Taustaa
Tapailin pari vuotta vaimoni kuoleman jälkeen useampaakin suomalaista naista, mutta kokemukset eivät olleet rohkaisevia. Osalla oli moniongelmaisia lapsia, monella itselläkin psyykkisiä ongelmia. Ne jotka olisivat olleet mielenkiintoisia, eivät olleet - sanon tämän suoraan - seksuaalisesti kiinnostavia, viisikymppistäkin vielä seksi kiinnostaa.
Uusi elämä
Tapasin vaimoni täällä Suomessa asuvan siskonsa miehen (suomalainen) kautta. Jo ensi kerran nähdessäni hänet tiesin (?!) että tässä on minun naiseni. En ole pettynyt, en kertaakaan. Älykäs, kiltti, ahkera, adjektiivit loppuvat kesken häntä kuvaillessani. Olemme molemmat leskiä, joten se suuri rakkaus on jo koettu - nyt haettiin molemmat sitä turvallista loppuelämän suhdetta - mutta enemmän siitä on syntynyt; ihan oikea rakkaus ja kunnioitus toista kohtaan.
Miten suhtautua kiinalaiseen naiseen
Kulttuurierot pitää muistaa ja niille pitää osata suhteessa nauraa. Riippuu tietysti mistä päin ja mistä ympäristöstä vaimosi on kotoisin, mutta
- Anna vaimollesi tilaa toteuttaa asioita joita hän ei ole voinut toteuttaa kotimaassaan; esim. juoda aamutee pihalla mustarastaiden laulaessa
- Anna vaimollesi muutama neliö maata, että hän voi kasvattaa kiinansipulia ym.
- Anna vaimollesi mahdollisuus tavata ystäviään useamman kerran viikossa (kiinalaiset löytävät toisensa tavalla tai toisella)
- Anna vaimollesi mahdollisuus syödä omia (ihmeellisiä) ruokiaan; ei ne pahan makuisia ole suomalaisistakaan; osta valmiiksi 10kg thaimaalaista riisiä
- Anna vaimollesi iPad & iPhone; on tärkeää että vaimosi voi olla yhteydessä perheeseensä
- Anna vaimollesi mahdollisuus opetella käymään saunassa; sano että se tekee hyvää iholle - se tepsi meillä
- Anna vaimollesi mahdollisuus oppia suomen kieltä: älä puhu englantia - vain suomea
Terveisin, J
Faktoja kiinalaisista tyttöystävistä = vaimoista
25
<50
Vastaukset
- Sukulaisetkiinassa
V
alinnan olet sitten tehnyt. Vartu sitten jännityksellä, kun vaimo työntää sua pyörätuolilla elämänehtoolla mihin sitten päädyt. - totuus5555
Täytyy olla ihmisessä jotain pahasti vialla, kun pitää vaimo hakea Kiinasta asti.
- hehehheheh
Täytyy olla sinussa jotain pahemmanlaatuisesti kieroon kasvatettu, kun tuommoisia kirjoittelet häirikkö nainen.
Entäs sitten minun osaltani kun asuin Kiinassa ja löysin sieltä vaimoni?
Olisiko minussa ollut joku pahasti vialla jos olisin vaimon Suomesta hakenut?- Nimi_erkki
Suomalaisissa naisissa on monikin asia aika pahasti vialla. Mielenvikaisuus, eroherkkyys, vaimo-osaamisen puuttuminen,...
- LooginenPäätelmä
Täytyy olla Amaliassa jotain todella pahasti vialla, kun pitää suomalaisten miesten vaimo valintoja ihmetellä vuodesta toiseen täällä Monikulttuuriset sihteet palstalla.
- lolltg5g3h
Nimi_erkki kirjoitti:
Suomalaisissa naisissa on monikin asia aika pahasti vialla. Mielenvikaisuus, eroherkkyys, vaimo-osaamisen puuttuminen,...
tällaista miettivässä miehessä ei muuta kuin vikaa olekaan , kun ei ole kellekään kelvannut.
- hyvä-on-arvokas-asia
lolltg5g3h kirjoitti:
tällaista miettivässä miehessä ei muuta kuin vikaa olekaan , kun ei ole kellekään kelvannut.
Minä ymmärsin, että hän on kelvannut ja on onnellinen. Se on minusta todella hienoa !
Mitä elämässä voisi olla hienompaa, kun löytää rakas, vaikka sitten kiinasta? Kun ihmisellä on sisällään rauha ja onnellisuus, siinä toinenkin voi nauttia elämästään.
Uskon aloittajan tehneen aivan oikeita havaintoja. Minusta suomalaisissa naisissa on juuri tuollaisia piirteitä melko yleisesti havaittavissa.
Hmm.. Kiina . Saatan tutustua itsekin asiaan.
On asioita, jotka vaan ovat arvokkaita.
Suomalaisissakin naisissa voi olla hyviä naisia. En usko että aivan kaikki olisivat kevyeksi tai kelvottomaksi havaittuja.
- metsämiesx
Ohjeet vähän niinku koiran koulutukseen. No, koiran asemassahan se taitaa ostovaimo monella ollakin.
- hullusuomiakka
Tuttua hommaa sinulle koirat aina mielessä liekö ukkelisi kulttuuri habitti naisia kohtaan, vai koetko viehtymystä eläimiin, pervoilu palstat on muualla.
Onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Ohjeethan eivät suinkaan olleet vaimolle vaan miehelle jolla on kiinalainen vaimo.
Ps. olenko minä kenties sitten ostomies koska meistä kahdesta nimenomaan vaimoni on se rikas puolisko?- Chomchom
Minä_täällä kirjoitti:
Onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Ohjeethan eivät suinkaan olleet vaimolle vaan miehelle jolla on kiinalainen vaimo.
Ps. olenko minä kenties sitten ostomies koska meistä kahdesta nimenomaan vaimoni on se rikas puolisko?Ehkä joitakin häiritsi aloituksessa sävy, että mies suuresta armostaan antaa (sallii?) vaimolleen mahdollisuuksia. Esim. Anna mahdollisuus tavata ystäviä - eikö se ole jokaisen oikeus? Näinkin tämän hyväntahtoisen neuvon voi käsittää. Ja jos sukupuolet käännettäisiin toisinpäin, muuttuisiko tulkinta? Syytettäisiinkö ehkä lihapatojen ääreen saattamisesta? Olen puhunut puolisolleni suomea alusta alkaen, opettanut saunomaan ja nauttimaan luonnossa liikkumisesta, kannustanut tapaamaan ystäviään ja lähtenyt itsekin mukaan. Mutta iPadia en ole ostanut, puolisoni hoitaa tällaiset ostokset itse :)
Netissä harva kirjoittaa harkiten ja aivan viimeisen päälle. Siksi kirjoituksia on mahdollista tulkita aivan toisin kuin aloittaja on tarkoittanut. Moni etsii yhdestä sun toisesta kirjoituksesta vain ne kohdat, joita voi hyödyntää oman agendansa julistamisessa. Kuuntelu, tässä tapauksessa luetun ymmärtäminen, jää kakkoseksi. Aloittajan neuvot ovat konkreettisia, mutta ne voi tiivistää lyhyeen: huomioi puolisosi, tee rakkauden tekoja, helpota hänen elämäänsä. - pitkän-matkan-valinnat
Chomchom kirjoitti:
Ehkä joitakin häiritsi aloituksessa sävy, että mies suuresta armostaan antaa (sallii?) vaimolleen mahdollisuuksia. Esim. Anna mahdollisuus tavata ystäviä - eikö se ole jokaisen oikeus? Näinkin tämän hyväntahtoisen neuvon voi käsittää. Ja jos sukupuolet käännettäisiin toisinpäin, muuttuisiko tulkinta? Syytettäisiinkö ehkä lihapatojen ääreen saattamisesta? Olen puhunut puolisolleni suomea alusta alkaen, opettanut saunomaan ja nauttimaan luonnossa liikkumisesta, kannustanut tapaamaan ystäviään ja lähtenyt itsekin mukaan. Mutta iPadia en ole ostanut, puolisoni hoitaa tällaiset ostokset itse :)
Netissä harva kirjoittaa harkiten ja aivan viimeisen päälle. Siksi kirjoituksia on mahdollista tulkita aivan toisin kuin aloittaja on tarkoittanut. Moni etsii yhdestä sun toisesta kirjoituksesta vain ne kohdat, joita voi hyödyntää oman agendansa julistamisessa. Kuuntelu, tässä tapauksessa luetun ymmärtäminen, jää kakkoseksi. Aloittajan neuvot ovat konkreettisia, mutta ne voi tiivistää lyhyeen: huomioi puolisosi, tee rakkauden tekoja, helpota hänen elämäänsä.Bojot sinulle .
Se varmaankin keskeisin sisältö on.
Aika hyvä lista ainakin jos vertaa mistä minun vaimoni pitää Suomessa
Kulttuurieroista ollaan monta kertaa naurettu sillä välillä niistä tulee tosi hassuja tilanteita vieläkin.
Myös minun vaimoni nauttii erityisen paljon Suomen kauniista ja puhtaasta luonnosta linnunlauluineen sillä sitä ei tosiaankaan miljoonakaupungista löydy.
Myös kasvimaa on hänelle tärkeä harrastuskohde salaatteineen.
Ruuan suhteen se on vaimoni joka antaa minulle mahdollisuuden nauttia herkullisista kiinalaisista ruuista.
Riisin käyttö maillä on kyllä suhteellisen vähäistä ja se vähäkin riisi ostetaan ihan vaan Prisman hyllystä mutta muut lisukkeet ovat suussa sulavia.
Suomen kielen opiskelun vaimoni aloitti jo Kiinassa kun vielä asuimme siellä mutta on todellakin tärkeää että osaa asuinmaansa kielen.
Saunaa hän rakastaa.
Ipadia hänellä ei ole mutta hänen tietokoneessa ja kännykässä on ohjelma jolla voi soittaa edullisesti Kiinaan.
Ainoastaan kiinalaisten ystävien tapaamisessa on vaimoni osalta poikkeus. Yhteyden pito paikkakunnan muihin kiinalaisiin on hänellä nimittääin lähes olematonta ja tuttavapiiri koostuu lähinnä suomalaisista ystävistä.- jore4
Suomalaismiehiä lohduttanee tieto, että tulevaisuudessa ei kiinattaria tarvitse lähteä hakemaan kiinasta asti, vaan niitä löytyy runsaasti ihan täältä suomesta.
Niin kuin kiinalaismiehiäkin, sillä kiinalaiset tulevat tulevaisuudessa muodostamaan suurimman ulkomaalaisista muodostuneen diaporaksen suomessa. - jore4
Helsingissä tulee olemaan myös China town, jollainen on jo lähes jokaisessa eurooppalaisessa suurkaupungissa.
- tilastoa
jore4 kirjoitti:
Suomalaismiehiä lohduttanee tieto, että tulevaisuudessa ei kiinattaria tarvitse lähteä hakemaan kiinasta asti, vaan niitä löytyy runsaasti ihan täältä suomesta.
Niin kuin kiinalaismiehiäkin, sillä kiinalaiset tulevat tulevaisuudessa muodostamaan suurimman ulkomaalaisista muodostuneen diaporaksen suomessa.Osittain totta sillä ovathan kiinalaiset jo tällä hetkellä Suomen neljänneksi suurin kansalaisuusryhmä Suomessa. Edellä ovat vain naapurimaidemme virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset.
- pölhökustaakerro
jore4 kirjoitti:
Helsingissä tulee olemaan myös China town, jollainen on jo lähes jokaisessa eurooppalaisessa suurkaupungissa.
Kerrotko nämä suurkaupungit Euroopasta, joissa lähes kaikissa China town.
- hannnukarpo
En ole tavannut yhtään kiinalaista suomessa. Missä näitä on ei ainakaan helsingissä.
- miksi-ei-mukavaa
Ehkä luonteensa mukaan tekevät töitä ja ovat siellä, missä oikeasti kokevat olevansa elämässä mukana.
Eivät välttämättä ole sairastuneet shoppailuun tai nurkilla maleksimiseen.
Minäkin taidan tykätä Kiinalaisista. Tilastokeskus ei sentään kerro kaupunkitasolla Suomessa vakinaisesti asuvista ulkomaalaisista, mutta pelkästään Uudenmaan alueella asuu vakinaisesti yli 5300 kiinalaista ja heistä ilmeisesti suurin osa Suurhelsingin alueella.
Tämän lisäksi Helsinki-vantaalle saapuu vuosittain yli 600 000 kiinalaisturistia. Vaikka heistä suurin osa siirtyykin jatkolennoilla muihin Euroopan maihin, jää heitä silti vuosittain Suomeenkin noin 60 000 matkustajaa ja näistä suurin osa viettää ainakin osan lomastaan Helsingissä. Eli kyllä Helsingissä pitäisi olla ihan hyvät mahdollisuudet kiinalaisia nähdä.
Eivät vain taida olla aseman seinustoihin nojailemassa vaan viettävät aikaansa toisin.
- tartuhanuriinjanäppäile
thaimaalaisia olen nähnyt paljonkin.kiinalaisia vähän ehkä helsinkiläisenä taksina ei kiinalaisiiin törmää.
- Noeikai
Kiinalaiset eivät aja taksilla, ovat säästeliäitä eivätkä ryyppää.
- Tosion2347
Aloituksessa on paljon perää, sillä nuo asiat ovat tärkeitä vielä kymmenen Suomen-vuoden jälkeenkin. Vaikka vaimo ei olisi miehen elätettävä, pitää antaa tilaa ja tukea hänelle tärkeille asioille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774492Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112463- 1721635
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431496- 1241390
- 1211295
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721219Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91211- 741180
- 35976