko minun perintöosani kirjava petolintu, jonka ympärillä on petolintuja? Menkää, kootkaa kaikki metsän eläimet, tuokaa ne ruualle.." . Matt.24:28." Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat..."
Tämä luopumus Jumalasta kohtasi seuraukset Jeremian aikana pakkosiirtolaisuutena ja Uuden liiton aikana Jerusalemin tuhona.("..Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on..") Luuk.21:21. "..Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö. 22. Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on. 23. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan; 24. ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät..."
( "..Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.." 3.Moos.26:14. "Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä, 15. vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,...........31. Ja minä muutan teidän kaupunkinne raunioiksi ja hävitän teidän pyhäkkönne enkä mielisty teidän uhrienne tuoksuun. 32. Ja minä hävitän maan, niin että teidän vihollisenne, jotka siinä asuvat, siitä tyrmistyvät. 33. Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi..." )
Matt.13: 2. "..Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla. 3. Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään.................. 24. "Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. 25. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. 26. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin. 27. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' 28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?' 29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. 30. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" ........................36. Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta". 37. Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. 38. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. 39. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit. 40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. 41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, 42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. 43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon..." - Kylvöaikoja
Mitä Uuden Liiton srk:aan tulee, niin Raamattu kehoittaa sen jäseniä elämään "puhdasta" elämää. Elämään "valkeudessa", ts. Jumala yhteydessä jonka jatkuvassa tietoisessa synnissä eläminen estää.
( Jes.591.":Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: 2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule..." )
1.Joh.1: 6. "Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä..."
Uuden Liiton srk:lle on "srk. kuri" josta jo Jeesus opetti seuraajiaan .
Matt.18:15. "..Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. 16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.' 17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani..."
Apostoli Paavali kirjoitti Korintolaisille:
1.Kor.5: 9. "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; 10. en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. 11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? 13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.".." - uusi.kommentoija
Sattumoisin avasin tämän keskustelun luettavakseni tänään. No kaikkea sitä pitää näköjään nähdä ennenkuin loppu tulee.
Mikä Teitä muutamia vaivaa kun alennutte yksityisen yksittäisen ihmisen asioita puimaan julkisilla palstoilla?
No ehkä tässä avautuu käytäntöön Sanan paikka jotta ulkopuolisetkin näkevät missä tasossa ja tilassa porukka oikeasti on. Varmasti useimmat tavalliset etsijät viisaasti osaavat välttää tulemasta seurakunnan tilaisuuksiin ja niinpä Vihtahousu nauraa voitonriemuisena.
Voisi tehdä raamatullisen parannuksen ja kysyttäessä antaa jatkossa totuudellisen tiedon ettei jäsenenluettelo oli julkinen (mikäli ei ole) tai ettei kyseinen henkilö ole Viitasaaren hellareiden jäsen. Mitä noita kiertelemään ja sievistelemään.
Jäsenen erottamisesta on selvät ohjeet annettu milloin niin pitää toimia. En kertaa niitä tähän.
Jeesuksen opetuslapset eivät aikoinaan kaikistellen olleet ihan mallikelpoisia. Yksi sivalsi ihmiskorvan miekalla, toinen kavalsi rahat ja lopuksi ilmiantoi koko Jumalan Pojan tappajien käsiin.
Emme itsekukin aina ole kovin hyviä vaikkakin mieluusti hurskastelemme.
Siunataan toisiamme niin maailma näkee ja ihmettelee mikä on tämä yhdistävän voiman lähde.
Rakas Taivaallinen Isä, poikasi nimessä pyydän rakkauden kaikensulattavaa sadetta jokaisen vastaanottavaisen ihmismieleen. Armoa on luvattu jokaiselle joka katuu. Se sisältää ehdollisen armon. Avaa silmämme ja anna armosi käydä niin että jokainen käsittäisi oman vastuunsa niin katumukseen kuin muuhunkin elämään. Rakkauden sadekuuroja kiitos.- Hozanna
Ai tilasit 'Rakkauden sadekuuroja'. Tilauksesi on sielullinen, ei Hengellinen. Varmaan muutaman naurukikatuksen höystämänä...
Jeesus muuten antoi Itse Itsensä uhriksi meidän tähtemme, Pyhä Jumalan Pojan veriuhri oli riittävä koko maailmalle; kulttuuriin katsomatta. Riittävä, koska Hänen veressään ollut sielu -oli saastumaton synneistä -koska Hän sikisi Pyhän siemenestä, neitseestä.
Tämä kaikki suunnitelmallisuus ihmisten Iankaikkiseksi parhaaksi löytyy Vanhan Liiton Kirjoituksista, toteutuneena Uudessa Liitossa (testam).
HOOSIANNA! KIITETTY DAAVIDIN POIKA, JOKA TULEE HERRAN NIMEEN!
Meille syntyi Jeshua/Pelastus/Vapahtaja, antautui kuolemaan ja pilkattavaksi, piipahti tuonelassa esittämässä naulanjälkensä ja messiaanisuutensa, nousi sitten ylös ja antoi muutaman selkeän loppulauseen opetuslapsilleen, kertoi palaavansa ja Tuomiopäivästä, myös sanoi Pyhän Henkensä tulevan 'muistuttamaan omiaan kaikesta ja antaen voiman ristin tien kulkemisessa Loppuun saakka.'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594