sisu sm300

cummins

kertomuksia sisusta, no joo...sm300 oli meillä aikoinaan ja hyvinhän se veti, meni ja tuli ylä kuin alamäessäkin.
siinä oli suomalainen muotoilu huipussaan, selkeät linjat viivottimella tehty, volvoissa oli sitte jo käytetty harppia...

1

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErNuTa

Niin on, oli vuoden auto aikanaan. Sitten keinottelija-valtio hajotti yrityksen ja tuhosi sen vahvan synergian (autot, terminaalitraktorit, pasit, akselistot, ohjaamot) ja parjasi asiakkaisiin päin sinunkin autoasi ja sen seuraajamalleja.

Oli virallisesti määrä tarjota kansankapitalismia tämän omistukseen (minäkin olin valmis sijoittamaan). Sen estämiseksi valtion KeinotteluToiMisto (lyhenne KTM) myikin koko hoidon keinottelijayritykselle (tästä Toffe - Vuoria sopivat puhelimessa kahden kesken, vähän kuin Isontalon Antti ja Rannanjärvi (katso Partek-historiikista Läpi valkean kiven, 1998).
      Kalkkisfirma viskeli "rönsyjä" pois trukkien tieltä ja osti Ruotsista trukkikilpailijankin kartellitarkoituksessa, siis vakiokäytäntöänsä seuraten (vrt. sama historiikki).

Soppa siitä tuli, joten valtion KeinotteluToiMiston tuella löytyi tilalle ruumiinryöstäjäksi sopiva firma kaappaamaan ja hajottamaan kalkkisfirman.
      Kyllä Stiftelseitä otti silloin pannaan, skit!
      Ostos rahoittui kätevästi traktoreilla. Sisun alusta alkaen kehittämien ja maailman johtavaksi tulleiden terminaalitraktorien sekä Valmetin trukkien valmistus oli puolestaan kätevä siirtää Puolaan.
      Hyvä, oikein hyvä, tuli kannattavuushyppy ja ilman omia ponnisteluja!

Kaikki edellä oleva on totta. Näin Valtio ja silloinen KTM siirsi toisten nautittavaksi yhden osan yhteisestä omistuksestamme - arvokkaasta teollisesta perinnöstämme.

Vielä aivan äsken myi eräs ministeri (joka ei ole ollut varsinaisessa, todellisessa työelämässä) Kekkosen kruununjalokivet (Rautaruukki) vaarallisimmalle kilpailijalleen.
      Kummankin tuotekehitys ja tuotteet ovat olleet huippua kilpailun ansiosta ja tuotteet ovat 90 % keskenään kilpailevia.
      Toisella oli kyllä huonompi johtaja, mutta tälle ei sanottu Ulos.
      Myytiin sensijaan terve yritys, tuhansien ihmisten työpaikka.

Oli siis korkea aika vastuullisempien puolue- ja yritysjohtajien ryhtyä korjaamaan aikaisempien tekemää tuhoa!

Se sm300:kin palaa siis aikanaan suuresti uudistuneena - suomalaisella taidolla ja määrätietoisuudella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe