VALITSE: Sähkögrilli vai hiiligrilli! Kumpi?

Lucifer_Valonkantaja

36

1618

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Weberbrikettigrilli

Osta kerralla kunnollinen, mulla on weberin hiiligrilli ja huomaat eron muihin kun nostat sitä. Älä osta halpuutettuja paskoja.
      Itsellä myös kaasugrilli, erittäin vaivaton ja nopea, kaasua kuluu vuodessa erittäin vähän, kaiken halvin käyttökustannuksiltaan. Paras on silti hiiligrilli , eli osta WEBER niin kestää, kestää, kestäääää.......................

• Hiiligrilli

Hiiligrilli

• Anonyymi

Samoin. Hiillos sopii jähtyneenä lannoitteeksi ja kasvinsuojeluun, mutta sähkögrillistä ei jää mitään uusiutuvaa. Toiseksi hiiligrillin kipinöinti (puulajista riippuen) rauhoittaa mieltä, kun sähkögrilli on äänetön.

Vanhassa vara parempi.
        Vanha keino (hiili) parempi kuin pussillinen uusia (sähkö- ja kaasugrilli).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin. Hiillos sopii jähtyneenä lannoitteeksi ja kasvinsuojeluun, mutta sähkögrillistä ei jää mitään uusiutuvaa. Toiseksi hiiligrillin kipinöinti (puulajista riippuen) rauhoittaa mieltä, kun sähkögrilli on äänetön.

Vanhassa vara parempi.
        Vanha keino (hiili) parempi kuin pussillinen uusia (sähkö- ja kaasugrilli).

Kipinöinti voi toista taas hermostuttaa...maastopalon vaara..

• bbdbznbbdndkd

Minulla on pihalla muurattu grilli, jossa poltan puuta hiillokselle. Ei se kaasugrillille vertoja vedä, kaasulla mielestäni tulee paras lopputulos kun se on niin tarkasti säädettävissä.

• nytgrillataan

Kaasugrilli on nopea ja siisti, hiilien kanssa en ala tuhraamaan ja sähkögrilli on aivan onneton kapistus.

• Anonyymi

Oletko koskaan nähnyt yhdenkään kokin tekevän ruokaa millään muulla kuin hiiligrillillä?

Oletko koskaan nähnyt oikean kokin ruokaohjelmaasa käyttävän kaasugrilliä?

• Anonyymi

Mökillä ei ole sähköjä. Pitäisi tehokas aggregaattikin hommata, jos haluaisi sähköllä grillata. Tai bensalla siis periaatteessa.

Kipinöimätön kaasugrilli on turvallisin ainakin metsäpalovaroitusten aikana. Savunmakua saa käärimällä kostutettuja lehtipuulastuja aluminifolioon, tökkimällä mönttiin reikiä, ja heittämällä sen grilliin.

• Anonyymi

Miksi se pitää heittää, eikö saa laittaa grilliin? Itse en uskalla heittää, olen huono tähtäämään.

• Anonyymi

Kaasu ja sähkökäyttöiset eivät ole oikeasti grillejä vaan paisto tai ruuan lämmityslaitteita.

• Anonyymi

Valitse kumpi vaan, kunhan ei ole kaasugrilli. Kaasugrillin käryä ei kestä kukaan lähitienoolla.

• Anonyymi

> Oletko koskaan nähnyt oikean kokin ruokaohjelmassa käyttävän kaasugrilliä?

Väite noilla TV-käristäjillä menee silleen, että hiiligrillistä tarttuisi savun makua ruokiin. Ja se savun maku on juuri sitä parasta ja tavoitelluinta makua liharuokiin.

Läpi talvikaudet, eli 10 kuukautta vuodessa ihmiset syövät sähköllä paistettua ja savun mautonta ruokaa. Kellekään tulisi mieleenkään alkaa vaatia 10 kk aikana savun maun tekemistä ruokiinsa.

Yksinkertaisella lenkkimakkaralla ja hiili-. ja kaasugrillillä testaamalla huomaa nopeasti, että kukaan syöjistä ei pysty huomaamaan makkarasta hiiligrillin tuomaa parempaa aromia . Molemmat makkarat ovat ihan saman makuiset.

En jaksa alkaa pihveillä testaamaan. Jääkö siihen lihan rasvaan jotakin makua hiiligrillin savusta. Ehkä jää, mutta onko se syöjän mielestä silti sen parempaa?

Toki itse grillaamisissa on erilainen kesäfiilis. Joko helposti kaasulla tai vaivalloisesti sährätä hiilien kanssa, ja koettaa saada paistamiset tehtyä, ennen kuin hiiligrilli alkaa jo sammua. Jos sammuu kesken, pitää isännän alkaa puhallella ja rakentaa uutta sopivan kuumaa ja tasaista hiilivalkeata parilan alle.

Mutta puhtaasti makunautintona, kesämakkarassa ei huomaa mitään. Ja harva huomaa tarjouspihvienkään aromeissa mitään eroa. Toki kesäillassa vieressä haiseva hiiligrilli voi tuoda fiilistä, mutta ei se maku juuri ruokaan saakka välity.

• Anonyymi

Palaneen rasvan käryä se hiiligrillin "maku" on.

Kasvisten grillaaminen sähkögrillillä on ainoa ilmastoystävällinen tapa grillata, ja silloin pitää ehdottomasti varmistua energian olevan aurinko- tai tuulisähköä, siis kalojen elämän mahdollistavaa luomuenergiaa, joka ei myöskään säteile miljoonia vuosia jälkikäteen.

• Anonyymi

Hiiligrilli on RASISMIA!

TV: Kukkahattutädit ilman rajoja ry.

• Anonyymi

Meillä on kerrostalossa sähkögrilli, mökillä (meidän landella;D ) on hiiligrilli ja kaasugrilli. Kaikkia käytetään tilanteen mukaan. Joten revi siitä vaihtoehdot.

• Anonyymi

Kysehän on siitä ruoan mausta. Kun noilla kaikilla kolmella noin ammattimaisesti grillailet, niin millä niistä tulee parhaan makuiset ruoat?

Ymmärrän että amamtikseen kokkaavat haluavat fakkiutua vain hiiligrilleihin. Koska se hiilipussin kanssa palkeilla tulien puhaltelu on vaikeampaa, ja sitä kautta heidän kokkaustyötään pitäisi sitten arvostaakin enemmän.

Mutta sitä makunautintoa ja sen paremmuutta kun hakee pelkästään? Eikä kiitollisuudentunnetta hiiligrillaavaa isäntää oteta mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysehän on siitä ruoan mausta. Kun noilla kaikilla kolmella noin ammattimaisesti grillailet, niin millä niistä tulee parhaan makuiset ruoat?

Ymmärrän että amamtikseen kokkaavat haluavat fakkiutua vain hiiligrilleihin. Koska se hiilipussin kanssa palkeilla tulien puhaltelu on vaikeampaa, ja sitä kautta heidän kokkaustyötään pitäisi sitten arvostaakin enemmän.

Mutta sitä makunautintoa ja sen paremmuutta kun hakee pelkästään? Eikä kiitollisuudentunnetta hiiligrillaavaa isäntää oteta mukaan.

Vastaan siihen, että kaasugrillillä tulee kaikkein parhaan makuiset. Hiiligrillillä pinta palaa, sähkögrilli on liian kliininen. Kaasugrillissä saa tasaisemman kypsyyden.
        Olen kokeillut savunmakumausteita tavallisessa ruuanlaitossa, mutta pahalta maistuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaan siihen, että kaasugrillillä tulee kaikkein parhaan makuiset. Hiiligrillillä pinta palaa, sähkögrilli on liian kliininen. Kaasugrillissä saa tasaisemman kypsyyden.
        Olen kokeillut savunmakumausteita tavallisessa ruuanlaitossa, mutta pahalta maistuu.

Kaasu tulee Suomeen Venäjältä = venäläiskaasun mukana slaikkariin tarttuu mahorkan haku = ei kaasua muualle kuin kaasukammioihin! (Koska kaasukammiokäytössä mahorkka-altistus on aika lyhytaikainen)

• Anonyymi

Rilli on sivu seikka. Pää asia että kahvin keitin on mokka mestari ja kahvi juhla mokkaa.

Terv. perus asiat kunniaan

• Anonyymi

Jos käytät Lucifer-grilliä olet saatanan palvoja. Älä käytä.

• Anonyymi

No mult löytyy Luciferi, hiiligrilli, pari muutaki sähkögrilliä ja mökil on kaasugrillikin. Ja mä oon ateisti. Ni mikäs mä nyt sit sun mielestäs oon? Sekauskontoinen satanisti kenties?

• Anonyymi

Ettekö te helkkarin uusavuttomat osaa tulta tehdä risuista , kävyistä ja puunpaloista, minä ainakin tein laudasta sellaisia hiivanpalan kokoisia palikoita ym.

• Anonyymi

Hiilirilliä ei saa syttymään ilman pyromaanin tutkintoa.

• Anonyymi

No mult löytyy tulityökortti, ni eks sillä saa polttaa mitä tahansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mult löytyy tulityökortti, ni eks sillä saa polttaa mitä tahansa?

Jos saat kortilla grillin sytytettyä niin anna mennä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saat kortilla grillin sytytettyä niin anna mennä vaan.

Joo kyl toi näköjään palaa iha kivasti! Nou hätä!

• Anonyymi

Nehän muu sitä kahvalla varustettua 15 cm halkaisijaista peltiputken pätkää, jolla hiilien sytytys kuulemma on lasten leikkiä, ja valmis grillausvalkea on alta varttitunnissa, melkeen.

Just katsoin kun ukko oli Motonetissä vaihtamassa tällaista sytytintänsä, oli kahva lähtenyt niiteistänsä irti, ja oli ihan pas-kasen ja viutilo koko putkenpätkä. Uuden kuitenkin otti tilalle, eikä ottanut rahana. Omat lisävaivansa näissäkin on.

• Anonyymi

Tohokin on keksitty. Sillä voi toki lämmittää nakin ilman grilliäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tohokin on keksitty. Sillä voi toki lämmittää nakin ilman grilliäkin.

Kouluaikoina tuli lämmitettyy nakit PISTORASIALLA! :P
        VÄHÄKS o nopee tapa, johon nähden joku mikroaaltouunikin o iha hämäläinen vekotin.
        (Pistorasiat oli kyl automaattisulakkeilla varustettuja suojaerotettuja, joten: Ethän yritä tätä kotona. Ja jos yrität kuitenkin, niin: OMA VIKAS!

• Anonyymi

Weeperin sähkörillillä saa rillata 30 pvää ja saa vielä takasi rahat.

• Anonyymi

Halpa pallogrilli on paras. Sen voi nakata juhannuksen jälkeen metallinkeräykseen.

• Anonyymi

Mitä h-ttiä tekee sähköglillillä? Joka keittiössä on sähköuuni ja niissä on grillivastukset. Eli sinulla on jo "sähkögrilli" jos haluat sähkön avulla teeskennellä grillaamista.

Hiiligrilli on oikea grilli.

• Anonyymi

Eiku NUOTIO on se ainoa oikea ja alkuperäinen grilli!

Hiiligrillit on tehty kaupunkilaishomoille, jotka ei ymmärrä et mistä ne hiilet tehdään! ;)

• Anonyymi

Mulla on kaasu- ja hiiligrilli. Lisäksi on savustusuuni.

• Anonyymi

Yle saisi hätätiedottaa, millä grillillä mökki parhaiten palaa.

• Omasta grillistä en osaa sanoa, mutta tietääkseni esimerkiksi ravintola Rioni käyttää puuhiiligrilliä, ja voi että kun on hyvää ruokaa. Ihanan "savuinen" maku tulee lihaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1062
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      901
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      855
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe