Olipa kerran ujo nuorimies nimeltään Timppa. Lapsuudessaan Timppa oli äärimmäisen kiinnostunut laivoista ja veneistä. Viikonloppujen kohokohta oli se, kun Timppa lähti isänsä kanssa satamaan katsomaan suuria ja mahtavia ruotsinlaivoja. Koulussa Timppa menestyi hyvin matemaattisissa aineissa, sen sijaan liikunta oli hänen heikko lenkkinsä.
Yläasteelle mentäessä Timppa alkoi kärsiä pahasta aknesta ja samaan aikaan hän kuitenkin alkoi kiinnostumaan tytöistä. Mikä kauhea yhdistelmä. Tytöiltä ei kuitenkaan herunut huomiota Timpalle, mutta ammattikoulun metallipuolen irokeesipojille senkin edestä. Timppa sai hyvän päättötodistuksen peruskoulusta ja samoihin aikoihin söi Roaccutan-kuurin. Hän ajatteli, että syksyllä on hyvä aloittaa lukio ns. puhtaalta pöydältä ja kun aknekin on selätetty, niin tytöt varmasti kiinnostuvat hänen kaltaisesta mallioppilaasta. Lukio alkoi ja Timppa hyväksyttiin porukkaan luotettavana mutta hieman hiljaisena jäsenenä. Toisena lukuvuonna tuli vanhojen tanssien aika. Viikot vierähti ja koulun ykköspuheenaihe oli vanhojen tanssit, mutta Timppa se oli ihmeissään kun hänelle ei löytynyt paria ollenkaan. Kohteliaammat tytöt ilmoittivat että ovat löytäneet jo jonkun toisen parikseen, mutta pahimmat tapaukset nauroivat Timpalle päin naamaa.
Lukion jälkeen Timppa hakeutui opiskelemaan kutsumusammattiaan Sepänkadun ammattikorkeakouluun. Laivojen suunnitteleminen sopi mainiosti Timpan kaltaiselle nokkelalle mutta hieman hiljaiselle kaverille. Timppa tunsi olonsa kotoisaksi samanhenkisten opiskelijoiden ryhmässä ja lukion aikainen tyttöjen ja poikien välinen suhdesekoilu loisti poissaolollaan häiritsemästä opiskelua. Muutaman vuoden kuluttua Timppa vihdoin valmistui laivansuunnitteluinsinööriksi ja työllistyi nopeasti Pernon telakalle.
Kesäloman aikana Timpan harrastus oli käydä lavatansseissa. Eräänä iltana hän tanssi Janica-nimisen naisen kanssa Anna Abreun Kylmästä Lämpimään biisin tahdissa. Timppa ajatteli mielessään että onpa ihan hyväntuulinen ja menevä kappale. Janica sen sijaan oli hieman poissaoleva, samalla muistellen kaikkia panoja eriväristen miesten kanssa eri maailmankolkissa.
Timpan ja Janican suhde alkoi syvenemään ja pian Timppa kysyi ääni väristen "tulisitko vaimokseni Janica?". Vastaus oli myöntävä ja pian tanssittiin häitä. Kirkossa oli aisureita kahdessa sukupolvessa, sillä Janican isä ei ollut kyennyt varjelemaan tyttärensä kunniaa ja Timppa puolestaan oli kokenut ensimmäisen kertansa tulevan vaimonsa Janican kanssa. Häiden jälkeen pariskunta muutti Älvsby-taloon Liljalaaksoon ja pian perheeseen syntyi kolmas lapsi. Janicalla oli entuudestaan kaksi lasta ja kolmas on parin ensimmäinen yhteinen (ainakin virallisesti). Timppa omisti talosta 50% ja Janica toiset 50% mutta laina oli kokonaan Timpan nimissä, sillä Janicalla oli luottotiedot menneet aiemman pikavippikierteen vuoksi. Lapsiperheen arkeen tarvittiin myös uusi auto ja Timpan valinta oli Skoda Octavia Combi.
Vuodet vierivät ja Timppa maksoi tunnollisesti asuntolainanlyhennyksiä. Janica sen sijaan ei käynyt töissä, sillä hänen ei kannattanut niin tehdä ulosottojuttujen takia. Eräänä sunnuntai-iltapäivänä jolloin Mohamed, Bicky jr. sekä Minttu-Petteri olivat mummolassa, Janica kutsui Timpan istumaan keittiön pöydän ääreen. Janica sanoi "meidän suhde ei enää toimi, siitä puuttuu intohimo ja kipinä". Timppa oli järkyttynyt, mutta kohteliaana miehenä ajatteli vaimonsa parasta ja suostui avioeroon mukisematta.
Asuntolainaa oli alunperin 200.000e mutta Timppa oli maksanut jo 60.000e pois. Lainaa jäi jäljelle 140.000e ja he saivat talosta myyntihetkellä 190.000e. Puolet tästä eli 95.000e meni Janicalle ja hän sai vihdoin maksettua ulosottovelkansa pois. Timppa käytti oman 95.000 euroansa asuntolainanlyhennyksiin, mutta hänelle jäi velkaa jäljelle vielä 45.000e. Nyt Janica on päässyt takaisin elämään kiinni ja asuu lastensa kanssa tilavassa vuokrakolmiossa. Sen sijaan Timppa jäi työttömäksi ja joutui muuttamaan pieneen yksiöön ja myymään Octavian pois. Timppa asuu nykyisin Varissuolla vuokrayksiössä ja ajaa vuoden 1990 Mazda 323:lla. Lapsiaan hän saa tavata joka toinen viikonloppu, mutta elatusmaksut tulee postissa aina ajallaan.
Sen pituinen se.
Menestynyt insinööri Timppa
55
671
Vastaukset
- Äädämi11111
Juuri tätä se on se ATM:n tulevaisuus. Juuri Timpan kaltainen tulee minustakin, jos en pidä tiukkaa linjaa kunniani suhteen. Ai perkele että vituttaa jo etukäteen, millainen kohtalo minulle on varattu!
Minä olin aisurin poika, lähes aisuri siis itsekin. Vielä nuolisin syvemmältä kuin muut, vielä isäänikin paremmin!- Naisillahelpompaa
Valinnoillasi ei ole mitään merkitystä, kohtalosi on sinetöity.
- nihhhhhhhhhhhhhh
" Kirkossa oli aisureita kahdessa sukupolvessa, sillä Janican isä ei ollut kyennyt varjelemaan tyttärensä kunniaa"
- Onko SUOMI-Makekin siis aisureita?Tarinassa oleva Janica ei varsinaisesti ole Suomityttö24v, mutta halutessaan tämän voi toki nähdä hänen tulevaisuutena. Eikä tuo Timppakaan ole sama Aisuri-Timppa, josta täällä puhutaan, sillä Timpan tytär ja Suomityttö24v ovat kavereita. Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut valita eri nimet tarinan henkilöille, mutta menköön näinkin.
- TäysinSekaisin
Totuus2015 kirjoitti:
Tarinassa oleva Janica ei varsinaisesti ole Suomityttö24v, mutta halutessaan tämän voi toki nähdä hänen tulevaisuutena. Eikä tuo Timppakaan ole sama Aisuri-Timppa, josta täällä puhutaan, sillä Timpan tytär ja Suomityttö24v ovat kavereita. Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut valita eri nimet tarinan henkilöille, mutta menköön näinkin.
Totuus2015 eli Periaatteen miehen paluu! Ikävä katsoa, että sinulla menee vieläkin huonommin.
TäysinSekaisin kirjoitti:
Totuus2015 eli Periaatteen miehen paluu! Ikävä katsoa, että sinulla menee vieläkin huonommin.
Minulla on terveys, kunnia sekä omaisuus tallella, joten miten voit sanoa että minulla menisi muka huonosti.
Huonosti menee niillä tosielämän Timpoilla jotka tälläkin hetkellä työpaikoillaan laskevat että "oi voi, 1½ tunnin päästä sitä täytyy lähteä ruuhkaiseen Prismaan ostoksille ja sen jälkeen änkeä Bicky jr:n lätkäkamat grafiitinharmaan VW Touranin takaluukkuun ja suunnata hallille".- kierokoulu
Totuus2015 kirjoitti:
Minulla on terveys, kunnia sekä omaisuus tallella, joten miten voit sanoa että minulla menisi muka huonosti.
Huonosti menee niillä tosielämän Timpoilla jotka tälläkin hetkellä työpaikoillaan laskevat että "oi voi, 1½ tunnin päästä sitä täytyy lähteä ruuhkaiseen Prismaan ostoksille ja sen jälkeen änkeä Bicky jr:n lätkäkamat grafiitinharmaan VW Touranin takaluukkuun ja suunnata hallille".mutkun Sepänkadulla on vaan Itäinen kansakoulu
- hmmmmmmmmmm
kierokoulu kirjoitti:
mutkun Sepänkadulla on vaan Itäinen kansakoulu
On siellä Turun AMK:n toimipiste, jossa Peris aikoinaan opiskeli insinöörilinjalla olikos se 4 vai 5 viikkoa?
- Titanic
hmmmmmmmmmm kirjoitti:
On siellä Turun AMK:n toimipiste, jossa Peris aikoinaan opiskeli insinöörilinjalla olikos se 4 vai 5 viikkoa?
¤ viikossa laivarakennusinsinööri..............??
Timppako suunnitteli jäänmurtajaksi Titanicin.?
- feministiämmä
Ihan kiva tarina tosielämästä. Janicalle kyllä kuuluu puolet auton myyntihinnasta. Sillä rahalla Janica voi ostaa suht tuoreen Octavian alle, autojen hinnat on nyt kovin alhaiset.
Olet aika hyvä tarinoitsija, onko nuo "nainen jätti" kirjoitukset myös sinun käsialaa vai onko täällä muitakin tosielämä/huumori kirjoittajia?
- Poroporvari
No joo.. Kun ositus tehdään, laitetaan omaisuus jakoon, kuten myös velat. Varat - velat ja loppu jaetaan tasan. Tuo juttu on siis täyttä puppua.
- yhteiset.asiat.jaetaan
En usko, että puolison vastuulle voisi kaataa omia henkilökohtaisia velkojaan.
- åboeee
Jontteko se on Totuus2015?
- näitälisää
Klassinen aisurin tarina :D
- Ätimiuskonto
Satuja on kiva kertoa. Satuihin on sääli uskoa.
- Ex--PUA
Nämä sun stoorit on kyllä palstan parhaimmistoa! :D
- Ex--PUA
MGTOW kirjoitti:
Missäs expua on ollut, oliko "krapula" päivä?
Hyvin arvattu. :D Pienois-raporttia voisin kirjoitella, mutta sunnuntai meni kyllä ihan kanuunoissaan. Kävin kaupungilla kahvilla, ja piti lähteä kun meinasin nukahtaa pöytään. Joten palasin kotiin maate.
Ex--PUA kirjoitti:
Hyvin arvattu. :D Pienois-raporttia voisin kirjoitella, mutta sunnuntai meni kyllä ihan kanuunoissaan. Kävin kaupungilla kahvilla, ja piti lähteä kun meinasin nukahtaa pöytään. Joten palasin kotiin maate.
Sitä se "tuliliemi" teettää liian suurena annoksena, sekä väsymys tietenkin, jos ei ole ehtinyt nukkumaan kunnolla valvotun yön jälkeen.........
Tässä Janican tarina: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13602889
Uppista
timolle hyvä vaimo
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2015072820096027_ir.shtmlMies, vältä Timpan kohtalo. Älä ryhdy aisuriksi.
Uppista
Heh Timppa :)))
- mies_86__
No, Timppa oli sentään selkeästi jostain sellaisesta alasta kiinnostunut jossa palkkataso on kohtuullinen ja jolla pystyy hyvin elättämään itsensä. Jospa itsekin olisin jo lapsuudessa osannut valita itselleni jonkin järkevän alan joka tuntuu vähänkin mielekkäältä itselleni.
Mahtoikohan Minttu-Petekään olla Timpan oma lapsi :)))))))))))))))))))))))))))))))))Joo, onhan se palkkataso ja varallisuus kuitenkin KAIKKEIN tärkeintä nuoren miehen elämässä, yhdessä sen hyvälaatuisen ja tuuhean tukan kanssa joka tosin Timpan tapauksessa ei oikein toteudu. Timppa tienasi varmasti yli 12 euroa tunnissa ihan kuten kaikki EUROOPPALAISET miehet tienaa. Harmi vain että meni naimisiin ihan nuorena miehenä, jolloin ei pystynyt juurikaan säästämään rahaa niitä kaikkein parhaimpia nuoruusvuosia varten jotka ovat vasta neljä- tai viisikymppisenä.
Niin eihän sitä tiedä vaikka Minttu-Petterin oikea isä olisi itse Bicky Royal mies tai Luunmurskaaja-Kake :))))Totuus2016 kirjoitti:
Joo, onhan se palkkataso ja varallisuus kuitenkin KAIKKEIN tärkeintä nuoren miehen elämässä, yhdessä sen hyvälaatuisen ja tuuhean tukan kanssa joka tosin Timpan tapauksessa ei oikein toteudu. Timppa tienasi varmasti yli 12 euroa tunnissa ihan kuten kaikki EUROOPPALAISET miehet tienaa. Harmi vain että meni naimisiin ihan nuorena miehenä, jolloin ei pystynyt juurikaan säästämään rahaa niitä kaikkein parhaimpia nuoruusvuosia varten jotka ovat vasta neljä- tai viisikymppisenä.
Niin eihän sitä tiedä vaikka Minttu-Petterin oikea isä olisi itse Bicky Royal mies tai Luunmurskaaja-Kake :))))Eikös sitä sellaista huhua Bickykin joskus ertonut, että Minttu-Petteri olisi yllättävän paljon luunmurskaaja-Kaken näkönen? Bickyn sanoaksi, no ehkä se on vaan sattumaa:))))))))
- olenrobotti
Timppa :)))))
- Eki_vastaa
Kyllä tietääkseni Timppa ja Janica ovat edelleen onnellisesti naimisissa keskenään. Törkeää levitellä tuollaisia perättömiä tarinoita parhaasta kaveristani.
- Up_
Nostetaan.
- Hahhahhah
”Timpan” tarinaa by peris ;)
- penetraattori-pete5
Periksen varhaisia töitä :D
- Minttu-Petteri
”Aito” henkilö liljalaakson timppa:)))))))
Mä sitä kun olenkin ihan oikea oma henkilö, enkä liity Perikseen millään tavoin :)))))))))))))))))))
Oivoi, tänäänkin piti maksaa prismaperjantain ostokset luotolla, sillä palkkapäivä on vasta ensi viikolla.- J_Bäckman
Kamalaa varmaan olla ryssäläisen pikkupaskan periksen luoma satuolento:))))))))))))))))
- Peris007
J_Bäckman kirjoitti:
Kamalaa varmaan olla ryssäläisen pikkupaskan periksen luoma satuolento:))))))))))))))))
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) :)))))))))))))))))))))))))))))))))
- 8vMake
Eniten sussa Timppa häiritsee tuo ulkonäkösi. Tuon näköistä ukkoa tekisi välittömästi mieli leipoa naamaan.
- KurppaN
8vMake kirjoitti:
Eniten sussa Timppa häiritsee tuo ulkonäkösi. Tuon näköistä ukkoa tekisi välittömästi mieli leipoa naamaan.
Timppa-hahmon profiilissa on periksen omakuva.
- KurpalleKiitos
KurppaN kirjoitti:
Timppa-hahmon profiilissa on periksen omakuva.
Kiitos tiedosta. Nyt tiedänkin kuka peris on ja missä asuu. Ei se vastenmielisyyttäni vähennä.
- KALJUPÄÄÄÄÄÄÄ
Outoa kaljupääjengiä...........jokin tukkatauti.....??
- hei1111
Luulis et timpalle olis ollu parempiaki naisia tarjolla, kun tommonen velkanen lotro.....
- Tolkien-
Onx Pertin tarinassa hobbitteja ja Klonkku??
- kielipitkällä
Missä Janica nykyään asuu? Haluaisin ehkä aloittaa suhteen hänen kanssaan. Terveisin kokoomusvaikuttaja.
- Markku_Näätä
Periksen sängyn alla asuu kuten muutkin liljalaakson mielikuvitusolennot.
- karaoken.kehuja
Randellin Alexin virkamies? Alexi tykkää vain sivistyneistä naisista
jotka osaavat sujuvasti venäjää ja kehuu Alexin karaokea ilmabassolla
- periksen_äiti
Kaljupää darkkikselle up :)
Mulla itselläni kun sitä onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka, kun mä olenkin nykyaikainen ja eurooppalaishenkinen mies, enkä mikään persuja äänestävä juntti.
- RakelLiekki
DarkFear kirjoitti:
Mulla itselläni kun sitä onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka, kun mä olenkin nykyaikainen ja eurooppalaishenkinen mies, enkä mikään persuja äänestävä juntti.
Entä mitä mieltä olet tästä periksen-timppa-hahmosta?
- crux
Kiitokset peris tästä liljalaakson timppa-hahmon tarinasta.
Jos on noin pakottava tarve haukkua jotain kaljuksi niin haukkukaa mua. Mä sentään olen ihan rehellisesti nahkatukka enkä mikään sasikaljuuntunut aisuri kuten Timppa, jonka vanhimman "pojan" OIKEA faija mä muuten olen. Kjäh häh hää!
- Iuunmurskaaja-kake
timppa teistä periksen satuolennoista miehekkäämpi on. Kjäh häh hää!
- Anonyymi
Sörsselssön
- Anonyymi
viiru hyökännyt ja vessapaperien pulassa olla sitten kakka-propelsio.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797