ITSEAJAVA AUTO, MILLON SAAMME SEN?

tämäsevasta

http://www.talouselama.fi/uutiset/pian se tulee googlen itseohjautuva auto/a2284771

Olen niin väsynyt ajamiseen ja alituiseen ajan tuhlaukseen auton ratissa,
kun autoni ajaa itse voisin keskittyä tärkeimpiin hommiin, esim reenaamiseen
salilla.
Tankkauskin voisi tapahtua itse auton tekemänä samoin maksaminen, autolla pitää olla oma pankkitilikin. Mulla säästyy rahaa.
Automatisaatio vapauttaa ihmisiä turhista ressaavista hommista, enempi aikaa
rentoutumiseen, seurusteluun, sohvilla löhöämiseen jne.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjdjdkdkdkkd

      Voisiko auton opettaa myös käymään töissä, kun itse en jaksa enkä viitsi?

      • jpjpojopj

        Syrjäyttää muuten taksikuskit nämä autot.


    • Kalle-Kustaa--

      Sillä olisi kiva pöräyttää lähi pubista 2 promillen kännissä kotiin niin Poliisillakaan ei olisi mitään sanomista kun itse olisi pötköllään takapenkillä.

      • kakspromillee

        Toihan on muuten tosi hieno juttu kun ei varsinainen ajaja ole ajokunnossa, niin robotti vie kotiovelle. Jep! Ei muuta kuin bileet pystyyn tällaisessa autossa!


    • manuaaliauto

      Entä kolaritilanne - ajajaahan ei voida katsoa korvausvelvolliseksi ; oma vakuutus autolle mutta miksi maksaa auton töppäilyistä? Lasku valmistajalle?

    • No onko todella tuo " itseajava auto " tarpeellinen ? Noita " ajokyvyttömiä " varten on taxit, bussit ja junat tai pysykööt kotonaan. Että silleen.

      • oletkoihanpihalla

        Muuta sitten luolaan takaisin, pitääkö olla noin näköalaton, jos maailma olis sinunlaisia "ruudinkeksijöitä" täynnä ei kännyköitäkään olisi varmaan keksitty!


      • NOJUSTIINSA
        oletkoihanpihalla kirjoitti:

        Muuta sitten luolaan takaisin, pitääkö olla noin näköalaton, jos maailma olis sinunlaisia "ruudinkeksijöitä" täynnä ei kännyköitäkään olisi varmaan keksitty!

        Eikä tätä kommentointimahdollisuutta. Mitähän vajakkeja täällä oikein kirjoittaa?


    • Ajattelepa.ite

      Robottiautot eivät vapauta ketään, robottiautot vievät vapauden tavallisilta ihmisiltä.

      Robottiautot tuodaan ensin versiona jossa auto hoitaa vain ajamisen, mutta sen jälkeen tuodaan versio jossa autoa ei saa käytettyä ilman hyväksyttyä matkasuunnitelmaa ja matkaoikeutta.

      Robottiautoista tulee täysin etähallittuja. Tarkoitus on viedä ihmisiltä liikkumisen vapaus jotta ihmisiä voidaan valvoa ja kontrolloida tehokkaammin.

      • Orwell oli ihan oikeassa ennustuksissaan kirjassaan " Orwelliläinen maailma " .
        Että silleen.


      • asiaamiettinyt

        "mutta sen jälkeen tuodaan versio jossa autoa ei saa käytettyä ilman hyväksyttyä matkasuunnitelmaa ja matkaoikeutta."

        JA PYH! Vainoharhaista höpinää! Tottakai auton saa aina käsiohjaukselle tarvittaessa, esimerkiksi kun tulee "hätä"tilanne, ja vaikka tiellä näkyy jokin ylimääräinen este, eläin, lapsi tms tms.

        Mutta isoimmilla baanoilla varmasti automaatio-autot ovat kova juttu, kun ei enää tarvitse ajaa monisataisia ja tuhatkilsaisia välimatkoja pitkästyttävillä baanoilla enää, vaan voi keskittyä ihan johonkin muuhun kuin väsyttävään ohitteluun ja jarrutteluun. Tämä tulee muuttamaan autojen sisätilojen muotoilua paljon, niin että auton sisällä voi liikkua paljon enemmän edes-taas, ja jotkut matkailuautot tulee olemaan kova juttu joissa voi olla ja asustella koko ajan, kuten huonetilassa.


    • Itse kulkevat autot ovat niitä Uuno Turhapuro juttuja !


      Late Lapista. SSSS Ry!

      • siismitäh

        Mikä ihmeen "SSSS" ???


      • onhan.se.lapin.Somali
        siismitäh kirjoitti:

        Mikä ihmeen "SSSS" ???

        Sontaläjään Syntynyt Surkea Somali. Lapin Somalin yksinoikeus.


    • älyautot_tulee

      Itseajavat autot tulee kunhan hallitusherrat keksii niille hyvän ja kasvusuuntaisen verotustavan.
      Pelkona lienee se, että itseään ajatteleva "älyauto" keksii oivallisen keinon välttää veronmaksua.
      Älykästä autoa ei voida verottaa, siksi ne verot on kohdistettava TYHMÄÄN auton omistajaan tai auton haltijaan.
      Kun tämä ratkeaa niin markkinat ovat auki "älyautoille". Yksi ratkaisumalli on jo esitetty eli autovero poistuu kokonaan ja tilalle tulee autoveron poiston korvausmaksu. Ja tämän maksavat kaikki.

      • Anonyymi

        Itseohjautuvat autot tulee olemaan ongelma kun terroristit alkavat käyttää niitä . Laittavat pommilastit autoon ja ajattavat ne sovittuun kohteeseen. Miten estetään ettei terroristit pysty käyttämään autoja ???!


    • hah-hah-hah-hah-hah

      Kuten tunnettua, tekniikka ei petä koskaan, joten luotan itseajavaan autoon kuin pässi suuriin sarviinsa. White Star Line yhtiön tekniikkaan sokeasti uskova edustaja lausui ne kuuluisat sanat " Tätä laivaa ei jumalakaan voisi upottaa".

    • Visionääri

      Oikein, oikea aloitus, hyvin ajateltu, kohta automaatio hoitaa kaikki monotonisimmat hommat autoilussa, ja ihmiset voi keskittyä vain siihen mitä haluavat mieluiten tehdä.

      Eniten odotan itse MATKAILUAUTOJEN kehitystä, koska nehän on samalla myös asuntoja!

      Näin ihminen voi asua ja nukkua ja kokata asuntoautossaan, ja samaan(esim yöllä) aikaan robotti vie koko jengin kohteesta A kohteeseen B, ihan niinkuin aikoinaan noustiin Interreilillä iltajunaan, ja aamulla juna oli perillä toisessa kaupungissa.

      Vänkää! Mielenkiintoista! Mihinkähän kehitys vielä johtaa! Odotan innolla!

    • humpuukia

      Ois kiva kattoa terasseilta kun autot ajaa rundia ja kattoo mimmejä.
      Aika aavemaista. Mitä tuolla touhulla oikeen meinataan?
      Ajamisessahan se ilo onkin.
      Keksisivät ennemminkin itsepesevät vaatteet.

      • automaatio

        "Keksisivät ennemminkin itsepesevät vaatteet."

        Katsos, on olemassa sellainen keksintö, robotti, automaatti, jonka vatsan sisään laitetaan kaikki pyykit, ja yllätys yllätys, sepä pesee ne kaikki, ei tarvitse enää läträtä veden kanssa ollenkaan, tämä robotti ottaa itse veden putkistosta, lisää itse pyykin sekaan oikealla ajalla pesuaineet ja huuhteluaineet, ja pyörittää ja pyörittää, eestaas pyykkejä kunnes lika varmasti irtoaa niistä. Ja sitten lopuksi kiihdyttää vaatteet aivan hirveään vauhtiin että vesi lentää niistä pois, ja sitten sä vaan avaat tämän robotin vatsan auki ja otat enää kosteat vaatteesi ulos sen vatsasta, ei enää siis sun käsipesua.

        (Ps. Ei voi kuin ihmetellä mitä urpoja täällä oikein kirjoittelee, kun eivät enää tajua ihmeellisiä itsestäänselvyyksiä ympärillään, aivan idiootti jengiä.)


      • oletkovähänvajaa

        "Ajamisessahan se ilo onkin."

        Jos sää vedät viis tuntii putkeen jotain samaa tylsää baanaa, päivästä ja kuukaudesta toiseen, niin eiköhän se ole jo helpotus kun on robotti ohjaamassa. Voi katsos itse tehdä jotain muuta mielenkiintoista samaan aikaan.


    • ARnsdaserwarjfhpwehn332
    • dfdfdffrgfgfg

      kolareitakin saa tulla kun ei tule henkilövahinkoja,hyötyähän tuosta on.
      vai eitaida kolareiakaan tulla kun automatiikka hoitaa hommat.
      vakuutuksetkin oienenee.

    • automatiikaakehiin

      itseajavat polkupyörät ois kivoja katella kajulla

    • kepu-pullo

      Eihän se itseohjautuvuus tuo mitään säästöjä kun kumminkin ajetaan jokainen omalla autolla ja tosiaan usein vain yhtä ihmistä kyydissä..ei järkevää..
      Tiet pitäisi saada ENSIKSI KUNTOON , se olisi olennaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe