Persut on perustettu vasta 1995 joten sen vastuullisuus suomalaisuudesta on hyvinkin hatara ja kevyt.
RKP on toiminut suomalaisena poliittisena liikkeenä kaikenkaikkiaan jo 1800 luvun venäläistämiskaudelta lähtien, joten puolueen suomalaisuusperusta on vakaa ja hyvin perusteltu.
Persut ei edusta suomalaisuutta vakuuttavasti
14
<50
Vastaukset
Onko eriarvoistuminen suomalaisuutta? No jos on niin hurrit on tehnyt sitä 1000vuotta jo suomessa
Suuruudenhullut persut pyrkivät monopolisoimaan suomalaisuuden. Vain persu muka edustaa suomalaisuutta ja tietää mikä on kaikille parasta.
Sorry netti fennot & knit, on olemassa muunkinlaista suomalaisuutta kuin hakkaraissuomi, halla-aholaissuomi, jussiniinistoläissuomi, oinoslaisuus, impivaaralaisuus, eerolalaisuus, turakaisuus jne- hiljaiseloa
libertas kirjoitti:
höpö höpö ja ö
Persujen asiantuijakommentit ovat tasoa höpö höpö ja ö. Huutelupolitiikka ei vakavissa asioissa vakuuta. Siksi Soinistakin on tullut hiljainen poika.
- Kinnipitäjä
Persuilla näytti olleen äänestäjiä mutta persujenkaan äänestäjät eivät arvosta kansanjakoa eri leireihin suomalaisuuden määrittämisessä. Suomen kansa on tyytyväinen nykyiseen suomalaisuutensa ja toivovat, että tulevaisuudessa Suomi eurooppalaistuisi ja kansainvälistyisi entistäkin enemmän mutta pohjoismaalaisuudesta kiinnipitäen.
- jätteKivaa
Ota rauhallisesti Ankdam.
Tälläerää Trio-S kolmikko puolueineen miettii Suomalaisuuden parasta etua. Hyvä niin, onhan niillä kolmella 124 paikan enemmistö kansan valitsemana.
Positiivisen myönteinen että kerrankin voisi muodostua hallitus joka aidosti vie suomea kokonaisuudessa eteenpäin eikä puolusta pienen piirin savutettuja erikoista etuja kuten esim RKP ja Vihreet tuppaa tekemään. jätteKivaa kirjoitti:
Ota rauhallisesti Ankdam.
Tälläerää Trio-S kolmikko puolueineen miettii Suomalaisuuden parasta etua. Hyvä niin, onhan niillä kolmella 124 paikan enemmistö kansan valitsemana.
Positiivisen myönteinen että kerrankin voisi muodostua hallitus joka aidosti vie suomea kokonaisuudessa eteenpäin eikä puolusta pienen piirin savutettuja erikoista etuja kuten esim RKP ja Vihreet tuppaa tekemään.Itse asiassa triolla ei ole kovin paljon varaa miettiä mikä olisi parasta suomalaisuudelle, vaan päähuoli on miten pelastaa maa perikadolta. Enemmän tuo triohallitus tulee kansalaisilta viemään sitä hyvää kuin antamaan.
Minä kuitenkin suhtaudun luottavaisesti tulevan hallituksen toimiin, kun en ole tähänkään asti mitään yhteiskunnalta tarvinnut tai saanut niin vaikea minua on mitenkään rokottaakaan ja verojahan ei todennäköisesti tulla korottamaan. Kaiken järjen mukaan olen suht turvassa.- Eivitstu
Ankdam kirjoitti:
Itse asiassa triolla ei ole kovin paljon varaa miettiä mikä olisi parasta suomalaisuudelle, vaan päähuoli on miten pelastaa maa perikadolta. Enemmän tuo triohallitus tulee kansalaisilta viemään sitä hyvää kuin antamaan.
Minä kuitenkin suhtaudun luottavaisesti tulevan hallituksen toimiin, kun en ole tähänkään asti mitään yhteiskunnalta tarvinnut tai saanut niin vaikea minua on mitenkään rokottaakaan ja verojahan ei todennäköisesti tulla korottamaan. Kaiken järjen mukaan olen suht turvassa."kun en ole tähänkään asti mitään yhteiskunnalta tarvinnut tai saanut"
Joku ulkopuolinen tuon lukiessaan miettii varmasti, miksi joku tuntemattomana pysyvä haluaa noin kovasti väittä olevansa niin erinomainen. Me asian tuntevat tiedämme, että kyse on käänteispsykologiasta: sinä olet lihava työkyvyttömyyseläkkeellä oleva hullu mies, joka vain hallusinoi äitinsä hameenhelmoissa olevansa jotain suurta. Ehkä se käy sinulle itsellesi myös jostakin argumentaatiosta, kun kuvittelevat olevasi parempi kuin "nefet". - jätteKivaaa
Ankdam kirjoitti:
Itse asiassa triolla ei ole kovin paljon varaa miettiä mikä olisi parasta suomalaisuudelle, vaan päähuoli on miten pelastaa maa perikadolta. Enemmän tuo triohallitus tulee kansalaisilta viemään sitä hyvää kuin antamaan.
Minä kuitenkin suhtaudun luottavaisesti tulevan hallituksen toimiin, kun en ole tähänkään asti mitään yhteiskunnalta tarvinnut tai saanut niin vaikea minua on mitenkään rokottaakaan ja verojahan ei todennäköisesti tulla korottamaan. Kaiken järjen mukaan olen suht turvassa.Aivan oikein Ankdam!
Aivan oikein Ankdam, parit kohdat kielistrategia paperista:
"Perusoikeuksien kustannuksia ei yleensä pyritä erittelemään yksityiskohtaisesti. On luonnollista, että yhteisten arvojen ylläpitäminen maksaa."
"Suomen kaksikielisyydestä tai jommastakummasta kielestä johtuvia kustannuksia ei käytännössä ole mahdollista laskea yksityiskohtaisesti."
Eli ruotsinkielen kustannuksia ei strategian mukaan saa selvitellä.
Toivoa sopii ettei Trio-S hyväksy tätä strategian työkalupakkiinsa sellaisenaan aikana jolloin valtion sopeutus tarve 10miljardia pitkällä aikavälillä.
Tähän kielistrategiaan voi helposti ennustaa muutoksia jotka nimenomaan tähtää suomen talouden kohenemiseen monipuolisen kieliosaamisen kautta. Valitettavasti kaksi pientä pohjolan kieltä ei toimi maailmanlaajuisesti - pelkästään.
Ja esimerkiksi nyky EUkin on paljon paljon suurempi kun höblän ja RKPn populistinen propaganda "Norden har att göra med Finlands samhörighet till västvärlden" puhumattakaan jos asiaa tarkastelee globaaliin silmalasein jota monet muut maat harrastaa. - Hottentottikokopotti
Rkp perustettiin puolustamaan ruotsinkielisten asemaa Suomessa, ei tietenkään se aja koko Suomen kansan asiaa.
Perussuomalaiset ovat kuin peili Rkp:stä, he ajavat Suomen suomalaisten asiaa tässä maassa, tämän kansanryhmän kieli on suomenkieli. Suomessa on lisäksi vanhoja vähemmistöjä, kuten saamelaiset ja mustalaiset. Lisäksi on viimeisten 26 vuoden aikana tullut kymmeniä muita kansanryhmiä, mutta näiden asiaa persut eivät ykkösasianaan aja.
- lallinpoika
JUNTTI-TYÖLÄISET JA TALONPOJAT OVAT SUOMALAISIMPIA. Venäjän vaikutteille altteimpina heidät pelasti koulutus ja sisällissota. Siitälähtiem SMP, ja Persut ovat suomalaisuutta Suomalaisimimillaan: Riistäjä Kokoomus ja vasuri-vihreät ovat Suomen tuho.
- RasistinenKansanPuolue
Mitä tekemistä puolueen iällä on suomalaisten arvojen kanssa? Eiköhän se ole se sisältö mitä ajetaan. RKP oli paljon isänmaallisempi 1800-1900 lukujen tienoilla. Nykyinen RKP on lähinnä vitsi, kermaperse-elitistejä. Veikkaisinpa että esim. Runeberg ja Snellman kauhistuisivat jos näkisivät millainen suomalaisuutta halveksiva ja mädättävä puolue RKP on. Nuo herrat olivat fennomaaneja ja isänmaallisia, ruotsinkielisyydestä huolimatta. RKP tänään perustuu lähinnä ruotsibkielisten etujen ajamiseen suomalaisten kustannuksella. Samalla hommataan valtavat määrät pakolaisia ja turvapaikkaturisteja ja asutetaan ne suomenkielisille alueille. Kerta ajatte voimakasta savimaja-asukkien raahaamista tänne, niin teidän pitäisi myös ottaa niitä keskuuteenne. Miksi esim. Kauniaisissa ja Westendissä ei ole somaleita tai irakilaisia pakolaisia? Miksi Ahvenanmaalla ei ole?
Mitä helvettiä te oikein puuhatte? MItä helvettiä te oikein ajatte Suomessa? Ihan validi kysymys.
RKP:n aika ja ruotsinkielisyyden myös on ohi, jos teidän ainoa päämäärä on tuhota Suomea, eikä kehittää sitä.- kenenasialla
Eikö Suomessa päätäkkään enemmistö? Ymmärtääkseni eduskunta tekee enemmistöpäätöksiä, joiden,mukaan sitten maassa toimitaan. Poliittinen propaganda onkin sitten eri asia. Arvokasta on ajaa esim. suomalaisuuden asiaa mutta suomalaisuusasian ajaminen asettumalla yhtä puoluetta vastaan ja vielä valheen keinoin, ei ole suomalaisuuden edesauttamista.
- kysymysiäon
Persujen suomalaisuus on hakusassa. Ei muuten voi olla mahdollista niin sekoilevat ja yksipuoliset ajatukset suomalaisuudesta. Isät ja isoisät ovat rakentaneet maan mutta pojat eivät oikein tiedä, mikä on heidän roolinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36637748Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s896486Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315400Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213888Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta663022Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi532680En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122134Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D612131Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182061Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4921979