Miksi liityit jäseneksi

Humanisti-vapari

Alla kokeilevia kysymyksiä vapaa-ajattelijoille. Julkiset vastaukset vapaasti ja nimettömästi omalla vastuulla... Saa toki innostua viestitelemään myös liiton tai yhdistyksen sähköpostiinkin.

1. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) asuinalueesi yhdistyksen toiminnan ja tiedotuksen pohjalta VAI
b) valtakunnallisen liiton toiminnan ja tiedotuksen pohjalta

2. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) pidempään jatkuneen vapaa-ajattelijain toiminnan ja harkintasi perusteella VAI
b) jonkun ajankohtaisen yleisen, julkisen tilanteen ja ilmiön johdosta nopeasti VAI
c) jonkun oman tai perheesi jäsenen henkilökohtaisen tilanteen tai kokemuksen vuoksi

3. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) uskonnottoman maailmankatsomuksen leviämisen edistämiseksi VAI
b) vapaa-ajattelijain yhteiskuntapoliittisten ihmisoikeustavoitteiden edistämiseksi VAI
c) vapaa-ajattelijain kulttuuristen palvelujen (esim. hautausmaa) edistämiseksi

4. Kun olet tutustunut vapaa-ajattelijain toimintaan, oletko saanut tietoa enemmän
a) tapaamiesi henkilöiden kautta
b) liiton tai yhdistyksen lehden ja tiedotteiden kautta
c) liton tai muiden nettisivujen kautta
d) sosiaalisen median (kuten FaceBook) kautta

13

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaussarja

      1 b
      2 a: pitkään kirkkoon kuulumattomana kannattanut vapaa-ajattelijoiden tavoitteita ja pitänyt niiden edistämistä tärkeänä uskonnottomien aseman kannalta
      3 b
      4 b, c ja d: kaikista saa eri tavalla tietoa. lehdistä ja nettisivuilta kootusti jäsenneltyä tietoa, fb:stä enemmän erilaisia, vaihtelevia nostoja ja mielenkiintoisia huomioita

    • Oma rivini olisi 1 b, 2 a, 3 a ja 4 abc. Robert Brotheruksen kirjoitukset taisivat olla ensimmäistä kosketusta, ja muistan hämärästi nähneeni Juha Kukkosen televisiossa. Ja sitten oli sfnet.keskustelu.uskonto, jota kai ei enää kukaan muistakaan.

      Lienen sikäli harvinainen jäsen, että vastaus on tosiaan 3a eikä 3b.

      • Muistaapas! Törmäsin Vapaa-ajattelijoihin sfnetin jossain keskustelussa Jorin allekirjoituksessa olleessa eroakirkosta.fi-linkin kautta.

        1) b
        2) b soveltuu ehkä parhaiten.
        3) a liittymisen aikaan, mutta nyt kaikki vaihtoehdot
        4) kaikki vaihtoehdot


    • luenpalstoja

      Olen ateisti, mutten ole vakuuttunut vapaa-ajattelijoiden toiminnasta, enkä aio liittyä jäseneksi.

      • Haluatko kirkon irti valtiosta?


      • Humanisti-vapari

        Ketjun avaus oli liittyneille. Toivon että ketjua ei häiritä. On runsaasti muita ketjuja, joissa muut voivat avautua.


    • Hevarilta

      1b, 2a, 3a, 4b

    • LastenKannalta

      Vastaan 1b, 2c, 3a, 4a

    • LukijanHuomio

      Olisi mukava nähdä lisää vastauksia.

    • NäinSenNäin

      1a, 2a, 3b, 4b

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe