Vantaan Rajakylä

Lily

Olisin kysynyt viisaammilta, et minkälainen alue Vantaan Rajakylä on? Meillä on harkinnassa mahdollisesti muuttaa pienen lapsen ja ison koiran kanssa sinne..

Minkälaiset koiranulkoilutus maastot lähistöllä on?

Minkälaiset kulkuyhteydet esim. helsingin keskustaan tai Itäkeskukseen on? Kuin usein Vantaan puolen bussit liikkuvat? Vantaalla asuvana joutuu ilmeisesti ostamaan seutulipun? Kuinka kallis tämä on kuukaudessa?

Entä lapsille tarkoitetut leikkipuistot, päiväkodit, koulut?

Kiitoksia jo etukäteen, josko jotain tietoa saisin..

11

8223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisaampi

      oon asustellu täällä rajakylässä jo 14 vuotta, joten enköhän osaa joihinkin kysymyksiisi vastata.

      alueena rajakylä on rauhallinen. tuossa vieressä on länsimäki jossa on jo ihan eri meininki. itse olen ollut huomaavinani, että rajakylän puolella lapset ovat paremmin kasvatettuja. kolmevuotiaat eivät kiroile jne...

      itse ulkoiluttelen koiraani päivittäin rajakylässä ja lähistöllä. lähistöltä (rajakylässä yksi) löytyy äkkiseltään laskettuna 4 koirapuistoa ja kauempaa lisää. kun menee rajakyläntien päähän fazerin puolelle, löytyy suurehko koiranulkoiluttajien suosima metsä. metsästä pääsee "rutikan montuille" tai "jakomäen montuille" tai "hiekkakuopille", jotka eivät ole enää rajakylää, mutta siellä ihmiset ja koiratkin (tietyissä montuissa) voivat uida kesäisin.

      mellunmäkihän on tuossa ihan vieressä, eli siitä pääsee helposti metrolla itikseen ja kaupunkiin. vantaalla dösät liikkuvat suht tiuhaan. juu, jos liikut vantaalta helsingin puolelle tai muihin pk-seudun kaupunkeihin joudut käyttämään seutulippua. hintaa en tiedä.

      päiväkoteja on myös. tuossa on keihäspuiston päiväkoti ja pari muutakin. rajakylässä on rajakylän koulu, piskuinen kyläkoulu. tontille on myös rakenteilla neuvola ja mitä ties.

      itse ainakin viihdyn rajakylässä, tervetuloa vaan.

      • Lily

        No niin.. Kiitoksia vaan paljon. Tuossahan oli tietoa vaikka kuinka.

        Muutamme vuoden vaihteessa, joten ehdin vielä etukäteen selvitellä noita seutuliikenne asioitakin. Koska joudun kyllä helsinkiinkin päin liikkumaan. Uskoisin itse, että silloin seutuliikenne ajan lataaminen matkakortille on helpoin vaihtoehto (ehkä myös edullisin).

        Täytyy sitten vaan reippaasti kysellä ihmisiltä, että mihin suuntaan minun kannattaa lähteä koirani ja lapseni kanssa. ;)

        Olen itsekin kuullut, että Rajakylä on rauhallista (maalaismaista) aluetta, mutta aliarvostettua. Johtuukohan juuri naapureista?

        Onko muuten Vantaan veroprosentti korkeampiv ai matalampi kuin Hèlsingissä? ;)


      • länsimäki

        puhu potaskaa länsimäestä. jos nyt oot jotenkin
        parempi kun asut siinä homeissa rivitalomurjussa,
        kadut täynnä rikottuja pulloja ja koiran jätöksiä.


      • viisaampi
        länsimäki kirjoitti:

        puhu potaskaa länsimäestä. jos nyt oot jotenkin
        parempi kun asut siinä homeissa rivitalomurjussa,
        kadut täynnä rikottuja pulloja ja koiran jätöksiä.

        älä vedä hernettä nenääs. tuo sinun kirjoituksesi todisti väitteeni oikeaksi. kysymyksessä oli muutenkin oma näkemykseni asiasta. esitin sen asiallisesti. asun omakotitalossa ja koiranpaskat eivät itseäni häiritse. oman koirani paskat eivät ole sinuakaan häiritsemässä. rikottuja pulloja löytyy länsimäestä, jossa asuvat huonotuloiset ihmiset, usein juopot. huom., minulla on paljon ystäviä länsimäessä, ihan kunnon porukkaa osa. ei siinä mitään.


      • Sekopää pullonrikkoja
        viisaampi kirjoitti:

        älä vedä hernettä nenääs. tuo sinun kirjoituksesi todisti väitteeni oikeaksi. kysymyksessä oli muutenkin oma näkemykseni asiasta. esitin sen asiallisesti. asun omakotitalossa ja koiranpaskat eivät itseäni häiritse. oman koirani paskat eivät ole sinuakaan häiritsemässä. rikottuja pulloja löytyy länsimäestä, jossa asuvat huonotuloiset ihmiset, usein juopot. huom., minulla on paljon ystäviä länsimäessä, ihan kunnon porukkaa osa. ei siinä mitään.

        Länsimäessä asuu esimerkiksi alueen ainoa kansanedustaja, Kimmo Kiljunen. Hänen kirjallinen tuotantonsa osoittaa hänen hallitsevan myös moitteettoman oikeinkirjoituksen.

        Täällä me asumme sulassa sovussa: monet korkeassa asemassa olevat, fiksut henkilöt, tavalliset palkansaajat - ja myöskin "syrjäytyneemme", joilla heilläkin on ihmisarvonsa.

        Me emme ole mitään epävarmoja nurkkakuntalaisia.


      • viisaampi
        Sekopää pullonrikkoja kirjoitti:

        Länsimäessä asuu esimerkiksi alueen ainoa kansanedustaja, Kimmo Kiljunen. Hänen kirjallinen tuotantonsa osoittaa hänen hallitsevan myös moitteettoman oikeinkirjoituksen.

        Täällä me asumme sulassa sovussa: monet korkeassa asemassa olevat, fiksut henkilöt, tavalliset palkansaajat - ja myöskin "syrjäytyneemme", joilla heilläkin on ihmisarvonsa.

        Me emme ole mitään epävarmoja nurkkakuntalaisia.

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.


      • MUUALLA!
        viisaampi kirjoitti:

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.

        Vai että kaikki länsimäen lapset ovat huonotapaisia?! Onpas melkoista yleistystä, itse tunnen monia perheitä sieltä ja ovat kyllä sivistynyttä porukkaa lapset mukaanlukien! Joten älä kirjoita paskaa. Yst. terveisin: mies punavuoresta (niin ja tavoitteeni ei siis ollut ottaa kantaa rajakylän tai länsimäen paremmuuteen asuinpaikkana)


      • länsimäessä 27 vuotta
        viisaampi kirjoitti:

        no ihan hyvä että länsimäkeläiset puolustavat itseään. tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut leimata teitä huonommiksi kansalaisiksi. oma kokemukseni länsimäestä on kuitenkin juuri sellainen kuin kerroin. jos minulla olisi lapsi, en missään tapauksessa kasvattaisi häntä lansimäessä. mielestäni se on ihan ymmärrettävää, eikä sitä tarvitse puolustella. kerta toisensa jälkeen huomaan saman: länsimäen lapset ovat huonotapaisia, käyttävät mitä mielikuvituksellisempia sanoja jo tarhaikäisinä. eikä sitäkään, että länsimäessä asuu paljon juoppoja, tarvitse puolustella. sehän on vain fakta, mutta minullapa ei ole sinänsä mitään heitä vastaan. vhemmän kuin muilla keskimäärin. mutta lapsille länsimäki ei mielestäni ole sopiva kavatusympäristö.

        viestisi otsikossa.


      • viisaampi
        MUUALLA! kirjoitti:

        Vai että kaikki länsimäen lapset ovat huonotapaisia?! Onpas melkoista yleistystä, itse tunnen monia perheitä sieltä ja ovat kyllä sivistynyttä porukkaa lapset mukaanlukien! Joten älä kirjoita paskaa. Yst. terveisin: mies punavuoresta (niin ja tavoitteeni ei siis ollut ottaa kantaa rajakylän tai länsimäen paremmuuteen asuinpaikkana)

        ...jos väittäisin kaikkien länsimäen lasten olevan huonotapaisia. mutta en kasvattaisi omaani siellä:)

        p.s. väitteeni perustuu omiin kokemuksiini. toki olen nähnyt ihan mukaviakin länsän lapsia:) tilastoista kun puhutaan, luulen väitteeni osuvan nappiin.


      • on mielenkiintoinen

        pääkaupungin periferian miniatyyriluokkayhteiskunta.


    • Anonyymi

      Rauhallinen ja hyvä alue

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe