Elikkäs tämmönen tarina. Petin vaimoa useita kertoja tuossa aikaisemmin. Emme olleet silloin uskossa. Jäin silloin jo yhdestä kiinni ja jatkettiin silti. No sitten kävi niin että tulin uskoon alkuvuodesta. Siitä hetki niin vaimokin tuli uskoon. Sitten yhtenä iltana kävi nuo vanhat asiat liian raskaaksi kun vaimoni luuli että oli vain se yksi pettäminen ja valehtelu. Niin päätin sitten sanoa suoraan että olen pettänyt useita kertoja laidasta laitaan ja valehdellut kaikenlaisesta. Olo helpotti. Puhumme että emme näistä sen enempää enää puhu kun on sen verta kaikenlaisia tapauksia että en jaksa alkaa selittämään yksityiskohti. Siis kerroin sen että olen useita kertoja pettänyt ja valehdellut. No jatkoimme silti kun kuitenkaan en ole pettänyt todellakaan uskoontulon jälkeen ja koko elämä on muutenkin muuttunut TÄYSIN. Vaimo päätti olla kanssani kaikesta huolimatta. Rauha kesti kyllä pitkään mutta nyt olen ruvennut miettimään ja pyytämään Herralta vastausta että pitäisikö minun vielä kaivaa vanhat asiat esiin ja kertoa kaikki vaikeat asiat yksityiskohtaisesti? En tiedä edes pystyisinkö siihen? Olen välillä miettinyt että jätän perheen ja sitten kerron kaiken yksityiskohtaisesti? Mutta tässä tuleekin tämä vaikeus kun tuntuu ettei mikään vaihtoehdoista ole oikein. Ei perheen jättminen, ei vanhoje kaivelu uudelleen...en todella tiedä mitä tekisin. Kun ei haluaisi tahallaan kiduttaa vaimoa millään yksityiskohdilla kun kuitenkin tietää sen pääasian ja että pettämisiä on ollut useita. Olen pyytänyt viisautta ja jotenkin en saa mitään nyt yhtä ja oikeaa vastausta asiaan. Mikään näistä ei tunnu oikeelta. Tiedän myös sen että esim kun aikaa kuluu enemmän ja sitten käy ne läpi yksityiskohtisesti niin ne ei enää tunnu niin pahalta. Vaikea paikka enkä varmasti ole ainoa jolla on tämmösiä mietintöjä.
Mitä mieltä. Vaikeita asioita
53
58
Vastaukset
- Nimetö
Olen kokenut saman. Tekojensa tunnustaminen omalle vaimolle oli todella iso juttu.
Pettämisiä ym oli minulla takana useita joten ei puhettakaan että olisin edes muistanut puoliakaan ekalla kerralla.
Joten otin asian uudelleen puheeksi muutamaan kertaan ja vapauduin synnin tuskasta.
Halutessa ota asia puheeksi vaimosi kanssa ja kerro että asia vaivaa.
Kysy vaimoltasi että pystyykö hän antamaan anteeksi tai elämään asian kanssa.
Ja että hyväksyykö hän että kaikkia menneitä iljetyksiäsi ei edes tiedä.
Jumalan rakkaus Jeesuksen Messiaan veressä on antanut syntisi anteeksi.
Kuitenkin koko tämän maallisen elämäsi ajan on oma risti kannettava.
Risti on syntien häpeä paalu, olet antanut oman uhrilahjasi Herralle syntien tunnustamisen ja niiden katumisen kautta.
Usko Herraan tulee sydämmen rakkaudesta, puhtaasta omastatunnosta ja oikeasta uskollisuudesta.
Olet koettelemusten keskellä ja vihollinen tekee kaikkensa sen eteen ettet kelpaisi ja että joutuisit pois Jumalan rakkaudesta.
Tärkeä asia on se että Jumala rakastaa sinua, ei siinä että omilla voimillamme yrittäisimme rakastaa Häntä, vaan Isä rakastaa sinua ja loppuelämän tärkein asia on muistaa Jumalan rakkaus meitä kohtaan.
Tulet mahdollisesti tekemään vielä paljon syntejä, pahimmillaan lankeatkin pahasti, mutta Herramme ei hylkää jos Häneen tartumme nöyränä ja syntien tunnustamisen kautta.
Älä eksy ! Sinua kammetaan vielä monenlaisiin opinsuuntiin ja moni esiintyy kristuksena, muka opettaen kaikkeen totuuteen.
Usko Jeesukseen Kristukseen, turvaa Häneen, rukoile ymmärrystä ja johdatusta.
Hän antaa Jumalan hengen kasvattaa sinut kaikkeen totuuteen.
Älä usko minuun, äläkä keneenkään muuhunkaan, paitsi Jumalaan Herrassamme Jeesuksessa Messiaassa.
Äläkä anna kenenkään saastuttaa omaa tuntoasi, sillä isässä ei.ole vääryyttä, Hän on pyhä !
Jumalan siunausta sinulle ja peheellesi Herrassa Jeesuksessa Messiaassa.
Ja muutkin ovat joutuneet samaan koettelemukseen, kyllä sinä selviät !Ja nythän voipi hyvällä mielellä käydä köyrimässä vierasta, pyytää vaan iltarukouksessa anteeksi jeesukselta. Ei tarvi vaimon tietää mitään.
- taivaankansalainen
"he-ma", sinusta saa mielikuvan, kuin olisit se pieni sarvipäinen riivaaja, joka jossain kuvissa on pantu ihmisen olan taakse, toisella puolella on Herran enkeli! oletko yhtään itse huomannut kirjotteluistasi?
Toimit juuri samalla tavoin, joten..? - olet-ne-jo-sovittanut
taivaankansalainen kirjoitti:
"he-ma", sinusta saa mielikuvan, kuin olisit se pieni sarvipäinen riivaaja, joka jossain kuvissa on pantu ihmisen olan taakse, toisella puolella on Herran enkeli! oletko yhtään itse huomannut kirjotteluistasi?
Toimit juuri samalla tavoin, joten..?Ei vanhoja asioita ole mitään syytä enää miettiä, kun olet ne anteeksi pyytänyt ja sovittanut, vaikka et silloin niitä kaikkia maininnutkaan. Elä tässä ja nyt, uskoon tulosi teki sinusta uuden ihmisen, aloitit alusta, joten älä suotta ota puheeksi asioita joita et tehnyt uskoon tulosi jälkeen, ne toisivat vain turhaa pahaa mieltä, anna menneiden jo olla, ja keskity tähän ja nyt, ja anna rakkautta ja vastaanota sitä. Se on tärkeämpää, koska elämä on lyhyt aika.
Ei vanhoja anteeksi annettuja asioita kannata enää kaivella. Vaimosi on jo antanut anteeksi. Ei ole enää missään mielessä hyväksi puhua niistä hänelle enempää. Olette myös sopineet, ettette enää puhuisi tästä enempää. Tulet jäämään kiinni sellaiseen kierteeseen, että palaat asiaan ehkä vielä moneen kertaan - jotain jää aina vaivaamaan. Saat uskoa ja luottaa, että minkä myös Jumala on anteeksi antanut, sen Hän on myös unohtanut. Ne kaikki synnit on sellasenaan heitetty unohduksen mereen - eikä niitä enää tule kaivella sieltä ylös.
Miksi muuten ole ajatellut jättää perheesi? Se ei ainakaan ole Jumalan tahdon mukaista.
Koet ilmeisesti edelleen syyllisyyttä anteeksi annetuista asioista. Jos ne kaikesta huolimatta vaivaa sinua, niin suosittelen hakeutumaan seurakuntaan luotettavan henkilön sielunhoitoon.
Saat myös luottaa Raamatun lupauksiin:
"..että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki" (1 Joh 3:20).
Saat todellakin uskoa Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä kaikki synnit anteeksi annetuksi. Niitä ei enää muistella.Anteeksianto ei taida kuulua vaimolle, vaan jeesukselle. Mielikuvitusystävä korjaa tilanteen kuin tilanteen.
- taivaankansalainen
"he-ma", sinä hirveästi näet vaivaa vastustaaksesi "mielikuvitusystävää". Taidatkin sydämessäsi tietää, että onkin TOSIystävä? ei kuitenkaan vielä sinulle? mutta jos jo tekisit parannuksen?
- Retu3
Jos sydämemme syyttää meitä, niin silloinhan emme ole tunnustaneet ja nähneet syntisyyttämme Herran Jeesuksen edessä ja sitä, että olemme kadotettuja. Jeesus on syntimme sovittanut ei kukaan ihminen. Meissä oleva liha ( oma minä) keksii puolusteluja ja selityksiä ja muita teitä päästäkseen synnistä, koska sielunvihollinen tietää, että jos ihminen löytää Jeesuksen niin sen on väistyttävä. Jeesus antaa rauhan ja ilon ja anteeksiantamuksen sydämeen, silloin ihminen ei etsi pelastusta mistään muusta, omista teoista. Kaikki vaatimukset, että sinun pitää tätä ja tätä tehdä ennenkuin voit uskoa on omaa suoritusta joka vie harhaan ohi Jeesuksen ristin.
- oma.mielipide
Olen sitä mieltä, että ei tarvi kertoa yksityiskohtia oma-aloitteisesti. Se olisi väärin, että sanoisit pettäneesi kerran vaikka olet pettänyt useasti.
Jos kerran olet rehellisesti jo kertonut pääasian, että petit useasti, niin se mielestäni riittää.
Jos asia on anteeksi annettu, eikä vaimosi halua enempää kysellä, niin kaikki on hyvin ja keskityt siihen, ettei vastaava enää toistu. Jos vaimosi itse haluaa tietää vielä lisää, niin sitten voisit kertoa.
"Kun ei haluaisi tahallaan kiduttaa vaimoa millään yksityiskohdilla"
Ei kannata, eikä se ole vaimollesikaan hyväksi. Ajattelet häntäkin, kun et näistä puhu. Mutta jos asia vaivaa ja haluat sitä käsitellä, niin se tee se jonkin ulkopuolisen kanssa. Hakisit siis jotain keskustelapua,terapiaa tms jossa voisit käsitellä elämääsi ja näitä asioita jotka vaivaa. En ainakaan itse haluaisi, että ihminen jolle olen aiheuttanut kärsimystä, joutuisi vielä tukemaan minua sen lisäksi. Mieltä vaivaavista asioita on hyvä puhua ja ongelmia kannattaa käsitellä, mutta mielestäni vaimosi ei ole oikea ihminen tähän. Tälläisistä asioita voisit aivan hyvin käydä jossain muualla puhumassa. - Yksuskovainen
Kiitos sanoistasi. Katsotaan miten asiaa johdetaan sillä olen tämän antanut Jumalalle kun en itse keksi ratkaisua. Tosiaan vaimoni tietää ja on hyväksynyt sen että olen pettänyt useamminkin. Saa nähdä puhutaanko näistä vielä tarkemmin vai miten mutta aika näyttää. Mitään hätiköityä en tee ennenkuin saan varmuuden asiaan ja johdatuksen siihen mikä on oikein. Nämä ei tosiaan ole helppoja tai kauheen yksinkertaisia asioita. Mutta rakkaus kyllä on se tärkein juttu nyt..eroaminenkaan ei ole oikein sillä se ei helpottaisi ainakaan vaimoani mitenkään.
Mites olematon johdattelee? Kyl se tulee sun omasta päästä tai saarnamiehen suusta. Epäilen sinun palvovan epäjumalaa ja siitä joudut uskosi mukaisesti toivottavasti aikanaan tililille ja tillilihaksi pirun käristykseen.
Ateistin meriselitys on helpompi, vailla todisteita jumalasta, emme ainakaan syyllisty epäjumalan palvontaan.- taivaankansalainen1
Saatanaa kutsutaan Raamatussa monella nimellä; Valehtelija, Panettelija, Kadottaja, Vääristelijä, Riistäjä, Kaiken hyvän Vihollinen.
Miksi et JO vaihtaisi isäntääsi? OMALLA VOIMALLASI et kyllä sitä voikaan. Mutta huuda Herraa avuksi, HÄN se auttaa sinuakin.
- Yksuskovainen
Kiitos kaikkien hyvistä ja rakentavista kommenteista:) tuli parempi mieli. Paljon juuri niinkuin olen miettinyt. Ja siinä on juuri se riski että kun asioita on paljon laidasta laitaan niin aina jää jotain kertomatta ja sekin jää vaivaamaan. Ja siitä tulee juuri tuo järjetön kierre että alkaa sitten löytämään pieniäkin väärinsanottuja juttuja menneisyydestä joita alkaa selvittää. Huomaan sen itsessäni että mulle tulee aina stressi samalla tavalla kun tästä niin sairauksista, työstä, rahasta...ihan kaikesta. Muistan että silloin kun kerroin vaikka vaikeaa oli että olen pettänyt useasti niin vapauduin ja tuli hyvä olo. Mutta jotenkin sitten viikkoja sen jälkeen rakensin taas rämän stressin yksityiskohdista jne.
- anteeksiannettua
Hei !
Olet jo satuttanut vaimoasi, ja jos hän on antanut anteeksi, niin älä enää kiusaa häntä niillä asioilla, ne olivat jo riittävän kipeitä !
Käsittele asiat itse Herran kanssa, jos sydämesi yhä syyttää sinua, mutta älä kyseenalaista vaimosi anteeksi antamista !
Älä enää kiusaa häntä nillä asioilla, jotka hän on haluunut jättää taakse !
Mutta jos ne sinua yhä häiritsevät, niin puhu Herralle ja käsittele ne Hänen kanssaan, sillä Hän tietää sinut läpikotaisin, eikä sinun tarvitse Häneltä mitään salata tai peittää, etkä sitä voikaan !
Mutta älä siis mitätöi vaimosi anteeksi antamusta, ja siten aiheuta hänelle omien tuskiesi kautta enää lisäongelmia !
Minua on petetty, ja olen antanut anteeksi, mutta en olisi enää taakse jättämiäni asioita halunnut edestäni löytää, pettäminen on pettämistä eikä sitä muuta se kuinka monen kanssa, eikä se miten !
Tärkeää on tietää se, että enää ei voi niin toimia, ja siten ei enää toimita !
Tämä on se, mitä vaimosi haluaa kuulla ja myös jakamaton Rakkautesi häntä kohtaan !
Älä siis kiusaa enää enempää sitä, joka on sinulle anteeksi antanut, vaan jaa asiat jotka sinua yhä ahdistavat Herran kanssa, ja käsittele ne Hänen kanssaan pois häiritsemästä liittoanne !
- Unohdettu.se.on
Hepr 8:12 "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Samoin puolisosi on antanut sinulle anteeksi, eikä hänkään niitä enää muista sinua vastaan. Meidän ihmisten on hankala antaa itsellemme anteeksi. Jos se sinua helpottaa, tee kuten sinua neuvottiin ja puhu asiasta jollekin muulle.
Sinulla on ihana ja hyvä puoliso. Rakasta häntä, äläkä enää häntä asialla vaivaa. - Särjetty
Älä enää avaa vaimosi saamia haavoja. Tee kaikkesi, jotta hän tuntisi olevansa sinulle tärkeä, kaunis ja hyvä vaimo. Veit häneltä naiseuden ja vaimon roolin pettäessäsi häntä. Anna ne hänelle takaisin.
Saattaa olla, että halusi kertoa yksityiskohdista on vain sitä, ettei omatuntosi ole vielä puhdas ja haluaisit niin kovin "puhdistua" kokonaan. Ei ole kuitenkaan oikein rasittaa vaimoasi näillä asioilla enää. Hän tulee tästä kärsimään vielä pitkään joka tapauksessa - vaikkakin hän saattaa tehdä sen hiljaa ja yksin.
Tiedän tämän, sillä itse olen vaimo, jota on petetty. - Uskollinenmiesaina
Uskossa tai ei niin minkälainen mies miettii jättävänsä perheensä ja kertovansa sen jälkeen? Siis helpottaakseen omaa oloaan kertoo ja jättää perheensä selviämään tuollaisesta yksin, siis vaimon joka on vähintäänkin sirpaleina???
Ja minkälainen mies kuvittelee että ajan päästä kestäisi yksityiskohdat paremmin?? Ei silloin repii haavat uudelleen auki, satuttaa vaimoaan sillä ettei kertonut mitä kertoa olisi pitänyt jo ensimmäisenä, onhan petetyn oikeus saada kuulla totuus ja kaikki se mikä satuttaa, siltä ei voi pettämisissä välttyä, valitettavaa, mutta petetyllä on mielestäni täysi oikeus kuulla asiat sellaisenaan ei enempää ei vähempää lähellä totuutta, ja tehdä päätös antaako anteeksi ja haluaako parisuhdetta jatkaa. Mielestäni se on petetyn kunnioittamista silläkin uhalla että toisen menettää.
miten aiot toimia? - Aloitttaja
Kerroin juuri kaikki vaikeimmatkin asiat. Ei auttanu kun kertoa. Vihdoin pääsin synnintuskasta pois ja on parempi olo. Nyt täytyy auttaa vaimoa selviämään.
se oli varmaan monille yllätys nyt sitten täällä palstalla ja voisitko kertoa sitten vähän ajan kuluessa miten sun vaimosi on selvinnyt kaikkeesta. ??
- Aloitttaja
Joo kerron tässä nyt ollaan saman katon alla taas. Ehkä täst vielä päästään, nämähän ovat siis tapahtumia ennen uskoontuloa nämä pettämiset. Jos uskovana olisin pettänyt niin ei varmaan tässä oltais enää.
- jaikalii
Minäkin ajattelin vastata. Luin ketjua ja löysin kaksi vastausta jotka olisivat myös minun vastaukset. Ota ne myös minun vastauksinani. Viittaan nimimerkki "uusi.luomus" 14.5.2015 22:13 Ja "oma.mielipide 14.5.2015 22:15 vastauksiin. Ehkä muutama muukin samansuuntainen vastaus ketjussa olisi ollut myös minun vastaus. Siksi en ryhty vastaamaan itse asiaan.
Totean kuitenkin näiden vastausten lisäksi:
Tässä on mielestäni kysymyksessä vakavat asiat. Nimittäin se että, sielujemme vihollinen kiusaa sinua anteeksi annetuilla synneilläsi. Se ei ole harvinaista, enemmänkin tavallista vasta uskoon tulleen elämässä että vanhat anteeksi annetut ja saadut synnit alkavat vaivaamaan omaatuntoa. Pyhä Henki ja Jeesus Kristus ei koskaan tuo eteesi anteeksi annettuja syntejä. Se on toinen joka niin tekee.
Lue minun omakohtaista kokemusta asian tiimoilta. Ehkä tässä on lisää vastausta sinulle http://www.jaikal.se/48683121
Myös "Pyhän Hengen pilkka" kirjoitukseni käsittelee anteeksiantamusta. Tämä syntien anteeksiantamus aihe on minulle rakas koska olen käynyt läpi näitä asioita niin sanoakseni kantapään kautta. Siis omakohtaisesti ja melko syvältä. Jätä nyt entinen elämäsi ja keskity Jeesukseen ja Hänen seuraamiseen. Se on Jumalan tahto kohdallasi.
- KTSEiKirj
Aika luusereita kun eivät munaansa kurissa osaa pitää.
- Omiamietteitä
Sanoisin että vaikka olet synnit anteeksi saanut JeeUksen veren kautta. Niin sellaiset asiat kannattaa kertoa ainakin jotka voisivat vaikuttaa siihen voiko vaimosi antaa sinulle anteeksi. Jos esim vaimosi antaa sinulle anteeksi seksin harrastamisen(yhdynnän) vaikka useammankin kanssa niin on turha lähteä kertomaan mitä muuta teit niiden kanssa. Olennainen joka vaikuttaa siihen että annat vaimollesi mahdollisuuden antaa anteeksi sinulle tekosi. Jos vaimosi tyytyy siihen että tietää vain sinun pettäneesi niin silloin voi luottaa siihen mielestäni. Jos taas vaimosi ehdottomasti edellyttää että tietää tekosi(pahimmat) niin ne kannattaa ainakin kertoa sillä eihän vaimosi muuten voi edes arvioida mistä anteeksi pitäisi antaa. Eli jos vaimosi antaa anteeksi seksin harrastelut niin on turha kertoa jotain pienempiä juttuja menneisyydestä sillä muuten olet kohta sillä linjalla että etsit menneisyydestäsi jokisen himoitsevan katseen vieraita naisia kohtaan ja tulet lopulta hulluksi kun huomaat että ne ei ikinä lopu kun alat niitä keksimään jo ihan pienistäkin jutuista joita olet ehkä tehnyt. Sitten kun ne ehkä loppuu niin alat etsimään menneisyydestäsi kaikkia epäkohtia. Esim: laitoit luottokorttihakemukseen isommat tulot kun mitä sulla oikeesti onkaan ja alat neuroottisesti soittelemaan pankkiin ja pyytelemään niitä anteeksi. Tämä ei ole tarkoitus ja silloin Jeesuksen anteeksiannolla ei olisi mitään merkitystä. Kannattaa siis puhdistaa omatunto siltä osin kun se oikeasti järkevästi tuntuu, eli ne asiat pöytään jotka voisi vaikuttaa siihen että haluaako vaimosi olla kanssasi. Eli jos hän sulle antaa pahimmat anteeksi niin turha kaivaa jotain pienempiä vuosien takaa koska siitä tulee loputon kierre ja huomaat aina olevasi epäpuhdas. Jeesuksen vereen voi todella luottaa. Tärkeä on tehdä parannus eikä enää pettää.
- Totuushyvästä
Nyt on kyllä edellinen kommentaattori hakoteillä ja pahasti, pettämisen jälkeen on asiat kerrottava rehellisesti niin pienien kuin isojenkin tekojen osalta. Luuletko että jos yhden seksikerran hyväksyy niin se tarkoittaa että kymmenestä muusta pienemmästä ei tarvitse mainita? Ei yksityiskohtia mutta kyllä faktat mitä kaikkea on tapahtunut. Ja myös sen mukaan mitä vaimosi itse pyytää sinun kertovan. On eri asia saada synnit jumalalta anteeksi kuin saada anteeksi vaimoltasi, se ei vaimoasi auta että sinä olet syntisi anteeksi saanut, vaikea tie teillä on edessä jatkoitte sitten yhdessä tai erikseen. Mutta voimia kummin käykään.
- Slslsll
Sori siis tarkoitin juuri tuota mitä kerroit ja nyt on kevyt olo
- Vaimolle_rankkaa
"...vaikea tie teillä on edessä jatkoitte sitten yhdessä tai erikseen. Mutta voimia kummin käykään."
Ja vielä on otettava huomioon se, että pettäjä kärsii sentään omien tekojensa takia. Vaimo sen sijaan on täysin viaton koko hommaan.
Aika rankkaa se, että itse on uskollinen ja kotona kiltisti, ja yhtäkkiä vain ilmenee, että mies on juoksennellut koko ajan pettämässä. Ihan sama, oliko kännissä vai ei.
Moni mies ei petä humalassakaan!
- Toivonhyvää
Keskustelun aloittaja, millainen tilanteenne nyt on? Miten sinä jaksat ja miten vaimosi on kestänyt?
- 12_13
Mielestäni riittää, että olet kertonut pettäneesi. Jos vaimo on antanut anteeksi, ei mielestäni ole syytä erota. Parasta on tehdä prannus ja toimia jatkossa oikein ja rakastaa vaimoa niin kuin itseä.
- Alottttaja
No eiköhän täää tästä vielä kaikki korjaannu. Kuitenkin parempi ettei tarvi valhees elää. Se syö kaikki voimat eikä saa rauhaa.
- Palatakoyhteen
monta vuotta olette yhdessä olleet? Oliko teillä useampi vuosi tällaista pettämistä suhteessa?
Ilmeisesti ennen uskoon tuloa et kokenut pettämisestä tunnontuskia, tiesitkö mitä hait pettämiseltä oliko se vaan jotain viehätystä muihin naisiin vai tuntuiko ettei vaimosi voinut antaa jotain mitä sitten vieraista hait?
Meillä myös ollut mies uskoton ilmeisesti jo pitkän aikaa, alkoi lapsen syntymän jälkeen, erossa olemme asuneet jo muutaman kuukauden mutta haluaisimme vielä yrittää yhdessä lapsenkin takia. Pelkään vaan että sama toistuisi eikä mieskään ole kunnon syytä kertonut uskottomuuteensa. Kiitos jos voit vastata minulle. - Mitenköhänminunmieheni
Ja loppuiko uskottomuutesi vasta tultuasi uskoon vai jo paljon ennen sitä? Oliko siis uskoontulo ainoa mikä sai sinut lopettamaan? Jos et olisi tullut uskoon niin luuletko että olisit vain jatkanut pettämistä vai pystyitkö olemaan pettämättä jo aiemmin?
- Jsjsjshhhj
Vuosikausia yhessä. Kun petti kerran petti sitten lisää kun ajtteli suhteen jo muutenkin loppuvan. Ihan omaa vikaa kaikki ja viina vei ukkoa. Ei sillonkun elää synnissä ja minä eli todella syvällä jo niin ei siinä enää horveesti mitään tunne kun on jo niin paha. Se mua tässä kaikessa vähän naurattaakin kun mulla on tää muutos aikalailla jo sitä luokkaa et oon kun eri ihminen ja ei varmaa kaikki kaverit edes usko tätä. Ei varmaan vaimo edes miettisi anteeksiantoa ellen olisi uskoontullut. Nyt en enää vaan voi valehella ja siksi mä halusin tunnustaa noi vanhatkin jutut kun ne paino paljon. En hakenut vieraista naisista oikeestaan mitään muutakun se oli vaan sekoilua humalassa...en saanut siitä mitään eikä niitä seksikertoja voi millään verrata siihen mitä vaimon kanssa on ollut.
- Alkaaoleekunnos
Ja omalla kohallani varmaan jos en olis uskoontullut niin niin vaikea sanoa olisinko jatkanu pettämistä. Mä kyllä lopetin sen jo ennen uskoontuloa. Tapahtu semmonen rauhottuminen. Sitten heräsin kun sain eteeni hieman materiaalia et mihin tää mun tie johtaa ja rukoilin. Muutos tapahtui heti ja siitä sitten päivä päivältä enemmän..nyt alkaa olee rauha ja hyvä olla ja yritän olla muistelematta kaikkea sitä entistä elämää ihan kokonaan. Tein pettämisen lisäks paljon muutakin pahaa enkä tosiaan niitä enää muistele kun ei Herrakaan.
- Muista_mennytkin
Alkaaoleekunnos kirjoitti:
Ja omalla kohallani varmaan jos en olis uskoontullut niin niin vaikea sanoa olisinko jatkanu pettämistä. Mä kyllä lopetin sen jo ennen uskoontuloa. Tapahtu semmonen rauhottuminen. Sitten heräsin kun sain eteeni hieman materiaalia et mihin tää mun tie johtaa ja rukoilin. Muutos tapahtui heti ja siitä sitten päivä päivältä enemmän..nyt alkaa olee rauha ja hyvä olla ja yritän olla muistelematta kaikkea sitä entistä elämää ihan kokonaan. Tein pettämisen lisäks paljon muutakin pahaa enkä tosiaan niitä enää muistele kun ei Herrakaan.
Oletpa löytänyt itsellesi kätevän pakotien. Älä koita kuopata menneisyyttä kokonaan. Se seuraa kyllä mukanasi kaikkialle. Sen sijaan ota opiksesi ja aina silloin tällöin muistele näitä tekojasi, jotta muistat miksi sinun nyt täytyy olla hyvä. Ja hyvä sinun ei tarvitse olla Jeesuksen, vaan itsesi ja etenkin vaimosi takia.
- Katuvakaveri
Niin kyllä mä tiedän mitä oon tehny ja tuntuu varmaa pitkään pahalta kaikki toi. Mutta kun tunnustaa vääryyden niin saa rauhan siltäosin. Ei tässä mitään pakotietä ole tarkoituskaan löytää..pakotie olis ollu se et en olis kertonu asioita..mut uskovaisena on vaikea salata tommosta ainakaa pitkään kun on paha olla niiden takia. Mä en ikinä enää haluu tehä pahaa muurahaisellekkaan. Oon läksyt lukenu ja oppinu.
- Pelko
Oliko sinulla useitakin seksikumppaneita ? Etkö pelännyt esimerkiksi tauteja tms seurauksia?
Tai sitä että joku näistä seksikumppaneistasi tulisi raskaaksi tai kertoisi vaimollesi?
Itse kun olin oikeassa pettämiskierteessä pelkäsin enten että saatan jonkun raskaaksi. - Testeihin
Mielestäni on hyvä että ihminen joka tällaista on kokenut kertoo siitä suorasti ja avoimesti muille, tuntemuksistaan, peloistaan ja seurauksista.
Se voi herättää jonkun muun samassa tilanteessa elävän miettimään tekojaan ja niiden seurauksia.
Seuraukset ovat yleensäkin ne jotka unohtuvat....
Useimmiten pettäjä elää jatkuvassa pelossa paljastumisestaan, toisille sillä ei ehkä olisi edes väliä jos oma kumppani ei ole merkityksellinen.
Yksi yleisiä syitä jäädä kiinni pettämisestä on taudin tartuttaminen omaan kumppaniin, aloittajallakin ilmeisesti on ollut useita yhdyntä kertoja vieraiden naisten kanssa ja täten suurempi riski saada tarttuva tauti, monihan ei vieläkään tiedä että osan taudeista voi saada suuseksin kauttakin.
Oletko aloittaja käynyt testaamassa itsesi ja vaimosi? Mitä useampi yhdyntä useamman eri ihmisen kanssa sitä suurempi riski saada tartunta. Valitettavasti kondomikaan ei suojaa kaikelta ja osa taudeista oirehtii vasta pitkän ajan päästä.
Terveisin sairaanhoitaja
- 12345643
Pettäjä ei tuon taivaallista välitä puolisostaan, siinä ei paljoa paina tartuttaako taudinkin lisäksi. Sitä ei uskoontulolla paranneta.
Pettäjä sai kertoessaan itselleen kevyen ja helpottuneen olon, nauttinut ties kuin monesta naisesta pitkän ajan ja aiheutti puolisolleen loppuelämän traumat ja valtavan kärsimyksen.
Eikö puolisosi ikinä epäillyt sinua?- Etttäsilleee
En tajua miksi pelkäätte tauteja? Kumi on keksitty kuulkaas vai ootteko itte vedelly paljaalla jonku tuntemattoman kanssa? Huhhuijjaa. Nuorena poikana tuli tehtyä vaikka mitä ja nuoltua vaikka ketä ilman kumia. Ei niistä ikinä mitää tullu. Valtaosa hivistä saadaan ulkomailta huorilta. Ja niistä valtaosa on muutenkin mamuja/ulkomaalaisia niistä suomen tapauksista..ja näiden mamujen ja huorissa kövijöiden vaimoja/miehiä. Hiv tarttuu naisesta mieheen 1/3000 yhdynnästä jos siis naisella yleensä olis hiv..suuseksisisä sitä ei voi saada semmoinen tutkimus löytyy netistä..se on ihan pelottelua oikeesti..ellei nyt verta ole suutäyn tms mutta normaalissa ei millään.
- Sairaanhoitajataas
Kondylooma, herpes ja klamydia tarttuvat tavallisimmin/herkimmin myös suuseksin kautta, klinikalla työskennelleenä voin kertoa ettei ole edes harvinaista. Joissain oireet voivat ilmetä vasta kuukausien päästä.
Herpes kun päällä niin tarttuu vaikka käyttäisit kondomia. Kontaktia ihoon ei voi välttää.
Jos et ole testannut itseäsi niin ehdottomasti testeihin, tauti voi olla oireettomana kuukausia jolloin toinen osapuoli ei edes tiedä tartuttavansa, jos useita seksipartnereita niin todennäköisyys nykypäivä saada tartunta on suurempi kuin esimerkiksi vielä noin 10 vuotta sitten.
Useimmiten ihmiset tulevat testauttamaan itsensä vasta oireiden ilmettyä, eli ovat valitettavasti siinä luulossa että ovat terveitä koska oireita ei ole ja tai ovat luottaneet kumppanien kertomaan taudittomuudesta, monestihan kyse ei olekaan ollut valehtelusta vaan tietämättömyydestä.
Valitettavaa mutta totta. - Eienäävaa
On aikaa jo niin pitkää ettei jaksa enää edes miettiä tommosia.
- jep.ja.paksuksi
Paljaalla paksuksi ja homma kunnossa. Ei nimeä ei numeroa, jep. Seuraat vain sivusta kauenpaa kun mahaa kasvaa ;)
- MinnaVee
Aloittaja! Mikä tilanne?
Vieläkö vaimosi haluaa jatkaa?
Täytyy kyllä vaimon rakkauden sinua kohtaan olla jotain uskomattoman suurta jos haluaa edelleen kanssasi pysyä, ehkä uskon myötä opit vaimoasi rakastamaan vielä sinäkin, harvalla naisella olisi edes voimavaroja selvitä tuollaisesta, toivottavasti vaimosi saa vielä arvostusta mitä osakseen ei ole saanut. - Kollitietää
Aloittajan vaimo on lapsen sisuksistaan ulos pullauttanut kulahtanut vaimo joka pelkää ettei saa enään ketään muuta ja siitä syystä pysyy pettäjän kanssa.
Luultavasti ei kelpaisikaan synnyttämättömien hehkeiden vosujen rinnalla baaritiskillä joten pelko on aiheellinen. Parempi pysyä pettäjän kanssa kuin jäävänsä yksin, right? - Saattaapinäinolla
No onhan siinä vaimossa varmaan jotain pielessä ollut jos pitänyt lähteä vierasta venettä keikuttamaan alunperin, että peräähän tuossa päätelmässä saattaa ollakin.
Tai sitten saattaa myös olla niin että vika onkin pettäjässä. Mutta pettäjä näki vian vaimossa ja piti parempana etsiä paremman kuin vaimonsa. Tai sitten vaimo on vaan helvetin ruma . pakottaako usko kenties tyytymään myös rumaan vaimoon joka ei aiemmin kelvannut mutta uskon ja synnintunnustuksen jälkeen on kelpuutettava jotta pääsee taivaaseen? - Josonpieni
Vinkkinä vaan että jokainen synnyttänyt nainen ei ole kulahtanut tai myöskään lihava eikä baaritiskillä kenties edes erotu "vosuista", ellei nyt verrata 19vuotiasta ja 36 vuotiasta, siinä tosin erottuu jo ilman synnytystäkin. Synnyttänyt nainen paljastuu vasta kun olet jalkojen välissä.
- Jatkaisinyksin
Vähän nyt off topic mutta 18 vuotiaana baarissa pyöri miehiä kovasti ympärillä eikä niistä kukaan uskonut että olen yksivuotiaan äiti, eipä sitä ulkoapäin tiedä kuka on mitäkin...
Kyllä olin mallin mitoissa enkä ikäisistäni erottunut mitenkään.
Tyhmää lähteä arvostelemaan petettyä joka on syytön kaikkeen mitä on osakseen saanut, on paljon äitejä jotka päästävät itsensä lihomaan eivätkä huolehdi itsestään, ymmärrän kyllä aloittajaa jos koki että näin on käynyt ja vieraat naiset alkoi kiinnostamaan mutta silti saattaa pettäjällä parinkymmenen vuoden päästä seisokki olla muisto vain, tukka lähteä ja virtsaamisongelmat vaivata, pitäisikö vaimon siinä vaiheessa sitten ymmärtää vai hakea nautintoa muualta?
Kyllähän syy valitettavan usein on juuri se että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen, mut onko se sitten lopulta kuitenkaan parempaa...
Mitkäköhän tämän ketjun pettäjän syyt ovat sitten olleetkaan, koska pettämistä tapahtunut ilmeisesti vuosiakin niin jotain puutteellista pettäjä vaimossaan on nähnyt, seksin vähyys tai laatu, epätyydyttävä ulkonäkö? lihominen?
Minua kiinnostaisi juuri tuo miten uskoontulo vaikuttaa tällaiseen, ettei tee syntiä niin pitääkö asiat hyvittää jotenkin vaimolle?
Eikö vaimoa häiritse se että mies on hänen kanssaan uskon takia eikä muiden naisten kanssa joita oikeasti ilman jumalan pelkoa haluaisi?
Mulla on sen verran ylpeyttä etten ikinä nöyrtyisi tuollaisen kohtelun jälkeen edes koskemaan mieheen joka minua olisi kohdellut noin.
kiinnostaisi tietää mitä vaimosi ajattelee seksistä sinun kanssasi pettäjä? Itse miettisin aina että mitä olisit tehnyt niiden kaikkien vieraiden kanssa enkä varmasti voisi ainakaan nauttia ollenkaan. - helluntailainen
Älä hyvä ihminen enää kaivele niitä sontatunkioita. Kristus on ne jo ikiajoiksi unohtanut ja asioita ei ole enää Jumalan muistoissa. Saatana on saanut nyt sinut todella koukkuun. Ei vaimosikaan kaipaa noita asioiden yksityiskohtia ja ei ne sinun mieltäsi rakenna. Ole todella Kristuksessa vapaa. Olet tullut uskoon ja kerta kaikkiaan menneisyys on takana.
- petettyy
Mun vaimolla oli seksisuhteita ennen avioliittoamme. Itse en ole koskaan ollut muiden naisten kanssa sängyssä. Menneisyydestään vaimoni ei halua puhua, vaan suuttuu joka kerran, jos jotain kysyy. Silloin kun jotain suostuu puhumaan, hän puolustaa menneisyyttään hyvin aggressiivisesti.
En tiedä itsekään miten asiaan pitäisi suhtautua. - kjhkjlh
Netin keskustelupalsta ei ole oikea paikka kysyä tuollaista asiaa!
Saat vastauksia laidasta laitaan, etkä millään voi tietää, mikä niistä olisi oikeasti hyvä ratkaisu.
Ota yhteyttä seurakuntasi pastoriin ja varaa aika.
Hän on oikea henkilö neuvomaan sinua sen kanssa, miten sinun tulee menetellä! - Ansionmukaan
On tainnut aloittajan vaimo jättää pettäjämiehensä kun ei mitään kuulu enään
- Jerusalemm
Hei sinä ketjun aloittaja, oletkohan vielä täällä helluntailaisuus palstallamme?
Minkälaista elämäsi on nyt?- Onnionuskollisuus
Eläkää toisianne kunnioittaen ja arvostaen, älkää pettäkö, se on pahinta mitä toiselle voitte tehdä. Ne haavat eivät ikinä parane vaan petetty kantaa niitä aina mukanaan. Muistot eivät ikinä unohdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853557
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803236Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658