Tehdään asioista vaikeita

PidetäänIkävää

Koko tämä nettideittailu tuttuu puuhastelulta jossa etenkin naiset tekevät asioista joka näkökulmasta liian vakeita.

Miesten kanssa ei yleensäkään päästä edes minkäänlaiseen keskusteluun, lorvitaan kuukausi jopa vuosi kaupalla tälläisissä paikoissa tapaamatta saatikka edes kommunikoimatta kenenkään kanssa.

Miesten asenne on yleensä erittäin suoraviivainen. Monilla jopa liian suoraviivainen, mutta edes asialliset keskustelunavaukset eivät yleensä johda mihinkään. Surkeata touhua.
Ja sama linja jatkuu oli kyseessä Suomi24 tai Happypancake jne. Sama linjaus on myös maksullisilla palveluilla.

Ihmettelen sitä, että miksi tehdä profiili netttfoorumeihin ja miksi yleensä edes kirjautua sinne jos aikamuksena ei ole edes tutustua kehenkään. Jotenkin omituinen perustelu käyttää deittipalvelua vaikka ei ole itse valmis tekemään yhtään mitään.

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitesmuutenkaan

Miksi ajattelet noin? Pitäisikö sitten alkaa keskustelemaan ja tapaamaan vaan jotakuta jos kukaan ei kiinnosta? Olen siellä, mutta en tuhlaa aikaani kirjotteluun ja tapaamisiin jos todella siltä ei tunnu että tässäpä oiva tutustumisenarvoinen kaveri.
      Muutamien kanssa olen jutellut, yhden olen tavannut.

• bgbhjnbjbgnh

Tutustumishaluttomuudesta kertoo mm. se, että naisten profiilit ovat tolkuttoman tyhjiä, naiset eivät käy katsomassa miesten profiileja oma-aloitteisesti ja naiset vastailevat viesteihin pitkillä viiveillä. Kaikista ei pidä olla kiinnostunut eikä kenenkään kanssa väkisin kirjoitella, mutta jos olisi ylipäänsä kiinnostusta löytää kumppani, profiili olisi täytetty kattavasti ja sopivaa ehdokasta etsittäisiin tarmokkaammin. Eikä kaikkia tarvitse haluta tavata, mutta jos haluaa tavata mutta tapaaminen pitää sopia parin viikon päähän "kun ei ole aikaa" niin kertoo siitä, että koko treffipalvelussa oleminen on pelkkää vitsiä. Jos oikeasti pitää jotakuta potentiaalisena elämänkumppanina niin kirjoittelu- ja treffiaikaa löytyy lähes joka ikiselle päivälle.

• mitesmuutenkaan

Oma profiilini on syystä vajaa että olen törmännyt miehiin jotka "mukautuvat" omaan profiiliini valheellisesti.
        Käyn jatkuvasti katsomassa miesten profiileita mutta koska käytössäni on pluspaketti, vierailustani ei jää jälkiä.
        Mikä on pitkä viive? Kun kirjauduin palveluun, sain parissa päivässä niin paljon vierailuja, viestejö, flirttejä että niiden läpi kahlaamiseen meni yli viikko.
        Koskaan en tapaisi nettideitin miestä kahden viikon jälkeen. Ensin haluan tutustua mieheen ja hänen ajatuksiinsa ja arvoihinsa ja maailmankuvaansa. Jos kirjoittelu sujuu ja olemme samalla aaltopituudella voidaan treffit sopia.
        Treffiaikaa ei välttämättä kaikilta oikeasti löydy tuosta vaan, nuori opiskelija saatta tehdä opiskelun lisäksi töitä. Voi olla omia lapsia ja töissäkin pitää käydä. Voi olla omien lapsien lisäksi se työ ja jopa lapsenlapsia. Molemmilla osapuolilla voi olla lapsia jne.

• myösplussalainen
        mitesmuutenkaan kirjoitti:

Oma profiilini on syystä vajaa että olen törmännyt miehiin jotka "mukautuvat" omaan profiiliini valheellisesti.
        Käyn jatkuvasti katsomassa miesten profiileita mutta koska käytössäni on pluspaketti, vierailustani ei jää jälkiä.
        Mikä on pitkä viive? Kun kirjauduin palveluun, sain parissa päivässä niin paljon vierailuja, viestejö, flirttejä että niiden läpi kahlaamiseen meni yli viikko.
        Koskaan en tapaisi nettideitin miestä kahden viikon jälkeen. Ensin haluan tutustua mieheen ja hänen ajatuksiinsa ja arvoihinsa ja maailmankuvaansa. Jos kirjoittelu sujuu ja olemme samalla aaltopituudella voidaan treffit sopia.
        Treffiaikaa ei välttämättä kaikilta oikeasti löydy tuosta vaan, nuori opiskelija saatta tehdä opiskelun lisäksi töitä. Voi olla omia lapsia ja töissäkin pitää käydä. Voi olla omien lapsien lisäksi se työ ja jopa lapsenlapsia. Molemmilla osapuolilla voi olla lapsia jne.

"Käyn jatkuvasti katsomassa miesten profiileita mutta koska käytössäni on pluspaketti, vierailustani ei jää jälkiä."
        Älä jauha paskaa! Itse näin ikuisena ammatti deittaajana (plus paketin omaavana)tiedän todellakin että yhtälailla siitä plussalaisen vierailusta jälki jää kuin muistakin. Tässä nähdään näiden vastausten tarkoitusperä. Kirjoitetaan mitä ihmeellisempiä selityksiä omalle passiivisuudelle tai muutenvaan ylimieliselle käytökselleen treffeillä.

• mitemuutenkaan
        myösplussalainen kirjoitti:

"Käyn jatkuvasti katsomassa miesten profiileita mutta koska käytössäni on pluspaketti, vierailustani ei jää jälkiä."
        Älä jauha paskaa! Itse näin ikuisena ammatti deittaajana (plus paketin omaavana)tiedän todellakin että yhtälailla siitä plussalaisen vierailusta jälki jää kuin muistakin. Tässä nähdään näiden vastausten tarkoitusperä. Kirjoitetaan mitä ihmeellisempiä selityksiä omalle passiivisuudelle tai muutenvaan ylimieliselle käytökselleen treffeillä.

Varmasti riippuu missä palvelussa sinulla on pluspaketti. Omassa palvelussani ei vierailusta jää jälkiä jos näin haluat.

• mitesmuutenkaan
        myösplussalainen kirjoitti:

Pakko oli asia tarkistaa: löytyi rasti rutuun kohta, yksityinen surffailu käytössä. Mahdollisuus ainoastaan plusjäsenyyden ostajilla.

• haluan-suhteen

Niinpä, ja jotkut naiset oikein profiilissaan korostavat, etteivät ole etsimässä mitään ja että haluavat tutustua vain kavereina ja jotain enemmän voi sitten ehkä sattumalta kehittyä. Tuollaisiin en ota yhteyttä ollenkaan. Katselkoot keskenään. Haluan naisen, joka on oikeasti etsimässä pitkää suhdetta.

• mitesmuutenkaan

Minun palvelussa on ainakin vaihtoehtona ystävyys, se on myös tarkoitettu siihen ja silloin sinun ei pidäkään ottaa yhteyttä jos tavoite on eri.

• Lox-a-Low-Ladi

Olisi jo aika monenkin meistä tietää, että mitä se miehen ja naisen välinen "ystävyys" nettideittailun yhteydessä oikeastaan on?

Työ - ja opiskelupaikoissa siihen on mahdollisuus kun työ/opiskelu on se pääasia eikä miehen ja naisen välinen suhde.

Mutta deittifoorumeissa ei ole ole edellä mainitusta kyse.

• Dogs-a-Mour

No nimenomaan, kaikki profiilit jossa nainen hakee ystävää tulee ohitetuksi.
        Ystävyyden hakua varten on olemassa koira tai kissa. Toista sukupuolta olevaa ihmistä tuollaiseen on turha sotkea.

• mitesmuutenkaan
        Lox-a-Low-Ladi kirjoitti:

Olisi jo aika monenkin meistä tietää, että mitä se miehen ja naisen välinen "ystävyys" nettideittailun yhteydessä oikeastaan on?

Työ - ja opiskelupaikoissa siihen on mahdollisuus kun työ/opiskelu on se pääasia eikä miehen ja naisen välinen suhde.

Mutta deittifoorumeissa ei ole ole edellä mainitusta kyse.

Kyllä vaan on, siellä on vaihtoehtoina romanssi, seurustelu, avioliitto, ystävyys, harrastuskaveri.

• mitesmuutenkaan
        Dogs-a-Mour kirjoitti:

No nimenomaan, kaikki profiilit jossa nainen hakee ystävää tulee ohitetuksi.
        Ystävyyden hakua varten on olemassa koira tai kissa. Toista sukupuolta olevaa ihmistä tuollaiseen on turha sotkea.

Et siis voisi olla vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa ystävä?

• N43

Et siis voisi olla vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa ystävä?

En ole se keneltä asiaa kysyt, mutta en minäkään hae ystäviä. Kysymys ei kohdallani ole siitä, etteikö mies voisi olla ystävä. Minulla on ihan riittävästi ystäviä ja joskus jopa mietin olenko tarpeeksi heidän kanssaan. Mutta ystävät eivät kuitenkaan korvaa sitä puuttuvaa kumppania ja sellaista siis haen.

• Minuakin on joskus harmittanut nimenomaan miesten profiileissa tuo ettei ole hajuakaan siitä mitä haetaan. Jos mies ei ole osannut edes valita niistä vaihtoehdoista (elämänkumppani, ystävyys, seksi ja mitä niitä nyt onkaan) mitään, niin tulee kyllä vähän semmoinen fiilis että onko kirjoittelussa nyt mitään mieltäkään kun se menee sitten vain semmoiseksi kuukausien kirjeenvaihdoksi joka ei etene mihinkään (kokemusta tällaisesta on).

Ymmärrän kyllä että vika on siinä etten vain ole sittenkään ollut noiden miesten mieleen, sillä kai se mies nyt jotenkin aktivoituisi ja tekisi päätöksiä seurusteluhalukkuudestaan jos oikeasti olisi kiinnostunut. Mutta ihmettelenpä vain että miksi sitten ylipäätään ottaa itse yhteyttä naiseen jolla olisi haussa elämänkumppani, jos etukäteen tietää itse olevansa toivoton jahkailija joka ei tiedä mitä haluaa.

No, eipä siinä sinänsä mitään pahaa ole ja sallittakoon tuo epämääräisyys niille jotka todella ovat niin hukassa elämänsä kanssa etteivät tiedä edes suunnilleen mitä sieltä treffipalstalta ovat etsimässä. Mutta itse en kyllä tällaiseen profiiliin ikimaailmassa ottaisi oma-alotteisesti yhteyttä, ja kokemusteni perusteella harkitsisin hiukan sitä vastaamistakin jos minulle pistäisi aloitusviestiä.

• mitesmuutenkaan
        N43 kirjoitti:

En ole se keneltä asiaa kysyt, mutta en minäkään hae ystäviä. Kysymys ei kohdallani ole siitä, etteikö mies voisi olla ystävä. Minulla on ihan riittävästi ystäviä ja joskus jopa mietin olenko tarpeeksi heidän kanssaan. Mutta ystävät eivät kuitenkaan korvaa sitä puuttuvaa kumppania ja sellaista siis haen.

Tottakai jokainen hakee sitä mitä katsoo tarvitsevansa. Jankuttamaan jäin koska omassa palvelussani voi hakea ystävyyttäkin vaikka tuolla joku väitti ettei sieltä ystäviä voi hakea.

• N43

Tottakai jokainen hakee sitä mitä katsoo tarvitsevansa. Jankuttamaan jäin koska omassa palvelussani voi hakea ystävyyttäkin vaikka tuolla joku väitti ettei sieltä ystäviä voi hakea.

Niin... Palveluissa on usein vaihtoehtona myös, että hakee ystävää. Mutta kun puhutaan deitti sivustosta, niin sen mieltää kyllä enemmän kumppanin hakuun liittyväksi (oli se sitten parisuhde tai seksi)... Tosin en tiedä vaikka olisi olemassa ihan vaan ystävien hakemiseen erikoistunut sivusto.

• 15plus18

Kyllä kuule ne naiset vastailee. Niille vaan tulee niin helvetisti viestejä, että ihan laadukkaatkin miehet hukkuvat paskaan. Tai muuten ajoitus on pielessä. Nettitreffeillä on jokaista laatunaista kohti vähintään kolme laatumiestä joten väkisin osa jää ilman. Siihen sitten jämäluokka ja seksinvonkaajat kaupan päälle.

• SuomiSarvikuonojenMaa

No tuo nyt selvää pas**n jauhantaa!
        Kuka täällä on sanomaan ketäkin "laatu" henkilöksi, jo siinä alkaa mennä ko. henkilön ylimielisyys yli Kekkosenkin hiusrajan.

Tää homma ei vaan toimi Suomessa. Niin se on. Ihmisten ylimielisyys ja omakuvan "minä-minä" rehottaa vaikka omassa peilissä näkyisi rupinen ankka tuhansine ryppyineen.

• järki.käyttöön

Ihan sama paljonko naiset saavat roskaviestejä, mutta sopivilta miehiltä he eivät voi kovin paljon viestejä saada, koska täsmällisesti sopivia ei paljon löydy kenellekään. Jos nainen saa liikaa (eli niin ettei pysty vastaamaan kaikille) hyviä viestejä, hänen pitäisi älytä määritellä profiilissaan tarkemmin, minkälaista miestä etsii. Silloin miehet, jotka eivät mahdu niihin tarkennettuihin ehtoihin, eivät turhaan kirjoittaisi tai ainakaan odottaisi vastausta. Ongelma ei ole viestien määrä sinänsä, koska roska on helppo deletoida. Ongelma on siinä, että naiset eivät kerro, mitä hakevat ja millaisia itse ovat, jolloin miehillä on perusteltu syy ottaa yhteyttä ja kuvitella saavansa vastauksia.

• deittinainen
        järki.käyttöön kirjoitti:

Ihan sama paljonko naiset saavat roskaviestejä, mutta sopivilta miehiltä he eivät voi kovin paljon viestejä saada, koska täsmällisesti sopivia ei paljon löydy kenellekään. Jos nainen saa liikaa (eli niin ettei pysty vastaamaan kaikille) hyviä viestejä, hänen pitäisi älytä määritellä profiilissaan tarkemmin, minkälaista miestä etsii. Silloin miehet, jotka eivät mahdu niihin tarkennettuihin ehtoihin, eivät turhaan kirjoittaisi tai ainakaan odottaisi vastausta. Ongelma ei ole viestien määrä sinänsä, koska roska on helppo deletoida. Ongelma on siinä, että naiset eivät kerro, mitä hakevat ja millaisia itse ovat, jolloin miehillä on perusteltu syy ottaa yhteyttä ja kuvitella saavansa vastauksia.

Ei pidä paikkaansa, valtava määrä postia on nimenomaan miehiltä jotka eivät sovi hakukriteereihin. Useat eivät edes lue niitä.

• Anonyymi
        deittinainen kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, valtava määrä postia on nimenomaan miehiltä jotka eivät sovi hakukriteereihin. Useat eivät edes lue niitä.

Voit puhua omasta, mutta et kaikkien naisten puolesta. "Järki käyttöön" nimimerkkikin kirjoitti naisesta yleisesti, eikä tehnyt varmaa päätelmää miten asia on sinulla ollut tai miten olet asian kokenut.

• NainenOlenMinäkin

En saa paljon viestejä. Ne joita saan ovat lähes poikkeuksesetta vääränlaisilta miehiltä (ikä, paikkakunta, elämäntilanne, mitä seuraa haetaan). Ts. saan postia toiselta puolen Suomea olevilta, 10 vuotta nuoremmilta tai vanhemmilta, lapsien ja lapsitoiveiden kannalta sopimattomilta ja seksiseuranhakijoilta. Sitten pieni osuus on kriteereiden osalta sopivia, mutta viestit ovat tyyliä: "lähetä kuva", "hei mitä kuuluu - hei mitä tänään kuuluu - mitä taas tällä viikolla kuuluu". Ts. meillä ei ole mitään yhteistä eikä mitään puhuttavaa.

Pääsiassa otan itse yhteyttä sopiviin miehiin.

Minulla on hyvin täytetty profiili.

• LiianRumaMies

Samaa mieltä kuin aloittaja. Ei pääse mihinkään jutteluun vaikka asiallisia viestejä lähettää. Ja sittennaiset kertoilee kun joku narisisti mies teki sitä ja tätä, joi ja ryyppäsi ja haukkusi. Sellaisille miehille naiset vastailee koska ne ovat tosi komeita.

• Deiitimies

No jos miehenä tekisin profiilin ja saisin vaikka 50 vastausta/2 viikkoa (erittäin epärealistinen oletus, mutta käytännössä vastaa osan naisia tilannetta) niin vastaisin kaikille näille naisille! Tai en vastaisi ehkä niillle, jotka kirjoittavat vain: "moi, mitä kuuluu", jos lyhytviesti-nainen ei olisi potentiaalisesti minusta kinnostava. Suurimmalle osalle kirjoittaisin tyyliin: "Kiitos viestistäsi, mutta et ole valitettavasti tyyppiäni!" Saatan toki muutakin mainita kuin vain tuon. Kohteliaisiin tapoihin kuuluu vastata asiallisiin/mukaviin/kiinnostaviin viesteihin. Varmaankin 50 saamassani vastauksessa olisi 1-5 itseäni kiinnostavaa naista, joihin sitten keskittyisin. Myönnän että olen nirso.

• NainenOlenMinäkin

Voit olla yheydessä vain viiden profiilin kanssa 24 tunnissa. Jos lähetät pakkiviestejä, niin sitten et voikaan vastata, jos saat kiinnostavan viestin. Lisäksi pakkiviesteihin saat yleensä haukkumisia vastaukseksi. Siksi kannattaa mainita kriteerinsä ja sitten jättää vastaamatta niille, jotka eivät ole jaksaneet niitä lukea.

• Deittimies
        NainenOlenMinäkin kirjoitti:

Voit olla yheydessä vain viiden profiilin kanssa 24 tunnissa. Jos lähetät pakkiviestejä, niin sitten et voikaan vastata, jos saat kiinnostavan viestin. Lisäksi pakkiviesteihin saat yleensä haukkumisia vastaukseksi. Siksi kannattaa mainita kriteerinsä ja sitten jättää vastaamatta niille, jotka eivät ole jaksaneet niitä lukea.

Totta, mutta asiaa voi kiertää jos ensimmäsenä kirjoittanut osapuoli on niin fiksu, että on laittanut sähköpostiosoitteensa mukaan. On myös paljon muitakin deittipalveluja kuin suomi24.fi.

• deittinainen
        Deittimies kirjoitti:

Totta, mutta asiaa voi kiertää jos ensimmäsenä kirjoittanut osapuoli on niin fiksu, että on laittanut sähköpostiosoitteensa mukaan. On myös paljon muitakin deittipalveluja kuin suomi24.fi.

En kyllä ikinä vastaisi kehenkään aloitusviestissä laitettuun sähköpostiosoitteeseen. Kun omassa palvelussani ei lasketa viestikumppanien määrää, en näe syytä siirtää keskustelua sieltä alkumetreillä pois.

• NainenOlenMinäkin

En kyllä jaksaisi poimia osoitteita ja mennä sähköpostiin joka viikko laittamaan 50:tä "ei kiitos"-viestiä ihmisille, jotka eivät ole vain jaksaneet lukea kriteereitäni. En ole kuitenkaan täällä töissä vaan etsimässä itselleni sopivaa seuraa.

• Raakarolle
        NainenOlenMinäkin kirjoitti:

En kyllä jaksaisi poimia osoitteita ja mennä sähköpostiin joka viikko laittamaan 50:tä "ei kiitos"-viestiä ihmisille, jotka eivät ole vain jaksaneet lukea kriteereitäni. En ole kuitenkaan täällä töissä vaan etsimässä itselleni sopivaa seuraa.

Mutta jos miehen viesti on ollut asiallinen, niin se olisi kuitenkin kohteliasta. Törkypostiin ja "moi, mitä kuuluu?" -viesteihin en minäkään vastaisi, jos olisin nainen ja saisin paljon postia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      69
      6520
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3093
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      32
      2259
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1857
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1848
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1823
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1572
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51