Minusta sisua on se, että uskaltaa pitää omat mielipiteet ja elää omaa elämää, enemmistönä äänekkäimmin raakkuvien haaskalintumaisten juoruporukoiden painostuksesta ja seläntakais nälvinnästä huolimatta.
Kenen mielestä on rohkeaa "uskaltaa" nälviä jotain toista ja valehdella hänestä suuressa porukassa ilman, että juoruilun kohde voi puolustautua. Eihän nämä persoonattomat harmaaseen massaan kuuluvat laumalutikat uskalla yksin käydä juuri missään, saati tehdä mitään itsekseen.
Yksin ollessa luimistellaan pelkurille tyypillisesti kulmien alta.
Se ihminen joka näistä laumaotuksista osaa pysyä erossa ja uskaltaa olla toista mieltä osoittavat sitä Suomalaista SISUA, joka on kadonnut Suomen kansasta jo lähes totaalisesti (harmi).
Yleisesti painostettujen Sisu
5
67
Vastaukset
- A_VOT
Feministi niiaa. :)
Joskin tuo lutikka vähän kaskahtaa korvaan.- korjaan
kalskahtaa
- näinsevaanonmeinaan
Myönnetään että jos pitää omat mielipiteensä ja elää omaa elämäänsä on sisukas.
Se toki täytyy tehdä täysin omalla kustannuksellaan, ei niin että käytetään siihen elämiseen yhteiskunnan avustuksia.
Jos käytetään niin silloin on sisiton ämmä.- munattoman
miehen kommentti tai hävyttömän naisen. (:D)
"Se toki täytyy tehdä täysin omalla kustannuksellaan, ei niin, että käytetään siihen elämiseen yhteiskunnan avustuksia".
Kuka niin sanoo? Mikä sisukkkuuden tae elämässä on se, ettei missään tilanteessa joudu turvautumaan esim. sos.turvaan, jos tilanne sitä vaatii? Et voi tietää itse, jos huomenna katkaiset jalan tai epäonnekkaiden sattumien seurauksena sairastut skitsofreniaan, miten sinun sitten käy.
On ihan perustuslaissa määritelty, että ellei ihminen kykene (tianteet elämässä vaihtelee meillä kaikikka) esim. hankkimaan "säällistä" toimeentuloa, on hän oikeutettu toimeentulotukeen. Joka on siis viimesijainen turva eikä ole tarkoitettu pitkäkestoiseksi.
Itse esim. olen tällä hetkellä paljon puhutun 0-työsopimuksen uhri, mutta sinnikkäästi on vielä voita leivän päällä tänäänkin. Keikkatyöhön opiskelijana olen ollut valmis, 3 eri paikkaa, mutta jos ei työntekijät sairastu, niin niitä keikkoja ei tule. Opiskelija siis olen. Ennen keikkoja pystyi sopimaan etukäteen, mutta nyt, kun jokapaikassa säästetään ja vakituista henkilöstöresurrssia on lisätty (hoitoalalla), keikan saanti on ollut satunnaista. Joissakin paikoissa on lisäksi varahenkilöstö, ja olen miettinyt, suositaanko työpaikoilla myös joita kuita toisiin nähden, kelle esim. otetaan yhteyttä s-poissaolon ilmaantuessa yllättäen vkonloppuisin - silloin siis kun pomo ei ole paikalla hankkimassa työvoimaa poissaoloihin. Mene ja tiedä. Tällehän ei voi mitään, jos näin on.
Itselläni on ollut hekisesti raskas jakso elämässäni, ja / mutta teen parhaillaan opinnäytetyötä, joten ei ole ollut paukkuja hankkia uusia keikkapaikkoja kehiin tällä erää. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä, onnekseni kuitenkin lievempää tyyppiä 2. No, en kuitenkaan ole ehkä ollut niin tuottoisa työntekijä, kuin mahd. joku toinen. Työelämän vaatimukset ovat kuitenkin ylipäätään koventuneet kokoajan, ja mitään välimuotoja ei Suomessa tunneta. Se on joko 100 pros. panos, tai sitten tiput pelistä pois. Itse olenpyrkinyt tekemään töitä voimavarojen mukaan. Hennon korteni köykäiseen kekoon.
Tervehtymään ja toipumaan päin olen, mitä tulee rankkohin kokemuksiin. Ja vielä täysivaltaiseksi yhteiskunnan jäseneksi ja veronmaksajaksi olen palaamassa.
Sinnillä.
Täytyykin sitten vain katsoa, mihin itsensä työllistää, kun valmistun. Tovi siihen vielä kestää. Onneksi sosiaalialalla "vain taivas on rajana" - mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja riittää.
- urosmurmeli
Kyllä nyt on saumat pärjätä miten kuten koulujen alkamiseen saakka. Sapluunani on aina ollut sama.
Mennään vasta syksyllä kylmästi hirteen jos elämä ihan mahdottomaksi käy. Nyt rellestetään vielä paidan yläknapit auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1344159Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232116Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31844Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841- 1061760
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4631568MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531335Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4611280