Vantaan Rajakylä

Lily

Olisin kysynyt viisaammilta, et minkälainen alue Vantaan Rajakylä on? Meillä on harkinnassa mahdollisesti muuttaa pienen lapsen ja ison koiran kanssa sinne..

Minkälaiset koiranulkoilutus maastot lähistöllä on?

Minkälaiset kulkuyhteydet esim. helsingin keskustaan tai Itäkeskukseen on? Kuin usein Vantaan puolen bussit liikkuvat? Vantaalla asuvana joutuu ilmeisesti ostamaan seutulipun? Kuinka kallis tämä on kuukaudessa?

Entä lapsille tarkoitetut leikkipuistot, päiväkodit, koulut?

Kiitoksia jo etukäteen, josko jotain tietoa saisin..

11

6510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisaampi

      oon asustellu täällä rajakylässä jo 14 vuotta, joten enköhän osaa joihinkin kysymyksiisi vastata.

      alueena rajakylä on rauhallinen. tuossa vieressä on länsimäki jossa on jo ihan eri meininki. itse olen ollut huomaavinani, että rajakylän puolella lapset ovat paremmin kasvatettuja. kolmevuotiaat eivät kiroile jne...

      itse ulkoiluttelen koiraani päivittäin rajakylässä ja lähistöllä. lähistöltä (rajakylässä yksi) löytyy äkkiseltään laskettuna 4 koirapuistoa ja kauempaa lisää. kun menee rajakyläntien päähän fazerin puolelle, löytyy suurehko koiranulkoiluttajien suosima metsä. metsästä pääsee "rutikan montuille" tai "jakomäen montuille" tai "hiekkakuopille", jotka eivät ole enää rajakylää, mutta siellä ihmiset ja koiratkin (tietyissä montuissa) voivat uida kesäisin.

      mellunmäkihän on tuossa ihan vieressä, eli siitä pääsee helposti metrolla itikseen ja kaupunkiin. vantaalla dösät liikkuvat suht tiuhaan. juu, jos liikut vantaalta helsingin puolelle tai muihin pk-seudun kaupunkeihin joudut käyttämään seutulippua. hintaa en tiedä.

      päiväkoteja on myös. tuossa on keihäspuiston päiväkoti ja pari muutakin. rajakylässä on rajakylän koulu, piskuinen kyläkoulu. tontille on myös rakenteilla neuvola ja mitä ties.

      itse ainakin viihdyn rajakylässä, tervetuloa vaan.

      • Lily

        No niin.. Kiitoksia vaan paljon. Tuossahan oli tietoa vaikka kuinka.

        Muutamme vuoden vaihteessa, joten ehdin vielä etukäteen selvitellä noita seutuliikenne asioitakin. Koska joudun kyllä helsinkiinkin päin liikkumaan. Uskoisin itse, että silloin seutuliikenne ajan lataaminen matkakortille on helpoin vaihtoehto (ehkä myös edullisin).

        Täytyy sitten vaan reippaasti kysellä ihmisiltä, että mihin suuntaan minun kannattaa lähteä koirani ja lapseni kanssa. ;)

        Olen itsekin kuullut, että Rajakylä on rauhallista (maalaismaista) aluetta, mutta aliarvostettua. Johtuukohan juuri naapureista?

        Onko muuten Vantaan veroprosentti korkeampiv ai matalampi kuin Hèlsingissä? ;)


      • länsimäki

        puhu potaskaa länsimäestä. jos nyt oot jotenkin
        parempi kun asut siinä homeissa rivitalomurjussa,
        kadut täynnä rikottuja pulloja ja koiran jätöksiä.


      • viisaampi
        länsimäki kirjoitti:

        puhu potaskaa länsimäestä. jos nyt oot jotenkin
        parempi kun asut siinä homeissa rivitalomurjussa,
        kadut täynnä rikottuja pulloja ja koiran jätöksiä.

        älä vedä hernettä nenääs. tuo sinun kirjoituksesi todisti väitteeni oikeaksi. kysymyksessä oli muutenkin oma näkemykseni asiasta. esitin sen asiallisesti. asun omakotitalossa ja koiranpaskat eivät itseäni häiritse. oman koirani paskat eivät ole sinuakaan häiritsemässä. rikottuja pulloja löytyy länsimäestä, jossa asuvat huonotuloiset ihmiset, usein juopot. huom., minulla on paljon ystäviä länsimäessä, ihan kunnon porukkaa osa. ei siinä mitään.


      • Sekopää pullonrikkoja
        viisaampi kirjoitti:

        älä vedä hernettä nenääs. tuo sinun kirjoituksesi todisti väitteeni oikeaksi. kysymyksessä oli muutenkin oma näkemykseni asiasta. esitin sen asiallisesti. asun omakotitalossa ja koiranpaskat eivät itseäni häiritse. oman koirani paskat eivät ole sinuakaan häiritsemässä. rikottuja pulloja löytyy länsimäestä, jossa asuvat huonotuloiset ihmiset, usein juopot. huom., minulla on paljon ystäviä länsimäessä, ihan kunnon porukkaa osa. ei siinä mitään.

        Länsimäessä asuu esimerkiksi alueen ainoa kansanedustaja, Kimmo Kiljunen. Hänen kirjallinen tuotantonsa osoittaa hänen hallitsevan myös moitteettoman oikeinkirjoituksen.

        Täällä me asumme sulassa sovussa: monet korkeassa asemassa olevat, fiksut henkilöt, tavalliset palkansaajat - ja myöskin "syrjäytyneemme", joilla heilläkin on ihmisarvonsa.

        Me emme ole mitään epävarmoja nurkkakuntalaisia.


      • viisaampi
        Sekopää pullonrikkoja kirjoitti:

        Länsimäessä asuu esimerkiksi alueen ainoa kansanedustaja, Kimmo Kiljunen. Hänen kirjallinen tuotantonsa osoittaa hänen hallitsevan myös moitteettoman oikeinkirjoituksen.

        Täällä me asumme sulassa sovussa: monet korkeassa asemassa olevat, fiksut henkilöt, tavalliset palkansaajat - ja myöskin "syrjäytyneemme", joilla heilläkin on ihmisarvonsa.

        Me emme ole mitään epävarmoja nurkkakuntalaisia.

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.


      • MUUALLA!
        viisaampi kirjoitti:

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.

        Vai että kaikki länsimäen lapset ovat huonotapaisia?! Onpas melkoista yleistystä, itse tunnen monia perheitä sieltä ja ovat kyllä sivistynyttä porukkaa lapset mukaanlukien! Joten älä kirjoita paskaa. Yst. terveisin: mies punavuoresta (niin ja tavoitteeni ei siis ollut ottaa kantaa rajakylän tai länsimäen paremmuuteen asuinpaikkana)


      • länsimäessä 27 vuotta
        viisaampi kirjoitti:

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.

        viestisi otsikossa.


      • viisaampi
        MUUALLA! kirjoitti:

        Vai että kaikki länsimäen lapset ovat huonotapaisia?! Onpas melkoista yleistystä, itse tunnen monia perheitä sieltä ja ovat kyllä sivistynyttä porukkaa lapset mukaanlukien! Joten älä kirjoita paskaa. Yst. terveisin: mies punavuoresta (niin ja tavoitteeni ei siis ollut ottaa kantaa rajakylän tai länsimäen paremmuuteen asuinpaikkana)

        ...jos väittäisin kaikkien länsimäen lasten olevan huonotapaisia. mutta en kasvattaisi omaani siellä:)

        p.s. väitteeni perustuu omiin kokemuksiini. toki olen nähnyt ihan mukaviakin länsän lapsia:) tilastoista kun puhutaan, luulen väitteeni osuvan nappiin.


      • on mielenkiintoinen

        pääkaupungin periferian miniatyyriluokkayhteiskunta.


    • Anonyymi

      Rauhallinen ja hyvä alue

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe