Audin lupaama kiihtyvyys on vale

mersumies__100

Autolehtien mittaustulokset ovat todellisuudessa Audilla usein reilusti heikompia kuin valmistajan ilmoittamat lukemat.

Audi A3 1.8 TFSI quattro dsg on jopa todella säälittävän paljon jäljessä valmistajan ilmoittamaa 6,7 s 0-100km/h arvoa. Valettahan se on. Lisäksi tekniikka on heikkoa Vagin vehkeissä.

http://www.zeperfs.com/fiche4507-audi-a3-iii-1-8-tfsi-quattro-s-tronic.htm

Vertailuna esim. 170 hevosvoimaiseen Mersun C220 Cdi BlueTec malliin kevyemmän ja tehokkaamman Audin tulisi liikahtaa paremmin, mutta kun ei niin ei. Pelkkiä paperihevosia.

http://www.zeperfs.com/fiche5328-mercedes-c-220-bluetec-a-w205.htm

21

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoEroVäännössä

      Kiihtyvyys on paljon kiínni moottorin väännöstä, ei auta vaikka toisessa olisi enemmän hevosvoimia, vaikka olisi ihan oikeitakin. Huipputeho saavutetaan kapealla kierrosalueella ja kun vaihdetaan isommalle, kiihdytetään pitkään moottorin vääntöä käyttäen, huippuhevosvoimista ei silloin ole hyötyä. Pieni ja tehokas korkeaviritteinen moottori antaa painavassa autossa huonon suorituskyvyn, tai vaihteita pitäisi olla ainakin 10 ja formulan nopea laatikko.

      • Kaikilta valmistajilta tulee aina hyvät suorituskyky arvot ja liian pienet kulutus lukemat. Ennen oli opel jopa mittaria laitettu näyttämään paljon liikaa


    • wwkonsernin

      Wolsuillakin ilmoitetaan kovia kiihtymisiä satapollen koneilla. Järjestäin toistasekkaa menee kauemmin!

      • dsg_tsiii

        on muutenkin ku$etus konserni


      • huomattu_on

        Eikä yksikään Toyota valmiste ole päässyt lähellekään valmistajan ilmoituksia autolehtien koeajoissa ja vertailuissa.


      • 234234
        huomattu_on kirjoitti:

        Eikä yksikään Toyota valmiste ole päässyt lähellekään valmistajan ilmoituksia autolehtien koeajoissa ja vertailuissa.

        Aikas uudessa ABSssä Fcuksen ja Aurisin parivertailussa kumpikin jäoi 0.2s luvatusta. Heittoa luvattuun 2%. Aika lähelle pääsi Auris.


    • Waltteer

      Tuo nyt on turhin mitattava suure ikinä. Paikaltaan lähtö.

      Kuitenkin kaikissa olennaisissa ominaisuuksissa tuo nelivetoinen kepittää tuon yksityöntöisen.

      • tähhh

        Oletko joku kepulainen multaturpa, kun nelivetoa tarvitset ja eikö niillä ole traktorit peltoajoa varten?


      • tähhäh

        Oletko tyhmä?


      • Eiköhän se paikaltaanlähtö ole suurin piirtein ainut normaaliajossa tarvittava ominaisuus, jossa neliveto voittaa? Ja senkin tietysti vain liukkaalla.

        Kääntösäteessä sitten luultavasti häviää. Mersukuskia käy aina hymyilyttämään, kun pitää autoa kääntää kapeassa paikassa...


    • möömee

      Mese diesel 7,8s 0-100
      "sporttinen" Audi quattro 7,9 s 0-100

      aika heikkoo audilta

    • Ammattikuljettaja63

      Näin autoalan jonkinasteisena ammattilaisena voisin ajatella koko hv -arvojen ilmoittamisen lopettamisen harhaanjohtavana jättää kokonaan pois. Niillä myydään autoa, mutta merkitystä ei ole enempää kuin polttoainesäiliön koolla.
      Vääntö (Nm) kertoo kaiken. Se ratkaisee repävässä lähdössä kiihtyvyyden ja sitkeydessä voiman.
      Kun vääntöä on "tarpeeksi", yli 400 Nm on syytä valita neliveto. Tuppaa muutoin liukkaalla herkästi sutia ja ajettavuus kärsii.

      Uusissa autoissa on verotuksellisista syistä pienet vähävääntävät kierroskoneet, jotka eivät valitettavasti näytä olevan kovin pitkäikäisiä. Monen lopullinen elinkaari jää reilusti alle 200 000 km, osalle jopa puolet tuosta.
      Suosittelen isokokoista diesel moottoria (>2.5 l), niin kestää sitten ainakin yli 500 000 km.

      • tehovääntö

        Mielestäni pelkkä tieto väännöstä ei vielä riitä kertomaan riittävästi moottorista ja sen luonteesta, pitää tietää sekä vääntö että teho ja lisäksi myös kierrosalue jolla ne ovat käytettävissä, teho/vääntökäyrän jos löytyy niin vielä parempi.

        Esimerkkinä tästä ajoin hiljattain samaa autoa dieselinä (184 hv/380 Nm) ja bensana (280 hv/350 Nm), kumpikin automaatteja. Vaikka dieselissä vääntö on nimellisesti korkeampi niin bensassa oli kuitenkin voimaa aivan eri tavalla kun esim. ohitustilanteessa polkaisee kaasun pohjaan.

        Mutta se on totta että markkinointimateriaaleissa korostuu turhan paljon pelkästään tehon/väännön maksimiarvot.


      • Holmesi
        tehovääntö kirjoitti:

        Mielestäni pelkkä tieto väännöstä ei vielä riitä kertomaan riittävästi moottorista ja sen luonteesta, pitää tietää sekä vääntö että teho ja lisäksi myös kierrosalue jolla ne ovat käytettävissä, teho/vääntökäyrän jos löytyy niin vielä parempi.

        Esimerkkinä tästä ajoin hiljattain samaa autoa dieselinä (184 hv/380 Nm) ja bensana (280 hv/350 Nm), kumpikin automaatteja. Vaikka dieselissä vääntö on nimellisesti korkeampi niin bensassa oli kuitenkin voimaa aivan eri tavalla kun esim. ohitustilanteessa polkaisee kaasun pohjaan.

        Mutta se on totta että markkinointimateriaaleissa korostuu turhan paljon pelkästään tehon/väännön maksimiarvot.

        Kas kummaa, huomasin 100 hv eron. Sherlock?


    • teinitApinanTasolla

      Onneksi teinit ovat kaikkein tärkeimmän asian äärellä ja ymmärtävät auton tekniikasta ja toiminnasta kaiken oleellisen ja tärkeän.

    • harald.von.googel

      1.8 TFSI on ihan romu kone, ei kestä eikä kulje. Aiheuttaa vaan vitutust omistajassa ja häpeää. Luulevat sen olevan muka tehokas, pskat sanon minä c 220 diesel Mersu vetää eelle

      • VarsinainenMölö

        Sinuna olisin enemmän huolissani kirjoitustaidon puutteesta.


    • mersumies__100

      Kyllähän todelliset automiehet tietävät, että on syytä pysyä Audin heikosta tekniikasta, surkeasta suorituskyvystä ja neitimäisestä lookista kaukana

    • royale

      No ei ole yllätys että 2015 A3 1.8TFSI quattro ei todellakaan mene 6,7 sekuntia 0-100 kuten valmistaja lupaa. Tuo lähemmäs 8 sekunnin mitattu Auto, Motor Und Sport- lehden aika kertoo Audin "voimavarat" ja myös antaa kuvan myyntipuheiden ja materiaalien rehellisyydestä. No kusipäät ostavat kuitenkin.

      Hinnat alkaen 156 hv Mercedes C 180 AUTOMATIK uudella bensaturbokoneella meni muuten TM testissä takavetoisena 8,4 s 0-100 eli eipä juurikaan sekään jää tuolle Audille.

      Bemarin 320d suorituskyky oli itselle suurin yllätys, todella kulkeva peli voimavaroihin nähden 184 hv tehoilla ja kuitenkin kyseessä ihan perus-diesel. Ajonautintoa kuitenkin löytyy takavetoisesta Bemarista kuten myös Mersustakin.

    • Semmmmosta

      Sama oli tuo 320i bemari jolle ilmotetaan joku päälle 7 sek ja todellinen oli joku 8,8sek. Siis tämä uusin malli. Audi S3 samoin ei kiihdy alle 5dek sataseen millään. Todellisuus ilman lähtöjärjestelmää on 6,5-7sek. Ja sitten lähtöjärjestelmällä todellisuus on n6sek. Oikeasti cupra 280hv on S3 nopeampi löhdön jälkeen. Netistä löytyy testikin.

      • okvalheet

        320iA sedan Tuulilasin testissä 7,6 s 0-100.
        Vastapainoksi yhdessäkään testissä ei uusi Cupra farkku mene alle 6,5 s 0-100 km/h vaikka 290 hv. 0-50 km/ kiihtyvyys etuvetoiselle tyypillisen hitaat 3,0-3,2 s. Esim. Bemun 218 hv 125iA hatchback mitatusti 2,2 s 0-50 ja 0-100 km/h 6,2 s. Cupra pääsee isosta tehoerosta huolimatta ohi vasta laittomissa nopeuksissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

      Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1242
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

      Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1161
    5. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1123
    6. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

      Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

      Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      839
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

      Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      806
    Aihe