Yleisesti painostettujen Sisu

Todentaja

Minusta sisua on se, että uskaltaa pitää omat mielipiteet ja elää omaa elämää, enemmistönä äänekkäimmin raakkuvien haaskalintumaisten juoruporukoiden painostuksesta ja seläntakais nälvinnästä huolimatta.
Kenen mielestä on rohkeaa "uskaltaa" nälviä jotain toista ja valehdella hänestä suuressa porukassa ilman, että juoruilun kohde voi puolustautua. Eihän nämä persoonattomat harmaaseen massaan kuuluvat laumalutikat uskalla yksin käydä juuri missään, saati tehdä mitään itsekseen.
Yksin ollessa luimistellaan pelkurille tyypillisesti kulmien alta.
Se ihminen joka näistä laumaotuksista osaa pysyä erossa ja uskaltaa olla toista mieltä osoittavat sitä Suomalaista SISUA, joka on kadonnut Suomen kansasta jo lähes totaalisesti (harmi).

5

97

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A_VOT

Feministi niiaa. :)

Joskin tuo lutikka vähän kaskahtaa korvaan.

• korjaan

kalskahtaa

• näinsevaanonmeinaan

Myönnetään että jos pitää omat mielipiteensä ja elää omaa elämäänsä on sisukas.

Se toki täytyy tehdä täysin omalla kustannuksellaan, ei niin että käytetään siihen elämiseen yhteiskunnan avustuksia.

Jos käytetään niin silloin on sisiton ämmä.

• munattoman

miehen kommentti tai hävyttömän naisen. (:D)

"Se toki täytyy tehdä täysin omalla kustannuksellaan, ei niin, että käytetään siihen elämiseen yhteiskunnan avustuksia".

Kuka niin sanoo? Mikä sisukkkuuden tae elämässä on se, ettei missään tilanteessa joudu turvautumaan esim. sos.turvaan, jos tilanne sitä vaatii? Et voi tietää itse, jos huomenna katkaiset jalan tai epäonnekkaiden sattumien seurauksena sairastut skitsofreniaan, miten sinun sitten käy.

On ihan perustuslaissa määritelty, että ellei ihminen kykene (tianteet elämässä vaihtelee meillä kaikikka) esim. hankkimaan "säällistä" toimeentuloa, on hän oikeutettu toimeentulotukeen. Joka on siis viimesijainen turva eikä ole tarkoitettu pitkäkestoiseksi.

Itse esim. olen tällä hetkellä paljon puhutun 0-työsopimuksen uhri, mutta sinnikkäästi on vielä voita leivän päällä tänäänkin. Keikkatyöhön opiskelijana olen ollut valmis, 3 eri paikkaa, mutta jos ei työntekijät sairastu, niin niitä keikkoja ei tule. Opiskelija siis olen. Ennen keikkoja pystyi sopimaan etukäteen, mutta nyt, kun jokapaikassa säästetään ja vakituista henkilöstöresurrssia on lisätty (hoitoalalla), keikan saanti on ollut satunnaista. Joissakin paikoissa on lisäksi varahenkilöstö, ja olen miettinyt, suositaanko työpaikoilla myös joita kuita toisiin nähden, kelle esim. otetaan yhteyttä s-poissaolon ilmaantuessa yllättäen vkonloppuisin - silloin siis kun pomo ei ole paikalla hankkimassa työvoimaa poissaoloihin. Mene ja tiedä. Tällehän ei voi mitään, jos näin on.

Itselläni on ollut hekisesti raskas jakso elämässäni, ja / mutta teen parhaillaan opinnäytetyötä, joten ei ole ollut paukkuja hankkia uusia keikkapaikkoja kehiin tällä erää. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä, onnekseni kuitenkin lievempää tyyppiä 2. No, en kuitenkaan ole ehkä ollut niin tuottoisa työntekijä, kuin mahd. joku toinen. Työelämän vaatimukset ovat kuitenkin ylipäätään koventuneet kokoajan, ja mitään välimuotoja ei Suomessa tunneta. Se on joko 100 pros. panos, tai sitten tiput pelistä pois. Itse olenpyrkinyt tekemään töitä voimavarojen mukaan. Hennon korteni köykäiseen kekoon.

Tervehtymään ja toipumaan päin olen, mitä tulee rankkohin kokemuksiin. Ja vielä täysivaltaiseksi yhteiskunnan jäseneksi ja veronmaksajaksi olen palaamassa.

Sinnillä.

Täytyykin sitten vain katsoa, mihin itsensä työllistää, kun valmistun. Tovi siihen vielä kestää. Onneksi sosiaalialalla "vain taivas on rajana" - mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja riittää.

• urosmurmeli

Kyllä nyt on saumat pärjätä miten kuten koulujen alkamiseen saakka. Sapluunani on aina ollut sama.
      Mennään vasta syksyllä kylmästi hirteen jos elämä ihan mahdottomaksi käy. Nyt rellestetään vielä paidan yläknapit auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe