Miten uskovaiset suhtautuvat ateisteihin?

varauksellisia

Pitääkö he meitä vapaana riistana ja koittavat hyötyä meistä yrittämällä "pelastaa" sielumme? Raamattu ei anna ainakaan hyvää kuvaa meistä kerettiläisistä ateisteista?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgfdsertyuio

      Meitä kristittyjä ei kiinnosta mitä touhuatte .........saa tanan....... kanssa päivittäin

      • fddddddddddd

        Kiesus että sinä olet tyhmä.


      • ååppå

        "Meitä kristittyjä ei kiinnosta mitä touhuatte"

        Sanoo hullu, joka höpisee Ateismi-nimisellä palstalla yötä päivää.


      • mnhgfdsdfryuio
        ååppå kirjoitti:

        "Meitä kristittyjä ei kiinnosta mitä touhuatte"

        Sanoo hullu, joka höpisee Ateismi-nimisellä palstalla yötä päivää.

        Ääliöitä ootte kaikki


      • gfdsertyuioiuy
        fddddddddddd kirjoitti:

        Kiesus että sinä olet tyhmä.

        Joko olet käynyt apukoulun loppuun?


    • Onko käsityksesi uskovista todella se, että yritämme "hyötyä" ihmisistä joille kerromme pelastuksesta. Et kai sinäkään yritä hyötyä siitä, jos pelastat jonkun vaikkapa hukkumasta? Kai teet sen lähimmäisenrakkaudesta, ilman että setelinkuvat pyörivät silmissä, vai kuinka?

      • >Onko käsityksesi uskovista todella se, että yritämme "hyötyä" ihmisistä joille kerromme pelastuksesta.
        Varmasti huomattava osa uskovaisista "kertoo pelastuksesta" tavoitteenaan vain kohteen mahdollisesta kääntymisestä seuraava mielihyvä. Käytännössä kylläkin uskonlahkoon liittyneen on avustettava lahkoaan melko avokätisesti, sillä muuten alkaa tulla vähintään kysymyksiä. "Pelastuksesta kertonut" ei välttämättä näe edes kulmaa niistä seteleistä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Onko käsityksesi uskovista todella se, että yritämme "hyötyä" ihmisistä joille kerromme pelastuksesta.
        Varmasti huomattava osa uskovaisista "kertoo pelastuksesta" tavoitteenaan vain kohteen mahdollisesta kääntymisestä seuraava mielihyvä. Käytännössä kylläkin uskonlahkoon liittyneen on avustettava lahkoaan melko avokätisesti, sillä muuten alkaa tulla vähintään kysymyksiä. "Pelastuksesta kertonut" ei välttämättä näe edes kulmaa niistä seteleistä.

        Niin, lahkoissa saattaa noin ollakin, muttei terveissä yhteisöissä. Eipä esimerkiksi multa oo kukaan Vapaakirkossa koskaan kysyny, oonko maksanut kymmenykset vai oonko laittanu kolehtiin senttiäkään.


      • Reddington

        No niinhän se on. Jos hyöty ei ole rahallista tai muuten aineellista odotatte hyötyvänne jollain aineettomalla tai metafyysisella tavalla. Esimerkiksi sen jumalanne suosiolla joko nykyisessä tai siinä teidän uskomustette seuraavassa elämässä.


    • 12aili

      Miten suhtaudutaan ateistiin? Minua ei juurikaan kiinnosta, onko joku ateisti vai teisti vai mikä. Pääasia on, että ihminen hoitaa työnsä ja elää siivosti.

      Kysymystä vapaasta riistasta en ymmärrä. En ylipäätään ole metsästäjä, enkä ateistien metsästäjä varsinkaan. Kysymyksen esittäjä siis korjatkoon nyt käsityksensä uskovista.

    • Suhtaudun ateisteihin kuten muihinkin lähimmäisiini. En näe ateisteja minään "vapaana riistana", vaan rakkaina kanssa ihmisinä. Asioista voidaan olla eri mieltä ja silti kohdata ihmisinä ja käydä asiallista ajatusten vaihtoa. Yleisesti ottaen pyrin näkemään ja kohtaamaan ihmisen sen vakaamuksen takana. Olen siinä mielessä "vakaamus-sokea" :)

    • Tuulah

      siis. ei uskova ajattele, että hyötyisi ateistin sielun pelastamisesta, vaan uskovalle on annettu viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan.se on meidän Jeesususkovien tehtävä saada moni ateisti kääntymään oikealle tielle, etteivät joudu kadotukseen, jossa on itku ja hammasten kiristys. siis hätä aten sielusta. saatana vain on se, joka häiritsee evankeliumin julistusta meidän ihmisten välissä ja se näkyy esim, kristittyjen ja juutalaisten vainoina eripuraisuutena, ateismina, koska eivät ole tunne totuutta.

      • Reddington

        Mutta silloin kuin vainotaan esmes buddhalaisia, muslimeja tai ateisteja saatana ei ole mestoilla?


    • Yksi tekijä on varmaankin se, että uskovaisen omaa uskoa vahvistaa kun saa jonkun käännytettyä. Onnistunut käännyttäminen taas lisää käännytysintoa, jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe