Lunta tupaan adventisteille keskellä alkukesää.

Mietittävää

Mikä on kaikkein tärkein asia mitä kristityn tulee tavoittella? Onko se kenties taivaspaikka vai jonkun kirkkokunnan jäsenyys?
Voisi luulla, että kristitylle kaikkein tärkein olisi paratiisi ja ikuinen elämä? Mutta kun ei ole. No miksi ei ole?
Mikä Jeesuksen opetuksen mukaan oli kaikkein tärkein asia pelastuksen kannalta?

Matt. 25: 34. "Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'."

Puhutaanko tekstissä sapatin viettämisestä ja sen pelastavasta vaikutuksesta? Tai uskomisesta johonkin erityisoppiin? Ei halaistua sanaa. Miksi? Koska niillä ei pelastuksen kannalta ole mitään merkitystä. Ei yhtikäs mitään. Ainoa mikä merkitsee on se, että kuinka olet auttanut hädässä olevaa lähimmäistäsi ja vielä pyyteettömästi. Adventtikirkko laitoksena toimii tässäkin aivan nurinperin. He adventtikirkon päättäjät ovat kyllä innoissaan ottamassa lähimmäiseltä jos se vain suinkin on mahdollista. Osoitus vain siitä, että adventismi ei ole Jeesuksen opetuksen mukainen kirkkokunta laisinkaan.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SympatiaaVaanKaikille

** Adventtikirkko laitoksena toimii tässäkin aivan nurinperin. He adventtikirkon päättäjät ovat kyllä innoissaan ottamassa lähimmäiseltä jos se vain suinkin on mahdollista. **
      mm. Sympatia-keräys. Ei "pelastus sulle" vaan "rahat mulle". "Kerätään sympatiaa", sanoo advarit.

• huomaanhenkesi

Pojjaat heittää sitä onkea veteen Jeesuksen sanan mukaan ja maksat toimistaan keisarille sitä, mitä kehtaavat työn takia pyytää.

Otan esimerkin, noin valaistakseni esimerkkiä.

Henkilö oli köyhien asialla, mitä keisarin kuului hoitaa, niin tämä Veikko Hursti.
        Hän kerjäsi rahat myös tilojen vuokriin, mitä Keisari antoi käyttöön ja peri vuokraa työstä, mikä keisarille kuului.

Siis tehtävä erimuotoisina on Herran työtä, mutta älä ihmeessä anna, jos kirstusi on lukossa ja lukko ruostunut. Turhaa sitä on saranoita vinguttaa, sillä rakkaudeton antaminen on yhtä tyhjänkanssa. Pidä vain lukkosi kiinni ja iloitse rahoistasi, sekä pistä mihin huvittaa.

• Exadventistiparka

On totta, ettei saa olla itsetarkoitus kerätä ulkopuolisten rahoja maalliseen hyväntekeväisyyteen. Kuitenkin Jeesuskin sanoi Mark 14:7 "Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina.". Näkisin että meidän tärkein tehtävämme on julistaa evankeliumia, ja jos se tapahtuu sen tai tuon kautta, pääasia on se että ihmiset kuulevat sen evankeliumin sanoman.

• lukeesiellä

Puhutaanko tekstissä sapatin viettämisestä ja sen pelastavasta vaikutuksesta? Tai uskomisesta johonkin erityisoppiin? Ei halaistua sanaa. Miksi?

Kyllä siinä lukeen niin, että sapatista puhutaan ja sen pelastavasta vaikutuksesta.
      Etkö näe ja etkö usko??

Sana on kokonaisuus ja jos tuota ei hoksaa lukea, niin peitettä on silmillä.

Mutta, jos alettaisiin kehua perinnäissääntöjä - uskonnollisuutta tuoltakäsin, mitä jo esim. helluntalaisuuteen kapuaa, kun katoliset ovat nuolemassa nurkkia, niin eihän siinä kenelläkään teissä olisi mitään nurinoita. Kiittelisitte ja aamentaisitte, että hienosti menee.

Siihen sapattiin vielä. Lukekaahan uudelleen, kyllä se sieltä selviää.
      Selviää sekin, että Jumalan tahto, se on ollut kunniassa kokonaisuudessaan, eikä epäuskoista elämää ollut lopunajan kansalla, mistä varoitettiin vanhanliiton epäuskoisista teoista tämänpäivän matkalaisia.

Sitähän te ette osaa lukea sanasta ja kirnuatte sitä hapatemäärää sydäntenne seinissä mennentullen

• Exadventistiparka

"Siihen sapattiin vielä. Lukekaahan uudelleen, kyllä se sieltä selviää."
        Joo, selviää. Sapatti annettiin Israelilaisille vanhan liiton merkiksi. Ja kun lisää lukee niin selviää ettei vanhan liiton merkki ole tarkoitettu uuden liiton kristityille, vaan yllätys yllätys juurikin vanhan liiton Israelille.

• Hei!

Lusikoillla ja kauhoilla aina lipataan. Niin kirkkona, seurakuntina kuin yksilötasollakin on aina valinnan varaa lusikan ja kauhan väliltä. Jokainen tuo Jumalan huoneeseen risun, oljenkorren, mutta joku voi kultaa ja jalokivenkin tuoda.
      Voit itse valita sydämen mieltymyksien mukaan millä summalla/ panoksella osallistut lukuiseen sellaiseen taloudelliseen, tekniseen taikka, henkiseen taikka hengelliseen
      voimavarojesi pyyntöön mitä voi käytännön seurakunta-yhdistystoiminnassa ja kirkon evankeliumin työn hyväksi tehdä.
      Myös Raamatun tutkiminen- paljonko siitä ymmärrät suoritatko teologisen tiedekunnan tutkinnon vai lueskeletko kotona, vai tyydytkö siihen mitä kirkossa kuulet.
      - Ihmisen pelastus on Jeesuksen Kristuksen ansio ja työ- ja Jeesus/Pyhö Henki kysyy Sinun suostumustasi kaikessa oman ymmärryksesi tasolla hissunkissun sitten raput kerrallaan. Me ihmiset emme voi asettaa sellaisia ehtoja toisillemme. Ihminen pelastuu uskossa Jeesukseen ja sydämen rakkaus Vapahtajaan määrää tietenkin kaiken tekemisen vaikuttimen. Tekeehän ihminen aina jumalansa jostakin; kesämökki, auto, jalkapallo- mikä on sydäntä lähellä ja tämä näkyy sitten kaikessa.
      Hebr 12:14, Ilm 14:12, Ef 2:7-9 on minusta kaikki ne arvot joista ei ainuttakaan voi hylätä että ollaan pelastavassa kristinuskossa ja pysytään oikeassa Raamatun Kristus mission arvossa eikä mennä harhan puolelle. Tiedossa kaikessa ihminen voi edistyä yksilöllisesti joista sitten muodostuu myös omantunnon kysymyksiä- ja näissä omantunnon kysymyksissä mikä oikein/ mikä väärin Jumalan edessä ollaan sitten käsi sydämellä yksilöllisesti Jumalan edessä.
      Jeesus pelastaa- tuo suhde pitää synnyttää olemalla lämpimällä ja vakavalla päätöksellä rakkaudessa vilpittömänä uskossa metodissa että haluaa olla rakkauden kohteelleen joka pelastavassa uskossa valitaan taivaasta- ollaan sinne päin rakkaudessa ensisijaisesti- ja tämä sitten vaikuttaa ihmisessa tahtomisen ja tekemisen. Jeesus pelastaa ja kirkko ei voi omantunnon asioita määrätä. Kirkon tehtävä on kuitenkin pitää yllä se Kristus kallion missio kaikessa että seurakunta seisoo totuuden pylväiden varassa; 1 Tim 3:15, ja on näin turvallinen hengellinen koti tässä suhteessa ja kirkko siten pitää oikeita metodeja Raamatun Kristus missiossa yllä kaikessa ettei teologia hievahda maailman synnin puolelle.
      Adventtikirkko on teologiassaan vakaassa kurssissa aina tässä suhteessa.
      Så där vidare.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Jauhot.advarin.suuhun

Hieno aloitus kerrassaan!!! Näin se juuri on. Ihan Raamatun ja Jeesuksen oman opetuksen mukaan.

• pyhpyh

Siellä taas yksi jumalaton toista jumalatonta kiittää ...

• YliKaiken

"" Mikä on kaikkein tärkein asia mitä kristityn tulee tavoittella? Onko se kenties taivaspaikka vai jonkun kirkkokunnan jäsenyys? ""

Se on Jumalan tyntemus .. se on kaikkein tärkein.

• Korjaan

Tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitus oli sanoa :
        "Se on Jumalan tuntemus .. se on kaikkein tärkein".

• Tämä.on.pelastuksen.A.O
        Korjaan kirjoitti:

Tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitus oli sanoa :
        "Se on Jumalan tuntemus .. se on kaikkein tärkein".

Ja Jumalan tuntemus on juuri sitä, että autat lähimmäistäsi kun hän on avun tarpessa. Eli siis annat hänelle ruuan, vaatteet ja käyt katsomassa kun hän sairaana tai tarjoat hänelle kotisi yöpymistä varten. Tälloin tunnet Jumalan, joka myös auttoi ihmisiä maan päällä ollessaan kaikin keinoin. Ei Jeesus heitä käskenyt pyhäpäivänä kirkkoon, vaan paransi sairaita.

• Exadventistiparka

Juuri näin. Ja siihen Jumalan tuntemiseen emme tarvitse yhtään oppirakennelmaa, kirkkoa tai muuta ihmisen tuotosta.
        Hepr 8:"10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 11 Ja silloin EI ENÄÄ KUKAAN OPETA KANSALAISTAAN EIKÄ VELI VELJEÄÄN sanoen: 'Tunne Herra'; SILLÄ HE KAIKKI, pienimmästä suurimpaan, TUNTEVAT MINUT. 12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä.""
        Me opimme tuntemaan Jumalan kun vietämme Hänen kanssaan aikaa, ja olemme Hänen käytössään... eikä lainkaan omilla ponnistuksilla. Ja pelastusvarmuus jakeen 12 lupauksen mukaan antaa meille levon Hänen yhteydessään joka päivä; lapsena, ei orjana.

• Mikä.adventisteja.vaivaa

Tämä on muuten aivan totta. Edesmennyt äitini nimittäin oli adventisti ja hän vanhoilla päivillään joutui pidemmäksi aikaa sairaalaan ja kävin häntä joka päivä sairaalassa katsomassa. Ihmettelin kuitenkin syvästi, että kukaan hänen seurakunnastaan ei käynyt häntä katsomassa, vaikka mm. naapurit, jotka eivät olleet uskossa lainkaan kävivät häntä katsomassa ja tuomassa kukkia. Mikä adventisteja vaivaa kun vähät välittävät? Edes seurakunnan pastori ei vaivautunut vieraisille sairaalaan. Äiti itsekin ihmetteli suunnattomasti tilannetta.

• pyhpyh

Puhut täyttä potaskaa.

• Ei.sulla.ole.aikaa

Montakos kertaa sinä pyhpyh olet käynyt sairaalassa katsomassa sairasta tai antanut kotisi kodittoman yöpaikaksi? Sitä vähän epäilinkin, ettei sinulla ole aikaa kun täällä netissä sinun pitää olla nettipeelona. Siinä jää silloin kaikki lähimmäisen hyväksi tekemättä kun istut ja tuijotat tietokonettasi ja odotat koska pääset ärvelöimään tällä palstalla.
        Tyypillistä adventistin toimintaa.

• Minä-sinä-hän

Olipas taas paljon sanoja ja selittämistä - todella kaksipiippuinen aloitus. Ensiksi ei iankaikkinen elämä ollutkaan tärkeintä (sallikaa mun epäillä - ei muka tärkeintä :) - juu juu - että sillä ei nyt ole väliä jos helvettiin joudunkin kunhan naapuri saa ruokaa. vaikka kai sitten oli kuitenkin oli tärkeintä - sillä lähimmäistäkin tuli rakastaa ikäänkuin palkan toivossa - kun muuten joutuu siihen väärään joukkoon joka joutuu helvettiin kitumaan. Kehottaisin asianomaista vaikka polttamaan vain oikean kätensä - sen täytyy olla pikkujuttu helvetin tulen rinnalla - niin ehkä sen jälkeen se tärkeysjärjestyskin sitten selviäisi ..niin ettei tarvitsisi puhua soopaa.

Jeesus sanoi : Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa mutta se onkin kai ihan toinen story.

• Hän.sinä.minä

Paavalikin oli valmis luopumaan iankaikkisesta elämästä lähimmäisten vuoksi. Jumalan valtakunnan etsiminen tapahtuu lähimmäisen kautta. Eli kun autat lähimmäistä olet myös samalla Jumalan valtakunnan etsijä.
        "Minä-sinä-hän" voi siis tunkea omat purkauksensa WC-pytystä alas. Näkee, että sinulla ei ole mitään lähimmäisen rakkautta, vaan sinun oma minäsi on tärkein kuten adventisteilla on käytäntö.

• Tielläkulkija

Jeesus on ohjeensa, joita tulee noudattaa, sillä ne ilmentävät sitä rakkautta, jonka tulisi näkyä uskovissa. Jeesus varoitti myös siitä, että joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä. (Joh. 3:36) Jumalan valtakuntaan mennään, kun ihminen saa syntyä uudesti, ja hänet kastetaan. (Joh. 3:3,5) .Jeesus suhtautui vakavasti laissa ja profeetoissa annettuun opetukseen. Hän sanoi tulleensa ei kumoamaan, vaan täyttämään ne. Joka niitä noudattaa ja niin opettaa, sitä pitää suureksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman. Adventtikirkko pitäytyy opetuksessaan raamattuun. Jokaisessa kirkossa on tietysti yksilöitä. Minkään kirkon nimellisjäsenyys ei siis pelasta, vaan kuuliaisuus Jeesukselle.

• OdotanVastauksiasi

Tiellä kulkija: Sanot, että adventismi pitäytyisi opetuksessaan Raamattuun. Voisitko kertoa, missä raamatunkohdassa sanotaan että
        1) Paavi on Ilmestyskirjan peto.
        2) Sunnuntai on pedonmerkki 666, sunnuntai laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen ja ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä.
        3) Sunnuntai-laki.
        4) Vainot kohdistuvat vain sapatinpitäjiin, siis juutalaisiin ja adventisteihin.
        5) Adventistit ovat ainoa oikea kirkko ja Israelin paikalla, Jumala on hyljännyt juutalaiset ja adventistit ovat pyhä jäännöskansa.
        6) Tutkivan tuomion ja pyhäkköopin raamatulliset perusteet.
        7) Sapatti loistaa kirkkaimpana ja ylimpänä kaikista käskyistä.

Mutta ole hyvä ja anna vastaukseksi vain Raamatun paikkoja. Elllen g Whiten kirjoitukset EIVÄT ole Raamattu!

• lähimmäisenrakkaus

Raamattu ei kerro mitään siitä, että Jeesus olisi ostanut jollekin vaatteita tai tehnyt ruokaa ihmiselle, tai auttanut heitä muuten töitä tekemällä heidän kotonaan. Miksi ei Jeesus mennyt siivoamaan kenenkään kotia, jos olivat ihmiset vaikka sairastuneet? Toki Jeesus ruuan siunaamisella sai aikaiseksi ison kasan ruokaa (viidestä kalasta).

Monet eivät halua myydä omaisuuttaan, jos joutuvat puutteeseen, vaikka työttömyyden tähden. Sosiaaliturvaa ei saa, muuta kun työttömyyskorvausta, koska iso, kallis talo, jossain tapauksissa vaikka tyhjillään, kun saavat työpaikan toiselta paikkakunnalta. Seurakunnat tai ihmiset yrittävät sitten avata auttavan kätensä tyhillä olevaan velkaiseen talon pitoon. Autavatko adventistitkin tälläisiä lähimmäisiään, että henkilöt pystyvät tyhillä olevaa taloa pitämään, kun ei omaisuudesta haluta luopua?

Auttavia käsiä näynyt. Eivät nämä ihmiset tietenkään puliukkoja rahoita, kun sosiaaliturva ulottuu niihin.

• ÄlliäKehiin

Sen tyhjillään olevan talon voisi laittaa siksi aikaa vuokralle, kun siinä ei itse asu. Näin olisi vuokratuloja eikä seurakuntalaisten tarvitsisi maksaa toisten ihmisten velkoja "tyhjistä taloista".

• http://www.adra.fi/
      Adran sivuilta voi kurkistaa, mitä kirkkokuntana teemme lähimmäistemme hyväksi. Kuinka moni kirkko adventtikirkon lisäksi antaa vaate, kenkä, liinavaate yms. apua, kuten "Iloinen mieli" tapahtumissa? Monet kirkot järjestävät leipäkirkkoja ja Stork on ollut erään karismaattisen srk:n leipiksessä todistamassa ja evankelioimassa muutaman kerran, joten teidän myös millaisia tilaisuuksia ne ovat ja etteivät nekään leivät ja ruuat sinne ilman vaivannäköä ilmaannu. Vankilatyöstä en tiedä, mutta hämärä muistikuva on, että Nykyaika lehdessä siitäkin on joskus ollut, ainakin yhteiskristillisenä. Adventtikirkossa pitäisi toimia diakoniatyö siten, että jokaisella jäsenellä on diakoni, jonka pitäisi hänestä huolehtia / pitää yhteyttä, se miten se toteutuu käytännössä on eri asia. Itse olen kyllä käynyt myös sairaaloissa, palvelutaloissa yms. myös ei-adventistien luona, etenkin silloin, kun perhettä ei vielä ollut ja aikaa riitti sen verran. Jos hellekesä tulee, silloin olisi pieni viilennys paikallaan, mutta kyllä taisi nyt osittain mennä hatelikkoon nuo sinun väitteesi.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3531
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2237
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      2005
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1393
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe