Alla kokeilevia kysymyksiä vapaa-ajattelijoille. Julkiset vastaukset vapaasti ja nimettömästi omalla vastuulla... Saa toki innostua viestitelemään myös liiton tai yhdistyksen sähköpostiinkin.
1. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) asuinalueesi yhdistyksen toiminnan ja tiedotuksen pohjalta VAI
b) valtakunnallisen liiton toiminnan ja tiedotuksen pohjalta
2. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) pidempään jatkuneen vapaa-ajattelijain toiminnan ja harkintasi perusteella VAI
b) jonkun ajankohtaisen yleisen, julkisen tilanteen ja ilmiön johdosta nopeasti VAI
c) jonkun oman tai perheesi jäsenen henkilökohtaisen tilanteen tai kokemuksen vuoksi
3. Kun päätit hakea vapaa-ajattelijain jäseneksi, tapahtuiko se enemmän
a) uskonnottoman maailmankatsomuksen leviämisen edistämiseksi VAI
b) vapaa-ajattelijain yhteiskuntapoliittisten ihmisoikeustavoitteiden edistämiseksi VAI
c) vapaa-ajattelijain kulttuuristen palvelujen (esim. hautausmaa) edistämiseksi
4. Kun olet tutustunut vapaa-ajattelijain toimintaan, oletko saanut tietoa enemmän
a) tapaamiesi henkilöiden kautta
b) liiton tai yhdistyksen lehden ja tiedotteiden kautta
c) liton tai muiden nettisivujen kautta
d) sosiaalisen median (kuten FaceBook) kautta
Miksi liityit jäseneksi
13
78
Vastaukset
- korjaussarja
1 b
2 a: pitkään kirkkoon kuulumattomana kannattanut vapaa-ajattelijoiden tavoitteita ja pitänyt niiden edistämistä tärkeänä uskonnottomien aseman kannalta
3 b
4 b, c ja d: kaikista saa eri tavalla tietoa. lehdistä ja nettisivuilta kootusti jäsenneltyä tietoa, fb:stä enemmän erilaisia, vaihtelevia nostoja ja mielenkiintoisia huomioita Oma rivini olisi 1 b, 2 a, 3 a ja 4 abc. Robert Brotheruksen kirjoitukset taisivat olla ensimmäistä kosketusta, ja muistan hämärästi nähneeni Juha Kukkosen televisiossa. Ja sitten oli sfnet.keskustelu.uskonto, jota kai ei enää kukaan muistakaan.
Lienen sikäli harvinainen jäsen, että vastaus on tosiaan 3a eikä 3b.Muistaapas! Törmäsin Vapaa-ajattelijoihin sfnetin jossain keskustelussa Jorin allekirjoituksessa olleessa eroakirkosta.fi-linkin kautta.
1) b
2) b soveltuu ehkä parhaiten.
3) a liittymisen aikaan, mutta nyt kaikki vaihtoehdot
4) kaikki vaihtoehdot
- luenpalstoja
Olen ateisti, mutten ole vakuuttunut vapaa-ajattelijoiden toiminnasta, enkä aio liittyä jäseneksi.
- Humanisti-vapari
Ketjun avaus oli liittyneille. Toivon että ketjua ei häiritä. On runsaasti muita ketjuja, joissa muut voivat avautua.
- Hevarilta
1b, 2a, 3a, 4b
- LastenKannalta
Vastaan 1b, 2c, 3a, 4a
- LukijanHuomio
Olisi mukava nähdä lisää vastauksia.
- NäinSenNäin
1a, 2a, 3b, 4b
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654