Jenkeissä ei juurikaan ole ateisteja

jenkkijee

Jee, jenkeissä vähintään puolet käy viikottain kirkossa. vaikka ei se vielä uskovaiseksi tee jos käy kirkossa, mutta kumminkin siellä usko tuntuu olevan tärkeää.

13

57

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petrikorhonen

Taisi sekopää hihhuli taas tehdä MuTu pohjaisia väitteitä!!!

Turpiin tuli alle mikrosenunnin!

• huomannut_mään

Tässä on syy, miksi jenkeissä ei juurikaan _näyttäisi_ olevan ateisteja.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Discrimination_against_atheists#United_States
      Siinä maassa ei todellakaan kannata kysyttäessä töräyttää suoraan "olen ateisti".
      Mieluummin sitten käytetään ilmaisuja: "olen sekulaari humanisti, en kuulu mihinkään kirkkoon, olen agnostikko, suhtaudun neutraalisti uskontoihin, en ole varsinaisesti uskonnollinen".
      Mitä tulee kirkossa käyntiin, niin varsinkin eräillä alueilla se on edelleen "hyvän ihmisen" merkki, että käy kirkossa ja tapoja on syytä noudattaa, että olisi hyväksytty.

• >Siinä maassa ei todellakaan kannata kysyttäessä töräyttää suoraan "olen ateisti".
        Ei ainakaan jos pyrkii kongressiin...
        >Mieluummin sitten käytetään ilmaisuja: "olen sekulaari humanisti, en kuulu mihinkään kirkkoon, olen agnostikko, suhtaudun neutraalisti uskontoihin, en ole varsinaisesti uskonnollinen".
        Nuokaan arviot eivät välttämättä edistä poliitikon uraa.;)

• huomannut_mään

Kongressiin pyrkijän ilman muuta kannattaa esittää olevansa kirkossa käyvä kristitty, mutta kyllä ihan tavallisissa työhönottotilanteissa kannattaa olla varovainen ja jos ei suoraan valehtele olevansa uskova, niin ainakin mahdollisimman neutraali. Myös naapurisuhteet voivat olla koetuksella, jos ilmaisee olevansa ateisti.

• UskonKauneus

Jenkeissä on taatusti enemmän ateisteja kuin koko Suomessa suomalaisia. Jenkkilässä vain syrjitään törkeästi erilaisen uskonnollisen näkemyksen omaavia, joten ateistit ovat yleensä hipihiljaa omasta ateistisuudestaan - usein ihan oman turvallisuutensa vuoksi, koska raivopäisiltä kristityiltä voi odottaa mitä tahansa.

Ihmisiä kun ei saisi syrjiä näiden uskonnollisten näkemyksien vuoksi, mutta koskas kristityt olisivat sellaisesta piitanneet. Minuakin on sorrettu ja syrjitty koko ikäni ja vain siksi että olen tuonut ateismini avoimesti julki. Ja me sentään asumme varsin sekuläärissä Suomessa, jossa ei katsota pahalla silmällä kieroon niitä jotka eivät käy joka sunnuntai kirkossa jumalanpalveluksessa.

• fda

Tässäpä syy miksi ei taviksena kannata riskeerata itseään puhumalla totta uskon asioista. Ensimmäinen tappouhkaus riitti, silloin minulla oli vielä mielikuva kristinuskosta suht harmittomana vaikka en siihen uskonutkaan.

• "vaikka ei se vielä uskovaiseksi tee jos käy kirkossa, mutta kumminkin siellä usko tuntuu olevan tärkeää."

Usko tuntuu olevan tärkeä, vaikka monikaan ei ole uskovainen?

Olisikohan syy kirkossa käyntiin jokin muu kuin uskossa olo siis. Vaikkapa yhdessäolon kokeminen?

• Kultturisosiaalinen paine?

• Hyvin mahdollista.

• Tämä on kova paukku sille hihhulille joka viime vuonna isoili että kristinusko on kovassa nousussa maailmalla. varmaan hirtti itsensä tuon uutisen lukiessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      214
      2133
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      51
      1280
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1147
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. 71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      802
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      353
      714
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      38
      705
    Aihe